PubMatic breidt fraudevrij programma uit naar Connected TV
06-05-2021 16:14:00 | Door: David de Jong | hits: 2906 | Tags:

PubMatic introduceert een fraudevrij programma voor premium Connected TV- en OTT-inventory. Dankzij dit programma kunnen inkopers vertrouwen op de kwaliteit van omnichannel-inventory. Het fraudevrije programma van PubMatic wordt uitgebreid met een geld-terug-garantie voor partners aan de vraagzijde als fraude wordt vastgesteld op het platform van PubMatic. Met het programma worden de schaal- en engagement-mogelijkheden voor inkopers uitgebreid. Bovendien stimuleert het de ontwikkeling van de snelgroeiende Connected TV-sector, van een beperkt aantal toonaangevende kanalen en apps naar een breder aanbod met een uniek hoogwaardig publiek.

Siebren Roorda, Regional Director Benelux & Frankrijk bij PubMatic: “We zien een enorm potentieel in de overgang van lineaire tv naar connected tv, maar angst voor fraude weerhoudt sommige inkopers ervan om hier optimaal van te profiteren. Wij vertrouwen op de kwaliteit van inventory beschikbaar op het PubMatic-platform en ons fraudevrije programma moet inkopers het vertrouwen geven om op schaal te kunnen bieden op kwalitatief hoogwaardige Connecetd TV-inventory. Uitgevers creëren een overvloed aan nieuwe premium tv-content en wij proberen de grootste obstakels en risico's weg te nemen. PubMatic helpt DSP's, bureaus en adverteerders te profiteren van de drastische toename van kansen om enorme aantallen kijkers aan te trekken die overstappen naar Connected TV."

Volgens Innovid is het volume van Connected TV-inventory met 60 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar, doordat meer kijkers afstappen van lineaire tv en digitale videokanalen omarmen. Veel inkopers houden echter vast aan een klein aantal Connceted TV-uitgevers vanwege zorgen over kwaliteit en fraude. Het fraudevrije programma van PubMatic is erop gericht om inkopers in staat te stellen het volledige potentieel van programmatic bidding te benutten. Hierbij hoeven efficiciënt ie en controle niet tegen elkaar te worden weggestreept.

Vanwege de groei van de sector, zijn Connected TV-gerelateerde fraudeconstructies in opmars. Volgens eMarketer is er een jaarlijkse stijging van 161 procent geconstateerd in het aantal frauduleuze Connected TV-advertentie-impressies, waarbij ongeveer 22 procent van de impressies werd weergegeven als ongeldig verkeer. PubMatic gelooft dat het volledige potentieel van programmatic Conncecetd TV alleen kan worden gerealiseerd wanneer inkopers erop kunnen vertrouwen dat hun investeringen daadwerkelijk consumenten zullen bereiken binnen de beoogde contextuele omgevingen.

www.pubmatic.com

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie