
NRC in Amsterdam en enkele andere gebieden alleen nog als ochtendkrant per 2022
NRC verschijnt per 3 januari 2022 alleen nog in de ochtend voor abonnees van de papieren editie in Amsterdam en een aantal gebieden buiten de Randstad. Dat schrijft NRC op haar website.
De wijzigingen bij NRC zijn het gevolg van het einde van de middagverspreiding van Het Parool. NRC-eigenaar Mediahuis werkt met DPG Media (uitgever van Het Parool) samen ten behoeve van de distributie. Daardoor is het volgens NRC niet langer rendabel om NRC Handelsblad in die gebieden ’s middags als stand alone-krant te laten bezorgen. Het gaat om 30.000 abonnees die per januari 2022 overgaan naar de ochtendversie.
Circa 40.000 abonnees blijven op werkdagen de middageditie ontvangen. 30.000 abonnees kregen al de ochtendversie van het NRC. In totaal telt NRC 300.000 abonnees, van wie het merendeel digitaal lezen(met of zonder papieren weekendedities). Volgens Dominic Stas, CEO van NRC Media wordt bij de overgang naar de ochtend in de betrokken regio's gekeken en geevalueerd hoe de abonnees de wijzigingen ervaren.
Het einde van de middagkrant in Amsterdam betekent dat de naam Handelsblad, die alleen ‘s middags in de masthead gevoerd wordt, verdwijnt uit de stad waar het Algemeen Handelsblad in 1828 ontstond. In 1970 fuseerde deze Amsterdamse krant met de Nieuwe Rotterdamse Courant tot het NRC Handelsblad. Toch is het dezelfde krant. Op termijn is de verwachting dat de middagkrant NRC Handelsblad op een bepaald moment volledig zal stoppen; wanneer dat zal zijn is niet duidelijk, aldus de krant. Hoe en op welke wijze het Handelsblad zal worden ingezet, is nog niet bekend, maar zal volgens de CEO van NRC Media nog worden onderzocht.
www.nrc.nl
www.nrcmedia.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie