Volkskrant begint campagne rond actueel nieuws
02-09-2019 10:23:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 1413 | Tags:

De campagne Lees je in. de Volkskrant van de Volkskrant is van start gegaan. De crossmediale campagne is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het leidende creatieve bureau van de Volkskrant.

Lees je in. de Volkskrant bestaat uit een reeks uitingen, gebaseerd op actuele redactionele content die het hoe en het waarom achter nieuwsfeiten benadrukken. Door nauw samen te werken met de redactie van de Volkskrant wordt de campagne voortdurend geactualiseerd en verdiept. De nieuwe campagne gaat vandaag van start, op dezelfde dag dat ook de aantredende hoofdredacteur van de Volkskrant, Pieter Klok, begint.

Dear kreeg de opdracht om een big idea te ontwikkelen, dat het relevante onderscheid van de Volkskrant versterkt en laat zien dat de krant ook digitaal achtergronden en verdieping biedt. Dit idee is vertaald naar een digital first-campagne gericht op huidige en nieuwe lezers, om hen te activeren de Volkskrant-app te downloaden en de krant vaker digitaal te lezen. De campagne wordt uitgerold via radio, print, online en social media.

Robin Zuiderveld, Creative Partner bij Dear: “Met Lees je in. de Volkskrant hebben we een handzame en herkenbare manier gecreëerd om actuele artikelen die de digitale Volkskrant biedt (wáár je het vindt) te koppelen aan de verbreding en verdieping die de krant je biedt (wát je er vindt). De campagnezin is op twee manieren te lezen; een kleine tekstuele knipoog waarmee we ook de luchtige kant van de krant laten zien. De Volkskrant kies je immers niet alleen omdat je wilt weten wat er speelt en wat de achtergronden zijn, maar ook voor je ontspanning en plezier. Je inlezen gaat natuurlijk verder dan alleen het consumeren van geschreven artikelen. Ook de sprekende fotografie, verhelderende video’s en boeiende podcasts van de digitale Volkskrant dragen daaraan bij.”

Frans Pootjes, strategie- en conceptmanager van De Persgroep: “We leven in een wereld waar nieuws altijd en overal te vinden is. Deze campagne onderstreept het belang van kwaliteitsjournalistiek, waarmee je verder kijkt dan alleen de feiten. Dear liet zien dat zij begrijpen waar wij voor staan als krant en wat onze uitdagingen en doelstellingen zijn. Dit vertaalden ze naar een strategisch en creatief concept dat verder gaat dan alleen een campagne-idee. Het geeft houvast aan alle lagen van communicatie en laat op een pakkende manier zien wat ons als nieuwsmedium uniek maakt.”

Credits Dear:
Creative Directors: Robin Zuiderveld, Marq Strooy | Copywriter: Robin Zuiderveld | Art Director: Boris Peters | Designer: Boris Peters | Brand Lead: Natasja van de Salentein | Producer: Lieke van Wijck | Strategy Director: Willem Nas

Credits De Persgroep:
Strategy & Concept Manager: Frans Pootjes | Campagne Managers: Simone Rietveld & Robin Hoolwerf

www.volkskrant.nl
www.dear.nl
www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie