XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 12:02:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1439 | Tags:

In de zomer van 2017 maakte muziekzender XITE het als eerste mogelijk om onlineadvertentiecampagnes voor televisie in te kopen. Na een succesvolle pilot van ruim zes maanden is XITE nu klaar voor de volgende stap. Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender vanaf nu adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren. De klanten van IPG Mediabrands hebben de primeur. 

XITE is de eerste muziekzender ter wereld die gepersonaliseerde muziekdiensten levert op lineaire televisie via de settopbox. In de afgelopen maanden hebben SpotX en XITE samengewerkt om deze service uit te breiden met programmatic-advertisingoplossingen door de data van het kijkgedrag van huishoudens en het advertising proces te optimaliseren. Met als resultaat dat advertentiecampagnes nu crossmediaal, op zowel tv via de settopbox als de online kanalen, door middel van programmatic en targeted advertising ingekocht kunnen worden. Hierdoor kunnen adverteerders nu nog doelgerichter adverteren op grote schaal.

Derk Nijssen, oprichter en CEO van XITE: “Wat begon als een bescheiden stap in programmatic tv-inkoop lijkt inmiddels de revolutie voor de inkoop van reclame op het grote scherm te worden. Het is fantastisch dat we nu samen met SpotX het mogelijk kunnen maken om op basis van users en views in te kopen. Samen ontwikkelen we vanuit een audience-firstgedachte een geïntegreerde aanpak die zorgt voor effectieve en efficiënte advertentiecampagnes.”

Thomas Welle, Head of Video van IPG Mediabrands: “Met deze primeur van programmatic tv-inkoop is IPG Mediabrands opnieuw de eerste die haar klanten een innovatief platform binnen het digitale landschap aanbiedt. Met de geavanceerde targetingopties die deze technologie biedt, creëren wij voor onze klanten een effectieve schaalvergroting binnen een lastig te bereiken doelgroep. Door initiatieven als deze te omarmen, versterken we unieke karaktereigenschappen van lokale partijen en natuurlijk hun groei.”

Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux & Nordics: “Net als XITE streven wij naar een gepersonaliseerde toekomst waarin de kijker centraal staat. Dat we in een relatief korte periode van zes maanden de targetingmogelijkheden hebben weten uit te breiden op de settopbox van enkel de verschillende muziekchannels en specifieke tijdvakken naar volledig programmatic, laat zien dat programmatic advertising ook voor tv de toekomst is. Een toekomst waarin de consument en hun persoonlijke voorkeuren centraal staan.”

www.xite.nl 
www.spotx.tv
www.ipgmediabrands.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie