Mireille van Ark adjunct-hoofdredacteur RTL Nieuws
06-06-2022 13:34:00 | Door: Pie Kamau | hits: 1163 | Tags:

Mireille van Ark is per 1 september de nieuwe adjunct-hoofdredacteur van RTL Nieuws. Zij zal in deze functie samen met adjunct-hoofdredacteur Dennis van Luling en hoofdredacteur Ilse Openneer op dagelijkse basis leidinggeven aan de redactie van RTL Nieuws. 

Ilse Openneer, hoofdredacteur RTL Nieuws: “Ik kan vol trots en vreugde aankondigen dat Mireille onze nieuwe adjunct-hoofdredacteur is. Ze is niet alleen een zeer ervaren journalist en leidinggevende, maar ook vooral een vernieuwer. Met haar duidelijk strategische blik, journalistieke scherpte en prettige manier van aansturen, is ze de perfecte aanvulling binnen onze hoofdredactie. Dennis en ik zijn ontzettend blij dat de hoofdredactie straks weer op volle sterkte draait, wat betekent dat we verder kunnen bouwen aan RTL Nieuws,  RTL Z, Editie NL, Buienradar en Bright en nieuwe paden zullen inslaan. We kunnen niet wachten!”

Mireille van Ark: “Met wat pijn in het hart neem ik afscheid van BNR, waar ik me acht jaar ten volste heb ingezet. Nu is het tijd om voor een nieuwe rol en omgeving, waar ik me onwijs op verheug. Samen met Ilse en Dennis ga ik aan de slag met de verdere strategie-ontwikkeling van alle merken van RTL Nieuws, maar mijn journalistieke kwaliteiten zal ik ook niet links laten liggen. Op die combinatie van zowel journalistiek als management verheug ik me het meest.”

Van Ark werkte hiervoor acht jaar als adjunct-hoofdredacteur respectievelijk hoofdredacteur bij BNR. Hier heeft ze een bewogen tijd meegemaakt, waarin ze onder meer een reorganisatie op afstand leidde en werkte aan het succes van de zender als podcastuitgever.

Van Ark volgt interim-adjunct Betty Glas op, die de rol tijdelijk vervulde na de aanstelling van Ilse Openneer als hoofdredacteur.

www.rtl.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie