Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3195289

Wendy Pouw nieuwe directeur IAB Nederland
09-05-2019 | 13:15:00
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van IAB Nederland. Met een geschiedenis bij onder meer Liberty Global en Mindshare neemt Wendy Pouw het directeurschap over van Yvonne de Jager
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Waarom de Copyright Directive een serieuze bedreiging is voor het open internet
27-11-2018 | 13:41:00
In de basis was het internet een plek die mensen verbond, waar niemand de baas over was en waar iedereen in alle vrijheid zijn persoonlijke mening kon plaatsen. Het ziet ernaar uit dat dit wonderlijke vrije internet, waar ik ooit verliefd op werd, binnenkort niet meer bestaat
[Search Advertising Study] Search advertising blijft ongekend populair
19-10-2018 | 11:46:57
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien
Zeven Nederlandse organisaties bundelen krachten voor diversiteit in marcombranche
23-08-2018 | 16:44:00
IAA, IAB Nederland en MWG houden in oktober dit jaar een tweede editie van een evenement over diversiteit. BVA (Bond van Adverteerders), DDA (Dutch Digital Agencies), en stichting Include Now
[Column] IAB | Tim Geenen: Twee maanden na de GDPR; is iedereen wakker?
30-07-2018 | 09:08:00
Het is alweer twee maanden geleden dat de General Data Protection Regulation (GDPR) live ging. Is het internet inmiddels omgevallen? Nee. De advertentie-industrie? Nee. Hebben mensen massaal hun recht uitgeoefend om hun persoonlijke data op te vragen, aan te passen of te verwijderen? Zo’n 600 personen deden dat. Is er dan echt maar zo weinig gebeurd? Nee hoor
OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 | 15:35:00
OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel
Traffic4u wint twee IAB Programmatic Awards
15-06-2018 | 10:17:00
Annemarie Brouwer van Traffic4u wint Talent Award voor Campaign Manager. Traffic4u wint IAB Programmatic Award in de categorie Data-driven Creative
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat
22-05-2018 | 11:26:00
Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?
Ad Spend Study Deloitte: online advertising groter dan alle andere mediumtypen samen
13-04-2018 | 11:35:34
De jaarlijkse Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde, laat een paar opvallende resultaten zien. In 2017 is de online advertentiemarkt met negen procent gegroeid.. Hiermee is online advertising groter dan alle andere traditionele mediumtypen samen.
[Cross Media Vrouw 2018] Nathalie Peters
22-03-2018 | 05:45:00
Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. Wij spreken haar
Walter Kraus en Tim Geenen treden toe tot bestuur IAB Nederland
20-03-2018 | 13:03:52
Walter Kraus (bol.com) en Tim Geenen (Faktor) treden toe tot bestuur IAB Nederland. Bestuurslid Paul Breugel (Travix) én van vicevoorzitter Auke van den Hout (Nimbus Ventures) nemen na ruim zes jaar afscheid
Report on Marketing Innovation: branche worstelt met snelheid digitale transformatie
15-03-2018 | 16:05:45
De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse CMO’s worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie
Yvonne de Jager Juryvoorzitter Cross Media Awards 2018
22-01-2018 | 11:33:00
Zij treedt in de voetsporen van eerdere juryvoorzittters Joris van Heukelom, Jan Müller en Jeroen Verkroost
[Column] IAB | Justus Wever: Sharing is caring in de onlinemarketingindustrie
21-12-2017 | 15:42:00
Marketing bevindt zich op een omslagpunt. Moderne technieken kunnen ons helpen, wanneer we dat willen. Daarnaast, wanneer iets nu niet (goed genoeg) werkt, wil dat nog niet zeggen dat dit volgend jaar nog steeds zo is. Veel marketeers hebben moeite met deze tussenfase, zo blijkt ook uit de Grote Marketing Enquête 2017
IAB Nederland en BVA richten werkgroep Privacy op
21-12-2017 | 12:11:00
Door het oprichten van de werkgroep willen de belangenbehartigers exploitanten, adverteerders en (media)bureaus van advies en documentatie voorzien op het gebied van de GDPR en de e-Privacy Verordening
Uitgaven digital advertising stijgen 13 procent in eerste halfjaar 2017
10-10-2017 | 08:56:00
Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt
[Column] Nathalie Peters: How To Make It Work
06-10-2017 | 14:31:00
Is het een gunstige ontwikkeling of juist een dominante waarbij bestaande merk-KPI’s niet langer gelden?
[Interview] Rein Vogel over de lancering van Digital Brixx
07-04-2017 | 13:34:00
Abovo Media lanceert Digital Brixx, hét bureau voor digital advertising. Wij spreken Rein Vogel, directeur Digital & Trading bij Abovo Media en vanuit deze functie ook verantwoordelijk voor Digital Brixx
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent
06-04-2017 | 12:40:45
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich
Yvonne de Jager directeur IAB Nederland
14-03-2017 | 08:08:00
Yvonne de Jager is per 1 april directeur van IAB Nederland
[Column] Jeroen Verkroost: Kamergotchi, whiskyveiling, influencers… Algoritme is king!
26-02-2017 | 13:52:00
Als IAB directeur spreek ik regelmatig consumenten die niet blij zijn met de manier waarop er met ze omgegaan wordt op het internet.
[Column] Jeroen Verkroost: Het overschot aan advertentieruimte
26-01-2017 | 12:05:00
Uit recent onderzoek onder Nederlandse topmarketeers blijkt dat marketingprofessionals in zéér interessante tijden leven. Met alle recente ontwikkelingen is het voor hen een hele uitdaging te begrijpen wat de mogelijkheden zijn van nieuwe technologische innovaties en hoe daarbij moet worden omgegaan met (klant)data
Digital marketing stijgt met 20 procent in de marketingmix
20-01-2017 | 10:20:00
Wat is de visie van de Nederlandse top van marketeers op het gebied van marketing en innovatie? Op welke trends zetten zij hun mensen en budget in voor de komende drie jaar?
[Column] Jeroen Verkroost: Gelekt: De nieuwe privacywetgeving die Europa aan Nederland zal opleggen
16-12-2016 | 13:29:00
De concepttekst van de e-Privacy verordening lekte deze week uit – ook bindend voor Nederland. Ik neem je kort mee door de digitale highlights van de Europese Telecommunicatiewet. Wat verandert er voor bedrijven en consumenten
[Column] Jeroen Verkroost Hallo Commissariaat? Regels voor vlogreclame bestaan al twee jaar…
24-11-2016 | 23:08:00
RTLZ, NOS, BNR en de vakmedia schreven er gisteren over. Het Commissariaat voor de Media wil reclame richtlijnen voor vloggers op gaan stellen. De toezichthouder wil nu ingrijpen: sluikreclame in vlogs moet worden verboden
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
04-05-2016 | 10:43:00
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
04-12-2015 | 15:57:00
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers
IAB Nederland organiseert samen met BVA collegedag programmatic advertising bij De Persgroep
16-09-2015 | 11:12:00
Ruim 40 adverteerders zaten 8 uur lang aan de collegebanken gekluisterd bij De Persgroep om te leren van specialisten uit de IAB taskforce Programmatic