
Middagkrant NRC Handelsblad stopt; alleen ochtendkrant NRC blijft
De middagkrant NRC Handelsblad stopt volledig. Onder de naam NRC zal de krant vanaf 25 april 2022 alleen in de ochtend blijven verschijnen. Hoofdreden is een stijging van distributiekosten.
Per 3 januari 2022 stopte de uitgever NRC Media al met NRC Handelsblad in Amsterdam en enkele andere gebieden, goed voor circa 30.000 kranten. Dit kwam omdat Het Parool een ochtendkrant werd en de verspreiding gezamenlijk geschiedde. De middageditie had in september 2021 een oplage van circa 40.000 exemplaren.
Met het verdwijnen van de papieren NRC Handelsblad verdwijnt ook de digitale versie die dagelijks vanaf 16:00 uur beschikbaar is.
René Moerland, hoofdredacteur van NRC schrijft aan zijn lezers dat de besparing die gerealiseerd wordt, geïnvesteerd zal worden in de journalistiek mede om meer onderzoeksjournalistiek mogelijk te maken.
Het einde van het merk NRC Handelsblad is het einde van een tijdperk. Het Algemeen Handelsblad ontstond in Amsterdam in 1828. In 1970 fuseerde deze Amsterdamse krant met de Nieuwe Rotterdamse Courant tot het NRC Handelsblad. NRC.next startte als ochtendeditie van NRC Handelsblad op 14 maart 2006, waarna deze sinds 2017 dezelfde inhoud verkreeg als NRC Handelsblad, zij het als ochtendeditie. Sinds 29 maart 2021 heet de ochtendeditie simpelweg NRC.
Met het verdwijnen van NRC Handelsblad blijft als enige landelijke krant Reformatisch Dagblad over als middagkrant.
Zie ook: NRC in Amsterdam en enkele andere gebieden alleen nog als ochtendkrant per 2022
www.nrc.nl
www.nrcmedia.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie