Samenwerkingsverband voor verkiezing Club van het Jaar
04-06-2019 11:16:09 | Door: Saskia van Weert | hits: 1075 | Tags:

Rabobank, NOC*NSF en AD en de regionale dagbladen werken samen bij de verkiezing van Club van het Jaar 2019. Het partnership is een samenvoeging van verkiezingen van enerzijds NOC*NSF en Rabobank en anderzijds AD en de regionale dagbladen.

Het gemeenschappelijk doel van de partners is de saamhorigheid die binnen verenigingen bestaat te vieren en te belonen. Op het programma staat onder andere de verkiezing Club van het jaar in het voorjaar en de verkiezing Clubhelden in het najaar. Lezers van AD en de regionale dagbladen worden opgeroepen hun unieke verenigingsverhaal in te brengen en ze kunnen ook hun clubheld nomineren. Hieruit wordt door het publiek een sportieve club van het jaar verkozen, maar ook een culturele club van het jaar én een clubheld.  

De Persgroep organiseerde al de Clubhelden van de amateursport en de Rabobank, NOC*NSF, Kunstbende en het LKCA organiseerden al eerder de verkiezing Vereniging van het jaar. Actief betrokken bij de campagne zijn schaatsster Esmee Visser en zangeres Shirma Rouse. Zij weten als geen ander hoe belangrijk een vereniging kan zijn om plezier in je sport of culturele activiteit te hebben.  

Tom van Kuyk, Manager Brand Experience & Partnerships van Rabobank: “Wij geloven in de kracht van verenigen. Daarom ondersteunen we structureel sport- en cultuurverenigingen. Tevens geven we de mooiste vereniging van Nederland een podium middels deze verkiezing. We zien dat verenigingen, zowel in de sport als culturele sector, onder druk staan: minder leden, minder actieve vrijwilligers. Door onder andere kennis te delen en clubs met elkaar in contact te laten komen proberen we de zelfredzaamheid van clubs te stimuleren.”

Richard Kaper, manager bij NOC*NSF: “Verenigingen zijn al meer dan honderd jaar een belangrijk onderdeel van de Nederlandse samenleving. De helft van de verenigingen in Nederland groeit nog steeds gestaag, terwijl de andere helft vaak voor veel uitdagingen tegelijkertijd staat. De verkiezing biedt ons de mogelijkheid om aan Nederland te laten zien hoe bijzonder verenigingen en hun vrijwilligers zijn en daarmee verrijkend voor elke buurt."

Ronald Griffioen, Director Business development & Marketing Partnerships bij de Persgroep: “Het feit dat we de krachten nu bundelen met NOC*NSF, de Rabobank en de andere partners laat zien dat meer partijen het verenigingsleven omarmen. Samen met alle partners kunnen wij meer impact maken en zowel clubs als clubhelden het podium geven die ze verdienen. Wij zijn trots om zo alle sport- en cultuurliefhebbers in Nederland nog beter te prikkelen en informeren.”

www.clubvanhetjaar.nl
www.rabobank.nl
www.nocnsf.nl
www.ad.nl
www.persgroep.nl

  

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie