SpotX lanceert SPOT6
09-10-2018 11:04:00 | Door: Max Vlugt | hits: 1214 | Tags:

In samenwerking met Nederlandse publishers en broadcasters lanceert videoadvertentieplatform SpotX SPOT6: de eerste onestopshop in Europa die het mogelijk maakt voor adverteerders en mediabureaus om via één kanaal premium inventory van bumper ads (6 sec ads) tegelijkertijd in te kopen bij alle publishers en broadcasters. Door het lanceren van SPOT6 komt SpotX tegemoet aan de wens om inkoopgemak te vergroten en aan de stijgende vraag naar bumper ad-voorraad vanuit de adverteerders en mediabureaus.

Het toenemende gebruik van mobile devices en korte content heeft in het afgelopen jaar voor een enorme groei van bumper ads gezorgd. Zo ook bij Ster, dat als een van de eerste broadcasters haar bumper ad-inventory via SPOT6 beschikbaar stelde.

Niels Stam, teammanager digital bij Ster: "Reclame op maat is in onze ogen de toekomst van advertising, en daar mogen deze non-skippable videoadvertenties van zes seconden niet in ontbreken. Deze ads sluiten goed aan bij het mediagebruik van de consument en onze online strategie. Door deel te nemen aan het SPOT6-initiatief willen wij het voor adverteerders en mediabureaus zo gemakkelijk mogelijk maken om ook deze ads bij ons in te kopen."

Voor SPOT6 was het bumper ad-aanbod versnipperd. Als gevolg hiervan waren adverteerders en buyers onnodig veel tijd kwijt aan het contact met de verschillende publishers.

Govaert Plesman, IPG Mediabrands: "In de afgelopen weken konden wij achter de schermen al gebruikmaken van SPOT6 en dat leverde direct een flinke tijdsbesparing op. Deze onestopshop stelt ons nu in staat om via één kanaal toegang te krijgen tot de premium bumper ad-voorraad van alle lokale partijen. En dat is uniek in Europa."

Marco Ruivenkamp, Managing Director bij SpotX Benelux: "Ik ben trots dat wij als eerste in Europa de programmatic-inkoop van bumper ads inventory op deze wijze faciliteren. Niet eerder was het mogelijk om korte maar krachtige ads op een makkelijke manier te ontsluiten. Door het lanceren van SPOT6 leveren wij een belangrijke bijdrage aan het professionaliseren van de programmatic advertising-markt."

www.spotx.tv

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie