Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3195212

[Column] Remco Klöters: Kijk uit met zoekwoorden
26-03-2019 | 09:54:00
Google Ads is haast niet meer weg te denken uit online marketing. Je laat je marketingbureau wat relevante zoekwoorden selecteren en je website komt goed in beeld als er op zo’n woord gezocht wordt. Maar is dat zonder risico? Het antwoord hierop luidt: nee
Gebroken interne links op bijna helft websites
19-02-2019 | 11:08:00
Zo’n 42,5 procent van alle websites heeft interne links die niet werken. Ze verwijzen naar pagina’s die niet te bezoeken zijn. Dat meldt onlinemarketingplatform SEMRush
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
[Onderzoek] Adoptie van digitale spraakassistenten nog in beginfase
27-11-2018 | 10:26:00
Hoe denken Nederlanders over voice-technologie? Zal de adoptie net zo snel verlopen als in de landen waar spraakassistenten al langer op de markt zijn? Ipsos deed een korte peiling onder ruim 1000 Nederlandse consumenten
[Column] Erwin Fisser: Viral gaan met een stijve
13-11-2018 | 09:19:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet
[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet
[Nederlands Medianetwerk TV] Remco Klöters over Van Kaam Advocaten
31-10-2018 | 11:26:00
Van Kaam is een advocatenkantoor dat zich specialiseert in media- en informatierecht. In eerste instantie stond Van Kaam voornamelijk de traditionele media bij. De laatste tijd verschuift deze aandacht steeds meer naar jonge media
Willem Wever lanceert spraakgestuurde quiz
24-10-2018 | 11:05:00
KRO-NCRV lanceert de Willem Wever Challenge, de eerste Nederlandse spraakgestuurde quiz. De Challenge is al een succes op de website en nu ook te spelen als gezelschapsspel voor jong en oud met een interactieve speaker
Trifork en Google partners in cloudtechnologie
03-09-2018 | 15:26:00
Cloudtechnologie verandert de manier waarop bedrijven innoveren en samenwerken. Het gebruik van deze technologie zal de komende jaren exponentieel toenemen. Dankzij een strategische samenwerking
BNR werkt aan voice-driven toekomst
14-08-2018 | 17:45:00
Op dit moment werkt BNR aan een samenwerking met Google en Amazon. Zo worden alle BNR Podcasts door Google geïndexeerd en kunnen straks via de Google Assistant en Google Home worden opgevraagd
Aantal internetpiraten in Europa daalt, legale mediaconsumptie stijgt
31-07-2018 | 14:53:00
Het percentage van de internetgebruikers in Europa dat wel eens illegaal muziek, films, series, boeken of games downloadt of streamt via bijvoorbeeld The Pirate Bay of PopcornTime is tussen 2014 en 2017 gedaald
[Column] Isabelle Bolluyt: Digitale PA
31-07-2018 | 14:45:06
Sinds kort hebben wij een extra huisgenoot en vrij prominent in het leven van de puberella aanwezig. Eentje die ik niet per se echt heb uitgenodigd, maar die ik continue om mij heen hoor. Hij verbetert mij, verbetert de puber. Stuurt e-mails, lost zaken op en is soms ongevraagd actief op Spotify
Mirabeau en Qmusic ontwikkelen digitale sidekick via Google Assistent
26-07-2018 | 11:07:00
Qmusic maakt gebruik van de gelanceerde Google Assistent, live op radio als digitale sidekick. Daarnaast kan iedereen die gebruik maakt van de
MediaMarkt spraakgestuurd bereikbaar via Google Assistent
26-07-2018 | 10:54:00
De beste aanbiedingen bij MediaMarkt zijn te vinden met behulp van je stem. Vraag de Google Assistent op je telefoon naar de aanbieding van de dag
Thuisapp Essent beschikbaar via Google Assistant
26-07-2018 | 10:19:58
Essentklanten kunnen via de Google Assistant vragen stellen over hun energiezaken. Naast inzicht in energieverbruik kunnen klanten met zonnepanelen
Unilever lanceert voice app of Action Andrélon voor Google Assistent
26-07-2018 | 06:00:00
Google lanceert de Nederlandstalige versie van de Google Assistent. Als eerste Nederlands FMCG-bedrijf introduceert Unilever een eigen voice app of Action onder de naam Andrélon
KRO-NCRV lanceert voice-controlled kookassistent
29-05-2018 | 11:14:00
Chef-kok Sharon de Miranda komt binnenkort tot leven via de voice assistant Chef-Kok BinnensteBuiten
BrandZ Top 100: Google, Apple, Amazon top 3 in top 100 meest waardevolle merken
29-05-2018 | 09:57:00
Europa doet het veel minder goed dan China en de VS. In de top 10 zien we geen enkel Europees merk terug
Waylon populair in zoekopdrachten Google
08-05-2018 | 16:35:37
Als we de kans op succes bepalen aan de hand van de online populariteit, dan wordt Waylon derde tijdens het komende Eurovisie Songfestival
[Column] Bob Goulooze: Onze Lieve Google
24-04-2018 | 13:05:15
Arjan Lubach vroeg zich af hoe het duivelse Facebook te beteugelen, of weer op het rechte pad te krijgen. Dat gaat niet lukken Arjan, want wij aanbidden allen Mammon, de geldduivel. Het is juist Mammon die het leven op aarde bepaalt
[Column] Marc Stubbé: Facebook en het vertrouwen in de media
23-04-2018 | 12:34:00
Onder de grootgebruikers van persoonlijke data zijn de technologiegiganten Facebook en Google: hun businessmodel is gebouwd op de handel in persoonlijke data. Wij hebben menig schandaal met datalekken achter de rug
[Interview] Wouter Glaser over Glasnost & Google Nederland
15-03-2018 | 13:52:35
Glasnost gaat aan de slag voor Google Nederland. Na het winnen van een intensieve bureaupitch is Glasnost nu het pr-bureau voor Google Nederland. Wij spreken met Wouter Glaser, directeur en oprichter van Glasnost
[Column] Brechtje de Leij: Zo ben jij klaar voor de Nederlandse voice assistant
12-03-2018 | 10:05:00
Om straks meegenomen te worden door de assistant, zul je als mediapartij wel wat moeten doen. Het gaat allemaal niet vanzelf en stilstaan is straks de boot missen. De consument gaat straks het internet niet meer op om informatie te zoeken. Nee, de consument vraagt en krijgt antwoord van zijn assistant. Wat te doen?
[Column] Brechtje de Leij: De smart assistant komt eraan!
06-03-2018 | 11:39:00
Bediening met de stem wordt dé trend voor 2018. Gelanceerd in de smartphone, veroveren de voice assistants steeds meer terrein. Als een Trojaans paard komen ze ons huis binnen, verstopt in slimme speakers en andere smarthome-apparaatjes
Google Street View introduceert acht nieuwe Nederlandse locaties
19-02-2018 | 11:38:00
Naast verschillende toeristische bezienswaardigheden zijn ook Rotterdam Centraal, TU Eindhoven en Carré van binnen te zien
Unilever dreigt met advertentiestop Facebook en Google
12-02-2018 | 13:35:22
Unilever waarschuwt Facebook en Google. Unilever dreigt niet meer te adverteren op Facebook en Google als deze websites aanzetten tot haat
[Column] Marianne van Soomeren: Goede voornemens
18-01-2018 | 11:14:00
2018 is begonnen en het lijkt erop dat veel mediapartijen zich van hun beste kant willen laten zien. Vooral richting de consument
Microsoft en Google bedrijven met beste imago volgens Enigma Research
19-12-2017 | 13:34:57
Vorig jaar zat de concurrentie Apple al op de hielen, voor 2017 geldt voor Microsoft en Google d’r op en d’r over. Dit jaar heeft Microsoft namelijk het beste imago in de Nederlandse ICT-markt, nog steeds op de voet gevolgd door Google, de nummer twee
TIE Kinetix lanceert Google AdWords for Channel
12-10-2017 | 09:00:00
Google AdWordsTM for Channel is ontwikkeld voor B2C-bedrijven die op grote schaal verkopen via dealers en retailers
Ford introduceert virtualrealityapp om verkeersongelukken terug te dringen
05-10-2017 | 09:28:59
Ford heeft samen met Google en virtualrealitystudio Happy Finish gewerkt aan de introductie van Ford Reality Check, een VR-app die de mogelijk fatale gevolgen van rijden met afleidingen simuleert
Vergelijk.nl eerste vergelijkingssite op Google Shopping
27-09-2017 | 12:36:04
Hiermee reageert Google op de eis van de EU om de zoekresultaten op het gebied van shopping open te zetten voor vergelijkingssites
[Column] Wilbert van der Heijden: Kim Kardashian of Parijs?
19-09-2017 | 11:07:25
Naaktfoto’s van Kim gelekt! Geïnteresseerd google ik onmiddellijk door. Nu Matthijs van Nieuwkerk publiekelijk bekende op seks te googelen, is die rem er bij mij af. Pikant is wel dat nagenoeg op hetzelfde moment dat de naaktfoto’s van Kim uitlekten, er in Parijs bloedige aanslagen werden gepleegd
Webfactory wordt onderdeel van Dept netwerk
14-07-2017 | 15:47:36
Met ruim twintig jaar ervaring is het in Dublin gevestigde Webfactory uitgegroeid tot één van de leading digital agencies in Ierland.
Primeur voor Recruitz.io: inzet Google Display Ads bij recruitment
11-07-2017 | 08:18:00
Recruitz.io gebruikt geautomatiseerde voor het eerst Google Display banners voor wervingscampagnes. Hiermee is het bedrijf de eerste onderneming die Google Display geautomatiseerd inzet voor het vinden en aantrekken van talent
VPRO en Human ontwikkelen Trees
07-07-2017 | 15:28:11
De VPRO en Human starten met de ontwikkeling van Trees, een interactieve app voor onderzoeksjournalistiek. Trees biedt een collectief avontuur voor verslaggevers en publiek in de zoektocht naar waarheidsvinding.
[Column] Maarten Ros: Recordboete voor Google is een lachertje
06-07-2017 | 10:26:00
De Google die in 2010 deze regels aan zijn laars lapte is in de zeven jaar die inmiddels alweer achter ons liggen, alleen maar groter gegroeid en is niet van plan zich door deze boete te laten tegenhouden. Sterker nog, het gaat zo goed dat men zich kan veroorloven te stoppen met het veel bekritiseerde dataminen van persoonlijke Gmailberichten om er advertenties bij te serveren
[Column] Marc Stubbé: Google maakt veel reclame voor privacy. Hoe logisch is dat?
16-05-2017 | 15:44:00
Het is inmiddels bijna onmogelijk om niet iets van de privacycampagne van Google te hebben gezien. In Nederland gaan ze met een bus het land door. En in elk dagblad staan ze met een paginagrote advertentie waarin uitgelegd wordt hoe je je eigen gegevens kunt beheren. Waarom doet Google dit?
[Column] Herman Spinhof: Trends opsporen
15-05-2017 | 11:56:28
DNI is een initiatief dat Google samen met uitgevers (onder andere NRC, FT, FAZ, Die Zeit, the Guardian, El Pais) heeft opgezet om nieuwe, handige technieken te ontwikkelen op het gebied van onderzoeksjournalistiek, maar ook handig voor internetgebruikers die ietsje dieper willen gaan dan de waan van de dag
[Interview] Willem van Lynden over het recht vergeten te worden
26-04-2017 | 12:55:51
Het vergeetrecht. Mensen hebben sinds drie jaar het recht om vergeten te worden door onder andere zoekmachines. Ter gelegenheid hiervan lanceerde Willem van Lynden een telefonische helpdesk, want er is nog steeds veel onduidelijk. We spreken hem
Helpdesk voor online vergeetrecht geopend
21-04-2017 | 10:34:18
Ter gelegenheid van de derde verjaardag van het vergeetrecht opent een gratis telefonische helpdesk voor vragen over het vergeetrecht
[Column] Marianne van Soomeren: Wel willen innoveren, niet willen veranderen
27-03-2017 | 11:19:37
De digitale mediasector gedraagt zich als de traditionele sector, met onduidelijke geldstromen en verdienmodellen. Er zal ook niets veranderen zolang er geen goede, overkoepelende en onafhankelijke controle is
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
MediaMonks: Ivyrevel x Google introducing the future of fashion with Coded Couture
08-02-2017 | 22:22:00
The digital fashion house Ivyrevel, supported by the H&M group, is proud to announce that they are partnering with Google to bring couture into the digital age with the Data Dress
MediaMonks Certified Marketing Partner van DoubleClick by Google
06-02-2017 | 11:02:58
MediaMonks is officieel benoemd als eerste Certified Marketing Partner van DoubleClick by Google in Latijns-Amerika en de Azië-Pacificregio
[Column] Marc Stubbé: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook
30-01-2017 | 22:19:00
Er ontstaat een duopolie van Google en Facebook en dat vraagt om een reactie. Wat die reactie zal moeten zijn, daar wordt verschillend over gedacht...
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
In 5 stappen naar een mobielvriendelijk website design
16-12-2016 | 14:45:00
In de trein check ik Facebook, Instagram en mijn e-mail. Dan schiet mij te binnen dat ik eigenlijk nog een nieuwe sportbroek moet bestellen. Ik begin in mijn browser te Googlen en bekijk de organische en Shopping resultaten.
Google Data Studio 360 accreditatie naar Oogst
14-12-2016 | 14:59:00
Het Google 360 onderdeel Data Studio integreert en visualiseert data van alle Google Analytics 360 Suite
Koningin Máxima bezoekt Digitale Werkplaats bij 1-jarig bestaan
23-11-2016 | 10:54:53
Koningin Máxima heeft de Digitale Werkplaats van Google in Enschede bezocht. Google, Qredits en diverse gemeenten introduceerden de Digitale Werkplaats om digitale vaardigheden bij ondernemers te stimuleren
Quint Wellington Redwood kiest voor G Suite
24-10-2016 | 10:13:00
De internationale consultingorganisatie Quint Wellington Redwood heeft G Suite gekozen als de volgende stap in intelligente communicatie
Christian van Thillo: Media-exploitanten moeten samenwerken als antwoord op Google en Facebook
03-06-2016 | 11:42:00
De Advertiser's Summit kent het jaarlijks hoogtepunt in het optreden van Christian van Thillo, CEO van De Persgroep.