
Uitgaven op het Xandr-platform stijgen in het eerste kwartaal van 2021 aanzienlijk
Xandr, het data-enabled technologieplatform van AT&T op het snijvlak van digitale media en tv, rapporteert grote omzetstijgingen over het eerste kwartaal van 2021 voor de producten op het gebied van premium video en Connected TV.
De groei werd ingegeven door productontwikkelingen op het gebied van de aankoop en verkoop van video en Connected TV, evenals tools en partnerschappen ter ondersteuning van de speciale behoeften van marketeers in verticale markten, zoals de farmaceutische industrie en Consumer Packed Goods.
Analisten voorspellen dat de uitgaven aan digitale video en Connected TV in 2021 met respectievelijk 14,8 procent en 34,8 procent zullen stijgen. De totale uitgaven aan digitale video op het Xandr-platform wereldwijd, met inbegrip van de DSP (Demand Side Platform) van Xandr Invest en de SSP (Sell Side Platform) en de advertentieserver van Xandr Monetize stegen met 75 procent in het eerste kwartaal van 2021, vergeleken met 2020. De belangrijkste motor achter deze stijging van de uitgaven aan video op het hele platform is Connected TV, met een wereldwijde stijging op het platform van 235 procent vergeleken met vorig jaar. Video vertegenwoordigt nu 35 procent van de totale uitgaven op het Xandr-platform.
De stijging van internationale (niet-Amerikaanse) uitgaven op het platform draagt aanzienlijk bij aan de wereldwijde platformgroei van Xandr. De totale platformuitgaven van Xandr in de markten buiten de Verenigde Staten stegen met 30 procent vergeleken met vorig jaar, met een stijging van de video-uitgaven van 55 procent vergeleken met vorig jaar en een stijging van Connected TV-uitgaven met 211 procent vergeleken met vorig jaar.
In een wereld waarin reclame zijn waarde moet bewijzen, vertrouwen marketeers steeds meer op Xandr Invest om resultaten aan te tonen en het rendement van reclame-uitgaven te valideren. Dankzij de uitbreiding van strategische relaties in de vraagketen van reclamebureaus en holdingmaatschappijen tot merken en direct marketeers stegen de wereldwijde uitgaven op Xandr Invest met 35 procent vergeleken met vorig jaar, waarbij de uitgaven aan Connected TV met 205 procent toenamen.
Door de groeiende directe integraties met premium video-uitgevers is advertentieruimte voor Connected TV in toenemende mate beschikbaar en monetiseerbaar via Xandr. De wereldwijde inkomsten van verkopers van CTV-advertentieruimte, via uitgaven op Xandr Monetize, stegen met 391 procent vergeleken met vorig jaar
Een ander hoogtepunt van het eerste kwartaal van 2021 was de afgeronde lancering van Crown Media Family Networks op het lineaire optimalisatieplatform van Xandr en de integratie binnen de marktplaats van Xandr. De premium advertentieruimte van Crown Media Family Networks is nu beschikbaar voor geautomatiseerde, op publiek-gebaseerde aankopen via het tv-platform van Xandr Invest. In het tweede kwartaal van 2021 zal Xandr zich richten op een uniform model voor advertentieruimte voor geconvergeerd rendement voor digitale, lineaire en adresseerbare tv.
Belangrijke vooruitgang voor de zichtbaarheid en het vertrouwen van Conneceted TV-kopers
Om adverteerders meer inzicht te geven in de toenemende mogelijkheden van premium video, bracht Xandr haar global gids, getiteld Connected TV: Advertising Creative Canvas, uit in januari 2021, met inzichten van product experts van EBX, Finecast, Nine, 10 ViacomCBS, LiTV, GroupM, Xaxis, Jellyfish, France Télévisions Publicité, Matterkind, ShowHeroes, Omnicom Media Group, Peach, Vitor Media, DIRECTV GO, Hearts & Science, MiQ en Philo.
Xandr blijft proactief inspelen op uitdagingen die ontstaan door opkomende formats zoals Connected TV uitdagingen rondom identiteit, context, campagneplanning en resultaten en zorgt ervoor dat kopers met zekerheid hun transacties kunnen uitvoeren en prestaties kunnen leveren. In het eerste kwartaal van 2021 onthulde Xandr belangrijke vorderingen op het gebied van programmatische inkoop en premium video, waaronder een op datawetenschap gebasweerde oplossing voor Connected TV-pacing, zodat kopers erop kunnen vertrouwen dat hun budgetten op de juiste manier worden toegewezen. Daarnaast ontwikkelde Xandr een nieuw video-taxonomiesysteem, zodat gebruikers van de Xandr-marktplaats transacties kunnen verrichten en kunnen rapporteren op basis van een duidelijk gedefinieerde en beheersbare set van OTT-contentomschrijvingen, en zo een cruciaal inzicht verwerven in waar hun advertenties worden vertoond.
Een verticaal-specifieke aanpak
In het eerste kwartaal van 2021 lag de focus op marketeers in de farmaceutische sector en de gezondheidszorg en in de Consumer Packed Goods-sector, terwijl het team van Xandr, samen met zijn partners, een one-stop-platform ontwikkelt voor het plannen, kopen en meten van digitale en tv-formats.
Introductie van Xandr Curate
Aangezien kopers steeds vaker op zoek zijn naar differentiërende data en opgeschaalde premium advertentieruimte om hun gebruikers programmatisch te bereiken, groeit het Xandr Curate-platform. In het eerste kwartaal van 2021 gebruikten klanten als Captify, Beemray, Playground xyz, Omnicom Media Group, Global Data Bank, Retargetly, Matterkind, Jotacom, Orange Advertising, Orion Semantics, hyScore en Nano Interactive het Xandr Curate Platform.
www.xandr.com
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie