Tag Resultaten
[Screenforce] Vroege ochtend effectiefst voor tv-reclame
Voor adverteerders die een zo groot mogelijk bereik nastreven is televisie een goed medium. Maar bereik alleen is niet genoeg. De vroege ochtend blijkt het meest effectief te zijn voor televisiereclames, aldus Screenforce
Mediahuis verwerft participatie in Amerikaans consultancybureau Mather Economics
Mediagroep Mediahuis en consultancybureau Mather Economics gaan een strategische samenwerking aan. Mediahuis verwerft hierbij een 35 procent participatie in het Amerikaanse bureau
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Radio luisteren blijft populair, Spotify en podcasts in opmars
Het luisteren naar radio en naar (eigen) muziek is in de afgelopen twee jaar verder toegenomen. In 2017 werd 190 minuten per dag geluisterd, inmiddels luisteren we gemiddeld 202 minuten naar audio
[Screenforce] De internetgeneratie kijkt net zo veel video
Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on-demandcontent en 40-plussers kijken vooral livetelevisie. De internetgeneratie kijkt niet minder video dan vijf jaar geleden, maar wel anders
[Onderzoek] Boeiende video genereert vergelijkbare reacties in de hersenen
Promovendus Hang-Yee Chan, dr. Maarten Boksem en hoogleraar Ale Smidts analyseerden de hersenactiviteit van 60 personen terwijl ze naar dezelfde reeks van 35 tv-commercials keken
[Onderzoek] Nielsen: netto mediabestedingen in 2018 met 3,2 procent toegenomen
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Het was de grootste stijging in de laatste vijf jaar
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien
Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
[Onderzoek] NU.nl grootste in zakelijke markt
NU.nl is het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de resultaten van het DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers
Video on demand groter dan lineaire televisie
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
[Onderzoek] 110.000 communicatieprofessionals in Nederland
Onderzoek van de Hogeschool Leiden en Hanzehogeschool Groningen naar de omvang en inhoud van het communicatievak wijst uit dat in Nederland circa 110.000 communicatieprofessionals werken
[Onderzoek] Alleen pagina 1 telt voor Google bij voice search
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Mediamonitor 2019: weinig aanbieders in kranten- en televisiemarkt; veel geld vloeit weg naar Facebook en Google
Nog steeds beheersen drie aanbieders driekwart van de televisiemarkt en in de krantenmarkt beheersen Mediahuis en De Persgroep 89 procent. Dat zijn data uit 2017, waarbij de toezichthouder klaagt dat het steeds moeilijker is gegevens te verkrijgen
[Screenforce] Mediagebruik stabiel gebleven op 8,5 uur per dag
De totale tijd besteed aan media is de afgelopen vijf jaar stabiel gebleven. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds bijna 8,5 uur per dag aan media
[Roundtable of Innovation] 27 juni: Beïnvloed consumenten door inzet van Distinctive Assets
Validators laat zien hoe belangrijk Distinctive Assets zijn bij de beïnvloeding van onbewust consumentengedrag. Voor iedereen die zich bezighoudt met marketing en communicatie is het relevant om te weten hoe merkelementen voor een merk kunnen werken
[Screenforce] Televisie genereert 80 procent van de verkopen uit reclame
Een nieuwe analyse van de effectiviteit van reclame voor kleine bedrijven levert opmerkelijke uitkomsten op. Zo blijkt dat televisiereclame de meeste verkopen aanjaagt
Nederlanders besteden 8,5 uur per dag aan media
De manier waarop Nederlanders hun tijd besteden, blijft min of meer gelijk aan eerdere jaren. Gemiddeld besteden Nederlanders nog steeds 8 uur en 23 minuten aan media. De meeste tijd per etmaal wordt besteedt aan slapen
De MediaTestDag: één onderzoekvraag in 24 uur gratis beantwoord
MediaTest, een marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in media en communicatie, duikt met het hele team 24 uur in één onderzoeksvraag. Iedereen mag hiervoor een onderzoeksvraag inzenden
Luistercijfers voortaan gecombineerd met ontvangstwijze en profielen
De luistercijfers van radiozenders zijn voortaan gecombineerd met de ontvangstwijze en profielen van luisteraars. Dit heeft NLO (Nationaal Luister Onderzoek) bekend gekend gemaakt
Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat
Clipit doet media-monitoring en intelligence Mercedes-Benz
Automerk Mercedes-Benz kiest voor Clipit als partner in media-monitoring en intelligence in de Benelux. Alle media-aandacht rondom het merk, de automodellen en de branche wordt in kaart gebracht
[Onderzoek] Zin: 50+ vrouw voelt zich jonger
Bijna 7 op de 10 vrouwen voelen zich, gemiddeld, 13 jaar jonger dan ze feitelijk zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder vrouwen tussen de 50 en 75 jaar uitgevoerd in opdracht van tijdschrift Zin
[onderzoek] TV activeert kijkers tot online surfen en aankopen en opmars VOD
Televisie activeert kijkers tot online surfen en het doen van online aankopen en er is een VOD opmars. Dit blijkt uit het onderzoek Trend in Digitale Media van GFK/Screenforce.
[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
Medeoprichter Jan Willem Gerritsen vertrekt bij MetrixLab
Jan Willem Gerritsen, Executive Officer Europe/US/Latin America Operations van de Macromill Group en medeoprichter van MetrixLab, verlaat het bedrijf. Scott Ernst, Global CEO van de Macromill Group, neemt zijn verantwoordelijkheden voorlopig over
Startpagina.nl publiceert meest gebruikte zoektermen 2018
Met dagelijks een kwart miljoen zoekopdrachten op diverse platforms, vormt Startpagina.nl een goede graadmeter van internettend Nederland
Gouden FIPP Insight Awards voor Sanoma-onderzoeken
Jaarlijks zet het internationale medianetwerk FIPP de meest effectieve onderzoeksprojecten van mediabedrijven in de schijnwerpers. Sanoma viel twee keer in de prijzen, twee keer goud
[Onderzoek] XS4ALL: 25 procent denkt dat er op internet sprake is van censuur
Twee derde van de Nederlanders gebruikt het internet nog altijd het meest waarvoor het ooit bedoeld is: om vrijuit informatie op te kunnen zoeken
[Screenforce] Tv bereikt wereldwijd 67,6 procent van de bevolking binnen één dag
De Global TV Group heeft een update gepubliceerd van het Global TV Deck. Dit jaar is het overzicht geüpdatet met de meest recente cijfers uit 26 landen
[Onderzoek] Twitter als influencer
Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 %) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 %)
[Search Advertising Study] Search advertising blijft ongekend populair
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien
[Column] Jasper Bronner: Aandacht: hoe tackle je het grootste probleem in marketing?
Heb je weleens het verhaal gebruikt dat onze aandachtsspanne is afgezakt naar minder dan negen seconden, ofwel nog korter dan de aandachtsspanne van een goudvis?
[Onderzoek] Adverteer op vertrouwd advertentieplatform
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
Adverteren in vertrouwde mediaomgeving verhoogt merkvoorkeur
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt
Digital Out-of-Home onmisbaar in mediamix voor bereiken Young Millennials
Young Millennials bevinden zich buiten, daar waar Out-of-Home aanwezig is. Digital Out-of-Home schermen staan onder meer op NS stations en hier vind je de Young Millennials
[Onderzoek] On demand in opmars, ook op social media
In de huidige maatschappij is er steeds meer behoefte aan maatwerk. Gepersonaliseerde advertenties, producten en service, we verwachten steeds meer van de bedrijven en organisaties waar wij dagelijks mee in aanraking komen
NOM Folder Monitor 2018: 52% wil folder
52 procent van de Nederlanders zou de papieren folder missen als deze niet meer zou verschijnen. 14 procent staat hier neutraal tegenover
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
Waylon populair in zoekopdrachten Google
Als we de kans op succes bepalen aan de hand van de online populariteit, dan wordt Waylon derde tijdens het komende Eurovisie Songfestival
[Onderzoek] Quadia: onlinevideo steeds vaker het primaire communicatiekanaal
43 procent van de marketeers verwacht dat hun bedrijf binnen nu en drie jaar een eigen corporate videokanaal heeft
[Onderzoek] Meer dan 60 procent van millennials maakt zich zorgen over nepnieuws
Mensen laten zich niet zo gemakkelijk bedriegen, tenzij ze het zelf graag willen. De meerderheid is allang gewaarschuwd en dat is goed nieuws
Adobe introduceert analyses voor online en offline audio
Adobe Analytics Cloud stelt merken in staat diepere inzichten te verwerven in podcasts, streamingmuziek en digitale boeken
De MediaTestDag: één onderzoekvraag in 24 uur gratis beantwoord
Iedereen, zowel particulier als organisatie, mag hiervoor een onderzoeksvraag inzenden.
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media zijn de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen
[Onderzoek] Abovo Media: Emotie speelt belangrijke rol bij mediakeuze
Emotie speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald type media. De vraag is niet: waar bevindt de consument zich - online of offline -, maar: welke beleving ligt ten grondslag aan mediagebruik?
[Onderzoek] GfK: Smartphone steeds populairder, tablet boet in
De smartphone wordt steeds veelzijdiger gebruikt. Er is een toename in het gebruik van diverse activiteiten terwijl deze zijn afgenomen op de tablet
[Onderzoek] Conduent: twee derde klanten communicatie- en mediabedrijven is loyaal
Tegelijkertijd zegt bijna de helft van de klanten (47 % bij communicatie, 48 % bij media) dat ze een aanbieder zonder problemen aan de kant schuiven als daar een goede reden voor is
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
[Onderzoek] Voor jongeren is de papieren krant dood. Lineaire tv (nog) niet
Dit blijkt uit de resultaten van het jongerenonderzoek van Wayne Parker Kent en onderzoeksbureau MediaTest
[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is
De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden
ANWB brengt merk- en campagneonderzoek onder bij Validators
Met deze stap wordt Validators voor ANWB de partij die de merkontwikkelingen, de campagne-effectiviteit en het testen van creaties gaat verzorgen
Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes
Millennials grootverbruikers van audio
De tijd die millennials aan audio besteden, ligt met 202 minuten per dag 7 procent boven het landelijk gemiddelde
[Onderzoek] Live radio domineert audiodag
Uit de meest recente versie van het Audio Distributie Onderzoek (ADO) van Stichting NLO, blijkt dat live radio de dominante audiovorm is
NLO: meeste mensen luisteren via FM
Het luisteraandeel van FM bedraagt 52 procent en houdt daarmee de digitale bronnen op afstand
[Column] Eline Zwinkels: Magazines blijven een sterk communicatiemiddel
Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72 procent (2013: 65%). De magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016 en 2017 hoger beoordeeld dan in voorgaande jaren
VINEX en SKO verlengen contract NOBO
De Verenigde Internet Exploitanten en Stichting KijkOnderzoek hebben hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO)
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media
Jongeren spenderen gemiddeld 195 minuten per dag aan social media. Aan WhatsApp wordt de meeste tijd besteed: 75 minuten
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Aantal vrouwelijke kijkers Eredivisie neemt toe
Sponsoren van de Eredivisie lijken zich echter nog voornamelijk te richten op de mannelijke kijker
Nederlandse jongeren gaan slapen en worden wakker met telefoon
68 procent van de 16- en 17-jarige Nederlandse jongeren gebruikt het laatste uur voordat zij gaan slapen op doordeweekse dagen hun telefoon
Lieke Martens meest populaire Nederlands Elftal-speler op social media
Dit blijkt uit een analyse van Meltwater. Het bureau onderzocht hoe vaak de namen van de speelsters tijdens het Europees Kampioenschap werden genoemd in Nederlandstalige berichten op social media
Mobile App Users Hesitant to Give Info When Signing Up
Security of permissions data is a top concern for smartphone users when registering for an app, a new survey finds
[Onderzoek] Nederlanders verkiezen traditionele communicatiekanalen bij online service
Consumenten hechten nog weinig waarde aan het in contact kunnen komen met bedrijven via social media en chatbots
Booking.com onderzoekt relevantie social media en online reviews
Booking.com heeft onderzoek uitgevoerd onder 18.000 mensen uit 25 landen wereldwijd om meer te weten te komen over de eerste 24 uur op reis
[Column] Martin Leeflang: Onze collectieve verslaving aan meningen
Wat vind je van mijn nieuwe schoenen? Heb ik in deze broek een dik achterwerk? Mensen zijn ontzettend afhankelijk van de mening van anderen
[Onderzoek] Vraagtekens bij veiligheid online persoonsgegevens
De jongere generaties zijn zich in het afgelopen jaar meer zorgen gaan maken. Dit blijkt uit het Whats Happening Online-onderzoek, dat Ruigrok NetPanel sinds 2007 jaarlijks uitvoert
CBS: meer ouderen op social media
Het gebruik van sociale netwerken onder 45- tot 65-jarigen nam toe van 70 procent naar 83 procent
Ze.nl Summerbody Onderzoek: liever geen bikinifoto's op social media
9 op de 10 vrouwen hoeft haar bikinifoto niet op social media, tenzij haar lichaam er voordelig in uitkomt (19,3%) of alleen zichtbaar is voor vrienden (10,1%)
Fair Data: een nieuw keurmerk voor dataprivacy
MOA lanceert het keurmerk Fair Data. Een keurmerk dat consumenten inzicht biedt in welke (onderzoek)organisaties op verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan
Onderzoek: e-mailcampagnes met kleine omvang meest effectief
Dit blijkt uit de DDMA Nationale E-mail Benchmark 2017, waarin 4,8 miljard e-mails verdeeld over 185.000 campagnes zijn onderzocht
GfK: 49 procent Nederlanders kijkt naar betaalde online videocontent
18- tot 34-jarigen besteden dagelijks 3 uur en 40 minuten aan het kijken van online videocontent. Dit is 3 uur meer dan 55+ers kijken
Onderzoek: sitebezoek neemt toe door RTV-campagne
RTV-campagnes zorgen voor direct sitebezoek en ze jagen de effecten van de inzet van organic, branded en non-branded search extra aan
Burson-Martseller: Nederlandse overheid meest interactief op Twitter
Het Twitteraccount van de minister-president staat met 787.158 volgers in de top 10 van de meest gevolgde EU-leiders
Netto mediabestedingen stijgen met 1,4 procent tot 4,7 miljard euro - online en outdoor winnen big time, televisie een beetje, radio stabiel
Internet zag de bestedingen weer dubbelcijferig toenemen, out of home was de grootste stijger onder de offline media en televisie boekte net als vorig jaar een nipte plus.
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
[Interview] Karin Schut over VINEX en NOBO
Na jarenlang bij mediabureaus te hebben gewerkt, is Karin Schut begin dit jaar gestart als directeur van VINEX. We spreken met Karin over het Nederlands Online Bereiksonderzoek (NOBO)
[Interview] Symen Jansma over de meest geinstagramde plekken ter wereld
Online reisaanbieder TravelBird lanceerde onlangs een trendstudie naar de toeristische attracties die het meest terugkomen op Instagram. We spreken met oprichter Symen Jansma over de lijst, pretparken en reisapps
Content Marketing Onderzoek 2017 van start
Het is het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt.
Niet Mattie en Wietze, maar Domien meest besproken radio-dj
Domien Verschuuren is de meest besproken dj van Nederland. Dj’s van de publieke omroep domineren het positieve sentiment
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Awin: verkoop smartphones blijft stijgen
De verkoop van losse toestellen blijft in 2017 stijgen. Dat is wat volgens affiliate marketingnetwerk Awin de telecomtrend in 2017 zal kenmerken
Groot deel websites bioscopen niet responsive
Bij 25 van de 88 bioscopen werd een responsive website gevonden. Dat betekent iets meer dan de 63 websites van bioscopen aan bruikbaarheid inboeten
PwC: kijkgedrag sportliefhebbers leidt tot nieuwe partnerships
Mediabedrijven doen er goed aan hun verdienmodellen tegen het licht te houden. Dat is onontkoombaar als zij consumenten die naar sport willen kijken, ook de komende jaren willen bereiken
[Column] Paola Cassone: De digitale revolutie is van ons allemaal
Laten we meteen met de deur in huis vallen: het klopt helemaal dat millennials internetverslaafd zijn, op Facebook zitten zodra ze wakker worden en geen dag zonder hun mobiel kunnen leven. Dat ze steeds meer YouTube en Netflix kijken dan televisie en dat ze kranten niet onmisbaar vinden
De positieve effecten van softe sponsoring in CMC
In de dramaserie CMC van RTL4 kregen zeven gezondheidsfondsen via de VriendenLoterij softe exposure in de serie
Feijenoord verslaat Ajax op social media
Op 2 april staat Ajax – Feyenoord op het programma. Meltwater analyseert hoe de titelstrijd tussen de grootmachten zich online afspeelt
Digitale oplage FD groeit, printeditie vrijwel stabiel
Met 68.646 digitale abonnees neemt het FD een derde positie in na de algemene dagbladen De Telegraaf en De Volkskrant
Adobe Analytics Video Heartbeat ontvangt SKO-certificering
Met deze certificering komt Adobe Analytics Video Heartbeat beschikbaar voor Nederlandse broadcasters, adverteerders en mediabureaus
[Column] Tara Rikkers: Media-Trendpanel; gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017
Het Media-Trendpanel heeft gesproken: gepersonaliseerde content is dé mediatrend van 2017. Maar liefst 87 procent geeft aan dat deze trend belangrijk tot zeer belangrijk wordt dit jaar.
Spotalytics Zilveren Cross Media Innovatie 2017
We kennen Mediasynced van Mark van de Crommert en Mendel Looije als een innovatief bedrijf dat al jaren crossmediaal denkt.
[Cross Media Innovatie 2017] Daan Bolder over Braingineers en Brainpeek
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Braingineers stuurde Brainpeek in en is genomineerd voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Daan Bolder, Managing Partner bij Braingineers.
[Cross Media Case 2017] Bas Otterspoor over de effectiviteit van online radioreclame
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. MeMo2 stuurt hun onderzoek naar de effectiviteit van online radioreclame in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Bas Otterspoor, Strategy Consultant van MeMo2
Groot deel ondernemers gebruikt geen socialmediabuttons
Telefoonboek.nl onderzocht de websites in haar database en bekeek welke socialmediabuttons er gesignaleerd worden
MeMo² duikt in Snapchatgebruik
Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en wil in 2017 naar de beurs. Adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse
Karin Schut directeur VINEX
Als directeur VINEX zal Karin het team aansturen en de voortgang van het onderzoek bewaken
Social media steeds belangrijker voor tijdschriften
Steeds meer tijdschriften zijn te vinden op social media. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30 procent) en Instagram (+11 procent) neemt fors toe
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
88 procent Nederlandse huishoudens heeft digitale tv
Dat blijkt uit de resultaten van de Media Standaard Survey 2016 die Stichting KijkOnderzoek publiceerde. Screenforce zette de belangrijkste punten op een rij
Nederlands MediaNetwerk en MediaTest presenteren Media-Trendpanel 2017
Dit jaar willen we weer vier onderzoeken onder het panel houden, waarbij we aftrappen met een onderzoek naar de belangrijkste mediatrends voor 2017.
Snapchat meest gebruikt voor sexting
76,1 procent van de naaktfoto’s of foto’s in ondergoed wordt verstuurd via Snapchat. Ook WhatsApp (47,8%) en Facebook (9%) zijn populair
LexisNexis monitort media-aandacht voor politieke partijen
LexisNexis heeft een verkiezingsmonitor ingericht die bijhoudt welke politieke partij, welke lijsttrekker en welk verkiezingsthema het meest in het nieuws komen
Karin Schut directeur VINEX
Karin Schut is de nieuwe directeur van VINEX, de organisatie achter Nederlands Online Bereiksonderzoek NOBO. Zij volgt Bas de Vos op
[Onderzoek] Effectieve TV-commercial prikkelt verbeelding
TV-commercials die zowel de verbeelding prikkelen als functionele voordelen van een product belichten het meest effectief, aldus Linda Couwenberg van de Erasmus Universiteit.
Desktop meest gebruikt voor Telefoonboek.nl
Ook in 2016 werden er bedrijven en personen gezocht op Telefoonboek.nl. Het bedrijf zocht uit vanaf welk apparaat mensen zoeken
Hersenscans onthullen wat tv-reclame effectief maakt
Linda Couwenberg ontdekte dat de meest effectieve tv-commercials de functionele voordelen van een product belichten en daarnaast de verbeelding prikkelen
Amerikaanse millennials keren hun favoriete merk de rug toe
Merkloyaliteit van millennials vergroot druk op logistieke afdelingen, aldus Amerikaans onderzoek
[Column] Martin Leeflang: Adidas laat kans Gouden Loeki onbenut liggen
Heel soms wordt reclame verheven tot kunst. Het idee voor deze televisie commercial kwam van de Duitse filmacademie student Eugen Mehrer. Op eigen kracht maakte hij een 'spec spot' voor Adidas, een low budget commercial waarmee concepten visueel beter uitgewerkt worden.
[Column] Anne-Marie Ketelaar: Onderzoek niet alleen, pas ook toe
De adverteerder komt langs bij een onderzoeksbureau om zijn campagnes te testen. Alle voorwaarden zijn aanwezig. Hoe kan het dan toch zo zijn dat de betreffende campagne het niet goed doet qua rendement?
[Onderzoek] DDMA: helft organisaties onderbouwt beslissingen met data
Nederlandse organisaties die investeren in data-driven marketing zijn positief gestemd over de opbrengst hiervan. Klanttevredenheid wordt als belangrijkste winst genoemd, gevolgd door omzetgroei
Criteo: aandeel mobiele reisboekingen blijft groeien
Veel mensen bezoeken websites van reisaanbieders meerdere keren op verschillende devices voordat ze een boeking doen
Tara Rikkers werkt voor MediaTest
Per 1 oktober heeft onderzoeksbureau MediaTest haar team verder uitgebreid met Tara Rikkers (28
VINEX lanceert NOBO
VINEX heeft de nieuwe standaard voor digitaal bereikonderzoek gelanceerd. De nieuwe planningcurrency zal betrouwbare en gedetailleerde data voor de onlinedisplaymarkt leveren
[Column] Michiel Rotteveel: Acceptatie zakelijk WhatsApp nog in een beginstadium
De nieuwe gebruiksvoorwaarden openen de weg voor een meer zakelijk en commercieel gebruik van WhatsApp.
Hé wat Leuk! MediaTest brengt klanten naar het veldwerk per limousine
Om de waardering voor onze klanten te laten blijken, verloot MediaTest een compleet verzorgde rit in een limousine op een veldwerkdag!
Yanniek Hendriks Junior Research Consultant bij MediaTest
Mediaonderzoeksbureau MediaTest heeft haar team versterkt met Junior Research Consultant Yanniek Hendriks
[Vacatures] MediaTest zoekt een Research Consultant (32-40 uur per week)
Bij MediaTest werk je als Research Consultant voor uitdagende, aansprekende accounts als Rabobank, NS, Marktplaats, UWV, Ahold, Tele2, Fox Sports, Noordhoff Uitgevers, Nierstichting...
Hé wat leuk! Een bericht van... Fleur Vis, MediaTest
WhatsApp voor bedrijven: de nieuwste marketingtool of slechts een uitbreiding van de klantenservice?
Nederlands MediaNetwerk en MediaTest lanceren het Media TrendPanel - meld je aan!
Begin 2016 hebben het Nederlands MediaNetwerk en MediaTest het Media TrendPanel gelanceerd, met het idee om vinger aan de pols te houden op het gebied van belangrijke mediatrends
Twee jonge talenten kiezen voor MediaTest
Marktonderzoeksbureau MediaTest versterkt het team met twee nieuwe talenten. Eline Zwinkels (24) en Femke Errens (29) starten beiden als
[Vacature] (Junior) Research Consultant bij MediaTest
MediaTest zoekt jou! Want jij bent die gedreven, commerciële en vakinhoudelijke Research Consultant met zo’n 2 jaar ervaring in marktonderzoek.
Onderzoek MediaTest naar online magazines: kansen, valkuilen en randvoorwaarden
De online varianten van papieren relatiebladen schieten als paddenstoelen uit de grond. Voor mijn studie Communicatie- en Informatiewetenschappen (Universiteit Utrecht) loop ik stage bij MediaTest, waar ik een onderzoek uitvoer
Stephan van Furth managing partner onderzoeksbureau MediaTest
De directie van MediaTest heeft zich versterkt met oud-client director, Stephan van Furth (41). Per vandaag treedt Van Furth toe als managing partner.
Samen met managing partner, Michiel Rotteveel, leidt.....
MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression
MediaTest introduceert Captivation Commercialtest met registratie van emoties - facial expression
Commercials die sterke emoties oproepen, zijn over het algemeen succesvoller. Tot nu toe was het vrij lastig om deze emoties met online onderzoek goed in kaart te brengen, aangezien.....