
Amsterdam weert reclame voor fossiele producten uit metrostations
Sinds maandag 3 mei 2021 zijn er in Amsterdamse metrostations geen reclames meer te zien voor onder meer auto’s en goedkope vliegtickets. De gemeente wil als eerste van Nederland reclame voor fossiele brandstoffen weren van deze plekken.
Het GroenLinks-gemeentebestuur streeft naar een duurzame stad waarin grondstoffen worden hergebruikt. In 2030 wil het college 30 procent minder uitstoot van CO2 in de stad. Onderdeel daarvan is het terugdringen van de reclame voor fossiele grondstoffen.
Naast reclames voor auto’s op deze brandstoffen, zijn er ook geen reclames meer te zien van vliegmaatschappijen die stunten met prijzen van tickets.
Voor de metrostations is een convenant gesloten met CS Digital Media. Ook met andere exploitanten komen er gesprekken over (on)gewenste reclame-uitingen.
Beeld: GVB
www.amsterdam.nl
www.csdm.online
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie