Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2218880

Clear Channel: Impact in outdoor
10-12-2018 | 12:44:00
Hoe creëer je impact met je creatie in outdoor? Dat was de vraag die maandag 3 december centraal stond tijdens de creatieve lunchsessie van Clear Channel
VU Amsterdam en Validators starten Institute for Brand Analytics
22-11-2018 | 08:52:00
De komende vier jaar onderzoeken Validators en VU Amsterdam gezamenlijk welke Brand Metrics effect hebben op de marktpositie van merken
Rebranding Validators: Be In The Know
05-11-2018 | 13:29:00
Opening nieuw kantoor Moonlander
[Column] Martin Leeflang: Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes
01-10-2018 | 08:45:00
Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les Binet en Peter Field (IPA) kwamen na analyse van 2000 beste campagnes
[Onderzoek] Clear Channel: buitenreclame buiten de stad valt meer op
05-06-2018 | 17:37:00
Daarnaast wordt in niet-stedelijk gebied vaker minstens één keer terug gekeken naar een outdoor uiting. In stedelijk gebied weten outdoor uitingen de aandacht iets langer vast te houden
Sanoma, RAI Amsterdam en Validators onderzoeken bezoekers vt wonen&design beurs
17-04-2018 | 09:47:00
De combinatie van eyetracking, huidgeleidingssensoren, interviews, een impliciete associatietest en een ROI-analyse leidde tot bevindingen die exposanten en organisatoren direct kunnen toepassen
[Column] Martin Leeflang: Gaan wij te ver?
10-04-2018 | 14:07:00
Het is geen geheim dat reclame wetmatigheden uit de cognitieve wetenschap inzet om consumenten te verleiden. Vanwege deze uitkomsten pleitten Hütter en Sweldens voor regulering van reclame en dan in het speciaal voor reclame gericht op kinderen of voor producten als sigaretten en drank
[Column] Martin Leeflang: Toekomst van merkonderzoek in vijf woorden
21-03-2018 | 09:48:19
Vroeger belde je met een onderzoeksbureau en dan was binnen een paar dagen een merkonderzoek in elkaar gedraaid. Dankzij AIDA een lekker makkelijke one-size-fits-all-strategie. Maar dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
[Column] Martin Leeflang: Jumbo wint de Gouden Loeki 2017
24-01-2018 | 12:11:00
Als we de gekozen finalisten van de Gouden Loeki naast de resultaten van de ValueFlow leggen, dan zijn voor Validators de kanshebbers duidelijk; Jumbo (Kerst) en Volkswagen (Zit) hebben de meeste kans om de felbegeerde Gouden Loeki 2017 te winnen
Validators: tonen producten beste manier om beursbezoekers te verleiden
22-12-2017 | 14:11:00
Sanoma en RAI Amsterdam hebben onderzoek gedaan naar het kijkgedrag en de emoties van bezoekers op de vt wonen&design beurs. In dit innovatieve onderzoek werden de nieuwste technieken ingezet om het gedrag op onbewuste wijze te registeren
[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is
12-12-2017 | 15:28:00
De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden
ANWB brengt merk- en campagneonderzoek onder bij Validators
08-11-2017 | 13:58:22
Met deze stap wordt Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit en het testen van creaties gaat verzorgen
[Vacatures] Validators zoekt Business Consultant
02-11-2017 | 09:14:00
Validators is in 2015 uitgeroepen tot marktonderzoekbureau van Nederland en is één van de snelst groeiende bureaus van Nederland. Validators heeft een super ambitieus team met een voorliefde voor high-tech tools
[Column] Martin Leeflang: Wat is jouw verhaal?
06-06-2017 | 13:03:00
Wat heb je aan dromerige verhalen waarbij de consument niet weet wat hij ernaan heef? Als deze dromerige commercials dan nog een goed gevoel op zouden roepen ok, maar zelfs in Gouden Loeki Aller Tijden komt geen enkele reclame van een bank voor
[Column] Martin Leeflang: De brandtracker burn-out
02-05-2017 | 14:06:57
De laatste tijd maak ik het steeds vaker mee; een groepje verslagen marketeers die mij met glazige ogen aankijken als ze hun merkcijfers van het afgelopen jaar laten zien
[Column] Martin Leeflang: Adidas van tv. Slim of dom?
04-04-2017 | 12:30:31
Het bericht van Adidas heeft mij aan het denken gezet. Wat gaat er in de hoofden van de netwerkbazen om? Gaan er meer adverteerders volledig stoppen met tv? Waar gaat Adidas nu haar bereik halen en tegen welke kosten? Kortom, is het wel zo’n slim besluit om een mediumtype als tv uit je mediamix te verbannen?
[Column] Martin Leeflang: Fingerfood voor marketeers en de dopaminejagers van Netflix
01-03-2017 | 12:02:00
Door klachten van het Duitse volk werd Netflix gedwongen te stoppen met de Santa Clarita Diet-campagne. Ik vraag mij af of de Duitse Netflixmarketeers in polonaise de carnaval ingingen of dat het een tranendal van verbeten marketeers was. Tijd voor een analyse
[Column] Martin Leeflang: Creatieven en onderzoeksnerds eindelijk in één liefdesbootje?
01-02-2017 | 13:58:32
Al jaren verbaas ik mij erover dat onderzoeknerds en de creatieven van het reclamebureau niet samenwerken. Op het gebied van kwantitatief onderzoek liggen deze types niet graag in hetzelfde bed