Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3731112

[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate
02-12-2019 | 10:24:00
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze
[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?
18-11-2019 | 14:28:00
Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei
Mediabrief Arie Slob: raming reclame-opbrengsten STER 2020 fors naar beneden bijgesteld
18-11-2019 | 06:00:00
Minister Arie Slob heeft de raming van de STER-opbrengsten 2020 met 30 miljoen naar beneden bijgesteld naar 160 miljoen euro als te verwachten netto opbrengst. STER zelve ging uit van 190 miljoen euro met 10 procent marge
Mediaset Espana en Atresmedia krijgen megaboete voor kartelvorming in televisiereclamemarkt
14-11-2019 | 15:36:00
De Spaanse kartelwaakhond CNMC heeft Mediaset Espana en Atresmedia een boete van in totaal 77,1 miljoen euro gegeven vanwege kartelvorming en oneerlijke concurrentie in de markt van televisiereclame
Pitch reclame-exploitatie haltes noordelijk deel Vervoerregio Amsterdam
08-11-2019 | 13:52:00
De Vervoerregio Amsterdam heeft een pitch uitgezet voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van het haltemeubilair van het openbaar vervoer
Outbrain breidt mogelijkheden voor online nieuwsbrieven uit
07-11-2019 | 11:30:00
Outbrain heeft de producten voor online nieuwsbrieven uitgebreid. Daarbij is het voortaan mogelijk om in meerdere formats te publiceren en adverteerders meer publicatiemogelijkheden te bieden
RTL Group: gelijkblijvende kwartaalomzet met daling radio- en tv-omzet
07-11-2019 | 10:12:12
RTL Group heeft in het derde kwartaal van 2019 een omzet van 1,4 miljard euro behaald, net zoveel als in het derde kwartaal van 2018. De omzet in het radio- en televisiesegment daalde, zo blijkt uit een berekening van Nederlands MediaNetwerk
[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night
01-11-2019 | 17:50:00
Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging
Deborah Cheng nieuw bestuurslid STER
30-10-2019 | 12:17:00
Minister van Media Arie Slob heeft Deborah Cheng benoemd als nieuw bestuurslid van de STER. Daarmee is het STER-bestuur weer volledig
STER komt adverteerders tegemoet: meer korting in 2020
30-10-2019 | 11:15:00
STER heeft de kortingen in 2020 uitgebreid. Dit blijkt uit informatie die STER aan bepaalde adverteerders kenbaar heeft gemaakt. Grote adverteerders krijgen meer korting en er komt een zomerkortingsactie
RTL Nederland voegt salesactiviteiten samen onder merk AdAlliance
29-10-2019 | 12:29:00
RTL Nederland heeft aangekondigd per 1 januari 2020 alle Nederlandse salesactiviteiten samen te voegen en voortaan onder één merk onder te brengen: AdAlliance. Daarmee volgt RTL Nederland het Duitse zusterbedrijf Mediengruppe RTL Deutschland
Bureau Salesexpertise van Deborah Ubachs en Erik Mooibroek van start
21-10-2019 | 10:14:35
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
25-09-2019 | 14:04:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
[Column] Remco Klöters: Maakt Milka chocolade met "teder geproduceerde melk"?
25-09-2019 | 13:16:31
Het scheiden van koe en kalf en de onvermijdelijke slacht zal door sommige consumenten als een negatief aspect worden beschouwd, maar dat neemt volgens het college niet weg dat Milka mag stellen dat zij zich op andere punten wel onderscheidt. En dat is dus met het gebruik van teder geproduceerde melk
Invoering opt-in systeem reclame met JA/JA-stickers mag van gerechtshof
24-09-2019 | 16:09:00
De invoering van een JA/JA-systeem oftewel een opt-in systeem voor de verspreiding van ongeadresseerd reclamedrukwerk is toegestaan. Dit heeft het gerechtshof in Amsterdam bepaald in een hogerberoepszaak
[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?
20-09-2019 | 08:25:20
Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren
18-09-2019 | 13:35:00
Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame
NPO wil behoud tv-reclame zonder kinderreclame met online contextual advertising
09-09-2019 | 00:23:00
De NPO pleit in haar lobby richting de politiek voor het behoud van reclame. Wel wil de NPO kinderreclames op televisie schrappen. Online reclame zal per 1 januari 2020 zonder gebruik van persoonlijke data van consumenten zijn
[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob
06-09-2019 | 13:31:00
Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen
Hillenaar Outdoor start radiocampagne
06-09-2019 | 11:32:00
Hillenaar Outdoor is gestart met een radiocampagne om haar eigen digitale media, masten en abri's onder de aandacht te brengen
[Column] Niels Bruinsma: Upfront guaranteed, zekerheid voor adverteerder of winstmaximalisatie RTL?
04-09-2019 | 18:51:00
Vanaf deze maand is RTL Nederland gestart met een nieuwe inkoopmogelijkheid, de upfront guaranteed. Een veilingmodel dat gebaseerd is op afslag, het gewenste product wordt dus iedere week goedkoper in plaats van duurder per opbod
Qmusic onderzoekt effectiviteit van commerciële promo’s
04-09-2019 | 12:35:00
Sinds 2010 heeft Qmusic in het On AIR-onderzoek ruim duizend commercials getest. Naast reguliere commercials, testte Qmusic ook vierenveertig commerciële promo’s, zogenoemde cromo’s
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
RTL Group reorganiseert topstructuur
28-08-2019 | 10:07:00
RTL Group heeft een nieuwe topstructuur aangekondigd en concentreert de ad-tech-activiteiten in Duitsland
[Onderzoek] Boeiende video genereert vergelijkbare reacties in de hersenen
27-08-2019 | 09:15:58
Promovendus Hang-Yee Chan, dr. Maarten Boksem en hoogleraar Ale Smidts analyseerden de hersenactiviteit van 60 personen terwijl ze naar dezelfde reeks van 35 tv-commercials keken
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad
20-08-2019 | 09:24:00
De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol
[Column] Jerome Kuijken: Stranger Things 3: platte productplacement of slim merkenmuseum?
25-07-2019 | 11:01:00
Kinderen die vrolijk bergen Skittles en M&M’s wegspoelen met Coca-Cola en Dr Pepper en een licht-alcoholistische politieman die zelfs als hij in bed ligt een Camel in zijn mond heeft. Als je naar Stranger Things kijkt ga je terug in de tijd
Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal 2019
17-07-2019 | 11:42:00
In het tweede kwartaal van 2019 is de radioreclamemarkt opnieuw gegroeid. De netto omzet is met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro
[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina
05-07-2019 | 09:49:37
De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit
Omzet Ster groeit met 11 procent in eerste halfjaar 2019
03-07-2019 | 19:05:00
De omzet van de reclameverkooporganisatie op de NPO-zenders, Ster, is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 97 miljoen euro en daarmee met 11 procent gegroeid
Ministerraad wil toewerken naar volledig reclamevrije NPO
14-06-2019 | 17:30:00
De bedoeling is dat op langere termijn de NPO volledig reclamevrij wordt. Volgens het kabinet moet de publieke omroep onafhankelijk en non-commercialiteit centraal stellen
Naar reclamevrije NPO: Brief minister Arie Slob
14-06-2019 | 16:41:00
Minister Arie Slob (ChristenUnie) heeft na instemming van de ministerraad de brief vrijgegeven waarin officieel het standpunt wordt ingenomen dat de regering wil toewerken naar een volledig reclamevrije NPO
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO
12-06-2019 | 15:05:00
Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor
RTL Nederland, Talpa Network, DPG Media en Mediahuis blij met inperking reclame NPO: juiste stap
07-06-2019 | 13:24:00
RTL Nederland, Talpa Network, De Persgroep/DPG Media en Mediahuis zien het inperken van reclame bij de NPO op televisie tot 20:00 uur en het afschaffen van reclame in het digitale domein van de NPO als een juiste stap
"NPO op tv tot 20 uur en online reclamevrij, derde net regiokanaal"
05-06-2019 | 17:39:00
Als het aan de regeringscoalitie ligt, wordt de NPO op televisie tot 20:00 uur en online volledig reclamevrij en zal NPO 3 een regionaal kanaal worden
STER: fors lagere opbrengst in 2018
31-05-2019 | 16:07:00
STER heeft in 2018 met een omzet van 179 miljoen euro een fors lagere opbrengst uit reclames bij de NPO binnengehaald dan het jaar daarvoor en dan het zelf had begroot
[Column] Thijs Muller: Hoe behouden we de kwaliteit van de NPO? En welke financiering past daarbij dan het beste?
22-04-2019 | 11:13:00
Een reclame-vrije publieke omroep is een buitengewoon interessante vraag. Maar is het wel de juiste?
KRO-NCRV krijgt 20.000 euro boete voor reclame bij Eva Jinek
28-03-2019 | 15:37:47
KRO-NCRV heeft 20.000 euro boete opgelegd gekregen voor het maken van vermijdbare reclame in het programma van Eva Jinek in juli 2018
Televisiereclamemarkt stijgt in 2018 tot 821 miljoen euro
26-03-2019 | 16:42:17
De televisiereclamemarkt is in 2018, na aftrek van bureaucommissie, uitgekomen op 821 miljoen euro. Hiermee stijgt de markt met 3 procent in vergelijking met 2017
[ScreenForce] Eye tracking en hartslagmeting geven inzicht in aandacht voor TV-commercial
13-03-2019 | 12:40:00
Het gebruik van een voice-over, een packshot of de introductie van dieren kan ervoor zorgen dat TV-kijkers meer aandacht besteden aan TV-commercials. Dit blijkt uit een onderzoek dat werd gepubliceerd in het Journal of Advertising Research
Ocean neemt Ngage Media en Interbest over
12-03-2019 | 10:57:43
Premium out-of-home media owner Ocean has today acquired Ngage Media and Interbest, two leading independent companies which operate across the Netherlands
CBS: beperkte groei in de reclamemarkt
01-03-2019 | 14:57:00
De reclamegroei is afgelopen kwartaal beperkt gestegen. Dit blijkt uit door het Centraal Bureau voor de Statistiek bekendgemaakte cijfers over de economie, vergeleken met hetzelfde kwartaal een jaar eerder. Het reclamewezen behaalde in het vierde kwartaal van 2018 een omzetgroei van 1,8 procent
MediaHuis wordt MediaClub en verhuist naar nieuw pand
01-03-2019 | 11:47:00
De Joint Industry Committees en de marketingbureaus veranderen per 1 maart hun samenwerkingsnaam MediaHuis in MediaClub. Niet alleen de naam verandert, ook de locatie. De MediaClub vestigt zich in Het Nieuwe Kantoor HNK Amsterdam Zuid Oost
[Forum] Ragnhild Bajema: folder moet grotere verhaal vertellen  
25-02-2019 | 09:28:00
Natuurlijk heeft de folder bestaansrecht. De echte liefhebbers – en dat zijn er nog steeds heel veel, jong en oud! – vinden het heerlijk om al dat papier uit het cellofaan te halen en alle aanbiedingen uit te pluizen
[Column] Erwin Fisser: Verleiding en liefde
19-02-2019 | 09:27:47
Er is steeds meer interesse voor campagnes die het algemeen nut beogen. Voorlichtingscampagnes zijn hot, want er gaat mankeert weer van alles in Nederland. Niet echt natuurlijk, maar onze samenlevingsbeleving meent van wel
[Forum] Martin Leeflang: Online personalisatie is een levensgroot gevaar voor de klassieke papieren folder
17-02-2019 | 14:04:00
Volgens NOM Folder Monitor 2018 is het aantal Nederlanders dat offline folders in de bus ontvangt sinds 2015 met slechts 4 procent afgenomen
Ster: gratis reclametest met AdScan
08-02-2019 | 11:25:00
Ster biedt adverteerders voortaan via AdScan de mogelijkheid om met een gratis pre-test in kaart te brengen welke elementen beter of minder scoren en daarmee effect hebben op de ontvangst en het effect van die specifieke commercial
[Forum] Aldo Breed: De folder als toekomst proof medium
07-02-2019 | 17:31:00
Wat wil je als adverteerder nog meer? Miljoenen mensen lezen wekelijks met veel plezier de papieren folders en deze folders zorgen bewezen voor conversie tegen lage kosten
Loeki de Leeuw eenmalig terug bij Ster
30-01-2019 | 14:02:00
Loeki de Leeuw zal niet terugkeren bij de Ster ondanks een eenmalige terugkeer. Dit maakte de Ster vandaag bekend die benadrukt haar sympathie te uiten voor een actie daartoe.
Amsterdam Centrum verbant digitale mupi’s
30-01-2019 | 13:42:00
Het stadsdeel Amsterdam Centrum maakt een einde aan bewegende reclamebeelden. Het Groen-Links-stadsdeelbestuur heeft 28 vergunningen voor digitale mupi's ingetrokken
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
26-01-2019 | 15:26:00
Auto’s en mannen, een klassieke combinatie. En het rijden in een auto moet je een goed gevoel geven. Samenwerkingen in de auto-industrie zijn veelvoorkomend en vaak succesvol. Een bekende is Peugeot en Roland Garros, twee typisch Franse dingen, of Renault en Rip Curl
De Haagse Passage krijgt LED scherm naar idee van UNStudio en Ngage Media
25-01-2019 | 12:17:00
De gevel van de De Passage in Den Haag is deze week voorzien van een dubbelzijdig LED-scherm met ambient effect. Naar een idee van UNStudio en Ngage Media
[Column] Martin Leeflang: Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018
23-01-2019 | 15:52:00
Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt
[Column] Bob Goulooze: 80 cents of politieke porno
23-01-2019 | 15:03:00
Afgelopen vrijdag berichtte de Telegraaf dat Shula Rijxman, bestuursvoorzitter van de NPO, reclames op TV wil terugdringen. Te beginnen met het reclamevrij maken van kinderprogramma’s. Dat vind ik prachtig, want een mens kijkt gedurende zijn leven ruim anderhalf jaar reclame
MassiveMusic ontwikkelt nieuwe sonic identity Randstad
23-01-2019 | 13:27:00
Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld
Rotterdam kiest opnieuw voor JCDecaux bij de gunning van vrijstaande reclamevitrines
16-01-2019 | 12:01:00
De gunning van het contract voor vrijstaande reclamevitrines is definitief toegewezen aan JCDecaux en biedt mogelijkheden voor analoge en digitale buitenreclame
TVE Reclameproducties neemt signbedrijven Bergslot groep over
11-01-2019 | 14:20:00
TVE Reclameproducties neemt Bergslot groep over en wordt één van de grootste aanbieders in Nederland op het gebied van indoor en outdoor visuele communicatie
[Interview] Jan van Dun: Steeds meer retailers zien het belang van de combinatie fysieke folder en de digitale folder
01-01-2019 | 20:01:00
Reclamefolder.nl heeft de mijlpaal van 30 miljoen folderlezingen per maand bereikt. Vooral de combinatie van lokaal online en offline advertising is volgens Jan van Dun, algemeen directeur Local Media bij de Persgroep, de reden waarom de business-to-business-tak van een van de grootste uitgevers van Nederland zo succesvol is
[Column] Jerome Kuijken: Aaaii Love Branded Content
24-12-2018 | 11:30:00
Moeten we irritante reclame verbieden? Ik vind eigenlijk van wel. Irritante reclame stompt het publiek af en heeft reclame een slechte naam gegeven. Ik geloof echt dat wij, de brandedcontentmakers, de Loden Leeuwen op termijn overbodig maken
[Visie] Marlene Wickel: Cinema is the mother of all screens
11-12-2018 | 12:01:00
Binnenkort gaat, nadat Jean Mineur Mediavision bijna achttien jaar dezelfde, bijna iconische leader heeft vertoond, een nieuwe en totaal andere Jean Mineur-leader in première
Ster lanceert campagne ter promotie van toegangelijkheid
04-12-2018 | 14:17:38
Met de vraag "Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?" laat Ster zien dat het miljoenenpubliek van de NPO toegankelijk is voor alle bedrijven groot of klein
Genomineerden Loden Leeuw 2018 bekend
04-12-2018 | 10:02:52
Ieder jaar reikt Radar, het consumentenprogramma van AVROTROS, de publieksprijs uit aan de meest irritante reclame van het jaar en de meest irritante BN’er in een reclame
Arthur Hoogendijk CEO Media Buying Systems
30-11-2018 | 14:13:00
Media Buying Systems heeft Arthur Hoogendijk benoemd tot CEO. Hoogendijk wordt daarmee per 1 december 2018 verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding
Bremer Media & Events lanceert ledopwielen.nl
20-11-2018 | 14:33:44
Bremer Media & Events heeft ledopwielen.nl gelanceerd, dit zijn rijdende reclamewagens die voorzien zijn van twee ledschermen. In Las Vegas en Tokyo wordt al geruime tijd gewerkt met deze manier van reclame maken
[Column] Erwin Fisser: Viral gaan met een stijve
13-11-2018 | 09:19:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet
Europese Unie neemt Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aan
07-11-2018 | 10:17:50
De Raad van Ministers van de Europese Unie heeft de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMD-richtlijn) aangenomen. Bescherming van jongeren in het online domein heeft een prominente plek gekregen
MR.BRAND maakt bioscoopcommercial voor Willem
23-10-2018 | 12:57:33
Pathé Thuis ontwikkelde een Willem, een app voor filmliefhebbers. Deze maand is de eerste bioscoopcommercial te zien van Willem
[Screenforce] Spotmarkt tv stijgt derde kwartaal op rij
23-10-2018 | 10:55:01
Voor het derde kwartaal op rij laat de tv-markt in 2018 een stijging zien. De tv-spotmarkt is in het derde kwartaal uitgekomen op 146 miljoen euro
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
[Column] Martin Leeflang: Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes
01-10-2018 | 08:45:00
Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les Binet en Peter Field (IPA) kwamen na analyse van 2000 beste campagnes
Talpa Network en KPN testen tv-reclame op maat
26-09-2018 | 09:19:01
Talpa Network start een test met KPN om als eerste partij in Nederland gesegmenteerde tv-reclame mogelijk te maken. Gesegmenteerde tv-reclame combineert de kracht van massamedium televisie met de specifieke targetmogelijkheden van digitale media
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: Emotie versus humor
21-09-2018 | 09:33:00
In alle merkcommunicatie is storytelling hot. Het aanbod is zo overweldigend, dat een product het niet enkel redt op wat het is of doet; de consument moet zich er zodanig mee verbonden voelen, dat het daadwerkelijke impact heeft op zijn of haar dag
Kijkje backstage met commercial 538
22-08-2018 | 14:45:33
538 lanceert de commercial waarin niet alleen een rol is weggelegd voor de 538-dj's Edwin Evers, Frank Dane en Coen & Sander, maar
Max Verstappen en Ruud Gullit samen in commercial Ziggo Sport
20-08-2018 | 10:21:00
In de commercial strijden Verstappen en Gullit tegen elkaar om als eerste in de Ziggo Sport studio te zijn
[Column] Martijn van Lambalgen: Building Distinctive Brand Assets
20-08-2018 | 10:01:00
Je moet dus opvallen met je reclame, wat geen vanzelfsprekendheid is in de mediafragmentatie. Het boek schroomt dan ook niet om te zeggen dat je niet te bescheiden met je merk moet zijn en dat consistentie belangrijk is
[Screenforce] Spotmarkt tv en onlinevideo groeit 4 procent
07-08-2018 | 11:14:29
De spotmarkt is in de eerste helft van 2018 uitgekomen op 350 miljoen euro. Ten opzichte van 2017 laat de eerste helft hiermee een groei van 4 procent zien
[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot
03-08-2018 | 09:32:00
Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie
[Column] Marianne van Soomeren: Back to the 90's
31-07-2018 | 13:56:00
Een ouderwets mooie zomer lijkt de reclame- en mediawereld in retrostemming te brengen, want als tegenhanger van alle mooie media-innovaties waarover veel wordt gepraat en geschreven (voice, blockchain, AI), bespeur ik een kleine nostalgietrend
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg vs. Ben, Calvé en Peijnenburg, Adidas e.v.a.
30-07-2018 | 09:39:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
Bol.com kiest Dept als lead agency
12-07-2018 | 09:05:00
Bol.com is ervan overtuigd dat Dept met hun digitale DNA in combinatie met een creatieve geest het bureau is om samen met het bol.com-team het merk naar een volgende fase te brengen
SCHOKKEND: sportschool gaat in de fout met naaktfoto's!!!
09-07-2018 | 11:35:00
Dit wist je nog niet over de afschuwelijke verleidingspraktijken van foute sportscholen en gokpaleizen!!!
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ongeloofwaardig Iglo, dito Côte d’Or en tomatenkunst van Looye
05-07-2018 | 10:05:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
Bekendmaking kwartaalwinnaars Gouden Loeki
03-07-2018 | 12:18:00
Elk kwartaal kiest een onafhankelijk publiekspanel van GfK de 10 mooiste, leukste, populairste commercials van dat kwartaal. Dit levert in totaal 40 kwartaalwinnaars op
NOM Folder Monitor 2018: 52% wil folder
28-06-2018 | 10:58:07
52 procent van de Nederlanders zou de papieren folder missen als deze niet meer zou verschijnen. 14 procent staat hier neutraal tegenover
[Commercial Review] Alexander de Ruwe: trouwen met Björn Borg, Liptons regendans, DIY met Centraal Beheer
25-06-2018 | 10:36:00
Wauw! Wat een initiatief van Björn Borg. Blockchaintechniek gebruiken zodat mensen, ongeacht hun voorkeur of waar ze wonen, met elkaar kunnen trouwen. Dit initiatief voelt helemaal goed. Het klopt
[Column] Bob Goulooze: Children first!
22-06-2018 | 14:02:00
Reclame is een toegepaste sociale wetenschap. In de reclame geldt een beperkt aantal wetten. Op basis van empirisch onderzoek weten we dat sex sells. Wil je een product of dienst verkopen dan is het belangrijk te weten dat
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 08:57:37
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
Diversiteit centraal bij nieuw castingbureau Buddy Film Casting
14-06-2018 | 14:08:37
De professionele acteurs en talenten van Buddy Film Casting komen behalve uit Nederland ook uit landen als Syrië, Irak, Iran, Afghanistan, Armenië, Eritrea en China
4DX-commercial voor Axe in Pathé
11-06-2018 | 09:39:00
Aan de bestaande commercial van 45 seconden zijn 4DX-effecten toegevoegd, waarbij voor Axe voor het eerst ook het element geur werd toegevoegd
[Column] Remco Klöters: Voetbalplaatjes, deel 2
05-06-2018 | 12:41:00
Gewapend met het fonkelnieuwe onderzoek van de Kansspelautoriteit was er onlangs een consument die de producent van FIFA18 het organiseren van een illegaal kansspel verweet. Jammer was dan wel weer dat dit gebeurde bij de Reclame Code Commissie en niet bij de Kansspelautoriteit
Etcetera zet Freek Vonk in voor Reaal-reclame
04-06-2018 | 11:48:20
Meestal zet Vonk bijzondere dieren in de schijnwerpers, maar in de commercial zijn de rollen omgedraaid
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare ontwikkelen campagne Centraal Beheer
04-06-2018 | 11:35:34
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
Reclame Code Commissie: ‘Amsterdam in de fout met bomen-verhaal’
31-05-2018 | 11:09:00
De gemeente Amsterdam mag niet meer claimen dat de ja/ja sticker 6.000 bomen zou besparen
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 14:25:10
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
[Vacatures] TCC zoekt Financieel Manager
16-05-2018 | 21:36:16
Wij: The Communication Company, Fight Club en The Red Corner, zijn zeer succesvol in reclame, in het creëren en activeren van digital products plus in de ontwikkeling van sites en apps. Onze organisaties werken samen op een prachtige locatie vlakbij Breda CS
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: win een leverworst bij KLM, Simpele vingerpoppetjes, heldendaden van ANWB
16-05-2018 | 09:01:00
Verhalen over familieleden die ver bij elkaar vandaan wonen, doen het goed. Vraag maar aan Robert ten Brink. En dat KLM dan kinderen en moeders de mogelijkheid biedt via een platform met elkaar te videobellen is ook prachtig. So far, so good zou je denken
Vandebron neemt hipster op de hak in satirische reclame
15-05-2018 | 11:08:00
De duurzame energiespeler wil met de campagne laten zien hoe misleidend en vervuilend de huidige energiemarkt is
Het succes van een paarse krokodil
07-05-2018 | 09:28:00
De paarse krokodil van OHRA is opgenomen in de Dikke Van Dale, columns en boeken en kent een plek in de wetgeving: de wijzigingswet tegen ingewikkelde regelingen heeft als officiële verkorte naam Wijzigingsplan Paarse Krokodil
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor bundelen krachten voor Peugeot
05-05-2018 | 09:41:00
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor hebben hun krachten gebundeld in de data-powered programmatic campagne voor Peugeot
Natwerk breidt team uit
02-05-2018 | 16:53:57
Natwerk bureau nam onlangs drie nieuwe mensen aan. Vanaf 12 maart is Kirsten Ohr bij Natwerk te vinden. Per 1 mei sloten ook Dorien van Soelen en Marleen Jansen zich aan
[Column] Folkert Langeveld: De moderne creatief
01-05-2018 | 14:50:22
Een moderne creatief zal meer dan ooit moeten accepteren dat hij of zij in een kader moet werken. Een kader dat beperkingen schept en dat kader heet media. De verregaande versplintering van het medialandschap heeft het uitdagender gemaakt om de verschillende mediatypes te begrijpen
[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers
30-04-2018 | 10:45:00
Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers
Directeur Prisca Ancion-Kors vertrekt bij Stichting Reclame Code
26-04-2018 | 14:51:00
Prisca Ancion-Kors heeft kenbaar gemaakt dat zij na 28 jaar Stichting Reclame Code een andere weg wilt inslaan
[Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot
26-04-2018 | 09:43:00
De boodschap dat de Ohra-app handig en snel is, komt goed over en een glimlach helpt daarin ook zeker. Zelf hou ik altijd van de kleine details: de paarse Crocs, Patience op een computer uit 1980, de “et cetera, et cetera” en meer. Wat ik alleen niet begrijp, is dat een groot deel van de oude commercial ook is meegenomen in de nieuwe
[Column] Jerome Kuijken: Is branded content reclame en is reclame branded content?
17-04-2018 | 10:35:00
Brandend content is als een songtekst van Bløf: iedereen kent het, maar we interpreteren het allemaal anders. Een van die interpretaties is dat branded content reclame is
[Column] Martin Leeflang: Gaan wij te ver?
10-04-2018 | 14:07:00
Het is geen geheim dat reclame wetmatigheden uit de cognitieve wetenschap inzet om consumenten te verleiden. Vanwege deze uitkomsten pleitten Hütter en Sweldens voor regulering van reclame en dan in het speciaal voor reclame gericht op kinderen of voor producten als sigaretten en drank
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: langetermijnMastercard, campagne Broodnodig? en satire met Amsterdenim
05-04-2018 | 12:48:56
Reclame voor brood. Niet een aanbieding, nieuw product of onderzoeksresultaten, maar een ode aan brood. Is dat nodig zou je denken, zeker wanneer je de cijfers erbij pakt: we eten gemiddeld 4 boterhammen per dag per persoon. Is het werkelijk nodig om een mediacampagne te starten?
Digitas Amsterdam en Episerver kondigen strategisch partnerschap aan
27-03-2018 | 10:45:00
De samenwerking tussen Digitas en Episerver creëert een marktaanbod door de krachten van de twee bedrijven te combineren op het gebied van marketing en commercie
[Column] Marianne van Soomeren: De referendumval
27-03-2018 | 09:52:00
Recent onderzoek van de Erasmus Universiteit toont aan dat mooie en feelgoodreclame ons zo beïnvloedt dat we er niet meer in slagen om een merk, dienst of product objectief te beoordelen. Zelfs niet als we er geld voor krijgen om onze mening te herzien. Een beter bewijs dat positieve reclame werkt, is er niet.
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
19-03-2018 | 18:06:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
Fitzroy maakt campagne voor Grolsch
13-03-2018 | 18:42:00
Grolsch lanceert een nieuwe tv-commercial. Met korte, snelle scenes laat de bierbrouwer het karakter van het merk zien. Dit gebeurt aan de hand van de beugel in herkenbare en uitgesproken Grolsch momenten
[Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
07-02-2018 | 11:19:00
In de nacht van zondag 4 op maandag 5 februari was het tijd voor de Superbowl. Niet alleen sportief het hoogtepunt van de VS, maar ook voor Amerikaanse adverteerders het allerbelangrijkste en allerduurste moment. Adverteerders pakken hier dus altijd uit. Wat mij betreft is de winnaar dit jaar Tide
RAB: radioreclamebestedingen gestegen met 1,5 miljoen euro
05-02-2018 | 12:35:00
Adverteerders hebben in 2017 meer geïnvesteerd in radioreclame dan in voorgaande jaren. De totale radioreclamebestedingen komen uit op 226 miljoen euro netto
Hornbach lanceert drie commercials in reclamecampagne die het begrip ‘project’ claimt
05-02-2018 | 11:47:00
Hornbach heeft een drietal commercials laten ontwikkelen, waarin ze ingrijpen op het gebruik van het woord project
Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten
05-02-2018 | 10:35:00
Branded Cinema heeft een publiekscampagne ontwikkeld in de vorm van een tv-spot om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten meer en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden
Natwerk creëert campagne ter ere van tienjarig bestaan Youfone
05-02-2018 | 08:54:00
Bureau Natwerk heeft voor het tienjarig bestaan van Youfone de mantra van de telecomprovider Wat You Wil verder uitgediept in een nieuwe campagne
Exterion Media verzorgt outdoorpromotie Coca-Cola's Fuze Tea in Hoog Catharijne
02-02-2018 | 10:26:00
Afgelopen maand lanceerde Coca-Cola hun merk Fuze Tea op de Nederlandse markt. Ter promotie van het ijstheemerk hangen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht drie grote doeken van Exterion Media
[Interview] Albert Heijn's Sanne Nobel over winst Gouden Loeki
30-01-2018 | 10:00:00
Op woensdag 24 januari werd de Ster Gouden Loeki uitgereikt. Uit tien nominaties werd de kerstreclame van Albert Heijn gekozen als winnaar. We spreken met Sanne Nobel, Senior Manager Brand Activation bij Albert Heijn.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: winter met Chocomel, goud met Samsung, luxeproblemen bij Jantje Beton
25-01-2018 | 14:31:00
Chocomel is samen met Unox het enige merk dat de Nederlandse winter kan claimen. Unox doet dat nog steeds consequent, maar Chocomel is er een soort van afgestapt. Omdat ze het idee hadden dat het hen beperkte, waarschijnlijk
Vodafone en Chef’Special maken remix van hit Amigo
25-01-2018 | 11:47:44
De instrumenten uit de clip, van Freedrums, Specdrums, Jamstiks en Mogees, kun je met het netwerk van Vodafone overal gebruiken via je mobiel
[Interview] Simon Neefjes over Ster Gouden Loeki en de TVC-markt
25-01-2018 | 11:03:37
Simon Neefjes pakte 24 januari in Carré met zijn TBWA\Neboko de nummer één- én tweepositie bij de Ster Gouden Loeki-uitreiking. Daarbij scoorde hun onlinevideoserie voor Appie Today een top 5-plek in de best bekeken video's op YouTube. We spreken Neefjes over het succes en de huidige televisiereclamemarkt
[Column] Martin Leeflang: Jumbo wint de Gouden Loeki 2017
24-01-2018 | 12:11:00
Als we de gekozen finalisten van de Gouden Loeki naast de resultaten van de ValueFlow leggen, dan zijn voor Validators de kanshebbers duidelijk; Jumbo (Kerst) en Volkswagen (Zit) hebben de meeste kans om de felbegeerde Gouden Loeki 2017 te winnen
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Joe Public pakt drie van tien finaleplekken Ster Gouden Loeki 2017
10-01-2018 | 10:08:00
De commercials die nog in de race zijn voor de publieksprijs voor reclame zijn van Albert Heijn, Douwe Egberts, Gamma, Jumbo, Ohra, Plus, Volkswagen en Wereld Natuur Fonds
Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla
09-01-2018 | 12:08:22
In de eerste maanden van 2018 lanceert Squla een nieuwe campagne die onder andere bestaat uit een tv-commercial en verschillende socialmedia-uitingen
N=5 ontwikkelt campagne LOI
03-01-2018 | 11:50:00
Voor de uitrol ontwikkelde N=5 een videocontent-ecosysteem, waarvoor het, naast TVC’s, 40 kortere video’s opnam met oud LOI-studenten
Justlease en Toyota lanceren campagne What’s your drive? met Ireen Wüst
28-12-2017 | 15:40:45
Private lease-aanbieder Justlease en Toyota lanceren in aanloop naar de Olympische Winterspelen van 2018 in Pyeongchang de campagne What’s your drive?
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 16:34:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Nosh Food Films vergroot team met regisseurs Vittorio Sacco en Nick Sawyer
22-12-2017 | 12:38:33
Nosh Food Films, onderdeel van productiehuis Wenneker Group, heeft aangekondigd de twee zeer ervaren regisseurs Vittorio Sacco en Nick Sawyer te verwelkomen binnen hun team.
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 10:43:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
Hornbach en Peugeot in finale RAB Radio Advertising Awards Publieksprijs
21-12-2017 | 12:30:06
RAB organiseert eind juni 2018 de uitreiking van de RAB Radio Advertising Awards waarbij de publieksprijs één van de awards is
Bolsius, Hero en Baarsma kiezen voor nu:amsterdam
14-12-2017 | 08:56:00
Voor Baarsma Wines ontwikkelde nu:amsterdam nieuwe concepten, zoals een brand story en identiteit voor Southern Creek
Kinderen maken commercial bij BeyenMeyer
12-12-2017 | 16:52:56
Op de dag dat de leraren van het basisonderwijs voor de tweede keer het werk neerlegden, hebben 14 basisscholieren uit Amsterdam en omgeving een tv-commercial gemaakt om hen te steunen
[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is
12-12-2017 | 15:28:00
De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden
Alcoholbranche dient klacht in tegen Neuken Liqueur
08-12-2017 | 11:07:00
STIVA en SpiritsNL dienen een klacht in tegen Neuken Liqueur bij de Reclame Code Commissie. De naam Neuken Liqueur in combinatie met de wijze waarop geadverteerd wordt achten ze in strijd met de Reclamecode voor Alcoholhoudende dranken
Nelleke Weltevrede Hoofd Communicatie en Campagneleider CDA
06-12-2017 | 12:03:00
Het CDA partijbestuur heeft Nelleke Weltevrede aangewezen als Hoofd Communicatie en als Campagneleider. Weltevrede volgt Hans Janssens op
MailDB, KVGO en Spotta gaan in hoger beroep tegen uitspraak JAIJA-sticker
30-11-2017 | 10:22:05
De partners, Brancheorganisatie MailDB, KVGO (Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen) en reclameverspreider Spotta, gaan in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechtbank
Stichting Reclame Code en Commissariaat voor de Media gaan samenwerken
24-11-2017 | 11:21:00
Op 23 november hebben de Stichting Reclame Code en het Commissariaat voor de Media een samenwerkingsprotocol ondertekend. Doel is het bevorderen van efficiënte en doelgerichte vervulling van de taken van beide partijen
Tweede commercial SNS van Alfred on air
16-11-2017 | 10:45:13
Nederlanders zijn dol op extra’s. TN’er Bart, de Typische Nederlander, is er in de tweede commercial uit de nieuwe campagne voor SNS ook gek op
Digitaal label VIVAT officieel van start
06-11-2017 | 11:34:00
NowGo, het digitale label van VIVAT, lanceert eerste commercial. De commercial voor autoverzekeringen is de eerste in een reeks die online te zien is
Natwerk maakt commercial Intertoys
02-11-2017 | 15:19:56
De commercial - met bijbehorende wisselende tag-ons met aanbiedingen – is geproduceerd in samenwerking met Woodwork
[Column] Martin Leeflang: Wie wordt de winnaar van de Gouden Loeki 2017?
01-11-2017 | 12:58:00
De uitreiking van de Gouden Loeki: hét jaarlijkse moment waarop circa 1,5 miljoen mensen vrijwillig een paar uur naar commercials kijken. Natuurlijk is het interessant om erachter te komen naar welke commercial de voorkeur uitgaat van het Nederlandse publiek, maar wij zijn benieuwd naar de effectiviteit van de potentiële Loeki-winnaars
Michael Maaskamp Creative Director bij a friend of mine
19-10-2017 | 10:24:00
Met tien jaar ervaring aan bureauzijde, van boutique design agencies en startups tot netwerkbureaus, is a friend of mine (part of Dept) een ervaren creatieve kracht rijker
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: KLM, Energiedirect.nl, Olvarit
18-10-2017 | 11:00:00
In de energiemarkt zijn er niet zo veel routes naar groei waar je uit kunt kiezen. Een van die routes is die van no frills, met prijs als belangrijkste wapenfeit. Energiedirect heeft in dit kader een campagne gemaakt die bestaat uit maar liefst negen creatieve uitwerkingen, die voor mijn gevoel allemaal wel familie van elkaar zijn
The Wheelhouse curated space voor creatieven opent deuren
18-10-2017 | 09:44:37
Een werkplek voor creatieve zelfstandigen opent haar deuren in Amsterdam: The Wheelhouse. Het historische pand biedt ruimte aan bedrijven en professionals uit de reclame-industrie.
Etcetera en MassiveMusic maken wereldwijde film Leaseplan
16-10-2017 | 12:18:00
MassiveMusic heeft samengewerkt met Etcetera en productiemaatschappij PostPanic aan What’s Next?, een drieminutenfilm voor Leaseplan
Eerste twee genomineerden Radio Advertising Awards Publieksprijs bekend
12-10-2017 | 13:15:24
De radiocommercials van Hertog ijs en Marktplaats zijn door het Nederlands publiek verkozen tot de favoriete radiocommercials in het tweede kwartaal van 2017
OMX versterkt positie in digital audio advertising
27-09-2017 | 14:32:00
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
Eerste werk Havas Lemz voor Bolletje
26-09-2017 | 14:11:38
Na een bureauoriëntatie is Havas Lemz aan de slag voor Bolletje. Vanuit een vernieuwde strategie is het eerste werk zichtbaar voor de Lichte Crackers
OMX versterkt positie in digital audio advertising
18-09-2017 | 15:02:00
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
OMX versterkt positie in digital audio advertising
14-09-2017 | 06:47:24
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
[Column] Maarten Ros: Reclamemakers moeten niet mopperen maar innoveren
05-09-2017 | 08:21:00
Er is een digitale revolutie gaande is waarbij de consument een symbiotische verhouding met zijn smartphone heeft ontwikkeld. Reclamemakers moeten hier op inspelen. Reclamemakers moeten hierop inspelen en niet leunen op oude modellen
Regels kinderreclame beter nageleefd
24-08-2017 | 09:57:00
De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) publiceert de jaarlijkse monitoring voor het laatst. De overheid neemt het over
LEWIS, ACHTUNG! en Adobe genomineerd voor Digital Communications Awards
14-08-2017 | 09:45:00
LEWIS en ACHTUNG! mcgarrybowen zijn twee keer genomineerd voor The Hovering Art Director, een campagne voor Adobe
[Interview] Jerome Kuijken over adverteren met De Speld
01-08-2017 | 12:24:05
Onlangs lanceerde het contentbureau van het satirische online platform De Speld hun eerste commercial, voor biermerk Oedipus. We spreken met Jerome Kuijken, Head of Advertising, over de ambities van De Speld & Partners
Eerste commercial De Speld voor Oedipus
20-07-2017 | 15:00:00
In de commercial komen alle bierclichés in sneltreinvaart voorbij en drijft Oedipus de spot met de hardnekkige mythe dat alleen mannen van bier houden
Heimat maakt Sorry-campagne voor Hornbach
20-07-2017 | 14:24:00
De komende maanden verschijnen op tv drie commercials waarin veel te volle auto’s de oorzaak zijn van irritante situaties op de weg en in de wijk
[Column] Arno Peperkoorn: Wit
14-07-2017 | 09:56:00
Wanneer het begon? Ik weet niet precies op welke dag. Ik weet wel in welke periode. En hoe oud ik was. 16 jaar. Net geland op het prachtige Aruba.
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 | 11:49:55
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
Commissariaat verduidelijkt samenwerkingsmogelijkheden publieke omroepen met andere partijen
30-06-2017 | 13:50:00
Het Commissariaat voor de Media heeft de uitgave ‘Samenwerking van publieke omroepen met andere partijen’ gemaakt, die de regels voor publiek-private samenwerking verduidelijkt en antwoord geeft op vragen
Philips schakelt VICE in voor online video
27-06-2017 | 11:30:17
In de film laat acteur Achmed Akkabi zien hoe de Philips OneBlade jonge mannen kan helpen de stijl van hun baard af te stemmen op elke situatie
Adobe neemt Mettle’s Skybox Tools over
22-06-2017 | 09:40:00
Adobe heeft alle SkyBox-technologie overgenomen van Mettle, een wereldwijde ontwikkelaar van 360-graden en virtual reality software
[Column] Martin Leeflang: Wat is jouw verhaal?
06-06-2017 | 13:03:00
Wat heb je aan dromerige verhalen waarbij de consument niet weet wat hij ernaan heef? Als deze dromerige commercials dan nog een goed gevoel op zouden roepen ok, maar zelfs in Gouden Loeki Aller Tijden komt geen enkele reclame van een bank voor
Team Vier onderzoekt effecten reclamefolder
18-05-2017 | 12:32:42
In opdracht van de landelijke folderverspreider Axender geeft Team Vier retailers inzicht in de effecten van de reclamefolder
Achtung! creëert merkcampagne Monsterboard
01-05-2017 | 12:06:27
Monsterboard start met een merkcampagne gericht op millenials. De campagne is de hele maand mei zichtbaar op alle tv-stations van RTL en BrandDeli
BSUR maakt commercial Specsavers
01-05-2017 | 10:05:13
De nieuwe televisiereclame is de tweede in de serie over de rol van gehoor bij het ervaren van verschillende passies
Eye tracking toont aan dat tv-reclame meer impact heeft dan online
25-04-2017 | 14:40:49
Volgens eyetrackingonderzoek door Mind Insights in opdracht van RTL België heeft tv-reclame meer impact dan online videoreclame
Lied Paul de Munnik als cadeau van Opel voor alle Feyenoorders
13-04-2017 | 10:13:00
Opel, tot 1 juli hoofdsponsor van Feyenoord, benaderde zanger Paul de Munnik voor een clublied
Reclamecode Social Media verduidelijkt regels over reclame in vlogs
31-03-2017 | 08:34:00
De Code hoopt duidelijk te maken dat je als blogger of vlogger eerlijk moet communiceren als je voordeel hebt ontvangen
HEIMAT maakt voorjaarscampagne Hornbach
16-03-2017 | 14:02:00
Met de campagne Geef nooit op heeft reclamebureau HEIMAT wederom de essentie van Hornbach te pakken
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: CDA, Samsung, Skechers
09-03-2017 | 11:22:55
Ik val maar meteen met de deur in huis: deze commercial van het CDA is verschrikkelijk en meteen ook heel typerend voor de politiek in Nederland
Artifacts en Denise Weeks brengen single uit voor McDonald's
08-03-2017 | 10:55:00
Vanwege hun gezamenlijke liefde voor New York City, vroeg McDonald’s Nederland de artiesten om samen te werken aan een reclamecampagne
[Column] Roland van Kralingen: Waarom (veel) CEO’s bang zijn voor merken
13-02-2017 | 09:35:00
Als je CEO’s vraag hoe belangrijk merken zijn dan is het antwoord steevast ‘zeer belangrijk’.
Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
09-02-2017 | 10:11:00
Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
Eerste tv-commercial Bloomon
30-01-2017 | 14:57:00
In de tv-commercial speelt bloomon in op het geluksgevoel dat bloemen geven
Paul Halbertsma en Willem Hamann richten CREATINQ op
30-01-2017 | 09:41:00
CREATINQ is een creatief premium-agency, gespecialiseerd in het ontwikkelen en leveren van instant loyalty premiums & POS materialen
Mooi Echt! modellenbureau met gewone-mensen-modellen
30-01-2017 | 09:29:00
Irene Overhoff-de Vos heeft modellenbureau Mooi Echt! gelanceerd. Een bureau voor visuele storytelling met gewone-mensen-modellen
Alfred wint met Jumbo Ster Gouden Loeki 2016, Joe Public en DDB runners-up
26-01-2017 | 22:06:00
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2016 is Helemaal Kerst met Jumbo
Jumbo lanceert wintercampagne over gezond eten
26-01-2017 | 09:42:43
In de landelijke wintercampagne van Jumbo is te zien hoe moeder Maike compleet doorslaat in haar goede voornemens
Reebok lanceert filmreeks
26-01-2017 | 09:00:00
De reeks is de nieuwste toevoeging van het merk aan haar Be More Human-boodschap, die mensen aanmoedigt om de best mogelijke versie van zichzelf te zijn
Selmore verrijkt Zo Maakt Geld Gelukkig campagne van ASN Bank
26-01-2017 | 08:53:00
Eind vorig jaar is het nieuwe Guiding Idea voor ASN Bank geïntroduceerd: Zo maakt geld gelukkig. Nu is het tijd om meer verdieping te geven binnen dit thema.
Brand New Telly creëert campagne Sourcy
23-01-2017 | 10:53:00
Sourcy. Vol Nederlands Karakter omvat ‒ naast uitingen op de landelijke tv-kanalen ‒ tevens billboards, printadvertenties en een doorvertaling op de winkelvloer
Hersenscans onthullen wat tv-reclame effectief maakt
23-01-2017 | 10:13:46
Linda Couwenberg ontdekte dat de meest effectieve tv-commercials de functionele voordelen van een product belichten en daarnaast de verbeelding prikkelen
Dawn maakt campagne voor Eneco
19-01-2017 | 22:26:00
Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn.
Shell ontwikkelt het meest opbeurende broodje
16-01-2017 | 10:45:00
Speciaal voor Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, heeft Shell een onderzoek uitgevoerd naar de ideale ingrediënten van ‘het meest opbeurende broodje’
[Column] Roland van Kralingen: Is uw product eigenlijk wel gewenst?
16-01-2017 | 10:22:00
Op een vraag van een collega ‘wat me in 2016 het meest was opgevallen’, was het mijn gevoel dat er een massaal verlangen leeft naar integriteit, veiligheid, gelijkheid, menselijkheid en verantwoordelijkheid.
J. Walter Thompson Amsterdam, Darwin BBDO Brussels maken Cycles campagne voor Spa
09-01-2017 | 19:06:00
Het natuurgebied van Spa vormt de bron van inspiratie voor de nieuwe campagne van het mineraalwatermerk. In een epische film over de cyclus van water staat de zorg, liefde en aandacht van Spa voor het natuurgebied centraal
Page lanceert campagne rond billen vegen
09-01-2017 | 13:21:00
Toiletpapiermerk Page lanceert een uitgebreide campagne rondom wat men in het persbericht omschrijft als de Schoonroutine. Page deed onderzoek en wat blijkt? Na elk toiletbezoek blijken we ons steeds minder schoon te voelen.
[Column] Machiel Verkuyl: Cultuur maken is het nieuwe reclamemaken
08-01-2017 | 13:10:00
Tijd en aandacht zijn op weg om de meest schaarse goederen te worden van onze maatschappij. Dat is waarom de tijd van reclame voorbij is. Interruptie maakt plaats voor relevantie.
SUPERREBEL presents new international campaign for H.I.S. Jeans
06-01-2017 | 12:08:00
SUPERREBEL is proud to present the new international campaign for H.I.S. Jeans. The brand, founded in New York by Henry I. Siegel in 1923, is famous because of its perfect fit jeans.
T-Mobile kiest voor Anomaly en Initiative
06-01-2017 | 09:27:00
T-Mobile kiest voor Anomaly als nieuw reclamebureau. Het Amsterdam bureau volgt hiermee Etcetera op. Naast de keuze voor een nieuw reclamebureau heeft T-Mobile ook een nieuw mediabureau gevonden in Initiative
Dawnbot: Creëer je eigen reclame zonder tussenkomst van mensen
05-01-2017 | 18:01:00
Reclamebureau Dawn lanceert een chatbot die via vragen een unieke campagne maakt. Dawn wil hiermee laten zien dat ook de creatieve sector niet ontkomt aan de digitalisering en het gebruik van artificial intelligence.
[Column] Sietse Pots: Vijftig jaar televisiereclame: darten met een heipaal?
04-01-2017 | 13:33:00
In de week dat Michael van Gerwen zich kroonde tot wereldkampioen darten, is het vijftig jaar geleden dat de eerste reclame op de Nederlandse televisie te zien was. Via slechts enkele beschikbare zenders wisten merken met televisiereclames destijds een miljoenenpubliek te bereiken
Winnaar Grote Voutjesverkiezing 2016 bekend
04-01-2017 | 11:20:00
Het platform Taalvoutjes riep in december op om te stemmen op de leukste taalfout van 2016
Ster gaat de verkoop van reclame op FunX verzorgen
03-01-2017 | 14:12:00
FunX is hét radiostation voor urban jongeren met een landelijke editie (NPO FunX) en vier lokale edities
Specsavers maakt vervolg op succesvolle hoorcampagne
03-01-2017 | 09:59:00
De nieuwe commercial van Specsavers draait om de aandacht die Specsavers-audiciens voor het gehoor van hun klanten hebben. Met passie als metafoor voor het gehoor laten de hoofdpersonen zien met hoeveel zorg en toewijding zij hiermee omgaan.
Hogere ROI met inzet bioscoopreclame
02-01-2017 | 12:43:00
Onderzoek toont aan dat een groot aantal sectoren profiteren van een hogere ROI met een hogere inzet van bioscoopreclame.
JCDecaux verliest rechtszaak: Exterion Media blijft reclamevlakken Rotterdam exploiteren
30-12-2016 | 16:15:00
De rechtbank heeft de RET, het gemeentelijke vervoersbedrijf van Rotterdam, in het gelijk gesteld in het door JCDecaux aangespannen kort geding
[Column] Roland van Kralingen: 2017, het stervensjaar van de reclame?
30-12-2016 | 09:26:00
Velen zelfbenoemde goeroes roepen al zo’n 15 jaar dat reclame aan uitputtingsverschijnselen leidt en spoedig zal overlijden.
Hornbach grootste onlinebouwmarkt, start nieuwe reclamecampagne
28-12-2016 | 10:32:00
Online net zo makkelijk klusmaterialen aanschaffen als in de winkel. Dat kan vanaf nu op hornbach.nl. Deze week start de nieuwe reclamecampagne over de mogelijkheden bij Hornbach: online en in de vestiging
[Interview] Eddy Salfischberger, Alfred: Wij zijn tot meer in staat dan tv-only
21-12-2016 | 09:33:00
Alfred heeft de Creative Press Challenge 2016 gewonnen. Het team won in 2013 ook al de eerste editie van de wedstrijd. Daarnaast gaat Alfred aan de slag met de positionering en campagne van Omoda. We spreken Managing Partner Eddy Salfischberger
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Interview] Margreet van Staalduijnen, Coca-Cola: Onze kerstcampagne wil inspireren een ander blij te maken
14-12-2016 | 13:12:00
Coca-Cola zet alledaagse kersthelden centraal in haar campagne. Tijdens de kerstcampagne Bedank jouw kerstheld roept Coca-Cola iedereen op om zijn of haar kerstheld te bedanken. We spreken brand manager Margreet van Staalduijnen
Ogilvy Amsterdam creëert kerstcommercial Rabobank
14-12-2016 | 11:16:00
De commercial is gefilmd tijdens verbouwingen bij klanten die de afgelopen tijd een hypotheek bij de Rabobank hebben afgesloten
MassiveMusic brengt reclamesingle Charly Luske uit
13-12-2016 | 13:50:02
De commercial van NS wordt begeleid door I Will Wait for You, gezongen door Charly Luske. Muziekbureau MassiveMusic heeft de single nu uitgebracht op Itunes en Spotify
Nederlands Openluchtmuseum kiest TCC
07-12-2016 | 09:15:46
Het Nederlands Openluchtmuseum heeft The Communication Company (TCC) gekozen om haar nieuwe campagne te ontwikkelen. Centraal hierin staat de tentoonstelling de Canon van Nederland
Omoda kiest voor Alfred
30-11-2016 | 09:54:00
Reclamebureau Alfred gaat aan de slag met de positionering en campagne voor een van de grootste schoenenretailers van Nederland
D-reizen start nieuwe multimediale vroegboekcampagne
16-11-2016 | 12:29:07
D-reizen start met een nieuwe multimediale vroegboekcampagne. Met onder meer tv- en radiocommercials en online bannering onderstreept D-reizen haar rol als aanbieder van alle vakanties onder de zon
[Interview] Jessica Kersten over Cloudfactory
10-11-2016 | 12:08:00
Na enkele jaren bewust onder de radar te hebben gebouwd aan hun (internationale) koers, vindt Jessica Kersten het tijd om naar buiten te treden met Cloudfactory. We spreken de mede-eigenaar en Creative Director over het creatieve bureau
Nico Kreis en Ambassadors maken film voor Nissan Global
26-10-2016 | 10:28:00
Regisseur Nico Kreis en Ambassadors maakten in opdracht van CityFilms en TBWA\RAAD Dubai de film Take no sides voor de lancering van de Nissan Patrol 2017
Leaseplan kiest voor Etcetera
12-10-2016 | 09:41:00
Voor de ontwikkeling van een internationale positionering en campagne heeft Leaseplan bureau Etcetera in de arm genomen. De campagne wordt voorjaar 2017 gelanceerd
Porter Novelli ontwikkelt campagne voor Nierdonatie bij leven
10-10-2016 | 08:40:00
Nierdonatie bij leven start campagne Geven bij leven
StukTV trekt in bij producent CCCP
07-10-2016 | 10:25:00
De mannen van StukTV zijn ingetrokken bij televisieproducent CCCP in Amsterdam. Vanuit deze plek maken de twee mediabedrijven samen unieke content voor YouTube en RTL MCN
MailDB en KVGO stellen gemeente Amsterdam aansprakelijk voor schade JA/JA sticker
24-06-2016 | 10:19:00
De Amsterdamse gemeenteraad heeft besloten om het huidige opt-outsysteem (de NEE/NEE- en de NEE/JA-stickers) voor ongeadresseerd reclamedrukwerk te wijzigen in een opt-insysteem (de JA/JA-sticker)
Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland publiceren 'Adblocking onderzoek'
04-05-2016 | 10:43:00
Om een helder beeld te krijgen van de marktsituatie en cijfers over het gebruik van adblockers in Nederland, hebben Mediabrands Marketing Sciences en IAB Nederland in 2015 de handen ineengeslagen
Reclamecode Fieldmarketing een feit
04-01-2016 | 17:09:00
De Reclamecode Fieldmarketing is per 1 januari opgenomen in de Nederlandse Reclame Code
IAB Nederland introduceert online advertising richtlijnen naar aanleiding adblocker-gebruik
04-12-2015 | 15:57:00
IAB Nederland trekt zich de feedback van de consument aan en neemt actie door richtlijnen op te stellen voor online adverteerders en uitgevers
De Persgroep zet vernieuwing op advertentiemarkt verder door
08-10-2015 | 10:15:00
De Persgroep Nederland en Wegener Media betreden per 1 januari 2016 officieel de advertentiemarkt als één bedrijf. Wegener Media zal als entiteit ophouden te bestaan.