Exterion Media start influencercampagne met DOOH om bereik te vergroten
06-05-2021 14:49:00 | Door: David de Jong | hits: 691 | Tags:

Exterion Media start een samenwerking waarbij influencermarketing zowel via social media als via Digital Out of Home wordt ingezet. Adverteerders zijn met hun ambassadeur zichtbaar op de locaties die aansluiten bij de doelstellingen van de campagne.

De samenwerking is de kick-off van het concept Favorites by dat is gelanceerd door Exterion Media. Het betreft een rubriek die kan worden ingezet in aanloop naar speciale dagen, zoals Black Friday, Sinterklaas, Kerstmis en Valentijnsdag. Hierbij tonen influencers hun favoriete producten ook op Digital Out of Home. Deze extensie zorgt voor extra relevantie en vergroot het bereik, doordat de campagne zichtbaar is op het juiste moment en de juiste locatie. 

De campagne is in samenwerking met 1AM Agency, SENSAI en populaire styliste Lonneke Nooteboom. Via haar Instagram-account worden 145.000 volgers dagelijks bediend op het gebied van fashion. Lonneke Nooteboom is vaste ambassadeur van SENSAI. Met Moederdag in het vizier traptze af met haar favoriete producten van SENSAI ter inspiratie voor de leukste Moederdagcadeaus.

Yuyan Vuurmans van 1AM Agency: “Wij zijn erg enthousiast over deze samenwerking waarin zowel onze partner SENSAI als Exterion Media zich in een eerste stap begeeft om een nieuwe invulling van doelgerichte influencermarketing aan te gaan. Op deze manier kunnen we zowel de bestaande doelgroep als de potentiële doelgroep en consument voorzien van inspiratie via een extern platform.”

Voor deze campagne is er gekozen voor een gerichte inzet op het Retail-netwerk van Exterion Media, waarbij de campagne onder andere zichtbaar is rondom verkooppunten van SENSAI. Het netwerk bestaat uit 900 digitale schermen die deze week ruim 4,9 miljoen contacten realiseren.

Serena Röntgen van SENSAI: “Door Lonneke Nooteboom met haar favoriete SENSAI-producten zichtbaar te maken direct daar waar onze doelgroep gaat shoppen is fantastisch. Inspiratie vinden voor Moederdag was nog nooit zo makkelijk.”

www.exterionmedia.nl 
www.1amagency.nl
www.sensai-cosmetics.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie