Tag Resultaten
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Data Analyst
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Data Analyst
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Analyst (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Analyst (Marketing Sciences)
[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Media Analist
Media Info Groep is per direct op zoek naar een Media Analist
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Ervaren onderzoeksjournalist
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Ervaren onderzoeksjournalist
MediaTestdag 2022: één onderzoeksvraag in 24 uur gratis beantwoord
MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2022. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft
ACM: aantal televisiehuishoudens daalt: 1 miljoen huishoudens zonder abonnement
Ongeveer één miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement voor de directe ontvangst van lineaire televisiezenders via een infrastructuur. Inclusief zakelijke aansluitingen zijn er in Nederland circa 7,3 miljoen televisie-abonnementen. Dat is fors minder dan in 2014
NLO stelt lancering NMO-luisteronderzoek uit
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met zijn onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het NMO-luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar
[Vacatures] MediaTest zoekt een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant
MediaTest is per direct op zoek naar een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant
NMO publiceert eerste rapportage Mediatrends
Het aantal video-apparaten waarmee videocontent wordt geconsumeerd, is gestegen naar zes per huishouden. 63 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een smart-tv. Dit blijkt uit het NMO Mediatrends 2021-onderzoek
Account delen heel gewoon onder klanten streamingdiensten
34 procent van de Nederlandse streamers kijkt mee op het account van een ander. Aan de andere kant deelt 28 procent van de streamers de inloggegevens met een ander, zodat zij ook gebruik kunnen maken van de dienst
[Vacatures] DPG Media zoekt een Datajournalist
DPG Media is per direct op zoek naar een Datajournalist
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Media Analist
Talpa Network is per direct op zoek naar een Media Analist
[Vacatures] Havas Media zoekt een Research Director
Havas Media is per direct op zoek naar een Research Director
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist - Video
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist - Video
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist - Redactionele content
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist - Redactionele content
[Onderzoek] NRC Media komt met NRC Verantwoord: afrekenen met aannames
NRC Media heeft de uitkomsten van NRC Verantwoord gepubliceerd. Het onderzoek haalt enkele aannamen onderuit. De jongere NRC-gebruikers zijn niet noodzakelijk méér digital, en is er opvallend veel overlap tussen krantenlezers en podcastluisteraars
[Vacatures] UM zoekt een Connection Consultant
UM is per direct op zoek naar een Connection Consultant
Televisie in 2021: minder lineair, meer uitgesteld
In 2021 keken we gemiddeld 154 minuten per dag naar lineaire televisie, 6 minuten minder dan in 2020. Dat meldt de Stichting KijkOnderzoek in haar jaaroverzicht
[Vacatures] DPG Media zoekt een Advertising Data Project Manager
DPG Media is per direct op zoek naar een Advertising Data Project Manager
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Redacteur Misdaad en Research Shownieuws
Talpa Network is per direct op zoek naar een Redacteur Misdaad en Research Shownieuws
[Vacatures] Milkshake Research zoekt een Medior UX Researcher
Milkshake Research is per direct op zoek naar een Medior UX Researcher
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Redacteur / Researcher Hart van Nederland
Talpa Network is per direct op zoek naar een Redacteur / Researcher Hart van Nederland
[Onderzoek] Nederlanders trekken moeiteloos portemonnee voor hobby's, ook voor print
Nederlanders zijn fanatieke hobbyisten: ruim een kwart is dagelijks bezig met zijn of haar hobby. Het afgelopen jaar deden we daar nog een schepje bovenop. 1 op de 3 heeft tijdens de coronacrisis meer dan gemiddeld gehobbyd. Investeren in een hobby vinden Nederlanders dan ook geen probleem
NRC Vandaag met afstand best beluisterde podcast van Nederland
De podcast NRC Vandaag is de best beluisterde podcast van Nederland. Dit blijkt uit de eerste podcastmeting van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)
[Vacatures] DPG Media zoekt een Creatief en journalistiek onderzoekstalent
DPG Media is per direct op zoek naar een Creatief en journalistiek onderzoekstalent
[Vacancy] Fremantle is looking for a Content Researcher/Copywriter
Fremantle is directly looking for a Content Researcher/Copywriter in Amsterdam
[Sreendorce] Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart
Ebiquity, een marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: The Challenge of Attention
[Screenforce] AttentionTrace-planner: inzicht in aandacht voor videocontacten
Het bedrijf van marketingprofessor Karen Nelson-Field Amplified Intelligence, heeft afgelopen november een planning tool uitgerold die is gebaseerd op metingen van aandacht
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
[Onderzoek] Screenforce & WARC: E-commerce blijft groot en consument heeft voorkeur voor televisiereclame
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
[Vacatures] DPG Media zoekt een UX/CX Researcher
DPG Media is per direct op zoek naar een UX/CX Researcher
[Onderzoek] Global TV Group: televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten
Televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten. Dit blijkt uit de bestudering door Global TV Group van dertien onderzoeken naar de ROI op korte en lange termijn bij televisie, Broadcaster VOD en Advertising VOD
Digital advertising naar 2,34 miljard euro gegroeid in crisisjaar 2020
In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekendgemaakt. VIA gaf daarbij aan dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print –die een daling lieten zien
Mediasynced: effect adverteren NOS Journaal
Mediasynced heeft onderzoek gedaan naar de effecten van adverteren rondom het NOS Journaal. Sinds de coronacrisis wordt meer naar het nieuws gekeken, waarbij mensen gemiddeld per dag 37 minuten naar nieuws kijken
[Screenforce] Tv in mediaplan jaagt sitebezoek en omzetgroei aan
Uit groot Amerikaanse onderzoek naar de data van televisiecampagnes en websitebezoek is iets opvallends naar voren gekomen. Bedrijven profiteren enorm van het opnemen van televisie als medium in het mediaplan
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
NLO komt met maandelijkse rapportage online radiobeluistering
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) brengt voortaan maandelijks de online live radiobeluistering in kaart, zodat voor alle radiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden.
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Manager Bi & Research EMEAA (Temporary)
ViacomCBS is directly looking for a Manager Bi & Research EMEAA (Temporary)
Hearst Netherlands: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers
[Onderzoek] Smartphonegebruik intensiever, meer videogebruik door corona
Nederlanders gebruiken smartphones intensiever, onder meer voor online bestellen. Als gevolg van de coronacrisis zijn we alle vormen van video meer gaan consumeren. Ook bankieren mensen flink meer online
[Screenforce] Televisiebestedingen door e-commerce 50 procent gestegen
De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Intelligence Analist
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analist
[Onderzoek] Datageletterdheid steeds belangrijker voor journalisten in opleiding
Meer aandacht voor datageletterdheid in opleidingen journalistiek kan de kwaliteit van de dagelijkse berichtgeving in media structureel verbeteren. Dat stellen Joris Boonen en Mark Pluymaekers, auteurs van het boek Kwantitatief onderzoek voor journalisten: verantwoord nieuws maken
[Screenforce] Videoreclames op Vlaams streamingplatform effectiever dan op YouTube
Online video zit in de lift. Verschillende mediaspelers bieden gratis content aan op hun digitale platforms. Hierdoor ontstaat er een strijd om de aandacht van de kijker
NLO start met podcast en audio on demand metingen
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) gaat de Nederlandse markt voorzien van marktcijfers over podcasts en audio on demand. Hiertoe is een samenwerking opgezet tussen NLO en Triton Digital
[Onderzoek] Kantar: advertenties in magazines sluiten aan bij interesse lezer
De consument ervaart een sterke fit tussen magazines en de reclame daarin. Advertenties sluiten aan bij hun persoonlijke interesses. Dit blijkt uit het onderzoek Mediabeleving 2020 dat is uitgevoerd door Kantar in samenwerking met de MMA, bvA, NDP Nieuwsmedia en Outreach
NRC rapporteert toename digitaal en printbereik
NRC Media stelt een goed tweede kwartaal 2020 achter de rug te hebben. Behalve de stijging van het digitaal bereik laat ook het printbereik gemeten door NOM, zowel doordeweeks als in het weekend, voor het tweede kwartaal op rij een stijging zien
[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie; social media tijdverdrijf
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media, die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
Media Distillery verkoopt media monitoring activiteiten aan de SoundAware Group
Media Distillery heeft haar media monitoring activiteiten verkocht aan de SoundAware Group en gaat zich hiermee volledig toeleggen op de televisie-industrie
[Onderzoek] Broadcast content is in Nederland goed voor 86 procent van totale video kijktijd
Uit de meest recente cijfers van het Global TV Deck blijkt dat televisie het overgrote deel van de kijktijd vertegenwoordigt: 86 procent. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, toen was het 88 procent
[Onderzoek] NLO Trends: luistertijd radio blijft hoger
De gemiddelde luistertijd per dag ligt na drie maanden coronacrisis nog steeds op een hoger niveau dan voor de crisis. Ten opzichte van een jaar geleden wordt er 10 procent meer naar de radio geluisterd. Dat blijkt uit NLO Trend
[Onderzoek] Nielsen: mediabestedingen stegen met 3,9 procent in 2019
De netto mediabestedingen in Nederland bedroegen in 2019 bijna 4,7 miljard euro, een stijging van 3,9 procent vergeleken met 2018. Dit blijkt uit het jaarraport netto mediabestedingen 2019 van onderzoeksbureau Nielsen
[Onderzoek] Havas Media: 92 procent van de Nederlandse mediamerken kan verdwijnen
92 procent van de Nederlandse mediamerken kan verdwijnen zonder dat Nederlandse consumenten ze missen. Dit blijkt uit een onderzoek dat Havas Media heeft toegepast op 108 Nederlandse mediamerken
[Onderzoek] Havas Media: Qmusic is betekenisvolste radiomerk van Nederland
Mediabureau Havas Media heeft haar wereldwijde Meaningful Brands onderzoek voor het eerst toegepast op Nederlandse mediamerken. Qmusic blijkt hieruit van de 18 onderzochte radiozenders, het betekenisvolste radiomerk te zijn onder 20- tot 49-jarigen
[Onderzoek] STER: advertentiecookies zijn overbodig
Advertentiecookies die vaak met online advertenties geplaatst worden om bezoekers gepersonaliseerde advertenties te laten zien zijn overbodig
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
Het marktaandeel digital advertising is in in Nederland 2019 met 13 procent gestegen tot 2,2 miljard euro. Voor 2020 wordt een daling verwacht van de reclamebestedingen van 20 procent bij een daling van het BBP van 5,3 procent
[Onderzoek] DMS: De Telegraaf wederom grootste dagblad onder zakelijke beslissers
De Telegraaf blijft het grootste dagbladmerk onder zakelijke beslissers. Het AD blijkt op de tweede plek terecht te zijn gekomen. Dat blijkt uit de Decision Makers Survey, het bereikonderzoek onder zakelijke beslissers
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlander flexibel en past zich razendsnel aan
IPG Mediabrands (de mediaholding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE) peilde waar Nederland staat en onderzocht de impact van de Covid-19-pandemie
DMS 2020 rondt harmonisatie met NOM Printmonitor af
De Stichting DMS (Decision Makers Survey) heeft een recente editie van het bereiksonderzoek onder zakelijk beslissers gepubliceerd. Deze editie is geharmoniseerd met de NOM Printmonitor
[Onderzoek] Vice Media: meer zorgen over economie dan gezondheid
Jonge mensen in Europa maken zich meer zorgen (46 procent) over de economische gevolgen van het coronavirus op de lange termijn dan dat ze (25 procent) het virus oplopen
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
[Onderzoek] RAB: luisteraars vinden investeringen in radioreclame logisch
Luisteraars naar radio vinden het goed als merken inhaken en investeren in radioreclame tijdens de coronacrisis. 70 procent van de luisteraars begrijpen dat er radioreclame blijft. Dit blijkt uit RAB/Screenforce onderzoek van Ruigrok Netpanel
[Onderzoek] Screenforce: breed draagvlak voor tv-reclames tijdens coronacrisis
Ruim driekwart van de Nederlanders vindt het goed dat er televisiereclames zijn die oproepen om zich aan de maatregelen van de overheid te houden en bijna driekwart heeft er begrip voor dat bedrijven en merken ook nu spotjes blijven uitzenden
[Onderzoek] Memo2: Millennials kijken weer televisie
Memo2 constateert dat nu jongeren door de coronamaatregelen er niet langer op uitgaan, ze meer televisie kijken
[Onderzoek] Screenforce: Nederlanders kiezen televisie als informatiebron
Sinds Nederlanders wordt gevraagd zoveel mogelijk binnen te blijven vanwege het coronavirus, zitten ze veel meer voor de televisie. RAB heeft onderzoek laten doen naar het kijkgedrag en de redenen om naar televisie te kijken
[Onderzoek] RAB: Radio blijft baken voor informatie en entertainment
Radio blijft een baken, een vertrouwd medium voor informatie en entertainment. Daarbij stijgt de luistertijd. Dit blijkt uit een onderzoek van Ruigrok Netpanel die in opdracht van het Radio Advies Bureau
[Onderzoek] NPO/GfK: televisiekijker wil naast nieuws vooral meer humor en films
Het Nederlandse kijkerspubliek heeft naast actuele nieuwsverslaggeving, in deze tijden juist behoefte aan meer humor, cabaret en satire. Ook het aanbod aan films mag op tv worden uitgebreid, blijkt uit een GfK-onderzoek voor de NPO
[Onderzoek] CBS: 453.000 Nederlanders hadden geen internet in 2019
Circa 3 procent van de in Nederland wonende bevolking had in 2019 geen internettoegang thuis. In 2014 was dit nog 7 procent. 75-plussers hebben het vaakst geen internettoegang thuis
[Onderzoek] NLO Trends week 14: Luistertijd stabiel op hoog niveau
In week 14 luisterden Nederlanders van 10 jaar en ouder gemiddeld 178 minuten per dag naar de radio. Dat is 11 procent meer dan het weekgemiddelde van voor de coronacrisis (week 1 t/m 10)
[Onderzoek] IPG Mediabrands: Nederlanders passen zich aan in crisistijd
Nederlanders hebben zich massaal aangepast aan de gestelde maatregelen. Bedrijven die helpen en zich aanpassen worden gewaardeerd. Dit blijkt uit een onderzoek van IPG Mediabrands
NLO: Luistertijd radio blijft stijgen tijdens coronacrisis
De tijd die Nederlanders tijdens de coronacrisis besteden aan radioluisteren blijft stijgen. In week 13 luisterde men gemiddeld 185 minuten per dag naar de radio, in de week daarvoor was dat 173 minuten; een stijging van 7 procent
Qmusic: radioreclame levert 2,5 keer zoveel websitebezoek op als inzet op tv
Radioreclame blijkt 2,5 keer zoveel websitebezoek te genereren als wanneer hetzelfde budget ingezet wordt op tv. Dit blijkt uit een onderzoek van Qmusic
Stijging luistertijd radio tijdens coronacrisis
NLO signaleert een stijging van de gemiddelde luistertijd sinds het begin van de coronacrisis in Nederland. De gemiddelde luistertijd naar radiozenders neemt met 6 procent toe in week 12, vooral door de toename van het thuis luisteren
[Screenforce] Onderzoek Channel 4: Onverwachte televisiereclames zijn effectiever
Zijn investeringen in reclame eigenlijk wel effectief? En wat moet de insteek zijn? Die vraag wilde Channel 4 graag beantwoord zien, om adverteerders te helpen om inzicht te krijgen in de impact van hun reclames
[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit in 2019 met 0,9 procent naar 829 miljoen euro
De tv-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2019 uitgekomen op 829 miljoen euro. Hiermee groeit de markt met 0,9 procent ten opzichte van 2018, toen het 821 miljoen euro was
Eurostat: Europese radiosector krimpt
De omvang van de Europese radiosector is in de afgelopen jaren behoorlijk gedaald. Dit blijkt uit cijfers van Eurostat
Qmusic start onderzoek naar audio branding
Qmusic start met het testen van audio branding in radiocommercials. Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn
[Screenforce] Voor extra omzet werken advertenties op tv en in de krant het best
De focus van veel campagne-effectonderzoek ligt op de ROI van de ingezette media. Maar zegt dit genoeg over de potentie van een medium? De Duitse Screenforce liet het onderzoeken
[Screenforce] Vroege ochtend effectiefst voor tv-reclame
Voor adverteerders die een zo groot mogelijk bereik nastreven is televisie een goed medium. Maar bereik alleen is niet genoeg. De vroege ochtend blijkt het meest effectief te zijn voor televisiereclames, aldus Screenforce
Mediahuis verwerft participatie in Amerikaans consultancybureau Mather Economics
Mediagroep Mediahuis en consultancybureau Mather Economics gaan een strategische samenwerking aan. Mediahuis verwerft hierbij een 35 procent participatie in het Amerikaanse bureau
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Radio luisteren blijft populair, Spotify en podcasts in opmars
Het luisteren naar radio en naar (eigen) muziek is in de afgelopen twee jaar verder toegenomen. In 2017 werd 190 minuten per dag geluisterd, inmiddels luisteren we gemiddeld 202 minuten naar audio
[Screenforce] De internetgeneratie kijkt net zo veel video
Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on-demandcontent en 40-plussers kijken vooral livetelevisie. De internetgeneratie kijkt niet minder video dan vijf jaar geleden, maar wel anders
[Onderzoek] Boeiende video genereert vergelijkbare reacties in de hersenen
Promovendus Hang-Yee Chan, dr. Maarten Boksem en hoogleraar Ale Smidts analyseerden de hersenactiviteit van 60 personen terwijl ze naar dezelfde reeks van 35 tv-commercials keken
[Onderzoek] Nielsen: netto mediabestedingen in 2018 met 3,2 procent toegenomen
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Het was de grootste stijging in de laatste vijf jaar
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien
Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
[Onderzoek] NU.nl grootste in zakelijke markt
NU.nl is het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de resultaten van het DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers
Video on demand groter dan lineaire televisie
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
[Onderzoek] 110.000 communicatieprofessionals in Nederland
Onderzoek van de Hogeschool Leiden en Hanzehogeschool Groningen naar de omvang en inhoud van het communicatievak wijst uit dat in Nederland circa 110.000 communicatieprofessionals werken
[Onderzoek] Alleen pagina 1 telt voor Google bij voice search
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Mediamonitor 2019: weinig aanbieders in kranten- en televisiemarkt; veel geld vloeit weg naar Facebook en Google
Nog steeds beheersen drie aanbieders driekwart van de televisiemarkt en in de krantenmarkt beheersen Mediahuis en De Persgroep 89 procent. Dat zijn data uit 2017, waarbij de toezichthouder klaagt dat het steeds moeilijker is gegevens te verkrijgen
[Screenforce] Mediagebruik stabiel gebleven op 8,5 uur per dag
De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8,5 uur per dag aan media
[Roundtable of Innovation] 27 juni: Beïnvloed consumenten door inzet van Distinctive Assets
Validators laat zien hoe belangrijk Distinctive Assets zijn bij de beïnvloeding van onbewust consumentengedrag. Voor iedereen die zich bezighoudt met marketing en communicatie is het relevant om te weten hoe merkelementen voor een merk kunnen werken
[Screenforce] Televisie genereert 80 procent van de verkopen uit reclame
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt
Nederlanders besteden 8,5 uur per dag aan media
De manier waarop Nederlanders hun tijd besteden, blijft min of meer gelijk aan eerdere jaren. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds 8 uur en 23 minuten aan media. De meeste tijd per etmaal wordt besteedt aan slapen
De MediaTestDag: één onderzoekvraag in 24 uur gratis beantwoord
MediaTest, een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in media en communicatie, duikt met het hele team 24 uur in één onderzoeksvraag. Iedereen mag hiervoor een onderzoeksvraag inzenden
Luistercijfers voortaan gecombineerd met ontvangstwijze en profielen
De luistercijfers van radiozenders zijn voortaan gecombineerd met de ontvangstwijze en profielen van luisteraars. Dit heeft NLO (Nationaal Luister Onderzoek) bekend gekend gemaakt
Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat
Clipit doet media-monitoring en intelligence Mercedes-Benz
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
[Onderzoek] Zin: 50+ vrouw voelt zich jonger
Bijna 7 op de 10 vrouwen voelen zich, gemiddeld, 13 jaar jonger dan ze feitelijk zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder vrouwen tussen de 50 en 75 jaar uitgevoerd in opdracht van tijdschrift Zin
[onderzoek] TV activeert kijkers tot online surfen en aankopen en opmars VOD
Televisie activeert kijkers tot online surfen en het doen van online aankopen en er is een VOD opmars. Dit blijkt uit het onderzoek Trend in Digitale Media van GFK/Screenforce.
[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
Medeoprichter Jan Willem Gerritsen vertrekt bij MetrixLab
Jan Willem Gerritsen, Executive Officer Europe/US/Latin America Operations van de Macromill Group en medeoprichter van MetrixLab, verlaat het bedrijf. Scott Ernst, Global CEO van de Macromill Group, neemt zijn verantwoordelijkheden voorlopig over
Startpagina.nl publiceert meest gebruikte zoektermen 2018
Met dagelijks een kwart miljoen zoekopdrachten op diverse platforms, vormt Startpagina.nl een goede graadmeter van internettend Nederland
Gouden FIPP Insight Awards voor Sanoma-onderzoeken
Jaarlijks zet het internationale medianetwerk FIPP de meest effectieve onderzoeksprojecten van mediabedrijven in de schijnwerpers. Sanoma viel twee keer in de prijzen, twee keer goud
[Onderzoek] XS4ALL: 25 procent denkt dat er op internet sprake is van censuur
Twee derde van de Nederlanders gebruikt het internet nog altijd het meest waarvoor het ooit bedoeld is: om vrijuit informatie op te kunnen zoeken
[Screenforce] Tv bereikt wereldwijd 67,6 procent van de bevolking binnen één dag
De Global TV Group heeft een update gepubliceerd van het Global TV Deck. Dit jaar is het overzicht geüpdatet met de meest recente cijfers uit 26 landen
[Onderzoek] Twitter als influencer
Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 %) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 %)
[Search Advertising Study] Search advertising blijft ongekend populair
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien
[Column] Jasper Bronner: Aandacht: hoe tackle je het grootste probleem in marketing?
Heb je weleens het verhaal gebruikt dat onze aandachtsspanne is afgezakt naar minder dan negen seconden, ofwel nog korter dan de aandachtsspanne van een goudvis?
[Onderzoek] Adverteer op vertrouwd advertentieplatform
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
Adverteren in vertrouwde mediaomgeving verhoogt merkvoorkeur
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt
Digital Out-of-Home onmisbaar in mediamix voor bereiken Young Millennials
Young Millennials bevinden zich buiten, daar waar Out-of-Home aanwezig is. Digital Out-of-Home schermen staan onder meer op NS stations en hier vind je de Young Millennials
[Onderzoek] On demand in opmars, ook op social media
In de huidige maatschappij is er steeds meer behoefte aan maatwerk. Gepersonaliseerde advertenties, producten en service, we verwachten steeds meer van de bedrijven en organisaties waar wij dagelijks mee in aanraking komen
NOM Folder Monitor 2018: 52% wil folder
52 procent van de Nederlanders zou de papieren folder missen als deze niet meer zou verschijnen. 14 procent staat hier neutraal tegenover
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
Waylon populair in zoekopdrachten Google
Als we de kans op succes bepalen aan de hand van de online populariteit, dan wordt Waylon derde tijdens het komende Eurovisie Songfestival
[Onderzoek] Quadia: onlinevideo steeds vaker het primaire communicatiekanaal
43 procent van de marketeers verwacht dat hun bedrijf binnen nu en drie jaar een eigen corporate videokanaal heeft
[Onderzoek] Meer dan 60 procent van millennials maakt zich zorgen over nepnieuws
Mensen laten zich niet zo gemakkelijk bedriegen, tenzij ze het zelf graag willen. De meerderheid is allang gewaarschuwd en dat is goed nieuws
Adobe introduceert analyses voor online en offline audio
Adobe Analytics Cloud stelt merken in staat diepere inzichten te verwerven in podcasts, streamingmuziek en digitale boeken
De MediaTestDag: één onderzoekvraag in 24 uur gratis beantwoord
Iedereen, zowel particulier als organisatie, mag hiervoor een onderzoeksvraag inzenden.
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media zijn de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen
[Onderzoek] Abovo Media: Emotie speelt belangrijke rol bij mediakeuze
Emotie speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald type media. De vraag is niet: waar bevindt de consument zich - online of offline -, maar: welke beleving ligt ten grondslag aan mediagebruik?
[Onderzoek] GfK: Smartphone steeds populairder, tablet boet in
De smartphone wordt steeds veelzijdiger gebruikt. Er is een toename in het gebruik van diverse activiteiten terwijl deze zijn afgenomen op de tablet
[Onderzoek] Conduent: twee derde klanten communicatie- en mediabedrijven is loyaal
Tegelijkertijd zegt bijna de helft van de klanten (47 % bij communicatie, 48 % bij media) dat ze een aanbieder zonder problemen aan de kant schuiven als daar een goede reden voor is
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
[Onderzoek] Voor jongeren is de papieren krant dood. Lineaire tv (nog) niet
Dit blijkt uit de resultaten van het jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest
[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is
De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden
ANWB brengt merk- en campagneonderzoek onder bij Validators
Met deze stap wordt Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit en het testen van creaties gaat verzorgen
Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes
Millennials grootverbruikers van audio
De tijd die millennials aan audio besteden, ligt met 202 minuten per dag 7 procent boven het landelijk gemiddelde
[Onderzoek] Live radio domineert audiodag
Uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek (ADO) van Stichting NLO, blijkt dat live radio de dominante audiovorm is
NLO: meeste mensen luisteren via FM
Het luisteraandeel van FM bedraagt 52 procent en houdt daarmee de digitale bronnen op afstand
[Column] Eline Zwinkels: Magazines blijven een sterk communicatiemiddel
Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72 procent (2013: 65%). De magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016 en 2017 hoger beoordeeld dan in voorgaande jaren
VINEX en SKO verlengen contract NOBO
De Verenigde Internet Exploitanten en Stichting KijkOnderzoek hebben hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO)
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media
Jongeren spenderen gemiddeld 195 minuten per dag aan social media. Aan WhatsApp wordt de meeste tijd besteed: 75 minuten
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Aantal vrouwelijke kijkers Eredivisie neemt toe
Sponsoren van de Eredivisie lijken zich echter nog voornamelijk te richten op de mannelijke kijker
Nederlandse jongeren gaan slapen en worden wakker met telefoon
68 procent van de 16- en 17-jarige Nederlandse jongeren gebruikt het laatste uur voordat zij gaan slapen op doordeweekse dagen hun telefoon
Lieke Martens meest populaire Nederlands Elftal-speler op social media
Dit blijkt uit een analyse van Meltwater. Het bureau onderzocht hoe vaak de namen van de speelsters tijdens het Europees Kampioenschap werden genoemd in Nederlandstalige berichten op social media
Mobile App Users Hesitant to Give Info When Signing Up
Security of permissions data is a top concern for smartphone users when registering for an app, a new survey finds
[Onderzoek] Nederlanders verkiezen traditionele communicatiekanalen bij online service
Consumenten hechten nog weinig waarde aan het in contact kunnen komen met bedrijven via social media en chatbots
Booking.com onderzoekt relevantie social media en online reviews
Booking.com heeft onderzoek uitgevoerd onder 18.000 mensen uit 25 landen wereldwijd om meer te weten te komen over de eerste 24 uur op reis
[Column] Martin Leeflang: Onze collectieve verslaving aan meningen
Wat vind je van mijn nieuwe schoenen? Heb ik in deze broek een dik achterwerk? Mensen zijn ontzettend afhankelijk van de mening van anderen
[Onderzoek] Vraagtekens bij veiligheid online persoonsgegevens
De jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dit blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert
CBS: meer ouderen op social media
Het gebruik van sociale netwerken onder 45- tot 65-jarigen nam toe van 70 procent naar 83 procent
Ze.nl Summerbody Onderzoek: liever geen bikinifoto's op social media
9 op de 10 vrouwen hoeft haar bikinifoto niet op social media, tenzij haar lichaam er voordelig in uitkomt (19,3%) of alleen zichtbaar is voor vrienden (10,1%)
Fair Data: een nieuw keurmerk voor dataprivacy
MOA lanceert het keurmerk Fair Data. Een keurmerk dat consumenten inzicht biedt in welke (onderzoek)organisaties op verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan
Onderzoek: e-mailcampagnes met kleine omvang meest effectief
Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017, waarin 4,8 miljard e-mails verdeeld over 185.000 campagnes zijn onderzocht
GfK: 49 procent Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent
18- tot 34-jarigen besteden dagelijks 3 uur en 40 minuten aan het kijken van online videocontent. Dit is 3 uur meer dan 55+ers kijken
Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne
RTV-campagnes zorgen voor direct sitebezoek en ze jagen de effecten van de inzet van organic, branded en non-branded search extra aan
Burson-Martseller: Nederlandse overheid meest interactief op Twitter
Het Twitteraccount van de minister-president staat met 787.158 volgers in de top 10 van de meest gevolgde EU-leiders
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, out of home was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als vorig jaar een nipte plus.
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
[Interview] Karin Schut over VINEX en NOBO
Na jarenlang bij mediabureaus te hebben gewerkt, is Karin Schut begin dit jaar gestart als directeur van VINEX. We spreken met Karin over het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO)
[Interview] Symen Jansma over de meest geinstagramde plekken ter wereld
Online reisaanbieder TravelBird lanceerde onlangs een trendstudie naar de toeristische attracties die het meest terugkomen op Instagram. We spreken met oprichter Symen Jansma over de lijst, pretparken en reisapps
Content Marketing Onderzoek 2017 van start
Het is het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt.
Niet Mattie en Wietze, maar Domien meest besproken radio-dj
Domien Verschuuren is de meest besproken dj van Nederland. Dj’s van de publieke omroep domineren het positieve sentiment
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Awin: verkoop smartphones blijft stijgen
De verkoop van losse toestellen blijft in 2017 stijgen. Dat is wat volgens affiliate marketingnetwerk Awin de telecomtrend in 2017 zal kenmerken
Groot deel websites bioscopen niet responsive
Bij 25 van de 88 bioscopen werd een responsive website gevonden. Dat betekent iets meer dan de 63 websites van bioscopen aan bruikbaarheid inboeten
PwC: kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships
Mediabedrijven doen er goed aan hun verdienmodellen tegen het licht te houden. Dat is onontkoombaar als zij consumenten die naar sport willen kijken, ook de komende jaren willen bereiken
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
De positieve effecten van softe sponsoring in CMC
In de dramaserie CMC van RTL4 kregen zeven gezondheidsfondsen via de VriendenLoterij softe exposure in de serie
Feijenoord verslaat Ajax op social media
Op 2 april staat Ajax – Feyenoord op het programma. Meltwater analyseert hoe de titelstrijd tussen de grootmachten zich online afspeelt
Digitale oplage FD groeit, printeditie vrijwel stabiel
Met 68.646 digitale abonnees neemt het FD een derde positie in na de algemene dagbladen De Telegraaf en De Volkskrant
Adobe Analytics Video Heartbeat ontvangt SKO-certificering
Met deze certificering komt Adobe Analytics Video Heartbeat beschikbaar voor Nederlandse broadcasters, adverteerders en mediabureaus
[Column] Tara Rikkers: Media-Trendpanel; gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017
Het Media-Trendpanel heeft gesproken: gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017. Maar liefst 87 procent geeft aan dat deze trend belangrijk tot zeer belangrijk wordt dit jaar.
Spotalytics Zilveren Cross Media Innovatie 2017
We kennen Mediasynced van Mark van de Crommert en Mendel Looije als een innovatief bedrijf dat al jaren crossmediaal denkt.
[Cross Media Innovatie 2017] Daan Bolder over Braingineers en Brainpeek
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Braingineers stuurde Brainpeek in en is genomineerd voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Daan Bolder, Managing Partner bij Braingineers.
[Cross Media Case 2017] Bas Otterspoor over de effectiviteit van online radioreclame
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. MeMo2 stuurt hun onderzoek naar de effectiviteit van online radioreclame in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Bas Otterspoor, Strategy Consultant van MeMo2
Groot deel ondernemers gebruikt geen socialmediabuttons
Telefoonboek.nl onderzocht de websites in haar database en bekeek welke socialmediabuttons er gesignaleerd worden
MeMo² duikt in Snapchatgebruik
Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en wil in 2017 naar de beurs. Adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse
Karin Schut directeur VINEX
Als directeur VINEX zal Karin het team aansturen en de voortgang van het onderzoek bewaken
Social media steeds belangrijker voor tijdschriften
Steeds meer tijdschriften zijn te vinden op social media. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30 procent) en Instagram (+11 procent) neemt fors toe
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
88 procent Nederlandse huishoudens heeft digitale tv
Dat blijkt uit de resultaten van de Media Standaard Survey 2016 die Stichting KijkOnderzoek publiceerde. Screenforce zette de belangrijkste punten op een rij
Nederlands MediaNetwerk en MediaTest presenteren Media-Trendpanel 2017
Dit jaar willen we weer vier onderzoeken onder het panel houden, waarbij we aftrappen met een onderzoek naar de belangrijkste mediatrends voor 2017.
Snapchat meest gebruikt voor sexting
76,1 procent van de naaktfoto’s of foto’s in ondergoed wordt verstuurd via Snapchat. Ook WhatsApp (47,8%) en Facebook (9%) zijn populair
LexisNexis monitort media-aandacht voor politieke partijen
LexisNexis heeft een verkiezingsmonitor ingericht die bijhoudt welke politieke partij, welke lijsttrekker en welk verkiezingsthema het meest in het nieuws komen
Karin Schut directeur VINEX
Karin Schut is de nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO. Zij volgt Bas de Vos op
[Onderzoek] Effectieve TV-commercial prikkelt verbeelding
TV-commercials die zowel de verbeelding prikkelen als functionele voordelen van een product belichten het meest effectief, aldus Linda Couwenberg van de Erasmus Universiteit.
Desktop meest gebruikt voor Telefoonboek.nl
Ook in 2016 werden er bedrijven en personen gezocht op Telefoonboek.nl. Het bedrijf zocht uit vanaf welk apparaat mensen zoeken
Hersenscans onthullen wat tv-reclame effectief maakt
Linda Couwenberg ontdekte dat de meest effectieve tv-commercials de functionele voordelen van een product belichten en daarnaast de verbeelding prikkelen
Amerikaanse millennials keren hun favoriete merk de rug toe
Merkloyaliteit van millennials vergroot druk op logistieke afdelingen, aldus Amerikaans onderzoek
[Column] Martin Leeflang: Adidas laat kans Gouden Loeki onbenut liggen
Heel soms wordt reclame verheven tot kunst. Het idee voor deze televisie commercial kwam van de Duitse filmacademie student Eugen Mehrer. Op eigen kracht maakte hij een 'spec spot' voor Adidas, een low budget commercial waarmee concepten visueel beter uitgewerkt worden.