
Sage+Archer lanceert The Cube-advertentieformaten op digital OOH
Digital Out of Home (DOOH) inkoopplatform Sage+Archer lanceert The Cube op digitale buitenschermen. The Cube is een geanimeerde creatie die bestaat uit 2-3 zijdes die automatisch roteren. Het biedt merken de mogelijkheid om op elke zijde of in elk frame een andere boodschap of type content te tonen in één ad slot.
Marketeers zullen The Cube herkennen van digitale advertenties op mobile en desktop. Daar heet het de spin cube of swipe cube. Destijds geïntroduceerd zodat merken konden afwisselen met verschillende boodschappen in één advertentie. Net als de spin cube biedt ook The Cube merken de ruimte om meer van hun merk of product te laten zien.
Martine Hammink, Head of Sage+Archer's Creative Studio: "Voor de creatie van DOOH-advertenties zien we marketeers ook worstelen welke content en welke boodschap nou het beste werkt in die digitale schermen. Functioneel of emotioneel, een mooie video of een productkaart met USP's, een aantrekkelijke promotie of verwijzen naar het verkooppunt in de buurt? De klassieke rotatie animatie, waarbij de twee frames aan elkaar verbonden zitten, kan dat in één draai oplossen."
De formaten zijn uitgebreid getest op de schermen van Exterion Media. De out-of-home aanbieder heeft een uitgebreid netwerk met onder meer digitale schermen in winkelcentra, supermarkten en winkelgebieden.
www.sage-archer.com
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie