Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3218503

[Column] Jeroen Bakker: WK Damesvoetbal, lust of last?
24-06-2019 | 12:45:00
De NPO hoopt uiteraard op terugkeer van de euforie rondom het NL dameselftal van twee jaar geleden, toen de Oranje Leeuwinnen in eigen land het Europees Kampioenschap binnenhaalden
[Kijkcijfers] NPO scoort met WK vrouwenvoetbal
24-06-2019 | 12:35:00
WK vrouwenvoetbal stuwt het marktaandeel naar grote hoogte: afgelopen week 42,6 procent. Talpa Network trok een klein beetje bij en RTL leverde iets in, net als de niche-zenders ander kom je natuurlijk niet tot 100 procent
[Interview] Eline Zwinkels en Floris de Vries (MediaTest) over de Media Rally 2019
24-06-2019 | 11:23:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Eline Zwinkels en Floris de Vries van MediaTest rijden mee. Wij bellen hen
[Forum] Versnipperd medialandschap: kans of valkuil voor branded content?
24-06-2019 | 09:48:00
Nooit was het aantal mediakanalen zo groot. Volgens marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom kan dit leiden tot verschraling van het branded content-aanbod
ZTACK zet radiomanagementsysteem Prepr in
24-06-2019 | 09:30:42
Jongerenplatform ZTACK zet voortaan Prepr in voor de uitzendingen. Prepr is een radiomanagementsysteem om content voor een programma te beheren
Stuk wint Zilveren Nipkowschijf 2019
21-06-2019 | 12:14:01
In Het Ketelhuis te Amsterdam zijn de Zilveren Nipkowschijf en de Zilveren Reismicrofoon uitgereikt. De winnaar van de Nipkowschijf 2019 is de documentaireserie Stuk
[Interview] Anoeshka Harpal (Clear Channel) over de Media Rally 2019
21-06-2019 | 11:14:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Anoeshka Harpal en Raymond Schippers van Clear Channel Nederland rijdt mee. Wij bellen met Anoeshka Harpal
[Interview] Koen Dittmar (Mannenmedia) over de Media Rally 2019
21-06-2019 | 11:04:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Koen Dittmar en zijn collega’s van Mannenmedia rijden mee. Wij spreken hem
[Column] Bob Goulooze: Libra
21-06-2019 | 10:07:00
Hoewel al bekend was dat het eraan zou komen, werd ik toch begin van deze week opgeschrikt door het Facebook-nieuws. Het sociaal netwerk komt met een internationale cryptomunt genaamd Libra
Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag
20-06-2019 | 14:46:00
De Nederlandse editie van Metro bestaat 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven
[Onderzoek] Freelance journalisten in de regio verdienen minder dan minimumloon
20-06-2019 | 14:30:42
Freelance journalisten en fotojouranlisten verdienden met hun werk voor de regionale titels of huis-aan-huisbladen van de twee grootste mediaorganisaties in 2018 minder dan het wettelijk minimumloon
NL Film en Canadees Wattpad Studios gaan samenwerken
20-06-2019 | 14:30:00
Producent NL Film en het Canadese bedrijf Wattpad Studios, een storytellingplatform voor originele verhalen, gaan exclusief samenwerken
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli
20-06-2019 | 14:21:00
Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden
[Interview] Neil van der Veer (Newcom): Zeker nu moet de krant een baken van vertrouwen zijn
20-06-2019 | 13:42:42
Traditionele nieuwsbronnen zoals kranten worden het meest vertrouwd in Nederland, blijkt uit de Media VertrouwensMonitor van Newcom
[Interview] Anton en Annelies Pijper: We geloven in een gedrukt product
20-06-2019 | 12:36:40
Media-echtpaar Anton en Annelies Pijper staat, samen met Antons broer Bas, aan het roer van Pijper Media. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een full-servicemediabedrijf met 16 bekende merken
[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019
20-06-2019 | 12:31:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem
[Interview] Petrit Kabashi (CEE Platform) over de Media Rally 2019
20-06-2019 | 11:37:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Petrit Kabashi, algemeen directeur van CEE Platform, rijdt mee. Wij bellen hem
Eva Jinek in eerste aflevering Tims Tent: maar dan in een bungalow met sterren
20-06-2019 | 10:36:17
In de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van Tims ^ tent: maar dan in een bungalow met sterren is Eva Jinek te gast. Centraal staan vragen als hoe is het om de beste te zijn en hoe haar leven is zonder social media
Ngage Media en Interbest lid van Outreach
20-06-2019 | 10:12:00
Ngage Media en Interbest worden per direct lid van Outreach, het samenwerkingsverband van Nederlandse buitenreclame-exploitanten
Video on demand groter dan lineaire televisie
20-06-2019 | 09:31:37
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
Wilfred Genee verlengt contract bij Radio Veronica
20-06-2019 | 09:18:02
Wilfred Genee en Radio Veronica hebben hun samenwerking verlengd. Wilfred zal tot in ieder geval het einde van 2019 met Veronica Inside te horen blijven bij de muziekzender.
[BoxOffice] Aladdin blijft hoogvlieger van de Top 10 - Week 24
19-06-2019 | 23:04:00
De nieuwe live-action versie van de film Aladdin is niet van de toppositie te verdrijven in de bezoekerslijst van de Nederlandse bioscopen
Margje de Koning nieuwe artistiek directeur Movies that Matter
19-06-2019 | 15:14:00
Margje de Koning wordt de nieuwe artistiek directeur van Movies that Matter. De Koning, eerder werkzaam bij onder andere de EO als hoofdredacteur documentaire, volgt Dirk van der Straaten op en start haar werkzaamheden per 1 september 2019
Remco van Westerloo vanaf 1 juli 2019 jaar lang interim-netmanager NPO 1
19-06-2019 | 14:58:00
Remco van Westerloo is vanaf 1 juli 2019 een jaar lang interim-netmanager NPO 1 en zal daarmee de programmering van de brede familiezender van de publieke omroep op zich nemen
[Onderzoek] 110.000 communicatieprofessionals in Nederland
19-06-2019 | 13:11:00
Onderzoek van de Hogeschool Leiden en Hanzehogeschool Groningen naar de omvang en inhoud van het communicatievak wijst uit dat in Nederland circa 110.000 communicatieprofessionals werken
[Vacatures] MediaCom zoekt een Campaign Lead
19-06-2019 | 12:28:23
MediaCom, een van de grootste bureaus van Nederland, ontwikkelt zich in een rap veranderend medialandschap van mediabureau naar een bureau voor marketingcommunicatie-advies en consultancy. Mediacom zoekt een Campaing Lead
[Luistercijfers] Radio 538 laat krachtig herstel zien
19-06-2019 | 12:23:00
Radio 538 is hard op de weg terug nadat de radiozender een dreun had gekregen na het vertrek van succes presentator Edwin Evers begin dit jaar
[Column] Marvin Jacobs: Verslag van Radiodays Europe Podcast Day
19-06-2019 | 12:00:32
Radiodays Europe Podcast Day is een van de meest toonaangevende internationale conferenties voor de podcastindustrie. Het programma bestond uit zo’n 30 verschillende sprekers, uiteenlopend van de man achter Google Podcasts tot individuele podcastmakers die vertelden over hun soloprojecten
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer
19-06-2019 | 11:12:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer
[Interview] Mikel Burger (Ve Global) over de Media Rally 2019
19-06-2019 | 10:25:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Mikel Burger en Babak Monfared van Ve Global rijden mee. Wij bellen Mikel
[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder
18-06-2019 | 13:35:00
Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt
[Interview] Kylie Deenen (Exterion Media) over de Media Rally 2019
18-06-2019 | 12:59:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Kylie Deenen en Aimee de Vries rijden mee met het Exterion Media team. Wij bellen Kylie
Freek Staps hoofdredacteur ANP
18-06-2019 | 12:17:00
Freek Staps is op voordracht van de directie en met unanieme instemming van de redactieraad aangesteld als hoofdredacteur. Hij volgt Marcel van Lingen op, die nu directeur journalistiek bij Talpa Network is
[Onderzoek] Alleen pagina 1 telt voor Google bij voice search
18-06-2019 | 10:40:00
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten
[Kijkcijfers] Ali B weet meer kijkers te trekken dan Art Rooijakkers
18-06-2019 | 09:50:00
WK Vrouwenvoetbal zit vooral Talpa Network in de weg. De sportzomer in termen van kijkcijfers gaat verdwijnen
Psychologie Magazine lanceert Coachfinder
18-06-2019 | 09:32:00
Via Coachfinder.nl kunnen consumenten op basis van persoonlijke voorkeuren via een slim algoritme eenvoudig een coach vinden die bij ze past
[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap
17-06-2019 | 11:41:47
Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
17-06-2019 | 11:06:18
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Eerste speelfilm voor Youtuber en influencer Peter de Harder
17-06-2019 | 10:23:00
Youtuber, filmer en influencer Peter de Harder heeft zijn eigen filmproductiebedrijf gelanceerd: Third Universe. Hij werkt aan zijn eerste speelfilm, die Influencer gaat heten. Deze komt in 2020 uit
Stripblad Eppo heeft primeur Asterix-album
17-06-2019 | 09:44:56
Stripblad Eppo publiceert de eerste pagina van het aankomende Asterix-album Dochter van de veldheer. Dat verschijnt in oktober
[Column] Femke Leemeijer: Blendle revisited
17-06-2019 | 08:27:17
Ik schreef lang geleden al eens dat ik niet geloof in het verdienmodel van Blendle, domweg omdat er één belangrijke belanghebbende partij bij inschiet: de auteurs van de artikelen die via het Blendle-platform gelezen worden. Zij krijgen een dermate kleine afdracht per artikel, dat ze er bij wijze van spreken niet eens een kop koffie van kunnen aanschaffen
[MediaWeek] Bas Vlugt: De brieven van Frank Volmer en Arie Slob
16-06-2019 | 23:32:00
De afgelopen mediaweek deed Hilversum om zijn grondvesten schudden. Het was de week van de brieven van Frank Volmer en Arie Slob
NPO en omroepverenigingen krijgen jaar langer uitzendconcessie en erkenningen
14-06-2019 | 18:32:31
De NPO en alle omroepverenigingen alsmede de NOS en NTR krijgen allen een jaar extra om te mogen uitzenden volgens de huidige afspraken. De regering zal daartoe een spoedwet indienen. Dit schrijft Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer
NPO3 wordt NPO Regio met overdag behoud kinderprogrammering
14-06-2019 | 18:00:55
NPO3 wordt als het aan de regering ligt ingericht als kanaal met overdag kinderprogrammering en 's avonds programma's van NPO Regio
Ministerraad wil toewerken naar volledig reclamevrije NPO
14-06-2019 | 17:30:00
De bedoeling is dat op langere termijn de NPO volledig reclamevrij wordt. Volgens het kabinet moet de publieke omroep onafhankelijk en non-commercialiteit centraal stellen
Naar reclamevrije NPO: Brief minister Arie Slob
14-06-2019 | 16:41:00
Minister Arie Slob (ChristenUnie) heeft na instemming van de ministerraad de brief vrijgegeven waarin officieel het standpunt wordt ingenomen dat de regering wil toewerken naar een volledig reclamevrije NPO
Edenspiekermann ontwikkelt journalistieke chatbot
14-06-2019 | 15:51:29
Internationaal tech- en designbureau Edenspiekermann introduceert POST: een chatbot en performancetool die redacties ondersteunt in hun digitale transformatie
[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019
14-06-2019 | 15:30:00
Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem
Alex Tielbeke weg bij Eredivisie en Fox Sports
14-06-2019 | 14:26:00
lex Tielbeke vertrekt bij Eredivisie en als commercieel directeur bij Eredivisie Media & Marketing, het bedrijf achter Fox Sports
[Column] Maartje Blijleven: Samen is leuker dan alleen
14-06-2019 | 12:38:00
Is het niet grappig, dat de meest simpele dingen in de wereld, ook opeens het moeilijkst blijken te zijn? Van nature sluiten we ons met gemak aan bij een groep met gelijkgestemden. Dat hebben we altijd al gedaan
ADR Nieuwsmedia wint IAB Programmatic Awards 2019 met inzet dynamische radio
14-06-2019 | 12:07:23
ADR Nieuwsmedia is tijdens de uitreiking van de IAB Programmatic Awards in de prijzen gevallen. Zij wonnen in de categorie Innovative Format met de ‘Alles draait om’ campagne door de inzet van dynamische radio
digitalAudience benoemt Jonathan Petrino als strategisch adviseur
14-06-2019 | 11:12:00
Petrino zal digitalAudience begeleiden met de internationale uitbreiding en het ontwikkelen van nieuwe producten
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
Dionne Stax stapt over van NOS naar AVROTROS
13-06-2019 | 19:47:00
Verhaal gaat dat Dionne Stax met Rik van de Westelaken Songfestival 2020 gaat presenteren
Ben Tiggelaar maakt podcastserie voor BNR
13-06-2019 | 10:55:27
BNR komt met een wekelijkse podcast door schrijver, spreker en gedragswetenschapper Ben Tiggelaar. In alke aflevering spreekt hij met gasten over persoonlijk leiderschap, effectief werkgedrag en work-life balans
Het Parool voegt Engels deel toe aan de site
13-06-2019 | 10:12:48
De website van Het Parool is uitgebreid met een Engelse sectie. Op dat deel van de site staan nieuwsberichten, tips voor Amsterdamse hotspots en achtergrondartikelen
Mediamonitor 2019: weinig aanbieders in kranten- en televisiemarkt; veel geld vloeit weg naar Facebook en Google
12-06-2019 | 21:48:00
Nog steeds beheersen drie aanbieders driekwart van de televisiemarkt en in de krantenmarkt beheersen Mediahuis en De Persgroep 89 procent. Dat zijn data uit 2017, waarbij de toezichthouder klaagt dat het steeds moeilijker is gegevens te verkrijgen
[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO
12-06-2019 | 15:05:00
Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring
VodafoneZiggo: hard launch Mediabox Next en Ultra HD
12-06-2019 | 14:34:00
VodafoneZiggo heeft haar nieuwe generatie interactieve ontvangers en daarmee Ultra HD (4K) officieel gelanceerd. Dit heeft woordvoerder Hans den Heijer bevestigd naar aanleiding van het op de website breed beschikbaar stellen van de Mediabox Next
[BoxOffice] Aladdin is niet te verslaan in de top 10 van Nederland - Week 23
12-06-2019 | 12:38:00
Proberen Amerikaanse bioscoopbezoekers de studio’s wat te zeggen? Binnen tien dagen tijd halen drie grote sequels hun beoogde resultaten niet
[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover
12-06-2019 | 12:31:00
Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print
Cosmopolitan lanceert augmented reality-covermodel
12-06-2019 | 11:54:00
Cosmopolitan heeft in samenwerking met Huawei het eerste augmented reality-covermodel van Nederland gepresenteerd. In een 3D-scanner werd influencer Rianne Meijer omgetoverd tot 3D-animatie
Marjon de Hond terug op televisie bij RTL Weer
12-06-2019 | 11:13:00
Marjon de Hond is vanaf donderdag 13 juni 2019 terug op de landelijke televisie. In de uitzending van EditieNL om 18:15 uur presenteert ze haar eerste weerbericht in dienst van RTL Weer en Buienradar
LINDA.tv komt met Mijn bijzonder leven als Cirque du Soleil-artiest
12-06-2019 | 10:51:00
LINDA.tv heeft een driedelige mini-documentaireserie gemaakt waarin verschillende artiesten uit de Cirque du Soleil-show TOTEM worden gevolgd. TOTEM is dit najaar in Nederland te zien
Rinke Tjepkema hoofdredacteur Vogue Nederland
12-06-2019 | 10:34:46
Rinke Tjepkema volgt Karin Swerink op als hoofdredacteur bij Vogue Nederland, uitgegeven door Hearst Netherlands. Ze werkte eerder als adjunct-hoofdredacteur voor het modetijdschrift
Happy Horizon neemt minderheidsbelang in EEN Media
12-06-2019 | 09:39:03
De participatie betekent de start van een strategische samenwerking. De dienstverlening van beide bureaus is vrijwel geheel complementair aan elkaar
[Column] Wilbert van der Heijden: Hoe journalistiek overleeft
11-06-2019 | 12:42:00
De knieval naar de commercie zorgde voor diepe verdeeldheid onder journalisten. Te veel redacteuren bleven overtuigd dat dit de autonomie van de onafhankelijk denker aantastte en de journalistiek om zeep zou helpen
Paul Römer Managing Director Radio en Televisie Talpa Network, Menno Koningsberger Managing Director Marketing
11-06-2019 | 11:18:00
Paul Römer was de afgelopen zeven jaar algemeen directeur van de NTR en vervulde daarvoor onder meer bestuursfuncties bij John de Mol Producties en Endemol. Menno Koningsberger is sinds 2015 algemeen directeur Radio bij Talpa Network
Abovo Media wint Value Zipper Cup 2019
11-06-2019 | 11:03:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af
[Interview] Jantien van Tol (Talpa Radio): Luisteraars kunnen straks hun eigen radiodag samenstellen
11-06-2019 | 09:42:16
Als talentcoach van Talpa Radio is Jantien van Tol verantwoordelijk voor de radio-opleiding van Radio 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica en de jaarlijkse talentendag. Dit jaar zullen de radioprofessionals van Talpa Network op 29 juni weer op zoek gaan naar jong talent
Join: Reclameverbod NPO versnelt groei influencermarketing
08-06-2019 | 16:20:00
Voor bedrijven met een jonge doelgroep is het nagenoeg onmogelijk om via traditionele marketingkanalen consumenten te bereiken
BVA: Afschaffen reclame op de publieke omroep: onbegrijpelijk en onnodig
08-06-2019 | 15:17:00
De coalitieplannen voor een gedeeltelijk reclamevrije publieke omroep zijn onlogisch en onbegrijpelijk. Waarom zou je iets afschaffen dat een essentieel onderdeel is van onze samenleving en markteconomie
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor
Lingo maakt comeback bij SBS6
07-06-2019 | 14:45:00
LINGO! Het populaire woordspelletje maakt dit najaar haar comeback op televisie. De spelshow wordt onderdeel van de nieuwe vooravond van SBS6
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland
07-06-2019 | 14:15:00
DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent
RTL Nederland, Talpa Network, DPG Media en Mediahuis blij met inperking reclame NPO: juiste stap
07-06-2019 | 13:24:00
RTL Nederland, Talpa Network, De Persgroep/DPG Media en Mediahuis zien het inperken van reclame bij de NPO op televisie tot 20:00 uur en het afschaffen van reclame in het digitale domein van de NPO als een juiste stap
De Brand in het Landhuis Beste Podcast van Nederland
07-06-2019 | 13:06:00
Tijdens de eindshow van de tweede editie van de Dutch Podcast Awards zijn op donderdag 6 juni 2019 live op BNR Nieuwsradio de podcast-prijzen uitgereikt aan de beste podcast-makers van Nederland
WPG Media brengt sales activiteiten onder bij Value Zipper
07-06-2019 | 12:22:00
Value Zipper is per direct gestart met de salesactiviteiten voor de bladen Vrij Nederland, Yoga Magazine en Happinez, allen behorend tot WPG Media. De salesafdeling van WPG Media is opgeheven
[Colomn] Niels Bruinsma: NPO levert bonnetje van 40 miljoen in bij de Nederlandse staat
07-06-2019 | 11:48:00
Deze week lekte het nieuws uit dat de publieke omroep vanaf een niet nader genoemd moment tot 20:00 uur reclamevrij gaat worden. Een volgens ons opmerkelijke stap, die moeilijk te verdedigen is los van politiek gewin en de publieke opinie
VICE Benelux breidt audiopropositie voor consument en adverteerder uit
07-06-2019 | 11:29:06
VICE Benelux breidt haar audiopropositie voor consumenten en adverteerders uit. De afgelopen periode is VICE daartoe nieuwe partnerships aangegaan
[Onderzoek] Spotify-onderzoek: jongeren gevoelig, verantwoordelijk, eigenwijs en internationaal
07-06-2019 | 10:15:00
Spotify heeft wereldwijd onderzoek gedaan naar wat leeft bij de 15 tot 24-jarigen, Generatie Z. Het onderzoek laat zien dat de huidige generatie jongeren gevoelig, verantwoordelijk, eigenwijs en internationaal georiënteerd is
[MediaWeek] Bas Vlugt: Alexander, Shula, René, Wilfred & Hélène
06-06-2019 | 16:24:00
Van het meest opvallende medianieuws was toch wel het meest opvallend het uitgelekte beleidsvoornemen van de regering om het NPO tot aan 20:00 uur reclamevrij te maken
Alexander Klöpping: Wie de filterbubbel het beste bedient, wint de strijd om de gebruiker
06-06-2019 | 16:04:00
"Ik vrees dat technologie onze samenleving gaat opdelen in filterbubbels, met ieder zijn eigen nieuws, invalshoeken en vermaak. Wie de filterbubbel het beste kan bedienen, wint de strijd om de gebruiker."
RPO positief over Regio 3 in plaats van NPO 3
06-06-2019 | 14:05:00
RPO, het samenwerkingsorgaan van de regionale publieke omroepen is positief over de komst van wat ze zelf Regio 3 noemt, oftewel een regionale invulling op NPO 3 in plaats van de huidige programmering
SLAM! zendt nieuwe album Avicii als eerste uit
06-06-2019 | 11:52:46
SLAM! zendt donderdagmiddag 6 juni 2019 tussen 17:00 en 18:00 uur als eerste in Nederland de twaalf nieuwe tracks van het album Tim van Avicii uit. Daarmee toont SLAM! een eerbetoon aan de overleden dj
SBS6 volgt meldkamers politie in De Noodcentrale
06-06-2019 | 11:40:25
Vanaf woensdag 12 juni 2019 brengt SBS6 met het programma De Noodcentrale het reilen en zeilen op de meldkamers van de politie in beeld. Kijkers volgen de centralisten bij wie hulpvragen binnenkomen
Donald Duck viert 85ste verjaardag
06-06-2019 | 11:16:27
Donald Duck, in 1934 geboren als filmster in de video The Wise Little Hen, blaast zondag 9 juni 2019 85 kaarsjes uit. In Nederland verschijnt het 3500ste nummer van zijn weekblad
[Screenforce] Mediagebruik stabiel gebleven op 8,5 uur per dag
06-06-2019 | 10:52:24
De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8,5 uur per dag aan media
JCDecaux blikt terug op Earth Hour
06-06-2019 | 09:49:00
Op 30 maart 2019 deed JCDecaux mee met Earth Hour, door van 20:30 tot 21:30 de schermen op zwart te zetten. In het kader van Wereldmilieudag in juni blikt het bedrijf terug op de actie
[Roundtable of Innovation] 27 juni: Beïnvloed consumenten door inzet van Distinctive Assets
06-06-2019 | 09:36:00
Validators laat zien hoe belangrijk Distinctive Assets zijn bij de beïnvloeding van onbewust consumentengedrag. Voor iedereen die zich bezighoudt met marketing en communicatie is het relevant om te weten hoe merkelementen voor een merk kunnen werken
"NPO op tv tot 20 uur en online reclamevrij, derde net regiokanaal"
05-06-2019 | 17:39:00
Als het aan de regeringscoalitie ligt, wordt de NPO op televisie tot 20:00 uur en online volledig reclamevrij en zal NPO 3 een regionaal kanaal worden
Arno Kantelberg juryvoorzitter National Geographic Fotowedstrijd
05-06-2019 | 12:22:18
Arno Kantelberg nam vorig jaar het hoofdredacteurschap van National Geographic Magazine over van Aart Aarsbergen. In die hoedanigheid zit hij ook de fotowedstrijd voor
Augmented reality in Jeugdjournaal-app
05-06-2019 | 12:08:00
NOS Jeugdjournaal heeft augmented reality toegevoegd in haar app. Kinderen kunnen voortaan bij nieuwsartikelen op een wereldbol zien waar het nieuws zich afspeelt
André van Duin presenteert André Rieu in de bioscopen
05-06-2019 | 12:02:00
In Shall We Dance? neemt André van Duin op 27 en 28 juli 2019 het bioscooppubliek backstage mee bij André Rieu’s Maastricht Concert 2019
[BoxOffice] Aladdin blijft de grotere veroveraar van de Top 10 - Week 22
05-06-2019 | 11:42:00
Met een recette van 49 miljoen dollar nam Godzilla: King of the Monsters duidelijk afstand van de concurrentie in de VS afgelopen weekend
[Onderzoek] 50-plussers massaal aan smartphone en apps
05-06-2019 | 11:32:03
Onlangs is Media:Tijd gepubliceerd door VINEX. De belangrijkste conclusie uit dit tijdbestedingsonderzoek is dat de tijd die we aan media besteden niet is veranderd, de manier waarop wel
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 11:14:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl-propositie NUlokaal adverteren
Brandedcontentcampagne Bolletje via RTL en Qmusic
05-06-2019 | 09:37:22
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
René Moerland hoofdredacteur NRC Media
04-06-2019 | 14:53:00
Moerland leidde in 2015 de vernieuwing van nrc.next en de samenvoeging van de nrc.next-redactie met die van NRC Handelsblad. In 2016 heeft hij met onder meer de uitgeverij meegewerkt aan de nieuwe digitale en papieren strategie
Sony brengt evolutie woonkamer in beeld
04-06-2019 | 12:38:01
Sony onderzocht de evolutie van de woonkamer door de jaren heen en bracht dit in beeld via een fotoserie. Dit ter gelegenheid van de introductie van een nieuw model tv
Rembo & Rembo op NPO Start
04-06-2019 | 12:04:05
Alle afleveringen van de VPRO-jeugdserie Rembo & Rembo zijn toegevoegd aan NPO Start, de streamingdienst van de Nederlandse Publieke Omroep
Viveport ondersteunt Windows Mixed Reality-headsets
04-06-2019 | 11:42:00
Virtualrealityplatform Viveport ondersteunt vanaf 5 juni 2019 alle Windows Mixed Reality-headsets (WMR). De headsets van Acer, HP, Asus, Dell, Lenovo en Samsung zijn dan compatibel met een deel van de titels van Viveport
Samenwerkingsverband voor verkiezing Club van het Jaar
04-06-2019 | 11:16:09
Rabobank, NOC*NSF en AD en de regionale dagbladen werken samen bij de verkiezing van Club van het Jaar 2019. Het partnership is een samenvoeging van verschillende verkiezingen
Hillenaar Outdoor breidt uit met reclamemast bij Echt
04-06-2019 | 10:38:09
Hillenaar Outdoor voegt een reclamemast langs de A2 bij Echt toe aan het portfolio. De mast is voorzien van twee digitale schermen van honderd vierkante meter per zijde
NL-Alert ook op digitale schermen JCDecaux
04-06-2019 | 10:21:31
Meldingen vanuit de overheid via NL-Alert zijn sinds 3 juni 2019 ook te zien op de digitale reclamepanelen van JCDecaux
De Persgroep/DPG Media en TMG brengen autosites onder in nieuwe BV
04-06-2019 | 09:58:00
De Persgroep/DPG Media en Telegraaf Media Groep willen een joint venture sluiten om samen autosites te exploiteren. Gaspedaal.nl en AutoTrack.nl gaan verder in Automotive Mediaventions BV
[Column] Boudewijn van Ewijk: De stille evolutie van programmatic
04-06-2019 | 09:36:27
Wie had ooit gedacht dat de van origine grootste concurrenten als de Persgroep, Sanoma en TMG met elkaar zouden samenwerken? Dat zij hun krachten nu bundelen om samen profielen op basis van first party data aan adverteerders te leveren? Ik vind het een slimme move
Kwalificatiewedstrijden Europa League en Champions League bij Veronica
04-06-2019 | 09:33:37
De Europese kwalificatiewedstrijden voor de Champions League en Europa League van vier Nederlandse clubs zijn komende zomer te zien bij Veronica. Het gaat om PSV, Feyenoord, AZ en FC Utrecht
Sanoma introduceert online video met outstreamproposities
04-06-2019 | 09:14:56
Sanoma zet stevig in op outstream-videoproposities. Dat zijn video’s binnen een redactionele context die kunnen worden getarget op bepaalde segmenten
Vue Movie Pass voortaan digitaal
03-06-2019 | 11:54:05
Bioscoopketen Vue stapt over van de fysieke Vue Movie Pass naar een digitale versie. Door deze overstap worden er door Vue geen nieuwe plastic passen meer verstrekt
Abovo Media ondersteunt radiocampagne Beko
03-06-2019 | 11:46:16
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Media Executive (starter)
03-06-2019 | 11:39:43
Ben jij op zoek naar een baan in de media/marketing en ben je sterk cijfermatig? En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken? Bij WAVEMAKER zijn wij op zoek naar een Media Executive
[Vacatures] Initiative zoekt Campagne Manager
03-06-2019 | 11:16:00
Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, is op zoek naar een duizendpoot, die als campagne manager alle stappen coördineert van het proces in de samenwerking met onze klanten
Marco van Basten analist bij FOX Sports
03-06-2019 | 09:50:32
In de aanloop naar het volgende Eredivisieseizoen heeft FOX Sports Marco van Basten toegevoegd aan het team van analisten. De contracten met Arnold Bruggink en John de Wolf zijn verlengd
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
03-06-2019 | 09:16:38
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content
01-06-2019 | 11:33:50
Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"
STER: fors lagere opbrengst in 2018
31-05-2019 | 16:07:00
STER heeft in 2018 met een omzet van 179 miljoen euro een fors lagere opbrengst uit reclames bij de NPO binnengehaald dan het jaar daarvoor en dan het zelf had begroot
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
31-05-2019 | 14:08:00
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
Adfactor en Dag & Nacht starten samenwerking voor podcasts
31-05-2019 | 13:09:00
Adfactor en Dag & Nacht zijn een pilot gestart voor de verkoop van podcast advertising en de productie van podcasts voor merken
Interbest acquires Beyond Outdoor
31-05-2019 | 11:13:25
Beyond Outdoor, a digital out-of-home (D00H) roadside operator in the Netherlands, has been acquired by Interbest. Interbest is part of Ocean NL
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
31-05-2019 | 10:55:00
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
ELLE Eten met snackbar op Bacchus Wijnfestival
31-05-2019 | 10:47:00
ELLE Eten zal tijdens het jaarlijkse Bacchus Wijnfestival een ELLE Eten X Bacchus Snackbar presenteren
[BoxOffice] Aladdin tovert magische recette aan US BoxOffice - Week 21
31-05-2019 | 10:14:54
Disney kon zich geen betere start wensen voor Aladdin. De live action-versie van de geliefde animatiemusical uit 1992 scoorde in de VS een uitstekende openingsrecette van 105 miljoen dollar.
[Column] Paola Cassone: Jeugdcultuur
29-05-2019 | 12:13:37
Ik begrijp dat onderzoekers en journalisten ons altijd de indruk moeten geven dat er iets nieuws en spannends aan de hand is - anders zouden ze ook hun producten niet verkopen - maar soms vind ik de ophef iets overdreven. Het is een bekend cultureel fenomeen dat tieners en jongvolwassenen van elke generatie zich anders gedragen dan hun ouders
Nathan Vos CCO New Skool Media, Alida Dijk hoofdredacteur Zin
29-05-2019 | 11:45:30
Nathan Vos heeft de functie CCO (Creative & Communications Officer) in samenspraak met de directie gecreëerd. Hij zal gaan samenwerken met Olivier Fornier, Manager Brand Partnerships bij New Skool Studio
Bicycling lanceert Tour de France Special
29-05-2019 | 10:38:52
In de Bicycling Tour de France Sport Special analyseren Laurens ten Dam en zijn collega’s Bauke Mollema en Wout Poels alle Tour-etappes
Talpa Social richt lifestyleplatform op met Lil Kleine
29-05-2019 | 09:46:00
Jorik Scholten (Lil Kleine) en Talpa Social bundelen de krachten voor de lancering van een lifestylemerk voor jongeren van 15 tot 24 jaar. Jorik Scholten en Talpa Network willen deze doelgroep bedienen met één centraal lifestyleplatform
VROUW brengt special Opgebiecht uit
28-05-2019 | 13:54:00
Opgebiecht is een van de populairste rubrieken in VROUW. Nu heeft het magazine van TMG een special uitgebracht rondom de rubriek, met veel zelfspot, miskleunen, rampvakanties en leesverhalen
Veronica Magazine lanceert The Guide
28-05-2019 | 12:35:30
The Guide telt 148 pagina’s en verschijnt in een oplage van 220.000 exemplaren. De special verschijnt ieder kwartaal en bevat alle Veronica-klassiekers, zoals films & series, muziek, uittips, lifestyle, puzzels, strips en acties
Clear Channel toont nieuws van NU.nl
28-05-2019 | 12:14:00
In heel Nederland worden de schermen van Clear Channel, naast commerciële content, voorzien van de laatste nieuws headlines, weer en verkeer
[Column] Niels Bruinsma: Eigen retailer eerst!
28-05-2019 | 11:18:00
Al in het begin van mijn carrière, intussen bijna 20 jaar geleden, was het belang van de folder duidelijk. Als ultieme omzetgenerator voor de retailsector was het vloeken in de kerk om voor te stellen om maar een rondje minder folders te doen ten gunste van de branding van het merk
[Screenforce] Televisie genereert 80 procent van de verkopen uit reclame
28-05-2019 | 10:31:00
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
Nicolette van Dam presenteert kookprogramma Klinkt Smakelijk
28-05-2019 | 09:53:03
De beste recepten van amateurkoks staan centraal in Klinkt Smakelijk. Vanaf 1 juli 2019 is het kookprogramma elke weekdag te zien op SBS6. Nicolette van Dam presenteert de wedstrijd. Ze wordt bijgestaan door Julius Jaspers
Talkshow Café Hendriks & Genee gaat van start
27-05-2019 | 12:49:17
De talkshow Café Hendriks & Genee is vanaf zondag 2 juni 2019 zes weken lang te zien op Veronica
Donald Duck viert verjaardag met het Rijksmuseum
27-05-2019 | 11:49:00
Ter gelegenheid van de 85ste verjaardag van Donald Duck op 9 juni 2019 en het Jaar van Rembrandt presenteren Donald Duck Weekblad en het Rijksmuseum de Donald Duck Kunstcollectie
5 Seconds of Summer treedt op bij Qmusic
27-05-2019 | 11:09:22
De Australische band 5 Seconds of Summer, bekend van de nummers Youngblood en Who Do You Love, geeft op dinsdag 18 juni 2019 een optreden in the Qube van Qmusic
Meisjes gebruiken sociale netwerken vaker dan jongens
27-05-2019 | 10:54:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Jongens gebruiken vaker spelcomputers met internet
Mattie en Marieke maken wekelijkse podcast
27-05-2019 | 10:21:43
Mattie Valk en Marieke Elsinga van Qmusic hebben een wekelijkse podcast gelanceerd. De eerste aflevering kwam 24 mei 2019 online
Roland Garros drie jaar exclusief bij Eurosport
27-05-2019 | 10:01:00
Tennistoernooi Roland Garros is tot en met 2021 exclusief te zien bij Eurosport. De wedstrijden van het toernooi zijn te volgen via de televisie en de Eurosport Player. Het Grand Slam-toernooi duurt nog tot en met 9 juni 2019
Media Rally | 28 juni 2019
24-05-2019 | 15:55:00
De leukste mediadag van het jaar komt er weer aan. Sneller dan verwacht en in de zonovergoten zomer!
SBS6 stop met 6 Inside
24-05-2019 | 15:55:00
6 Inside, het actualiteitenprogramma dat sinds het begin van dit jaar op SBS6 tussen 18.00 en 19.00 uur ’s avonds te zien is, krijgt geen tweede seizoen
Hans Kraay Jr. twee jaar langer bij FOX Sports
24-05-2019 | 11:22:28
Het contract van Hans Kraay Jr. bij FOX Sports is met twee jaar verlengd. Hans Kraay Jr., die bij FOX Sports te zien is als zowel verslaggever als analist, is door de contractverlenging tot minstens 2021 te zien bij de sportzender
Talpa onderzoekt inkomsten- en uitgavepatroon van Nederlanders voor SBS6-programma
24-05-2019 | 11:14:00
Ruim vier op de vijf Nederlanders vindt dat hij goede grip heeft op zijn eigen geldzaken. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Dynata in opdracht van Talpa Network. Het onderzoek is uitgevoerd voor het programma Hoeveel ben je waard?
Fox, National Geographic en Disney Channel behouden KPN distributie
24-05-2019 | 09:38:00
Fox, National Geographic, Disney Channel, 24 Kitchen, Baby TV en Nat Geo Wild blijven voor de 2,2 miljoen KPN-klanten ook na 1 juni 2019 te zien. KPN en Disney/Fox hebben een nieuw distributiecontract afgesloten
John Olivieira ad-interim bestuurder Publieke Omroep Amsterdam - AT5, SALTO, FunX, Concertzender
23-05-2019 | 18:06:00
De Raad van Toezicht van de Publieke Omroep Amsterdam (POA) - van onder meer AT5, SALTO en de Amsterdamse editie van FunX - heeft John Olivieira aangesteld als ad-interim bestuurder
24Kitchen en JCDecaux introduceren spraakgestuurde abri
23-05-2019 | 16:38:00
24Kitchen en JCDeceaux hebben op de Libelle Zomerweek voice-assistentie bij het koken met Google Home geïntroduceerd
Nieuw op SBS6: Talpa-spelshow Thank you for the Music
23-05-2019 | 14:12:00
Op zaterdag 8 juni 2019 start SBS6 met een nieuwe muzikale spelshow. In iedere aflevering nemen drie duo’s het tegen elkaar op, onder leiding van Kim-Lian van der Meij
DPG Media versterkt datastrategie met beslissingssysteem SmartOcto
23-05-2019 | 13:34:54
DPG Media sluit een 3-jarig contract met de Nederlandse startup SmartOcto.com om het datagedreven werken op alle redacties te intensiveren
Red Bee Media levert OTT diensten aan NLZiet
23-05-2019 | 12:46:00
Red Bee Media heeft in Nederland een contract gesloten met NLZiet voor de levering van Managed OTT Services
The Searchers sluit output deal met FilmNation
23-05-2019 | 12:32:00
The Searchers en FilmNation hebben tijdens het Filmfestival van Cannes een exclusieve output overeenkomst afgesloten
De Persgroep verandert naam in DPG Media
23-05-2019 | 11:09:00
Christian van Thillo: We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn
[Column] Bob Goulooze: LinkedOut
23-05-2019 | 09:51:00
Sociale media zijn er niet om te discussiëren over al dan niet belangrijke onderwerpen. Twitter, Facebook... Ach, als één opmerking bij iemand verkeerd valt, ben je zomaar een inwoner van Mongolië, een racist, een communist, een rechtse bal of een gestoorde
MediaTest biedt Stichting Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 13:57:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken
Redkiwi breidt uit naar een vierkoppig MT
22-05-2019 | 12:37:00
Full Service Digital Agency Redkiwi breidt uit naar een vierkoppige directie. Naast Jasper Verbunt en Corine Denekamp zijn Edwin Plag en Axel Eichhorn benoemd tot leden van het MT van Redkiwi
Sanders Media koopt vakbladen Meubel+ en Parketblad
22-05-2019 | 11:54:06
De vakbladen Meubel+ en Parketblad zijn per 1 mei 2019 overgenomen door Sanders Media uit Weert. Deze titels werden tot dan uitgegeven door de crossmediale uitgeverij Vakbladen.com
[BoxOffice] Nek-aan-nekrace tussen John Wick en Pikachu - Week 20
22-05-2019 | 11:09:00
Avengers: Endgame heeft na drie weken onbedreigd in de VS aan kop te hebben gestaan het stokje overgedragen aan John Wick: Chapter 3 - Parabellum
[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig
22-05-2019 | 10:57:41
Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content
[Column] Niels Bruinsma: Folder in de ban in Utrecht
22-05-2019 | 10:38:00
Vanaf 1 januari 2020 ontvangen de bewoners van Utrecht geen folders meer, tenzij ze een JA/JA-sticker hebben geplakt. Na Amsterdam is Utrecht de tweede gemeente die deze maatregel invoert
GTST-acteurs Alkan Çöklü en Melissa Drost hoofdredacteuren GTST Magazine
22-05-2019 | 09:25:00
Na Everon Jackson Hooi in 2017 en Dilan Yurdakul in 2018, zijn er in 2019 twee hoofdredacteuren. Alkan Çöklü en Melissa Drost nemen dit jaar samen het stokje over
[Luistercijfers MrtApr19] Radio 2 op eenzame hoogte, snel groeiend Radio 10 nu belangrijkste uitdager
21-05-2019 | 15:14:00
3FM en Radio Veronica blijven onder druk staan. Qmusic doet het goed en herstelt van de klappen opgelopen in de loop van 2017
Just4Kids lanceert onlinevideodienst voor kinderen
21-05-2019 | 10:54:23
Op just4kids.tv staan Nederlandstalige series en films voor kinderen. Omdat de videodienst alleen voor kinderen en reclamevrij is, kunnen ze zonder toezicht onlinevideo kijken
Het Parool lanceert nieuwe site, mobiele app en digitale editie
21-05-2019 | 10:29:16
Onder andere de website van Het Parool is vernieuwd. Dat betekent niet alleen een nieuwe vormgeving, maar ook een breder nieuwsaanbod
Quadia tipt 5 manieren om bestaande videocontent nogmaals in te zetten
21-05-2019 | 10:16:59
Veel video’s worden slechts één keer ingezet tijdens bijvoorbeeld de aankondiging van een bepaald product of een event, maar je kunt goede content opnieuw onder de aandacht brengen
Dutch Film House produceert serie films over Porsche 911
21-05-2019 | 09:57:19
Dealerorganisatie Pon Porsche Import lanceert een achtdelige reeks mini-documentaires. In de Porsche Portraits staan alle generaties van de iconische sportwagen en hun bestuurders centraal
JCDecaux Studio’s lid van VEA
21-05-2019 | 09:27:00
Als lid van de VEA (Vereniging voor Erkende Advertentiebureaus) kan JCDecaux Studio’s zich verder professionaliseren. JCDecaux is de eerste mediaexploitant met een lidmaatschap bij de VEA
Credits Media lanceert magazine De Liefde
21-05-2019 | 07:00:00
Credits Media lanceert De Liefde, een nieuw blad over liefde en relaties. De missie van De Liefde is om lezers informatie en inspiratie te bieden zodat ze meer uit hun liefdesrelatie kunnen halen. Ruud Hollander is de hoofdredacteur
Restyling voor de regionale dagbladen van TMG
20-05-2019 | 12:13:00
De nieuwe opmaak van Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Leidsch Dagblad, De Gooi- en Eemlander en IJmuider Courant is onder lezers getest
Journalist Max Steenberghe lanceert boek De Zaak-Nicole, geheimen van een coldcase
20-05-2019 | 11:22:32
In De Zaak-Nicole doet Max Steenberghe onder andere verslag van het politieonderzoek naar de verdwijning, verkrachting en dood van het Eindhovense meisje Nicole van den Hurk
NPO, AVROTROS en NOS organiseren Eurovisie Songfestival 2020
20-05-2019 | 11:09:53
De overwinning van Duncan Laurence betekent dat Nederland het Eurovisie Songfestival mag gaan organiseren. De NPO, AVROTROS en NOS zullen dit namens de hele publieke omroep – ieder vanuit zijn eigen rol – oppakken
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior PHP-developer
20-05-2019 | 11:04:00
Als fulltime Backend Developer bouw en onderhoud je de verschillende (interne) systemen waar het hele bedrijf op draait. Van een klantenportaal en media-webshop tot een compleet backoffice-systeem, jij weet wat er technisch mogelijk is
Talpa Media start Management Development Programma
20-05-2019 | 10:30:00
Om jonge leidinggevenden de ruimte te geven om de leiderschapskwaliteiten te ontwikkelen die zij nodig hebben in hun functie, heeft Talpa Media de samenwerking gezocht met Mind Work Productions
Ex-Christie's Nicole Schraven Design Category Manager Catawiki
20-05-2019 | 09:57:41
De van origine Nederlandse Nicole Schraven heeft meer dan 25 jaar ervaring op de internationale kunstmarkt. Voordat ze aan haar rol bij Catawiki begon, bekleedde Nicole Schraven bij Christie's verschillende managementfuncties
[Column] Jerome Kuijken: Consistente content
20-05-2019 | 09:23:31
Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor
Ultra HD in Nederland langzaam van de grond; Ziggo zet haar eerste stap
17-05-2019 | 16:02:00
De introductie van 4K oftewel Ultra HD in Nederland komt relatief langzaam van de grond in Nederland. VodafoneZiggo heeft in navolging van KPN een voorzichte start met Ultra HD gemaakt
AZ en NHD verlengen contract
17-05-2019 | 13:52:00
AZ en het Noordhollands Dagblad hebben hun samenwerking verlengd. De mediapartner is ook de komende periode aan de voetbalclub verbonden.
Radio-dj Anoûl Hendriks stapt over van Radio 538 naar SLAM!
17-05-2019 | 12:24:46
Radio-dj Anoûl Hendriks stapt over van Radio 538 naar SLAM!. Per 1 juli gaat hij op zaterdag en zondag tussen 12:00 en 15:00 uur zijn eigen programma presenteren, ook wordt hij vaste invaller op SLAM!
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Application Developer
17-05-2019 | 12:07:44
Als fulltime Application Developer (Full Stack) bouw en onderhoud je de verschillende (interne) systemen waar Abovo Media op draait
Trouw lanceert De Grote Zingevingstest
17-05-2019 | 12:07:00
Wat geeft het leven zin en hoe geven we zin aan ons bestaan? Zingeving heeft zijn vage imago van ‘ethisch geslijm’ allang achter zich gelaten. Uit een lezersonderzoek van dagblad Trouw blijkt zelfs dat de meerderheid méér wil lezen over dit thema. Daarom lanceert Trouw De Grote Zingevingstest
[Onderzoek] Band met influencers en magazines versterkt koopgedrag
17-05-2019 | 11:51:00
In opdracht van Sanoma en LINDA. deden Mindshare, Kantar en GroupM onderzoek naar de impact van magazinemerken en social influencers op vrouwen
[Vacatures] Abovo Media zoekt Account Director (new business)
17-05-2019 | 11:42:31
Als fulltime Account Director bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het opbouwen van een nieuw klantenbestand
AMMA's 2019: Qmusic Media Exploitant van het Jaar
17-05-2019 | 10:51:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. Qmusic is Media-exploitant van het Jaar
[Vacatures] Cadreon zoekt Programmatic Consultant
16-05-2019 | 22:27:00
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging op het gebied van programmatic media en werk je graag voor de top van de adverteerdersmarkt? Dan ben jij wellicht onze next best Programmatic Consultant
Paul Doop nieuw lid NPO Raad van Bestuur
16-05-2019 | 15:12:00
Paul Doop is benoemd tot nieuw lid van de Raad van Bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) met de portefeuille financiën en bedrijfsvoering
RTL Group: omzet Nederlandse tv-markt daalt, wel goede resultaten Videoland
16-05-2019 | 14:43:00
RTL Group stelt dat er sprake is van een softe televisiereclamemarkt in Nederland, Belgie en Duitsland in het eerste kwartaal van 2019. Dit geeft het bedrijf als verklaring vooreen 2 procent daling van haar omzet van haar televisie en radio-activiteiten
Mannenmedia breidt netwerk uit met lifestyle channel
16-05-2019 | 12:52:00
Mannenmedia gaat de samenwerking aan met verschillende lifestyle publishers, om adverteerders nog beter te bedienen en hun bereik te vergroten in de niches mannen, automotive, sport en lifestyle
[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen
16-05-2019 | 12:48:54
Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content
Jet van Nieuwkerk is het nieuwe gezicht van 24Kitchen
16-05-2019 | 12:02:00
Foodie en thuiskok Jet van Nieuwkerk start bij 24Kitchen. Samen met Jet van Nieuwkerk geven chefs Hugo Kennis en het kookduo Job en Perry antwoord op de meest gestelde vraag ‘Wat Eten We Vandaag?’
Dentsu Aegis Network lanceert dentsu X
16-05-2019 | 11:42:00
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director
Helden Magazine viert jubileum met extra dik nummer
16-05-2019 | 09:38:05
Helden Magazine bestaat tien jaar en brengt daarom eind mei 2019 een dubbeldik nummer uit. Het blad heeft voor de eerste keer een dubbele cover, met aan de ene kant Ronald Koeman en aan de andere kant Lieke Martens
Disney neemt Amerikaanse streamingdienst Hulu over
15-05-2019 | 15:35:00
Walt Disney Company heeft aangekondigd de Amerikaanse streamingdienst Hulu volledig over te nemen en met onmiddelijke ingang de operationele leiding over te nemen
Belgisch zusterbedrijf VodafoneZiggo krijgt toestemming Vlaamse SBS over te nemen
15-05-2019 | 12:29:00
Telenet, het Belgische zusterbedrijf van VodafoneZiggo, heeft van de Belgische Mededingingsautoriteit toestemming gekregen het Vlaamse SBS volledig over te nemen
[Vacatures] UM zoekt Client Director
15-05-2019 | 11:47:00
Als Client Director bij UM weet jij precies wat onze klanten nodig hebben, zelfs als ze er niet expliciet om vragen. De vraag achter de vraag weet jij altijd op een natuurlijke manier boven water te krijgen
[BoxOffice] Pikachu verovert de Top 10 - Week 19
15-05-2019 | 11:31:00
Onderschat nooit de voortdurende populariteit van Pokémon. Een nieuwe liveactionkomedie, Pokémon Detective Pikachu, bewees dat door in de VS met ruime cijfers te openen
Talpa Network mediapartner Formule 1 in Zandvoort
14-05-2019 | 13:04:00
Talpa Network is als mediapartner betrokken bij de Formule 1, die na 35 jaar terugkeert in Nederland. Vanaf 2020 worden er weer races op topniveau verreden op het circuit van Zandvoort
Vtwonen richt strandkamers in
14-05-2019 | 12:34:21
Vtwonen heeft drie strandkamers ingericht aan het strand van Zandvoort. Ze staan naast het strandpaviljoen vtwonen@ajuma
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite
14-05-2019 | 11:12:00
Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop
Kinepolis Zoetermeer wordt verbouwd
14-05-2019 | 10:27:00
De Kinepolis-bioscoop in Zoetermeer wordt grootschalig verbouwd. Tot half juli wordt het hele interieur vernieuwd, terwijl de zalen openblijven voor het publiek
Talentendag bij jongerenplatform ZTACK
14-05-2019 | 10:00:08
ZTACK zoekt nieuwe talenten. Het jongerenplatform, dat in januari voortkwam uit The Radio Project, houdt op 22 juni 2019 een talentendag
[Kijkcijfers] Talpa Network groter dan RTL
13-05-2019 | 15:31:00
Talpa Network maakt sinds begin 2019 gestage maar onmiskenbare opmars. Het succes van Ajax in de Champions League speelt hierbij een belangrijke rol
Programma over rondkomen in de armste gemeenten van Nederland
13-05-2019 | 12:37:20
Het programma De Andere Kant van Nederland zoomt in op de armste gemeenten van Nederland en laat zien welke verhalen schuilgaan achter de voordeuren van de minst bedeelde wijken in die steden
Winkeldieven en geweldplegers ontmaskerd in Betrapt!
13-05-2019 | 11:20:37
In het programma Betrapt! op SBS 6 proberen misdaadverslaggevers Thijs Zeeman en Jens Olde Kalter om samen met gedupeerden van onder meer inbraak, diefstal, geweld of vandalisme de daders op te sporen
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
13-05-2019 | 10:43:00
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden
Hearst in zee met online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 10:13:35
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
NPO aan de slag met innovatieteams 
13-05-2019 | 09:27:47
De NPO is van start gegaan met een nieuwe innovatiebeleid. Doelen zijn de innovatieve kracht van publieke omroepen samenbrengen en verbinden met tech-teams en start-ups
Theatershow Paul de Leeuw live op RTL 4
13-05-2019 | 09:07:00
Tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival op zaterdag 18 mei 2049 speelt Paul de Leeuw voor de laatste keer zijn theatervoorstelling Vette Pech! De show is vanaf 20:30 uur live te zien bij RTL 4
Het Parool breidt online uit
10-05-2019 | 11:57:29
Het Parool heeft een nieuwe site, mobiele app en een interactieve digitale editie met online berichtgeving over nieuws buiten de hoofdstad
[Interview] Arun Maljaars (Insight TV): We geven millennials een platform om hun passie uit te breiden
10-05-2019 | 11:39:00
Insight TV is sinds september 2018 actief in Nederland. Director of Content & Channels Arun Maljaars bereikt millennials via uiteenlopende avontuurlijke content. We spreken hem over zijn visie op verhalen vertellen en de content van de toekomst
Eurosport pakt uit met Giro d'Italia
10-05-2019 | 10:47:15
De 102e editie Giro d’Italia gaat op zaterdag 11 mei 2019 van start en is via televisie te volgen op Eurosport. De zender zendt de etappes live uit via Eurosport 1 en de Eurosport Player
Beeld en Geluid ontwikkelt vernieuwd museum met mediatech-partners
10-05-2019 | 10:22:26
Eind 2021 opent Beeld en Geluid een compleet vernieuwd museum waarin de bezoeker via meer dan vijftig interactieve installaties wordt meegenomen in de wereld van radio, televisie en online
Klaverblad Verzekeringen kiest voor MediaCom
10-05-2019 | 09:26:32
MediaCom is door Klaverblad Verzekeringen gekozen als nieuwe partner voor de online en offline business. Het communicatieadviesbureau verzorgt een breed spectrum aan diensten: van communicatiestrategie en mediaplanning tot media inkoop en digital performance
Bertelsmann wil zich op creativiteit en ondernemerschap richten
09-05-2019 | 14:13:00
Bertelsmann richt zich voortaan meer op creativiteit en ondernemerschap. Het bedrijf investeert de komende tijd meer in technologie en lokale premium-content
Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland
09-05-2019 | 13:15:00
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare neemt Wendy Pouw het directeurschap over van Yvonne de Jager
Trouw zoekt duurzame initiatieven
09-05-2019 | 12:09:00
Dagblad Trouw is op zoek naar bijzondere mensen en initiatieven rond het thema duurzaamheid voor de Duurzame 100. Dit jaar verschijnt de elfde editie
[Column] Joris van Heukelom: De mens meer mens maken
09-05-2019 | 11:07:00
Kun jij soms ook met jaloezie naar mensen kijken die veel mening en een beetje inhoud op hoge snelheid de socials op donderen? Ik ben daar te lui voor
Raymond van Kasterop nieuwe Managing Director Clear Channel Nederland
09-05-2019 | 10:59:00
Raymond van Kasterop is de nieuwe Managing Director van Clear Channel Nederland. Hij heeft daarmee per 8 mei 2019 deze positie overgenomen van Tom Motmans
Nieuwe organisatiestructuur voor VICE zonder Nederlandse CEO
09-05-2019 | 09:59:06
VICE Media heeft binnen EMEA een organisatiestructuur gekregen die niet meer per land maar per bedrijfsonderdeel gestructureerd is. Dat heeft tot gevolg dat CEO VICE Benelux Sjoerd Raaijmakers verdergaat als als Chief Operating Officer, Digital EMEA
[Podcast] Eric Kip over allOut, hét mediafestival van Nederland
08-05-2019 | 14:16:00
Eric Kip is CEO van Exterion Media en voorzitter van de MWG. In onze podcast vertelt hij over allOut, hét mediafestival van Nederland, donderdag 16 mei, Thuishaven Amsterdam
RTL AdConnect opent tweede Amerikaanse kantoor in Los Angeles
08-05-2019 | 13:37:00
RTL AdConnect opent een tweede kantoor in de Verenigde Staten. Hiermee wil het internationale reclamenetwerk van RTL Group meer aansluiting krijgen bij adverteerders aan de Amerikaanse westkust
Seeders: Ajax online nog nooit eerder zo populair
08-05-2019 | 12:34:00
Dankzij de voetbalsuccessen van Ajax in de Champions League is de Amsterdamse club wereldwijd populairder dan ooit. Dit blijkt uit onderzoek van Seeders
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 11:45:40
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
SBS6 komt met online spin-off van tv-programma It Takes 2
08-05-2019 | 11:29:00
SBS6 heeft op al haar socialmediakanalen een online spin-off van de zangshow It Takes 2 gelanceerd. In de serie Drive-Along haalt jurylid en radio-dj Gerard Ekdom de deelnemende bekende Nederlanders op
We Are RA*W lanceert overzicht Amsterdamse creatieve bedrijven
08-05-2019 | 10:58:57
Agencies of Amsterdam bevat een eerste selectie van meer dan vijftig creatieve bedrijven. Elk met een eigen profiel met informatie over bedrijfsgrootte, relevant werk, man-vrouwverhouding en veel gespeelde games
[BoxOffice] Endgame passeert Titanic op lijst grootverdieners - week 18
08-05-2019 | 10:46:00
Ook in de tweede week is Avengers: Endgame oppermachtig aan de internationale boxoffice. In de VS ging de blockbuster de strijd aan om het record van beste tweede weekend ooit
YouTubekanaal Gierige Gasten wordt onlineplatform Veronica
08-05-2019 | 10:32:00
Gierige Gasten Martijn Manschot, Niels Oosthoek en Joost Kraima gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein
[Vacatures] MediaScience zoekt een Digital Marketing Specialist
07-05-2019 | 14:30:00
MediaScience is een digital-minded marketingbureau waar data, media en creativiteit effectief samenkomen. MediaScience zoekt een Digital Marketing Specialist
Veronica zoekt Helden van Nederland
07-05-2019 | 14:01:00
Veronica gaat op zoek naar de Helden van Nederland ter gelegenheid van Veronica Meimaand Filmmaand. Radio Veronica-dj Giel Beelen roept luisteraars op om hun held op te geven
De Persgroep lanceert online boekenprogramma Beats and Books
07-05-2019 | 12:52:24
Het format Beats and Books is een onlineserie waarin muziek en literatuur samenkomen. Diverse artiesten bespreken de boeken die hen raken of hun leven veranderd hebben
Samenwerking Pinterest en vtwonen
07-05-2019 | 09:52:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
Helene van Santen hoofdredacteur Kek Mama
07-05-2019 | 09:18:02
Op 1 juni 2019 start Helene van Santen als hoofdredacteur van Kek Mama. Helene van Santen is nu redactiemanager van Libelle.nl en Libelle TV
Finale Eurovisie Songfestival live bij Vue Cinemas
06-05-2019 | 14:25:59
Liefhebbers van het Eurovisie Songfestival kunnen het liedjesfestijn vanuit een luxe bioscoopstoel en met het beste beeld en geluid beleven. Kaarten zijn vanaf donderdag 9 mei 2019 verkrijgbaar
Ronald van Bruchem Travel Director SMN bij Vakantie.nl
06-05-2019 | 11:15:00
Sanoma heeft Ronald van Bruchem aangetrokken als Travel Director SMN voor de domeinnaam Vakantie.nl
Man wint privéoptreden Mumford & Sons na 138 uur durend telefoongesprek
06-05-2019 | 10:28:17
De 19-jarige Jasper uit Sint-Kruis heeft bij NPO 3FM een privé-optreden van Mumford & Sons gewonnen. De afgelopen week hing hij ruim 138 uur aan de telefoon daarvoor
[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
06-05-2019 | 09:35:00
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep
Talkshow over persoonlijke geldzaken op New Business Radio
06-05-2019 | 09:12:00
Vanaf dinsdag 7 mei 2019 is de talkshow My Personal Finance te beluisteren op New Business Radio. Het programma richt zich op ondernemers die meer grip willen krijgen op hun persoonlijke geldzaken
VodafoneZiggo kiest voor WPP
03-05-2019 | 15:45:16
VodafoneZiggo kiest voor een samenwerking met WPP. De organisatie wil hiermee de klantbeleving meer centraal stellen in al haar marketing- en communicatieactiviteiten
Sanoma boekt mindere resultaten in eerste kwartaal 2019
03-05-2019 | 14:53:00
De Nederlandse mediatak presteerde met 85,3 miljoen euro aan omzet. 11 procent minder vergeleken met het eerste kwartaal van 2018
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arno Peperkoorn over arbeidsmarkt in media en marketingcommunicatie
03-05-2019 | 13:25:00
Als toonaangevende speler in recruitment en executive search weet Arno Peperkoorn, directeur-partner bij Result Recruitment Group, als geen ander wat er speelt in media en marketing communicatie in het algemeen en op de arbeidsmarkt in het bijzonder. Hij bespreekt met ons de trends
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Creative Director
03-05-2019 | 12:02:47
WAVEMAKER is op zoek naar een Creative Director. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
StukTV start onlineserie De Hongerige Wolven
03-05-2019 | 12:01:00
StukTV start zaterdag 4 mei 2019 met de online serie De Hongerige Wolven. Het idee is dat negen hongerige wolven los worden gelaten in een krimpend territorium
Exterion Media wint FEPE-award
03-05-2019 | 11:17:00
Exterion Media heeft samen met ZIGT en de Open Universiteit een FEPE-award gewonnen voor beste Creative Digital Execution
Bedreigingen vrouwelijke journalisten zorgen voor mentale schade
03-05-2019 | 08:00:00
De helft van de vrouwelijke journalisten heeft te maken (gehad) met bedreigingen, intimidaties of geweld in het kader van hun werk. Dat levert geregeld mentale schade op
[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?
02-05-2019 | 16:00:00
Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen
[Vacatures] MediaCom zoekt een Strategy Director
02-05-2019 | 12:26:09
MediaCom zoekt een Strategy Director. Om nog meer merken te kunnen bedienen, zoekt MediaCom naar een analytische en conceptueel sterke, Strategy Director
Disney Channel dreigt miljoenenbereik te verliezen bij KPN
02-05-2019 | 12:23:00
De jeugdzender Disney Channel dreigt fors bereik te verliezen bij KPN. Dit heeft Disney/Fox-Communications Director Maarten van Rooijen bevestigd aan Nederlands MediaNieuws
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Client Manager
02-05-2019 | 11:49:41
WAVEMAKER is op zoek naar een Client Manager. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
Mediahuis neemt Ierse INM over
02-05-2019 | 11:47:00
Mediahuis heeft aangekondigd het Ierse dagbladbedrijf Independent News & Meda INM over te willen nemen en een bod te hebben gedaan ter waarde van 145,6 miljoen euro
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een AV Director
02-05-2019 | 10:51:47
WAVEMAKER is op zoek naar een AV Director. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Onderzoek] 4 van de 10 Nederlanders blijven gedrukte krant lezen
02-05-2019 | 10:45:00
Op een gemiddelde dag lezen ruim 4 op de 10 Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder
[Column] Raymond van Kasterop: Sexy DOOH
02-05-2019 | 10:25:00
Outdoorreclame wordt vaak, door zowel grote als kleine merken, de hemel in geprezen. Toch denk ik denk dat we met z’n allen meer uit het mediumtype kunnen halen
[Column] Nathalie Peters: De mix maakt het verschil
02-05-2019 | 09:29:00
In de mediasector worden allerlei experimenten gedaan om te kijken hoe je je doelgroep goed bereikt en er ook nog wat aan verdient. Zijn dit wanhoopspogingen of strategisch slimme moves?
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Digital Director
01-05-2019 | 16:59:41
WAVEMAKER zoekt een Digital Director. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Senior Digital Planner
01-05-2019 | 16:56:37
WAVEMAKER is op zoek naar een Senior Digital Planner. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
Bertelsman geeft geen decharge Bert Habets bij RTL Group
01-05-2019 | 16:49:48
Bertelsman heeft geen decharge gegeven voor Bert Habets over zijn werkzaamheden in 2018 bij RTL Group. Dit bleek tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van RTL Group
NPO mag iets minder met online reclame
01-05-2019 | 15:11:20
De NPO en de regionale en lokale publieke omroepen hebben met onmiddelijke ingang iets meer restricties opgelegd gekregen voor online reclame van het Commissariaat voor de Media
Talpa Network organiseert nieuwe talentendag radio
01-05-2019 | 14:34:34
Talpa Network organiseert op 29 juni 2019 opnieuw een talentendag voor radiotalenten. De dag staat open voor getalenteerde jongeren met een passie voor radio en muziek
[Vacatures] Mannenmedia zoekt Digital Campaign Manager
01-05-2019 | 12:45:00
Ben jij bovenmatig geïnteresseerd in online advertising, ben jij analytisch ingesteld en ben jij op zoek naar een baan bij een toonaangevende speler in de online media? Mannenmedia zoekt een Digital Campaign Manager
NPO telt 11 presentatoren boven WNT-salarisnorm
01-05-2019 | 11:42:00
De Nederlandse Publieke Omroep telt 11 presentatoren die boven de WNT-salarisnorm verdienen. Dit blijkt volgens de NPO uit de gepubliceerde jaarrekeningen van de afzonderlijke omroepverenigingen
[BoxOffice] Avengers: Endgame zet 144 records neer - Week 17
01-05-2019 | 11:30:00
Dat Avengers: Endgame ook in Nederland een succesvol openingsweekend zou hebben was al ruim voor de release duidelijk. Maar dat de Marvel-productie zo door het dak zou gaan verraste vriend en vijand
[Vacatures] Marketing Sciences zoekt een Data Engineer / Frontend Developer
01-05-2019 | 10:55:00
Mediabrands Marketing Sciences is hard gegroeid en is een steeds strategischer onderdeel van de klantenteams van de IPG Mediabrands labels
Film1 stopt alle activiteiten
01-05-2019 | 10:54:00
Film1 stopt de activiteiten in de komende maanden. Dit bevestigt Lisa Broock, vice president corporate communications bij Sony Pictures Entertainment vanuit Califonië
[Interview] Slaven Mandic: WPK en TMG zijn extreem complementair
01-05-2019 | 10:27:00
Slaven Mandic was CEO van Wayne Parker Kent, tot Telegraaf Media Groep alle aandelen van zijn bedrijf overnam. Ook hij maakte de overstap en nu mag hij zichzelf directeur Advertising van TMG noemen. Hoe kijkt hij naar de samenwerking tussen de bedrijven en naar de branche?
In-Soo Radstake hoofd Externe Producties bij RTV Rijnmond
01-05-2019 | 09:15:00
In-Soo Radstake gaat zich bij RTV Rijnmond bezighouden met het realiseren van producties. Daarnaast gaat hij op zoek naar verschillende samenwerkingspartners in de regio Rijnmond
[Kijkcijfers] 3,9 miljoen mensen zien Ajax winnen van Tottenham Hotspur in Londen in halve finale Champions League
01-05-2019 | 08:00:00
Ajax was voor het eerst dit seizoen in de Champions League uitgesproken favoriet maar dat maakte niet uit, in Londen scoorde Ajax het belangrijke uitdoelpunt - Donny van de Beek - en Tottenham Hotspur scoorde niet
Mini-docu op LINDA.tv: Wat haat met je doet
30-04-2019 | 13:16:12
Op LINDA.tv is vanaf 3 mei de mini-docu Wat haat met je doet te zien. Zangeres Famke Louise, YouTuber Ismail Ilgun en blogger Mayra Louise vertellen wat alle online haatreacties met ze doen
Linda Boks Business Director bij Booming
30-04-2019 | 11:59:00
Linda Boks start als Business Director bij Booming Digital Marketing. Ze wordt binnen het managementteam verantwoordelijk voor het verder bouwen aan en professionaliseren van een solide dienstverlening voor alle opdrachtgevers
[Interview] Irene Smit: Ineens werd zelfgebakken appeltaart meer gewaardeerd dan een nieuwe designertas
30-04-2019 | 11:09:00
Irene Smit is creatief directeur van het merk Flow. Het blad is al ruim tien jaar succesvol en verschijnt inmiddels in vier landen en veertig talen
Gratis robot-jurist voor Google Home
30-04-2019 | 10:34:00
LegalMatters heeft een robot-jurist ontwikkeld die gratis advies geeft over arbeidsrecht via de slimme speaker Google Home. Later komen er andere rechtsgebieden bij
Stoneroos komt met interactieve tv-app voor DELTA Fiber Nederland
30-04-2019 | 10:20:20
Stoneroos heeft een televisie-app ontwikkeld voor klanten van DELTA Fiber Nederland. De toepassing biedt allerlei mogelijkheden om tv te kijken via de tablet of smartphone.
SLAM!-dj Jordi Warners naar Qmusic
30-04-2019 | 09:27:56
Jordi Warners is vanaf juni 2019 elke zaterdag en zondag samen met Hila Noorzai te horen van 18:00 tot 21:00 uur. De 23-jarige dj startte zijn carrière bij de regionale omroep
KINK komt met online zender KINK DNA
29-04-2019 | 10:56:23
KINK lanceert op 1 mei 2019 het themakanaal KINK DNA. Daarop zijn non-stop nummers te horen van voor 2011, het jaar waarin KINK FM stopte met uitzenden
Groener Wonen tijdschrift voor mensen met een groen hart
29-04-2019 | 10:09:24
Het eerste nummer van het tijdschrift Groener Wonen van uitgeverij Vipmedia is verschenen. Het blad richt zich op mensen die duurzaam wonen belangrijk vinden
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron
29-04-2019 | 09:33:00
E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien
Uitblinkers in Zaken Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 22:02:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing
Volvo XC40 owns the streets! Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 21:55:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Volvo XC40 owns the streets! uitgeroepen tot Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2019. De case werd ingezonden door Mindshare
Hoe Reizende Content het Holland Heineken House naar Nederland bracht Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 13:59:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Hoe Reizende Content het Holland Heineken House naar Nederland bracht uitgeroepen tot Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2019
Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial Cross Media Case van het Jaar 2019
27-04-2019 | 12:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial in als Cross Media Case. We spreken met Tjerk de Vries, contentregisseur bij TMG Natives
EA SPORTS FIFA Cross Media Event van het Jaar 2019
27-04-2019 | 10:47:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is EA SPORTS FIFA uitgeroepen tot Cross Media Event van het Jaar 2019. De case werd ingezonden door Vertigo 6
Auping Bedtijdverhaal voor Google Home Cross Media Innovatie van het Jaar 2019
27-04-2019 | 09:00:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Auping Bedtijdverhaal voor Google Home uitgeroepen tot Cross Media Innovatie van het Jaar 2019. De case werd ingezonden door Mindshare en Greenhouse Group
LINDA.meiden Cross Media Merk van het Jaar 2019
27-04-2019 | 07:37:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is LINDA.meiden uitgeroepen tot Cross Media Merk van het Jaar 2019
Specsavers Cross Media Adverteerder van het Jaar 2019
27-04-2019 | 06:45:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Specsavers uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2019. Specavers werd voorgedragen door MediaCom
Dentsu Aegis Cross Media Bureau van het Jaar 2019
27-04-2019 | 06:06:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Dentsu Aegis uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het Jaar 2019
Winnaars Cross Media Awards 2019
26-04-2019 | 14:29:00
24 april zijn in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace de Cross Media Awards 2019 uitgereikt. In 7 categorieën werd één awards uitgereikt, in de categorie Cross Media Case van het Jaar werden drie zilveren en één gouden award uitgereik
Pijper Media neemt websites Upcoming en Autobahn over van TMG
26-04-2019 | 14:25:00
Pijper Media is vanaf 1 mei de nieuwe eigenaar van de websites Upcoming en Autobahn en neemt deze over van Telegraaf Media Groep
Talpa Network Cross Media Exploitant van het Jaar 2019
26-04-2019 | 13:57:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Talpa Network uitgeroepen tot Cross Media Exploitant van het Jaar 2019
Chateau Meiland opnieuw te zien bij SBS6
26-04-2019 | 13:39:00
Een nieuw Frans avontuur voor de familie Meiland: na 12 jaar keert de familie Meiland terug naar Frankrijk. SBS6 zendt vanaf 20 mei een realityserie hierover uit
Lauren van der Heijden Cross Media Man van het Jaar 2019
26-04-2019 | 11:09:00
Lauren van der Heijden is directeur Corporate Sales van de Persgroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[BoxOffice] Baantjer veegt Shazam! van de baan - Week 16
26-04-2019 | 11:01:50
Terwijl analisten zich bogen over de vraag of Avengers: Endgame volgende week wel of niet boven de 250 miljoen dollar gaat openenen, moest er gewoon een reeks nieuwe premières worden afgewerkt
De Ochtend Show to go pakt vaste plek in de ochtend
26-04-2019 | 10:58:00
De eerste resultaten van De Ochtend Show to go zijn zeer positief. Sinds de start begin dit jaar trekt het initiatief van de Persgroep steeds meer kijkers. De ochtendshow is iedere werkdag tussen 07:30 en 9:30 uur live te zien op AD.nl en alle regionale titels van de Persgroep
MediaCom wint pitch BSH Huishoudapparaten
26-04-2019 | 09:13:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau
[Column] Erwin Fisser: Ik heb er genoeg van
25-04-2019 | 12:49:42
Spullen dus. Daar heb ik er genoeg van. En niet alleen ik, wij allemaal in het welvarende Noordwest-Europa. Tot aan de nok toe vol zitten onze woonruimtes. Met allerhande zooi. Voor een grijpstuiver bij elkaar gegrist bij de één of andere dumpwinkel
Nederlanders besteden 8,5 uur per dag aan media
25-04-2019 | 11:58:00
De manier waarop Nederlanders hun tijd besteden, blijft min of meer gelijk aan eerdere jaren. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds 8 uur en 23 minuten aan media. De meeste tijd per etmaal wordt besteedt aan slapen
RTV Rijnmond schenkt 30.000 cd’s aan Muziekweb
25-04-2019 | 11:39:51
Een groot deel van de fysieke muziekcollectie van RTV Rijnmond is overgedragen aan Muziekweb, de muziekbibliotheek van Nederland. Met een enorme collectie fungeert Muziekweb als beheerder van het Nederlandse muzikale culturele erfgoed
Trustpilot werkt samen met BeCommerce
25-04-2019 | 09:58:24
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
United regisseert Koffietijd en 5 Uur Live op afstand
25-04-2019 | 09:14:45
United heeft op afstand de regie van Talpa’s Koffietijd en 5 Uur Live verzorgd. Daarbij werd voor het eerst in de tv-geschiedenis een volledige SMPTE 2110 IP-infrastructuur ingezet
Cross Media Congres 2019 verslag vanuit Amsterdam
24-04-2019 | 10:14:00
Op 24 april 2019 vond het Cross Media Congres plaats in Amsterdam. Dit is een verslag en samenvatting van het evenement
[Vacatures] MPG. zoekt een eindredacteur voor het Allerhandeplatform
23-04-2019 | 13:09:00
MPG. creëert content voor het gehele Allerhandeplatform (magazine, recepturen, social-kanalen, de Allerhande Box, receptvideo’s en allerhande.nl)
Interbest breidt uit met digitale masten langs de A1 en A27
23-04-2019 | 12:50:01
Interbest heeft twee digitale reclamemasten toegevoegd aan haar portfolio. Het gaat om twee dubbele digitale masten langs de A1 bij Diemen en de A27 bij Breda. Hiermee komt het totaal aantal digitale reclamemasten op 23
HEMA van start met eerste programmatic HTML5 OOH-campagne
23-04-2019 | 11:32:11
HEMA heeft de primeur binnen Digital Out of Home: de eerste programmatic HTML5-campagne. Dit is ontwikkeld door Oogst en OutMoove en is nu te zien op de digitale buitenreclamekanalen van Centercom en MMD Media