Tag Resultaten
[Interview] Michel van der Voort (Screenforce) over de halfjaarcijfers 2022
Screenforce heeft de halfjaarcijfers 2022 voor de tv-sector gepresenteerd. We spreken hierover met Michel van der Voort, directeur van Screenforce
[Screenforce] Bestedingen tv-reclamemarkt stijgen 13 procent naar 460 miljoen euro
De markt voor spot- en non-spotbestedingen is uitgekomen op een record van 460 miljoen euro, een groei van 13 procent. Screenforce voorspelt een groei van 6 procent tot 8 procent voor het gehele jaar.
[Screenforce] De consumptie van videocontent steeds meer gefragmenteerd dankzij grote aantal beschikbare schermen
RTL AdConnect en SmartClip hebben in 10 Europese landen onderzoek laten uitvoeren naar het effect van de coronapandemie op het kijkgedrag
[Interview] Michel van der Voort (Screenforce): Global tech players zijn de lachende derde
Michel van der Voort is sinds december 2010 Managing Director van Screenforce, de marketingorganisatie van Nederlandse tv-spelers. We spreken hem over actuele ontwikkelingen in de markt, waaronder de zeer goede recente resultaten in de tv-reclamemarkt
BBC First treedt toe tot Screenforce
BBC First, de Britse zender voor premium drama- en crimeseries, treedt toe tot Screenforce, de marketingorganisatie van de Nederlandse tv-zenders
Screenforce breidt TIP uit met uitzendinstructies
TIP, het platform voor de rechtstreekse inkoop van televisiecampagnes, is uitgebreid met de functionaliteit om uitzendinstructies toe te kunnen voegen. Hiermee geven de tv-planners aan welke commercial in welk ingekocht reclameblok uitgezonden dient te worden
[Screenforce] 2021 Recordjaar voor televisiesector: 903 miljoen euro aan spot/non-spot
In 2021 is 903 miljoen euro besteed aan spot en non-spot advertising op televisie. Dat is een record. De gezamenlijke bestedingen voor spot en non-spot groeiden met 20 procent
Bruto televisiebestedingen e-commerce op recordniveau in 2021: 602 miljoen euro
Nog nooit waren de televisiebestedingen in de e-commerce branche zo groot als in 2021. De coronacrisis is de aanjager gebleken voor e-commerce
[Onderzoek]: Screenforce: Het vooruitkijken van tv-programma's neemt toe, vooral onder jongeren
Een kwart van de Nederlanders kijkt televisieprogramma's vooruit, bij 18-34 jarigen is dat 41 procent. Het vertrouwen in de (nieuws)berichten via traditionele media is veel groter dan via de sociale media. Het bezit van de smart-tv is naar 62 procent gestegen. Dit blijkt uit het 2021 TIDM-onderzoek van Screenforce
[Screenforce] Content met negatieve invloed op je campagne
Er zijn verschillende vormen van videocontent die een negatieve impact kunnen hebben op de effectiviteit van de videocommercials die ernaast worden geplaatst. Sommige content is ongeschikt voor alle soorten videocommercials
Screenforce doet oproep voor omarming online luidheidsnorm
De Nederlandse online publishers, die aangesloten zijn bij Screenforce, doen een oproep aan adverteerders en producenten van commercials om de luidheidsnorm voor online commercials te omarmen
[Screenforce] 21 november 2021 is World Television Day
Zondag 21 november is het World TV Day, deze dag is in 1996 uitgeroepen door de Verenigde Naties om stil te staan bij de kracht en veelzijdigheid van televisie. In dit kader heeft de Global TV Group een update gepubliceerd van zijn Global TV Deck
[Screenforce] Wat kan televisie betekenen voor jouw merk en jouw organisatie?
The Global tv Group stelt deze vraag aan de drie meest vooraanstaande tv-captains of industry. De sprekers tijdens het online-event op 18 november komen van NBCUniversal, RTL en Channel
[Screenforce] Recordgroei met 32 procent groei naar 406 miljoen in H1 voor tv-markt
De televisiereclamemarkt heeft een groei van 32 procent gerealiseerd en is voor de spot- en non-spotbestedingen uitgekomen op 406 miljoen euro. Dit was in 2020 nog 307 miljoen; in 2019 bedroeg de omzet 398 miljoen. Sinds 2016 werd niet zo'n hoge omzet gerealiseerd
TIP breidt uit met GRP-module: inzicht in tv-campagneresultaten op andere doelgroepen
Screenforce biedt TIP gratis aan, aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen. TIP is het gezamenlijke tv-inkoopplatform van Ster, Talpa Network, Ad Alliance en ORN
[Screenforce] De link tussen aandacht en effect
Aandacht is een belangrijke driver achter het succes van een reclamecampagne. Er zijn veel studies gewijd aan het positieve verband tussen de aandacht voor een creative en het effect daarvan op naamsbekendheid, conversie, verkopen of welke KPI dan ook
[Sreendorce] Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart
Ebiquity, een marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: The Challenge of Attention
[Screenforce] AttentionTrace-planner: inzicht in aandacht voor videocontacten
Het bedrijf van marketingprofessor Karen Nelson-Field Amplified Intelligence, heeft afgelopen november een planning tool uitgerold die is gebaseerd op metingen van aandacht
[Onderzoek] Screenforce & WARC: E-commerce blijft groot en consument heeft voorkeur voor televisiereclame
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
[Onderzoek] Global TV Group: televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten
Televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten. Dit blijkt uit de bestudering door Global TV Group van dertien onderzoeken naar de ROI op korte en lange termijn bij televisie, Broadcaster VOD en Advertising VOD
[Screenforce] Tv in mediaplan jaagt sitebezoek en omzetgroei aan
Uit groot Amerikaanse onderzoek naar de data van televisiecampagnes en websitebezoek is iets opvallends naar voren gekomen. Bedrijven profiteren enorm van het opnemen van televisie als medium in het mediaplan
[Screenforce] Whitepaper Telenet en Vlerck: Adressable advertising vormt de toekomst van televisiemarketing
Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om televisiereclame getarget in te zetten. De Belgische kabelexploitant Telenet, zijn Vlaamse televisiedochter en de Vlerick Business School hebben een whitepaper gemaakt met de achtergronden van adressable advertising
[Screenforce] Zo vallen adverteerders op in een wereld vol prikkels
Onderscheidende brand assets zoals geluid, merk characters en bekende personen zijn de beste manier om een link in het brein van de consument met het merk te creëren
[Screenforce] Meer vertrouwen in e-commerce dankzij reclame
Een op de drie Nederlanders (31 procent) heeft meer vertrouwen gekregen in de daadwerkelijke bezorging door e-commerce bedrijven dankzij tv-reclame
[Screenforce] Televisiebestedingen door e-commerce 50 procent gestegen
De brutobestedingen aan tv-reclame in Nederland door e-commerce bedrijven is in vijf jaar tijd met 50 procent gestegen naar 254 miljoen euro in de eerste drie kwartalen van 2020