
Adcombi: Location-based advertising neemt een vlucht
Volgens adtechbedrijf Adcombi wordt locatiegestuurde reclame in de toekomst steeds belangrijker. Ze zien een toenemende vraag van retailers naar programmatic oplossingen voor lokaal adverteren. Dit komt mede door de afschaffing van huis-aan-huisreclame in Amsterdam. Tegelijkertijd is er een gebrek aan goede digitale alternatieven.
Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi: “We zien dat de online advertentie-uitgaven van retailers en dealers achterlopen op de rest van de markt. Dit komt mede doordat er beperkte technische middelen zijn om op grote schaal online lokaal te adverteren voor hun vestigingen. Het gevolg is dat locatiegestuurd online adverteren voor hen vaak niet rendabel is. Dat is een gebrek in het programmatic ecosysteem. We zien dat locatiegeoptimaliseerde campagnes beter presteren dan landelijke campagnes. Logisch, want de relevantie is veel hoger. De omzet is hierdoor in 2017 verdubbeld en we verwachten voor 2018 weer een verdubbeling. De programmatic wereld is volwassen geworden. DSP’s, agencies en technologie leveranciers zullen meer moeten bieden om toegevoegde waarde te realiseren.”
Lees ook: [Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie