Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 6835997

BlowUP media en Eneco lanceren eerste luchtzuiverende reclamedoeken in Nederland
02-08-2022 | 15:27:00
BlowUP media en Eneco lanceren Giant Posters in Nederland, reclamedoeken met een luchtzuiverende coating die de luchtkwaliteit in grote steden verbetert
Omzetten buitenreclame 100 miljoen euro in eerste helft 2022
02-08-2022 | 11:00:00
De bestedingen aan (digitale) out-of-home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro
Kees Wilbrink (DPG) naar Ocean
07-07-2022 | 10:38:00
Kees Wilbrink verlaat DPG Media, waar hij Directeur Partnerships was, en start per 1 september als Chief Commercial Officer bij Ocean Outdoor Nederland
Commercialreview.nl begint Buitenreclame Benchmark
07-07-2022 | 10:31:00
Met de Buitenreclame Benckmark biedt Commercialreview.nl een centrale plek om buitenreclames snel, gemakkelijk, voordelig en op een leuke manier te kunnen benchmarken met andere buitenreclames
Veloretti promoot e-bike via Out of Home Masters
01-07-2022 | 10:27:41
De verkoop van e-bikes stijgt al jaren. Dat betekent dat er steeds meer opties op de markt komen en het dus belangrijk is om je merk op de juiste manier op te laten vallen. Veloretti koos voor een krachtige Out Of Home-campagne om hun e-bike te promoten. Out of Home Masters verzorgde de campagne
Clear Channel plaatst AED bij bushalte in Gouda
29-06-2022 | 10:55:00
Clear Channel heeft een AED geplaatst bij de bushalte aan het Oranjeplein in Gouda. Gouda is de eerste gemeente in Nederland waar een AED bij een bushalte te vinden is
Hivestack benoemt Benjamin Abbatiello tot Global Senior Vice-President of Publisher Solutions
24-06-2022 | 08:34:39
Hivestack, 's werelds grootste onafhankelijke programmatic digital out of home (DOOH) ad tech-bedrijf, kondigt de benoeming aan van Benjamin Abbatiello als nieuwe Global SVP, Publisher Solutions
Hivestack: De voordelen van een datagedreven aanpak in programmatische DOOH
23-06-2022 | 09:30:34
Met de terugkeer van grotere doelgroepen en het einde van de lockdown in vele delen van de wereld, zijn de inkomsten uit OOH-reclame in 2022 weer gestegen. Sergio Bouterse, VP Demand Benelux bij Hivestack, praat je bij over de stand van zaken
[De Belofte 2022] Pien van der Togt (Global): De flexibiliteit van de jongere talenten en de ervaring van de gevestigde orde zijn een perfect match
03-06-2022 | 09:43:00
Pien van der Togt is Junior Designer bij Global. Zij is genomineerd voor De Belofte 2022. De winnaar wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni op Cross Media Congres 2022
Buitenreclame goed van start in 2022 met meer dan omzetverdubbeling in eerste kwartaal
06-05-2022 | 14:40:00
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 meer dan verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op € 49,3 miljoen (was € 22,6 miljoen in Q1 2021). De grootste groei kwam in dit kwartaal voor rekening van digitale out of home (DOOH)
Hivestack en Billups slaan handen ineen voor campagne Ace & Tate
03-05-2022 | 09:36:17
Hivestack gaat de samenwerking aan met Billups voor de lancering van een multi-market programmatic digital out of home (DOOH) campagne in Europa voor brillenmerk Ace & Tate
Hivestack kondigt wereldwijde alliantie aan met Xandr voor programmatic DOOH
28-04-2022 | 08:55:24
Ad-techbedrijf Hivestack gaat samenwerken met Xandr, een data-enabled technologie platform dat een wereldwijde marktplaats voor premium reclame aandrijft
Hillenaar Outdoor breidt uit met locatie bij Zwijndrecht
20-04-2022 | 16:01:00
Hillenaar Outdoor breidt uit met een locatie bij Zwijndrecht, onder meer bekend van de dagelijkse filemeldingen. De A16 bij Zwijndrecht is één van de drukste snelwegen van Nederland. Hillenaar Outdoor exploiteert er vanaf 1 mei 2022 een digitaal megascherm
Exterion Media verandert naam in Global
01-04-2022 | 00:00:00
Global Media & Entertainment Group heeft eind 2018 Exterion Media overgenomen. Na de integratie - en de daaropvolgende pandemie - is per 1 april 2022 de rebranding voltooid en gaat Exterion Media verder onder de naam Global
[Interview] Mink Zwolsman: Met het dashboard van Exterion Media checken inkopers zelf hoe hun buitenreclame-campagnes presteren
11-03-2022 | 10:34:28
Mink Zwolsman is Digital Lead bij Exterion Media (onderdeel van Global Media & Entertainment Group), marktleider op het gebied van buitenreclame. We spreken Mink over de voordelen van het nieuwe dashboard en de toegevoegde waarde ervan voor de markt
Ocean Nederland lanceert Ocean Studio
24-02-2022 | 11:47:14
Ocean Studio is actief geworden in Nederland, met maatwerk technische en creatieve oplossingen voor de productie van (D)OOH-campagnes. Hiermee biedt Ocean merken en agencies de mogelijkheid om op optimale en eenvoudige wijze campagnes te publiceren op haar netwerk
Outreach beperkt online gokreclame
22-02-2022 | 09:20:00
Leden van Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home) in Nederland, stellen maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar aan aanbieders van online gokken
Hivestack lanceert Header Bidder voor DOOH-uitgevers
20-02-2022 | 10:58:00
Hivestack heeft zijn Ad Server opengesteld om te werken met meerdere SSP/Exchanges. Deze introductie optimaliseert het rendement van uitgevers vanuit verschillende bronnen.
Van Amerongen, Rooduijn, Out of Home Masters starten ad-tech productiebureau O2H Creative Solutions
17-02-2022 | 12:33:00
O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van creatieve oplossingen binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap
Digitale designfestival neemt 24 uur lang de schermen in Nederland over
16-02-2022 | 13:00:00
Donderdag 6 oktober 2022 is de tweede editie van het Design in Motion Festival (DEMO). De digitale schermen in Nederland tonen 24 uur lang bewegend design (motion design) van over de hele wereld
Boomerang Media vergroot media-aanbod met Mr.Friendly digitale schermen
04-02-2022 | 16:33:00
Mr.Friendly plaatst waterbesparende oplossingen in onder meer horeca en sportscholen. Op- of boven die oplossingen zoals tapkranen in de sportscholen of watervrije urinoirs bij de toiletten zijn digitale schermen geplaatst die door Boomerang Media worden geëxploiteerd
Exterion Media wint abri-concessie Eindhoven
04-02-2022 | 13:30:00
Exterion Media, onderdeel van Global Media & Entertainment Group, voegt per 1 februari 600 abri’s in Eindhoven toe aan het portfolio
OOH-markt herstelt in 2021, maar nog niet op niveau 2019
31-01-2022 | 11:15:03
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in 2021 met 32 procent gegroeid tot 187 miljoen euro. De grootste groei kwam in 2021 voor rekening van digitale out of home (DOOH), waar 84 miljoen euro aan werd besteed tegen 52 miljoen euro in 2020
Wildstone Capital neemt reclamemasten over van PowerTower
25-01-2022 | 14:09:00
Wildstone Capital heeft in Nederland de snelwegmasten van PowerTower overgenomen. Het betreft digitale reclamemasten langs A-snelwegen
Clear Channel drukt posters vanaf 1 januari op gerecycled papier
31-12-2021 | 17:04:00
Uit een levenscyclus-analyse die Clear Channel heeft uitgevoerd is gebleken dat circa 70 procent van de totale CO2-uitstoot van de bedrijfsvoering wordt veroorzaakt door papierverbruik
JCDecaux breidt bereik uit met groot formaat displays in Metropoolregio Eindhoven
15-12-2021 | 13:02:00
JCDecaux heeft de aanbesteding voor 16 grootformaat digitale displays langs de drukste wegen in Eindhoven gewonnen. Vanaf september 2022 zullen deze deel uitmaken van het nationale netwerk van JCDecaux
Xavier Tilman wordt CEO Ocean Nederland
14-12-2021 | 10:21:00
Xavier Tilman wordt per 1 januari 2022 CEO van Ocean Nederland. Daarmee neemt hij de leiding over van Erwin Versluijs en Meindert van den Heuvel die terugtreden als Joint Managing Directors
Centercom wint opnieuw de concessie Eindhoven
13-12-2021 | 14:34:34
Centercom Buitenreclame heeft de concessie Eindhoven gewonnen. De overeenkomt gaat in op 1 januari 2022 en geldt voor vijf jaar. De afgelopen acht jaar was Centercom ook de concessiehouder van de gemeente Eindhoven
Sky Radio voorziet bushokje van dennengeur
09-12-2021 | 10:50:00
Sky Radio heeft in Amsterdam op de Nieuwezijds Voorburgwal bij Magna Plaza een bushokje geïntroduceerd met dennengeur. Het bushokje maakt deel uit van de kerstcampagne van Sky Radio en is er tot 14 december
Centercom wint concessie Nijmegen
01-12-2021 | 15:50:00
Centercom Buitenreclame heeft de concessie Nijmegen gewonnen, de exploitatie start per 1 januari 2022. Centercom zal in Nijmegen 150 2-signs gaan plaatsen, die zijn in te zetten voor culturele en commerciële campagnes
[Interview] Wierish Debipersad: Via onze schermen bereikt Clear Channel ook lastige doelgroepen zoals jongeren
30-11-2021 | 10:37:00
Wierish Debipersad is commercieel directeur van Clear Channel Nederland, een van de grootste buitenreclame-exploitanten van Nederland. Te gast bij Nederlands MediaNetwerk TV spreken we hem over de afgelopen periode, waarin de branche harde klappen kreeg, en de vooruitzichten voor de komende tijd
Sage+Archer lanceert The Cube-advertentieformaten op digital OOH
27-10-2021 | 15:09:00
DOOH-inkoopplatform Sage+Archer lanceert The Cube op digitale buitenschermen. The Cube is een geanimeerde creatie die bestaat uit 2-3 zijdes die automatisch roteren
Exterion Media neemt digitale supermarkt netwerk van Centercom over
04-10-2021 | 15:56:00
Exterion Media zet een grote stap in haar aanwezigheid tijdens de gehele customer journey buitenshuis. Met de overname van het digitale Supermarkt-netwerk van Centercom, kan de consument via Exterion Media bereikt worden vanaf de voordeur tot in de supermarkt
Walter Kraus commercieel directeur JCDecaux Nederland
27-09-2021 | 10:06:35
Walter Kraus gaat per 1 oktober 2021 aan de slag als commercieel directeur van JCDecaux Nederland. Hij volgt Bart de Vries op, die het bedrijf na een langjarig dienstverband per 1 september heeft verlaten
Clear Channel breidt digitaal netwerk uit met 1290 digitale schermen
09-09-2021 | 16:21:00
Clear Channel gaat een strategische samenwerking aan met Basic-Fit. De digitale schermen binnen Basic-Fit sportclubs worden per 1 oktober 2021 toegevoegd aan het digitale portfolio van Clear Channel
blowUP media lanceert led-scherm bij Hoog Catharijne met digital art
06-09-2021 | 14:26:52
blowUP media lanceert in Utrecht het grootste transparante led-scherm van West-Europa. NEO, het digitale led-scherm (193 vierkante meter) boven de hoofdingang van Hoog Catharijne, is een toevoeging aan het Digital Out of Home-netwerk The Collective.
Eerste stap herstel OOH: 40 miljoen euro omzet in Q2, 2021
11-08-2021 | 16:10:00
In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen euro uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Hiermee is een eerste stap gezet naar een herstel van de markt
Clear Channel Nederland wint concessie buitenreclame Almere
29-07-2021 | 21:14:35
Clear Channel Nederland heeft de concessie voor buitenreclame gewonnen in de gemeente Almere. Het betreft een exclusieve overeenkomst met een minimale looptijd van 10 jaar
BlowUP media ontwikkelt 3D-haai voor Tilburg
13-07-2021 | 18:02:00
BlowUP media heeft in Nederland een primeur op het gebied van immersive content. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg is een 3D digital OOH-ervaring te beleven. Een 3D-haai zwemt rond in de binnenstad en verrast het publiek
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
03-06-2021 | 14:05:00
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
Twitterdiscussie Willem Engel en viroloog Marc van Ranst in 2000 bushokjes te zien dankzij crowdfunding
20-05-2021 | 17:48:46
Een twitterdiscussie tussen brazilian zouk-dansleraar/coronascepticus Willem Engel en de Vlaamse viroloog Marc van Ranst is te zien in 2000 abri's. Alexander Klöpping de oprichter en voormalig eigenaar van Blender heeft daartoe een succesvolle crowdfundactie gehouden
Education Media Network van Clear Channel richt zich volledig op Gen Z
10-05-2021 | 10:02:22
Clear Channel lanceert het geoptimaliseerde Education Media Network. Een deel van het netwerk is gedigitaliseerd, passend bij de doelgroep van het netwerk: Gen Z
Exterion Media start influencercampagne met DOOH om bereik te vergroten
06-05-2021 | 14:49:00
Exterion Media start een samenwerking waarbij influencermarketing zowel via social media als via Digital Out of Home wordt ingezet. Adverteerders zijn met hun ambassadeur zichtbaar op de locaties die aansluiten bij de doelstellingen
FD brengt financieel economische nieuws via schermen Ocean Outdoor
04-05-2021 | 17:47:00
Ocean Outdoor en FD Mediagroep gaan een samenwerking aan waarbij voortaan realtime financieel economisch nieuws te lezen zal zijn op de schermen van Ocean Outdoor. Het gaat om schermen langs snelwegen, rond het openbaar vervoer en in stadscentra
Amsterdam weert reclame voor fossiele producten uit metrostations
04-05-2021 | 10:35:06
Sinds maandag 3 mei 2021 zijn er in Amsterdamse metrostations geen reclames meer te zien voor onder meer auto’s en goedkope vliegtickets. De gemeente wil als eerste van Nederland reclame voor fossiele brandstoffen weren van deze plekken
HEMA en Merkle breiden partnership uit met Outmoove
03-05-2021 | 15:20:59
Naast digital advertising wordt ook Digital Out of Home advertising in eigen beheer genomen
Buitenreclamebestedingen daalden in eerste kwartaal naar 22,6 miljoen euro
28-04-2021 | 15:49:00
De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dit heeft brancheorganisatie Outreach bekendgemaakt
Hooghoudt met zomerse buitenreclamecampagne
23-04-2021 | 14:09:00
In aanloop naar 28 april 2021, de dag dat terrassen weer 's middags open mogen, brengt Hooghoudt voorbijgangers alvast in de stemming met een zomerse buitenreclamecampagne
JCDecaux sluit wereldwijd partnership met dataprovider Adsquare
16-04-2021 | 13:45:00
JCDecaux heeft een wereldwijde overeenkomst gesloten met dataprovider Adsquare. Het bedrijf heeft de ambitie om wereldwijd tot de top 5 digitale spelers te behoren. Daartoe introduceert het een platform voor zowel het plannen als het meten van de effectiviteit van campagnes op straat
Ecosia kiest JCDecaux als partner voor eerste Out Of Home-campagne
01-04-2021 | 10:59:32
Met een internationale merkcampagne in twaalf Europese steden wil Ecosia bewustwording creëren door de boodschap op grote schaal te verspreiden via buitenreclame van JCDecaux
Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit in Limburg
25-03-2021 | 09:52:00
Hillenaar breidt het netwerk uit met een digitale reclame mast bij de A2 bij Maastricht
[Walk & Talk] Frank Meiland (ZIGT): Er kan steeds meer met Programmatic DOOH omdat we steeds meer weten van doelgroepen
26-02-2021 | 16:44:00
Media Meetings & Magazines presenteert samen met Exterion Media de vijfdelige video-serie Walk & Talk. Iedere aflevering wordt een wandeling gemaakt voor een gesprek over ontwikkelingen in medialandschap en bij Exterion Media
DPG Media en Exterion werken samen voor nieuwsberichten bij tankstations
23-02-2021 | 09:33:26
Vanaf deze maand tonen het AD en de regionale titels zoals de Stentor en de Gelderlander, het laatste nieuws op het landelijke digitale tankstation netwerk van Exterion Media. Middels een liveverbinding met de redactie wordt het meest recente nieuws vertoond
Fitness-abri van Clear Channel en partners in Utrecht
15-02-2021 | 13:23:00
Aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht worden voorbijgangers uitgedaagd fit te blijven. Aan een abri zijn twee lachspiegels bevestigd. De lachspiegels en de boodschap Be fit, go for it triggeren voorbijgangers om in shape blijven
Ocean Outdoor komt met Click&Collect-campagne voor retailers
10-02-2021 | 16:54:00
Ocean Outdoor heeft onder de naam Click&Collect een campagne gelanceerd om retailers een hart onder de riem te steken vanwege de coronacrisis. In 2020 was Ocean Outdoor actief met het MKB Steunfonds
Nightwatch komt met campagne tijdens avondklok
03-02-2021 | 15:57:00
Nightwatch, de Extreme heeft een campagne gelanceerd passend bij de avondklok. De campagne is van start gegaan via het digitale netwerk van Ocean Outdoor
NOC*NSF en Ocean Outdoor versterken mediapartnership richting Tokyo 2021
29-01-2021 | 18:23:00
NOC*NSF en Ocean hebben hun mediapartnership versterkt voor de Olympische Spelen van 2021. Ocean Outdoor zal heel dit jaar op haar landelijke digitale netwerk ruimte bieden voor olympische en breedtesportdoelen
Omzet OOH-markt in 2020 met 35 procent gedaald naar 137 miljoen euro
28-01-2021 | 10:36:00
De bestedingen aan (D)OOH-reclame zijn in 2020 met 35 procent gedaald. De omzet bleef op 137,2 miljoen euro steken. In 2019 werd nog 211,2 miljoen euro omgezet