Hivestack lanceert Header Bidder voor DOOH-uitgevers
20-02-2022 10:58:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2106 | Tags:

Onafhankelijk programmatic digital out of home ad tech bedrijf Hivestack heeft zijn ad server opengesteld om te werken met meerdere SSP/Exchanges. Deze introductie optimaliseert het rendement van uitgevers vanuit verschillende bronnen.

Een recent artikel laat zien dat online webuitgevers gemiddeld zes SSP/Exchanges gebruiken voor programmatic monetization, waarbij header bidding technologie wordt gebruikt om de opbrengst te optimaliseren.

Andreas Soupliotis, oprichter en CEO van Hivestack: "Wat er met display, mobiel en video is gebeurd, gebeurt nu in ons vakgebied. DOOH-uitgevers maken gebruik van meerdere DOOH-specifieke SSP/Exchanges voor programmatic monetization. Het opnemen van meerdere SSP's creëert complexiteit voor inventarisoptimalisatie die in evenwicht moet worden gebracht met het directe verkoopkanaal." 

Om met deze complexiteit te kunnen werken, hebben sommige media-exploitanten ingenieurs ingehuurd om hun eigen bemiddelingslaag te bouwen. Deze bemiddelingslagen zijn meestal seriële watervallen die elke SSP controleren op biedingen in een volgorde die suboptimaal is voor de inkomsten. Met de introductie van een unified auction framework in de Hivestack Ad Server, kunnen uitgevers profiteren van een eerste-prijs, geparallelliseerde, unified auction die de inkomsten maximaliseert zonder een team van ontwikkelaars hoeft worden ingezet.

Soupliotis: "De Hivestack Ad Server wordt door DOOH-uitgevers over de hele wereld gebruikt om echte publieksgebaseerde campagnes te leveren via zowel directe als programmatische verkoopkanalen. Tot vandaag was de enige SSP/Exchange waarmee onze Ad Server geïntegreerd was, onze eigen - de Hivestack SSP. Dat verandert vandaag, met de introductie van een upgrade van onze Ad Server die de mogelijkheid heeft om advertentieverzoeken te doen aan meerdere SSP's/Exchange een nieuw, verenigd veiling frameworks, nabootsend hoe header bidding werkt in online ad tech. En om transparantie te bevorderen, neemt zelfs onze eigen SSP op gelijke wijze deel aan het uniforme veilingkader."

DOOH-uitgevers zullen nog steeds individuele overeenkomsten nodig hebben met elke SSP, en de Hivestack Ad Server zit niet in de geldstroom tussen uitgevers en hun SSP-partners.

Jennifer Bidwell, EVP Sales en Marketing van Allvision: "Het optimaal beheren van programmatic sales over meerdere SSP's is altijd een complexe uitdaging geweest. Hoewel we aanvankelijk onze eigen sequentiële watervallaag hadden gebouwd, verwelkomen we Hivestack's introductie van een verenigde veiling - verwant aan een header bidding-achtige oplossing in digitale reclame."

Kevin McDonald, CEO van Kinetic Canada: "De introductie door Hivestack van een header bidding-achtige ad server komt Kinetic Canada zeer ten goede. Onze exploitant partners kunnen nu veilig inventaris programmatisch aan ons beschikbaar stellen zonder zich zorgen te maken over inventaris optimalisatie. En dat betekent dat wij programmatic toegang krijgen tot premium inventory, wat een win-win is voor zowel de koop- als verkoopzijde."

Hivestack is een volledig onafhankelijk, wereldwijd, full stack, marketingtechnologiebedrijf dat de koop- en verkoopkant van programmatic digital out of home (DOOH) advertising aanstuurt. Aan de koopzijde gebruiken marketeers het Demand Side Platform van Hivestack om meetbare campagnes op te zetten die DOOH-schermen in realtime activeren op basis van consumentengedrag en bewegingspatronen van het publiek. Aan de verkoopzijde gebruiken DOOH media-eigenaren Hivestack's Supply Side Platform & Ad Exchange om programmatische inkomsten aan te trekken. DOOH media-eigenaren kunnen ook gebruik maken van Hivestack's Ad Server om op publiek gebaseerde, direct verkochte campagnes aan te sturen. Attributie staat centraal in Hivestack's platform en biedt kopers en verkopers de mogelijkheid om bedrijfsresultaten te meten in alle stadia van de verkooptrechter van de consument.

Hivestack heeft zijn hoofdkantoor in Montreal, Canada. Het kantoor in Nederland wordt geleid door Sergio Bouterse.

www.hivestack.com


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie