
NRC Media publiceert journalistiek jaarverslag 2020
NRC Media heeft haar journalistieke jaarverslag 2020 gepubliceerd met de ondertitel vertrouwen. Daarin beschrijft het mediabedrijf hoe het in het coronajaar 2020 invulling gaf aan haar journalistieke missie met een netwerk van honderden thuiskantoortjes, hoe het doorging met het publiceren van haar verhalen, nieuwsbrieven, sites, kranten en podcasts. Ook het op afstand werken krijgt aandacht in het journalistieke jaarverslag, maar vooral hoe en welke nieuwsverhalen leidend waren.
NRC Handelsblad bestond in 2020 als resultaat van de fusie van het Algemeen Handelsblad en Nieuwe Rotterdamsche Courant 50 jaar. Volgens hoofdredacteur René Moerland is de beginselverklaring van NRC Handelsblad die in de eerste editie op 1 oktober 1970 werd afgedrukt nog steeds een uitstekend kompas voor de NRC-journalistiek, waarbij de krant gedreven wordt door eerbied voor feiten en de standpunten en kennis van anderen.
NRC Media wil podcast onderdeel maken van haar journalistieke hart en lanceerde daartoe NRC Audio in september 2020, waarbij naast eigen podcasts ook een gids geboden wordt naar podcasts van andere media. NRC Media won in 2020 de nodige journalistieke prijzen, waaronder de Tegel, Anne Vondelingsprijs, De Loep, Scoop van het Jaar 2019, Zilveren Camera en Meest onderscheidende bjidrage in het energiedebat.
In 2020 telde NRC Media 291.000 abonnees, volgens eigen zeggen een recordaantal. Sinds 2020 volgt meer dan de helft van de NRC-abonnees de journalistiek grotendeels digitaal.
Het volledige journalistieke jaarverlsag van NRC Media is hier te vinden.
www.nrcmedia.nl
www.nrc.nl
www.mediahuis.be
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie