Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3218501

[Interview] Eline Zwinkels en Floris de Vries (MediaTest) over de Media Rally 2019
24-06-2019 | 11:23:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Eline Zwinkels en Floris de Vries van MediaTest rijden mee. Wij bellen hen
[Onderzoek] 110.000 communicatieprofessionals in Nederland
19-06-2019 | 13:11:00
Onderzoek van de Hogeschool Leiden en Hanzehogeschool Groningen naar de omvang en inhoud van het communicatievak wijst uit dat in Nederland circa 110.000 communicatieprofessionals werken
[Onderzoek] Jongeren zien tijdschrift lezen als rustmoment
17-06-2019 | 11:06:18
Een offline moment voor jezelf, zonder prikkels en afleiding, is belangrijke motivatie van jongeren om magazines te lezen. Dit komt naar voren uit het onderzoek naar de unieke waarde van magazinemerken
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
Talpa onderzoekt inkomsten- en uitgavepatroon van Nederlanders voor SBS6-programma
24-05-2019 | 11:14:00
Ruim vier op de vijf Nederlanders vindt dat hij goede grip heeft op zijn eigen geldzaken. Dit blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Dynata in opdracht van Talpa Network. Het onderzoek is uitgevoerd voor het programma Hoeveel ben je waard?
MediaTest biedt Stichting Steunouder gratis onderzoek aan
22-05-2019 | 13:57:00
MediaTest biedt dit jaar Stichting Steunouders Nederland een kosteloos onderzoek aan met de vraag hoe zij het beste nieuwe vrijwilligers kunnen bereiken
Bedreigingen vrouwelijke journalisten zorgen voor mentale schade
03-05-2019 | 08:00:00
De helft van de vrouwelijke journalisten heeft te maken (gehad) met bedreigingen, intimidaties of geweld in het kader van hun werk. Dat levert geregeld mentale schade op
[Onderzoek] 4 van de 10 Nederlanders blijven gedrukte krant lezen
02-05-2019 | 10:45:00
Op een gemiddelde dag lezen ruim 4 op de 10 Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder
ProSiebenSat.1 Media wil samenwerking Europese commerciële zenders uitbreiden
13-04-2019 | 13:55:00
ProSiebenSat.1 Media wil de samenwerking die het heeft met een aantal grote commerciële zenders uitbreiden, met name op het gebied van streamingdiensten
[ScreenForce] Addressable TV bereikt doelgroep op een privacy compliant manier
11-04-2019 | 13:29:00
Volgens TV-data technologiebedrijf Cadent bereikt TV doelgroepen op een privacy-compliant Daarom is dit het juiste moment voor marketeers om addressable TV toe te voegen aan hun communicatiemix
Televisiereclamemarkt stijgt in 2018 tot 821 miljoen euro
26-03-2019 | 16:42:17
De televisiereclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op 821 miljoen euro. Hiermee stijgt de markt met 3 procent in vergelijking met 2017
[Startups] Ahmed Ali en Tim Smit over Moodus
21-03-2019 | 09:31:46
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay.
[Onderzoek] Grote groei verwacht voor smart speakers
14-03-2019 | 13:39:00
Er wordt een grote groei verwacht voor het gebruik van smart speakers. Inmiddels gebruikt sinds de introductie van Google Home op de Nederlandse markt na 4,5 maand 5 procent van de Nederlandse huishoudens een smart speaker. Dit blijkt uit onderzoek van Kantar
[ScreenForce] Eye tracking en hartslagmeting geven inzicht in aandacht voor TV-commercial
13-03-2019 | 12:40:00
Het gebruik van een voice-over, een packshot of de introductie van dieren kan ervoor zorgen dat TV-kijkers meer aandacht besteden aan TV-commercials. Dit blijkt uit een onderzoek dat werd gepubliceerd in het Journal of Advertising Research
CBS: beperkte groei in de reclamemarkt
01-03-2019 | 14:57:00
De reclamegroei is afgelopen kwartaal beperkt gestegen. Dit blijkt uit door het Centraal Bureau voor de Statistiek bekendgemaakte cijfers over de economie, vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het reclamewezen behaalde in het vierde kwartaal van 2018 een omzetgroei van 1,8 procent
MediaHuis wordt MediaClub en verhuist naar nieuw pand
01-03-2019 | 11:47:00
De Joint Industry Committees en de marketingbureaus veranderen per 1 maart hun samenwerkingsnaam MediaHuis in MediaClub. Niet alleen de naam verandert, ook de locatie. De MediaClub vestigt zich in Het Nieuwe Kantoor HNK Amsterdam Zuid Oost
[Onderzoek] SKO Mediasurvey: kleine daling tv-bezit
18-02-2019 | 11:01:51
Er is afgelopen jaar een kleine daling waarneembaar geweest in het aantal huishoudens met een televisie. 95,9 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een of meer tv-toestellen in huis
Ster: gratis reclametest met AdScan
08-02-2019 | 11:25:00
Ster biedt adverteerders voortaan via AdScan de mogelijkheid om met een gratis pre-test in kaart te brengen welke elementen beter of minder scoren en daarmee effect hebben op de ontvangst en het effect van die specifieke commercial
Twee derde beschermt gegevens op smartphone
04-02-2019 | 10:22:00
Twee derde van de Nederlanders heeft bij het installeren of gebruiken van een app op de smartphone de toegang tot persoonlijke gegevens beperkt of geweigerd, 12 procent wist niet dat zoiets kon
Meer live tv-kijkers bij NLZiet
01-02-2019 | 11:26:00
Gebruikers van de online dienst NLZiet kijken steeds meer live televisie. Dit blijkt uit uit gebruikscijfers van online tv-dienst NLZiet. Niet zo lang geleden werd online televisie vooral gebruikt als uitzending gemist-dienst.
[onderzoek] TV activeert kijkers tot online surfen en aankopen en opmars VOD
30-01-2019 | 10:38:00
Televisie activeert kijkers tot online surfen en het doen van online aankopen en er is een VOD opmars. Dit blijkt uit het onderzoek Trend in Digitale Media van GFK/Screenforce.
Meerderheid wil betalen voor reclamevrije NPO
29-01-2019 | 09:36:00
Betalen voor publieke omroepen zonder reclame, is voor de meerderheid van de Nederlanders geen probleem
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
Regionale kranten Persgroep en NDC lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
24-01-2019 | 12:35:00
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen op 2 maart met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen
[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 13:21:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
[Ontbijtsessie Validators] 15 januari: Zo bepaal je de CEPs voor jouw merk
11-01-2019 | 11:52:00
Deze sessie is bedoeld voor iedereen die zich dagelijks bezig houdt met het sturen op merk KPI’s die inzichtelijk maken hoe je als merk groeit. Merkstrategen, brand managers, marketing managers en onderzoekers zijn hier op de juiste plek
Steeds meer huishoudens stoppen met tv-abonnement
11-01-2019 | 11:00:00
Onder de groep twintigers heeft ruim één op de tien huishoudens geen lineair tv-abonnement. On demand-diensten Netflix en Videoland blijven groeien
Medeoprichter Jan Willem Gerritsen vertrekt bij MetrixLab
09-01-2019 | 09:52:00
Jan Willem Gerritsen, Executive Officer Europe/US/Latin America Operations van de Macromill Group en medeoprichter van MetrixLab, verlaat het bedrijf. Scott Ernst, Global CEO van de Macromill Group, neemt zijn verantwoordelijkheden voorlopig over
[Onderzoek] Samenwonen met een robot: 30 procent ziet het wel gebeuren
13-12-2018 | 10:40:00
Een stand van zaken over de kennis, houding en het gedrag van het Nederlands publiek ten aanzien van Smart Home
[Column] Annemarije Tillema: Zomer 2018; loslaten en uitzoomen
03-12-2018 | 10:03:14
Communicatie over sociaal- en milieugerelateerde verantwoordelijkheid is niet meer weg te denken in de strategieplannen van directies, communicatiespecialisten en marketeers. En het mooie is dat het ook verschijnt in communicatieboodschappen
[Onderzoek] CBS: Omzet zakelijke dienstverlening stijgt 8,5 procent
03-12-2018 | 09:04:00
De omzet van de zakelijke dienstverlening steeg in het derde kwartaal van 2018 met 8,5 procent ten opzichte van een jaar eerder
[Vacatures] MediaTest zoekt Research Consultant
29-11-2018 | 11:38:00
Ben jij een onderzoeker die, net als wij, gek is van (digitale) media en communicatie? Volg je de mediatrends op de voet? Dan zijn we op zoek naar jou!
[Onderzoek] Adoptie van digitale spraakassistenten nog in beginfase
27-11-2018 | 10:26:00
Hoe denken Nederlanders over voice-technologie? Zal de adoptie net zo snel verlopen als in de landen waar spraakassistenten al langer op de markt zijn? Ipsos deed een korte peiling onder ruim 1000 Nederlandse consumenten
Outdoor: Data biedt kansen voor adaptive advertising
15-11-2018 | 12:55:24
Clear Channel Nederland heeft de People & Places tool ontwikkeld om doelgroepbereik te optimaliseren. De tool bevat niet alleen POS-data zoals verkooppunten van winkelketens, maar ook POI-data
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
[Onderzoek] Nieuwe generatie moeders kiest traditioneel
11-10-2018 | 08:49:00
Die ouderwetse rolverdeling onder ouders is nu toch wel verleden tijd? Dat klopt maar deels, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu onder 8900 moeders
ADR Nieuwsmedia (Persgroep) doet onderzoek naar woonwensen voor krantenbijlage
08-10-2018 | 10:42:41
Afgelopen zomer peilde onderzoeksbureau SSI in opdracht van ADR Nieuwsmedia, het AD en de regiotitels van de Persgroep, het woongedrag en de woonwensen van 1811 representatieve Nederlanders
[Onderzoek] Leidinggevende onderschat negatieve gevolgen overwerken
03-09-2018 | 11:01:00
Bijna de helft van de medewerkers ondervindt de uitwerking van overwerk in hun privéleven. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar Public, in opdracht van Zilveren Kruis
[Onderzoek] 58 procent Nederlanders luistert online radio of podcasts
30-08-2018 | 10:12:00
Bijna 2 op de 3 Nederlanders luistert minimaal één keer per maand naar online radio stations en podcasts
Aantal internetpiraten in Europa daalt, legale mediaconsumptie stijgt
31-07-2018 | 14:53:00
Het percentage van de internetgebruikers in Europa dat wel eens illegaal muziek, films, series, boeken of games downloadt of streamt via bijvoorbeeld The Pirate Bay of PopcornTime is tussen 2014 en 2017 gedaald
[Onderzoek] Hoe digital de media- en entertainmentindustrie op zijn kop gaat zetten
10-07-2018 | 10:22:28
De digitale transformatie van de media- en entertainment industrie is de laatste tijd snel toegenomen. Zo verdrong de tv het grote bioscoopscherm en verdrijven mobiele telefoons en tablets momenteel de traditionele tv
[Nielsen] Economische groei leidt niet tot toename mediabestedingen in 2017
26-06-2018 | 14:15:15
Ondanks de grootste groei van de Nederlandse economie sinds 2007 (+3,2 procent) bleven de netto mediabestedingen in 2017 met 4,7 miljard euro vrijwel gelijk aan 2016
[Onderzoek] Quadia: social- en instructievideo's zijn in, pre-rolls zijn uit
19-06-2018 | 12:03:12
Marketing-professionals verwachten de komende jaren meer gebruik te maken van online video's. Zo denkt 54 procent van de marketeers dat ze de komende drie jaar vaker social video's gaan inzetten
DDMA toont resultaten van de AVG Status Check
16-05-2018 | 17:29:48
DDMA onthult de resultaten van de AVG Status Check waarin 1239 organisaties laten weten hoe zij er voor staan. Een week voor de complexe Europese wetgeving, de AVG, gehandhaafd gaat worden is nog niet iedereen klaar met de voorbereidingen
[Analyse] Hoe bekend is onbekend schermgebruik?
15-05-2018 | 19:41:00
In een artikel op Marketing Report van Bas Vlugt over de ontwikkeling van de kijkcijfers bleven nogal wat vragen onbeantwoord. Vooral het zogenaamde onbekend schermgebruik van het TV-toestel leverde veel onduidelijkheid op en dat is ook niet zo verwonderlijk
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
15-05-2018 | 15:09:00
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen
[Column] Annemarije Tillema: Nederlandse consument vindt Tony's Chocolonely het meest duurzame merk van Nederland
05-05-2018 | 10:21:09
In mijn vorige blog schreef ik over duurzaamheidscommunicatie en wat Nederlandse consumenten hierin belangrijk vinden. Ik gaf toen al aan dat ik in mijn volgende blog in zou gaan op de resultaten van het onafhankelijke onderzoek rondom
[Interview] Floris de Vries over de MediaTestDag
11-04-2018 | 11:04:00
Het onderzoeksbureau MediaTest organiseert 15 mei de MediaTestDag: een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen 24 uur een onderzoek van begin tot eind zullen uitvoeren. Wij spreken met Floris de Vries van MediaTest
Data-integratie en automatisering hoog op agenda van marketeers  
20-03-2018 | 14:24:00
De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore
Promovendus RUG: Machtige partijen bepalen beeld verleden op social media
20-03-2018 | 13:39:00
Gebruikers met de meeste ervaring en gezag bepalen hoe verhalen op online platformen beklijven. Zo maken mainstream media de meeste zichtbaar blijvende filmpjes op YouTube en weerhoudt een handjevol redacteuren op Wikipedia andere gebruikers van het herschrijven van delen van het verhaal
Exterion Media: Buitenreclame bereikt big bang-moment
20-03-2018 | 10:26:00
Out of Home bereikt in het Verenigd Koninkrijk zo langzamerhand haar Big Bang Moment. Technologie, data en infrastructuur sluiten bijna naadloos op elkaar aan. Dat zegt Glen Wilson, Managing Director van Posterscope en Exterion Media
[Onderzoek] Targeting op radio heeft een veel sterker effect dan adverteerders en bureaus denken
19-03-2018 | 11:29:00
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten