Tag Resultaten
Jeroen Dontje start als senior creative director bij MPG
Het concept & creative team van MPG is uitgebreid met creatief zwaargewicht Jeroen Dontje. Nu merken hun rol als media-uitgever serieuzer oppakken, krijgen contentmarketingbureaus een steeds belangrijkere taak
Onderzoek Crossphase: Ondanks groter budget, worstelen contentteams met technologie
Door de corona-periode gaan steeds meer contentteams aan de slag met nieuwe software en technologie. Er wordt zelfs meer budget en tijd voor beschikbaar gemaakt
YUNE maakt derde seizoen Goedmaker van Bol.com: eerbetoon aan Pimp My Ride
Webwinkel bol.com lanceert het derde seizoen van de Goedmaker. Willie Wartaal kruipt in de huid van de Amerikaanse rapper en tv-presentator Xzibit (Alvin Nathaniel Joiner). In de geest van het populaire MTV-programma Pimp My Ride wordt er dit keer geen auto, maar een fiets gepimpt
Girav en Ford kiezen voor VDS Custom Media
VDS Custom Media heeft een glossy relatiemagazine gemaakt voor Girav in een oplage van 100.000 exemplaren. Daarnaast heeft VDS een mini-magazine gemaakt over de Ford Mustang Mach-e en andere elektrische en hybride modellen van Ford
Outbrain versterkt Benelux Sales Team met Ugur Elbasan
Outbrain heeft Ugur Elbasan als Senior Sales Manager aangesteld voor het salesteam in de Benelux. Zij zal Outbrains adverteerders- en mediabureau-portfolio in de Benelux verder uitbreiden na een recordjaar in 2020
[Value Zipper] Voordelen en nadelen van rubrieken als contentvorm
In Veronica Inside zit een gesponsorde samenwerking met TOTO. Value Zipper noemt het een van de beste branded-contentformats op televisie. Zijn betaalde samenwerkingen met media in de vorm van rubrieken altijd een goed idee?
Outbrain lanceert Content Coalition om uitwisseling van lezerspubliek te stimuleren
Outbrain lanceert de Content Coalition, een platform dat uitgevers uitnodigt om uitwisselingsnetwerken te vormen met andere uitgevers
Blauw Gras ontwikkelt campagne voor Samsung S21
Blauw Gras heeft een campagne ontwikkeld voor Samsung waarin Gen Z en millennials kennismaken met de Galaxy S21. De creators van vandaag spelen de hoofdrol in deze campagne
[Interview] Hilde Tholen: Ouders van Nu is een van de betrouwbaarste merken van Nederland
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilde Tholen, hoofdredacteur van Ouders van Nu
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Accountmanager Special Projects & Events
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Accountmanager Special Projects & Events
[Forum] Trends in Branded Content 2021
Van Podcasts, gaming tot TikTok, trends die genoemd worden voor 2021. Wij vroegen een aantal experts welke trends op het gebied van branded content zij zien voor het jaar 2021
[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden
Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202
Nespresso, UM en YUNE geven visuele artiesten onder wie Hanna Verboom vrije hand voor Vertuo-lancering
Nespresso en strategisch en creatief partners UM en YUNE hebben vijf visuele artieste, onder wie actrice, regisseuse en Cinetree-oprichtster Hanna Verboom de vrije hand gegeven om een visuele interpretatie van het Vertuo-systeem te geven
Bruut Amsterdam produceert online versie Dag van het Literatuuronderwijs
Op 24 november 2020, de Dag van het Literatuuronderwijs bracht leesbevorderingsorganisatie Passionate Bulkboek docenten Nederlands, bibliothecarissen en andere experts bij elkaar voor een programma van lezingen, workshops en masterclasses via livestreams
Aldiana Radio in Noord-Holland via DAB+ gestart
Een Nederlandse versie van Aldiana Radio is van start gegaan via regionale multiplexen in Noord-Holland in de regio's Zaanstad, Haarlem en Alkmaar. De radiozender wil met de slogan The Family Station het familiegevoel meegeven
[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers
Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen
Value Zipper: het succes van branded content meten
In de wereld van branded content vliegen de creatieve commerciële ideeën je om de oren. Maar is een creatief idee garantie voor succes
Outbrain benoemt Magdalena Flick tot Managing Director Benelux
Outbrain heeft Magdalena Flick benoemd tot Managing Director Benelux. Magdalena Flick zal de operaties in België, Nederland en Luxemburg leiden en is verantwoordelijk voor het versterken van samenwerkingen en groei
NRC Branded Content, Mindshare Content+ en dentsuACHTUNG winnen Brand Story Award
NRC Branded Content, Mindshare Content+ en dentsuACHTUNG hebben de Brand Story Award 2020 awards gewonnen tijdens de Dutch Podcast Awards 2020 met de KPN-podcast Taboe Talk
[Interview] Tom Kellerhuis over HP/De Tijd in 2020
Tom Kellerhuis is hoofdredacteur van HP/De Tijd. Wij spreken hem over de dynamiek van zijn mediamerk in het buitengewone jaar 2020: "We zagen het aanvankelijk somber in, maar met het dubbeldikke zomernummer hebben we het hele jaar goedgemaakt."
[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content
Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media
Dina-Perla Portnaar bij Wild FM te horen
Dina-Perla Portnaar is voortaan elke werkdag om 17:10 uur te horen in het programma Brand in de Middag van Barry Brand. Dina Perla is brand ambassadeur en zal daarbij merkverhalen vertellen
Value Zipper: branded content op de lange of korte termijn
Veel marketeers willen direct na een branded content campagne zien wat de resultaten zijn. Volgens experts moet je er juist rekening mee houden dat het even kan duren voordat het iets oplevert
Value Zipper: Generatieverschillen en hun impact op branded content
Elke leeftijdsgroep heeft een andere levensstijl en interesses. Hoe speel je als marketeer in op de uiteenlopende wensen en eisen die de generaties hebben
[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest
Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame
[Vacatures] DPG Media zoekt een acountmanager DPG Media Technology
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager DPG Media Technology
[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media
Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen
Value Zipper: Budget cuts en branded content
Binnen campagnes valt branded content regelmatig als eerste af. Hoe kijken experts uit de mediabranche hier tegenaan
Mannenmedia verbreedt scope en wijzigt naam in [M]media
Mannenmedia, specialist in het digitaal bereiken van mannen, verbreedt het netwerk met zo'n dertig vrouwentitels en verschillende retailwebsites. Het bedrijf noemt zich voortaan [M]media
Value Zipper: 6 x hoe influencermarketing te gebruiken
Influencermarketing wordt steeds populairder. De media-experts merken dan ook dat ze steeds vaker de vraag krijgen: Moeten we niet iets met influencers doen?
Talpa Network en Grolsch lanceren filmplatform Movies Explained
Talpa Network en Grolsch hebben het crossmediale filmplatform Movies Explained gelanceerd. Movies Explained voorziet filmliefhebbers van extra uitleg, de filmagenda, context, feitjes en weetjes over hun favoriete films
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Branded Content
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Branded Content
AXE en VICE+ gaan contentsamenwerking aan voor Pride Amsterdam
AXE en VICE+, de mediatak van VICE, zijn een contentsamenwerking aangegaan. Drie jonge kunstenaars portretteren zichzelf voor en na hun coming out
Albert Heijn lanceert met LINDA. eenmalig tijdschrift VRUCHT.
Albert Heijn heeft samen met de redactie van LINDA. een éénmalige uitgave gemaakt van het tijdschrijft VRUCHT. Daarmee wil de supermarkt een ode aan groente en fruit brengen
Born05 digitaal contentbureau van ASN Bank
De partijen zijn een strategische, langdurige samenwerking aangegaan op het gebied van de ontwikkeling, uitvoering en inzet van digitale en social content
Value Zipper en Messercola presenteren De Grote Sinterklaasfilm
Value Zipper en producent Messercola komen met de De Grote Sinterklaasfilm. Met Bram van der Vlugt als de enige echte Sinterklaas. Een echte familiefilm voor kinderen van 3-10 jaar oud en hun ouders
Tweede Kamer wil overzicht van reclame uit onvrije landen bij online-influencers
De Tweede Kamer wil dat de regering inventariseert hoe vaak online-influencers reclame maken voor onvrije landen zonder dat dit inzichtelijk wordt gemaakt voor hun volgers
Politiek wil sponsoring en sluikreclame voor kinderen op videoplatforms aan banden leggen
Een verzoek voor het aan banden leggen van sponsoring van en sluikreclame in op kinderen gerichte video's op op videoplatforms, heeft een meerderheid gekregen in de Tweede Kamer
Value Zipper: Branded Content, de huidige stand
Wat is de stand van branded content? Hoe beoordeel je een idee of plan? Deze en andere vragen passeerden de revue in het vijfde branded content-rondetafelgesprek met verschillende media-experts, georganiseerd door Value Zipper
[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen
Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s
BankGiro Loterij start met museumpodcast Topstukken
De BankGiroLoterij heeft samen met Airborne de podcast Topstukken ontwikkeld om publiek in contact te laten blijven met musea. De podcast wordt gepresenteerd door Albert Verlinde, als ambassadeur van de cultuurloterij
Augmented Reality op Snapchat dankzij AXE tijdens Koningsdag
AXE geeft gebruikers van Snapchat op Koningsdag de mogelijkheid op Snapchat met een AR-Lens toevoegingen aan te brengen onder de noemer This King stays wild at home!
LVB wint aanbesteding UWV
Contentmarketingbureau LVB heeft de UWV-aanbesteding voor communicatiedienstverlening en contentcreatie gewonnen
[Interview] Jolijt Houweling van Social Friendz over influencermarketing
Jolijt Houweling is oprichter van Social Friendz, een full-service influencermarketing agency. We spreken met haar over ontwikkelingen bij het bedrijf
Snapchat unveils App stories
Snapchat has unveiled an App Stories feature giving users a chance to share their Snapchat Stories in other platforms and apps.
Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency
Hearst Live and Women's Health event goes digital
Hearst Women’s health 2020, UK's biggest health and wellness festival, went digital over the weekend through a new Get Fit Done Community Facebook page
Hearst UK launches remote pop-up creator network for branded content
Premium content and experience business, Hearst UK, has launched a pop-up Creator Network of trusted editors, influencers, photographers and video creatives.
Sanoma organiseert Sanoma Bootcamp webinar
Op 23 april 2019 organiseerde Sanoma Bootcamp de eerste Breakfast Bootcamp, een training voor mediacollega's. In april 2020 zal er een derde editie van de Breakfast Bootcamp zijn
3sixtyfive komt met B2B influencermarketing-propositie
3sixtyfive komt met een nieuwe propositie speciaal gericht op de business-to-business markt
Blauw Gras breidt managementteam uit met Gijs van der Togt
Sinds 1 maart vervult Gijs van der Togt de rol van Strategy Director bij social content bureau Blauw Gras
[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine
Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven
Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens coronacrisis
Het land is in crisis en de mediawereld staat op zijn kop. John de Mol neemt draconische maatregelen bij Talpa, de reclame-industrie wordt hard geraakt en bureaus spreken van grote klanten die campagnes on hold
[Column] Jerome Kuijken: Google, verlos ons van hotelkamers en sneakers
Je hebt er vast al het een en ander over gelezen: het einde van third-party cookies is nabij. Als na Firefox en Safari ook Google Chrome straks geen third-party cookies meer accepteert is het gedaan met online advertising zoals we het nu kennen
Mannenmedia: tips voor display advertising voor 2020
Starten met display advertising kan ingewikkeld zijn. Mannenmedia heeft een aantal aantal best practices op een rij gezet
[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken
Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Wilfred Mons, Kitty Lakeman en Jan Willem Verzeilberg naar brandedcontentlabel NRC XTR
NRC ziet dat de commerciële content goed wordt gelezen, gezien én gehoord, met naast tekst en beeld ook steeds meer video en podcasts
[Column] Jerome Kuijken: Betekent de paywall het einde van online advertising?
In 2020 wordt de definitieve doorbraak van de betaalmuur verwacht. Betekent de opkomst van de paywall het einde van online advertising? En wat betekent dat voor ons, makers van branded content?
MPG.Group neemt SOCIAL.INC over
SOCIAL.INC is geacquireerd door Globitas, dat eind oktober ook eigenaar is geworden van MPG., en wordt hiermee onderdeel van de MPG.Group. De overname is de eerste stap naar een fullservice content & brand publishing MPG.-netwerk
Wayne Parker Kent maakt KNRM-magazine De Reddingboot
Wayne Parker Kent is aan de slag gegaan voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij KNRM. Het contentmarketingbureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs
Whitepaper Value Zipper: wanneer is branded content geslaagd?
Content moet opvallen. Maar hoe weet je of jouw branded content geslaagd is? ValueZipper bespreekt dat in een whitepaper
Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow
Vorstenbosch neemt commerciële en marketingervaring mee en Rombouts voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied pr, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow
Huisvrouwen bestaan niet 2, waar merk en film samenkomen
Value Zipper verbindt merken aan bioscoopfilms. Vanaf 12 december draait Huisvrouwen Bestaan Niet 2 in de bioscoop. Voor deze film is een samenwerking met Bison opgezet
Podcasts van Jet van Nieuwkerk voor Karwei
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Whitepaper Value Zipper: wanneer pas je branded content toe
Het is een misvatting dat het inzetten van branded content per definitie tot succes leidt en dat we traditionele advertenties helemaal af moeten schrijven. Wanneer kun je branded content het beste toepassen? Valuezipper wijdt er een whitepaper aan
[Onderzoek] Outbrain: Native advertenties op premium websites creëren tot 44 procent meer vertrouwen dan advertenties op social media
Outbrain en onafhankelijk onderzoeksbureau Lumen benadrukt de relatie tussen het vertrouwen van de consument in reclame en het vertrouwen in een premium uitgeversomgeving
Whitepaper Value Zipper over effectief toepassen van branded content
Value Zipper heeft een whitepaper gemaakt waarin optimaliseren van branded content centraal staat. Het document is beschikbaar via de site van het bedrijf
Opel Vivaro in online serie Jachtseizoen
In deze serie opent het team van StukTV de jacht op bekende Nederlanders die vier uur lang hun achtervolgers moeten zien te ontlopen. Met behulp van onder meer gps, een drone en een Opel Vivaro moeten de voortvluchtigen gevonden worden
LINDA. werkt samen met We Fashion voor serie Citroenstraat 10
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
Hearst Create en Quest maken jubileummagazine Holland Herald Junior voor KLM
Er is gebruikgemaakt van Quest Junior-content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan
[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm
Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt
Rumag verzorgt brandedcontentvideo's Intertoys
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen
Qmusic geeft jaar lang gratis wonen weg met Karwei, Consumentenbond en StartHousing
Qmusic geeft een jaar lang gratis wonen weg in het centrum van Utrecht. Twee stellen zullen het tegen elkaar moeten opnemen. Het Huis van Q wordt mede mogelijk gemaakt door Karwei, de Consumentenbond en StartHousing
DeInfluencer50 2020 | De genomineerden
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
KLM-magazine Holland Herald viert jubileum met drie covers
KLM bestaat 100 jaar en daarom is het in-flightmagazine Holland Herald uitgekomen als feestnummer met drie verschillende covers
Value Zipper publiceert whitepaper over branded content
Voor merken is het steeds moeilijker om te midden van de enorme hoeveelheid aan informatie en boodschappen de aandacht van de consument te trekken en vast te houden
Hearst Create genomineerd voor twee Digital Communication Awards
Beide nominaties zijn voor het werk dat het bureau al geruime tijd verricht voor opdrachtgever Dremel, dochterorganisatie van Bosch Tool Group
IKEA lanceert catalogus als audioboek
IKEA Nederland komt met een audio-versie van de catalogus. Via Spotify en de website van het Zweedse woonwarenhuis wordt de catalogus van begin tot eind voorgelezen
Wayne Parker Kent wint Content Marketing Award
Wayne Parker Kent heeft van het Content Marketing Institute een award gekregen voor de Best Content Marketing Multi-Year Program met de Android & You case voor Samsung en Google
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio
Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy
[Forum] Versnipperd medialandschap: kans of valkuil voor branded content?
Nooit was het aantal mediakanalen zo groot. Volgens marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom kan dit leiden tot verschraling van het branded content-aanbod
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli
Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden
[Interview] Josephine Kay over Cosmopolitans augmented reality-cover
Op de cover van het julinummer van Cosmopolitan (13 juni 2019 in de winkels) komt influencer Rianne Meijer tot leven door middel van augmented reality. Het is een primeur voor het magazine. Tevens is voor de eerste keer een adverteerder op de cover terug te vinden. We spreken met hoofdredacteur Josephine Kay over AR, luistermagazines, podcasts en de digitalisering van print
Abovo Media wint Value Zipper Cup 2019
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af
Brandedcontentcampagne Bolletje via RTL en Qmusic
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
[Interview] Perre van den Brink: De wereld verdrinkt in content
Perre van den Brink is Managing Director van VIRTUE in West-Europa. Hij wil dat zijn mensen net zo nieuwsgierig zijn als journalisten en op zoek gaan naar het unieke verhaal. "Als je de aandacht van consumenten wilt, zul je die moeten verdienen"
Adfactor en Dag & Nacht starten samenwerking voor podcasts
Adfactor en Dag & Nacht zijn een pilot gestart voor de verkoop van podcast advertising en de productie van podcasts voor merken
[Interview] René Huiberts (Value Zipper): Het umfeld van een redactie is heilig
Sinds maart 2019 versterkt René Huiberts het team van Value Zipper waar hij voor verschillende klanten branded content opzet binnen het portfolio van Value Zipper. Een mooie gelegenheid om hem te vragen naar zijn plannen en zijn visie op branded content
Dutch Film House produceert serie films over Porsche 911
Dealerorganisatie Pon Porsche Import lanceert een achtdelige reeks mini-documentaires. In de Porsche Portraits staan alle generaties van de iconische sportwagen en hun bestuurders centraal
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
Judith goes all-in nieuw ondernemersplatform Allianz en Judith Noordzij
Verzekeraar Allianz en ondernemer Judith Noordzij komen met het ondernemersplatform Judith goes all-in om om ondernemend Nederland te helpen bewuste keuzes te maken
[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?
Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken
[Cross Media Exploitant 2019] Lauren van der Heijden over De Persgroep
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. We spreken met Lauren van der Heijden, Directeur Corporate Sales bij De Persgroep Nederland over waarom dit bedrijf Cross Media Exploitant van het Jaar wil worden
Hearst Create contentpartner Kenia's communicatiebedrijf Safaricom
Hearst Create heeft een nieuw contract getekend met Safaricom, een groot telecommunicatiebedrijf in Kenia. Hearst Create zal voor Safaricom een magazine produceren
[Forum] Branded content, goed voor je merkwaarde?
Je merkwaarde vergroten met branded content? Dat werkt volgens marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom vooral bij minder bekende merken
[Interview] Roger Verdurmen over Sanoma SYNC
Sanoma Media introduceerde onlangs haar nieuwe full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC. We spreken met Roger Verdrumen, Concept & Strategy Director bij Sanoma over dit initiatief.
[Interview] Dominique Henskens: Branded content is bewezen effectief
Dominique Henskens is Manager Strategy & Concept van MediaLab, onderdeel van de Persgroep. MediaLab maakt creatieve voorstellen voor de corporate accounts van de uitgeverij op basis van hun marketing- en communicatieuitdaging. Veel branded content dus. We spreken haar over de laatste projecten
[Interview] Patrick van Hooy over 5 jaar Value Zipper
Value Zipper bestaat in 2019 alweer vijf jaar. Het bedrijf timmert hard aan de weg met het verbinden van merken aan media, en branded content toevoegen aan speelfilms. We spreken met Patrick van Hooy, directeur/eigenaar
3sixtyfive en Age Network starten Rise met YouTube als centraal platform
Influencer marketing agency 3sixtyfive start samen met YouTube MCN Age Network RISE. Hiermee bieden zij strategische samenwerkingen tussen merken en influencers in de vorm van YouTube formats en ambassador programs
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
[Interview] Lisette van Eijk (hoofdredacteur VICE Benelux): De scheidslijn tussen branded en redactionele content is altijd duidelijk
Ze begon er als stagiair op de redactie, was er contentmanager, Managing Editor en interim hoofdredacteur. Sinds december 2018 is Lisette van Eijk aangesteld als hoofdredacteur van VICE Benelux. We spreken met haar over haar eerste maanden als beleidsmaker
[Forum] Wil je opvallen als merk? Gebruik humor in je branded content
Humor blijft hangen. Daar zijn marketingcommunicatie en media-experts Jessica Bakker, Matthijs Roumen en Thijs Dorreboom het over eens. Toch zijn veel merken voorzichtig met het gebruik ervan in branded content
Nieuwe afleveringen Spoorbewakers op Telegraaf.nl
Vanaf deze week is op Telegraaf.nl het 2e seizoen van de serie Spoorbewakers te zien. Iedere dinsdag vanaf 19:00 uur komt er een nieuwe aflevering online met bijzondere verhalen van medewerkers van ProRail
Samenwerking Robey en Team Gullit sportkleding e-sports
Robey Sportswear en Team Gullit hebben een overeenkomst getekend om sportkleding naar e-sports te brengen
[Forum] Branded content en Byron Sharp: een goede combinatie?
Heb je tijd om een verhaal te vertellen? Ga voor branded content! Het hangt er vanaf in welke fase van de groeicurve je zit als merk.
[Column] Jerome Kuijken: Stop de verleiding. Leve Teun van de Keuken!
De mening van anderen over marketing en reclame vind ik mateloos interessant. Net als met voetbal: iedereen denkt er verstand van te hebben
Samenwerking Fox Sports en Albert Heijn voetbalplaatjes
In plaats van de gebruikelijke afbeeldingen worden bij Fox Sports dit wekeend de voetbalplaatjes van Albert Heijn gebruikt om de Eredivisie-opstellingen weer te geven.
Metro en Bristol creëren social media-krant
Kledingmerk Bristol neemt Metro op donderdag 17 januari voor een dag ‘over’ om gezamenlijk verhalen te brengen in de speciale editie: #personalgoal2019.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Leanne Hermans - MPG. - over innovatie trends in 2019
Leanne Hermans werkte acht jaar lang voor Mood for Magazines als manager digitaal en manager van LINDA. het bureau. Medio 2018 stapte ze over naar MPG., waar zij Strategy & Innovation Director is. Nederlands MediaNetwerk spreekt met haar over innovatietrends in 2019
Nieuw op SBS6 in samenwerking met Jumbo: Wat eten we?
Wat Eten We? is kooktelevisie zonder montage. Geen wisselende ovenschalen, geen timelapses of kant-en-klaar gekookte aardappelen
[Column] Jerome Kuijken: Aaaii Love Branded Content
Moeten we irritante reclame verbieden? Ik vind eigenlijk van wel. Irritante reclame stompt het publiek af en heeft reclame een slechte naam gegeven. Ik geloof echt dat wij, de brandedcontentmakers, de Loden Leeuwen op termijn overbodig maken
[Forum] De rol van het mediabureau bij branded content
Wat is de rol van het mediabureau wanneer er sprake is van een branded content campagne?
Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, korte speelfilms voor merken
Shorts for Brands ontsluit een nieuw soort relevante content voor merken die op zoek zijn naar (online) waardecreatie voor hun merk
De Speld & Partners maakt branded video's voor bunq
De Speld & Partners heeft samen met bunq (Bank of The Free) twee branded video’s gemaakt. De serie De Speld Talks is een versie van TED Talks
[Interview] Rutger Houweling: Bever werkt zonder extern contentbureau
Als Head of Content & Social van buitenwinkelketen Bever staat Rutger Houweling aan de basis van het net gelanceerde branded outdoormagazine Buitentijd. Het magazine en print spelen een belangrijke rol in de nieuwe crossmediale contentstrategie van Bever. Wij spreken Rutger Houweling over de bladformule en hoe journalistiek en commercie hand-in-hand kunnen gaan
[Forum] Vier manieren om relevante branded content te maken
Het besluit is genomen: je gaat branded content maken. Maar waar begin je? En hoe zorg je dat deze content relevant is? Marketingcommunicatie- en media-experts geven vier manieren om te beginnen
Yune wint recordaantal prijzen bij Grand Prix Content Marketing
Yune sleept met zes bekroningen en één Gouden Award dit jaar een record aantal prijzen in de wacht bij de Grand Prix Content Marketing, de beloningen voor de beste contentmarketingcases en de beste contentproducties
[Startups] Contentoo lanceert platform voor freelance schrijvers
Contentoo laat niet elke tekstschrijver toe en claimt een platform te zijn voor de top 10 procent freelance tekstschrijvers
BN'ers op reis voor goede doelen Nationale Postcode Loterij in RTL-programma
In het tv-programma Ik Ga Op Reis En Ik Neem Mee… laten Caroline Tensen, Quinty Trustfull en Martijn Krabbé bekende Nederlanders kennis maken met goededoelenprojecten, gesteund door de Nationale Postcode Loterij
[Column] Marvin Jacobs: Wat ik heb geleerd van het maken van The Journey - deel 2
Miljoenen minuten hebben mensen intensief geluisterd naar een verhaal, verteld vanuit het merk KLM. In een tijd waar de meeste aandacht gefragmenteerd en van korte duur is, bewijst de podcast dat mensen nog altijd de behoefte hebben om zich mee te laten voeren in een goed verhaal
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
Niche-contentmakers aan de slag voor Letland
Voor de campagne reisden niche-contentmakers van MixedGrill, LittleSpoon, ModerneHippies en Professional Wild Child het Baltische land door in gezelschap van lokale buddies
UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
South African Tourism (SAT) is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de campagne
[Column] Marvin Jacobs: Wat ik heb geleerd van het maken van The Journey
Een wereld waar de zon altijd schijnt, is ongeloofwaardig voor luisteraars en werkt niet binnen podcasts. Dus daar stond ik dan, met mijn pleidooi en op mijn longlist verhalen over aids, ontvoeringen, armoede, burn-out, miskramen en ga zo maar door. Een vrij groot contrast met bijvoorbeeld de reisinspiratie die KLM via andere kanalen biedt
Storyboard steunt Stichting Leren voor de Toekomst
Na het verhaal van oprichter Darine El Houfi gezien te hebben in een item van NOSop3, nam Storyboard contact op om te kijken of zij haar steentje kon bijdragen. Storyboard ontwikkelt de website en maakt videocontent voor de stichting
UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
South African Tourism (SAT) is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de campagne
[Forum] Tips en tricks om de regie te houden over branded content
Samen met een medium ben je als merk afzender van jouw branded content. Maar wie is in de lead? En hoe hou jij de regie over wat er over jou wordt geschreven?
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
Renault en NU.nl starten rubriek gewijd aan Dutch Design Week
Centraal in de samenwerking staat een nieuwe rubriek, toegankelijk vanuit de homepage van NU.nl, geheel gewijd aan Dutch Design Week
Persgroep sluit strategische alliantie met RTL, beëindigt samenwerking met BrandDeli
De Persgroep en RTL Nederland hebben een overeenkomst gesloten met een loopduur van drie jaar
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat VICE Benelux volop samenwerkt met merken. Wij spreken CEO Sjoerd Raaijmakers
RTL en Qmusic gaan intensieve brandedcontentsamenwerking aan
De bundeling van de krachten biedt adverteerders en merken de mogelijkheid om hun fans beter te bereiken
LVB is genomineerd voor Gouden Reiger 2018
Met de videodocumentaire Achter de knoppen bij Thialf voor Nuon Zakelijk, is het contentmarketingbureau in de race voor een award in de categorie kwaliteit/vakmanschap
[Forum] Branded content en/of advertising: wat kies jij?
Marketingcommunicatie en media experts Els Wijnstekers, Michael Willems, Evert Bronkhorst en Henk Burgerhout kiezen kiezen voor een combinatie. Want dat werkt toch het beste. Maar op welke manier? Dát is de vraag waar het volgens het panel echt om gaat!
Runner’s World lanceert podcast Susy Q & A
Topatlete Susan Krumins en hoofdredacteur Olivier Heimel bespreken in de podcast actuele ontwikkelingen in de loopwereld, het topsportleven van Krumins en beantwoorden vragen van luisteraars
Klaar Bavinck verantwoordelijk voor Allerhande bij MPG.
Klaar Bavinck is bij communicatie- en contentmarketingbureau MPG. gestart als client content director. Ze is verantwoordelijk voor het crossmediaplatform Allerhande van Albert Heijn
Hearst Netherlands combineert brandedcontentactiviteiten in Hearst Agency
Hearst Netherlands brengt per 1 september alle brandedcontentactiviteiten onder bij Hearst Agency. Anne Marije de Vries Lentsch, voormalig hoofdredacteur van Cosmopolitan, gaat Hearst Agency leiden. De creatieve content consultancy unit valt
[Forum] Hoe ieder merk top of mind kan worden met branded content
Vooral kleinere merken vragen zich weleens af of branded content wel geschikt voor ze is. Marketingcommunicatie en media experts Els Wijnstekers, Michael Willems, Evert Bronkhorst en Henk Burgerhout denken van wel
Value Zipper lanceert elfde editie van Boer zoekt Vrouw-magazine
Het elfde nummer van Boer zoekt Vrouw-magazine verschijnt op 16 oktober. Het magazine bevat interviews met de vijf boeren en hun potentiële geliefden
[Column] Jerome Kuijken: De achterkant van het bereik
‘Wat is het bereik?’ Na het plaatsen van een advertorial of video op Facebook is dat altijd het eerste waar we naar kijken. In onze rapportages staat bereik bovenaan het KPI-lijstje, met daaronder de unieke bezoekers van de pagina
24Kitchen-chef Wim Ballieu kookt voor Aviko
Wim Ballieu maakte voor aardappelmerk Aviko een Europese tour. Rijdend in een Aviko On Tour Foodtruck deed de Vlaamse chef-kok zes plaatsen in Europa aan
[Forum] De rol van branded content binnen een mediaplan
Mediabureaus merken dat adverteerders steeds vaker om branded content vragen, voor bijna iedere campagne. Marketingcommunicatie en media experts Els Wijnstekers, Michael Willems, Evert Bronkhorst en Henk Burgerhout geven hun visies over de rol van branded content binnen een mediaplan
Qmusic lanceert brandedcontentcampagnes met maatschappelijk doel
Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
Yune maakt campagne voor ANWB
Waar je deze zomer ook naartoe op vakantie gaat, de ANWB helpt je op weg. Dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwe merkcampagne van de ANWB
Wayne Parker Kent lanceert wielerplatform voor Sunweb
Wayne Parker Kent ontwikkelde de identiteit en de infrastructuur achter het platform. Daarnaast ligt ook de contentproductie in handen van de Amsterdamse mediapartij
Mediahuis Limburg start met Media Studio
Het nieuwe creatieve hart van het mediabedrijf ontwikkelt concepten voor commerciële partners, zowel in print als online via web en app
Metro en JD Sports brengen ode aan sneakers
Metro brengt voor het tweede jaar een speciale editie uit die helemaal in het teken staat van sneakers. Dit keer samen met JD Sports
[Forum] Branded content: Is branded content een hype?
In een veranderend medialandschap verschuift ook de manier van adverteren. Branded content is wat dat betreft hot en happening. Maar is het een hype?
Cityhoppen met LINDA. en de NS Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2018
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Cityhoppen met LINDA. en de NS, ingestuurd door Mood for Magazines, is Zilveren Cross Media Case van het Jaar
[Forum] Branded content: 4 inspirerende branded content cases
Wekenlang hebben we inspiratie mogen ontvangen van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen. Tot slot delen de panelleden hun favoriete branded content cases met ons
[Column] Jerome Kuijken: Is branded content reclame en is reclame branded content?
Brandend content is als een songtekst van Bløf: iedereen kent het, maar we interpreteren het allemaal anders. Een van die interpretaties is dat branded content reclame is
[Forum] Branded content: Van logo tot memory structure
Dat de afzender van branded content te allen tijde bekend moet zijn is een gegeven voor het panel van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen
Speld maakt branded video voor Amsterdenim
Toeristen ergeren zich kapot aan enorme hoeveelheden Amsterdammers in de Speld-repo voor Amsterdenim. Ze lopen je voor de voeten, ze hopen zich op bij alle hotspots en ze wonen: Amsterdamse locals
Fashionchick met vernieuwd format op TLC
In Your daily look op TLC toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves
[Cross Media Case 2018] Kiki Maaskant over Mens wat ben je mooi als je probeert van Menzis
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mens, wat ben je mooi als je probeert is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Kiki Maaskant, account director Branded Partnerships bij Talpa Media Solutions
[Vacatures] MPG. zoekt Projectredacteur Allerhande
Heb je een lichte tic voor strak georganiseerde kookprojecten? En weet je redactioneel ook van wanten? Dan is dit misschien wel de perfecte baan voor jou
[Cross Media Case 2018] Paul Braat over Life through a lens
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Huawei stuurt Life through a lens in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Paul Braat, marketingdirecteur van Huawei
The Gardeners, Bloemenbureau Holland en Hearst lanceren ELLE Bloemen
ELLE Bloemen is een speciale uitgave van de tijdschriften ELLE en ELLE Decoration. Het magazine wil consumenten inspireren met interessante content over bloemen
Kasimir Vermeulen Strategy Director Energize
Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, businesscreativiteit en branded content
[Cross Media Innovatie 2018] Barbara van Erp over Saar Magazine
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Snippet Media stuurt Saar Magazine in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Barbara van Erp, oprichter en Managing Partner van Snippet Media
[Interview] Dolly van den Akker (MPG.) over het binnenhalen van de NS en ANWB
MPG. verwelkomde in korte tijd twee grote klanten: de NS en ANWB. MPG. zal zich gaan bezighouden met de doorontwikkeling van twee toptitels, namelijk SPOOR en Kampioen. Hoe leid je dat in goede banen? We vragen het Dolly van den Akker, businessdirecteur van MPG. Nederland
Value Zipper start samenwerking met foodwebsite De Buik
Value Zipper zal de advertentieverkoop gaan verzorgen van De Buik, een foodwebsite over Rotterdam
Fusie voor videoproductiebedrijven Four Creating en Kwakkelmedia
Het bedrijf maakt videocontent voor onder andere Sanoma, Endemol Beyond, Game Mania en reclamebureaus als Vertigo 6, C2B en Somention
[Interview] Judith van den Berg over haar overstap van Sanoma naar Snippet Media
Snippet Media groeit hard. Na het lanceren van een aantal succesvolle online titels is Snippet Concepts opgezet, een onlinecontentbureau. Judith van den Berg (voorheen Account Director bij Sanoma) is aangesteld als commercieel directeur. We spreken haar over Snippet, durf en ondernemerschap
[Interview] Joey Hullegie en Jasper Admiraal over de samenwerking tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars
Initiative Tomorrow, de creatieve hub van Initiative, heeft een brandedcontentsamenwerking bewerkstelligd tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars. We spreken over het project met creatief directeur Joey Hullegie en directeur business development Jasper Admiraal, beiden werkzaam bij Initaitive Tomorrow
Online uitgever Snippet Media lanceert Snippet Concepts
Online uitgever Snippet Media komt met Snippet Concepts: een agency dat online content maakt die echt raakt. Judith van den Berg is aangesteld als Commercial Director van heel Snippet
VIRTUE versterkt seniorteam met Steph Morrow en Rens Verweij
Het creatieve bureau van VICE zet in op verdere groei met Verweij als Head of Innovation en Morrow als Head of Strategy
De Speld maakt branded video voor Moneyou
Voor de introductie van de nieuwe Moneyou Go app heeft Moneyou een video laten maken door De Speld
René van der Mark (RTL) contentstrateeg bij Storyboard
René van der Mark zal samen met Content Creative Simon De Coninck de creatieve hub van Storyboard vormen
[Forum] Branded content: Hoe onderscheidend moet branded content zijn?
Op zoek naar het antwoord op deze vraag is de grootste afweging: moet je wel onderscheidend wíllen zijn? Tijdens ons panelgesprek hoorden we voors en tegens van marcom- en media-experts
Kampioen naar MPG.
ANWB kiest MPG. als partner voor een vernieuwde bladformule en vormgeving van de Kampioen
[Interview] Maxim Spek (ProSpex): "We moeten ervoor waken dat social selling het nieuwe cold calling wordt"
Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Dat blijkt uit de resultaten van de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018 van ProSpex. We spreken met commercieel directeur Maxim Spek over het onderzoek
Ouders van Nu ontwikkelt onlinevideoserie kinder-EHBO
De 10-delige videoserie is gratis te bekijken en geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis
Initiative regelt samenwerking Hans Anders met Johan Nijenhuis' film Mannen van Mars
Initiative Tomorrow ontwikkelde voor Hans Anders een contentsamenwerking met de film Mannen van Mars, waarin ze veertigers uitnodigen om hun dilemma’s te omarmen
Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018: leadgeneratie, social selling en contentmarketing niet op niveau
Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties
[Interview] Hoofdredacteur Arjan Paans over Metro en media
Eind 2017 lanceerde Metro een vernieuwde website en app die de krant samen met zijn lezers ontwikkelde. Tijd voor een rendez-vous met hoofdredacteur Arjan Paans. Hoe is de nieuwe site ontvangen en hoe gaat het eigenlijk met de gratis krant?
[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538
Vier luisteraars van Radio 538 bivakkeren vier dagen in een Dacia Duster, of in ieder geval zo lang mogelijk, om er uiteindelijk mee naar huis te rijden. We spreken met Manager Marketing Communication bij Renault Jos van den Bergh over de activatie
MPG. aan de slag met crossmediale contentmarketingstrategie NS
Binnen de opdracht vallen de redactie en productie van het magazine SPOOR, met vijf edities in 2018, en het online inspiratieplatform #nsfavourites
[Forum] Branded content: 6 videotrends die je niet mag missen
Video is al een paar jaar hot en blijft zich in raptempo ontwikkelen. Value Zipper vroeg experts Joost Verhoeff en Joyce Pherai naar de drie trends die zij zien rondom dit medium
[Forum] Branded content: 9 voorspellingen voor de toekomst
Wat gaat er de komende jaren gebeuren op het gebied van branded content? Tijdens een panelgesprek blikken marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen vooruit
[Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal
Wat niet iedereen zich realiseert, is dat bij branded content andere wetten, andere doelstellingen en andere werkwijzen gelden. Het wie betaalt, bepaalt-adagium van adverteren verschuift naar redactioneel maatwerk, dat het resultaat is van een slimme samenwerking. En juist omdat je sámenwerkt, is het extra belangrijk dat je elkaars taal spreekt
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo en genzies
De markt voor digital advertising is volop in beweging. Het belang van display neemt af, dat van branded content neemt toe, net als het belang van mobiel. Millenials verschillen in hun mediagedrag niet zo veel van hun ouders, maar Generation Z wel. Wij spreken met Marcel Schuyt, eigenaar van Semilo
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
[Forum] Beïnvloedt branded content de verdeling van mediabudgetten?
Wie is verantwoordelijk voor de productie van branded content? Marcom- en mediaexperts zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
Blauw Gras brengt een ode aan de duim
Door alle digitale ontwikkelingen is de duim met stip gestegen als één van de belangrijkste lichaamsdelen van de mens
[Column] Aart Lensink: Brandedcontentgedoe
Als adverteerders niet willen adverteren, maar kiezen voor content, weten ze bij de media-exploitant één ding zeker: dat wordt gedoe. Het kost veel tijd en de netto opbrengsten zijn niet al te hoog. Het goede nieuws: in 2018 gaat alles veranderen!
G+J Custom Content en Neckermann Reizen lanceren inspiratieplatform
Met het inspiratieplatform Je gaat, helpt Neckermann vakantiegangers bij de keuze voor een bestemming
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur.
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Even bellen met... Patrick van Hooy, CEO Value Zipper
Value Zipper staat op nummer 1 van het Adformatie Kerstrapport als de meest gewaardeerde media-exploitant van 2017
Value Zipper verzorgt brandedcontentfilm Huisvrouwen Bestaan Niet
Lineair tv-kijken neemt af en daarnaast lopen of zappen mensen vaak weg bij reclames. Filmbezoekers kiezen daarentegen bewust voor een film en zitten minstens negentig minuten in een ruimte om informatie tot zich te nemen
[Column] Marvin Jacobs: De 9 podcasttrends voor 2018 (deel 2)
Verkruimelt het podcastmonopolie van Apple? Gaan adverteerders massaal eigen shows ontwikkelen? En komen er eindelijk goede analytics? 2017 was een cruciaal jaar voor de podcast revival, vooral in de VS. Wat staat ons in 2018 te wachten? In twee delen blik ik vooruit op 2018
[Column] Marvin Jacobs: De 9 podcasttrends voor 2018 (deel 2)
Verkruimelt het podcastmonopolie van Apple? Gaan adverteerders massaal eigen shows ontwikkelen? En komen er eindelijk goede analytics? 2017 was een cruciaal jaar voor de podcast revival, vooral in de VS. Wat staat ons in 2018 te wachten?
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers
[Column] Dolly van den Akker: Van mobile first naar moments first
89 procent van alle Nederlanders ouder dan twaalf jaar gebruikt de smartphone als primaire device voor sociale contacten, informatievoorziening en entertainment. 24/7, overal, binnenshuis en buitenshuis
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Richard Verbeek Group Strategy Director van LVT Group
Richard Verbeek keert na vijf jaar terug bij de LVT Group in een nieuwe rol als Group Strategy Director. Verbeek werkte van 2000 tot 2011 voor de LVT Group in verschillende managementrollen in Nederland en België
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
Michiel Frackers legt uit dat Nederland helemaal niet voorop loopt met innovatie maar steeds verder achterop raakt. Maar er zijn kansen genoeg
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
Michiel Frackers is oprichter van Planet Internet en behoort daarmee tot het selecte groepje mensen dat zich de grondleggers van het internet in Nederland mag noemen
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over branded content als groeimarkt
We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes van de afgelopen jaren en de toekomst van branded content
AB Concept lanceert videoflyer
Anderhalf jaar na de mondiale lancering van de video-app GroupClip komt de videostartup AB Concepts met hun nieuwste technologische vinding: de videoflyer
Wayne Parker Kent breidt contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van 4 naar 15 mensen
Daan Zoetmulder zal het bureau gaan leiden. De nieuwe creatieve directie van WPK/The Agency wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser
[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over branded content als groeimarkt
In de 3,5 jaar dat mediasaleshouse Value Zipper bestaat, is het bedrijf niet alleen in omvang gegroeid, maar ook de omzet en het aantal klanten groeiden mee. We spreken met oprichter en eigenaar Patrick van Hooy over het succes van de afgelopen jaren en de toekomst van branded content
[Panelgesprek] Succesvolle branded content: waar begin je?
Stel, je wil als merk de eerste stappen zetten richting succesvolle branded content. Hoe pak je dat aan? Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
[Panelgesprek] Succesvolle branded content: waar begin je?
Marcom- en mediaexperts Marcella van Velzen, Michel Tiggelman, Christiaan van Betuw en Elias Reinheimer zijn te gast bij Value Zipper en geven advies
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
ContentToday lanceert onlinevideoplatform CookingToday
CookingToday is een foodstoryplatform dat (food)merken en uitgevers ondersteunt bij het ontwikkelen van videocontent en native advertising
ContentToday lanceert onlinevideoplatform CookingToday
Contentmarketingbureau ContentToday lanceert vandaag CookingToday. Een foodstoryplatform dat (food)merken en uitgevers ondersteunt bij het ontwikkelen van videocontent en native advertising
Funda lanceert contentplatform funda thuis
Funda introduceert funda thuis, een vernieuwing die past in de verbreding van de huidige vraag-en-aanbod-website naar een platform voor de totale wooncyclus
Funda lanceert contentplatform funda thuis
Op funda thuis vinden bezoekers informatie, inspiratie en antwoorden op vragen die met wonen te maken hebben
ContentToday lanceert onlinevideoplatform CookingToday
CookingToday is een foodstoryplatform dat (food)merken en uitgevers ondersteunt bij het ontwikkelen van videocontent en native advertising
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine
Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
We spreken met Katrien Kloos, communicatieadviseur Fair Trade Original over de branded content campagne
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
De Aziatische campagne was voor Fair Trade Original aanleiding om een samenwerking aan te gaan met Makkie Mulder, hoofdredactrice van delicious., en Patrick van Hooy van Value Zipper
Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin
Karwei is per 2018 de branded content-partner van Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. In deze crossmediale samenwerking maken zij van een huis een thuis
Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin
In het televisieprogramma, uitgezonden door RTL4, ligt de focus op inspiratie en het verfraaien van (woon)kamers door middel van styling, inrichten en combineren
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
RTL Nederland neemt meerderheidsbelang in Adfactor
Door het netwerk van Adfactor te combineren met onder andere de RTL MCN krijgen adverteerders meer mogelijkheden voor op maat gemaakte campagnes
Robert Guis aangesteld als Business Director V6K
Van Zessen Klaar (V6K), creatief bureau uit Leiden, versterkt zich per september met Robert Guis. Guis maakt de overstap van Leo Burnett Amsterdam, waar hij ook werkzaam was als Business Director
Allard Frederiks partner in Out in the Open
Allard Frederiks is partner geworden in Out in the Open, het brand publishing bedrijf dat Astrid Prummel een jaar geleden oprichtte met Susanne van Nierop.
Hé wat leuk! Een bericht van... Jort Koopman (en je mag zijn baan hebben)
Met in mijn ogen de mooiste baan binnen het pand neem ik na 7,5 jaar, waarvan ruim 4,5 jaar bij NU.nl, afscheid van Sanoma en is het tijd voor een nieuwe uitdaging!
Samenwerking &C en WE
&C Brand Studio en WE Fashion startten in deze brandedcontentsamenwerking de zoektocht naar de meest perfect verpakte mannenbillen
Stichting Klassieke Concerten en de Persgroep verdiepen samenwerking
Dit najaar zal ADR (AD en de regiotitels) toegevoegd worden als onderdeel van de partnership
Value Zipper: 6 keer zo maak je goede branded content
Het is al vaker gezegd: de consument ergert zich aan opgedrongen en irrelevante reclame-uitingen en adblockers vinden gretig aftrek. Branded content is een goed alternatief
NU.nl start met het platform NUwonen.nl
NU.nl lanceert NUwonen.nl. Het nieuwe platform informeert over het laatste woonnieuws en geeft tips en praktische informatie die complexe thema's rondom wonen uitlegt. ING en Samsung partneren in het project
Holland Casino-activatie bij 538 bekroond met RAB Award
Holland Casino en Talpa Radio hebben met de activatie Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet? in het 538-programma De Coen en Sander Show de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content gewonnen.
[Interview] Patrick van Hooy over Value Zipper
Patrick van Hooy is oprichter, eigenaar en comercial director van Value Zipper. Eerder had hij verschillende posities in sales bij TMG, Sanoma en De Persgroep.
Goede branded content geeft een hogere ROI dan goede reclame
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging
Interpolis vindt partner in De Speld & Partners
De samenwerking tussen de verzekeraar en website begon in het voorjaar van 2016. Het toen net opgerichte bureau De Speld & Partners ontwikkelde enkele advertorials voor Interpolis
[Interview] Freek Staps over merkjournalistiek van Second Degree
Second Degree, onderdeel van Dept, start met een newsroom waar (oud)journalisten van onder andere het NRC, De Volkskrant en De Wereld Draait Door content produceren voor merken en media. We spreken met hoofdredacteur Freek Staps over de nieuwe afdeling
[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers
Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content
Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne
Online platform voor personal fitness training Fitchannel.com, lanceert een nieuwe marketingcampagne om de product-bekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven.
Sterrenchef Niven Kunz maakt gerecht van ingrediënten Franse Frietjes van McDonald’s
De food-documentaireserie Kwaliteit & Herkomst is een serie afleveringen waarin de kwaliteit en herkomst van de ingrediënten van iconische McDonald’s producten centraal staan
[Interview] Muriel Oonincx over haar eerste spin-off: Famme Baby
Wayne Parker Kent lanceerde onlangs Famme Baby, een spin-off van het succesvolle online magazine Famme. We spreken met hoofdredacteur Muriel Oonincx over baby’s, de samenwerking met Zwitsal en haar toekomstplannen met de titel
Branded content: het antwoord op adblockers!
Branded content wordt zowel door afzenders, media als diezelfde consument gewaardeerd en is dus een goed alternatief voor de advertentie, die massaal wordt geblokt
Wayne Parker Kent en Muriel Oonincx lanceren Famme Baby
Famme Baby is op advies van mediabureau Mindshare gelanceerd in partnership met Unilevers babyverzorgingsmerk Zwitsal
LINDA.tv en Talpa Fictie presenteren De Vlucht
De Vlucht is een nieuwe mini-crimi (elke aflevering duurt 8 minuten), die vanaf woensdag 19 april te zien is op LINDA.tv
[Startups] Barbara van Erp over Snippet Media
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in Amsterdam. We spreken Barbara van Erp, oprichter en managing partner van Snippet Media.
[Cross Media Case 2017] Anke de Jong over Glamour Beautylovers
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. G+J Media stuurt Glamour Beautylovers in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Anke de Jong, hoofdredacteur van Glamour
[Interview] Madelon Fortuin: Bij NRC is het mobile first; al het andere volgt daaruit
De dynamiek in de wereld van nieuwsmedia is enorm - en niet alleen bij TMG. NRC transformeert razendsnel richting digital en steeds vaker is het zelfs digital only.
Reclame is dood, lang leve branded content!
Effectiviteit van reclame neemt af, branded content is hot. Het medialandschap verandert en het denken over marketing en communicatie gaat mee in die beweging.
[Vacatures] MPG. zoekt Contentmanager Savory NL
Voor AHOLD USA is MPG. per direct op zoek naar een Contentmanager Savory NL
[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten zoeken echte relevantie in content
Dolly van den Akker is business directeur bij MPG. Zij staat op nummer 50 in DeMedia100. Wij spreken haar.
Value Zipper salespartner Veen Media
Veen Media is de uitgever van Jamie magazine, Filosofie Magazine, New Scientist, Maarten! en Historisch Nieuwsblad.
Nederlandse hotels en contentmarketing: we willen wel, maar ja tijd, kennis
Nederlandse sterrenhotels maken nog weinig gebruik van contentmarketing. Gebrek aan tijd en kennis zijn veelal het grootste probleem. Dat zijn een paar conclusies uit een door online uitgeverij Ensanne.nl uitgevoerd onderzoek
Take10Analytics gelanceerd
Take10Analytics is het nieuwe label van Nagelhout MRS en Big Data Small in samenwerking met Team Vier
Renault en RTL lanceren nieuwe Extreme Roadtrip
De video’s van Giel de Winter en Jay Jay Boske zijn te zien op RTL Basecamp, het nieuwe online travelplatform voor young millennials van RTL MCN
[Interview] Slaven Mandic, CEO Wayne Parker Kent: Iedere vorm van creatie zit bij ons inhouse
Slaven Mandic is CEO van Wayne Parker Kent. Hij staat op nummer 13 in DeMedia100. Wij spreken hem
Wayne Parker Kent voegt HP/De Tijd toe aan portfolio
Wayne Parker Kent en HP/De Tijd zullen onder andere samenwerken op het gebied van sales en development
[Column] Gerard Molenaar: Creatief met commerciële content
Het is ook zo’n aantrekkelijke gedachte voor uitgeverijen: goedkope, jonge krachten die op een leuke manier het verhaal van de adverteerder kunnen vertellen
[Interview] Erik Roddenhof, CEO Persgroep: Ons verdienmodel is gebaseerd op betrouwbaarheid
Huize Roddenhof is een huis van contrasten. Op het ene moment gaat het er aan de keukentafel over miljoenenorders en dan weer moet elke euro worden omgedraaid.
Criteo introduceert Kinetic Design: een gepatenteerde technologie om per consument en realtime gepersonaliseerde merkadvertenties te creëren
Criteo introduceert Kinetic Design: een gepatenteerde technologie om per consument en realtime gepersonaliseerde merkadvertenties te creëren
[Interview] Vincent Siegelaar over branded partnerships, crossmedia en data
Toen Peter de Mönnink CEO werd van Sanoma, bevonden de aandeelhouders van SBS zich in een periode van moeilijke samenwerking, maar inmiddels worden de crossmediale vruchten geplukt. Wij spreken met Vincent Siegelaar, Sales Director bij Sanoma
RTL introduceert nieuw branded content product: digital placement en signage
Dankzij de techniek van Mirriad kunnen adverteerders vanaf nu virtueel producten plaatsen in alle RTL-extensies
De winnaars van de Grand Prix Content Marketing 2016
Het niveau van de inzendingen voor de Grand Prix Content Marketing (GPCM) was dit jaar aanmerkelijk hoger dan de afgelopen jaren volgens organisator en directeur van Platform Content Bert Groothand
[Interview] Barbara van Erp over haar Snippet Media
Onder Snippet Media vallen de succesvolle online platforms Me-to-We, Mynd.nu en de nieuwste aanwinst Saarmagazine. Mede-eigenaar Barbara van Erp is zowel commercieel als redactioneel eindverantwoordelijk. We spreken haar over de twee petten die ze opheeft en de gevolgen die dat met zich meebrengt
[Interview] Mark Haring over branded content in films
Branded content-specialist Value Zipper breidt door de samenwerking met Rick Engelkes Producties het dienstenaanbod uit met branded content in Nederlandse films en theaterproducties. Ik spreek met accountmanager Brand Solutions Mark Haring over de commerciële kansen
[Interview] Nathan Vos over storytelling bij Zin
Storytelling en branded content zijn al lang geen vieze woorden meer. We spreken met Nathan Vos, hoofdredacteur van Zin, over hoe hij geloofwaardig blijft, de mogelijkheden die Zin biedt en het speelveld in het algemeen