Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2332895

[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 13:21:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
[Ontbijtsessie Validators] 15 januari: Zo bepaal je de CEPs voor jouw merk
11-01-2019 | 11:52:00
Deze sessie is bedoeld voor iedereen die zich dagelijks bezig houdt met het sturen op merk KPI’s die inzichtelijk maken hoe je als merk groeit. Merkstrategen, brand managers, marketing managers en onderzoekers zijn hier op de juiste plek
Steeds meer huishoudens stoppen met tv-abonnement
11-01-2019 | 11:00:00
Onder de groep twintigers heeft ruim één op de tien huishoudens geen lineair tv-abonnement. On demand-diensten Netflix en Videoland blijven groeien
Medeoprichter Jan Willem Gerritsen vertrekt bij MetrixLab
09-01-2019 | 09:52:00
Jan Willem Gerritsen, Executive Officer Europe/US/Latin America Operations van de Macromill Group en medeoprichter van MetrixLab, verlaat het bedrijf. Scott Ernst, Global CEO van de Macromill Group, neemt zijn verantwoordelijkheden voorlopig over
[Onderzoek] Samenwonen met een robot: 30 procent ziet het wel gebeuren
13-12-2018 | 10:40:00
Een stand van zaken over de kennis, houding en het gedrag van het Nederlands publiek ten aanzien van Smart Home
[Column] Annemarije Tillema: Zomer 2018; loslaten en uitzoomen
03-12-2018 | 10:03:14
Communicatie over sociaal- en milieugerelateerde verantwoordelijkheid is niet meer weg te denken in de strategieplannen van directies, communicatiespecialisten en marketeers. En het mooie is dat het ook verschijnt in communicatieboodschappen
[Onderzoek] CBS: Omzet zakelijke dienstverlening stijgt 8,5 procent
03-12-2018 | 09:04:00
De omzet van de zakelijke dienstverlening steeg in het derde kwartaal van 2018 met 8,5 procent ten opzichte van een jaar eerder
[Vacatures] MediaTest zoekt Research Consultant
29-11-2018 | 11:38:00
Ben jij een onderzoeker die, net als wij, gek is van (digitale) media en communicatie? Volg je de mediatrends op de voet? Dan zijn we op zoek naar jou!
[Onderzoek] Adoptie van digitale spraakassistenten nog in beginfase
27-11-2018 | 10:26:00
Hoe denken Nederlanders over voice-technologie? Zal de adoptie net zo snel verlopen als in de landen waar spraakassistenten al langer op de markt zijn? Ipsos deed een korte peiling onder ruim 1000 Nederlandse consumenten
Outdoor: Data biedt kansen voor adaptive advertising
15-11-2018 | 12:55:24
Clear Channel Nederland heeft de People & Places tool ontwikkeld om doelgroepbereik te optimaliseren. De tool bevat niet alleen POS-data zoals verkooppunten van winkelketens, maar ook POI-data
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
[Onderzoek] Nieuwe generatie moeders kiest traditioneel
11-10-2018 | 08:49:00
Die ouderwetse rolverdeling onder ouders is nu toch wel verleden tijd? Dat klopt maar deels, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu onder 8900 moeders
ADR Nieuwsmedia (Persgroep) doet onderzoek naar woonwensen voor krantenbijlage
08-10-2018 | 10:42:41
Afgelopen zomer peilde onderzoeksbureau SSI in opdracht van ADR Nieuwsmedia, het AD en de regiotitels van de Persgroep, het woongedrag en de woonwensen van 1811 representatieve Nederlanders
[Onderzoek] Leidinggevende onderschat negatieve gevolgen overwerken
03-09-2018 | 11:01:00
Bijna de helft van de medewerkers ondervindt de uitwerking van overwerk in hun privéleven. Dat blijkt uit onderzoek van Kantar Public, in opdracht van Zilveren Kruis
[Onderzoek] 58 procent Nederlanders luistert online radio of podcasts
30-08-2018 | 10:12:00
Bijna 2 op de 3 Nederlanders luistert minimaal één keer per maand naar online radio stations en podcasts
Aantal internetpiraten in Europa daalt, legale mediaconsumptie stijgt
31-07-2018 | 14:53:00
Het percentage van de internetgebruikers in Europa dat wel eens illegaal muziek, films, series, boeken of games downloadt of streamt via bijvoorbeeld The Pirate Bay of PopcornTime is tussen 2014 en 2017 gedaald
[Onderzoek] Hoe digital de media- en entertainmentindustrie op zijn kop gaat zetten
10-07-2018 | 10:22:28
De digitale transformatie van de media- en entertainment industrie is de laatste tijd snel toegenomen. Zo verdrong de tv het grote bioscoopscherm en verdrijven mobiele telefoons en tablets momenteel de traditionele tv
[Nielsen] Economische groei leidt niet tot toename mediabestedingen in 2017
26-06-2018 | 14:15:15
Ondanks de grootste groei van de Nederlandse economie sinds 2007 (+3,2 procent) bleven de netto mediabestedingen in 2017 met 4,7 miljard euro vrijwel gelijk aan 2016
[Onderzoek] Quadia: social- en instructievideo's zijn in, pre-rolls zijn uit
19-06-2018 | 12:03:12
Marketing-professionals verwachten de komende jaren meer gebruik te maken van online video's. Zo denkt 54 procent van de marketeers dat ze de komende drie jaar vaker social video's gaan inzetten
DDMA toont resultaten van de AVG Status Check
16-05-2018 | 17:29:48
DDMA onthult de resultaten van de AVG Status Check waarin 1239 organisaties laten weten hoe zij er voor staan. Een week voor de complexe Europese wetgeving, de AVG, gehandhaafd gaat worden is nog niet iedereen klaar met de voorbereidingen
[Analyse] Hoe bekend is onbekend schermgebruik?
15-05-2018 | 19:41:00
In een artikel op Marketing Report van Bas Vlugt over de ontwikkeling van de kijkcijfers bleven nogal wat vragen onbeantwoord. Vooral het zogenaamde onbekend schermgebruik van het TV-toestel leverde veel onduidelijkheid op en dat is ook niet zo verwonderlijk
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
15-05-2018 | 15:09:00
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen
[Column] Annemarije Tillema: Nederlandse consument vindt Tony's Chocolonely het meest duurzame merk van Nederland
05-05-2018 | 10:21:09
In mijn vorige blog schreef ik over duurzaamheidscommunicatie en wat Nederlandse consumenten hierin belangrijk vinden. Ik gaf toen al aan dat ik in mijn volgende blog in zou gaan op de resultaten van het onafhankelijke onderzoek rondom
[Interview] Floris de Vries over de MediaTestDag
11-04-2018 | 11:04:00
Het onderzoeksbureau MediaTest organiseert 15 mei de MediaTestDag: een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen 24 uur een onderzoek van begin tot eind zullen uitvoeren. Wij spreken met Floris de Vries van MediaTest
Data-integratie en automatisering hoog op agenda van marketeers  
20-03-2018 | 14:24:00
De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore
Promovendus RUG: Machtige partijen bepalen beeld verleden op social media
20-03-2018 | 13:39:00
Gebruikers met de meeste ervaring en gezag bepalen hoe verhalen op online platformen beklijven. Zo maken mainstream media de meeste zichtbaar blijvende filmpjes op YouTube en weerhoudt een handjevol redacteuren op Wikipedia andere gebruikers van het herschrijven van delen van het verhaal
Exterion Media: Buitenreclame bereikt big bang-moment
20-03-2018 | 10:26:00
Out of Home bereikt in het Verenigd Koninkrijk zo langzamerhand haar Big Bang Moment. Technologie, data en infrastructuur sluiten bijna naadloos op elkaar aan. Dat zegt Glen Wilson, Managing Director van Posterscope en Exterion Media
[Onderzoek] Targeting op radio heeft een veel sterker effect dan adverteerders en bureaus denken
19-03-2018 | 11:29:00
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten