Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2209244

[Nederlands MediaNetwerk TV] Kees Wilbrink en Maurits Priem over Sanoma
27-11-2018 | 09:03:00
Onlangs heeft Sanoma het belang in Scoupy vergroot. Kees Wilbrink is Commercial Director bij Sanoma en Maurits Priem is Managing Director bij Scoupy
LINDAnieuws website van het jaar
23-11-2018 | 08:19:00
LINDAnieuws is Website van het Jaar in de categorie Lifestyle. Dit werd bekend tijdens de uitreiking van De Website van het jaar Verkiezing
38 nominaties Mercurs 2018
16-11-2018 | 11:37:00
In totaal zijn 38 nominaties in acht categorieën toegekend voor de 21ste editie van de Mercurs, de jaarprijzen van de magazine mediabranche
VIVA400-awards 2018 uitgereikt
16-11-2018 | 11:03:47
Voor de elfde keer zijn de VIVA400-awards uitgereikt aan de meest inspirerende en succesvolle vrouwen van Nederland. De awardshow werd gehost door vlogger Sanny Verhoeven en VIVA-hoofdredacteur Debby Gerritsen
Sanoma verkoopt Head Office België
16-11-2018 | 08:14:00
Sanoma heeft Head Office België verkocht aan de oprichters van Head Office in België, Gilles van Lembergen en Tim Pauwels. Head Office België gaat per direct zelfstandig verder
Daphne Deckers gasthoofdredacteur Nouveau
14-11-2018 | 08:23:10
Hoe is het mogelijk dat de grootste bevolkingsgroep van Nederland zo goed als onzichtbaar is? Dat vraagt Nouveau’s hoofdredacteur Claudia Straatmans zich af. Ze brengt een ageless-editie uit met gasthoofdredacteur Daphne Deckers
[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien
LINDA. realiseert exclusief interview met Michelle Obama
12-11-2018 | 10:07:00
De autobiografie van voormalig first lady Michelle Obama, Mijn Verhaal, verschijnt op 13 november 2018. LINDA. mocht haar als enig medium in Nederland interviewen
Beau van Erven Dorens gasthoofdredacteur LINDA.man
06-11-2018 | 15:50:00
Presentator Beau van Erven Dorens is het nieuwe gezicht van de LINDA.man, de mannenvariant van LINDA. Hij neemt het stokje over van Johnny de Mol die vorig jaar gasthoofdredacteur was
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 11:07:42
Margriet bestaat 80 jaar. Om dit te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
Zeven nieuwe katernen voor NU.nl
06-11-2018 | 09:20:30
Het katern Overig op NU.nl maakt plaats voor bijlagen over onder andere Auto, Gezondheid, Eten en drinken en Werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften
Sanoma schaft bureaucommissie af
30-10-2018 | 12:11:00
Sanoma schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Ze volgen hiermee de wens van veel partners voor vereenvoudiging van kostenstructuren. Deze vereenvoudiging zorgt voor meer efficiency en gemak
[MediaWeek] Nieuwe businessmodellen voor media-exploitanten
30-10-2018 | 00:25:00
Verreweg het belangrijkste nieuws afgelopen week was de overname van Independer door de Persgroep
Omzet Sanoma Media Nederland stijgt in derde kwartaal naar 106 miljoen euro
24-10-2018 | 08:16:00
De omzet steeg in het derde kwartaal door met name de successen bij Scoupy en de goede resultaten voor de losse verkoop
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 17:45:00
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
Renault en NU.nl starten rubriek gewijd aan Dutch Design Week
19-10-2018 | 14:13:00
Centraal in de samenwerking staat een nieuwe rubriek, toegankelijk vanuit de homepage van NU.nl, geheel gewijd aan Dutch Design Week
[Column] Femke Leemeijer: Baas in eigen bubbel!
16-10-2018 | 10:53:00
Martijn van Dam, laat mij met je algoritmes met rust en koers liever op een Nederlandse mediawereld waarin de NPO geen oneerlijke concurrent meer is van de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek in dit land
LINDA.brandstore op Schiphol
12-10-2018 | 09:51:00
Er is een LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer, een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten
NU.nl wint AI Hackathon met 'breaking news op maat'
11-10-2018 | 12:27:00
NU.nl heeft de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
[Onderzoek] Nieuwe generatie moeders kiest traditioneel
11-10-2018 | 08:49:00
Die ouderwetse rolverdeling onder ouders is nu toch wel verleden tijd? Dat klopt maar deels, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu onder 8900 moeders
Sanoma lanceert Donald Duck special voor dyslectische kinderen
09-10-2018 | 11:30:00
Sanoma lanceert Ducklexie, een speciale uitvoering van Donald Duck voor de lancering van de Dag van Dyslexie. Deze speciale editie is speciaal ontwikkeld voor kinderen die moeite hebben met lezen
Ouders van Nu tevreden met eerste editie van In de Wolken Festival
08-10-2018 | 09:21:00
De eerste editie van het In de wolken Festival heeft in drie dagen tijd 16.500, aanstaande, jonge ouders ontvangen in de RAI Amsterdam. Er was veel interesse voor de praktische informatie die in een festivalsetting werd gepresenteerd
Sanoma lanceert AutoWeek Campers
08-10-2018 | 09:00:13
Sanoma lanceert AutoWeek Campers. Het magazine ligt vanaf 2 oktober in de winkel en zal vijf keer per jaar worden uitgebracht. Het magazine van 100 pagina’s biedt inspiratie en informatie voor campereigenaren of geïnteresseerden
VIVA400 The Movement: topvrouwen bundelen hun krachten
05-10-2018 | 10:38:00
Inspirerende, ambitieuze en succesvolle vrouwen strijden in zes categorieën om een felbegeerde VIVA400-award
NU.nl en AutoWeek lanceren NUauto
05-10-2018 | 09:30:00
Door het bundelen van de krachten worden met NUauto wekelijks ruim 5 miljoen unieke autorijders en -liefhebbers bereikt
DeTijdschriften50 2019 | De Genomineerden
03-10-2018 | 00:38:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 18:03:00
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair
LINDA. bestaat vijftien jaar
24-09-2018 | 10:39:16
In het najaar van 2003 kwam de allereerste LINDA. uit. Vijftien jaar later ligt, aanstaande woensdag 26 september, het jubileumnummer in de winkel. Met niet één, maar vijftien Linda look-a-likes op de cover. LINDA. is de laatste jaren uitgegroeid tot een mediamerk
[Interview] Jildou van der Bijl: We worden lerende media
24-09-2018 | 09:45:00
Als algemeen hoofdredacteur van het sterke en innovatieve merk LINDA. staat Jildou van der Bijl terecht al jaren steady in DeMedia100. Een inspirerende vrouw met een eigen blik op de branche. Wij spreken haar over haar visie, de rol die ze wil spelen en
Simone Kleinsma gasthoofdredacteur van Margriet
14-09-2018 | 12:09:00
Deze week is Simone Kleinsma gasthoofdredacteur van Margriet. ‘Haar’ Margriet staat in het teken van haar nieuwe leven na het overlijden van haar man Guus Verstraete
Sanoma's NU.nl breidt regionaal nieuws uit met RTV Rijnmond
12-09-2018 | 13:19:49
Het laatste nieuws uit Rotterdam is vanaf maandag 3 september ook te lezen bij NU.nl. Wie zijn locatie deelt met de app, krijgt in Rotterdam automatisch een extra blok met regionaal nieuws
[Interview] Caren Wassink over LINDA.tv en de samenwerking met Videoland
12-09-2018 | 09:13:00
LINDA.tv werkt samen met Videoland voor het uitzenden van een documentaireserie over eetstoornissen van Jessica Villerius. Nederlands MediaNetwerk spreekt met Caren Wassink, directeur B2B bij Mood for Magazines, de uitgever van LINDA.
[Onderzoek] Adverteer op vertrouwd advertentieplatform
06-09-2018 | 14:02:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan
Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op als CEO van Sanoma Nederland
06-09-2018 | 09:34:00
Tot 1 januari 2019 blijft Susan Duinhoven CEO a.i.
Nicolette Fox hoofdredacteur vtwonen
28-08-2018 | 16:04:00
Sanoma maakt bekend dat Nicolette Fox, nu adjunct-hoofdredacteur bij Libelle, per 1 september start als hoofdredacteur van vtwonen. Zij volgt hiermee Carlein Kieboom op
Sanoma lanceert Tina Awards
18-08-2018 | 13:18:00
Sanoma reikt dit jaar voor het eerst de Tina Awards uit. Populaire artiesten en influencers als Lisa & Lena, Lil’ Kleine, Marije Zuurveld, Kalvijn, Maan, Vajèn van den Bosch en Joy van BeautyNezz strijden om deze onderscheiding
Marc Duijndam verlaat Sanoma per direct
15-08-2018 | 07:59:00
Marc Duijndam: “Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel aansluit bij mijn persoonlijke ambities."
Sanoma Learning zorgt voor omzetverhoging Sanoma in tweede kwartaal
24-07-2018 | 11:47:40
De operationele EBIT verbeterde aanzienlijk (2018: 80 miljoen, 2017: 73 miljoen, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten). Dit komt met name door de omzetstijging bij Sanoma Learning
Suzanna Koning Director News & Data bij Sanoma
20-07-2018 | 13:42:00
Suzanna Koning gaat per 15 september 2018 aan de slag als Director News & Data bij Sanoma. Daarmee wordt Koning verantwoordelijk voor nu.nl, Online Performance & Data Science, Consumer Income en Scoupy
Samsung kiest voor NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 11:26:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over het groeiende bereik van NU.nl
17-07-2018 | 11:13:00
Het gaat goed met NU.nl. Hoe dat komt? We vragen het Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "We luisteren heel goed naar de wensen van onze bezoekers en proberen die ook snel tot uitvoering te brengen"
Adverteren in vertrouwde mediaomgeving verhoogt merkvoorkeur
13-07-2018 | 15:11:00
Onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerde vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt
NU.nl kiest voor Fitzroy
14-06-2018 | 11:06:54
Na een bureauorientatie is Fitzroy aan de slag voor NU.nl. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan
De Persgroep, Sanoma en TMG starten gemeenschappelijke datadienst NLProfiel
07-06-2018 | 11:07:00
De Persgroep, Sanoma en TMG bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten
[Interview] Elise Kop over The HUB, influencermarketingplatform van Sanoma
29-05-2018 | 15:34:00
The HUB is live, het label van Sanoma dat adverteerders bedient rondom alle facetten van influencermarketing. We spreken met Elise Kop, productmanager influencermarketing bij Sanoma, over deze vorm van marketing en de toekomst ervan
Sanoma's influencerplatform The HUB live
22-05-2018 | 16:59:17
The HUB is een label waarbinnen influencers worden gecombineerd met het bereik en de autoriteit van Sanomamerken
Sanoma trots op bijdrage aan AMMA award Beste Mediastrategie
18-05-2018 | 11:03:00
Winst was er voor Menzis met de inzending van Mindshare voor de beste media strategie met de case: 'Mens wat ben je mooi als je probeert'. In het verlengde van de thema campagne, ontwikkelde Sanoma activerende branded content
Mart Smeets verslaat Giro d'Italia en Tour de France voor NU.nl
05-05-2018 | 10:06:23
Mart Smeets zal deze zomer op NU.nl de etappes uit de Giro d'Italia en Tour de France bespreken in een dagelijkse videocolumn
Libelle kiest voor MaisonPR
26-04-2018 | 16:39:27
Na een intensieve pitch, geleid door Hilmar Mulder (hoofdredacteur) en Carola Maassen van den Brink (marketingmanager) is de keuze gemaakt voor een samenwerking met MaisonPR
Tina gaat samenwerking aan met online sterren Lisa & Lena
24-04-2018 | 15:22:36
Lisa & Lena werden bekend met de video’s die zij plaatsen op de populaire app Musical.ly. Via deze app bereiken zij inmiddels dagelijks 27 miljoen volgers
Samenwerking AT5 en NU.nl goedgekeurd door Commissariaat van de Media
17-04-2018 | 13:56:42
AT5 en NU.nl hebben zo'n twee jaar een samenwerking op het gebied van regionaal nieuws. Het Amsterdamse nieuws van AT5 verschijnt in de hoofdstad automatisch op de voorpagina van NU.nl
Sanoma, RAI Amsterdam en Validators onderzoeken bezoekers vt wonen&design beurs
17-04-2018 | 09:47:00
De combinatie van eyetracking, huidgeleidingssensoren, interviews, een impliciete associatietest en een ROI-analyse leidde tot bevindingen die exposanten en organisatoren direct kunnen toepassen
[Vacature] Sanoma zoekt Strategy Manager
11-04-2018 | 16:47:00
Het is een brede rol die reikt van meedenken over grote bedrijfsstrategische vraagstukken tot het aanjagen van de operationale uitvoering binnen de Sanoma merken
[Vacatures] Sanoma zoekt Junior Advertising Technology Analyst
30-03-2018 | 09:26:00
Als Junior Advertising Technology Analyst ben je verantwoordelijk voor het functioneel beheer, inrichting en de ontwikkeling van de verschillende advertising technologieën
Fashionchick met vernieuwd format op TLC
27-03-2018 | 17:24:00
In Your daily look op TLC toont Fashionchick’s hoofdredacteur Kristel Kwast samen met bekende Nederlandse influencers dagelijks in één minuut de laatste trends en musthaves
[Cross Media Event 2018] Ingrid van Schooten over de vt wonen&design beurs
23-03-2018 | 09:41:00
De vt wonen&design beurs is genomineerd voor de titel Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is van Ingrid van Schooten, event manager van de vt wonen&designbeurs. De winnaar zal tijdens de Cross Media Awards op 25 april worden bekendgemaakt.
[Cross Media Vrouw 2018] Carlein Kieboom
20-03-2018 | 16:03:00
Carlein Kieboom, hoofdredacteur van vtwonen, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. De winnaar zal tijdens de Cross Media Awards op 25 april worden bekendgemaakt. We spreken haar over het mediamerk en haar werk
[Cross Media Case 2018] Kiki Maaskant over Mens wat ben je mooi als je probeert van Menzis
20-03-2018 | 06:38:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mens, wat ben je mooi als je probeert is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Kiki Maaskant, account director Branded Partnerships bij Talpa Media Solutions
vtwonen@ajumabeach geopend
16-03-2018 | 16:35:00
Het vtwonen gevoel wordt onderstreept door het gebruik van vtwonen meubels en accessoires. Gasten van Ajuma kunnen zo de vtwonen collectie bewonderen, uitproberen en direct bestellen
2 miljoen gebruikers voor SCOUPY
15-03-2018 | 16:20:36
Boodschappen-activatieplatform en Sanoma-dochter SCOUPY bereikte recent het aantal van meer dan twee miljoen unieke, geregistreerde gebruikersaccounts
[Cross Media Vrouw 2018] Hilmar Mulder
15-03-2018 | 14:12:00
Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. De winnaar zal tijdens de Cross Media Awards op 25 april worden bekendgemaakt. We spreken haar over het mediamerk en haar werk
[Cross Media Case 2018] Leontine van den Bos over #ikgeefomje
14-03-2018 | 18:19:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #ikgeefomje, ingestuurd door Sanoma, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Leontine van den Bos, Chief Editor bij Margriet
[Cross Media Case 2018] Carola Maassen van den Brink over Maak het met Marit
14-03-2018 | 17:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle/Sanoma sturen Maak het met Marit in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Carola Maassen van den Brink, Marketing Manager bij Libelle
[Cross Media Case 2018] Mike van der Peet over Findio
13-03-2018 | 17:12:45
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma stuurt Findio in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Mike van der Peet, performancestrateeg bij Sanoma
[Cross Media Case 2018] Paul Braat over Life through a lens
13-03-2018 | 14:39:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Huawei stuurt Life through a lens in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Paul Braat, marketingdirecteur van Huawei
Libelle Cross Media Merk 2018
12-03-2018 | 14:53:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle is Cross Media Merk van het Jaar
[Cross Media Merk 2018] Debby Gerritsen over VIVA
09-03-2018 | 17:08:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA
[Cross Media Innovatie 2018] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista's
09-03-2018 | 15:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma stuurt VIVA400 Visionista's in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Marjolein Verdam, marketing manager van VIVA
[Cross Media Merk 2018] Jannine Berkelaar over Tina
09-03-2018 | 14:22:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Tina is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Jannine Berkelaar, hoofdredacteur en van Tina
[Cross Media Innovatie 2018] Hilmar Mulder over Over Eva
09-03-2018 | 12:28:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle stuurt Over Eva in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle bij Sanoma
[Cross Media Case 2018] Debby Gerritsen over de campagne tegen seksueel geweld #IkOok
09-03-2018 | 11:40:38
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA stuurt de campagne tegen seksueel geweld #IkOok in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA bij Sanoma
Anita Witzier voor een dag gasthoofdredacteur Nouveau
06-03-2018 | 15:34:00
Anita Witzier neemt op 8 maart, in het kader van wereldvrouwendag, de hoofdredactie van Nouveau over. Om de twee uur post zij een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers
Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag
05-03-2018 | 12:06:00
Het grootste vraag- en antwoordplatform is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina
[Interview] Valentijn Bras over de explosieve groei van Scoupy
27-02-2018 | 12:24:00
Scoupy is een platform waarop consumenten dagelijks worden voorzien van acties en aanbiedingen van A-merken
1 miljoen luisteraars in 5 maanden voor podcast NU.nl
27-02-2018 | 10:40:00
In vijf maanden tijd nam de redactie van NU.nl meer dan honderd afleveringen op. Dit wordt het nieuws is iedere ochtend vanaf 6:00 uur te beluisteren
SCOUPY haalt How Brands Grow-auteur Byron Sharp naar Nederland voor uniek marketing event | Meld je nu aan!
13-02-2018 | 17:02:00
Sharp is een gerenommeerd onderzoeker en marketeer die in de boeken How Brands Grow de kernvraag voor marketeers heeft gesteld en beantwoord: Hoe groeit je merk effectief
[Column] Femke Leemeijer: Fun in het uitgeefvak
13-02-2018 | 16:02:53
Voor Sanoma-baas Duinhoven kan de fun nu beginnen, kopte het FD onlangs. Ik weet niet zeker of deze formulering van Susan Duinhoven zelf is of van de eindredactie van het FD, maar ik vond de woordkeuze wat ongelukkig
Veronica Magazine brengt na 25 jaar cast Zeg ‘ns Aaa samen
13-02-2018 | 10:47:14
De tv-serie trok geregeld zes miljoen kijkers, twee keer zoveel als De Luizenmoeder nu. En dat zonder uitgesteld kijken
STYLETODAY: Vrouwen krijgen het liefst bloemen met Valentijn
12-02-2018 | 12:52:00
STYLETODAY heeft in samenwerking met EasyToys ruim duizend vrouwen geënqueteerd en hen gevraagd naar welk cadeau vrouwen het liefst krijgen op Valentijnsdag
STYLETODAY van Sanoma vernieuwt app What to Wear
09-02-2018 | 12:00:00
De app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft de huisstijl vernieuwd en sluit nu naadloos aan op het design van de website
BrandDeli's Kees Wilbrink commercieel directeur Sanoma Media Netherlands
07-02-2018 | 13:23:00
Wilbrink start per 1 april 2018 als commercieel directeur. Hij volgt Vincent Siegelaar op die onlangs de organisatie verliet
Ouders van Nu ontwikkelt onlinevideoserie kinder-EHBO
07-02-2018 | 10:35:00
De 10-delige videoserie is gratis te bekijken en geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis
Viva doet onderzoek naar taboe vaginale klachten
06-02-2018 | 12:49:00
Door een uitgebreide reportage in Viva 6 wil de redactie dit onderwerp op de kaart te zetten en het taboe eromheen doorbreken
Tatum Dagelet duikt bed weer in voor Viva
23-01-2018 | 11:17:06
Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek (2005 tot 2008) in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer
[Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal
23-01-2018 | 10:44:00
Wat niet iedereen zich realiseert, is dat bij branded content andere wetten, andere doelstellingen en andere werkwijzen gelden. Het wie betaalt, bepaalt-adagium van adverteren verschuift naar redactioneel maatwerk, dat het resultaat is van een slimme samenwerking. En juist omdat je sámenwerkt, is het extra belangrijk dat je elkaars taal spreekt
Startpagina.nl, onderdeel Sanoma, viert twintigjarig bestaan
22-01-2018 | 11:57:00
Startpagina.nl viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Inclusief themapagina's bereikt de site van uitgever Sanoma maandelijks bijna vijf miljoen Nederlanders die een veelvoud aan pagina's bekijken
[Interview] Hilmar Mulder: We leven in een ongelofelijk spannende transitieperiode
22-01-2018 | 09:25:00
Hilmar Mulder mocht de afgelopen Mercurs voor Libelle de prijs Magazinemerk van het jaar in ontvangst nemen. Het tijdschrift bewijst al sinds 1934 tijdloos te zijn en Mulder is niet van plan om hier verandering in te brengen. We spreken haar over het merk, innovatie en diversiteit
Frans Bauer gasthoofdredacteur Story
16-01-2018 | 16:18:00
Tijdens enkele vergaderingen met de redacteuren, vormgevers en fotografen van Story bepaalde Frans Bauer deels zijn eigen journalistieke invulling van het weekblad
Sanoma heeft intentie om Belgisch vrouwen mediamerken portfolio aan Roularta Media Group te verkopen
16-01-2018 | 13:28:00
Hiermee rondt Sanoma de porfolio herziening in de media business in de Nederlandse en Belgische markt af
Fameuze blootrubriek AnyBody van VIVA vernieuwd
04-01-2018 | 11:52:06
In de rubriek, die in 1991 voor het eerst in VIVA stond, tonen vrouwen anoniem hun naakte lichaam en vertellen daarover
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
Libelle opent pop-uprestaurant
27-12-2017 | 10:13:54
Het viergangenmenu is samengesteld door de Foodsisters in opdracht van Libelle Lijnt Lekker en telt 1000 calorieën
Validators: tonen producten beste manier om beursbezoekers te verleiden
22-12-2017 | 14:11:00
Sanoma en RAI Amsterdam hebben onderzoek gedaan naar het kijkgedrag en de emoties van bezoekers op de vt wonen&design beurs. In dit innovatieve onderzoek werden de nieuwste technieken ingezet om het gedrag op onbewuste wijze te registeren
Xander de Buisonjé sluit 50 huwelijken van Flair-lezeressen
20-12-2017 | 11:31:44
Flair biedt haar lezeressen de kans om op Valentijnsdag volledig verzorgd in het huwelijksbootje te stappen
Luc van Os wint Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines
15-12-2017 | 10:08:00
De Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines ging donderdagavond tijdens de Mercurs-uitreiking naar Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands. Libelle is uitgeroepen tot Magazinemerk van het Jaar
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
VIVA400-awards 2017 uitgereikt
24-11-2017 | 09:58:00
Op 23 november werden voor de tiende keer de VIVA400-awards uitgereikt aan de meest inspirerende en succesvolle vrouwen van Nederland
[Mercurs] Nominaties Magazinemerk van het jaar: Donald Duck, Happinez, Helden Magazine, Libelle en Quest
09-11-2017 | 07:41:00
Uit een recordaantal van 160 inzendingen heeft de vakjury 42 nominaties gekozen. De winnaars worden op 14 december bekendgemaakt
Carolien de Rooi van Sanoma naar adviesbedrijf Station10
08-11-2017 | 13:48:00
De afgelopen 20 jaar heeft Carolien meer dan 80 merken geadviseerd waaronder Philips, Dove, ING, Jumbo en de Nederlandse Loterij
Nostalgische editie Veronica Magazine
07-11-2017 | 13:22:00
De redactie van Veronica Magazine verzamelde de 43 beste jeugdseries en bracht de cast van drie populaire series na jaren weer bij elkaar
Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
07-11-2017 | 12:54:50
Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data
Margriet Winter Fair vindt plaats in vernieuwde Brabanthallen
07-11-2017 | 12:33:00
Margriet Winter Fair is het eerste grote evenement in de vernieuwde Brabanthallen 's- Hertogenbosch. Op vrijdag 17 november openen daar de deuren voor het grootste winterfeest van Nederland
NU.nl compleet vernieuwd
03-11-2017 | 15:07:00
Op basis van de feedback van gebruikers is de nieuwspap voorzien van een nieuw design, dat moet leiden tot een beter overzicht van het nieuws
DMS: NU.nl het grootste mediamerk in zakelijke markt
02-11-2017 | 10:45:00
NU.nl is wederom het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. De resultaten uit het kwantitatieve DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers zijn bekendgemaakt.
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine
26-10-2017 | 09:08:21
Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren
Donald Duck bestaat 65 jaar
19-10-2017 | 08:54:00
In week 42, in 1952 viel het weekblad Donald Duck voor het eerst op de mat. Dit jaar is de jubileumeditie extra feestelijk door een bijzondere cover gemaakt van ‘Duckmomentje’-foto’s van de lezers
NU.nl lanceert NUwerk
17-10-2017 | 10:28:00
NU.nl introduceert vacaturesite NUwerk. NUwerk werkt samen met onder andere Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers
Libelle grootste online vrouwenplatform
13-10-2017 | 10:54:29
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
VIVA viert 45e verjaardag met seksspecial
11-10-2017 | 11:47:00
Het jubileumnummer staat geheel in het teken van seks. Met onder andere een interviewserie van Tatum Dagelet die met veertig mannen het bed in dook, De Grote Porno Enquête en een seksspecial
98.000 bezoekers bezochten de vt wonen&design beurs
09-10-2017 | 10:42:46
Ingrid van Schooten, manager van de vt wonen&design beurs: "Gouden tijden herleven."
Sanoma en RAI Amsterdam meten wat beursbezoekers triggert
06-10-2017 | 09:05:00
Wat ziet en raakt een bezoeker? Dat testen RAI Amsterdam en Sanoma tijdens de vt wonen&designbeurs. Door onder meer eye tracking en galvanic skin response (GSR)
VIVA, Fonds Slachtofferhulp en Centrum Seksueel Geweld vragen aandacht voor seksueel geweld tegen vrouwen
04-10-2017 | 08:48:00
VIVA besteedt uitgebreid aandacht aan het probleem. Met een uitgebreid dossier met schokkende cijfers, een aangrijpend portret van een slachtoffer en interviews
[MediaBelofte 2018] Vincent Siegelaar over mediatalent...
04-10-2017 | 08:13:00
Dit jaar wordt voor de derde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment.
Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne
02-10-2017 | 17:01:44
De campagne werd in samenwerking met NOISE ontwikkeld en is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties
[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl
28-09-2017 | 11:34:08
Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker
Genomineerden 10e editie VIVA400 bekend
26-09-2017 | 14:48:10
De genomineerden maken kans op één van de vijf VIVA400 Awards in de categorieën zakenwonders, wereldverbeteraars, krachtpatsers, creatieven en knappe koppen
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 | 08:37:00
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
Mae Engelgeer wint Eigen Huis & Interieur Pin 2017
22-09-2017 | 11:45:48
De designprijs Eigen Huis & Interieur Pin 2017 wordt sinds 1994 uitgereikt aan Nederlandse ontwerpers, fabrikanten of organisaties die een exceptionele bijdrage hebben geleverd aan het Dutch design
Catherine Keyl freelancet voor Story
19-09-2017 | 17:44:08
Als freelancer zal de voormalige talkshowpresentatrice interviews doen met collega-BN’ers, onder de titel Catherine & Co
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
16-09-2017 | 15:02:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
AutoWeek introduceert private-leasevergelijker
14-09-2017 | 10:03:47
AutoWeek heeft de private-leasevergelijker ontwikkeld, waarbij de tarieven van verschillende aanbieders naast elkaar worden gezet. Het autotijdschift hoopt zo orde te scheppen in de, wat ze omschrijft als, “chaos van private-leasetarieven”
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
12-09-2017 | 07:54:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
John de Mol doet nog niets met SBS maar belofte hangt in de lucht
08-09-2017 | 09:28:00
Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent waren gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.
Anna Nooshin en Monica Geuze zoenend op cover LINDA.meiden
05-09-2017 | 22:14:00
In de nieuwe LINDA.meiden draait het om gewoon jezelf kunnen zijn. In dit nummer steken onder meer Anna Nooshin, Monica Geuze, Rens Kroes en vlogster Ruba Zai een figuurlijke middelvinger op naar vooroordelen, hokjes denken en online haters.
Stofzuigende mannen door Flairs Hete Huishoudkalender
05-09-2017 | 17:00:00
De kalender wordt gevuld door onder andere Tim Douwsma, Dio, Freek Bartels, Freek van Noortwijk, Jebroer, Frank van der Lende, Dave von Raven en Maurice Lede
AutoWeek gaat alliantie aan met Findio en Circuit Zandvoort
04-09-2017 | 08:37:00
AutoWeek heeft samen met partner Findio voor auto een partnership met Circuit Zandvoort afgesproken en zinspeelt op terugkeer Formule 1
Fashionchick lanceert Bodytypes-serie
31-08-2017 | 08:39:00
Voor de Bodytypesvideoserie zet Fashionchick de negen meest voorkomende figuurtypes op een rij. Ieder figuurtype-advies is vertaald naar een video
Tina-dag wordt Tina Festival, Lisa & Lena toegevoegd aan line-up
25-08-2017 | 09:15:00
De eerste internationale act voor Tina Festival wordt Lisa & Lena. De Duitse tweeling heeft 22,8 miljoenen volgers op de populaire app Musical.ly
[Interview] Dennis Hoogervorst over augmented reality in BSR-onderzoek
22-08-2017 | 17:41:00
Sanoma lanceerde in maart 2017 de BSR Quality Planner. Zoals gebruikelijk met twee assen, in 2D. Dat kon beter, dacht Dennis Hoogervorst, Senior Consultant B2B Strategy & Insights bij Sanoma, toen hij hoorde van een derde dimensie. Met behulp van augmented reality kunnen merken nu hun plek bepalen in een 3D BSR-model. We spreken met Hoogervorst over het hologram en de samenwerking met de NHTV
Sanoma stopt met WTF.nl en Naar School
08-08-2017 | 15:03:00
Sanoma stopt per direct met het magazine Naar School, een spin-off van Ouders van Nu. Het nummer dat nu in de winkels ligt, is het laatste. Stiekem heeft de uitgever ook de stekker getrokken uit WTF.nl
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie
07-08-2017 | 20:53:00
Het is zomer dus gebeurt er niets in de televisiewereld. Ja, op je bolle ogen. De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli, laten verschillende interessante ontwikkelingen zien.
Samenwerking Vue en Donald Duck
01-08-2017 | 11:39:00
Alle kinderen die in de maand augustus een Vue-bioscoop bezoeken, krijgen bij aankoop van een kinderfilmticket een Donald Duck Weekblad cadeau
Wordt Ouders van Nu het nieuwe succes van Sanoma?
28-07-2017 | 12:01:00
Ouders van Nu wordt wel eens het nieuwe vtwonen genoemd. En ergens is dat ook wel logisch
Winst Sanoma Nederland en België groeit, omzet daalt licht
25-07-2017 | 12:18:00
De operationele winst steeg met 15 procent in het tweede kwartaal, zonder het verkochte SBS, en ging naar 24,6 miljoen euro (2016: 21,4 miljoen euro)
Tina bestaat 50 jaar
18-07-2017 | 10:27:36
In juni 1967 viel het blad voor het eerst bij duizenden Nederlandse meisjes op de mat. Het blad was destijds een vertaling van het Engelse blad Tina
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX
12-07-2017 | 07:10:00
Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de sales oplossingen die Sanoma biedt
Nieuw seizoen Law and Order voor het eerst bij SBS6
12-07-2017 | 06:11:00
Het is voor het eerst dat deze wereldwijd succesvolle crimeserie door de familiezender wordt uitgezonden. Het nieuwe seizoen ging in Amerika van start met meer dan acht miljoen kijkers
NU.nl start met het platform NUwonen.nl
11-07-2017 | 11:16:00
NU.nl lanceert NUwonen.nl. Het nieuwe platform informeert over het laatste woonnieuws en geeft tips en praktische informatie die complexe thema's rondom wonen uitlegt. ING en Samsung partneren in het project
Autoriteit Consument & Markt: Talpa mag SBS overnemen
11-07-2017 | 00:33:00
ACM ziet in de overname geen nadelen voor de keuzemogelijkheden van consumenten en adverteerders
SBS6 met dagelijks verslag van De Vierdaagse 2017
10-07-2017 | 11:46:00
De 101ste editie van de Vierdaagse is dit jaar dagelijks te volgen bij SBS6. Hart van Nederland-presentatrice Evelien de Bruijn brengt elke dag op locatie verslag uit
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 | 17:56:00
Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.
[Interview] Astrid van der Hulst over Flow Lemonade
06-07-2017 | 13:27:00
Het Flow Vakantieboek valt zo goed in de smaak dat er regelmatig vraag was naar een boek voor jonge meiden. Daarom is er nu Flow Lemonade, een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met onder andere tekenlesjes, fotografie- en boekentips, plakpagina’s, verhalen en interviews. We spreken met Astrid van der Hulst, die samen met Irene Smit de rol van Creative Director inneemt
Sanoma lanceert ’s werelds eerste segmentatiemodel in Augmented Reality
03-07-2017 | 09:20:00
In maart dit jaar lanceerden Sanoma en onderzoekbureau SAMR een interactieve tool die kwalitatieve mediaplanning met de waarden van meer dan 150 merken mogelijk maakt.
Flow Lemonade: het eerste Flow-vakantieboek voor jonge meiden
27-06-2017 | 08:57:00
Voor het eerst komt er van de makers van Flow Magazine een special gericht op jonge meiden die op de middelbare school zitten: Flow Lemonade.
Margriet start vriendinnenplatform
26-06-2017 | 09:47:00
Margriet lanceert het platform Margriet Vriendinnen, een online omgeving waar het vinden van vriendschappen centraal staat
[Interview] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista’s
19-06-2017 | 12:12:00
Nu VIVA400 tien jaar bestaat, werd het tijd voor een spin-off. Dit werd VIVA400 Visionista’s, een springplank om ambitieuze, jonge vrouwen verder te helpen in hun carrière. We spreken met marketingmanager bij Sanoma Marjolein Verdam over het initiatief, de samenwerking met Renault en de resultaten
Bonje met de buren terug op SBS6
15-06-2017 | 09:27:47
Bonje met de buren keert na een afwezigheid van twee jaar terug. Dennis van der Geest en Leontine Borsato vormen het presentatieduo
[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,4 miljoen kijkers met Nederland - Ivoorkust
05-06-2017 | 12:30:00
Het voorjaar is na een koude start in alle hevigheid losgebarsten en vrijwel avond na avond kan de BBQ in vuur en vlam worden gezet of een traatje worden weggepinkt bij alweer een fantastische zonsondergang aan zee.
SBS lanceert nieuwe vorm van interactieve tv-reclame met Chio, 24i, Isobar en Carat
01-06-2017 | 16:39:07
SBS Broadcasting zet de eerste stap wat betreft de implementatie van addressable tv. SBS slaat hiervoor de handen ineen met Chio, 24i, Isobar en Carat.
Donald Duck komt met Mondrizwaan-editie
01-06-2017 | 12:21:00
Het weekblad staat deze week geheel in het teken van De Stijl en Piet Mondriaan. Met een cover gemaakt door tekenaar Maarten Gerritsen
Pr-stunt Kek Mama met Bobbi Eden
30-05-2017 | 10:41:00
Bobbi Eden twitterde onlangs dat ze niet ingaat op geruchten over een uitgelekte sekstape van haar en haar man Mark. De tape blijkt een pr-stunt van Kek Mama
Isa Hoes en Medina Schuurman columnisten Nouveau
29-05-2017 | 11:23:00
Hoes en Schuurman zijn volgens het magazine voorbeelden van een ageless generatie en zullen schrijven over burn-out, rouw, vriendschap en knap oud worden
[Interview] Annemarie Veen over de comeback van print
25-05-2017 | 21:54:00
Head Office NL leverde onlangs GO TOYOTA af, het luxe relatiemagazine van Toyota. Het content marketing bureau van Sanoma | SBS merkt dat bedrijven en merken steeds vaker investeren in hoogwaardige magazines voor hun owned content. Is dit de comeback van print? We vragen het aan Head of Content Annemarie Veen.
Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne
23-05-2017 | 10:44:29
Online platform voor personal fitness training Fitchannel.com, lanceert een nieuwe marketingcampagne om de product-bekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven.
Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2017
23-05-2017 | 07:07:00
Record-aantal inzendingen voor DDMA Email-Awards. Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp zijn genomineerd
VIVA en partner Renault introduceren VIVA400 Visionista’s
22-05-2017 | 17:02:00
VIVA400 introduceert samen met partner Renault VIVA400 Visionista’s, de springplank om vrouwen verder te helpen in hun carrière
Head Office NL lanceert relatiemagazine GO TOYOTA
12-05-2017 | 18:20:00
Het nieuwe magazine wordt gemaakt door Head Office NL en ligt sinds 5 mei bij meer dan 200.000 Toyota-rijders in Nederland.
De wereld rond met 80-jarigen bij SBS6
12-05-2017 | 17:22:00
In het nieuwe feel good-programma De wereld rond met 80-jarigen trekt een groep hoogbejaarden de stoute schoenen aan om samen de reis van hun leven te maken
SBS start programma Van onze centen
09-05-2017 | 12:21:32
Meer dan 100 miljoen euro aan verspilling in eerste seizoen SBS-programma Van onze centen
Douwe Bob uit de kleren voor L’HOMO.
09-05-2017 | 10:06:00
L’HOMO. is het jaarlijkse homotijdschrift van LINDA., van Linda de Mol en hoofdredacteur Iebele van der Meulen
vtwonen opent beach office in Ajuma
08-05-2017 | 15:00:00
Op 8 mei is bij Ajuma in Zandvoort het vtwonen beach office geopend door vtwonen hoofdredacteur Carlein Kieboom
Fajah Lourens verrast moeder met videoboodschap op Libelle TV
04-05-2017 | 08:21:00
In de Libelle TV-serie ‘Het zal je kind maar wezen’ praten moeders van BN’ers openhartig over de bijzondere band met hun kind
Styletoday van Sanoma bestaat 10 jaar
03-05-2017 | 10:30:00
Eén van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen bestaat 10 jaar. Dit wordt gevierd met een nieuwe huisstijl, een nieuw logo, fashion events en partnerships
Margriet Winter Fair verhuist naar Brabanthallen
02-05-2017 | 10:38:12
Het is de eerste keer dat een dergelijk groot vrouwenevenement wordt georganiseerd in Brabanthallen 's-Hertogenbosch
Sanoma | SBS ziet operationele winst verder stijgen in eerste kwartaal 2017
28-04-2017 | 11:54:00
In het eerste kwartaal zag Sanoma haar operationele ebit stijgen naar 9,3 miljoen euro onder meer als gevolg van een kostenbeheersing
Net5 start met Rik over de grens
25-04-2017 | 13:42:00
Rik van de Westelaken reist de wereld over en bezoekt hij groepen mensen die - soms vrijwillig, soms noodgedwongen - een opmerkelijk leven leiden
Finale KNVB Beker 30 april live te zien bij SBS6 en NUsport
24-04-2017 | 16:11:00
De KNVB Beker is een van de twee grote prijzen die de Nederlandse voetbalclubs op eigen bodem kunnen winnen
Sanoma verkoopt Kieskeurig aan Reshift
21-04-2017 | 09:54:09
Sanoma Media Netherlands is met Reshift tot overeenstemming gekomen tot verkoop van de vergelijkingswebsite Kieskeurig.nl
[Column] Marianne van Soomeren: Make The Netherlands great again
18-04-2017 | 14:10:11
Sanoma vindt de tv-zenders met de afkalvende kijkcijfers commercieel niet meer interessant. John de Mol wel. Hij wil ze gebruiken om nieuwe tv-formats uit te proberen. Dat wilde hij in 2011 ook al, maar toen was dat nog te hoog gegrepen
NU.nl met 49,3 procent bereik grootste nieuwsplatform
13-04-2017 | 10:40:00
NOBO is het internetonderzoek dat betrouwbaar het bereik over verschillende devices rapporteert en bezoekvolumes weergeeft
Viggo doet vrouwendingen op Libelle TV
12-04-2017 | 15:28:00
Vanaf 12 april is Viggo Waas met zijn eigen programma te zien op Libelle TV: Viggo doet vrouwendingen
50-plussers bezorgd over veiligheid persoonsgegevens online
12-04-2017 | 09:56:00
Meer dan de helft van de ouderen boven de 50 jaar vindt dat de eigen persoonsgegevens online niet veilig zijn. Vooral commerciële bedrijven zoals Facebook en Google worden met argusogen bekeken
Net5 geeft vrouwen een Fashionchick make-over
11-04-2017 | 10:41:00
Zondag start een gloednieuw make-overprogramma met een sprankelend dreamteam bij Net5
Fashionchick maakt VIVA
11-04-2017 | 09:00:06
Het grote modenummer van VIVA is compleet onder handen genomen door Fashionchick's founder Ellen Snijder.
[Forum] Wat is de betekenis van de verkoop van SBS door Sanoma aan Talpa?
10-04-2017 | 18:43:00
Talpa koopt SBS. Opmerkelijk. Maar nog opmerkelijker is dat Sanoma uit SBS stapt. Afhankelijk van hoe deze gebeurtenis kan worden geduid, heeft deze gebeurtenis de potentie om uit te groeien tot de belangrijkste media deal van het decennium
Sanoma verkoopt SBS aan Talpa voor 237 miljoen euro
10-04-2017 | 07:55:00
Veronica Uitgeverij naar Sanoma
Televisie marktaandelen maart: NPO (+11,6%) geselt RTL (-6,3%) en SBS (-6,8%)
08-04-2017 | 11:00:00
De ontwikkeling van de televisiemarkt is natuurlijk altijd al interessant maar nu het verhaal gaat dat Sanoma uit SBS stapt en Talpa dus groot instapt in televisie exploitatie, is het zo mogelijk nog interessanter.
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?
07-04-2017 | 16:49:00
Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen.
Denimmerk Tripper terug met campagne door Fama Volat
05-04-2017 | 13:34:00
Het Nederlandse Tripper is na twintig jaar afwezigheid terug. De lancering van dit jeans- en fashionmerk start met de campagne Stretch your horizon
NUsport presenteert dagelijks sportprogramma op Veronica en SBS6
05-04-2017 | 08:50:00
De NUsport Minuut is elke werkdag te zien op Veronica TV en SBS6. Mark Leene presenteert een supersnelle update van het actuele sportnieuws
[Kijkcijfers] Ajax-Feyenoord trekt trekt 749.000 kijkers op Fox Sports
03-04-2017 | 11:15:00
Naar de samenvatting bij Studio Sport Eredivisie (NOS, NPO1) keken 2,8 miljoen mensen.
Sanoma | SBS lanceert NUauto
03-04-2017 | 10:00:00
NU.nl en AutoWeek hebben de krachten gebundeld om het nieuwsaanbod van NU.nl uit te breiden met NUauto
[Cross Media Vrouw 2017] Hilmar Mulder over Libelle
31-03-2017 | 11:24:00
Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV bij Sanoma, is genomineerd voor Cross Media Vrouw het Jaar 2017. Wij spreken haar.
Donald Duck Weekblad lanceert Week van het geld-editie
27-03-2017 | 12:08:00
Voor de Week van het geld brengt Donald Duck Weekblad in samenwerking met Wijzer in geldzaken een speciale editie over geld uit
Inventaris-app AppNexus van Sanoma | SBS live
27-03-2017 | 12:06:07
De display inventory voor alle merken en alle devices, zowel web als app, zijn nu via één platform in te kopen
Verkoop Sanoma | SBS display inventory nu volledig via SSP van AppNexus
23-03-2017 | 11:18:00
De tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens
Nieuw distributiecentrum faciliteert groei vtwonen.nl
23-03-2017 | 08:16:00
Online woonwarenhuis vtwonen.nl heeft een nieuwe distributiecentrum in Lelystad, met een oppervlakte van bijna 10.000 m2 en vijf laaddocks.
[Cross Media Merk 2017] Hilmar Mulder over Libelle
22-03-2017 | 10:56:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV
[Cross Media Case 2017] Anneliese Bergman over VIVA400
21-03-2017 | 13:14:17
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS stuurt VIVA400 in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Anneliese Bergman, Publishing Director bij Sanoma | SBS
[Cross Media Case 2017] Roger Verdurmen en Jamie Kleijne over de Toyota Hybrid Sing A Long Challenge
21-03-2017 | 12:44:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS en Talpa Radio zijn genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord zijn Roger Verdurmen, marketing- en communicatiestrateeg bij Sanoma Media, en Jamie Kleijne, Brand Partnerships Manager bij Talpa Radio
Sanoma | SBS Cross Media Exploitant 2017
21-03-2017 | 10:43:00
Sanoma | SBS is Cross Media Exploitant van het Jaar 2017. Aan het woord is Peter de Mönnink, CEO van Sanoma | SBS
Krasse knarren weg uit eigen wereld in SBS-De wereld rond met 80-jarigen
21-03-2017 | 08:51:00
Dat het nooit te laat is om nog iets van de wereld te zien, bewijst het nieuwe feel good-programma De wereld rond met 80-jarigen bij SBS6. Acht hoogbejaarden die nog volop in het leven staan, krijgen de kans om samen een wereldreis te maken
LINDA.lijnt: 89.500 mensen lijnen mee met Linda de Mol
20-03-2017 | 18:05:00
Linda de Mol gaat aan haar lijnperiode beginnen met LINDA.lijnt. Ze probeert in zes weken vijf kilo kwijt te raken.
[Cross Media Case 2017] Dave Kroon over Maybelline | The Next Boy/Girl Band
17-03-2017 | 13:58:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS en Maybelline zijn genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Dave Kroon, directeur SBS Media Solutions.
[Cross Media Case 2017] Taco Vinkeles over TUI | lastminutes@work
17-03-2017 | 12:48:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS en TUI zijn genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Taco Vinkeles, Creative Director SBS Concepts.
[Cross Media Event 2017] Mark Miedema over Tina Festival
17-03-2017 | 10:57:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS stuurt Tina Festival in als Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Mark Miedema, Director Events bij Sanoma.
[Cross Media Event 2017] Mark Miedema over Libelle Zomerweek
17-03-2017 | 10:55:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle Zomerweek is genomineerd voor Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Mark Miedema, Director Events bij Sanoma.
[Cross Media Event 2017] Mark Miedema over VIVA400
17-03-2017 | 09:34:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma | SBS stuurt VIVA400 in als Cross Media Event van het Jaar. Aan het woord is Mark Miedema, Director Events bij Sanoma.
Ruim vier miljoen bezoekers op NU.nl tijdens Tweede Kamerverkiezingen
17-03-2017 | 07:12:00
In totaal werden de politieke berichten op 15 maart bijna 40 miljoen keer gelezen, een livestream met de uitslagen is ruim 800 duizend keer bekeken.
[Cross Media Case 2017] Louise van Nispen over De boer op met Diane
16-03-2017 | 13:22:13
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma stuurt De boer op met Diane in voor Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Louise van Nispen, domeindirecteur Women bij Sanoma | SBS
[Cross Media Merk 2017] Suzan Schouten over Donald Duck
16-03-2017 | 12:49:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Donald Duck is genomineerd voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Suzan Schouten, domeindirecteur Kids & Teens bij Sanoma | SBS
Jan Smit, Miss Montreal en Sunnery James & Ryan Marciano op Share a Perfect Day
16-03-2017 | 12:21:00
Share a Perfect Day is een initiatief van Jumbo Supermarkten en Sanoma | SBS
[Cross Media Innovatie 2017] Hilmar Mulder over Libelle TV
16-03-2017 | 09:06:00
Op 19 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma stuurt Libelle TV in voor Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Hilmar Mulder, hoofdredacteur Libelle, Libelledaily.nl en Libelle TV.
[Kijkcijfers] Eerste optreden Winston Gerschtanowitz SBS6, groeipotentieel Viceland blijkt immens
10-03-2017 | 16:23:00
SBS6 heeft een nieuwe donderdagavond. Op prime time Ninja Warriors, apenkooien op niveau, er keken 617.000 mensen. Het programma wordt gesponsord door Pattex.
[Cross Media Case 2017] Caren Wassink over TAART.
09-03-2017 | 11:11:00
Mood for Magazines, XXS Amsterdam en HEMA zijn genomineerd voor Cross Media Case van het Jaar
[Kijkcijfers] Kijktijd daalt in februari met 3,9 procent, NPO vergroot marktaandeel
08-03-2017 | 08:51:00
In februari keken we dagelijks bijna een kwartier - 14 minuten - minder lang televisie dan in februari 2016, een daling van 3,9 procent.
[Kijkcijfers] Boer Zoekt Vrouw trekt drie keer zoveel kijkers als RTL Rode Hoed Debat
27-02-2017 | 07:52:00
Gisteravond keken 3,5 miljoen mensen naar Boer Zoekt Vrouw (KRO-NCRV, NPO1) tegen 1,2 miljoen naar het RTL Rode Hoed Debat.
Live halve finales KNVB Beker bij Veronica en NUsport
22-02-2017 | 10:42:00
Wytse van der Goot presenteert beide uitzendingen samen met John Heitinga, die de wedstrijden analyseert
Rik van de Westelaken presenteert Peking Express
21-02-2017 | 15:01:50
Na vijf jaar afwezigheid keert Peking Express terug op Nederlandse televisie. Rik van de Westelaken maakt zijn presentatiedebuut bij Net5
Net5 start met Fashionchick make-over
21-02-2017 | 14:20:00
In Fashionchick make-over helpen Yara Michels, Patty Zomer en Xelly Cabau van Kasbergen zes verschillende vrouwen om hun stijl te vinden
Exclusief en live bij Net5 en Superguide de Oscaruitreiking 2017
20-02-2017 | 15:56:00
De hele maand februari staat in het teken van de Oscars bij Net5.
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
20-02-2017 | 14:29:00
Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden.
Tweede editie LINDA.festival
14-02-2017 | 17:33:00
LINDA.festival is een creatieve samenwerking met Modefabriek B.V. PrimaDonna lingerie en Oikos van Danone zijn hoofdsponsor van LINDA.festival 2017
NUsport en Helden lanceren nieuwe videoserie 2 x 45 seconden
14-02-2017 | 14:18:00
De UEFA Champions League is in de knock-outfase aangekomen en NUsport gaat de wedstrijden op een nieuwe manier voorbeschouwen
SBS6: Stem van Nederland dicht kloof tussen burgers en politiek
09-02-2017 | 17:03:00
SBS6 komt op 8 maart met een twee uur durende live-uitzending waarin de kloof tussen de burger en de politiek wordt overbrugd
[Kijkcijfers] Kijktijd daalt 4,3 procent in januari 2017, marktaandeel RTL onder druk
08-02-2017 | 15:10:00
In januari is de kijktijd met 4,3 procent gedaald, van 210 naar 201 minuten per dag.
Sanoma’s 2016 Full-Year Result: Back on Track Faster than Expected
07-02-2017 | 09:07:00
For 2017, Sanoma expects that the Group’s consolidated net sales adjusted for structural changes will be stable and the operational EBIT margin will be around 10%.
Sanoma | SBS boekt 34 procent hogere bruto winst in 2016, autonome omzet stijgt ook
07-02-2017 | 08:29:00
Over 2016 zag Sanoma in Nederland en België haar operationele EBIT (gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten) met 34 procent stijgen naar 86 miljoen euro.
Jumbo en Sanoma | SBS organiseren tweede editie Share a Perfect Day
03-02-2017 | 14:16:00
Na het succes van de eerste editie van Share a Perfect Day, organiseren Jumbo Supermarkten en Sanoma | SBS komende zomer opnieuw deze ultieme dag uit voor vriendinnen
Lethal Weapon terug als serie bij SBS6
03-02-2017 | 12:20:35
De populaire, vierdelige filmreeks Lethal Weapon is na bijna tien jaar terug als spannende tv-serie.
Libelle lanceert kiescoach
02-02-2017 | 14:29:31
Via Libelle.nl/kiescoach komt de lezeres er aan de hand van een vragenlijst achter welke partij het beste bij haar en haar idealen past
Veronica start met The Dutch MacGyver
02-02-2017 | 14:04:00
Elke donderdagavond is te zien hoe Benten Wijnen lifehacks uitvoert om uit benarde situaties te komen
Februari Oscarmaand bij Net5
27-01-2017 | 10:17:00
Net5 brengt de beste Oscarwaardige films zoals 12 Years a Slave en Les Misérables, en exclusief en live de uitreiking van The Oscars 2017 op 27 februari
Ninja Warrior naar SBS6
25-01-2017 | 09:54:00
Ninja Warrior biedt de zwaarste en meest uitdagende hindernisbaan ter wereld. Jack van Gelder geeft op zijn eigen authentieke wijze commentaar
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
Winston Gerschtanowitz stapt over van RTL4 naar SBS6
23-01-2017 | 16:25:00
Presentator Winston Gerschtanowitz (40) maakt de overstap van RTL 4 naar SBS6, waar hij een contract heeft getekend voor de aankomende drie jaar.
LINDA. lanceert LINDA.vliegtuig
15-01-2017 | 17:20:00
150 lezeressen worden getrakteerd op een LINDA. trip, in maart, met een eigen LINDA.vliegtuig naar Milaan.
SCOUPY lanceert spaarkaart voor A-merken
13-01-2017 | 11:09:27
Cashback-platform SCOUPY voegt deze maand digitale, merkspecifieke spaarkaarten toe aan zijn app. Deze zijn te gebruiken voor specifieke merkaankopen, onafhankelijk van de retailer.
[Kijkcijfers] 5 Golden Rings; 588.000 kijkers
13-01-2017 | 08:10:00
SBS6 lanceerde gisteren het nieuwe programma 5 Golden Rings, geproduceerd door Talpa. Het was het eerste SBS optreden van Rik van de Westelaken.
Rik van de Westelaken presenteert 5 Golden Rings bij SBS6
09-01-2017 | 21:33:00
Oud-nieuwslezer Rik van de Westelaken stapte eerder dit jaar over van de NOS naar de zendergroep van SBS. Op donderdag 12 januari 2017 maakt hij zijn presentatiedebuut met de nieuwe kennisquiz 5 Golden Rings.
Libelle TV start ontbijtsoap Over Eva
09-01-2017 | 21:19:00
Libelle TV start met de ontbijtsoap Over Eva. Elke ochtend om 7:30 uur is er een nieuwe aflevering, van 3 minuten, te zien via de website: www.libelletv.nl.
[Kijkcijfers] Kijktijd daalt in 2016 met 3,7 procent
09-01-2017 | 12:20:00
De Nederlander keek in 2016 gemiddeld 183 minuten per dag televisie (3 uur en 3 minuten). Dit is 3,7 procent minder dan in 2015.
Kieskeurig.nl verscherpt regels omtrent reviews
09-01-2017 | 11:08:26
Beoordelingen op basis van beloningen niet langer toegestaan
SBS6 start met programma Mr. Frank Visser rijdt visite
06-01-2017 | 10:25:39
In het nieuwe SBS6-programma biedt Mr. Frank Visser een luisterend oor en bespreekt of er voldoende basis is voor juridische stappen
SBS6: Loes Haverkort als drugsverslaafde ex-prostituee in Celblok H
05-01-2017 | 14:05:00
Het aantal fans van Celblok H dat per aflevering aan de buis gekluisterd zit, steeg het afgelopen seizoen naar gemiddeld ruim 1 miljoen
[Kijkcijfers] 2,1 miljoen mensen kijken naar oudejaarsconference Claudia de Breij
01-01-2017 | 12:37:00
Claudia de Breij deed de oudejaarsconference. Zij deed het voor het eerst en - dat is anno 2017 blijkbaar nog steeds relevant om te vermelden - het was voor het eerst in deze al decennia oude traditie dat de oudejaarsconference door een vrouw werd gedaan.
Startpagina.nl geeft inzicht in online zoektrends afgelopen jaar: Max Verstappen en Kim Holland meest gezocht
27-12-2016 | 13:25:00
Max Verstappen laat iedereen achter zich op de digitale snelweg en was op Startpagina.nl in 2016 de meest populaire bekende Nederlander
[Kijkcijfers] Kerstuitzending All You Need Is Love trekt 3 miljoen kijkers
26-12-2016 | 10:38:00
Raar weekend natuurlijk, kerstmis. In één zin: er werd bij uitzondering heel veel televisie gekeken en in de regel heel weinig.
De 15 grootste mediatransfers van het jaar 2016
22-12-2016 | 19:07:00
Ook in 2016 transfereerden wij ons weer suf in de mediawereld. Deze 15 transfers waren het meest opvallend.
Kieskeurig.nl lanceert price alert functionaliteit
22-12-2016 | 18:20:00
Productvergelijker Kieskeurig.nl heeft een nieuwe dienst geïntroduceerd die consumenten helpt de beste prijs voor een artikel te vinden. De zogeheten prijsalert houdt de prijs van een product in de gaten.
Net5 sluit het jaar muzikaal af met Top 500 van Het Foute Uur 2016
19-12-2016 | 15:45:00
In de Top 500 van Het Foute Uur 2016 ontvangt Airen Mylene verschillende muzikale gasten
[Interview] Kees van der Spek, Oplichters in het buitenland: Ik raakte in paniek, want hoe leg ik uit wat ik daar kom doen?
19-12-2016 | 10:29:00
Door zijn ruim zestien jaar ervaring als rechterhand van Peter R. de Vries zou je niet denken dat Kees van der Spek - tegenwoordig presentator van het SBS6-programma Oplichters in het buitenland - nachtmerries zou overhouden van een bezoek aan Tanzania. Hij zegt van een koude kermis te zijn thuisgekomen na de, naar eigen zeggen, walgelijkste reportage die hij ooit voor televisie maakte
[Kijkcijfers] Kijktijd daalt in november met 4 procent - Ziggo Sport eist plaats op
19-12-2016 | 09:41:00
In november werd er 194 minuten naar televisie gekeken, tegen 202 minuten in november 2015. Daarmee daalt de kijktijd met 4 procent. De daling van de lijktijd is een vrij recent fenomeen, tot aan 2014 steeg de kijktijd gestaag.
Libelle TV komt met dagelijkse ontbijt-soap
19-12-2016 | 08:59:00
Nieuw soapformat geschreven door Elle van Rijn: 22 afleveringen van 3 minuten
LINDA. grote winnaar Mecurs, Vogue Tijdschrift van het Jaar, Mercur d'Or voor Blendle
16-12-2016 | 11:21:00
In het bomvolle DeLaMar Theater zijn elf Mercurs uitgereikt. Dé vakprijzen in de magazine media branche. LINDA. wint Mercur Mediamerk van het Jaar
[Interview] Ewart van der Horst (PilotStudio): "Een partner is meer dan een salesafspraak"
14-12-2016 | 10:42:00
Ewart van der Horst is bedenker en producent van tv-programma’s De Wereld Draait Door, Hoe Heurt Het Eigenlijk? en Jinek. Ook is hij uitgever van Amayzine.com, Franska.nl en FavorFlav. Vijf jaar geleden begon hij PilotStudio. Wij spreken hem
[Interview] Vincent Siegelaar over branded partnerships, crossmedia en data
09-12-2016 | 12:11:30
Toen Peter de Mönnink CEO werd van Sanoma, bevonden de aandeelhouders van SBS zich in een periode van moeilijke samenwerking, maar inmiddels worden de crossmediale vruchten geplukt. Wij spreken met Vincent Siegelaar, Sales Director bij Sanoma
Initiative: televisie-exploitanten jagen adverteerders weg
09-12-2016 | 12:01:00
De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders.
Kek Mama helpt bij stress in december
07-12-2016 | 14:50:00
Stress in december? Dat kan beter, daarom start Kek Mama met de actie #DecemberStress Kek Mama helpt
Leger des Heils introduceert de Steunpilaar
28-11-2016 | 10:51:00
Het Leger des Heils heeft op het Margriet Winter Festival een nieuwe manier van doneren geïntroduceerd: de Leger des Heils Steunpilaar. Het Leger des Heils heeft de Steunpilaar ontwikkeld samen met l’eau.
[Interview] Peter de Mönnink: "We help you to sell your stuff"
28-11-2016 | 10:07:00
Peter de Mönnink, CEO Sanoma | SBS, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken hem.
Donald Duck Wonen lanceert Duckstadshop.nl met campagne
28-11-2016 | 08:59:00
Donald Duck Wonen lanceert in samenwerking met reclamebureau NOISE een eerste tv-commercial. De campagne omvat naast tv ook online, OOH en print
Tina nu ook als musical
24-11-2016 | 16:46:00
Volgend theaterseizoen komen in Tina de musical de karakters uit het blad in het theater tot leven
Hart van Nederland-special: Het gruwelijke geheim van het Amsterdamse bos
23-11-2016 | 14:53:00
De Hart van Nederland-special: Het Gruwelijke Geheim van het Amsterdamse Bos geeft een inkijk in een baanbrekend politieonderzoek
Bastiaan van Schaik adjunct-hoofdredacteur Libelle Daily en Libelle TV
22-11-2016 | 11:59:47
Libelle heeft Bastiaan van Schaik aangesteld als adjunct-hoofdredacteur van Libelle online. Hij wordt verantwoordelijk voor de content van Libelle Daily en Libelle TV
Donald Duck Weekblad lanceert speciaal album tijdens Week van de Mediawijsheid
21-11-2016 | 13:32:00
De Week van de Mediawijsheid vraagt jaarlijks aandacht voor het belang van mediawijsheid voor kinderen en jongeren
Jaarpresentatie SBS: Remco van Leen, Toppers, Stephanie Tency, Dennis van der Geest en Crossmedia
19-11-2016 | 11:03:00
De schaduw van de jaarpresentatie van SBS werpt zich al vooruit met het ontvangen van de uitnodiging. Waarom kiezen voor een oude fabriekshal in Amsterdam Noord of Halfweg als je adverteerders en mediabureaus ook kunt ontvangen in Koninklijk Theater Carré?
Succesvolle eerste editie Breakfast College bij VIVA400
18-11-2016 | 16:45:00
VIVA is van plan dit evenement vaker te organiseren, naast de jaarlijkse award show van VIVA400
[Interview] Leon Dekker over het succes van Startpagina
18-11-2016 | 11:58:00
Uit onderzoek van NOBO blijkt dat Startpagina in de top 5 van de meest bezochte Nederlandse websites staat. We laten ons bijpraten door manager marketing en analyse Leon Dekker
NU.nl vier keer meer bezocht bij ontknoping Amerikaanse verkiezingen
11-11-2016 | 11:08:00
De strijd tussen Trump en Clinton zorgde op NU.nl voor 85 procent meer verkeer dan op een normale dag. In de ochtend tijdens de ontknoping waren er vier keer zoveel mensen op NU.nl als normaal
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over de Amerikaanse verkiezingen en samenwerking tussen NU.nl en CNN
08-11-2016 | 13:25:00
Afgelopen week werd bekend dat NU.nl samenwerking opstart met CNN. Video’s en live beelden van de internationale nieuwszender zullen te zien zijn in de apps en op de site.
NU.nl sluit deal met nieuwszender CNN
04-11-2016 | 10:34:00
NU.nl gaat gebruikmaken van de livestream, video’s en live beelden van CNN, waardoor het bij groot internationaal nieuws de laatste beelden online als eerste live kan uitzenden
Sanne Groot Koerkamp adjunct-hoofdredacteur LINDA. & hoofdredacteur LINDA.meiden
02-11-2016 | 11:08:00
LINDA. heeft Sanne Groot Koerkamp aangetrokken als adjunct-hoofdredacteur LINDA. en nieuwe hoofdredacteur voor LINDA.meiden.
[Kijkcijfers] 1,9 miljoen mensen zien PSV verliezen van Bayern München in de Champions League
02-11-2016 | 08:14:00
Het werd 2-1. Dat is beter dan 4-1 maar verliezen blijft het.
SBS6-serie Dokter Tinus ook als boek
31-10-2016 | 11:35:00
Vanaf 18 november is het boek voor 10 euro online te koop en bij de bekende verkoopadressen
Bedrijfsresultaat Sanoma | SBS in Nederland en België groeit in Q3 2016 met 40 procent naar 24 miljoen euro
28-10-2016 | 08:15:00
In het derde kwartaal zag Sanoma haar bedrijfsresultaat - operating profit- in Nederland en België oplopen naar 24,0 miljoen euro als gevolg van kostenbeheersing
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over de nieuwe NUsport-app
27-10-2016 | 13:20:00
Met de lancering van een vernieuwde app zet NUsport, onderdeel van NU.nl, in op een volledig crossmediale aanpak van het brengen van sportnieuws. We spreken met hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman
Airen Mylene tekent nieuw contract bij SBS
26-10-2016 | 11:37:50
Presentatrice Airen Mylene (31) heeft haar contract bij SBS Broadcasting met twee jaar verlengd
Karin de Groot zendermanager SBS6
25-10-2016 | 18:02:00
Per 1 november start Karin de Groot als zendermanager van SBS6. De Groot heeft ruime tv-ervaring in verschillende functies
[Kijkcijfers] 1,7 miljoen mensen zien PSV verliezen van Bayern München
20-10-2016 | 09:02:00
Gisteravond kwelden 1,7 miljoen mensen zich met de Champions League wedstrijd PSV-Bayern München. Behalve dan als je voor Robben en Bayern was.
[Kijkcijfers] Drie keer een miljoen+ kijkers voor SBS6 op maandag
18-10-2016 | 16:06:00
SBS6 had gisteren een heerlijke avond. Dokter Tinus, met Zilveren Televizier-Ster winnaar Thom Hoffman - trok 1,1 miljoen kijkers.
[Interview] Mark Miedema over de impact van events
18-10-2016 | 10:57:00
Evenementen zijn een effectieve manier om lezers aan je merk te binden, dat weet Sanoma al geruime tijd. Evenementen als Libelle Zomerweek en Margriet Winter Festival zijn immens populair. We spreken Event Director Mark Miedema over effectonderzoeken en de evenementstrategie van Sanoma
XXS Amsterdam en LINDA. maken campagne voor jarige HEMA
18-10-2016 | 10:25:00
Samen met pers, relaties en HEMA-fans werd de 90ste verjaardag van HEMA gevierd met als hoogtepunt de onthulling van het eenmalig magazine TAART.
Roy Donders terug bij SBS6
11-10-2016 | 17:41:00
Roy Donders: stylist uit het zuiden is vanaf 21 oktober te zien is bij SBS6
[MediaWeek] PostNL neemt digitale marketingbureaus Yourzine en Searchresult over | Kingsday opent Kingsday Parijs | VI in zwaar weer
05-10-2016 | 11:47:00
Nieuwsoverzicht media en marketingcommunicatie | donderdag 29 september - woensdag 5 oktober 2016
NU.nl lanceert advertentietool voor lokale ondernemers
04-10-2016 | 09:21:00
De advertentie tool maakt het lokale ondernemers mogelijk om zelf makkelijk advertenties te ontwerpen
Sanoma | SBS en Radio 538 ontwikkelen campagne Toyota Hybrid
03-10-2016 | 09:14:00
Doel van de campagne is om het rijplezier van hybride rijden onder de aandacht te brengen en misverstanden rondom hybride rijden aan de kaak te stellen
Onderzoek Stichting DMS: NU.nl grootste mediamerk
21-09-2016 | 10:35:00
Het nieuwsplatform is met een gemiddeld bereik van 60 procent het grootste mediamerk in de zakelijke markt
NU.nl lanceert vernieuwde NUjij
12-09-2016 | 08:47:00
Met de functie kunnen lezers eenvoudig hun toevoegingen insturen en in contact komen met de redactie die alle inzendingen oppakt
[Kijkcijfers] RTL scoort het laagste marktaandeel van dit decennium
09-09-2016 | 09:38:00
De sportzomer 2016 heeft op kijkcijfer gebied meer dan interessante resultaten opgeleverd. De NPO had een prima sportzomer met een gemiddeld marktaandeel van 40,2 procent over de maanden juni-juli-augustus.
Libelle TV lanceert het programma De Boer op met Diane van Zuivelhoeve
07-09-2016 | 08:50:00
Initiative Tomorrow ontwikkelt in opdracht van zuivelproducent ‘Zuivelhoeve’ de eerste commerciële samenwerking voor Libelle TV
Nieuwe programma's LINDA.tv
29-08-2016 | 10:55:00
LINDA.tv komt dit najaar met elf nieuwe programma’s. Vier eerder gelanceerde programma’s krijgen een tweede seizoen
Hema en LINDA. geven taarten weg
06-07-2016 | 14:42:00
Hema en LINDA. geven de komende maanden iedere week 90 slagroomtaarten XL aan mensen die iets bijzonders hebben gedaan
Nieuw op LINDA.tv: Keeping up with the Balkjes
31-05-2016 | 09:59:00
Zes weken lang leven we mee met de vrolijke avonturen van Amanda (28) en Daniëlle Balk (26) en hun allerbeste vriendin Kasia Dolkowska (32)
MPG. produceert video voor Libelle TV
25-05-2016 | 14:50:00
De Today Studio’s van MPG. ontwikkelen speciaal voor het nieuwe crossmediaplatform Libelle TV van Sanoma Media wekelijks nieuwe lifehacks: korte video’s over slimme oplossingen die het leven leuker en makkelijker maken.
Persgroep protesteert tegen Talpa-deal TMG
25-04-2016 | 15:27:00
Nu ook De Persgroep zich mengt in de discussie over de Talpa-deal, wordt het steeds heter onder de voeten van TMG-topman Geert-Jan van der Snoek
Sanoma|SBS, G+J Media, KPN, Albert Heijn, Mindshare en Brand New Telly winnaars Cross Media Awards 2016
21-04-2016 | 11:54:00
Sanoma|SBS en LINDA. hebben de meeste prijzen gewonnen bij de vierde editie van de Cross Media Awards.
Peter de Mönnink Cross Media Man 2016
21-04-2016 | 09:03:00
Peter de Mönnink, CEO van Sanoma|SBS, is uitgeroepen tot Cross Media Man het Jaar 2016. Wij spreken hem.
Nu.nl bovenaan top 5 meest waardevolle nieuwssites
10-02-2016 | 11:15:00
Dat blijkt uit een analyse van PR-waarde, de nieuwste functionaliteit van social media analystetool Coosto
Samenwerking Nu.nl en Z24.nl
01-02-2016 | 13:51:00
Z24 zal nieuws, columns en achtergrondartikelen over de beurs gaan verzorgen die aanvullend zijn op de berichten van NU.nl
WindEnergie magazine neemt Windnu.nl over
25-01-2016 | 15:16:00
Bosch & Van Rijn stoot windnu.nl af omdat het zich wil concentreren op de sterk groeiende vraag naar haar kernactiviteit: consultancy
Land Life Company wint eerste NU.nl Startup Award
20-01-2016 | 14:21:00
De start-up Land Life Company heeft een techniek ontwikkeld dat boomwortels dieper laat groeien, zonder dat irrigatie noodzakelijk is
[Forum] Hoe ontwikkelt de advertentiemarkt zich in 2016?
02-01-2016 | 11:14:00
Met enige regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer is dat: Hoe ontwikkelt de advertentiemarkt zich in 2016?
Sanoma reorganiseert ditigale tak, Arthur Hoffman verdwijnt, Peter de Mönnink krijgt steeds meer controle
27-11-2015 | 00:42:00
Sanoma reorganiseert ditigale tak, Arthur Hoffman verdwijnt, Peter de Mönnink krijgt steeds meer controle
NU.nl vraagt gebruikers adblocker uit te zetten
26-11-2015 | 17:07:00
Als handleiding meldt NU.nl dat gebruikers bij een aantal populaire adblockers NU.nl als uitzondering kunnen toevoegen
Nieuwe website Margriet is live
15-10-2015 | 15:45:00
Margriet.nl is nu volledig responsive, video’s hebben op de homepage meer aandacht gekregen
NU.nl eerste mediamerk met app voor Windows 10
01-10-2015 | 12:23:00
Met de introductie van de Windows 10 app zet NU.nl een nieuwe app in de markt voor haar derde grote app besturingssysteem, naast iOS en Android
Hé wat leuk! Een bericht van... NU.nl
29-09-2015 | 13:25:00
Hé wat leuk! Een bericht van... NU.nl
Hé wat leuk! Een bericht van... NU.nl
16-09-2015 | 08:40:00
Beste Champions League-fan, FC Barcelona begint vanavond aan de jacht op titelprolongatie in de Champions League.
NU.nl wijzigt in TOENpuntNL
07-08-2015 | 09:51:00
Vandaag brengt nieuwswebsite NU.nl namens Grolsch eenmalig nieuws uit het verleden