Nieuws.
Education Media Network van Clear Channel richt zich volledig op Gen Z
10-05-2021 | 10:02:22
Clear Channel lanceert het geoptimaliseerde Education Media Network. Een deel van het netwerk is gedigitaliseerd, passend bij de doelgroep van het netwerk: Gen Z
Exterion Media start influencercampagne met DOOH om bereik te vergroten
06-05-2021 | 14:49:00
Exterion Media start een samenwerking waarbij influencermarketing zowel via social media als via Digital Out of Home wordt ingezet. Adverteerders zijn met hun ambassadeur zichtbaar op de locaties die aansluiten bij de doelstellingen
FD brengt financieel economische nieuws via schermen Ocean Outdoor
04-05-2021 | 17:47:00
Ocean Outdoor en FD Mediagroep gaan een samenwerking aan waarbij voortaan realtime financieel economisch nieuws te lezen zal zijn op de schermen van Ocean Outdoor. Het gaat om schermen langs snelwegen, rond het openbaar vervoer en in stadscentra
Amsterdam weert reclame voor fossiele producten uit metrostations
04-05-2021 | 10:35:06
Sinds maandag 3 mei 2021 zijn er in Amsterdamse metrostations geen reclames meer te zien voor onder meer auto’s en goedkope vliegtickets. De gemeente wil als eerste van Nederland reclame voor fossiele brandstoffen weren van deze plekken
HEMA en Merkle breiden partnership uit met Outmoove
03-05-2021 | 15:20:59
Naast digital advertising wordt ook Digital Out of Home advertising in eigen beheer genomen
Buitenreclamebestedingen daalden in eerste kwartaal naar 22,6 miljoen euro
28-04-2021 | 15:49:00
De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dit heeft brancheorganisatie Outreach bekendgemaakt
Hoe het (bitter)balletje ging rollen voor Van Dobben, Fightclub en Exterion Media
23-04-2021 | 14:03:00
"Met het openen van de terrassen tot 18:00 uur schrap je de bitterbal", zei demissionair premier Rutte tijdens de persconferentie van 20 april 2021 over de coronamaatregelen.
Bert van Grieken Directeur Strategie OOHA Media
22-04-2021 | 16:23:00
Per 1 mei wordt Bert van Grieken aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-Jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media
JCDecaux sluit wereldwijd partnership met dataprovider Adsquare
16-04-2021 | 13:45:00
JCDecaux heeft een wereldwijde overeenkomst gesloten met dataprovider Adsquare. Het bedrijf heeft de ambitie om wereldwijd tot de top 5 digitale spelers te behoren. Daartoe introduceert het een platform voor zowel het plannen als het meten van de effectiviteit van campagnes op straat
Ecosia kiest JCDecaux als partner voor eerste Out Of Home-campagne
01-04-2021 | 10:59:32
Met een internationale merkcampagne in twaalf Europese steden wil Ecosia bewustwording creëren door de boodschap op grote schaal te verspreiden via buitenreclame van JCDecaux
Volledig digitaal Ocean netwerk live in Westfield Mall of the Netherlands
25-03-2021 | 16:12:00
Met veel trots kan Ocean melden dat het volledige netwerk digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands operationeel is
Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit in Limburg
25-03-2021 | 09:52:00
Hillenaar breidt het netwerk uit met een digitale reclame mast bij de A2 bij Maastricht
Eerste OOH Clubhouse-campagne op netwerk van Clear Channel
04-03-2021 | 08:06:00
Sinds vorige week is de allereerste Clubhouse-campagne te zien in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een event op Clubhouse
[Walk & Talk] Frank Meiland (ZIGT): Er kan steeds meer met Programmatic DOOH omdat we steeds meer weten van doelgroepen
26-02-2021 | 16:44:00
Media Meetings & Magazines presenteert samen met Exterion Media de vijfdelige video-serie Walk & Talk. Iedere aflevering wordt een wandeling gemaakt voor een gesprek over ontwikkelingen in medialandschap en bij Exterion Media
DPG Media en Exterion werken samen voor nieuwsberichten bij tankstations
23-02-2021 | 09:33:26
Vanaf deze maand tonen het AD en de regionale titels zoals de Stentor en de Gelderlander, het laatste nieuws op het landelijke digitale tankstation netwerk van Exterion Media. Middels een liveverbinding met de redactie wordt het meest recente nieuws vertoond
Fitness-abri van Clear Channel en partners in Utrecht
15-02-2021 | 13:23:00
Aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht worden voorbijgangers uitgedaagd fit te blijven. Aan een abri zijn twee lachspiegels bevestigd. De lachspiegels en de boodschap Be fit, go for it triggeren voorbijgangers om in shape blijven
Ocean Outdoor komt met Click&Collect-campagne voor retailers
10-02-2021 | 16:54:00
Ocean Outdoor heeft onder de naam Click&Collect een campagne gelanceerd om retailers een hart onder de riem te steken vanwege de coronacrisis. In 2020 was Ocean Outdoor actief met het MKB Steunfonds
Nightwatch komt met campagne tijdens avondklok
03-02-2021 | 15:57:00
Nightwatch, de Extreme heeft een campagne gelanceerd passend bij de avondklok. De campagne is van start gegaan via het digitale netwerk van Ocean Outdoor
NOC*NSF en Ocean Outdoor versterken mediapartnership richting Tokyo 2021
29-01-2021 | 18:23:00
NOC*NSF en Ocean hebben hun mediapartnership versterkt voor de Olympische Spelen van 2021. Ocean Outdoor zal heel dit jaar op haar landelijke digitale netwerk ruimte bieden voor olympische en breedtesportdoelen
[Walk & Talk] Guy Grimmelt (Exterion): Adverteerders zijn super eager om weer naar buiten te gaan
29-01-2021 | 14:49:00
Media Meetings & Magazines presenteert samen met Exterion Media de vijfdelige video-serie Walk & Talks. Iedere aflevering wordt een wandeling gemaakt voor een gesprek over ontwikkelingen in medialandschap en bij Exterion Media
Omzet OOH-markt in 2020 met 35 procent gedaald naar 137 miljoen euro
28-01-2021 | 10:36:00
De bestedingen aan (D)OOH-reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen euro omgezet
[Vacatures] Exterion Media zoekt een Datawarehouse Specialist
20-01-2021 | 12:47:30
Exterion Media is per direct op zoek naar een Datawarehouse Specialist
Hillenaar Outdoor voegt Zuurstok toe aan portfolio
24-12-2020 | 13:47:00
Hillenaar Outdoor voegt per direct een digitale reclamemast langs de A12 bij Den Haag toe aan het netwerk
JCDecaux lanceert het Bon Apetit Netwerk voor horecaondernemers
08-12-2020 | 09:42:21
Om de horeca te steunen, introduceert JCDecaux een speciaal horecaslot op de Métropole-displays in de stadscentra van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag
Twins van Hillenaar Outdoor beschikbaar voor programmatic buying
30-11-2020 | 15:48:51
De twee digitale reclamemasten langs de A4 bij Schiphol (de Twins) zijn aangesloten op de programmatic buying-platforms. Alle andere digitale media van Hillenaar Outdoor waren al eerder voor deze vorm van inkoop beschikbaar
Ocean wint aanbesteding Amsterdam Zuid WTC
26-11-2020 | 11:23:01
Na een aantal maanden van afwezigheid wordt er begin 2021 weer een groot digitaal scherm op Amsterdam Zuid WTC geplaatst. Tot februari exploiteerde Ocean daar een scherm en het bedrijf gaat dit nu weer doen
BlowUP Media gaat samenwerking aan met winkelvastgoedfonds Wereldhave
13-11-2020 | 17:45:00
BlowUP Media, een grootformaat (digital) OOH-exploitant is een langjarige samenwerking aangegaan met het winkelvastgoedfonds Wereldhave. Daarmee wordt het voor BlowUP Media mogelijk om in de binnenstad van Tilburg naast onder meer Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Eindhoven haar schermen te plaatsen
Opvallende outdoorcampagne Karvan Cévitam en Clear Channel
02-11-2020 | 16:00:01
Om hun Signature Blends te positioneren koos Karvan Cévitam onder andere voor een landelijke outdoorcampagne bij Clear Channel. Deze campagne bestaat uit een mix van OOH, DOOH én een opvallende blikvanger in de vorm van een enorme limonadefles
Buitenreclame kent ook een moeizaam derde kwartaal met nog steeds 25 procent lagere omzet
25-10-2020 | 18:21:00
De buitenreclamebestedingen zijn in het derde kwartaal vergeleken met vorig jaar met 25 procent gedaald. Dat is een aanmerkelijk beter resultaat dan de 67 procent krimp in Q2
Exterion Media en TUI tonen via DOOH livebeelden uit Curaçao
23-10-2020 | 14:51:00
Reisorganisatie TUI is gestart met het tonen van zonnige live beelden vanuit Curaçao op digitale abri's. De livebeelden worden vertoond op de digitale schermen van Exterion Media, verspreid over verschillende winkelcentra in Nederland