Tag Resultaten
[Screenforce] Bestedingen tv-reclamemarkt stijgen 13 procent naar 460 miljoen euro
De markt voor spot- en non-spotbestedingen is uitgekomen op een record van 460 miljoen euro, een groei van 13 procent. Screenforce voorspelt een groei van 6 procent tot 8 procent voor het gehele jaar.
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius leiden NMO
Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius gaan het Nationaal Media Onderzoek (NMO) naar een volgende fase brengen en een organisatie vormgeven die past bij de langetermijnambities
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Researcher
Talpa Network is per direct op zoek naar een Researcher
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Media Performance Analist/ Insights & Effectiveness Consultant
Mediabrands is per direct op zoek naar een Mediabrands zoekt een Media Performance Analist/ Insights & Effectiveness Consultant (Marketing Sciences)
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sport-/onderzoeksjournalist
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sport-/onderzoeksjournalist
Helft Nederlanders leest bewust tijdschriften tijdens vakantie
Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan het lezen van magazines en boeken ten opzichte van online en e-readers
Nielsen benoemt Lars de Vries en introduceert TVTY in Nederland
TVTY biedt een breed scala aan oplossingen om de uitvoering van tv-campagnes te verbeteren door de impact ervan op de digital performance van bedrijven te meten. Lars de Vries, die onlangs bij Nielsen in dienst trad, begeleidt de introductie
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Media Performance Analist (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Media Performance Analist (Marketing Sciences)
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Data Analyst
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Data Analyst
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Analyst (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Analyst (Marketing Sciences)
[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Media Analist
Media Info Groep is per direct op zoek naar een Media Analist
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Ervaren onderzoeksjournalist
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Ervaren onderzoeksjournalist
MediaTestdag 2022: één onderzoeksvraag in 24 uur gratis beantwoord
MediaTest komt binnenkort met de MediaTestDag 2022. Daarbij wordt een volledig onderzoek uitgevoerd naar een maatschappelijk relevant vraagstuk voor een organisatie die daar normaal gesproken niet het budget voor heeft
ACM: aantal televisiehuishoudens daalt: 1 miljoen huishoudens zonder abonnement
Ongeveer één miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement voor de directe ontvangst van lineaire televisiezenders via een infrastructuur. Inclusief zakelijke aansluitingen zijn er in Nederland circa 7,3 miljoen televisie-abonnementen. Dat is fors minder dan in 2014
NLO stelt lancering NMO-luisteronderzoek uit
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft in overleg met zijn onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het NMO-luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar
[Vacatures] MediaTest zoekt een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant
MediaTest is per direct op zoek naar een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant
NMO publiceert eerste rapportage Mediatrends
Het aantal video-apparaten waarmee videocontent wordt geconsumeerd, is gestegen naar zes per huishouden. 63 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een smart-tv. Dit blijkt uit het NMO Mediatrends 2021-onderzoek
Account delen heel gewoon onder klanten streamingdiensten
34 procent van de Nederlandse streamers kijkt mee op het account van een ander. Aan de andere kant deelt 28 procent van de streamers de inloggegevens met een ander, zodat zij ook gebruik kunnen maken van de dienst
[Vacatures] DPG Media zoekt een Datajournalist
DPG Media is per direct op zoek naar een Datajournalist
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Media Analist
Talpa Network is per direct op zoek naar een Media Analist
[Vacatures] Havas Media zoekt een Research Director
Havas Media is per direct op zoek naar een Research Director
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist - Video
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist - Video
[Vacatures] DPG Media zoekt een Data Analist - Redactionele content
DPG Media is per direct op zoek naar een Data Analist - Redactionele content
[Onderzoek] NRC Media komt met NRC Verantwoord: afrekenen met aannames
NRC Media heeft de uitkomsten van NRC Verantwoord gepubliceerd. Het onderzoek haalt enkele aannamen onderuit. De jongere NRC-gebruikers zijn niet noodzakelijk méér digital, en is er opvallend veel overlap tussen krantenlezers en podcastluisteraars
[Vacatures] UM zoekt een Connection Consultant
UM is per direct op zoek naar een Connection Consultant
Televisie in 2021: minder lineair, meer uitgesteld
In 2021 keken we gemiddeld 154 minuten per dag naar lineaire televisie, 6 minuten minder dan in 2020. Dat meldt de Stichting KijkOnderzoek in haar jaaroverzicht
[Vacatures] DPG Media zoekt een Advertising Data Project Manager
DPG Media is per direct op zoek naar een Advertising Data Project Manager
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Redacteur Misdaad en Research Shownieuws
Talpa Network is per direct op zoek naar een Redacteur Misdaad en Research Shownieuws
[Vacatures] Milkshake Research zoekt een Medior UX Researcher
Milkshake Research is per direct op zoek naar een Medior UX Researcher
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Redacteur / Researcher Hart van Nederland
Talpa Network is per direct op zoek naar een Redacteur / Researcher Hart van Nederland
[Onderzoek] Nederlanders trekken moeiteloos portemonnee voor hobby's, ook voor print
Nederlanders zijn fanatieke hobbyisten: ruim een kwart is dagelijks bezig met zijn of haar hobby. Het afgelopen jaar deden we daar nog een schepje bovenop. 1 op de 3 heeft tijdens de coronacrisis meer dan gemiddeld gehobbyd. Investeren in een hobby vinden Nederlanders dan ook geen probleem
NRC Vandaag met afstand best beluisterde podcast van Nederland
De podcast NRC Vandaag is de best beluisterde podcast van Nederland. Dit blijkt uit de eerste podcastmeting van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)
[Vacatures] DPG Media zoekt een Creatief en journalistiek onderzoekstalent
DPG Media is per direct op zoek naar een Creatief en journalistiek onderzoekstalent
[Vacancy] Fremantle is looking for a Content Researcher/Copywriter
Fremantle is directly looking for a Content Researcher/Copywriter in Amsterdam
[Sreendorce] Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart
Ebiquity, een marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: The Challenge of Attention
[Screenforce] AttentionTrace-planner: inzicht in aandacht voor videocontacten
Het bedrijf van marketingprofessor Karen Nelson-Field Amplified Intelligence, heeft afgelopen november een planning tool uitgerold die is gebaseerd op metingen van aandacht
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
[Onderzoek] Screenforce & WARC: E-commerce blijft groot en consument heeft voorkeur voor televisiereclame
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
[Vacatures] DPG Media zoekt een UX/CX Researcher
DPG Media is per direct op zoek naar een UX/CX Researcher
[Onderzoek] Global TV Group: televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten
Televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten. Dit blijkt uit de bestudering door Global TV Group van dertien onderzoeken naar de ROI op korte en lange termijn bij televisie, Broadcaster VOD en Advertising VOD
Digital advertising naar 2,34 miljard euro gegroeid in crisisjaar 2020
In 2020 is 2,34 miljard euro van het marketingbudget besteed aan digital advertising. Dit heeft brancheplatform VIA bekendgemaakt. VIA gaf daarbij aan dat dit ten koste ging van het budget van andere mediatypes als radio, televisie en print –die een daling lieten zien
Mediasynced: effect adverteren NOS Journaal
Mediasynced heeft onderzoek gedaan naar de effecten van adverteren rondom het NOS Journaal. Sinds de coronacrisis wordt meer naar het nieuws gekeken, waarbij mensen gemiddeld per dag 37 minuten naar nieuws kijken
[Screenforce] Tv in mediaplan jaagt sitebezoek en omzetgroei aan
Uit groot Amerikaanse onderzoek naar de data van televisiecampagnes en websitebezoek is iets opvallends naar voren gekomen. Bedrijven profiteren enorm van het opnemen van televisie als medium in het mediaplan
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
NLO komt met maandelijkse rapportage online radiobeluistering
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) brengt voortaan maandelijks de online live radiobeluistering in kaart, zodat voor alle radiomerken vergelijkbare cijfers gerapporteerd worden.
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Manager Bi & Research EMEAA (Temporary)
ViacomCBS is directly looking for a Manager Bi & Research EMEAA (Temporary)
Hearst Netherlands: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers
[Onderzoek] Smartphonegebruik intensiever, meer videogebruik door corona
Nederlanders gebruiken smartphones intensiever, onder meer voor online bestellen. Als gevolg van de coronacrisis zijn we alle vormen van video meer gaan consumeren. Ook bankieren mensen flink meer online
[Screenforce] Televisiebestedingen door e-commerce 50 procent gestegen
De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Intelligence Analist
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analist