Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3562015

[Column] Annemarije Tillema: Versnellen op een bumpy road
16-06-2020 | 12:05:35
2020 is in veel opzichten een opmerkelijk jaar. En dat terwijl we nog niet eens halverwege zijn. Er is een agenda die in ons land dit jaar aan prioriteit bleef winnen, coronacrisis of geen coronacrisis en dat is de duurzaamheidsagenda. Zowel van de overheid, het bedrijfsleven en zeker ook van de Nederlandse consument
[Column] Annemarije Tillema: De resetknop, waar u de rest van uw leven iets aan heeft
04-05-2020 | 09:50:01
We leven in bijzondere tijden. Het lijkt erop dat we worden getest: op nieuw gedrag, op bewuster, op thuiswerken, op maat houden, op saamhorigheid
[Column] Annemarije Tillema: Bouwtekening voor kathedralen
05-03-2020 | 10:26:15
Je kunt deze week behoorlijk gefrustreerd raken over urgente zaken die de voorpagina’s beheersen. De rol van de media zou ik hier in dit schrijven graag eens kritisch voor het voetlicht willen brengen
[Column] Paola Cassone: Top of Flop?
27-02-2020 | 11:04:00
Geen consumentenonderzoek zal ooit de cultuur van jouw doelgroep beter omschrijven dan je consumenten zelf. Je moet alleen het gesprek aan durven gaan
Bertelsmann (BMG, RTL Group) wil in 2030 klimaatneutraal zijn
18-02-2020 | 13:46:00
Bertelsmann streeft ernaar in 2030 klimaatneutraal te zijn. Het doel is 50 procent minder broeikasgassen uit te stoten. In 2018 produceerde Bertelsmann nog 1 miljoen ton CO2
Audax verpakt tijdschriften in suikerrietfolie
13-02-2020 | 15:47:00
Audax Publishing, onderdeel van Audax Groep, verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie. Daarmee is afscheid genomen van de traditionele plasticfolieverpakking
[Column] Paola Cassone: Dissatisfiers als kansen
05-02-2020 | 11:32:00
Er is keuze zat in de markt, dus de kans dat consumenten de voorkeur geven aan merken met een goed imago op duurzaamheid en bedrijfsethiek wordt steeds groter. Is dit nieuws? Nee hoor. Ik hamer al sinds drie jaar op dit thema
[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld
23-01-2020 | 10:01:00
Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader
[Column] Erwin Fisser: Aquamini’s en de plasticsoep
06-01-2020 | 14:24:35
Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak. Een principe waar menige ouder van jonge kinderen na de decembermaand mee wordt geconfronteerd
[Column] Annemarije Tillema: Meester van de verandering!
30-12-2019 | 11:28:38
Als we een ecologisch duurzamere toekomst willen opbouwen, moeten we betere consumenten worden. Dit kunnen we niet alleen. Sterker nog, de consument moet worden meegenomen aan de hand van de fabrikanten, merkenbouwers en verhalenvertellers
[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie
26-11-2019 | 14:26:00
Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!
Initiative verzorgt media-activiteiten voor The Flower Farm
22-10-2019 | 09:16:12
The Flower Farm brengt de media-activiteiten onder bij Initiative. Het margarinemerk is gelanceerd door Marcel van Wing, voormalig founding partner van Alfred en Eric Bras van Salad Signature
[Onderzoek] Consumenten vinden internet betrouwbaarste bron omtrent duurzaamheid
07-10-2019 | 11:07:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen
Google sluit grote duurzame energieovereenkomsten
20-09-2019 | 13:36:00
Google heeft overeenkomsten voor de aankoop van duurzame energie afgesloten ter waarde van 1600 megawatt. Daarmee heeft Google haar portfolio van wind- en zonne-energie vergroot tot 5.500 MW
[Column] Annemarije Tillema: Herwaardering van stilte
03-09-2019 | 10:02:00
Merken zoeken weer verbinding, met hun kernwaarden, vanuit maatschappelijke en sociale thema's. Coca-Cola en KLM zijn voorbeelden die deze zomer in het oog sprongen
Independent short plant-based film over vegan eten
15-08-2019 | 09:50:00
Een aantal Nederlandse atleten heeft in samenwerking met producer Tim Dekens, co-producer Anneloes Keizer en Generatie Alles een independent short plant-based film gemaakt
[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over
05-08-2019 | 14:39:00
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest
Groene Daken op abri's in Utrecht krijgen navolging
25-07-2019 | 00:40:00
Clear Channel Nederland heeft als winnaar van een Utrechtse aanbesteding van bushokjes, 316 bushokjes voorzien van een groen dak met sedum-vetplanten en 100 van zonnepanelen. De eis was duurzaamheid. Dit initiatief krijgen navolging
GroenLinks-wethouder Rotterdam gaat strijd aan met huis-aan-huisbladen
03-07-2019 | 16:22:00
GroenLinks Rotterdam gaat in navolging van GroenLinks Amsterdam de strijd aan met huis-aan-huisbladen. GroenLinks-wethouder Arno Bonte wil huis-aan-huisbladen de plicht opleggen om minimaal 30 procent aan redactionele content te publiceren
[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument
27-06-2019 | 09:47:00
Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie
JCDecaux blikt terug op Earth Hour
06-06-2019 | 09:49:00
Op 30 maart 2019 deed JCDecaux mee met Earth Hour, door van 20:30 tot 21:30 de schermen op zwart te zetten. In het kader van Wereldmilieudag in juni blikt het bedrijf terug op de actie
Groener Wonen tijdschrift voor mensen met een groen hart
29-04-2019 | 10:09:24
Het eerste nummer van het tijdschrift Groener Wonen van uitgeverij Vipmedia is verschenen. Het blad richt zich op mensen die duurzaam wonen belangrijk vinden
[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen
21-02-2019 | 10:25:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen