Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 6837555

[Vacatures] Talpa Network zoekt een Researcher
05-08-2022 | 10:15:49
Talpa Network is per direct op zoek naar een Researcher
Omzetten buitenreclame 100 miljoen euro in eerste helft 2022
02-08-2022 | 11:00:00
De bestedingen aan (digitale) out-of-home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sport-/onderzoeksjournalist
21-07-2022 | 09:22:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sport-/onderzoeksjournalist
[Vacatures] Qmusic zoekt een Consumer Intelligence Analist
07-07-2022 | 10:05:37
Qmusic zoekt is per direct op zoek naar een Consumer Intelligence Analist
[Vacatures] NRC Media zoekt een Product Owner
30-06-2022 | 09:06:00
NRC Media is per direct op zoek naar een Product Owner
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Media Performance Analist (Marketing Sciences)
30-06-2022 | 08:12:00
Mediabrands is per direct op zoek naar een Media Performance Analist (Marketing Sciences)
[Vacatures] Talpa Network zoekt een UX Researcher / UX Designer
24-06-2022 | 08:51:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een UX Researcher / UX Designer
[Screenforce] De consumptie van videocontent steeds meer gefragmenteerd dankzij grote aantal beschikbare schermen
21-06-2022 | 09:51:00
RTL AdConnect en SmartClip hebben in 10 Europese landen onderzoek laten uitvoeren naar het effect van de coronapandemie op het kijkgedrag
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Data Analyst
24-05-2022 | 12:52:48
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Data Analyst
[Vacatures] DPG Media zoekt een Sr. Data Scientist
23-05-2022 | 10:23:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Sr. Data Scientist
[Vacatures] DPG Media zoekt een ML Engineer
23-05-2022 | 10:12:00
DPG Media is per direct op zoek naar een ML Engineer
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Analyst (Marketing Sciences)
19-05-2022 | 09:20:00
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Analyst (Marketing Sciences)
[Vacatures] Media Info Groep zoekt een Media Analist
12-05-2022 | 09:24:00
Media Info Groep is per direct op zoek naar een Media Analist
Persvrijheid en Nederland: van plek 6 naar plek 28
04-05-2022 | 17:35:00
De Nederlandse vrijheid van pers staat onder druk. Dit blijkt uit de jaarlijkse rapportage van Reporters Sans Frontieres (RSF). Met name op het punt van veiligheid voor journalisten scoort Nederland slecht
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Research & Data Analyst
03-05-2022 | 09:28:00
Clear Channel is per direct op zoek naar een Research & Data Analyst
[Vacatures] NRC Media zoekt een Senior Data Engineer / Senior Datawarehouse Ontwikkelaar
28-04-2022 | 11:15:00
NRC Media is per direct op zoek Senior Data Engineer / Senior Datawarehouse Ontwikkelaar
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)
28-04-2022 | 08:52:00
Mediabrands is per direct op zoek naar een Data Strategy Consultant (Marketing Sciences)
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Digital Web Analist (Marketing Sciences)
28-04-2022 | 08:40:00
Mediabrands is per direct op zoek naar een Digital Web Analist (Marketing Sciences)
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Ervaren onderzoeksjournalist
22-04-2022 | 09:59:00
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Ervaren onderzoeksjournalist
[Vacatures] Massarius zoekt een Account Executive
20-04-2022 | 11:16:00
Massarius is per direct op zoek naar een Account Executive 
ACM: aantal televisiehuishoudens daalt: 1 miljoen huishoudens zonder abonnement
08-04-2022 | 16:27:00
Ongeveer één miljoen huishoudens in Nederland hebben geen televisie-abonnement voor de directe ontvangst van lineaire televisiezenders via een infrastructuur. Inclusief zakelijke aansluitingen zijn er in Nederland circa 7,3 miljoen televisie-abonnementen. Dat is fors minder dan in 2014
[Vacatures] MediaTest zoekt een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant
31-03-2022 | 12:14:00
MediaTest is per direct op zoek naar een Junior Research Consultant en Medior Research Consultant 
[Screenforce] 2021 Recordjaar voor televisiesector: 903 miljoen euro aan spot/non-spot
09-03-2022 | 10:30:00
In 2021 is 903 miljoen euro besteed aan spot en non-spot advertising op televisie. Dat is een record. De gezamenlijke bestedingen voor spot en non-spot groeiden met 20 procent
NMO publiceert eerste rapportage Mediatrends
08-03-2022 | 16:17:00
Het aantal video-apparaten waarmee videocontent wordt geconsumeerd, is gestegen naar zes per huishouden. 63 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een smart-tv. Dit blijkt uit het NMO Mediatrends 2021-onderzoek
Regionale omroep sluit aan bij NLO Streaming Audio Standaard
25-02-2022 | 11:35:00
De regionale publieke omroepen nemen per 1 januari 2022 deel aan de NLO Streaming Audio Standaard. De eerste rapportage met regionale zenders is inmiddels gepubliceerd
Account delen heel gewoon onder klanten streamingdiensten
22-02-2022 | 10:09:48
34 procent van de Nederlandse streamers kijkt mee op het account van een ander. Aan de andere kant deelt 28 procent van de streamers de inloggegevens met een ander, zodat zij ook gebruik kunnen maken van de dienst
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Media Analist
11-02-2022 | 09:32:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Media Analist
[Vacatures] Havas Media zoekt een Research Director
08-02-2022 | 07:52:38
Havas Media is per direct op zoek naar een Research Director
[Onderzoek]: Screenforce: Het vooruitkijken van tv-programma's neemt toe, vooral onder jongeren
02-02-2022 | 06:45:00
Een kwart van de Nederlanders kijkt televisieprogramma's vooruit, bij 18-34 jarigen is dat 41 procent. Het vertrouwen in de (nieuws)berichten via traditionele media is veel groter dan via de sociale media. Het bezit van de smart-tv is naar 62 procent gestegen. Dit blijkt uit het 2021 TIDM-onderzoek van Screenforce
[Onderzoek] NRC Media komt met NRC Verantwoord: afrekenen met aannames
27-01-2022 | 12:45:00
NRC Media heeft de uitkomsten van NRC Verantwoord gepubliceerd. Het onderzoek haalt enkele aannamen onderuit. De jongere NRC-gebruikers zijn niet noodzakelijk méér digital, en is er opvallend veel overlap tussen krantenlezers en podcastluisteraars
[Onderzoek] Markteffect: lichte stijging aantal luisteraars podcasts, maar intensivititeit neemt af
22-12-2021 | 13:05:00
Er is een lichte stijging in het aantal luisteraars naar podcasts, maar de intensiviteit neemt af. 46 procent van de Nederlanders luistert wel eens naar een podcast. Dat komt neer op 6,4 miljoen luisteraars. Men luistert gemiddeld wekelijks 100 minuten naar podcasts. Dit blijkt uit onderzoek van Markteffect
[Vacatures] Milkshake Research zoekt een Medior UX Researcher
08-12-2021 | 10:14:08
Milkshake Research is per direct op zoek naar een Medior UX Researcher
[Onderzoek] DPG Media: Effectiviteit van social media advertenties op verschillende platforms
01-12-2021 | 16:08:00
Uit onderzoek in opdracht van DPG Media, blijkt dat adverteren in vertrouwde context zorgt voor een grotere mate van merkherinnering én merkkoppeling. Eerder bleek al uit onderzoek dat vertrouwen voor meer aandacht zorgt en dat het vertrouwen in mediaplatforms een belangrijk factor is voor het succes van reclame
[M]media met [M]media Monitor 2021
10-11-2021 | 14:12:00
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht
Columbus Travel: mensen willen het liefst workation vanuit Spanje
10-11-2021 | 10:52:28
Door de coronacrisis maken workations een enorme vlucht: als we thuis kunnen werken, kan dat in veel gevallen net zo goed in het buitenland, waardoor baan met vakantie kan worden gecombineerd. Een uitgebreide survey van Columbus Travel, het toonaangevende reismagazine van Nederland, schept duidelijkheid.
Mediamonitor 2021: Kantelpunt in digitalisering mediagebruik en mediaconcentratie
10-11-2021 | 10:51:00
De komst van het coronavirus en de bijbehorende maatregelen hebben onze samenleving sterk beïnvloed. Ook ons mediagedrag is substantieel veranderd. Dit stelt het Commissariaat voor de Media, dat de Mediamonitor 2021 heeft uitgebracht
[Interview] Janneke van Heugten: VIDM helpt journalisten om buiten hun eigen kring deskundigen te vinden
08-11-2021 | 11:07:00
Janneke van Heugten is oprichter van het platform VIDM, Vaker in de Media. Ze pleit voor meer diversiteit van deskundigen in de publiciteit, onder meer bij de omroepen, en organiseert samen met ZijSpreekt de Vrouw In De Media Awards. We spreken haar over diversiteit in de media
[Onderzoek] Film1/Telecompaper: Veel kijkers haken af tijdens zoektocht film of serie
22-10-2021 | 11:12:00
Een groot deel van Nederlandse consumenten van videodiensten haakt af bij de zoektocht naar een film of serie. Dit blijkt uit onderzoek dat Telecompaper in opdracht van Film1 heeft gedaan
Radio Advies Bureau: Markt herstelt, luistertijd blijvend op hoog niveau
04-10-2021 | 10:06:19
De totale netto radioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2021 stijgen met 31 procent tot 88,4 miljoen euro. Daarmee zit radio weer bijna op het niveau van voor de coronacrisis
[Vacatures] ZIGT zoekt een Junior Business Intelligence / Data Specialist
16-08-2021 | 16:21:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Junior Business Intelligence / Data Specialist
DPG Media: Geen komkommertijd bij (digitale) nieuwsmerken
28-07-2021 | 14:29:00
Tijdens de zomervakantie wordt er veel minder gebruikgemaakt van nieuwswebsites en nieuwsapps. Komkommertijd. Althans, dat is nog vaak de aanname, aldus DPG Media. Onterecht
De bereidheid om te betalen voor online nieuws ligt hoger bij jongeren dan bij ouderen
23-07-2021 | 17:24:00
De groep Nederlanders die betaalt voor online nieuws is in 2020 flink gestegen. Josefien Zwetsloot, commercieel manager News & Domeinen bij DPG Media legt uit hoe zij daarnaar kijkt
[Onderzoek] Nederlanders trekken moeiteloos portemonnee voor hobby's, ook voor print
16-07-2021 | 16:12:00
Nederlanders zijn fanatieke hobbyisten: ruim een kwart is dagelijks bezig met zijn of haar hobby. Het afgelopen jaar deden we daar nog een schepje bovenop. 1 op de 3 heeft tijdens de coronacrisis meer dan gemiddeld gehobbyd. Investeren in een hobby vinden Nederlanders dan ook geen probleem
NRC Vandaag met afstand best beluisterde podcast van Nederland
01-07-2021 | 17:07:00
De podcast NRC Vandaag is de best beluisterde podcast van Nederland. Dit blijkt uit de eerste podcastmeting van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO)
[Vacatures] DPG Media zoekt een Creatief en journalistiek onderzoekstalent
28-06-2021 | 12:53:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Creatief en journalistiek onderzoekstalent
[Onderzoek] Digital News Report 2021: coronacrisis zorgt voor toename nieuwsgebruik, interesse en vertrouwen
23-06-2021 | 16:11:00
Het coronavirus bepaalt al een meer dan een jaar de nieuwsagenda en geeft het media- en nieuwsgebruik in 2020 en 2021 een boost. Ongeveer één kwart van de Nederlandse bevolking van 18 jaar en ouder geeft aan dat hun persoonlijk leven als gevolg van het virus sterk is veranderd
[Vacancy] Fremantle is looking for a Content Researcher/Copywriter
23-06-2021 | 12:10:00
Fremantle is directly looking for a Content Researcher/Copywriter in Amsterdam
[Onderzoek] Magna AD Forecast: herstel zet door
18-06-2021 | 15:22:11
Nederland is de zesde grootste reclamemarkt van westelijk Europa met 4,9 miljard euro verwachte reclame-omzet in 2021. Op langere termijn is de verwachting dat de televisiereclameomzetten zullen eroderen met een gemiddelde van 1 procent per jaar
[Sreendorce] Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart
15-06-2021 | 13:30:00
Ebiquity, een marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: The Challenge of Attention
[Screenforce] AttentionTrace-planner: inzicht in aandacht voor videocontacten
10-06-2021 | 15:51:00
Het bedrijf van marketingprofessor Karen Nelson-Field Amplified Intelligence, heeft afgelopen november een planning tool uitgerold die is gebaseerd op metingen van aandacht
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
03-06-2021 | 14:05:00
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
[Vacatures] DPG Media zoekt een UX/CX Researcher
17-05-2021 | 09:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een UX/CX Researcher
[Onderzoek] Global TV Group: televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten
06-05-2021 | 11:33:00
Televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten. Dit blijkt uit de bestudering door Global TV Group van dertien onderzoeken naar de ROI op korte en lange termijn bij televisie, Broadcaster VOD en Advertising VOD
[Onderzoek] DPG Media: aandacht was, is en blijft belangrijk
05-05-2021 | 10:39:00
Aandacht was, is en blijft een belangrijk thema. Dit blijkt uit onderzoek dat DPG Media samen met Newcom Research & Consultancy heeft gedaan in het eerste kwartaal van 2021
Onderzoek Crossphase: Ondanks groter budget, worstelen contentteams met technologie
19-04-2021 | 18:26:00
Door de corona-periode gaan steeds meer contentteams aan de slag met nieuwe software en technologie. Er wordt zelfs meer budget en tijd voor beschikbaar gemaakt
Mediasynced: effect adverteren NOS Journaal
14-04-2021 | 11:34:00
Mediasynced heeft onderzoek gedaan naar de effecten van adverteren rondom het NOS Journaal. Sinds de coronacrisis wordt meer naar het nieuws gekeken, waarbij mensen gemiddeld per dag 37 minuten naar nieuws kijken
[Screenforce] Whitepaper Telenet en Vlerck: Adressable advertising vormt de toekomst van televisiemarketing
07-04-2021 | 11:49:00
Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om televisiereclame getarget in te zetten. De Belgische kabelexploitant Telenet, zijn Vlaamse televisiedochter en de Vlerick Business School hebben een whitepaper gemaakt met de achtergronden van adressable advertising
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
31-03-2021 | 00:00:00
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
[Screenforce] Zo vallen adverteerders op in een wereld vol prikkels
23-03-2021 | 09:53:08
Onderscheidende brand assets zoals geluid, merk characters en bekende personen zijn de beste manier om een link in het brein van de consument met het merk te creëren
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Manager Bi & Research EMEAA (Temporary)
04-03-2021 | 14:00:00
ViacomCBS is directly looking for a Manager Bi & Research EMEAA (Temporary) 
[Vacatures] ZIGT zoekt een Research Executive
23-02-2021 | 14:02:34
ZIGT is per direct op zoek naar een Research Executive
[Vacatures] Reprise zoekt een Digital Consultant
15-02-2021 | 08:17:00
Reprise is per direct op zoek naar een Digital Consultant
[Vacatures] MeMo² zoekt een Data & Content Executive (parttime)
08-02-2021 | 09:00:00
MeMo² is per direct op zoek naar een Data & Content Executive (parttime)
[Vacancy] MeMo² is looking for a Python Data Analyst (Groningen - part time)
08-02-2021 | 06:45:00
MeMo² is directly looking for a Python Data Analyst (Groningen - part time)
[Onderzoek] Smartphonegebruik intensiever, meer videogebruik door corona
04-02-2021 | 06:55:00
Nederlanders gebruiken smartphones intensiever, onder meer voor online bestellen. Als gevolg van de coronacrisis zijn we alle vormen van video meer gaan consumeren. Ook bankieren mensen flink meer online
[Vacancy] MeMo² is looking for a Brand & Crossmedia Research Consultant (fulltime)
03-02-2021 | 13:07:00
MeMo² is directly looking for a Brand & Crossmedia Research Consultant (fulltime)
[Screenforce] Televisiebestedingen door e-commerce 50 procent gestegen
19-01-2021 | 10:47:36
De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020