[Onderzoek] NU.nl grootste in zakelijke markt
28-06-2019 11:24:00 | Door: David de Jong | hits: 1131 | Tags:

NU.nl is het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de resultaten van het DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers.

Het merk NU.nl bereikt wekelijks gemiddeld 61 procent van de doelgroep zakelijke beslissers en is daarmee het grootste mediamerk in de zakelijke markt. De tweede bereikspositie is voor De Telegraaf met een wekelijks merkbereik van 41 procent. Het aantal zakelijke beslissers in Nederland is ten opzichte vorig jaar met 19 procent gegroeid. In 2018 waren dit nog 509.300 personen, in 2019 is deze groep gegroeid naar 607.600 zakelijke beslissers, bestaande uit midden- en kleinbedrijf (92 %), grootzakelijke markt (4 %) en semi-overheid (4 %).

Per maand voorziet NU.nl 371.400 zakelijke beslissers van het laatste nieuws. In 2018 waren dit 327.200 personen; een groei van 13 procent.

NU.nl heeft een sterk bereik onder de doelgroep 35-49 jaar (66 %), maar ook beslissers ouder dan 50 jaar bezoeken NU.nl vaker (55 %) dan bijvoorbeeld het lezen van dagbladen (gemiddeld 13 %). NU.nl wordt vooral veel bekeken door de algemeen directeur, financieel directeur en verantwoordelijke inkoop. 43,5 procent van de zakelijke beslissers komt dagelijks op de NU.nl website. In de app ligt dit percentage hoger: 57,8 procent.

Swantje Brennecke, directeur DMS: “De zakelijke doelgroep in al haar diversiteit is niet één op één vergelijkbaar met consumenten of een brede B2B-steekproef. Met name het mediagedrag verschilt nogal, een algemeen directeur van een bouwbedrijf consumeert andere media dan de financieel directeur van een bedrijf met meer dan 250 werknemers. Nogal van belang als we zakelijke beslissers willen bereiken en beraken met communicatie.”

www.nu.nl
www.stichtingdms.nl
www.sanoma.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie