Tag Resultaten
[Screenforce] Bestedingen tv-reclamemarkt stijgen 13 procent naar 460 miljoen euro
De markt voor spot- en non-spotbestedingen is uitgekomen op een record van 460 miljoen euro, een groei van 13 procent. Screenforce voorspelt een groei van 6 procent tot 8 procent voor het gehele jaar.
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Researcher
Talpa Network is per direct op zoek naar een Researcher
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Media Performance Analist/ Insights & Effectiveness Consultant
Mediabrands is per direct op zoek naar een Mediabrands zoekt een Media Performance Analist/ Insights & Effectiveness Consultant (Marketing Sciences)
Onderzoek: impact van audiocampagnes op merken is enorm
Volgens een onderzoek naar 20 audiocampagnes bij BNR Nieuwsradio zijn adverteerders die willen groeien op merkbekendheid en merkoverweging het beste uit met een audiocampagne. Van alle kanalen die je als adverteerder tot je beschikking hebt, blijkt audio de grote winnaar te zijn
[Vacatures] Qmusic zoekt een Consumer Intelligence Analist
Qmusic zoekt is per direct op zoek naar een Consumer Intelligence Analist
[Vacatures] NRC Media zoekt een Product Owner
NRC Media is per direct op zoek naar een Product Owner
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Media Performance Analist (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Media Performance Analist (Marketing Sciences)
[Vacatures] Talpa Network zoekt een UX Researcher / UX Designer
Talpa Network is per direct op zoek naar een UX Researcher / UX Designer
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Data Analyst
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Data Analyst
[Vacatures] DPG Media zoekt een Sr. Data Scientist
DPG Media is per direct op zoek naar een Sr. Data Scientist
[Vacatures] DPG Media zoekt een ML Engineer
DPG Media is per direct op zoek naar een ML Engineer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Analyst (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Analyst (Marketing Sciences)
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Research & Data Analyst
Clear Channel is per direct op zoek naar een Research & Data Analyst
[Vacatures] Massarius zoekt een Account Executive
Massarius is per direct op zoek naar een Account Executive
MediaTestdag 2022: één onderzoeksvraag in 24 uur gratis beantwoord
MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2022. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft
ACM: aantal televisiehuishoudens daalt: 1 miljoen huishoudens zonder abonnement
Ongeveer één miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement voor de directe ontvangst van lineaire televisiezenders via een infrastructuur. Inclusief zakelijke aansluitingen zijn er in Nederland circa 7,3 miljoen televisie-abonnementen. Dat is fors minder dan in 2014
NLO stelt lancering NMO-luisteronderzoek uit
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met zijn onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het NMO-luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar
Regionale omroep sluit aan bij NLO Streaming Audio Standaard
De regionale publieke omroepen nemen per 1 januari 2022 deel aan de NLO Streaming Audio Standaard. De eerste rapportage met regionale zenders is inmiddels gepubliceerd
[Vacatures] DPG Media zoekt een Datajournalist
DPG Media is per direct op zoek naar een Datajournalist
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Media Analist
Talpa Network is per direct op zoek naar een Media Analist
[Vacatures] Havas Media zoekt een Research Director
Havas Media is per direct op zoek naar een Research Director
[Onderzoek]: Screenforce: Het vooruitkijken van tv-programma's neemt toe, vooral onder jongeren
Een kwart van de Nederlanders kijkt televisieprogramma's vooruit, bij 18-34 jarigen is dat 41 procent. Het vertrouwen in de (nieuws)berichten via traditionele media is veel groter dan via de sociale media. Het bezit van de smart-tv is naar 62 procent gestegen. Dit blijkt uit het 2021 TIDM-onderzoek van Screenforce
Aanvullend onderzoek de Media100 vanaf 1 februari 2022
Het Media100 | Marketing100 Event komt eraan. Na lang en uitvoerig overleg hebben wij besloten om iets te doen wat in de elfjarige geschiedenis de Media100 nog niet eerder is gebeurd
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist - Video
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist - Video
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist - Redactionele content
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist - Redactionele content
[Onderzoek] NRC Media komt met NRC Verantwoord: afrekenen met aannames
NRC Media heeft de uitkomsten van NRC Verantwoord gepubliceerd. Het onderzoek haalt enkele aannamen onderuit. De jongere NRC-gebruikers zijn niet noodzakelijk méér digital, en is er opvallend veel overlap tussen krantenlezers en podcastluisteraars
[Onderzoek] Markteffect: lichte stijging aantal luisteraars podcasts, maar intensivititeit neemt af
Er is een lichte stijging in het aantal luisteraars naar podcasts, maar de intensiviteit neemt af. 46 procent van de Nederlanders luistert wel eens naar een podcast. Dat komt neer op 6,4 miljoen luisteraars. Men luistert gemiddeld wekelijks 100 minuten naar podcasts. Dit blijkt uit onderzoek van Markteffect
[Vacatures] DPG Media zoekt een Advertising Data Project Manager
DPG Media is per direct op zoek naar een Advertising Data Project Manager
[Vacatures] Milkshake Research zoekt een Medior UX Researcher
Milkshake Research is per direct op zoek naar een Medior UX Researcher
[Onderzoek] DPG Media: Effectiviteit van social media advertenties op verschillende platforms
Uit onderzoek in opdracht van DPG Media, blijkt dat adverteren in vertrouwde context zorgt voor een grotere mate van merkherinnering én merkkoppeling. Eerder bleek al uit onderzoek dat vertrouwen voor meer aandacht zorgt en dat het vertrouwen in mediaplatforms een belangrijk factor is voor het succes van reclame
[M]media met [M]media Monitor 2021
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht
Mediamonitor 2021: Kantelpunt in digitalisering mediagebruik en mediaconcentratie
De komst van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen hebben onze samenleving sterk beïnvloed. Ook ons mediagedrag is substantieel veranderd. Dit stelt het Commissariaat voor de Media, dat de Mediamonitor 2021 heeft uitgebracht
[Onderzoek] Film1/Telecompaper: Veel kijkers haken af tijdens zoektocht film of serie
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. Dit blijkt uit onderzoek dat Telecompaper in opdracht van Film1 heeft gedaan
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Head of Development
Clear Channel is per direct op zoek naar een Head of Development
Radio Advies Bureau: Markt herstelt, luistertijd blijvend op hoog niveau
De totale netto radioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2021 stijgen met 31 procent tot 88,4 miljoen euro. Daarmee zit radio weer bijna op het niveau van voor de coronacrisis
[Vacatures] ZIGT zoekt een Junior Business Intelligence / Data Specialist
ZIGT is per direct op zoek naar een Junior Business Intelligence / Data Specialist
[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021.
Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar
[Onderzoek] Screenforce & WARC: E-commerce blijft groot en consument heeft voorkeur voor televisiereclame
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
[Column] Niels Bruinsma: Qmusic week-bereiksleider, maar wat doet het mediumtype?
Vorige week werd bekend dat Qmusic bereiksleider van Nederland werd. Maar ik wil het graag over radio in zijn algemeen hebben. Met name de luisterlocatie en de ontvangstwijze zal ik iets nader toelichten
[Onderzoek] Global TV Group: televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten
Televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten. Dit blijkt uit de bestudering door Global TV Group van dertien onderzoeken naar de ROI op korte en lange termijn bij televisie, Broadcaster VOD en Advertising VOD
Onderzoek Crossphase: Ondanks groter budget, worstelen contentteams met technologie
Door de corona-periode gaan steeds meer contentteams aan de slag met nieuwe software en technologie. Er wordt zelfs meer budget en tijd voor beschikbaar gemaakt
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
NLO komt met maandelijkse rapportage online radiobeluistering
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) brengt voortaan maandelijks de online live radiobeluistering in kaart, zodat voor alle radiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden.
[Vacancy] MeMo² is looking for a Strategy Consultant Brand & Crossmedia (fulltime)
MeMo² is directly looking for a Strategy Consultant Brand & Crossmedia (fulltime)
[Vacatures] ZIGT zoekt een Research Executive
ZIGT is per direct op zoek naar een Research Executive
[Vacatures] MeMo² zoekt een Data & Content Executive (parttime)
MeMo² is per direct op zoek naar een Data & Content Executive (parttime)
[Vacancy] MeMo² is looking for a Python Data Analyst (Groningen - part time)
MeMo² is directly looking for a Python Data Analyst (Groningen - part time)
[Onderzoek] Smartphonegebruik intensiever, meer videogebruik door corona
Nederlanders gebruiken smartphones intensiever, onder meer voor online bestellen. Als gevolg van de coronacrisis zijn we alle vormen van video meer gaan consumeren. Ook bankieren mensen flink meer online
[Vacancy] MeMo² is looking for a Brand & Crossmedia Research Consultant (fulltime)
MeMo² is directly looking for a Brand & Crossmedia Research Consultant (fulltime)
[Screenforce] Televisiebestedingen door e-commerce 50 procent gestegen
De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Intelligence Analist
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analist
[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Intelligence Analyst
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analyst