Digitaal boutique bureau Masters of Digital focust op DOOH en Mobile
06-07-2022 10:39:40 | Door: Saskia van Weert | hits: 1028 | Tags:

Masters of Digital is van start gegaan. Het boutique bureau heeft zich gespecialiseerd in programmatic campagnes met focus op mobile advertising en digital out of home (DOOH).

Door digitale tools en data te combineren kunnen de specifieke doelgroepen van de adverteerder zeer gericht bereikt worden. Achter de schermen is al een half jaar druk gewerkt aan het bouwen van de propositie en het opstarten van samenwerkingen met partners, per 1 juli is deze speler op het grensvlak tussen DOOH en mobile officieel gelanceerd.

People on the go

Masters of Digital dicht de kloof tussen digitale media en consumentengedrag in de offline wereld. Dat doet het bureau door DOOH en mobile naadloos op elkaar aan te sluiten. DOOH en mobile versterken elkaar, waardoor de combinatie een zeer effectief middel is om marketingdoelen te halen. Masters of Digital is opgericht vanuit het partnerbureau Out Of Home Masters, en richt zich op de groeiende vraag naar data gedreven programmatic campagnes over meerdere schermen.

Offline verplaatsingen

Masters of Digital bereikt specifieke doelgroepen op basis van hun offline verplaatsingsgedrag, op basis waarvan profielen van die doelgroepen worden opgesteld. Deze profielen kunnen zowel op mobile als via DOOH-schermen getarget worden. Verplaatsingsgedrag en bezoek aan bepaalde locaties zegt veel over een doelgroep en is vaak relevanter dan online gedag.

Denk aan bezoek aan bepaalde concerten, sportwedstrijden en winkels, of reizen langs bepaalde routes. Door dit gedetailleerd in kaart te brengen en te combineren met de frequenties van het bezoek of verplaatsingen, zijn DOOH-campagnes gecombineerd met mobile vaak heel doeltreffend.

Mogelijkheden en kansen

Marvin Vacquier Droop is één van de grondleggers van Masters of Digital. Hij is al twaalf jaar actief in de programmatic industrie en al jaren lid van de programmatic taskforce VIA (vroeger IAB). Hij heeft ervaring in zowel de programmatic display advertising als in digital out of home industrie. Door de groeiende vraag en mogelijkheden van deze twee soorten media ontstond het idee om hier een gespecialiseerd bureau in te starten.

Marvin Vacquier Droop: “Er verandert veel in het ecosysteem van advertenties, zoals het uitfaseren van de cookie, de groeiende inventory en technische mogelijkheden van Digital Out Of Home”, aldus Marvin. “Dat biedt nieuwe kansen voor adverteerders. Wij onderscheiden ons als boutique bureau door DOOH en mobile te combineren tot een nieuw krachtig middel en ons te focussen op people on the go.

One Stop Shop

Doordat Masters of Digital in een netwerk zit met Out of Home Masters en O2H Creative Solutions, kunnen deze partijen een 360 graden oplossing bieden aan adverteerders.

Foto: Marvin Vacquier Droop

www.mastersofdigital.com

www.outofhomemasters.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie