Tag Resultaten
Record aan investeringen aan audioreclame
In de eerste zes maanden van 2022 investeerden adverteerders 100,64 miljoen euro in audioreclame. Dat is 13,9 procent meer dan 2021. Audify publiceert de netto audioreclame-omzet van het eerste half jaar van 2022
[Interview] Liedewij Hentenaar: Een podcast tijdens het wandelen en sporten is heel gewoon geworden
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify, voorheen RAB. We spreken over de ontwikkelingen van de audiosector, podcasts, omzetrecords en meer
Audioreclame groeit naar ruim 40 miljoen in eerste kwartaal 2022
Adverteerders hebben in totaal 41,7 miljoen euro besteed aan audioreclame in het eerste kwartaal van 2022. Dat is 15,7 procent meer dan in het eerste kwartaal van 2021. Toen steeg de audioreclame nog met 2,3 procent
Audify publiceert het Audiojaarrapport 2021
Audio digitaliseert steeds verder, zowel vanuit het perspectief van de luisteraars als van de adverteerders. Al eerder berichtte Audify dat de audioreclamebestedingen in 2021 met 23,4 procent stegen naar een recordniveau van 209,5 miljoen euro. Audify heeft het Audiojaarrapport over het jaar 2021 gepubliceerd
Regionale omroep sluit aan bij NLO Streaming Audio Standaard
De regionale publieke omroepen nemen per 1 januari 2022 deel aan de NLO Streaming Audio Standaard. De eerste rapportage met regionale zenders is inmiddels gepubliceerd
13 februari: World Radio Day: vertrouwen
13 februari is het World Radio Day. Deze door Unesco uitgeroepen dag wordt sinds 2012 jaarlijks gevierd. Het thema is in 2022 vertrouwen. In Nederland zijn er geen activiteiten rondom World Radio Day
World Radio Alliance opgericht; Audify mede-oprichter
Ter gelegenheid van Wereldradiodag en op initiatief van de Europese adverteerders brancheorganisatie EGTA slaan veertien brancheorganisaties in Europa, de Verenigde Staten, Canada en Australië de handen ineen om de World Radio Alliance te vormen
[Interview] Liedewij Hentenaar: Audify zet zich in voor meer en beter gebruik van geluid in merkcommunicatie
Liedewij Hentenaar is directeur van Audify, voorheen Radio Advies Bureau. Met de recente naamsverandering geeft het bureau aan zich in de breedste zin te richten op audioproducties, niet alleen op radio. Bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we haar over de naamswijziging en de plannen van Audify
Radio Advies Bureau wijzigt naam in Audify
Audify is voortaan de naam van het Radio Advies Bureau. De naam Audify is het resultaat van een herpositionering die RAB in de afgelopen periode heeft uitgevoerd. De kern van de gewijzigde positionering is dat de scope wordt verbreed van radio naar audio
NLO komt met maandelijkse rapportage online radiobeluistering
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) brengt voortaan maandelijks de online live radiobeluistering in kaart, zodat voor alle radiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden.