Wildstone Capital neemt reclamemasten over van PowerTower
25-01-2022 14:09:00 | Door: David de Jong | hits: 1515 | Tags:

Wildstone Capital heeft in Nederland de snelwegmasten van PowerTower overgenomen. Het betreft digitale reclamemasten langs A-snelwegen.

Het portfolio van Wildstone bestaat uit meer dan 3000 buitenreclame-objecten in het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie. Hier maken premium reclamemasten langs hoofdwegen ook deel van uit. De overname van PowerTower maakt onderdeel uit van de voortdurende Europese groei van Wildstone, dat zijn hoofdkantoor in Londen heeft. Onder aanvoering van de oprichter en CEO Damian Cox is het portfolio in de afgelopen 18 maanden vertienvoudigd.

Deze uitbreiding volgt kort op twee andere overnames in 2021, waar Wildstone het netwerk van het Engelse Space Outdoor en Vivid Outdoor Media overnam. Hiermee haalde het 200 billboards binnen, die deels al gedigitaliseerd zijn. Deze laatste deal met PowerTower betreft 13 reclamemasten met in totaal 27 led-schermen van ongeveer 100 vierkante meterlangs de hoofdsnelwegen van Nederland.

Damian Cox: “Met deze overname vergroten we onze aanwezigheid in het land en leggen we het fundament voor onze groeistrategie op het vasteland van Europa.”

De verworven locaties zijn te vinden bij Amsterdam (2 masten), Schiphol (2 masten), Rotterdam, Den Haag, Arnhem, Waddinxveen, Sliedrecht, Venlo, Hazeldonk, Breda Airport en Maastricht Airport. De digitale schermen worden voor de exploitatie verhuurd aan Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.

Jonathan Chandler, Managing Director van Wildstone: “Dit vormt een aanvulling op ons bestaande portfolio van buitenreclame-objecten, dat we in 2020 overnamen van OOHA Media, en is de volgende stap in onze internationale uitbreiding. Voor 2022 hebben we plannen om het aantal reclame-objecten in Nederland verder te doen toenemen. Daarom zijn we verheugd om Kim van den Broek welkom te heten in ons team als Property Manager. Samen met onze Europese COO, Ivo ter Wee, zal hij helpen onze Nederlandse eigendommen te beheren en verder uit te breiden.”

Wildstone, van start gegaan in 2010, is gespecialiseerd in de aanschaf, bouw en verhuur van onroerend goed ten behoeve van buitenreclame. Hun missie is het digitaliseren van buitenreclame.

www.wildstone.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie