[Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
27-12-2017 12:00:00 Door: Katja Brokke | Hits: 23839 | Tags:

Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf. Iets wat volgens oprichter en eigenaar Gerrit Reinders nog niet kon. “Elke vestiging krijgt zijn eigen banner in zijn verzorgingsgebied.”

Adcombi levert local advertising solutions. Wat houdt dat in?

Wij maken het mogelijk voor dealers, retailers, franchisers of andere bedrijven om te adverteren in een straal rondom de vestiging. Geautomatiseerd. Adcombi creëert hierbij dynamisch de banners. Zo krijgt elke vestiging zijn eigen banner in zijn verzorgingsgebied. Eventueel in combinatie met retargeting, audiences, live feeds en unieke landingspagina's. Voor bureaus maken wij het dus mogelijk om volledig geautomatiseerd honderden of duizenden gepersonaliseerde campagnes tegelijk te draaien. Voor merken bieden we de tool om web-to-storetraffic te genereren.

Wie zijn jullie klanten?

Dat zijn bureaus die A-merken bedienen met veel vestigingen, zoals autodealers, banken en supermarkten. IPG met Rabobank of Havas met Citroën bijvoorbeeld.

Wat maakt jullie uniek?

Wij maken het mogelijk om volledig geautomatiseerd programmatic campagnes te draaien, uitgeleverd naar locatie met op de locatie afgestemde banners en budgetten. Uniek daarbij is ook dat de uitlevering echt rondom de vestigingen plaatsvindt en niet daar waar de meeste traffic is (doorgaans de Randstad), zoals standaard met display advertising gebeurt. Dit was natuurlijk al via de handmatige weg mogelijk, maar stel je voor dat je dit voor vijfhonderd vestigingen moet doen. Met Adcombi’s technologie verbeteren onze klanten niet alleen de lokale relevantie en dus de resultaten, maar besparen ze ook fors op operationele kosten.

Wat doet Adcombi met programmatic?

De huidige technologie van Adcombi is aangesloten op Adform en Platform161. De benodigde advertentieruimte wordt middels programmatic buying ingekocht via een van deze DSP’s. Dit garandeert plaatsing op premium websites, slimme optimalisatie en duidelijke rapportage. Ook voor een ontelbaar aantal lokale campagnes tegelijk.

Hoe zal Adcombi zich in 2018 ontwikkelen?

Onze targetingmogelijkheden zullen steeds fijnmaziger worden en de onderliggende intelligentie en het gebruiksgemak groter. Natuurlijk maken we het mogelijk om via andere platformen te adverteren middels multi advertising.

Adcombi heeft kantoren in Amsterdam en Keulen. Waar lopen ze voorop op gebied van online advertising?

Nederland gaat hard en loopt binnen Europa voorop op het gebied van advertisingtechnologie. Onderschat Duitsland echter niet, de gemiddelde retailer heeft meer vestigingen dan de grootste Nederlandse retailers en de behoefte aan juiste spreiding is hoog. Het was dus ook een logische stap om de Duitse markt te betreden.

Wat zijn de ambities van Adcombi?

Wij leiden de markt voor digital local advertising binnen Europa.

Hoe zie jij online advertising de komende jaren ontwikkelen?

De programmaticmarkt is volwassen geworden. DSP's en agencies zullen meer transparantie en toegevoegde waarde moeten realiseren. Adcombi helpt hierbij door online advertising toegankelijk te maken voor brick-and-mortar-organisaties met lokale communicatiedoelstellingen en een behoefte aan web to store traffic.

www.adcombi.com

 

Dit interview verscheen eerder in DeMedia100 Magazine 

www.demedia100.nl

 

 

DeMedia100 wordt gesponsord door


 

 

 







 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie