Tag Resultaten
[Vacatures] DPG Media zoekt een Relatiemanager eCommerce
DPG Media is per direct op zoek naar een Relatiemanager eCommerce
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Productmanager Retail
Mediahuis is per direct op zoek naar een Productmanager Retail
[Vacatures] De Combinatie van Factoren zoekt een Art Director
De Combinatie van Factoren is per direct op zoek naar een Art Director
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Manager Category ActievandeDag
Talpa Network is per direct op zoek naar een Manager Category ActievandeDag
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Retail
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Retail
Videoland komt met documentaire over 100-jarig bestaan Jumbo
Jumbo heeft een documentaire laten maken over zijn 100-jarig bestaan. Jumbo 100 jaar familie. Elke dag beter is via de streamingdienst Videoland te zien. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van medewerkers en andere betrokkenen
[Vacatures] Exterion Media zoekt een Retail Marketeer
Exterion Media is per direct op zoek naar een Retail Marketeer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Productmanager Retail
DPG Media is per direct op zoek naar een Productmanager Retail
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Verslaggever Retail
Mediahuis is per direct op zoek naar een Verslaggever Retail
[Vacatures] Koninklijke de Kuyper BV in Schiedam zoekt een Key Account Manager Retail
Koninklijke de Kuyper BV in Schiedam is per direct op zoek naar een Key Account Manager Retail
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Accountmanager (Inside sales)
Mediahuis is per direct op zoek naar een Accountmanager (Inside sales)
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Retail Marketeer (Off & Online)
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Retail Marketeer (Off & Online)
[Vacatures] Koninklijke de Kuyper BV in Middelharnis zoekt een Productontwikkelaar
Koninklijke de Kuyper BV in Middelharnis is per direct op zoek naar een Productontwikkelaar
[Vacatures] Summit Retail Media Group zoekt een Demand Manager
Summit Retail Media Group is per direct op zoek naar een Demand Manager
[Vacatures] Summit Retail Media Group zoekt een Digital campaign manager
Summit Retail Media Group is per direct op zoek naar een Digital campaign manager
Exterion Media neemt digitale supermarkt netwerk van Centercom over
Exterion Media zet een grote stap in haar aanwezigheid tijdens de gehele customer journey buitenshuis. Met de overname van het digitale Supermarkt-netwerk van Centercom, kan de consument via Exterion Media bereikt worden vanaf de voordeur tot in de supermarkt
[Vacatures] NRC Media zoekt een Category Manager Lifestyle
NRC Media is per direct op zoek een Category Manager Lifestyle
[Vacancy] Logitech is looking for a Customer Supply Chain Amazon Collaboration Manager
Logitech is directly looking for a Customer Supply Chain Amazon Collaboration Manager
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Strategisch Accountmanager Evenementen
Talpa Network is per direct op zoek naar een Strategisch Accountmanager Evenementen
[Interview] Samantha Wiesemann en Stefan Heijdra (Summit Retail Media Group) over de retailmedia-boot
Als je de retailmedia-boot niet wil missen, moet je nu instappen, aldus Stefan Heijdra, Digital Sales Manager en Samantha Wiesemann, Campaign Manager bij Summit Retail Media Group. We spraken hen over hun bedrijf en de rol van retail en media
[Vacatures] Maxlead zoekt een Marketplaces Consultant
Maxlead is per direct op zoek naar een Marketplaces Consultant
[Vacatures] Kiesjefolders zoekt een Sales Manager
Kiesjefolders is per direct op zoek naar een Sales Manager
Filling Pieces viert tienjarig bestaan met documentaire en opening van Amsterdamse winkel
Filling Pieces viert zijn tienjarig bestaan met een documentaire en de opening van zijn winkel in Amsterdam. De documentaire, vertelt het ondernemersverhaal van oprichter Guillaume Philibert Chin en de weg die hij heeft afgelegd om van Filling Pieces een internationaal succes te maken
[Vacatures] Koninklijke de Kuyper BV in Middelharnis zoekt een Operator Bottelarij
Koninklijke de Kuyper BV in Middelharnis is per direct op zoek naar een Operator Bottelarij
[Vacatures] Weber Shandwick zoekt een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team
Weber Shandwick is per direct op zoek naar een Medior PR Consultant Food & Consumer Healthcare voor Brand & Lifestyle PR team
Volledig digitaal Ocean netwerk live in Westfield Mall of the Netherlands
Met veel trots kan Ocean melden dat het volledige netwerk digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands operationeel is
Ocean Outdoor komt met Click&Collect-campagne voor retailers
Ocean Outdoor heeft onder de naam Click&Collect een campagne gelanceerd om retailers een hart onder de riem te steken vanwege de coronacrisis. In 2020 was Ocean Outdoor actief met het MKB Steunfonds
SBS6 en Plus gaan partnership aan met Marble Mania
Supermarkt Plus en Talpa Network zijn een partnership aangegaan voor de tv-show Marble Mania, op 21 januari 2021 voor het eerst te zien was. In deze familieshow gaan elke week drie bekende Nederlanders de knikkerstrijd met elkaar aan
[Vacatures] Summit Retail Media Group zoek Account Managers
Summit Retail Media Group is een digitale startup op het gebied van Retail Media en groeit op alle vlakken. Met onze innovatieve proposities spelen we in op de behoefte van adverteerders om rondom het aankoopmoment aanwezig te zijn met hun producten of merken
[Vacancy] Koninklijke de Kuyper Schiedam is looking for a Customer Marketing Manager Export
Koninklijke de Kuyper Schiedam is directly looking for a Customer Marketing Manager Export
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Retail
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Retail
Thema kerst-Allerhande: avontuurlijke receptuur van klassiekers
Albert Heijn komt dit jaar met een Kerst-Allerhande met 74 recepten voor een bijzondere kerst. Daarbij gaat de supermarkt uit van het gegeven dat de feestdagen er dit jaar anders uitzien dan we gewend zijn
Nominaties irritantste tv-reclames bekend
Het AVROTROS-consumentenprogramma Radar heeft de vijf genomineerde reclames en de vijf genomineerde bekende Nederlanders voor de Loden Leeuw 2020 bekendgemaakt
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer
Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market
[Commercial review] Arne Kooke: De tweede golf
UM’s Arne Kooke reviewt commercials voor Nederlands MediaNetwerk. Deze keer richt hij zijn pijlen op de commercials in de tweede golf van corona-besmettingen
Ocean Outdoor partner van Westfield Mall of the Netherlands
Ocean Outdoor gaat alle digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands exploiteren. Dat laat eigenaar Unibail-Rodamco-Westfield van het winkelcentrum in Leidschendam weten. De opening van het shopping center staat gepland voor maart 2021
Verizon Media teams with Broadsign to extend programmatic omnichannel offering
Verizon Media and Broadsign today announced an extended partnership to directly integrate Verizon Media’s programmatic demand-side-platform (DSP) with the Broadsign Reach programmatic DOOH supply-side-platform (SSP)
Hearst UK’s House Beautiful signs brand licensing deal with bed retailer Dreams
UK specialist bed retailer Dreams and House Beautiful, home interiors magazine brands have launched an exclusive new collection of bedroom furniture in a new brand licensing partnership deal.
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager binnendienst AutoTrack.nl
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager binnendienst AutoTrack.nl
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Product Owner (40 uur p/w)
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Product Owner (40 uur p/w)
Social Friendz lanceert eigen webshop
Social Friendz, de influencermarketing-agency van Hillenaar, heeft een eigen webshop gelanceerd. In de online shop kunnen (startende) influencers producten en diensten vinden
Ocean en Westfield Mall of the Netherlands introduceren Stay Safe-tool
Ocean Outdoor Nederland ontwikkelde afgelopen weken de eerste digitale Stay Safe augmented reality tool. Launching partner Westfield Mall of the Netherlands, neemt als eerste deze tool in gebruik
[Column] Erwin Fisser: Als je elders koopt, ben je gewoon niet loyaal
Winkelier zijn is een prachtig vak. Alleen jammer dat klanten van die klootzakken zijn. Doe je zelf alles goed, gaan ze vervolgens tóch ergens anders kopen. En dat zullen we ze eens vertellen ook
[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser
The online company: Hulp bij verkopen op Amazon hard nodig
Nu handelsplatform Amazon officieel van start gaat in Nederland, krijgen Nederlandse webshops en retailers de kans om hun online omzet fors te verhogen en miljoenen nieuwe klanten aan te boren
[Column] Floris Regouin en Reinier Rombouts: Doe digitaal, maar investeer in menselijk contact
Toenemende technologisering verandert de relatie tussen mens, technologie en natuur. Die verandering gaat met hoge snelheid: robots krijgen menselijke trekken en slimme software en algoritmes digitaliseren de interacties tussen mensen en mens en computer
[Startup Competitie] Thomas Thiadens over Windowsketch
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Thomas Thiadens van Windowsketch
Coolblue stopt met online reclame en voert prijsverhogingen door
Elektronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media
Nieuwe Raad van Commissarissen Audax
Logistiek retailer Audax Groep heeft haar nieuwe Raad van Commissarissen geïnstalleerd. Joop Brakenhoff, Femke de Leeuw, Jan Brouwer, Luc van Os en Ingrid Faber hebben zitting
[Interview] Startup Competition 1 year later: RapidPricer
RapidPricer was one of the winning startups of the Startup Competition 2019. How did the company continue it’s operation? Dutch MediaNetwork asks Kiran Gange.
[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt
Overname Bruna door Audax goedgekeurd
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Centercom breidt advertentieduur uit
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden
Podcasts van Jet van Nieuwkerk voor Karwei
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Podcast over woninginrichting van Jet van Nieuwkerk voor Karwei
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Bruna wordt onderdeel van de Audax Groep
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van de Audax Groep
National Glamour Day werkt samen met Albert Heijn
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
[Column] Wilbert van der Heijden: Koop eens een blootblad!
Onze kinderen, zowel jongens als meisjes, douchen na het sporten eendrachtig weer met hun ondergoed aan. Dit preutse gedrag is moeilijk te rijmen met de onbezonnenheid waarmee veel jongeren zich op internet letterlijk blootgeven, ondanks de waarschuwingen die ze op school en thuis krijgen
Realityster Roy Donders ontwerpt bed
Stylist, tv-persoonlijkheid en zanger Roy Donders heeft een bed ontworpen voor Dekbed-Discounter.nl. De tweepersoons-boxspring is vanaf woensdag 24 juli 2019 verkrijgbaar
[Interview] Stijn van den Heuvel (Windowsketch) over de Media Rally 2019
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Stijn van den Heuvel van Windowsketch rijdt mee. Wij bellen hem
[Column] Niels Bruinsma: Eigen retailer eerst!
Al in het begin van mijn carrière, intussen bijna 20 jaar geleden, was het belang van de folder duidelijk. Als ultieme omzetgenerator voor de retailsector was het vloeken in de kerk om voor te stellen om maar een rondje minder folders te doen ten gunste van de branding van het merk
Internet-tak Naspers krijgt Amsterdamse beursnotering
De internet-tak van het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers zal op de Amsterdamse beurs een notering verkrijgen. Hiertoe zal Naspers een aparte holding opzetten
Initiative aan de slag voor buitensportwinkel Bever
Bever, dé buitenwinkel van Nederland, heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever
De Haagse Passage krijgt LED scherm naar idee van UNStudio en Ngage Media
De gevel van de De Passage in Den Haag is deze week voorzien van een dubbelzijdig LED-scherm met ambient effect. Naar een idee van UNStudio en Ngage Media
Nieuw op SBS6 in samenwerking met Jumbo: Wat eten we?
Wat Eten We? is kooktelevisie zonder montage. Geen wisselende ovenschalen, geen timelapses of kant-en-klaar gekookte aardappelen
[Column] Paola Cassone: Wat willen we van de kerstman?
Sinds Sinterklaas een politiek debat is geworden, wil geen retailer meer zijn vingers branden aan het Z-woord. Dus alle pijlen op kerst vanaf november en de gebruikelijke sinterklaasversiering helemaal versoberen. Maar wat willen we dan van de kerstman anno nu?
[Column] Niels Langereis: Dit is hét moment om na te denken over hoe je HEMA future proof kunt maken
Het is enorm lastig is om in te schatten hoe snel die verandering van Bricks naar Clicks gaat
[Column] Marvin Jacobs: De Hema heeft iets buitengewoon krachtigs in handen
Het is een winkel waar allemaal komen, ongeacht je sociale klasse, leeftijd of inkomensgroep. Tastbaarder dan de Hema wordt het Nederlandse gelijkheidsbeginsel niet
[Column] Machiel Verkuyl: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
Als er één merk is waar ik al heel mijn leven een zwak voor heb is het HEMA. Het brengt veel van waar ik van hou bij elkaar: retail, sterk merk, oer Hollands en een eigenheid die onnavolgbaar sterk is binnen onze cultuur
&C opent winkel en café, redactie verhuist
Vanaf januari krijgt de redactie een nieuwe werkplek die gecombineerd wordt met een winkel en een café waar bezoekers producten kunnen kopen en koffie kunnen drinken
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
[Interview] Martin van Epen over de Media Rally
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Martin van Epen neemt deel met het Windowsketch team. Wij bellen hem
Jumbo komt met eigen radiostation
Het moet een volwaardig radiostation worden met eigen dj’s, muziek en live-uitzendingen vanuit een radiostudio in Veghel
[Onderzoek] Online bestedingen stijgen in eerste half jaar met 11 procent naar 11,8 miljard euro
Verwachting voor heel 2018: 230 miljoen online aankopen en een online omzet van 25 miljard euro
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
IPG Mediabrands organiseert Redefine Retail Congres 2018
Onderwerpen als voice, customer obsession, mimetische begeerte, de retailer als publisher, het bouwen van een sterk retailmerk in tijden van digitale transformatie en robotica komen aan bod
The Gardeners ontwikkelt internationale campagne Supermom
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
iDfits helpt consumenten aan juiste maat schoenen
iDfits is een nieuwe, gratis app waarmee je online precies de juiste maat schoenen kunt kopen. De app helpt consumenten aan goed zittende schoenen en biedt retailers de kans om iedere klant de juiste maat te leveren
Ekoplaza eerste gifvrije supermarkt
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland
Charity Gifts lanceert MBRC the ocean met Plastic Soup Foundation
In samenwerking met de Plastic Soup Foundation lanceerde Charity Gifts tijdens de finish van de Volvo Ocean Race en de Ocean Summit The Hague het merk MBRC the ocean
RTL Ventures investeert in travelbags.nl
Travelbags en RTL Ventures maken bekend dat zij een investeringsovereenkomst hebben gesloten. RTL neemt een minderheidsbelang in de online winkel op het gebied van koffers en tassen
Abonnementsdienst Bookchoice naar Bruna
Bookchoice valt voortaan onder de verantwoordelijkheid van Bruna. Daarmee zijn binnen de Shared Stories Group de online en offline verkoopactiviteiten gebundeld
Quince ontwikkelt AR-activatie voor Samsung
Door middel van een augmentedreality-app kunnen consumenten de wasmachinetechniek van de Quickdrive-wasmachine van binnenuit bekijken
[Cross Media Adverteerder 2018] Bas Snetselaar over Plus
PLUS is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Energize Amsterdam. Wij spreken met Bas Snetselaar, Manager Formule en Communicatie bij PLUS Retail
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
Energize creëert internationale campagne voor samenwerking Ørgreen en Yuniku
Voor de samenwerking tussen Yuniku en Ørgreen heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte Designed around you gecreëerd. De campagne is ontwikkeld voor opticiens en consumenten in EMEA
De Bijenkorf lanceert campagne met Lois Cohen
De Bijenkorf introduceert haar nieuwe fashion campagne genaamd Straat Couture, gefotografeerd door talent Lois Cohen. Het huidige straatbeeld is diverser dan ooit
KesselsKramer maakt campagne voor Lotto
Lotto vindt dat het tijd wordt om de grootste sportprestatie van allemaal te omarmen: je dagelijkse leven. Dit is de gedachte achter de nieuwe schoenen- en kledinglijn LIFE's collection
Cartoon Network Enterprises viert mijlpalen met vernieuwd assortiment en licentiepartners
Cartoon Network Enterprises biedt in 2018 een vernieuwd assortiment aan voor franchises en series die het hele jaar door mijlpalen vieren. Licentiepartners worden dit jaar geïntroduceerd
Bruna 150 jaar: "Op naar de volgende 150!"
Bruna bestaat 150 jaar en wil dat het komende jaar vooral met de klant en de franchisenemers vieren. De winkelketen bereidt grote en kleine acties voor
Grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds 10 jaar: Fuze Tea
Fuze Tea is een fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat
Weekomzet online retail groeit in de weken voor kerstmis met 34 procent tot 310 miljoen euro
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument te veroveren en hen te bewegen de kerstinkopen juist bij hén te doen. Kosten noch moeite worden gespaard
[Onderzoek] Maandag meest en zaterdag minst lucratief voor e-commerce
In december shoppen mensen wereldwijd vooral op maandagen online, op zaterdag juist amper. In Nederland daarentegen worden webshops deze maand juist het vaakst in het weekend bezocht
Jumbo doneert kerstdiners aan Nationaal Ouderenfonds en Voedselbanken
Jumbo slaat dit jaar weer de handen ineen met het Nationaal Ouderenfonds en Voedselbanken Nederland om tienduizenden mensen van een driegangendiner te kunnen voorzien
Green Monday waait over naar Nederland
Op maandag 11 december profiteren retailers en consumenten samen van de allereerste Nederlandse Green Monday
Eerste Coolblue XXL geopend
De eerste Coolblue XXL heeft haar deuren geopend in Amsterdam. Op 1.700 m² vinden klanten meer dan 1.000 producten die ze ter plekke kunnen uitproberen
Brandstore Star Wars Battlefront II op Utrecht CS
MediaMarkt opent 14 november een Star Wars Battlefront II brandstore in de hal van Utrecht Centraal. Hier kun je al vóór de officiële release Star Wars Battlefront II spelen
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17
Naast externe sprekers, bood het event ook een podium voor sprekers vanuit de eigen organisatie
Warner Bros. en Psyonix sluiten distributieovereenkomst voor game Rocket League
De geüpdatete retailversie wordt verkrijgbaar voor PlayStation®4 en Xbox One. Details over de content van de retailversie worden later bevestigd
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine
Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren
Mood Media: muziek van invloed in banken en apotheken
Dat muziek een aangenaam gevoel opwekt bij klanten in kledingzaken en supermarkten is een bekend gegeven, maar ook in de meer zakelijke en serieuze retail heeft muziek een duidelijk positieve invloed
Cartoon Network breidt Adventure Time uit in Europa
Vandaag deelt Cartoon Network EMEA met trots informatie over de nieuwste ontwikkelingen rondom Adventure Time
PLUS start spaarapp
Na de pilot digitaal sparen breidt PLUS Retail zijn loyaliteitsstrategie uit met de mogelijkheid om spaarzegels te sparen via de PLUS-app
TIE Kinetix lanceert Google AdWords for Channel
Google AdWordsTM for Channel is ontwikkeld voor B2C-bedrijven die op grote schaal verkopen via dealers en retailers
About You opent online shop in Nederland
De Duitse webwinkel About You heeft per 10 oktober ook haar deuren geopend voor de online markt in Nederland. Ons land is hiermee de vierde Europese markt waar de online fashion retailer actief is
Goud Uberconnected neemt Redmint over
De bestaande activiteiten van de brand-shoppermarketingunit Goud Ubercommerce worden volledig geïntegreerd binnen Redmint
Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin
Karwei is per 2018 de branded content-partner van Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. In deze crossmediale samenwerking maken zij van een huis een thuis
Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin
In het televisieprogramma, uitgezonden door RTL4, ligt de focus op inspiratie en het verfraaien van (woon)kamers door middel van styling, inrichten en combineren
Bas Verheijen directeur Marketing & Formule Blokker
Blokker heeft de ervaren retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Hij rapporteert aan de algemeen directeur Blokker, Casper Meijer
Subway Restaurants partner Ajax eSports
Subway Restaurants is de nieuwe eSports-partner van Ajax, de virtuele tak van de voetbalclub. De retailketen maakte dit bekend tijdens de lancering van FIFA 18 in de Official Ajax Fanshop
BCC gaat partnership aan met bol.com
BCC start met de verkoop van groot-en klein huishoudelijke artikelen en televisies via bol.com. Op de korte termijn zal dit assortiment uitgebreid worden
Albert Heijn en Freek Vonk starten landelijke spaaractie
In de spaaractie van Albert Heijn en Freek Vonk staat edutainment centraal. Doel is om kinderen spelenderwijs te laten zien wat de wereld te bieden heeft
Zalando lanceert Build-programma voor samenwerking startups
Zalando is op zoek naar startups die oplossingen aanbieden om de winkelervaring van de klant te personaliseren
Nederlandse retail niet klaar voor mobiel
Websites van Nederlandse retailers zijn in veel gevallen niet goed ingericht voor mobiel shoppen, blijkt uit onderzoek van adviesbureau OneRetail
IKEA Place app: AR om interieurs virtueel in te richten
IKEA zet augmented reality in met een app die het mogelijk maakt virtueel interieurs in te richten
Wehkamp nieuwe partner van Glamour Beauty TV
Wehkamp is de preferred e-tailer van Glamour Beauty TV. Met een aanraking op het scherm kunnen klanten meer informatie krijgen over het product en het direct aanschaffen
e-Spirit opent winkel van de toekomst tijdens DMEXCO
e-Spirit opent tijdens de DMEXCO de winkel van de toekomst. De winkel laat zien met welke technieken retailers een brug kunnen slaan tussen de digitale en fysieke wereld. De Beurs vindt dit jaar plaats tussen 13 en 14 september in Keulen
Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards
Digital agency Adwise – Your Digital Brain heeft de eerste plaats in de categorie Display Innovation behaald bij de Google Premier Partner Awards 2017
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag
Grolsch opent Bierwereld in vernieuwde Jumbo
Jumbo Leussink brengt food en horeca bij elkaar en bouwde samen met Grolsch en Vlastuin Instore promotie & activatie een bierbelevingsconcept
Sparen voor emoji’s bij Plus
Plus liet voor de actie onderzoeken welke rol emoji's voor kinderen heeft. Het onderzoek werd uitgevoerd door DirectResearch
George Steur directeur van Bruna
Steur volgt per 1 september Rob Schuyt op, die sinds eind vorig jaar ad interim de positie bij de winkelketen heeft ingenomen
Albert Heijn introduceert augmented reality productscanner
De AH Productscanner is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten
Wakker Dier start tv-campagne tegen kiloknallers Emté
Emté eindigde afgelopen half jaar hoog in de kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier en is daardoor doelwit van de campagne
Blokker.nl breidt uit met witgoedassortiment AO.nl
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl
Retailmarketingbureau IPOS opent in Amsterdam
Het Britse retailmarketingbureau IPOS is uitgebreid naar continentaal Europa met een nieuw kantoor in Amsterdam, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester
Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is
Albert Heijn viert 130-jarig bestaan
Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en rijke verleden. Zo was gisteren het visionair symposium 'Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen'
PLUS groeit harder dan de markt in eerste halfjaar
Voor het vierde jaar op rij groeit PLUS harder dan de markt. PLUS realiseerde over de eerste 26 weken van 2017 een consumentenomzet van ruim 1,2 miljard euro
Primeur Knab: scan QR-code restaurantrekening en betaal via je bankapp
Klanten van Knab kunnen als eerste in Nederland de restaurantrekening betalen met hun app. Knab heeft daarmee de primeur van het toepassen van de iDEAL QR-code binnen de eigen mobiele app van een bank
Brand activation bureau Barracuda Unincorporated opent kantoor in België
Brand Activation Bureau Barracuda Unincorporated gaat over de grens. Op 1 juli opent Barracuda officieel haar deuren in Duffel, België.
BCC schakelt robot in
Elektronicaketen BCC zet een rijdende salesrobot in, via wie medewerkers klanten direct met al hun vragen en bestellingen kunnen helpen
delicious. opent shop-in-shop in warenhuis Hudson’s Bay
Het delicious. assortiment is online al verkrijgbaar en straks ook bij warenhuisketen Hudson’s Bay. delicious is in alle vestigingen met het gehele assortiment te vinden in de eigen shop-in-shop
Meerderheid consumenten geeft voorkeur aan fysieke winkels
De door peers gemotiveerde klant, is de loyaalste klant en woont meestal in de VS of Turkije. Dit blijkt uit onderzoek van Webloyalty onder 5000 shoppers uit 13 landen
Hornbach eert Beste klusvader van Nederland met Gouden Hamer
Klus-retailer Hornbach reikt dit jaar voor het eerst de Gouden Hamer uit voor de Beste klusvader van Nederland. Vanaf begin juni kunnen vaders van alle leeftijden hun kluskunsten vertonen bij de plaatselijke Hornbach
Online tuinbranche groeit en bloeit
Home & Garden was het afgelopen jaar één van snelst groeiende branches online. Voor tuinartikelen is nu het drukste seizoen aangebroken
[Interview] Inge Ruijgrok over de ruimtevaartcampagne van Albert Heijn
Albert Heijn start samen met André Kuipers een ruimtevaartspaaractie waarbij zowel virtual reality als augmented reality worden ingezet. We spreken met Inge Ruijgrok, Brand Activation Manager van Albert Heijn, over plaatjes sparen en nieuwe mediavormen
Sumis Company onderdeel van Altavia
Met deze toetreding versterkt Sumis Company haar positie in marketingcommunicatie en printmanagement
Amsterdam krijgt eerste Shopping Street Innovation Lab
Op dinsdag 16 mei is de officiële opening van het allereerste Shopping Street Innovation Lab van Nederland.
The Oddshop ontwikkelt campagne Batavia Stad Fashion Outlet
Batavia Stad lanceert de nieuwe campagne ter ere van de opening van een grootse uitbreiding
Rob Kamphues bestuurt Renault R.S. 01 tijdens Jumbo racedagen
Coureur en tv-presentator Rob Kamphues neemt met de Renault R.S. 01 deel aan de Jumbo racedagen, die 20 en 21 mei op Circuit Zandvoort worden gehouden
Goud Uberconnected start Goud Ubercommerce
De unit richt zich op brand shopper marketing en staat onder leiding van partner Charles Borremans en creatief strateeg Willem-Paul Logman
Vliegende auto te koop tijdens MediaMarkt Festival
MediaMarkt gaat als eerste retailer ter wereld vliegende auto’s verkopen. De PAL-V Liberty Sport, een Nederlandse uitvinding, is op 26 april voor één dag bij MediaMarkt Eindhoven te koop
Boomsma Dry Gin wint op The World Design Awards
Oer-Friesch familiebedrijf Boomsma is internationaal bekroond tijdens The World Design Awards, onderdeel van The World Drinks Awards
Hunkemöller lanceert interne app
MK² Software bouwde voor de lingerieketen een Business Intelligence (BI) app, waarmee op ieder moment en op elke plaats de gevraagde informatie wordt gepresenteerd
Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels
Onderzoek van Bram Van den Bergh toont aan dat winkelmanagers vloermarkeringen kunnen gebruiken om hun klanten op de ideale snelheid door de winkel te laten lopen
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels. Klanten van het modemerk kunnen uit de Mango-playlist nummers kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen
Buro Benk aan de slag voor Stegeman
Activatieburo Buro Benk gaat de introductiecampagne rondom Stegeman ambachtelijke droge worst creëren. Het Buro mag ook de Stegeman-website onder handen nemen en werken aan zichtbaarheid op de winkelvloer
Goed ontbijten centraal in voorjaarscampagne Jumbo
Jumbo start haar voorjaarscampagne met de belangrijkste maaltijd van de dag: het ontbijt. Eén op de drie Nederlanders slaat minstens eens per week het ontbijt over wegens tijdgebrek
Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent
Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels
Reclamebureau Han Snel lanceert Retailspotter.nl
De website Retailspotter.nl brengt vernieuwende retailers in beeld
HAK bonen in stazak gekozen tot Product van het Jaar
Nederlandse consumenten hebben de bonen in stazak van HAK gekozen tot Product van het Jaar
PLUS supermarkten: Investeringen in winkels belangrijk voor omzetgroei
De consumentenomzet steeg van 2,23 miljard naar 2,26 miljard euro, een stijging van 1,5 procent
Dawn zet Morgan Freeman in voor premium pils Swinckels
De campagne ondersteunt de introductie van het premium pilsner in de supermarkt
Elite Mode opent met guerilla-actie
Een rode loper en drie meter hoge eventbanner sierden de stoep voor het winkelpand op de Frederik Hendriklaan in Den Haag
The Gardeners werkt voor nieuw zuivelmerk Holland Jersey
Er is een nieuw zuivelmerk in Nederland: Holland Jersey. De zuivelfabrikant heeft The Gardeners gekozen als hun bureau voor overall campagne, activaties, pr en social
Hudson’s Bay opent nog dit jaar tien warenhuizen in Nederland
Hudson’s Bay opent naar verwachting in het derde kwartaal van 2017 de deuren van haar eerste tien warenhuizen in Nederland.
Jumbo opent tijdelijke winkel aan Witte de Withstraat
Een hoekpand aan de Witte de Withstraat is door Jumbo tijdelijk omgebouwd tot een supermarkt
Online bestedingen passeren de grens van 20 miljard euro in 2016
Uitgaven in de fysieke winkels stabiel gebleven
H&M kiest wederom voor MediaCom
H&M heeft in Nederland de samenwerking met Mediacom hernieuwt voor de mediastrategie en -inkoop
Augmented reality app leidt mensen rond in nieuwe vestiging doet-het-zelver Hornbach
Hoewel Augmented Reality in de retail steeds vaker wordt toegepast, werd de techniek nog nooit ingezet om mensen door een winkel te leiden
[Interview] Global Product Manager Mathieu Spros over JOZO
Als Global Product Manager Retail Salt Specialties bij AkzoNobel is Mathieu Spros verantwoordelijk voor de re-branding van JOZO keukenzout. Wij spreken hem over de noodzaak van die re-branding, de uitvoering en zijn werk bij de multinational
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
[Interview] CMO Nicky Claeys over Domino’s
Domino’s introduceert twee glutenvrije pizza’s: de margaritha en perfect pepperoni. Nu gezondheid steeds belangrijker wordt en fastfood uit menig dieet wordt verbannen, heeft CMO Nicky Claeys de taak om mensen toch aan de pizza te krijgen. We spreken haar over gluten, media-inzet en de toekomst
Ik Hou van Holland gaat lokaal met bordspel
Nijkerk, Maastricht, Groningen en Zeeland krijgen een eigen versie van het bordspel Ik Hou van Holland
Jumbo Innovatie Lab op zoek naar nieuwe product ideeën
Kans voor productontwikkelaars om innovatieve producten te introduceren bij Jumbo
Bol.com experimenteert met augmented reality
Bol.com introduceert in samenwerking met INDG een app waarmee meubels virtueel zichtbaar worden
Startup TakeDaily introduceert abonnement voor voedingssupplementen
Na een succesvolle lancering in Denemarken, start TakeDaily in Nederland met op maat samengestelde pakketten voedingssupplementen
Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
Black+Decker en klusvrouw Hieke helpen Huishoudbeurs-bezoeksters over klusdrempel heen
Black+Decker heeft de handen ineen geslagen met klusvrouw Hieke Grootendorst om bezoeksters van de Huishoudbeurs te inspireren om thuis zelf met een boormachine aan de slag te gaan
MediaMonks: Ivyrevel x Google introducing the future of fashion with Coded Couture
The digital fashion house Ivyrevel, supported by the H&M group, is proud to announce that they are partnering with Google to bring couture into the digital age with the Data Dress
[Onderzoek] Nederlandse consumenten pragmatische shoppers
Het direct in handen hebben van het product is voor consumenten de belangrijkste reden om in de winkel een product aan te schaffen
De 5 grootste wettelijke valkuilen voor webshops
Uit een pan-Europees onderzoek blijkt twee derde van de webwinkels zich niet aan de regels houdt. Trusted Shops zette de grootste valkuilen op een rijtje
[Column] Sietse Pots: Crisis op kookpunt voor Mandemakers
Wat doe je als twee populaire vloggers letterlijk een hoop stront over je heen gooien? Als vervolgens een vlogger van Libelle er een persoonlijk punt van maakt en – al filmend – wordt aangevallen door een van je medewerkers?
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
Turner dendert voetbalmarkt op met investering in COPA90
Turner International's Digital Ventures & Innovation Group kondigt een investering aan in het moederbedrijf van het mediasportbedrijf Bigballs Media (BBM), COPA90
Joris Broekmans directeur Customer Experience Auping
Broekmans wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format
[Interview] Marketingmanager Maarten Post over Hornbach
Hornbach staat bekend om de opvallende campagnes vol met rondvliegend puin, zwetende klussers en originele pay-offs. Voor de introductie van de eerste Amsterdamse vestiging pakte marketingmanager Maarten Post ook weer groot uit. We spreken hem over enorme hamers en lichtprojecties
Snoepketen Jamin organiseert concertreeks Jamin Fissa
Jamin maakt een ware metamorfose door. Met name de jeugd heeft de weg naar de Hofleverancier massaal gevonden.
Kleding.nl expandeert naar 15 landen
De retail omzet steeg in 2016 naar bijna 5 miljoen euro per maand en komt voor het eerst voor meer dan 50 procent voort uit de buitenlandse activiteiten.
Jumbo lanceert wintercampagne over gezond eten
In de landelijke wintercampagne van Jumbo is te zien hoe moeder Maike compleet doorslaat in haar goede voornemens
Gourming kiest voor Webhelp
Webhelp is geselecteerd als businesspartner voor financiële transacties en customer experiences van Gourming, een B2B-verkoopplatform
HelloFresh personaliseert maaltijdboxen
Klanten van HelloFresh kunnen hun maaltijdbox nog verder afstemmen op hun persoonlijke voorkeuren en behoeften
Divante presenteert e-commercetrends 2017
Naar verwachting zullen het komende jaar e-commercetrends als meer mobile commerce, wearables en virtual reality en gebruik van slimme technologieën de kop opsteken
Peter van Keulen Managing Director ChannelUp
Creative agency ChannelUp en Peter van Keulen werkten in het verleden regelmatig in elkaars verlengde voor dezelfde opdrachtgevers
Integratie Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud
Salesforce heeft op de NRF Retail Big Show in New York de integratie aangekondigd van Commerce Cloud met Facebook Dynamic Ads
HAK speelt met eigentijdse verpakkingen in op bonentrend
HAK komt met nieuwe verpakkingsconcepten die inspelen op de trend van stijgende consumptie van bonen.
Supermarkten PLUS ook succesvol in 2016
PLUS bleef ook in 2016 harder groeien dan de markt. Tot en met week 52 werd een omzetgroei van 3,7% gerealiseerd, daarmee groeide PLUS ook in 2016 fors harder dan de markt.
[Merken Top 40] Albert Heijn op nummer 1, Aldi (16) en HEMA (22) nieuwe binnenkomers
December is altijd een goede maand voor retail, zeker in de week voor de feestdagen wordt er meer geld uitgegeven dan in andere weken. Niet alleen aan cadeautjes maar ook aan eten en drinken.
Grote drukte verwacht bij bezorgrestaurants
De eerste dag van het jaar begint niet voor iedereen rustig. In het hele land bereiden bezorgrestaurants zich voor op de drukste dag van het jaar.