Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2332635

Gedrukte krant bereikt dagelijks vier op tien Nederlanders
17-01-2019 | 14:03:00
Op een gemiddelde dag lezen vier op tien Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder.
[Column] Wilbert van der Heijden: Gratis lunch bij fakebook
16-01-2019 | 10:59:00
Gratis lunch! Iedereen die werkt in de communicatie weet dat gratis niet bestaat maar past toch deze truc -in al zijn afgeleide vormen- dagelijks toe
Telegraaf komt met nieuw online programma De Puinruimers
15-01-2019 | 11:52:00
Op de site van de Telegraaf is een nieuw online programma van start gegaan. In De Puinruimers volgt een cameraploeg het werk van bergers in Nederland die te hulp schieten bij pech en ongelukken
Aantal abonnees regionale dagbladen van TMG stijgt weer
15-01-2019 | 10:50:39
Het aantal abonnees van het Noordhollands Dagblad, met ruim 97.000 abonnees de grootste regionale titel van TMG, groeit al twee maanden. Haarlems Dagblad/IJmuider Courant en Leidsch Dagblad staan, ten opzichte van januari 2018, ook op winst
3 van de 5 genomineerde Journalisten van het jaar zijn Persgroep-journalisten
04-01-2019 | 10:18:00
Paul Vugts van Het Parool, Volkskrant-verslaggever Natalie Righton en Joop Bouma van Trouw zijn genomineerd voor de titel Journalist van het Jaar 2018
[Column] Mandy van der Wal: Gelukkig nieuwjaar!
02-01-2019 | 10:31:00
We hebben met TMG niet alleen verbouwd aan de Basisweg, maar ook letterlijk gebouwd aan het aanbrengen van focus. Toen ik tweeënhalf jaar geleden binnenliep bestond onze portfolio uit grofweg 65 merken. Mij is altijd geleerd dat je je portfolio uit je hoofd moet kunnen opnoemen, dan is 65 merken best veel
Studio Korea Beste Nieuws Video bij Hashtag Awards
21-12-2018 | 09:44:00
Studio Korea, de online sporttalkshow van MyChannels en de Persgroep op AD.nl tijdens de Olympische Winterspelen, wint een Hashtag voor Beste Nieuws Video
[Interview] Martha Riemsma (Tubantia): In het publieke debat ontbrak alle nuance
20-11-2018 | 09:53:00
Martha Riemsma is als hoofdredacteur van De Twentsche Courant Tubantia dagelijks met het nieuws om haar heen bezig. Onverwacht werd ze begin 2018 zelf onderwerp van het nieuws, toen journalist Britt van Uem in het programma Wat verdien je? haar onvrede uitte over haar vergoeding bij de regionale krant. Wij spreken Martha Riemsma over die periode en de (maatschappelijke) waarde van haar Tubantia
[Interview] Martha Riemsma (Tubantia): In het publieke debat ontbrak alle nuance
20-11-2018 | 09:35:14
Martha Riemsma is als hoofdredacteur van De Twentsche Courant Tubantia dagelijks met het nieuws om haar heen bezig. Onverwacht werd ze begin 2018 zelf onderwerp van het nieuws, toen journalist Britt van Uem in het programma Wat verdien je? haar onvrede uitte over haar vergoeding bij de regionale krant. Wij spreken Martha Riemsma over die periode en de (maatschappelijke) waarde van haar Tubantia
Europese Unie neemt Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aan
07-11-2018 | 10:17:50
De Raad van Ministers van de Europese Unie heeft de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMD-richtlijn) aangenomen. Bescherming van jongeren in het online domein heeft een prominente plek gekregen
Zeven nieuwe katernen voor NU.nl
06-11-2018 | 09:20:30
Het katern Overig op NU.nl maakt plaats voor bijlagen over onder andere Auto, Gezondheid, Eten en drinken en Werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften
Renault en NU.nl starten rubriek gewijd aan Dutch Design Week
19-10-2018 | 14:13:00
Centraal in de samenwerking staat een nieuwe rubriek, toegankelijk vanuit de homepage van NU.nl, geheel gewijd aan Dutch Design Week
NU.nl wint AI Hackathon met 'breaking news op maat'
11-10-2018 | 12:27:00
NU.nl heeft de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
ADR Nieuwsmedia (Persgroep) doet onderzoek naar woonwensen voor krantenbijlage
08-10-2018 | 10:42:41
Afgelopen zomer peilde onderzoeksbureau SSI in opdracht van ADR Nieuwsmedia, het AD en de regiotitels van de Persgroep, het woongedrag en de woonwensen van 1811 representatieve Nederlanders
NU.nl en AutoWeek lanceren NUauto
05-10-2018 | 09:30:00
Door het bundelen van de krachten worden met NUauto wekelijks ruim 5 miljoen unieke autorijders en -liefhebbers bereikt
[Interview] Marc Vangeel: Het schrappen van de beursnotering maakt het voor TMG minder complex
01-10-2018 | 13:36:00
Marc Vangeel is sinds juni 2017 CEO van TMG. Hij stapte in in een bewogen jaar en koerste de uitgeverij naar rustiger vaarwater. “We zijn op weg naar een nieuw TMG waar samenwerking voorop staat.” Vangeel staat op nummer 73 in DeMedia100 2018
[Interview] Gert Ysebaert: Mediahuis is het strafste nieuwsbedrijf in de Benelux
01-10-2018 | 12:53:00
Mediahuis was al langere tijd actief in Nederland als eigenaar van NRC en Media Groep Limburg, maar kwam in 2017 pas volop in beeld door het overnamegevecht rondom TMG, dat Mediahuis winnend afrondde. CEO Gert Ysebaert over dat gevecht en de overeenkomsten met en de verschillen tussen Nederland en België. "Nederland kent een voorsprong op digitaal vlak"
AD tijdens EK shirtsponsor van TeamNL Korfbal
26-09-2018 | 10:22:00
Richting en tijdens het EK Korfbal in Friesland prijkt AD op het shirt van TeamNL Korfbal. De Persgroep is met het AD sinds 2018 partner van TeamNL
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
Het 538 nieuws via Google Assistant
26-07-2018 | 09:20:00
Het 538 Nieuws wordt beschikbaar gesteld via de Nederlandstalige Google Assistent die Google introduceert op Android en IOS
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over het groeiende bereik van NU.nl
17-07-2018 | 11:13:00
Het gaat goed met NU.nl. Hoe dat komt? We vragen het Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "We luisteren heel goed naar de wensen van onze bezoekers en proberen die ook snel tot uitvoering te brengen"
[Vacatures] NRC Media zoekt Marketeer
12-07-2018 | 09:30:00
Voor de advertentieafdeling zoekt NRC Media een ervaren en fulltime Marketeer
[Startups] Catch-Up alle boekrecensies uit de krant in één handige app
21-06-2018 | 12:34:15
Catch-Up is een gratis app. Oprichter Harrit A. Kingma ziet een behoefte in het op een snelle en simpele wijze terugvinden van boek- en muziekrecensies
[Column] Femke Leemeijer: Nepnieuws
15-06-2018 | 14:54:01
Vanochtend hoorde ik op Radio 1 dat Nederlanders zich weinig zorgen maken over nepnieuws. Slechts 30 procent van ons ligt wakker van de vraag of een nieuwsbericht dat in onze nationale media verschijnt feitelijk waar is
NU.nl kiest voor Fitzroy
14-06-2018 | 11:06:54
Na een bureauorientatie is Fitzroy aan de slag voor NU.nl. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
Nederland onvoldoende voorbereid op manipulatie online nieuws
24-05-2018 | 09:57:18
Anders dan de Verenigde Staten, is Nederland tot dusverre ontsnapt aan grootschalige online verspreiding van desinformatie met politieke bedoelingen
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 | 17:06:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep