Nieuws.
Hivestack tekent strategisch partnerschap met PHD Media voor DOOH in Zuid-Afrika
Ad-techbedrijf Hivestack kondigt een samenwerking met media- en marketingcommunicatiebureau PHD Media aan. Deze samenwerking stelt PHD in staat om programmatic DOOH te integreren in de omnichannel-strategieën van de merken van hun klanten
BlowUP media en Eneco lanceren eerste luchtzuiverende reclamedoeken in Nederland
BlowUP media en Eneco lanceren Giant Posters in Nederland, reclamedoeken met een luchtzuiverende coating die de luchtkwaliteit in grote steden verbetert
Omzetten buitenreclame 100 miljoen euro in eerste helft 2022
De bestedingen aan (digitale) out-of-home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro
Hivestack lanceert programmatic DOOH-marktplaats in Zuid-Afrika
Ad-techbedrijf Hivestack kondigt de samenwerking met Xaxis Zuid-Afrika aan, om samen een DOOH-oplossing te bieden voor de Zuid-Afrikaanse markt
Kees Wilbrink (DPG) naar Ocean
Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland
Commercialreview.nl begint Buitenreclame Benchmark
Met de Buitenreclame Benckmark biedt Commercialreview.nl een centrale plek om buitenreclames snel, gemakkelijk, voordelig en op een leuke manier te kunnen benchmarken met andere buitenreclames
Digitaal boutique bureau Masters of Digital focust op DOOH en Mobile
Masters of Digital is van start gegaan. Het boutique bureau heeft zich gespecialiseerd in programmatic campagnes met focus op mobile advertising en digital out of home (DOOH)
Veloretti promoot e-bike via Out of Home Masters
De verkoop van e-bikes stijgt al jaren. Dat betekent dat er steeds meer opties op de markt komen en het dus belangrijk is om je merk op de juiste manier op te laten vallen. Veloretti koos voor een krachtige Out Of Home-campagne om hun e-bike te promoten. Out of Home Masters verzorgde de campagne
Clear Channel plaatst AED bij bushalte in Gouda
Clear Channel heeft een AED geplaatst bij de bushalte aan het Oranjeplein in Gouda. Gouda is de eerste gemeente in Nederland waar een AED bij een bushalte te vinden is
Hivestack benoemt Benjamin Abbatiello tot Global Senior Vice-President of Publisher Solutions
Hivestack, 's werelds grootste onafhankelijke programmatic digital out of home (DOOH) ad tech-bedrijf, kondigt de benoeming aan van Benjamin Abbatiello als nieuwe Global SVP, Publisher Solutions
[De Belofte 2022] Pien van der Togt (Global): De flexibiliteit van de jongere talenten en de ervaring van de gevestigde orde zijn een perfect match
Pien van der Togt is Junior Designer bij Global. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. De winnaar wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022
Boomerang Media vergroot media-aanbod met abri-netwerk in kinderspeelparadijzen
Met directe ingang is Boomerang Media (onderdeel van Media Depot) verantwoordelijk voor de media-exploitatie van indoor speelparadijzen. Het betreft abri’s, drukwerkverspreiding en product sampling
Buitenreclame goed van start in 2022 met meer dan omzetverdubbeling in eerste kwartaal
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op € 49,3 miljoen (was € 22,6 miljoen in Q1 2021). De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van digitale out of home (DOOH)
Hivestack en Billups slaan handen ineen voor campagne Ace & Tate
Hivestack gaat de samenwerking aan met Billups voor de lancering van een multi-market programmatic digital out of home (DOOH) campagne in Europa voor brillenmerk Ace & Tate
Hivestack kondigt wereldwijde alliantie aan met Xandr voor programmatic DOOH
Ad-techbedrijf Hivestack gaat samenwerken met Xandr, een data-enabled technologie platform dat een wereldwijde marktplaats voor premium reclame aandrijft
Hillenaar Outdoor breidt uit met locatie bij Zwijndrecht
Hillenaar Outdoor breidt uit met een locatie bij Zwijndrecht, onder meer bekend van de dagelijkse filemeldingen. De A16 bij Zwijndrecht is één van de drukste snelwegen van Nederland. Hillenaar Outdoor exploiteert er vanaf 1 mei 2022 een digitaal megascherm
Hivestack breidt uit in Italië
Hivestack, 's werelds toonaangevende, onafhankelijke, programmatic digital out of home (DOOH) ad tech bedrijf heeft een uitbreiding van de programmatic activiteiten in Italië aangekondigd
Exterion Media verandert naam in Global
Global Media & Entertainment Group heeft eind 2018 Exterion Media overgenomen. Na de integratie - en de daaropvolgende pandemie - is per 1 april 2022 de rebranding voltooid en gaat Exterion Media verder onder de naam Global
[Interview] Mink Zwolsman: Met het dashboard van Exterion Media checken inkopers zelf hoe hun buitenreclame-campagnes presteren
Mink Zwolsman is Digital Lead bij Exterion Media (onderdeel van Global Media & Entertainment Group), marktleider op het gebied van buitenreclame. We spreken Mink over de voordelen van het nieuwe dashboard en de toegevoegde waarde ervan voor de markt
Ocean Nederland lanceert Ocean Studio
Ocean Studio is actief geworden in Nederland, met maatwerk technische en creatieve oplossingen voor de productie van (D)OOH-campagnes. Hiermee biedt Ocean merken en agencies de mogelijkheid om op optimale en eenvoudige wijze campagnes te publiceren op haar netwerk
Outreach beperkt online gokreclame
Leden van Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home) in Nederland, stellen maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar aan aanbieders van online gokken
Hivestack lanceert Header Bidder voor DOOH-uitgevers
Hivestack heeft zijn Ad Server opengesteld om te werken met meerdere SSP/Exchanges. Deze introductie optimaliseert het rendement van uitgevers vanuit verschillende bronnen.
Van Amerongen, Rooduijn, Out of Home Masters starten ad-tech productiebureau O2H Creative Solutions
O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van creatieve oplossingen binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap
Digitale designfestival neemt 24 uur lang de schermen in Nederland over
Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen 24 uur lang bewegend design (motion design) van over de hele wereld
Boomerang Media vergroot media-aanbod met Mr.Friendly digitale schermen
Mr.Friendly plaatst waterbesparende oplossingen in onder meer horeca en sportscholen. Op- of boven die oplossingen zoals tapkranen in de sportscholen of watervrije urinoirs bij de toiletten zijn digitale schermen geplaatst die door Boomerang Media worden geëxploiteerd
Exterion Media wint abri-concessie Eindhoven
Exterion Media, onderdeel van Global Media & Entertainment Group, voegt per 1 februari 600 abri’s in Eindhoven toe aan het portfolio
OOH-markt herstelt in 2021, maar nog niet op niveau 2019
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32 procent gegroeid tot 187 miljoen euro. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar 84 miljoen euro aan werd besteed tegen 52 miljoen euro in 2020
JCDecaux organiseert loting voor goede doelen met kans op ruim 11 maanden lang buitenreclame
JCDecaux organiseert een loting om goede doelen de kans te geven om de rest van het jaar flexibele campagnes te kunnen inzetten via de abri’s van JCDecaux
Wildstone Capital neemt reclamemasten over van PowerTower
Wildstone Capital heeft in Nederland de snelwegmasten van PowerTower overgenomen. Het betreft digitale reclamemasten langs A-snelwegen
Clear Channel drukt posters vanaf 1 januari op gerecycled papier
Uit een levenscyclus-analyse die Clear Channel heeft uitgevoerd is gebleken dat circa 70 procent van de totale CO2-uitstoot van de bedrijfsvoering wordt veroorzaakt door papierverbruik