Nieuws.
Buitenreclame goed van start in 2022 met meer dan omzetverdubbeling in eerste kwartaal
06-05-2022 | 14:40:00
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op € 49,3 miljoen (was € 22,6 miljoen in Q1 2021). De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van digitale out of home (DOOH)
Hivestack en Billups slaan handen ineen voor campagne Ace & Tate
03-05-2022 | 09:36:17
Hivestack gaat de samenwerking aan met Billups voor de lancering van een multi-market programmatic digital out of home (DOOH) campagne in Europa voor brillenmerk Ace & Tate
Hivestack kondigt wereldwijde alliantie aan met Xandr voor programmatic DOOH
28-04-2022 | 08:55:24
Ad-techbedrijf Hivestack gaat samenwerken met Xandr, een data-enabled technologie platform dat een wereldwijde marktplaats voor premium reclame aandrijft
Hillenaar Outdoor breidt uit met locatie bij Zwijndrecht
20-04-2022 | 16:01:00
Hillenaar Outdoor breidt uit met een locatie bij Zwijndrecht, onder meer bekend van de dagelijkse filemeldingen. De A16 bij Zwijndrecht is één van de drukste snelwegen van Nederland. Hillenaar Outdoor exploiteert er vanaf 1 mei 2022 een digitaal megascherm
Hivestack breidt uit in Italië
07-04-2022 | 10:07:12
Hivestack, 's werelds toonaangevende, onafhankelijke, programmatic digital out of home (DOOH) ad tech bedrijf heeft een uitbreiding van de programmatic activiteiten in Italië aangekondigd
Exterion Media verandert naam in Global
01-04-2022 | 00:00:00
Global Media & Entertainment Group heeft eind 2018 Exterion Media overgenomen. Na de integratie - en de daaropvolgende pandemie - is per 1 april 2022 de rebranding voltooid en gaat Exterion Media verder onder de naam Global
[Interview] Mink Zwolsman: Met het dashboard van Exterion Media checken inkopers zelf hoe hun buitenreclame-campagnes presteren
11-03-2022 | 10:34:28
Mink Zwolsman is Digital Lead bij Exterion Media (onderdeel van Global Media & Entertainment Group), marktleider op het gebied van buitenreclame. We spreken Mink over de voordelen van het nieuwe dashboard en de toegevoegde waarde ervan voor de markt
Ocean Nederland lanceert Ocean Studio
24-02-2022 | 11:47:14
Ocean Studio is actief geworden in Nederland, met maatwerk technische en creatieve oplossingen voor de productie van (D)OOH-campagnes. Hiermee biedt Ocean merken en agencies de mogelijkheid om op optimale en eenvoudige wijze campagnes te publiceren op haar netwerk
Outreach beperkt online gokreclame
22-02-2022 | 09:20:00
Leden van Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home) in Nederland, stellen maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar aan aanbieders van online gokken
Hivestack lanceert Header Bidder voor DOOH-uitgevers
20-02-2022 | 10:58:00
Hivestack heeft zijn Ad Server opengesteld om te werken met meerdere SSP/Exchanges. Deze introductie optimaliseert het rendement van uitgevers vanuit verschillende bronnen.
Van Amerongen, Rooduijn, Out of Home Masters starten ad-tech productiebureau O2H Creative Solutions
17-02-2022 | 12:33:00
O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van creatieve oplossingen binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap
Digitale designfestival neemt 24 uur lang de schermen in Nederland over
16-02-2022 | 13:00:00
Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen 24 uur lang bewegend design (motion design) van over de hele wereld
Boomerang Media vergroot media-aanbod met Mr.Friendly digitale schermen
04-02-2022 | 16:33:00
Mr.Friendly plaatst waterbesparende oplossingen in onder meer horeca en sportscholen. Op- of boven die oplossingen zoals tapkranen in de sportscholen of watervrije urinoirs bij de toiletten zijn digitale schermen geplaatst die door Boomerang Media worden geëxploiteerd
Exterion Media wint abri-concessie Eindhoven
04-02-2022 | 13:30:00
Exterion Media, onderdeel van Global Media & Entertainment Group, voegt per 1 februari 600 abri’s in Eindhoven toe aan het portfolio
OOH-markt herstelt in 2021, maar nog niet op niveau 2019
31-01-2022 | 11:15:03
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32 procent gegroeid tot 187 miljoen euro. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar 84 miljoen euro aan werd besteed tegen 52 miljoen euro in 2020
JCDecaux organiseert loting voor goede doelen met kans op ruim 11 maanden lang buitenreclame
27-01-2022 | 10:55:00
JCDecaux organiseert een loting om goede doelen de kans te geven om de rest van het jaar flexibele campagnes te kunnen inzetten via de abri’s van JCDecaux
Wildstone Capital neemt reclamemasten over van PowerTower
25-01-2022 | 14:09:00
Wildstone Capital heeft in Nederland de snelwegmasten van PowerTower overgenomen. Het betreft digitale reclamemasten langs A-snelwegen
Clear Channel drukt posters vanaf 1 januari op gerecycled papier
31-12-2021 | 17:04:00
Uit een levenscyclus-analyse die Clear Channel heeft uitgevoerd is gebleken dat circa 70 procent van de totale CO2-uitstoot van de bedrijfsvoering wordt veroorzaakt door papierverbruik
JCDecaux breidt bereik uit met groot formaat displays in Metropoolregio Eindhoven
15-12-2021 | 13:02:00
JCDecaux heeft de aanbesteding voor 16 grootformaat digitale displays langs de drukste wegen in Eindhoven gewonnen. Vanaf september 2022 zullen deze deel uitmaken van het nationale netwerk van JCDecaux
Xavier Tilman wordt CEO Ocean Nederland
14-12-2021 | 10:21:00
Xavier Tilman wordt per 1 januari 2022 CEO van Ocean Nederland. Daarmee neemt hij de leiding over van Erwin Versluijs en Meindert van den Heuvel die terugtreden als Joint Managing Directors
Centercom wint opnieuw de concessie Eindhoven
13-12-2021 | 14:34:34
Centercom Buitenreclame heeft de concessie Eindhoven gewonnen. De overeenkomt gaat in op 1 januari 2022 en geldt voor vijf jaar. De afgelopen acht jaar was Centercom ook de concessiehouder van de gemeente Eindhoven
Sky Radio voorziet bushokje van dennengeur
09-12-2021 | 10:50:00
Sky Radio heeft in Amsterdam op de Nieuwezijds Voorburgwal bij Magna Plaza een bushokje geïntroduceerd met dennengeur. Het bushokje maakt deel uit van de kerstcampagne van Sky Radio en is er tot 14 december
Centercom wint concessie Nijmegen
01-12-2021 | 15:50:00
Centercom Buitenreclame heeft de concessie Nijmegen gewonnen, de exploitatie start per 1 januari 2022. Centercom zal in Nijmegen 150 2-signs gaan plaatsen, die zijn in te zetten voor culturele en commerciële campagnes
[Interview] Wierish Debipersad: Via onze schermen bereikt Clear Channel ook lastige doelgroepen zoals jongeren
30-11-2021 | 10:37:00
Wierish Debipersad is commercieel directeur van Clear Channel Nederland, een van de grootste buitenreclame-exploitanten van Nederland. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over de afgelopen periode, waarin de branche harde klappen kreeg, en de vooruitzichten voor de komende tijd
BlowUP media lanceert The Emerald in Utrecht Hoog Catharijne
23-11-2021 | 15:48:58
BlowUP media lanceert in Utrecht, Hoog Catharijne een LED scherm: The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 vierkante meter dat vanuit het plafond in het shopping center naar beneden komt
Sage+Archer lanceert The Cube-advertentieformaten op digital OOH
27-10-2021 | 15:09:00
DOOH-inkoopplatform Sage+Archer lanceert The Cube op digitale buitenschermen. The Cube is een geanimeerde creatie die bestaat uit 2-3 zijdes die automatisch roteren
Exterion Media neemt digitale supermarkt netwerk van Centercom over
04-10-2021 | 15:56:00
Exterion Media zet een grote stap in haar aanwezigheid tijdens de gehele customer journey buitenshuis. Met de overname van het digitale Supermarkt-netwerk van Centercom, kan de consument via Exterion Media bereikt worden vanaf de voordeur tot in de supermarkt
Walter Kraus commercieel directeur JCDecaux Nederland
27-09-2021 | 10:06:35
Walter Kraus gaat per 1 oktober 2021 aan de slag als commercieel directeur van JCDecaux Nederland. Hij volgt Bart de Vries op, die het bedrijf na een langjarig dienstverband per 1 september heeft verlaten
Clear Channel breidt digitaal netwerk uit met 1290 digitale schermen
09-09-2021 | 16:21:00
Clear Channel gaat een strategische samenwerking aan met Basic-Fit. De digitale schermen binnen Basic-Fit sportclubs worden per 1 oktober 2021 toegevoegd aan het digitale portfolio van Clear Channel
blowUP media lanceert led-scherm bij Hoog Catharijne met digital art
06-09-2021 | 14:26:52
blowUP media lanceert in Utrecht het grootste transparante led-scherm van West-Europa. NEO, het digitale led-scherm (193 vierkante meter) boven de hoofdingang van Hoog Catharijne, is een toevoeging aan het Digital Out of Home-netwerk The Collective.