Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 4275305

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales
29-10-2020 | 11:25:53
Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social
22-10-2020 | 10:30:31
Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting
[Vacatures] DPG Media zoekt een CRO E-mail Marketeer
19-10-2020 | 13:32:00
DPG Media is per direct op zoek naar een CRO E-mail Marketeer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel medewerker binnendienst
19-10-2020 | 13:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commercieel medewerker binnendienst
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Rotterdam
19-10-2020 | 13:19:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Rotterdam
[Vacatures] MeMo² zoekt een Data Scientist (fulltime – Groningen)
16-10-2020 | 16:43:00
MeMo² is per direct op zoek naar een Data Scientist (fulltime – Groningen)
[Vacatures] MeMo² zoekt een Senior Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)
16-10-2020 | 16:29:00
MeMo² is per direct op zoek naar een Senior Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)
[Vacancies] MeMo² is looking for a Python Developer for Automatization (Part-time)
16-10-2020 | 15:36:00
MeMo² is directly looking for a Python Developer for Automatization (Part-time)
[Vacatures] Fightclub zoekt een CRO & Data Specialist
14-10-2020 | 12:50:00
Fightclub is per direct op zoek naar een CRO & Data Specialist
[Vacatures] Quadia zoekt een Account Manager
14-10-2020 | 11:50:51
Quadia is per direct op zoek naar een Account Manager
[Vacatures] DPG Media zoekt een Managing Editor Service Journalistiek
14-10-2020 | 11:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Managing Editor Service Journalistiek
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Twente
14-10-2020 | 11:12:02
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Twente
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Groene Hart
14-10-2020 | 11:04:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Groene Hart
[Vacatures] DPG Media zoekt een Account Consultant Zeeland
14-10-2020 | 10:54:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Account Consultant Zeeland
Value Zipper: branded content op de lange of korte termijn
13-10-2020 | 11:26:15
Veel marketeers willen direct na een branded content campagne zien wat de resultaten zijn. Volgens experts moet je er juist rekening mee houden dat het even kan duren voordat het iets oplevert
Jeroen Verkroost: Nu met Tools!
05-10-2020 | 16:41:00
Als er al geen bloed aan de handen van Google kleeft, dan toch in ieder geval drukinkt. De nieuwsmedia hebben dan ook een lange geschiedenis van verzet en rechtszaken tegen Google, maar nu zegt Google voor de komende drie jaar een bedrag van één miljard dollar toe aan de uitgevers
[Vacatures] DPG Media zoekt een Privacy & Consent Manager
05-10-2020 | 14:59:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Privacy & Consent Manager
[Vacatures] DPG Media zoekt een E-mail Marketeer
05-10-2020 | 14:55:00
DPG Media is per direct op zoek naar een E-mail Marketeer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Business Analist
05-10-2020 | 14:48:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Business Analist
[Vacatures] DPG Media zoekt een UX Designer
05-10-2020 | 14:42:00
DPG Media is per direct op zoek naar een UX Designer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redactie coördinator Noord Nederland
05-10-2020 | 14:19:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Online redactie coördinator Noord Nederland
[Vacatures] Logitech is looking for a Customer Success Manager
05-10-2020 | 09:42:00
Logitech is directly looking for a Customer Success Manager
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Communicatieadviseur
28-09-2020 | 14:21:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Communicatieadviseur
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Senior Communicatieadviseur
28-09-2020 | 14:01:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Senior Communicatieadviseur
[Vacatures] DPG Media zoekt een acountmanager DPG Media Technology
28-09-2020 | 11:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager DPG Media Technology
[Vacatures] bGenius zoekt een Software Engineer
17-09-2020 | 15:53:00
bGenius is per direct op zoek naar een Software Engineer
[Vacatures] Reprise zoekt een Team Manager
16-09-2020 | 13:47:00
Reprise is per direct op zoek naar een Team Manager
[Vacatures] Reprise zoekt een SEA Consultant
16-09-2020 | 13:34:00
Reprise is per direct op zoek naar een SEA Consultant
[Vacatures] Reprise zoekt een Medior/Senior Social Advertising Consultant
16-09-2020 | 13:01:00
Reprise is per direct op zoek naar een Medior/Senior Social Advertising Consultant
[Vacatures] Reprise zoekt een Senior SEO Consultant
16-09-2020 | 12:51:00
Reprise is per direct op zoek naar een Senior SEO Consultant
Simon Harris directeur trading desk en media performance bij DPG Media
15-09-2020 | 14:06:00
Simon Harris start als directeur trading desk en media performance voor de Nederlandse tak van DPG Media en draagt hiermee bij aan de digitale versnelling
IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart
15-09-2020 | 10:55:00
De Taskforce Digital Audio van IAB Nederland heeft de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt gepubliceerd
[Vacatures] Talpa Network zoekt een CRM & Marketing Automation specialist
14-09-2020 | 15:57:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een CRM & Marketing Automation specialist
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio
14-09-2020 | 15:43:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sr. Creative Copy
07-09-2020 | 16:02:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sr. Creative Copy
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sr. Creative Media
07-09-2020 | 15:47:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sr. Creative Media
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Teammanager Klantenservice
07-09-2020 | 15:33:38
Mediahuis is per direct op zoek naar een Teammanager Klantenservice
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Specialist Losse Verkoop
07-09-2020 | 15:18:43
Mediahuis is per direct op zoek naar een Specialist Losse Verkoop
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager
31-08-2020 | 13:17:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Inside Sales Accountmanager
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Design Lead bij Wayne Parker Kent
31-08-2020 | 13:08:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Design Lead bij Wayne Parker Kent
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C
31-08-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Marketeer B2C
[Vacatures] DPG Media is looking for a Head of Marketing - DPG Online Services
31-08-2020 | 12:37:00
DPG Media is directly looking for a Head of Marketing - DPG Online Services
[Vacatures] DPG Media zoekt een Project Manager Publisher Partner Netwerk
31-08-2020 | 12:14:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Project Manager Publisher Partner Netwerk
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Branded Content
31-08-2020 | 12:05:41
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Branded Content
Onderzoek DeMedia100 2021 van start - draag nu mensen voor!
21-08-2020 | 12:39:00
Op woensdag 2 december worden de 2021 edities van DeMedia100 en DeMarketing100 bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner. Het onderzoek voor deze lijsten gaat van start.
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Talpa TV
10-08-2020 | 13:42:58
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Manager Talpa TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Junior Digital Campaign Manager
10-08-2020 | 13:29:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Junior Digital Campaign Manager
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Product Owner (40 uur p/w)
27-07-2020 | 15:14:00
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Product Owner (40 uur p/w)
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Flex medewerker klantenservice Relatieplanet
27-07-2020 | 13:13:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Flex medewerker klantenservice Relatieplanet
[Vacatures] DPG Media zoekt een commercieel redacteur indebuurt Gelderland
20-07-2020 | 11:30:00
DPG Media is per direct op zoek naar een commercieel redacteur indebuurt Gelderland
[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt Amersfoort (tijdelijk)
20-07-2020 | 11:14:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commercieel redacteur indebuurt Amersfoort (tijdelijk)
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Loyalty & CRM Marketeer
13-07-2020 | 16:01:44
Talpa Network is per direct op zoek naar een Loyalty & CRM Marketeer
[Vacatures] DPG Media zoekt een accountmanager Breda
06-07-2020 | 12:06:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager Breda
Hearst Netherlands lanceert campagne Pak deze zomer zelf goud
30-06-2020 | 14:26:00
Hearst Netherlands lanceert op 29 juni zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf goud, wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat
CMO Menno Koningsberger verlaat Talpa Network
30-06-2020 | 12:45:00
Menno Koningsberger, Chief Marketing Officer verlaat Talpa Network. Met de herstructurering ten gevolge van de coronacrisis, wordt de marketingfunctie bij Talpa Network anders georganiseerd
[Vacatures] DPG Media zoekt een Huis aan Huis Portfolio coördinator
22-06-2020 | 12:57:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Huis aan Huis Portfolio coördinator
Born05 digitaal contentbureau van ASN Bank
18-06-2020 | 13:27:00
De partijen zijn een strategische, langdurige samenwerking aangegaan op het gebied van de ontwikkeling, uitvoering en inzet van digitale en social content
[Vacatures] NRC Media zoekt een Senior Backend Developer Marketing Automation en CRM
08-06-2020 | 10:23:00
NRC Media is per direct op zoek naar een Senior Backend Developer Marketing Automation en CRM
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Medewerker Klantenservice Relatieplanet
08-06-2020 | 09:44:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Medewerker Klantenservice Relatieplanet
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Corporate Venture Investment Analyst
08-06-2020 | 09:25:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Corporate Venture Investment Analyst
MediaMonks Lab team trials use of AI in video conferencing
05-06-2020 | 13:28:00
MediaMonks Lab team has experimented how machine learning can augment video conferencing in a bid to break from the monotony of repetitive video calls that have become the new normal during the Covid-19 times.
Hé wat leuk! Een bericht van... Tom Lattig, American Airlines
05-06-2020 | 11:41:00
Het is altijd makkelijker om te navigeren met een blauwe lucht aan de hemel. In onze 94-jarige geschiedenis heeft American Airlines veel stormen doorstaan en we zullen dit blijven doen met de steun van onze klanten, partners en ons team
[Stages] Exterion Media zoek een Design Stagiair(e)
03-06-2020 | 11:18:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Design Stagiair(e)
[Stages] Exterion Media zoek een Marketing & Communicatie Stagiair(e)
03-06-2020 | 11:04:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Marketing & Communicatie Stagiair(e)
[Column] Paola Cassone: Fear of Going Out
02-06-2020 | 11:23:01
Eindelijk is het zover! We kunnen op het terras, in een restaurant en wie weet zelfs naar de sportschool. Zijn we blij? Nou, niet echt als we een Amerikaans onderzoek van technetwerk Blind moeten geloven
Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?
01-06-2020 | 15:27:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] DPG Media zoekt een accountmanager Den Bosch
01-06-2020 | 12:18:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager Den Bosch
[Vacatures] DPG Media zoekt een accountmanager binnendienst Local media
01-06-2020 | 12:09:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager binnendienst Local media
[Vacatures] DPG Media zoekt een junior online marketeer
01-06-2020 | 11:57:00
[Vacatures] DPG Media zoekt een junior online marketeer
Value Zipper: Branded Content, de huidige stand
29-05-2020 | 13:22:00
Wat is de stand van branded content? Hoe beoordeel je een idee of plan? Deze en andere vragen passeerden de revue in het vijfde branded content-rondetafelgesprek met verschillende media-experts, georganiseerd door Value Zipper
MeMo² THX. platform nominated for IAB Europe Research Awards
27-05-2020 | 12:59:00
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?
25-05-2020 | 15:38:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] HelloMaaS zoekt een Sales Development Rep
25-05-2020 | 14:15:00
HelloMaaS is per direct op zoek naar een Sales Development Rep
IAB Nederland lanceert Programmatic Native Advertising-handboek
19-05-2020 | 10:36:46
De Taskforce Programmatic van IAB Nederland brengt het eerste Programmatic Native Advertising-handboek op de Nederlandse markt.
Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?
18-05-2020 | 14:39:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Productmanager Relatieplanet
18-05-2020 | 12:04:00
Mediahuis zoekt een Productmanager Relatieplanet
Jeroen Verkroost: Trump vs. Fox? Wie is de baas op jouw telefoon? Airbnb in crisis? Luister jij mee op Twitter?
11-05-2020 | 12:21:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
MeMo² lanceert FLOW als uitbreiding op THX-platform
06-05-2020 | 15:31:00
Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd
Screenforce lanceert aanvraagplatform voor televisiecampagnes
06-05-2020 | 10:08:00
Screenforce heeft een vereenvoudigd aanvraagplatform voor televisiecampagnes gelanceerd. Partijen die rechtstreeks inkopen bij STER, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP
Jeroen Verkroost: Hoe zien media er straks uit? Wat is marketingerosie volgens Mark Ritson? Hoe houd je thuiswerken vol?
04-05-2020 | 15:14:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Column] Machiel Verkuyl: Loodjes
04-05-2020 | 10:15:58
Doorzettingsvermogen. Daar wil ik het graag even met je over hebben. Elk proces, elke pitch, elk project en elke nieuwe verandering waar we in ons vak mee te maken krijgen volgt de gouden regel: de laatste loodjes wegen het zwaarst
Videoplatform Perspectives brengt talks van professionals uit digitale marketing, media en techindustrie
14-04-2020 | 11:45:00
Result Recruitment Group, Big Shots (onderdeel van Makerstreet), IAB Nederland en Dutch Digital Agencies lanceren Perspectives
Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
08-04-2020 | 09:05:00
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency
WPP unveils cost reduction plan to tackle corona crisis
02-04-2020 | 17:03:00
The world’s largest advertising company WPP has suspended its £950 million share buyback plan, cancelled dividends and frozen any 2020 new hires and salary increments in a raft of cost reduction measures.
DDA luidt noodklok over uitwerking van de NOW-regeling
02-04-2020 | 16:05:00
Dutch Digital Agencies, de branchevereniging van digitale bureaus in Nederland, is teleurgesteld over de uitwerking van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging voor Werkgelegenheid (NOW)
3sixtyfive komt met B2B influencermarketing-propositie
01-04-2020 | 10:48:00
3sixtyfive komt met een nieuwe propositie speciaal gericht op de business-to-business markt
Influencers onverminderd in trek bij adverteerders tijdens coronacrisis
25-03-2020 | 09:08:00
Het land is in crisis en de mediawereld staat op zijn kop. John de Mol neemt draconische maatregelen bij Talpa, de reclame-industrie wordt hard geraakt en bureaus spreken van grote klanten die campagnes on hold
[Column] Paola Cassone: Het nieuwe normaal
20-03-2020 | 10:39:58
Ik had eigenlijk op vakantie moeten zijn. Maar ja, dat is voorlopig niet meer mogelijk. Net zoals uit eten gaan, borrelen, de sportclub bezoeken of naar de sauna. Ik zit thuis te werken, in vrijwillige quarantaine
[Column] Machiel Verkuyl: Coronatijd is schermtijd!
14-03-2020 | 06:58:00
Nederland raakt in een stroomversnelling van actie op Covid-19 ofwel het coronavirus, gevoed door de maatregelen die de overheid heeft aangekondigd
MarketResponse neemt 4orange over
02-03-2020 | 16:00:00
MarketResponse International Group heeft een belang van 85 procent genomen in 4orange, specialist in klantinformatie en marketing-infrastructuur
[Column] David de Jong: Economische crisis corona groter dan corona zelf?
01-03-2020 | 17:04:00
Corona grijpt om zich heen. Uiteraard is dat triest om te zien en diegenen die dat virus ondergaan: sterkte en hopelijk blijven we allemaal leven! De paniek in Europa en daarbuiten is echter zo groot dat die onmiddelijk impact heeft op de economie
[Column] Paola Cassone: Top of Flop?
27-02-2020 | 11:04:00
Geen consumentenonderzoek zal ooit de cultuur van jouw doelgroep beter omschrijven dan je consumenten zelf. Je moet alleen het gesprek aan durven gaan
Unilever stopt wereldwijd met marketing en reclame voor kinderen
13-02-2020 | 17:38:20
Unilever stopt wereldwijd voor het einde van 2020 met reclame en marketing voor kinderen tot 12 jaar en op sociale media tot 13 jaar. Influencers, bekendheden en sociale media zullen daartoe voor deze doelgroep in de ban worden gedaan
Nick Kalse (Outbrain): Waarom het Open Web adverteerders nieuw bereik en bereik op grote schaal geeft in 2020
12-02-2020 | 15:43:00
Sociale media is onmisbaar voor het opbouwen van bewustzijn en verbinding met de doelgroep, het is altijd al een grote bron van bereik geweest voor adverteerders
[Column] Paola Cassone: Dissatisfiers als kansen
05-02-2020 | 11:32:00
Er is keuze zat in de markt, dus de kans dat consumenten de voorkeur geven aan merken met een goed imago op duurzaamheid en bedrijfsethiek wordt steeds groter. Is dit nieuws? Nee hoor. Ik hamer al sinds drie jaar op dit thema
Maze-One International launched
03-02-2020 | 08:56:00
Headquartered in London, Local Planet and Maze-One have created Maze-One International, a full-service marketplace agency specialising in Amazon
Europese Commissie: 14,3 miljoen boete voor NBCUniversal
31-01-2020 | 16:54:00
NBCUniversal, de film- en televisietak van Comcast, heeft van de Europese Commissie een boete van 14,3 miljoen euro gekregen voor het overtreden van de mededingingsregels
[Interview] Martin de Boer: Corendon zet nog dagelijks zowel print als OOH in
30-01-2020 | 16:29:00
Martin de Boer is marketingdirecteur bij Corendon Hotels & Resorts. 2019 was voor Corendon en voor hemzelf een jaar vol dynamiek. Wij spreken hem over de hotels, de Boeing 747 die over de A9 werd vervoerd en de komende mijlpalen
[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld
23-01-2020 | 10:01:00
Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader
[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM
21-01-2020 | 12:57:00
5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team
Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow
15-01-2020 | 15:38:00
Vorstenbosch neemt commerciële en marketingervaring mee en Rombouts voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied pr, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow
[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!
14-01-2020 | 15:54:00
Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts
Havas Group komt met tool om beleving merkboodschappen te meten
14-01-2020 | 09:37:20
Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool
Playlist DAF Trucker Tracks op Spotify
13-01-2020 | 10:09:00
Samen met DAF Trucks heeft Merkle een grote Spotify-campagne ontwikkeld, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun ultieme playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
[Nederlands MediaNetwerk TV] Saskia Caelen over Medialab van DPG Media
08-01-2020 | 11:12:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ine Stultjens over Koninklijke Auping
06-01-2020 | 12:06:52
Ine Stultjes is marketing- en communicatiemanager bij Koninklijke Auping, een familiebedrijf (sinds 1888) in bedden, matrassen en andere slaapcomfortproducten
[Column] Bas Vlugt: 10 Media Marcom MegaTrends 2020
05-01-2020 | 23:57:00
De start van een nieuw decennium wekt verwachtingen en waarom die verwachtingen niet even op een rij zetten? Ter inleiding vier opmerkelijke gebeurtenissen uit 2019, die allemaal plaatsvonden in december
Qmusic start onderzoek naar audio branding
20-12-2019 | 11:23:00
Qmusic start met het testen van audio branding in radiocommercials. Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn
[DeInfluencer50 2020] Anna Nooshin meest invloedrijke influencer, Giel de Winter en Britt Dekker hoogste binnenkomers
12-12-2019 | 15:28:00
De lijst van de meest invloedrijke Nederlandse influencers maakt snel furore. De belangstelling voor influencers is groot en hun invloed groeiende, getuige het toenemend aantal influencers in DeMedia100
Junior-marketeer Van Gogh Museum Mariam Mejdoubi MediaBelofte 2020
06-12-2019 | 10:16:00
Mariam Mejdoubi, junior-marketeer bij het Van Gogh Museum, is MediaBelofte 2020. Zij was een van de tien genomineerden. De prijs is in het leven geroepen door het Media Meetings & Magazines in samenwerking met Upgrade
[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie
26-11-2019 | 14:26:00
Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
Initiative lanceert het boek Cultural Velocity: Making Ideas Move
08-11-2019 | 11:30:00
Cultural Velocity: Making Ideas Move is Initiative’s recente boek over hoe succesvolle merken groeien met kennis van de cultuur
Jeroen de Bakker start met vijftien experts netwerkplatform Second Opinion
06-11-2019 | 09:47:00
Jeroen de Bakker start Second Opinion, een platform dat besluitnemers in de marketing, communicatie en innovatie in verbinding brengt met topspelers uit het vak. Er hebben zich al vijftien experts bij het platform aangesloten
[Column] Paola Cassone: Het Peter Pan-complex
29-10-2019 | 14:55:55
Heb je ooit stilgestaan bij het aantal stereotypen en vooroordelen dat in ons culturele DNA is ingebed? Er is één die er vaak uitspringt: de 50-plusser
[Column] Marloes Rusting: De rode lampion
28-10-2019 | 14:50:20
Marloes Rusting is Client Director bij Initiative. Voor Nederlands MediaNetwerk dook ze in het fenomeen Halloween
[Onderzoek] Kek Mama: Veel clichés over moeders kloppen niet
18-10-2019 | 14:32:00
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
[Column] Paola Cassone: Moeilijke keuzes
01-10-2019 | 09:33:12
Geconfronteerd met steeds meer keuzes en een overweldigende hoeveelheid tegenstrijdige informatie, zijn de meeste beslissingen een vermoeiende hindernisbaan geworden
DeInfluencer50 2020 | De genomineerden
01-10-2019 | 09:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
[Screenforce] Videocampagnes ook bij weinig aandacht effectief
24-09-2019 | 09:48:29
Veel marketeers focussen op het trekken van de volledige aandacht van consumenten. Maar internationaal onderzoek onthult dat een merkboodschap ook kan worden overgebracht binnen een context van weinig aandacht
[Interview] Suzanna Koning (Sanoma): Ons datahuis rust op een stevige fundering
09-09-2019 | 12:07:00
Sanoma beschikt over 8 miljoen unieke profielen van lezers, 55 procent van Nederland (13+). Suzanna Koning, Director News & Data, legt uit wat die enorme 360 Data Warehouse kan opleveren
Een derde marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 10:59:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist
[Onderzoek] Boeiende video genereert vergelijkbare reacties in de hersenen
27-08-2019 | 09:15:58
Promovendus Hang-Yee Chan, dr. Maarten Boksem en hoogleraar Ale Smidts analyseerden de hersenactiviteit van 60 personen terwijl ze naar dezelfde reeks van 35 tv-commercials keken
[Column] Paola Cassone: Dat Eftelinggevoel
26-08-2019 | 14:21:00
De laatste keer dat ik spontaan een soort Eftelinggevoel kreeg, was toen ik door vrienden met de beste bedoelingen voor een gloednieuw en volgens hen spectaculair saunacomplex werd uitgenodigd
[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing
20-08-2019 | 11:30:00
Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing
[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken
26-07-2019 | 13:28:00
Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap
[Column] Paola Cassone: Empty nesters
08-07-2019 | 09:45:00
Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli
20-06-2019 | 14:21:00
Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden
[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap
17-06-2019 | 11:41:47
Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen
NU.nl bundelt krachten met Moving Digital
05-06-2019 | 11:14:00
NU.nl en Moving Digital zijn een samenwerking gestart om 80 procent van het totale woningaanbod in Nederland geautomatiseerd te promoten via de NU.nl-propositie NUlokaal adverteren
[Column] Paola Cassone: Jeugdcultuur
29-05-2019 | 12:13:37
Ik begrijp dat onderzoekers en journalisten ons altijd de indruk moeten geven dat er iets nieuws en spannends aan de hand is - anders zouden ze ook hun producten niet verkopen - maar soms vind ik de ophef iets overdreven. Het is een bekend cultureel fenomeen dat tieners en jongvolwassenen van elke generatie zich anders gedragen dan hun ouders
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite
14-05-2019 | 11:12:00
Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
[ScreenForce] Addressable TV bereikt doelgroep op een privacy compliant manier
11-04-2019 | 13:29:00
Volgens TV-data technologiebedrijf Cadent bereikt TV doelgroepen op een privacy-compliant Daarom is dit het juiste moment voor marketeers om addressable TV toe te voegen aan hun communicatiemix
[Cross Media Case 2019] Geert-Jan Telkamp over De Stormruiter
18-03-2019 | 10:12:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. NDC mediagroep zendt de voorstelling De Stormruiter in als Cross Media Case. Aan het woord is Geert-Jan Telkamp, Head of Brand Concepts bij NDC mediagroep
[Vacatures] VICE Benelux zoekt Sr. Campaign Manager
13-03-2019 | 12:11:00
Vanwege een zwangerschapsverlof is VICE Benelux op zoek naar een interim Sr. Campaign Manager voor de duur van zes maanden, beginnend half april tot en met half oktober
MAGNA brengt magazine REDEFINE uit
13-03-2019 | 08:00:00
MAGNA-magazine REDEFINE slaat een weg in van het verbeteren, herpositioneren en opnieuw uitvinden van het mediavak. Met een nieuwe look, want de vertrouwde MAGNA Outlook was volgens de makers na vier jaar toe aan een opfrisser
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
MediaHuis wordt MediaClub en verhuist naar nieuw pand
01-03-2019 | 11:47:00
De Joint Industry Committees en de marketingbureaus veranderen per 1 maart hun samenwerkingsnaam MediaHuis in MediaClub. Niet alleen de naam verandert, ook de locatie. De MediaClub vestigt zich in Het Nieuwe Kantoor HNK Amsterdam Zuid Oost
[Interview] Jeroen de Graaf (Ematters): Kijk verder dan de hype  
28-02-2019 | 10:25:00
Artificial intelligence en machine learning zijn de buzzwords in de wereld van data. Ze lijken garantie te bieden op conversie. Niets is minder waar, stelt managing director Jeroen de Graaf van Ematters. We spreken hem over hypes en purposes
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
26-02-2019 | 14:13:00
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
Talpa Network neemt Brand New Telly over
25-02-2019 | 10:27:11
Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network
[Forum] Ragnhild Bajema: folder moet grotere verhaal vertellen  
25-02-2019 | 09:28:00
Natuurlijk heeft de folder bestaansrecht. De echte liefhebbers – en dat zijn er nog steeds heel veel, jong en oud! – vinden het heerlijk om al dat papier uit het cellofaan te halen en alle aanbiedingen uit te pluizen
[Startups] Carla Verwijmeren en Karin Wekema over Smartvoices
21-02-2019 | 12:25:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Carla Verwijmeren en Karin Wekema, founders van Smartvoices.
[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen
21-02-2019 | 10:25:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
21-02-2019 | 09:48:00
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
[Column] Ronja Slierendrecht: Video voor iedereen?
20-02-2019 | 09:41:00
De tijd waarin YouTube alleen iets was voor de Enzo Knol’s en beautybloggers van deze wereld, is voorbij. Je kunt het zo gek niet verzinnen of er wordt gevlogd, gefilmd of ge-unboxed. Er ontstaan ware niches en communities die anders misschien nooit waren ontstaan. Mooi. Toch denk ik dat video niet voor iedereen een geschikt (marketing)middel is
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
IPG Mediabrands lanceert digitalmarketinglabel Reprise 
14-02-2019 | 12:07:00
IPG Mediabrands lanceert het digitalmarketinglabel Reprise in 42 landen. Reprise Nederland zal bestaan uit de ruim 150 professionals van Super Digital en Traffic4u. Daarmee verdwijnen de namen Super Digital en Traffic4u
[Forum] Aldo Breed: De folder als toekomst proof medium
07-02-2019 | 17:31:00
Wat wil je als adverteerder nog meer? Miljoenen mensen lezen wekelijks met veel plezier de papieren folders en deze folders zorgen bewezen voor conversie tegen lage kosten
[Forum] Wat is de toekomst van het mediumtype folder?
04-02-2019 | 16:00:00
De effectiviteit van de folder staat onder druk door onder meer gemeenten die onbeperkt huis-aan-huis verspreiden aan banden dreigen te leggen
[Onderzoek] Eventbrite: 60 % ziet mond-tot-mondreclame als meest effectieve marketingmiddel
04-02-2019 | 14:42:34
Trendrapport Pulse Report is gepubliceerd. Wereldwijd zijn er bijna 4500 professionals uit de evenementenindustrie ondervraagd over onderwerpen als marketing en promotie, budgetten, data en trends
[Startups] Phoebe Ohayon over Voice Branding
01-02-2019 | 13:00:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Phoebe Ohayon, mede-oprichter van Voice Branding
[Vacatures] Talpa Media Solutions zoekt B2B Marketeer
01-02-2019 | 11:34:00
Talpa Network zoekt ter versterking van Media Solutions een B2B Marketeer om mee te bouwen aan het meest succesvolle medianetwerk van Nederland
Oatly kiest voor PHD in Europa
30-01-2019 | 12:09:00
Oatly, het Zweedse bedrijf dat voedzame en ecologische drankjes maakt van haver, brengt per direct alle media planning en buying activiteiten onder bij PHD in diverse EMEA markten
[Column] Jerome Kuijken: Stop de verleiding. Leve Teun van de Keuken!
29-01-2019 | 09:53:00
De mening van anderen over marketing en reclame vind ik mateloos interessant. Net als met voetbal: iedereen denkt er verstand van te hebben
JCDecaux brengt nieuws Parool in Amsterdams straatbeeld
24-01-2019 | 11:02:00
Het Parool zal vanaf deze maand nieuws ook live via digitale schermen te lezen door heel Amsterdam, dankzij een samenwerking van JCDecaux met Het Parool
Marketing & Innovation Kickoff 2019
18-01-2019 | 14:08:00
Vrijdag 8 februari de Marketing & Innovation Kickoff 2019. Wat hebben Hardt Hyperloop, ALD Automotive, SnappCar en personalisatieplatform Unless gemeen?
[Column] Marianne van Soomeren: De funnel op zijn kop
18-01-2019 | 12:01:00
2018 sloot af met breaking news: het 4F-model vervangt AIDA. Maar is dit wel breaking news?
[Vacatures] Quadia zoekt Technical Producer/ Webcast Engineer
17-01-2019 | 12:08:00
Quadia is marktleider op het gebied van zakelijk gebruik van online video. Quadia is op zoek naar een Technical Proucer / Webcast Engineer (fulltime)
[Vacatures] Quadia zoekt Product Owner
17-01-2019 | 11:24:00
Quadia is marktleider op het gebied van zakelijk gebruik van online video. Ter versterking van het Software Development team is Quadia op zoek naar een Product Owner
[Column] Machiel Verkuyl: Afhaken
14-01-2019 | 10:47:00
Turend over mijn laptop probeer ik te verzinnen wat voor media hét onderwerp van 2019 gaat zijn. U hoort of ziet de onderwerpen vast elke dag voorbijkomen, is het circulaire economie? Is het Purpose? China? De prijsstijgingen die we verwachten? Consolidatieslagen bij mediabedrijven
Dutch FilmWorks' Bankier van Verzet wint prijs beste filmcampagne
11-01-2019 | 12:22:50
Dutch FilmWorks heeft met de bioscoopcampagne voor de film Bankier van Verzet de prijs voor de beste filmcampagne, De Loftrompet, gewonnen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Leanne Hermans - MPG. - over innovatie trends in 2019
28-12-2018 | 10:35:00
Leanne Hermans werkte acht jaar lang voor Mood for Magazines als manager digitaal en manager van LINDA. het bureau. Medio 2018 stapte ze over naar MPG., waar zij Strategy & Innovation Director is. Nederlands MediaNetwerk spreekt met haar over innovatietrends in 2019
[Vacatures] Oogst zoekt Display Advertising Consultant
26-12-2018 | 21:44:00
Als Display Advertising Consultant ben je de regisseur van meerdere display campagnes voor toffe merken zoals de Nationale Postcode Loterij, Europcar, Mazda en HEMA
[Column] Paola Cassone: Wat willen we van de kerstman?
24-12-2018 | 10:16:24
Sinds Sinterklaas een politiek debat is geworden, wil geen retailer meer zijn vingers branden aan het Z-woord. Dus alle pijlen op kerst vanaf november en de gebruikelijke sinterklaasversiering helemaal versoberen. Maar wat willen we dan van de kerstman anno nu?
[Column] Martin Leeflang: HEMA, wat ben je: een merk of een retailer?
18-12-2018 | 23:41:00
Voor een oer-Hollands merk als HEMA is het de kunst om te kijken waar de relevantie voor de consument zit
[Column] Philip Kok: Met Marcel Boekhoorn gaat er na jaren eindelijk een frisse wind waaien door de HEMA
17-12-2018 | 17:45:00
De ondernemer pur sang gaat eerst de basis op orde brengen, omdat hij als geen ander weet dat je anders niet kunt groeien
[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet
06-12-2018 | 12:46:00
Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns). Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns). En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).
[Column] Annemarije Tillema: Zomer 2018; loslaten en uitzoomen
03-12-2018 | 10:03:14
Communicatie over sociaal- en milieugerelateerde verantwoordelijkheid is niet meer weg te denken in de strategieplannen van directies, communicatiespecialisten en marketeers. En het mooie is dat het ook verschijnt in communicatieboodschappen
[Column] Bob Goulooze: Fonetisch Duits
20-11-2018 | 16:25:13
De vraag is waarom Duits klinkende merken zo nodig hun Duitse naam in Nederland op z’n Duits uitgesproken willen zien en horen. Vanuit communicatief oogpunt is het belangrijk de merknaam goed te communiceren. Dus in één keer goed; niet later tegen je klanten zeggen dat ze de naam van jouw product verkeerd uitspreken
KLM lanceert virtuele reiservaring
19-11-2018 | 14:31:00
KLM lanceert iFly VR, hiermee kunnen reizigers virtueel op pad. Via dit online platform van KLM kan de bezoeker met behulp van VR een bijna levensechte reis ervaren
[Vacatures] Vice zoekt Digital Marketing Manager
07-11-2018 | 11:37:13
We zoeken een gedreven en getalenteerde Digital Marketing Manager met rijke ervaring in en passie voor het uitbouwen van digitale merken. Als Digital Marketing Manager ben jij verantwoordelijk voor de groei van het bereik
[Vacatures] VICELAND Benelux zoekt Marketing Manager
07-11-2018 | 11:16:22
This key senior role is an integral part of the VICE Marketing Benelux team and will report to the Head of Marketing Benelux. Overseeing marketing strategy and output for the channel, the person in this role will set the annual strategy
Chuck Studios lanceert food-campagne
05-11-2018 | 09:32:00
Chuck Studios lanceert een food-campagne, gericht aan foodproducenten. Chuck Studios brengt food in beeld en maakt marketingconcepten voor verschillende foodmerken
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
[Interview] Pieter Blijenberg over deelname van Prodos aan Media Rally 2018
25-10-2018 | 10:47:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Pieter Blijenberg rijdt mee met het Prodosteam. Wij bellen hem.
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
RTB House bekroond in Deloitte's Big Five-categorie
15-10-2018 | 11:05:26
RTB House is het enige Poolse bedrijf dat in de Big Five-categorie staat van de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Het bedrijf staat op de tweede plaats in de categorie van grote techbedrijven die uitzonderlijk snel groeien
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
09-10-2018 | 15:24:00
VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat VICE Benelux volop samenwerkt met merken. Wij spreken CEO Sjoerd Raaijmakers
[Column] Paola Cassone: Op z'n Japans
01-10-2018 | 09:57:00
De Japanse film Tampopo uit 1985 is recentelijk gerestaureerd en draait nu in vele arthouse bioscopen in Nederland. Ik kan de visie van deze film aan alle collega’s en marketeers aanbevelen.
[Column] Martin Leeflang: Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes
01-10-2018 | 08:45:00
Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les Binet en Peter Field (IPA) kwamen na analyse van 2000 beste campagnes
[Column] Jasper Bronner: Aandacht: hoe tackle je het grootste probleem in marketing?
26-09-2018 | 13:29:00
Heb je weleens het verhaal gebruikt dat onze aandachtsspanne is afgezakt naar minder dan negen seconden, ofwel nog korter dan de aandachtsspanne van een goudvis?
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heel anders en toch hetzelfde
25-09-2018 | 14:16:00
Twee video’s, van de twee grootste concurrenten op het gebied van sportkleding: Nike en Adidas. En allebei maken ze een statement. De één alleen iets duidelijker dan de ander. Nike’s video ademt pure kwaliteit; het is zo’n beetje het summum van wat je
[Column] Marianne van Soomeren - PAS OP: Overstekende influencers
20-09-2018 | 11:22:00
Vorige week was ik bij het Influencer Marketing Event. Omdat ik in de organisatie zat, waren de presentaties geen verrassing meer. Maar er is toch één punt wat mij bezig blijft houden: crossovers
Henriette van Swinderen directeur BVA
12-09-2018 | 11:03:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen
Navads overgenomen door Uberall
11-09-2018 | 09:06:00
Uberall maakt bekend dat het Navads heeft overgenomen. Navads levert oplossingen voor het beheer van locatiegegevens voor bureaus die bedrijven van elke omvang bedienen
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party: een onmisbare aanvulling in de marketingmix
07-09-2018 | 13:01:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt.
[Column] Paola Cassone: Merken waarvan we houden
31-08-2018 | 12:01:00
Het is jullie zeker ook gebeurd: Je zit op een terras in de zomerhitte met wat vrienden en je kletst maar wat. Dan zegt iemand: “Weet je nog toen we in de rij stonden voor het nieuwe model van [merk
[Column] Femke Leemeijer: Mensen en merken
23-08-2018 | 11:18:52
Net terug van vakantie, was ik bezig met de gebruikelijke inhaalslag op het gebied van medianieuws, en in dat kader kwam ik good old Harry Dekker van Unilever tegen
[Vacatures] Quadia zoekt Marketeer
23-08-2018 | 10:15:58
Van onze nieuwe marketeer verwachten we een out of the box approach. Leren van wat goed ging en vernieuwen wat beter moet. Kortom acties die onze positie bevestigen en onze groei mogelijk maken
[Column] Erwin Fisser: Columns en meer
22-08-2018 | 09:34:05
Ik heb de afgelopen weken veel op de Nederlandse snelwegen doorgebracht. En op die manier ook veel verschillende aanpalende benzineaanschafcentra mogen zien
[Column] Bob Goulooze: Vervang Elon Musk!
21-08-2018 | 14:24:00
Paypal-aanjager, Tesla-producent en Space-X-pionier Elon Musk ligt onder vuur van de SEC, de Amerikaanse beurswaakhond. ‘Terecht’ zal elke investor relations deskundige kunnen beamen
[Column] Martijn van Lambalgen: Building Distinctive Brand Assets
20-08-2018 | 10:01:00
Je moet dus opvallen met je reclame, wat geen vanzelfsprekendheid is in de mediafragmentatie. Het boek schroomt dan ook niet om te zeggen dat je niet te bescheiden met je merk moet zijn en dat consistentie belangrijk is
Oogst sluit partnership met Datatrics
31-07-2018 | 13:52:03
Oogst wordt partner van Datatrics. Het Datatrics platform richt zich op customer journeys met behulp van klantdata en voegt hier algoritmen en machine learning aan toe
[Interview] Harry Dekker (Unilever): Wegkijken van de realiteit wordt afgestraft
30-07-2018 | 10:42:00
Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een mediatransitie die nauwelijks te behappen is. Het oude vertrouwde tv, print en radio moesten in korte tijd plaatsmaken voor digital. We spreken met Dekker over hoe hij die opmars bij Unilever heeft beleefd en hoe je jezelf als merk niet kwijtraakt
Samenwerking Happy Data en WWAV
25-07-2018 | 08:15:00
WWAV, bureau voor marketing en communicatie voor non-profits, gaat samenwerken met Happy Data, expert op het gebied van data-analyse en -verrijking
[Vacatures] NRC Media zoekt Marketeer
12-07-2018 | 09:30:00
Voor de advertentieafdeling zoekt NRC Media een ervaren en fulltime Marketeer
[Column] Folkert Langeveld: Ben je wel zo goed als je denkt?
09-07-2018 | 09:11:47
Een gebrek aan zelfreflectie is een gapend gat in iemands karakter. Het is een enorm gebrek als je jezelf niet van een afstand kunt bekijken en in die reflectie je eigen zwakheden kunt waarnemen en onder woorden kunt brengen
[Interview] Tim Hoefnagel over Squeezely
04-07-2018 | 13:57:00
Oprichter en eigenaar van Squeezely, Tim Hoefnagel, kwam langs in de Quadia Studio's in Hilversum voor een gesprek over zijn bedrijf
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
Jos Wolsing van Zenith naar WindShareFund
03-07-2018 | 16:41:57
Jos Wolsing komt het team van WindShareFund versterken in de rol van Head of Marketing & Communications
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Herman ten Cate per juli business lead mobile development bij M.I.C.
02-07-2018 | 13:15:00
Mobile Interaction Company (M.I.C.) heeft per 1 juli 2018 Herman ten Cate aangesteld als business lead mobile development
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp vertrouwen we
28-06-2018 | 13:23:00
Het is een feit dat Nederlanders steeds minder gelovig zijn. Deze ontwikkeling is natuurlijk al langer bezig en vorig jaar werd de 50 procent-grens van niet-gelovige mensen overschreden
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Stijn Fien Managing Director Traffic4u
12-06-2018 | 09:34:06
Met ingang van april dit jaar is Stijn Fien aangesteld als nieuwe Managing Director van Traffic4u. Hij neemt hiermee de rol over van Richard Smoorenburg die reeds was benoemd als Chief Digital Officer van moederbedrijf IPG Mediabrands
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 10:29:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
Lemon Scented Tea vernieuwt creatief team met Snelders en Minken
31-05-2018 | 15:08:00
Daniel Snelders (art) en Tomas Minken (copy) zijn begonnen als senior team bij Lemon Scented Tea. Snelders komt van JWT Amsterdam, Minken werkte eerder bij Roorda. Beiden kunnen bogen op een ruime ervaring bij verschillende bureaus
[Column] Paola Cassone: Interessante tijden
31-05-2018 | 12:46:00
Chinezen noemen tijden van sociale, economische en politieke crisis interessant. Dat concept heb ik altijd intrigerend gevonden. Er zit meer in dan alleen political correctness of diplomatieke taal
HubSpot lanceert Service Hub
29-05-2018 | 15:03:00
Aangestuurd door het gratis CRM van HubSpot, geeft Service Hub bedrijven inzicht in de complete customer journey van de klant
BrandZ Top 100: Google, Apple, Amazon top 3 in top 100 meest waardevolle merken
29-05-2018 | 09:57:00
Europa doet het veel minder goed dan China en de VS. In de top 10 zien we geen enkel Europees merk terug
Albert Heijn op zoek naar designtalent voor verpakking AH PUUR-wasmiddel
23-05-2018 | 11:27:39
Albert Heijn schrijft voor de tweede keer de briefing voor de BNO Packaging Talent Award. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied packaging design
DDMA toont resultaten van de AVG Status Check
16-05-2018 | 17:29:48
DDMA onthult de resultaten van de AVG Status Check waarin 1239 organisaties laten weten hoe zij er voor staan. Een week voor de complexe Europese wetgeving, de AVG, gehandhaafd gaat worden is nog niet iedereen klaar met de voorbereidingen
Een Data Management Platform, hoe begin je er mee?
15-05-2018 | 20:57:00
Bijna iedereen ziet het belang van gepersonaliseerde marketing en content, afgestemd op de behoeftes van (potentiële) klanten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma samen verder als Total Design
15-05-2018 | 18:00:00
Total Design biedt integrale designoplossingen voor het bedrijfsleven, overheid en nonprofit-organisaties
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
15-05-2018 | 15:09:00
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen
RTB House lanceert het AI Marketing Lab
08-05-2018 | 17:23:19
RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor topadverteerders, opent een nieuwe onderzoeksafdeling: het AI Marketing Lab. De afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling van RTB House en zal zich richten op onderzoek
Adobe leider in 2018 Gartner Magic Quadrant
08-05-2018 | 16:32:39
Adobe is door Gartner benoemd tot leider in het 2018 Magic Quadrant voor multichannel marketing hubs onderzoeksrapport. Adobe is als hoogste gepositioneerd voor volledigheid van visie
E-Spirit verrijkt digital experience platform FirstSpirit
01-05-2018 | 15:52:00
Marketeers kunnen met behulp van FirstSpirit content distribueren naar vrijwel ieder type device of platform en optimale, gepersonaliseerde digitale klantervaringen mogelijk maken
[Column] Paola Cassone: Groei ligt op straat
01-05-2018 | 09:31:11
Groeien. Welk merk wil dat niet? Het is mij nog nooit gebeurd dat een marketeer tegen mij zei: “Eigenlijk zijn we al groot genoeg, we gaan nu een paar jaar rustig aan doen.” Nee, er is altijd een niche waarin merken willen groeien. In onze cultuur is het principe geworteld dat stilstaan per definitie achteruitgang is
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers
30-04-2018 | 10:45:00
Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers
Schiphol opent The Smallest Ad Agency in the World
26-04-2018 | 09:34:00
De actie is door Schiphol Media in het leven geroepen om (inter)nationale marketingprofessionals te laten zien wat er allemaal mogelijk is op Schiphol
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
Frank van Os Marketing Director bij Econocom
18-04-2018 | 16:30:17
Econocom Nederland, gespecialiseerd in de digitale transformatie van bedrijven, heeft Frank van Os aangetrokken als Marketing Director. Hij gaat zich onder andere bezig houden met het ontwikkelen van nieuwe proposities
Lia de Ryck Client Director Qualitative bij Kantar TNS
17-04-2018 | 17:41:29
Het kwalitatieve team van Kantar TNS heeft sinds maart versterking gekregen van Lia de Ryck. Met haar vele jaren ervaring in de marketing en consultancy is Lia een mooie aanwinst voor het team
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
11-04-2018 | 09:24:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
PROUD Design ontwerpt prijswinnende huisstijl Fairtrade Original
09-04-2018 | 11:18:49
Fairtrade Original heeft een missie: eerlijk eten en drinken bereikbaar maken voor iedereen door het ontwikkelen van eerlijke lokale handelsketens
Simpel verlengt samenwerking met RLVNT
06-04-2018 | 11:55:00
Simpel heeft gekozen voor verlenging van de samenwerking met RLVNT als online marketingbureau en strategisch partner voor de digital marketingactiviteiten
Performance4You en MediaCows ontwikkelen Exposurebox met LED
04-04-2018 | 20:17:00
Performance4You heeft in samenwerking met MediaCows de Exposurebox met LED ontwikkeld. De Exposurebox, een pop-up showroom, wordt nu ook geleverd met een LED-scherm
XYMS lanceert Het MarketingAlgoritme
03-04-2018 | 20:27:00
Mkb'ers kunnen hun marketingstrategie nu helemaal afstemmen op de beschikbare data. XY Marketing Solutions ontwikkelde daarvoor een nieuw instrument: het MarketingAlgoritme
[Column] Martijn van Lambalgen: Van customer journey naar sluimerende safari
03-04-2018 | 11:50:00
We kunnen ons maar moeilijk beschermen tegen de impulsen die we passief tot ons nemen. Een korte blik neemt ons al onbewust mee op een of andere customer journey van een merk. Eigenlijk zijn we continu op een sluimerende safari tot het moment van de waarheid: de aankoop
BNR start programma over communicatie, media, creatie en marketing
29-03-2018 | 11:11:00
In BNR Beeldbepalers analyseren diverse experts de rol van communicatie, media, creatie en marketing in het dagelijkse leven
Likefriends global brand partner 7UP
29-03-2018 | 10:56:47
Likefriends heeft onlangs de global tak van de PepsiCo-familie weten te overtuigen en gaat 7UP begeleiden in het behalen van hun doelen binnen de merkstrategie
Adobe introduceert analyses voor online en offline audio
29-03-2018 | 10:46:58
Adobe Analytics Cloud stelt merken in staat diepere inzichten te verwerven in podcasts, streamingmuziek en digitale boeken
Great Place To Work: hoogst genoteerde nieuwkomer PauwR op plaats drie
28-03-2018 | 15:33:42
PauwR mag zich voortaan Great Place To Work noemen. Het digital marketingbureau eindigde in de categorie tot 50 werknemers als hoogst genoteerde nieuwkomer
[Column] Paola Cassone: De waarde van babbelen
27-03-2018 | 11:08:44
Wat mij opvalt is dat hetzelfde nieuws uiteenlopende reacties kan opwekken bij individuen van dezelfde leeftijd, opleiding, sociale klasse, levensfase en levensstijl. Dit is bepaald niet wat de traditionele segmentatiemodellen voorspellen en dit zou kunnen verklaren waarom de meeste voorspellingen over – om maar iets willekeurigs te benoemen – verkiezingen of referenda er steeds meer naast zitten
Black Panther meest getweete film aller tijden
26-03-2018 | 10:24:00
Black Panther is de film waar het meest over getweet is aller tijden. Met meer dan 35 miljoen Tweets, heeft de Marvel-blockbuster binnen no-time de wereld overgenomen De film stoot Star Wars: The Force Awakens van de Twitter-troon
[Column] Martin Leeflang: Toekomst van merkonderzoek in vijf woorden
21-03-2018 | 09:48:19
Vroeger belde je met een onderzoeksbureau en dan was binnen een paar dagen een merkonderzoek in elkaar gedraaid. Dankzij AIDA een lekker makkelijke one-size-fits-all-strategie. Maar dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
Max Verstappen: 3 jarig contract met Ziggo
20-03-2018 | 12:34:05
Max Verstappen sluit een nieuwe 3-jarige overeenkomst met Ziggo af. Het partnership tussen Formule 1-rijder en de internet- en content provider gaat per direct in
[Onderzoek] Targeting op radio heeft een veel sterker effect dan adverteerders en bureaus denken
19-03-2018 | 11:29:00
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten
Report on Marketing Innovation: branche worstelt met snelheid digitale transformatie
15-03-2018 | 16:05:45
De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse CMO’s worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie
Brandframe Investigative Branding viert vijfjarig bestaan met nieuwe naam, website en design
15-03-2018 | 15:54:32
De naam is ingekort naar Brandframe, er is een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld door designers Bowler & Kimchi en er is met DutchDuo gewerkt aan een nieuwe website
[Column] Annemarije Tillema: Geloofwaardig communiceren over duurzaamheid
15-03-2018 | 10:35:00
Ik spreek veel marketeers die worstelen met vragen over hoe ze geloofwaardig kunnen communiceren over hun duurzaamheidsbeleid. Men wil graag het verhaal vertellen als het echt helemaal af is, maar we hebben in de wereld van vandaag simpelweg de tijd niet om te wachten tot alles af is
Kasimir Vermeulen Strategy Director Energize
13-03-2018 | 09:23:12
Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, businesscreativiteit en branded content
[Column] Machiel Verkuyl: Humanitainment
12-03-2018 | 12:14:00
Zoek een zwerver, geef ‘m geld. En een nieuw pak. Als je toch bezig bent, ook een knipbeurt door de kapper. Daar kun je als publiek met goed fatsoen niets slechts over zeggen. Jij hebt volgers want jij helpt. Goeddoen, daar is toch niemand tegen?
[Startups] Maarten Boon over We adapt
08-03-2018 | 16:50:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018
[Startups] Tim Hoefnagel over Squeezely
07-03-2018 | 13:16:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Tim Hoefnagel, oprichter en Managing Director van Squeezely
Coca-Cola kiest Megawatt
05-03-2018 | 10:09:00
Coca-Cola Nederland heeft haar Experiental Marketing activiteiten voor de merken Sprite, Finley en Chaudfontaine bij Megawatt Fieldmarketing ondergebracht. Aan de keuze ging een pitch vooraf
[Column] Paola Cassone: Het hogere doel
27-02-2018 | 16:23:01
Bekende voorbeelden van purpose-marketing zijn Dove (real beauty), Always (like a girl) en Libresse (not my period). Van deze merken is bekend dat hun purpose-strategie de verkopen goed heeft gedaan, maar die de groei is op een vrij lange termijn gemeten
Hulc doet onderzoek naar populairste SEO tools
27-02-2018 | 15:30:23
Hulc, de online marktplaats voor content, heeft een onderzoek gepubliceerd naar de populairste SEO tools onder specialisten. De meest gebruikte tools zijn op het moment van schrijven de MozBar, Screaming Frog en Majestic
HP helpt Nutella aan 650.000 unieke potten
22-02-2018 | 11:42:00
De limited editions hebben een uniek design, gemaakt met een speciaal ontwikkeld algoritme, waardoor geen één pot hetzelfde is
MassiveMusic ontwikkelt sonic branding TeamNL in opdracht van NOC*NSF
15-02-2018 | 20:48:59
MassiveMusic ontwikkelde in opdracht van NOC*NSF samen met Nederlandse topsporters een sonic identity voor TeamNL die is gelanceerd op de Olympische Spelen in Peongchang
Natwerk verzorgt rebranding seksclub Elvee
15-02-2018 | 13:19:32
Gentlemen's club Elvee heropent haar deuren voor pers en publiek en biedt een kijkje achter de schermen bij een van de meest luxueuze seksclubs in Nederland
DDMA: Europese ePrivacy Verordening bedreiging voor media-industrie zoals we die kennen
15-02-2018 | 11:15:00
De Europese ePrivacy Verordening die onder meer de huidige cookieregels moet vervangen, gaat mediabedrijven en uitgeverijen hard raken. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek
SCOUPY haalt How Brands Grow-auteur Byron Sharp naar Nederland voor uniek marketing event | Meld je nu aan!
13-02-2018 | 17:02:00
Sharp is een gerenommeerd onderzoeker en marketeer die in de boeken How Brands Grow de kernvraag voor marketeers heeft gesteld en beantwoord: Hoe groeit je merk effectief
[Interview] Maxim Spek (ProSpex): "We moeten ervoor waken dat social selling het nieuwe cold calling wordt"
12-02-2018 | 09:22:00
Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Dat blijkt uit de resultaten van de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018 van ProSpex. We spreken met commercieel directeur Maxim Spek over het onderzoek
[Column] Marianne van Soomeren: Sociaal onwenselijke chips
08-02-2018 | 13:20:00
Ik was benieuwd naar de campagnes tijdens de Amerikaanse Superbowl. Het valt op dat de merken die hier aan meedoen, redelijk op safe spelen. Veel campagnes gebruiken humor en positieve berichten over maatschappelijke activiteiten. Doritos komt met een playback-rap
Rapport 'Inzicht in generatie alpha' gepubliceerd door Hotwire en Wired Consulting
08-02-2018 | 10:21:00
Uit onderzoek blijkt de generatie makkelijker met technologie omgaat dan iedere andere generatie, maar dat deze omgang mogelijk grote gevolgen heeft voor de manier waarop hun hersens werken
[Onderzoek] Mediatic: Focus op meetbaarheid leidt tot saaiere marketingplannen
06-02-2018 | 14:06:11
Naast de groeiende focus op meetbaarheid verwacht 54 procent van de ondervraagden dat zijn organisatie het komende jaar meer dan 10 procent extra uitgeeft aan contentmarketing
[Startups] Sven Willemsen over Sportaneous
02-02-2018 | 13:28:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Sven Willemsen, oprichter van Sportaneous
[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538
01-02-2018 | 10:42:00
Vier luisteraars van Radio 538 bivakkeren vier dagen in een Dacia Duster, of in ieder geval zo lang mogelijk, om er uiteindelijk mee naar huis te rijden. We spreken met Manager Marketing Communication bij Renault Jos van den Bergh over de activatie
[Column] Paola Cassone: Goede voornemens
30-01-2018 | 15:58:11
We staan nu sterker in onze schoenen dan tien jaar geleden; de economie trekt aan en alle sociale indicatoren staan op groen. Dit is geen tijd voor cynisme, integendeel: durf te dromen! Goede voornemens hebben een belangrijk doel, ook wanneer ze uiteindelijk niet tot daadwerkelijke actie worden omgezet
Cleo Zijlstra en Fiona Cordes aan de slag bij Fox Networks Group
26-01-2018 | 15:34:00
Cleo Zijlstra is Marketing Manager bij National Geographic en Fiona Cordes is de nieuwe Head of Marketing van 24Kitchen
KesselsKramer ontwikkelt campagne Merk Fryslân: Friesland style
25-01-2018 | 13:41:00
KesselsKramer heeft voor Merk Fryslân het concept ontwikkeld om Friesland neer te zetten als een veelzijdige mix
Sniper-X fuseert met brndcrmbs
23-01-2018 | 10:56:50
De twee bedrijven werken al langere tijd met elkaar samen op accounts als Rotterdam Ahoy, Microsoft en Akzo Nobel
Del Monte kiest na pitch weer voor BENK
23-01-2018 | 10:41:47
BENK is gevraagd een strategisch jaarplan te ontwikkelen, voor de Nederlandse en Belgische markt
The Kennedys, onderdeel Wieden + Kennedy, ontwikkelen marketingkit arthouse film La Holandesa
22-01-2018 | 14:41:00
Met het oog op Smarthouse Films' aanstaande bioscooprelease van de film La Holandesa op 26 april ontwikkelden The Kennedys, Wieden + Kennedy's creatieve accelerator, de filmposter, teaser en loglines
ContentBeat en ConceptTijgers samen verder als ContentBeat
11-01-2018 | 11:49:59
Contentmarketingstrategiebureau ContentBeat en conceptbureau ConceptTijgers gaan samen verder onder de naam ContentBeat
Mariëtte Leenhouts marketing- en communicatiedirecteur Randstad Groep Nederland
08-01-2018 | 11:40:16
Mariëtte Leenhouts is gestart als marketing- en communicatiedirecteur bij Randstad Groep Nederland. Zij wordt verantwoordelijk voor market intelligence, innovatie, branding, communicatie, online, CRM, pr en events
GANDA voegt zich bij Make Some NOISE Group
05-01-2018 | 10:37:00
Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group. Niet alleen komt hiermee de ervaring en expertise van de Make Some NOISE Group bureaus per direct beschikbaar voor klanten van GANDA, het betekent ook een fysieke verhuizing
Live marktonderzoek tijdens Huishoudbeurs
04-01-2018 | 15:22:47
Met ruim 235.000 vrouwelijke consumenten in een natuurlijke (shop)omgeving is de Huishoudbeurs de locatie bij uitstek om live marktonderzoek te doen en producten te ontwikkelen
Cheil Amsterdam en Samsung maken SmartSuit voor Olympische shorttrackers
04-01-2018 | 14:21:00
Het pak staat in verbinding met de smartphone van bondscoach Jeroen Otter, waarop hij via een app in realtime de gegevens ontvangt
Touch-groep verwerft aandelen Diner Jaarkaart
03-01-2018 | 13:35:44
Na een periode van exclusieve vertegenwoordiging zal de Diner Jaarkaart-propositie als onderdeel van de Touch-groep verder worden ontwikkeld
Carsten Balmes marketingdirecteur Europa Jaguar Land Rover
02-01-2018 | 10:32:00
Balmes rapporteert in zijn nieuwe functie aan Bob Grace, Regional Director bij Jaguar Land Rover Europe
[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur
28-12-2017 | 10:42:00
Dit moment is het mooiste moment voor marketeers. Peter Haug, marketingdirecteur BMW, zei nog niet zo lang geleden zelfs dat het een gouden eeuw is voor marketeers. Hij heeft hartstikke gelijk
Libelle opent pop-uprestaurant
27-12-2017 | 10:13:54
Het viergangenmenu is samengesteld door de Foodsisters in opdracht van Libelle Lijnt Lekker en telt 1000 calorieën
[Column] Jeroen Verkroost: Dé topmarketeer van 2018: mijn slijter
19-12-2017 | 13:48:00
Waar mensen elke dag mee geconfronteerd worden in het dagelijks leven en zich nooit zorgen over maken, daar leiden dezelfde technieken op internet plotseling tot angst en paranoia. Terwijl zo’n beetje alle marketingtechnologieën die we ontwikkelen, zijn gebaseerd op psychologie en menselijke scenario’s
BCC kiest voor The online company als digitaal marketingbureau
19-12-2017 | 11:11:53
BCC heeft gekozen voor een langetermijnsamenwerking met The online company als online marketingbureau en strategisch partner voor de digital marketingactiviteiten
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
18-12-2017 | 10:56:00
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument te veroveren en hen te bewegen de kerstinkopen juist bij hén te doen. Kosten noch moeite worden gespaard
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
14-12-2017 | 13:40:00
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers
Ivilina Boneva marketingmanager ASUS Benelux
14-12-2017 | 12:05:00
Boneva heeft meerdere internationale functies bekleed binnen de technologische sector, meest recentelijk als Marketing Communications Manager Philips – Europe bij MMD Monitors & Displays
[Column] Julie van Mol: Tien jaar terug
12-12-2017 | 16:26:00
Als je mijn columns hebt gelezen, realiseer je je welke wurggreep er gaande is in de boekenwereld. Een literatuurwetenschapper zei laatst tegen mij: "Maak je niet zo druk om die ouderwetse boekhandels. Online verkoop is de toekomst." Toen kermde mijn hart
John van Lottum en Anke Meulendijks starten DEUX
07-12-2017 | 11:24:19
John van Lottum, nu director brand partnerships bij Eredivisie en Anke Meulendijks, director brand partnerships & propositions bij Eredivisie, starten DEUX
Maurice Seleky Hoofd Marketing & Communicatie Pakhuis de Zwijger
07-12-2017 | 10:38:00
Communicatiestrateeg, auteur en moderator Maurice Seleky is benoemd tot het nieuwe Hoofd Marketing & Communicatie van Pakhuis de Zwijger, het onafhankelijk platform voor creatie en innovatie in Amsterdam
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
29-11-2017 | 21:57:00
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
Jakko Slot versterkt SciSports
23-11-2017 | 11:12:00
Voetbal data-intelligentie bedrijf SciSports heeft zich verzekerd van de diensten van Jakko Slot. Slot komt over van Eredivisieclub PEC Zwolle en gaat SciSports' Sales & Marketing activiteiten leiden
[Column] Reinier Rombouts: Consumenten? Het zijn net mensen
21-11-2017 | 10:10:00
De klant is koning, ja, ja. Wanneer roep je dat? Waarschijnlijk juist in situaties waarin je vindt dat je slecht wordt bediend. Als je het gevoel krijgt dat een bedrijf of merk je vooral beschouwt als een ‘wandelende pinautomaat’. Als een consument
SWOCC-onderzoek presenteert tien geboden voor een zinvolle merkmeting
16-11-2017 | 16:59:00
SWOCC-publicatie 74 dient als handleiding om de ‘metrics that matter’ te selecteren; metrics die merkbeheerders kunnen helpen hun merk écht te laten groeien
Rabobank en Diakonessenhuis sluiten zich aan bij SCHAAL+
16-11-2017 | 10:59:06
Naast Rabobank en het Diakonessenhuis in Utrecht werkt SCHAAL+ voor de inzet van digital marketingtalenten inmiddels ook nauw samen met online bureaus als Second Degree en Brandwebbing
DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van
15-11-2017 | 22:32:00
In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer van alle markten thuis zijn. Met deze campagne vraagt DDMA aandacht voor de balans tussen science en art
Driekwart marketingprofessionals begrijpt consument niet
06-11-2017 | 13:49:00
Onderzoek van Adobe en Goldsmiths heeft aangetoond dat driekwart van de marketingprofessionals moeite heeft om de snel veranderende consument bij te benen
Havas Lemz ontwikkelt campagne voor slimme chatbot van Amsterdam Marketing
03-11-2017 | 11:58:00
Het culturele aanbod in Amsterdam is enorm. Daarom komt Amsterdam Marketing met een oplossing; Goochem, de slimme culturele chatbot
MtM Global Agency (MorethanMedia) opent in Parijs
30-10-2017 | 12:41:00
Marketeer Paul Wilmer gaat het kantoor in Frankrijk leiden. Hij heeft ruim 10 jaar ervaring als marketingdirecteur van Nissan Frankrijk
[Column] Bob Goulooze: Got a minute voor mij?
19-10-2017 | 13:13:12
Het mooiste is als je een endorsement krijgt van iemand die beter, groter, zwaarder, belangrijker of invloedrijker is dan jijzelf. Van een non-peer met aanzien. Dat collega’s je endorsen is aardig om het LinkedInprofiel wat op te leuken, maar beter is het als personen van naam en faam je endorsen
Buro Benk wordt BENK
19-10-2017 | 09:37:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing, gaat met een aangescherpte propositie, huisstijl en website live
Voorpublicatie Contrarian Branding van oud-reclameman Roland van der Vorst
18-10-2017 | 11:56:00
Roland van der Vorst heeft een boek geschreven over hoe je in deze tijd van informatieovervloed nog opvalt als merk. In Contrarian Branding geeft hij praktische tips om boven de concurrentie uit te stijgen. Voor het Nederlands MediaNewerk schetst hij de huidige situatie en geeft hij een fragment uit zijn boek vrij