Tag Resultaten
Netflix start binnen twee maanden met reclameversie; Nederland volgt later
Netflix start op 1 november 2022 met een reclameversie in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk en Duitsland. De verwachting is dat ook Nederland op een later moment zal volgen
Disney+ met reclamemodel en prijsverhoging in de Verenigde Staten; Disney grootste streambedrijf op aarde
Disney+ introduceert op 8 december 2022 in de Verenigde Staten een reclamemodel voor Disney+. Tegelijkertijd worden de prijzen voor de reclameloze versie met 37,5 procent verhoogd. Walt Disney Company is zo blijkt uit de kwartaalcijfers inmiddels het grootste streambedrijf op aarde met 221,1 miljoen abonnees
[Column] David de Jong: Commissariaat voor de Media ondergraaft de EU A/V industrie; Disney en Discovery lachen erom
Het Commissariaat voor de Media heeft een dikke middelvinger afgegeven in de richting van de Europese audiovisuele industrie door Disney+ en Discovery+ ontheffingen te geven op de regel om 30 procent aan Europese producties te moeten aanbieden. Dit terwijl Europese quota's voor on demand waren ingesteld
Seniorenteams maken kans op verzorgde wedstrijdregistratie live op tv
Alle seniorenteams uit het Nederlandse amateurvoetbal (m/v/mix) maken kans om een onvergetelijke voetbalwedstrijd te spelen op 27 mei 2022 in het Olympisch Stadion in Amsterdam
Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft het Jaarrapport 2021 gepubliceerd: NPO blijft grootste
De Nederlander keek in 2021 gemiddeld 154 minuten per dag naar televisiezenders (2 uur en 34 minuten); dit is 6 minuten minder dan in 2020. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzenddag steeg in 2021 naar 17,2 procent, wat overeenkomt met 27 minuten per dag
Food content agency Scrambled produceert seizoen 2 van 24Kitchen-programma Karsu’s Turkse Keuken
Het Amsterdamse food content bureau Scrambled zal een tweede seizoen van Karsu’s Turkse Keuken maken in opdracht van 24Kitchen
Horeca-onderneemster Eveline Wu maakt debuut als tv-kok
Eveline Wu is eigenaar van acht restaurants (waarvan er één met Rico Verhoeven), en vanaf 24 januari ook tv-kok met haar programma Eveline's Asian Streetfood op 24Kitchen
ESPN contracteert Marciano Vink en gaat langer door met vertrouwde namen
Presentator Milan van Dongen en analisten Mario Been, Kees Kwakman en Arnold Bruggink zijn langer te zien bij sportzender ESPN. Allen tekenden ze recent voor een langer verblijf bij de sportzender. Daarnaast voegt Marciano Vink zich bij het analistenteam
KPN verlengt contract Walt Disney Company voor ESPN en andere zenders
KPN heeft het contract met Walt Disney Company voor de uitzending van onder meer ESPN, 24Kitchen, National Geographic, Fox, Baby TV en Nat Geo Wild verlengd. Dit heeft KPN bekend gemaakt
Jan Joost van Gangelen verlengt contract bij ESPN
Presentator Jan Joost van Gangelen heeft zijn handtekening gezet onder een verlenging van zijn contract bij ESPN. Jan Joost van Gangelen is sinds de oprichting van Eredivisie Live in 2008 onderdeel van het presentatieteam van de sportzender
Walt Disney Company stopt met 100 televisiekanalen
Walt Disney Company stopt nog dit jaar wereldwijd met 100 televisiekanalen. Dit maakte Disney-topman Bob Chapek onlangs bekend tijdens de jaarlijkse Technology, Media & Communications Conference van JPMorgan
Ad Alliance (RTL Nederland): 54,4 procent marktaandeel 25-54-jarigen
Ad Alliance, het saleshuis van RTL Nederland stelt met een succesvol eerste kwartaal te zijn gestart. Er werd meer lineaire televisie en meer on demand gekeken
National Geographic over zeep, trekvogels en West-Afrika op Dag van de Aarde
National Geographic zendt op donderdag 22 april 2021 een aantal programma’s uit in het kader van De Dag van de Aarde (Earth Day). Daarbij gaat het om consumentengedrag en de invloed hiervan op de aarde
STIVA: Nickelodeon en Disney Channel enige jongerenzenders van Nederland
Nickelodeon en Disney Channel zijn de enige erkende jongerenzenders van Nederland. Dit heeft de Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) bekendgemaakt. Deze zenders mogen geen alcoholreclame uitzenden
Disney+ maakt content Star bekend
Walt Disney Company heeft meer bekendgemaakt over de content die bij lancering van het merk Star op 23 februari beschikbaar zal komen. Star zal televisieseries, films en eigen producties brengen