Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2227071

Brahim Vlogs wint Talent Trophy
13-12-2018 | 14:34:36
Club Hub-presentatrice Quinty Misiedjan heeft live tijdens een speciale uitzending van het online BNNVARA-programma Club Hub de eerste Talent Trophy uitgereikt aan vlogger Brahim Vlogs
[Onderzoek] XS4ALL: 25 procent denkt dat er op internet sprake is van censuur
13-12-2018 | 14:06:00
Twee derde van de Nederlanders gebruikt het internet nog altijd het meest waarvoor het ooit bedoeld is: om vrijuit informatie op te kunnen zoeken
[Visie] Jeroen Rutte: 5 misvattingen over header bidding
13-12-2018 | 13:40:38
Trends. Van het ene op het andere moment zijn ze er en we doen er met z’n allen massaal aan mee. Zo ook met header bidding
Redkiwi bouwt nieuwe Feyenoord webshop
12-12-2018 | 10:40:07
Feyenoord wil de e-commerce verder professionaliseren en heeft vorige week een webshop gelanceerd, gebouwd door Redkiwi. Digital agency Dept is verantwoordelijk voor het design
Blauw Gras wint social media pitch Nederlandse Loterij
12-12-2018 | 10:29:00
Blauw Gras gaat aan de slag voor Nederlandse Loterij. Het eerste werk verschijnt deze week rondom de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen
Online samenwerking KNVB en VICE Sports
11-12-2018 | 09:14:00
In de online content – zowel video als geschreven artikelen – worden het amateurvoetbal, enkele nationale teams en (jeugd)internationals gevolgd
NPO programmeert breed palet in 2019
10-12-2018 | 13:30:00
De aangekondigde journalistieke vernieuwing bij NPO krijgt vorm in 2019. De publieke omroepen investeren extra in nieuwe initiatieven
[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019
05-12-2018 | 07:29:00
In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
29-11-2018 | 11:05:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is: Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
[Column] Mark de Weerd (Improve Digital): Programmatic Advertising in 2019
29-11-2018 | 09:49:00
Dat de markt van digital en programmatic advertising continu in beweging is, mag voor iedereen duidelijk zijn. Ik denk dat we de volgende trends in de gaten moeten houden voor 2019
Jaguar Land Rover investeert in Wetrip
28-11-2018 | 10:43:17
InMotion Ventures, de participatiemaatschappij van Jaguar Land Rover, investeert in WeTrip: een digitaal platform gericht op het boeken, plannen en versimpelen van groepsreizen
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Waarom de Copyright Directive een serieuze bedreiging is voor het open internet
27-11-2018 | 13:41:00
In de basis was het internet een plek die mensen verbond, waar niemand de baas over was en waar iedereen in alle vrijheid zijn persoonlijke mening kon plaatsen. Het ziet ernaar uit dat dit wonderlijke vrije internet, waar ik ooit verliefd op werd, binnenkort niet meer bestaat
[Onderzoek] Influencers beïnvloeden gedrag KPI's
21-11-2018 | 11:58:00
Voor het eerst is de impact van het inzetten van Influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat aanbevelingen van Influencers een positief effect hebben op gedrag KPI's
[Nederlands MediaNetwerk TV] Majella van Raalte over Beautiful Minds
20-11-2018 | 11:04:00
Beautiful Minds is een design agency in Amsterdam. Ze ontwikkelen design en emotional conent door middel van smart IT. Majella van Raalte is partner en Creative Director van Beautiful Minds
Ernst-Jan Pfauth: Start crowdfundcampagne The Correspondent
15-11-2018 | 17:55:00
Vandaag lanceren we een crowdfundcampagne om The Correspondent mogelijk te maken. Als lezers uiterlijk 14 december in totaal 2,2 miljoen euro bijdragen, lanceren we The Correspondent in de lente van 2019
Spuiten en Slikken stopt op tv en wordt online platform
15-11-2018 | 10:16:00
Het BNNVARA-programma Spuiten en Slikken gaat verder als educatief en interactief online platform gericht op het geven van voorlichting met betrekking tot seks en drugs
[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien
Test je onlinemediakennis tijdens de Week van de Mediawijsheid
13-11-2018 | 11:09:26
Tijdens de nationale Week van de Mediawijsheid testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de Mediawijsheidtest op NPO 3
[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
Europese Unie neemt Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aan
07-11-2018 | 10:17:50
De Raad van Ministers van de Europese Unie heeft de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMD-richtlijn) aangenomen. Bescherming van jongeren in het online domein heeft een prominente plek gekregen
[Onderzoek] Twitter als influencer
07-11-2018 | 08:00:00
Bijna twee derde van de Europeanen op Twitter (64 %) wordt regelmatig om advies gevraagd door vrienden en familie bij het maken van een aankoopbeslissing (internetgebruikers: 53 %)
Zeven nieuwe katernen voor NU.nl
06-11-2018 | 09:20:30
Het katern Overig op NU.nl maakt plaats voor bijlagen over onder andere Auto, Gezondheid, Eten en drinken en Werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
Bas de Goeje aangesteld als CEO Smart Internet Media
05-11-2018 | 13:03:37
Bas de Goeje gaat per 1 november aan de slag als CEO bij het onlinemarketingbureau Smart Internet Media. Hij neemt de taken van oprichter en eigenaar Robin Freyer over
United neemt Quadia over
31-10-2018 | 10:56:00
United neemt de corporate activiteiten van video-specialist Quadia over. Met deze overname breidt United zijn dienstenportfolio uit in de zakelijke markt
[Interview] Sergio Bouterse over Widespace
30-10-2018 | 14:18:00
Sergio Bouterse is Country Manager Netherlands van Widespace, actief in mobile advertising. Wij spreken hem
Sanoma schaft bureaucommissie af
30-10-2018 | 12:11:00
Sanoma schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Ze volgen hiermee de wens van veel partners voor vereenvoudiging van kostenstructuren. Deze vereenvoudiging zorgt voor meer efficiency en gemak
[MediaWeek] Nieuwe businessmodellen voor media-exploitanten
30-10-2018 | 00:25:00
Verreweg het belangrijkste nieuws afgelopen week was de overname van Independer door de Persgroep
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
[Interview] Pieter Blijenberg over deelname van Prodos aan Media Rally 2018
25-10-2018 | 10:47:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Pieter Blijenberg rijdt mee met het Prodosteam. Wij bellen hem.
De Persgroep neemt Independer over van Achmea
25-10-2018 | 09:30:49
Independer wordt 17 miljoen keer per jaar bezocht en er worden jaarlijks zo’n 6 miljoen vergelijkingen gedaan
De Persgroep neemt Independer over van Achmea
25-10-2018 | 09:05:00
Independer is het grootste digitale vergelijkings- en adviesplatform van Nederland voor verzekeringen, bancaire producten, hypotheken en energie
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
Omzet Sanoma Media Nederland stijgt in derde kwartaal naar 106 miljoen euro
24-10-2018 | 08:16:00
De omzet steeg in het derde kwartaal door met name de successen bij Scoupy en de goede resultaten voor de losse verkoop
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
[Interview] Lex ten Veen over Navads en de Media Rally 2018
22-10-2018 | 10:18:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Lex ten Veen en Robert Bruil rijden mee met het Navads team. Wij bellen met Lex
[Column] Bob Goulooze: Chinese kool
22-10-2018 | 10:15:00
China groeit als kool en heeft geld, te veel geld. Het land biedt andere landen hulp, bijvoorbeeld met het aanleggen van 5G-netwerken. Daarmee is in de toekomst supersnel internet- en telefoonverkeer mogelijk. Maar alle data die dit oplevert, komen uiteindelijk bij de Chinese overheid terecht. Die weten alles van ons en met die kennis kunnen zij macht uitoefenen
We Adapt lanceert toepassing voor video-advertenties
17-10-2018 | 11:35:44
We Adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video, introduceert een cloud editor, waarmee dynamische video's kunnen worden samengesteld. Hiermee kunnen video-advertenties worden geautomatiseerd en aangepast
Restauratie De Nachtwacht voor het oog van de wereld
16-10-2018 | 16:14:00
Zomer 2019 komt er om De Nachtwacht een glazen ruimte waardoor de restauratie voor iedereen op de voet is te volgen. Ook is het proces wereldwijd, via een digitaal platform, online te volgen
Geene en Dubbelaar lanceren Esports Club
16-10-2018 | 11:54:08
Vanaf heden kunnen esports liefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar
KLM en De Persgroep intensiveren samenwerking
16-10-2018 | 11:36:00
De Persgroep en KLM Nederland verlengen hun samenwerking rond Europa Onontdekt voor de komende twee jaar. In dit format worden via diverse media reisbestemmingen op een originele wijze besproken.
Persgroep sluit strategische alliantie met RTL, beëindigt samenwerking met BrandDeli
11-10-2018 | 15:08:00
De Persgroep en RTL Nederland hebben een overeenkomst gesloten met een loopduur van drie jaar
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
09-10-2018 | 15:24:00
VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat VICE Benelux volop samenwerkt met merken. Wij spreken CEO Sjoerd Raaijmakers
Nieuwe managementstructuur de Persgroep: Erik Roddenhof CEO Nederland en België
09-10-2018 | 09:05:00
De Persgroep past de managementstructuur aan en installeert een België-Nederland organisatie om intensiever te gaan samenwerken tussen beide landen
[Interview] Makers serie Vrouw op Mars: Hoogste tijd om het imago van feminisme te normaliseren
05-10-2018 | 10:19:00
Vanaf 11 oktober start de zesdelige serie Vrouw op Mars, een crossmediaal project van BNNVARA en NPO. Crossmediaal, want televisie, web én podcast zijn geïntegreerd in deze serie. Wij spre
De Filmkrant lanceert nieuwe website
05-10-2018 | 09:54:00
Filmkrant.nl is volledig vernieuwd. De website van de Filmkant werd gisteren op het Nederlands Film Festival in Utrecht gepresenteerd tijdens de slotavond van het Forum van de Regisseurs
De Persgroep schrapt bureaucommissie voor digitale media
04-10-2018 | 16:00:00
De Persgroep heeft besloten met ingang van 1 januari 2019 de 15 procent bureaucommissie af te schaffen voor alle digitale media. Dit besluit is niet van toepassing op de inkoop van print van de Persgroep
Verlaagd btw-tarief voor digitale media
03-10-2018 | 13:03:48
De Europese ministers van Financiën hebben unaniem ingestemd met een wijziging van de btw-richtlijn die een verlaagd btw-tarief op digitale media mogelijk maakt
Kinetic: De key takeaways van DMEXCO2018 voor Out of Home
27-09-2018 | 09:53:00
In het steeds verder digitaliserende Out of Home landschap zijn AI toepassingen te bedenken die al haalbaar zijn op korte termijn
BNN VARA en NPO 2 ontwikkelen crossmediaal project Vrouw op Mars
26-09-2018 | 10:02:00
Vanaf 11 oktober zet de zesdelige BNNVARA-televisieserie Vrouw op Mars deze verworven vrouwenrechten in historisch perspectief. Journaliste en presentatrice Fidan Ekiz bezoekt vrouwen en mannen die betrokken waren bij de strubbelingen, strijdpunten
Engelhart en Van Beusekom adviseurs corporate communicatie TMG
24-09-2018 | 09:49:00
François Engelhart en Janneke van Beusekom zijn per 1 oktober de aanspreekpunten op de afdeling corporate communicatie van Telegraaf Media Groep (TMG)
[Interview] Paul Jansen: Digitaal maken we stappen voorwaarts
24-09-2018 | 09:42:00
Paul Jansen volgde Sjuul Paradijs in 2015 op als hoofdredacteur van de Telegraaf. In de tussentijd is TMG overgenomen door Mediahuis en kreeg de Telegraafredactie een aanslag te verduren. Wij spreken met hem over de huidige positie van de Telegraaf en de ontwikkelingen in de mediabranche
[Onderzoek] Online bestedingen stijgen in eerste half jaar met 11 procent naar 11,8 miljard euro
21-09-2018 | 09:23:00
Verwachting voor heel 2018: 230 miljoen online aankopen en een online omzet van 25 miljard euro
MWG: zetten adverteerders en consultants de bureauwereld onder druk?
19-09-2018 | 12:14:00
Twee grote trends in de branche werden bediscussieerd tijdens de Algemene Mediabeschouwingen van MWG: lokale mediapartijen versus techreuzen en bureaus versus consultants
DDB & Tribal Amsterdam maken campagne voor Menzis
18-09-2018 | 13:43:00
DDB & Tribal Amsterdam maken een campagne voor Menzis. De campagne start op 17 september en moet Nederlanders inlichten over de positieve gezondheidsaspecten van een goede slaap. In tweede instantie biedt Menzis ook concrete handvatten aan om daarbij te helpen
Petra Knoth Channel Director bij 24Kitchen
18-09-2018 | 10:46:50
Petra Knoth start 20 september als Channel Director 24Kitchen. In haar rol is zij verantwoordelijk voor de strategie van het merk 24Kitchen, zowel online als tv, voor de implementatie van commerciële partnerships en voor contentontwikkeling
Floyd van Lith Head of Sales en Account bij Storyboard
17-09-2018 | 12:00:00
Per september is Floyd van Lith begonnen als Head of Sales en Account bij het Amsterdamse mediabedrijf Storyboard. Floyd maakt de overstap van Talpa Media Solutions, waar hij werkzaam was als accountmanager
VICE Video Everywhere: de one-stopshop voor adverteerders
14-09-2018 | 09:42:06
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory
Wayne Parker Kent verhoogt bureaucommissie naar 20 procent
13-09-2018 | 08:54:00
Het mediabedrijf haakt in op de stap van Ster en RTL om de bureaucommissie van vijftien procent te schrappen
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 09:44:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Campaign Manager Digital & Trading
07-09-2018 | 08:51:00
Abovo Media is op zoek naar een fulltime Campaign Manager die verantwoordelijk is voor het optimaliseren van de advertentieomzet voor onze klanten
[Vacatures] Traffic4u zoekt SEA-Consultant
07-09-2018 | 08:34:00
Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performance bureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! Voor onze klant Dienst Publiek en Communicatie zijn wij op zoek naar een SEA-Consultant
[Vacatures] Traffic4u zoekt SEO-Consultant
06-09-2018 | 13:09:00
Traffic4u is een jonge ambitieuze organisatie die gespecialiseerd is in Strategic Digital Marketing. Om onze groeiambitie waar te kunnen maken, zijn wij in Amsterdam of Groningen op zoek naar een SEO consultant
Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op als CEO van Sanoma Nederland
06-09-2018 | 09:34:00
Tot 1 januari 2019 blijft Susan Duinhoven CEO a.i.
Voetbal International krijgt drie hoofdredacteuren
03-09-2018 | 15:38:00
Voetbal International benoemt Taco van den Velde, Peter Wekking en Pieter Zwart als driehoofdige hoofdredactie
Trifork en Google partners in cloudtechnologie
03-09-2018 | 15:26:00
Cloudtechnologie verandert de manier waarop bedrijven innoveren en samenwerken. Het gebruik van deze technologie zal de komende jaren exponentieel toenemen. Dankzij een strategische samenwerking
[DDA] Digitale industrie groeit hard
03-09-2018 | 10:44:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro
Fabulous mama werkt samen met 24baby.nl
03-09-2018 | 09:47:00
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen per 3 september hun krachten. De website Fabulous mama is geheel vernieuwd door het team van 24Baby en wordt voortaan door hen beheerd
[Interview] Isaac Diepenhorst: De communicatie tussen bureaus wordt steeds belangrijker
03-09-2018 | 09:40:05
Isaac Diepenhorst is Account Director bij Blauw Gras. We spreken met hem over ontwikkelingen in het medialandschap en over de kracht van contentmarketing
Mediaxplain stelt Theijn en Westinga aan als directors
31-08-2018 | 08:42:00
Dirk Jan Theijn wordt finance director en Menno Westinga digital data & campaign director bij het mediabureau
Seizoen 2018/2019: NPO zet in op vernieuwing
30-08-2018 | 08:04:00
De programmering telt meer dan 100 nieuwe en vernieuwde titels op alle platforms
LiveChat Service neemt Cobrowser over
28-08-2018 | 09:00:00
LiveChat Service neemt het Groningse Cobrowser over. LiveChat Service beschikt over eigen chatsoftware en developers en zal naast Cobrowser een merk gaan ontwikkelen met de naam Knowler.io
FD komt met nieuwe merkcampagne door Dawn
27-08-2018 | 12:14:00
Het Financieele Dagblad lanceert de ‘Wie volgt, leidt’-campagne waarin tech, popcultuur en de financiële wereld samenkomen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin (NRC): het vakgebied waarin wij opereren heet vertrouwen
27-08-2018 | 11:26:00
De uitgever heeft de wind in de rug. Daarbij krijgt NRC sinds anderhalf jaar steun uit onverwachte hoek: net als dat in de Verenigde Staten gebeurt, zet de mede door Donald Trump aangejaagde discussie over nepnieuws kwaliteitsmedia op de kaart
[Column] Mandy van der Wal: Hand in hand ONLINE
27-08-2018 | 10:18:00
Het is alweer de laatste week van augustus. De zomer loopt op zijn einde en de meesten van ons zijn inmiddels weer op volle kracht aan het werk. We hebben er zin in! Ondanks dat we er vanwege de toenemende drukte op de weg
Geert Hoogeveen country manager Targetspot in Nederland en Duitsland
24-08-2018 | 09:23:00
Hij was eerder managing director van SNDC8, waarvan eerder dit jaar de activiteiten in Nederland werden gestaakt
AD blijft grootste in bereik bij de dagbladen
23-08-2018 | 09:34:00
AD bereikt 52,9 procent van de Nederlanders van 13 jaar en ouder en blijft daarmee De Telegraaf voor
Marc Duijndam verlaat Sanoma per direct
15-08-2018 | 07:59:00
Marc Duijndam: “Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel aansluit bij mijn persoonlijke ambities."
Aantal internetpiraten in Europa daalt, legale mediaconsumptie stijgt
31-07-2018 | 14:53:00
Het percentage van de internetgebruikers in Europa dat wel eens illegaal muziek, films, series, boeken of games downloadt of streamt via bijvoorbeeld The Pirate Bay of PopcornTime is tussen 2014 en 2017 gedaald
[Vacatures] Traffic4u zoekt digital campaign manager
24-07-2018 | 11:41:53
Traffic4u, onderdeel van IPG Mediabrands en hét online performancebureau van Nederland, is op zoek naar toptalent! Wij willen talent kennen en binden aan onze organisatie met groeikansen
[Interview] Aaltje Wiersma en Charissa de Koning (TMG) over #lekkergeregeld
24-07-2018 | 10:14:00
Onlangs lanceerde TMG de tweede #lekkergeregeld-campagne voor Reaal. Wij spreken Aaltje Wiersma, crossmedia- en projectmanager van TMG, en Charissa de Koning, project- en performancemanager van TMG.
[Screenforce] tv bezit Nederlandse huishoudens in eerste helft 2018 op 96 procent
24-07-2018 | 09:28:00
Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens stijgt verder. Terwijl tv een belangrijke plek behoudt in huishoudens, groeit het bezit van mobiele devices
Influencermarketing in mediapakket The online company
23-07-2018 | 13:34:22
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen
Digital Agency Group start 6Circles
20-07-2018 | 09:20:00
Digital Agency Group heeft 6Circles, een gespecialiseerd label, opgericht waarin alle search engine marketingactiviteiten binnen de groep zijn gecentraliseerd
Samsung kiest voor NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 11:26:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over het groeiende bereik van NU.nl
17-07-2018 | 11:13:00
Het gaat goed met NU.nl. Hoe dat komt? We vragen het Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "We luisteren heel goed naar de wensen van onze bezoekers en proberen die ook snel tot uitvoering te brengen"
[Onderzoek] On demand in opmars, ook op social media
10-07-2018 | 09:36:00
In de huidige maatschappij is er steeds meer behoefte aan maatwerk. Gepersonaliseerde advertenties, producten en service, we verwachten steeds meer van de bedrijven en organisaties waar wij dagelijks mee in aanraking komen
Matters Most werkt aan visuele identiteit Eneco
03-07-2018 | 11:40:00
Matters Most past de visuele identiteit van Eneco aan. Met behoud van herkenbaarheid van het merk, ontwikkelde het bureau een nieuw stijlsysteem dat responsive werkt
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
03-07-2018 | 10:31:00
Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap
Nieuwe gezichten bij contentbureau SOCIAL.INC
03-07-2018 | 09:10:28
SOCIAL.INC, een social- en contentbureau dat merken helpt bij het maken van verhalen via digitale media, heeft drie nieuwe collega's aangesteld
Metro lanceert platform Music City
29-06-2018 | 09:39:00
Metro lanceert het muziekplatform Music City in Nederland en België. Music City is een open platform boordevol met muzieknieuws en informatie over concerten, festivals en muziekevents
LiveChat Service en Tripolis lanceren ChatInMail
26-06-2018 | 11:31:07
LiveChat Service en Tripolis lanceren ChatInMail, dit maakt het voor de consument en zakelijke gebruiker mogelijk om direct contact op te nemen met de afzender
Cadeaubonnen online verkopen via Gifty
22-06-2018 | 12:46:00
Met de lancering van het cadeaubonplatform Gifty kunnen ondernemers sinds deze maand hun eigen cadeaubonnen, zowel fysiek in de zaak als online, aanbieden
MediaCom lanceert media first campagne voor Volkswagen up! beats
21-06-2018 | 08:53:00
Met behulp van dynamische digital OOH heeft Volkswagen up! Beats concertgangers op de route naar en vanaf de concertlocatie getarget
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
EndemolShine maakt winnaar-NGO's Engage the Future bekend
13-06-2018 | 11:46:43
EndemolShine Beyond, de digital unit van EndemolShine Nederland, gaat deze NGO's helpen awareness rondom het thema women empowerment te vergroten
[Column] Ronja Slierendrecht: Tijd versus pageviews
13-06-2018 | 09:24:00
We zijn te veel bezig met pageviews en vergeten waar het echt om draait. Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw publiek graag tijd besteedt aan de content die je maakt? Als je deze en andere bijbehorende vragen stelt, kom je al gauw uit op de elementen die jouw platform onderscheiden van andere mediaorganisaties en daar ligt jouw succesformule
De Persgroep, Sanoma en TMG starten gemeenschappelijke datadienst NLProfiel
07-06-2018 | 11:07:00
De Persgroep, Sanoma en TMG bundelen hun krachten om samen profielen op basis van ‘first party’-data te leveren aan adverteerders die campagnes bij deze partijen inzetten
RTL Ventures investeert in travelbags.nl
05-06-2018 | 09:34:00
Travelbags en RTL Ventures maken bekend dat zij een investeringsovereenkomst hebben gesloten. RTL neemt een minderheidsbelang in de online winkel op het gebied van koffers en tassen
EndemolShine Nederland helpt NGO's met online aanwezigheid
30-05-2018 | 11:45:00
EndemolShine Nederland gaat Nederlandse NGO’s die zich richten op women empowerment helpen hun online awareness te vergroten
Nederland onvoldoende voorbereid op manipulatie online nieuws
24-05-2018 | 09:57:18
Anders dan de Verenigde Staten, is Nederland tot dusverre ontsnapt aan grootschalige online verspreiding van desinformatie met politieke bedoelingen
IPG Mediabrands en The Next Ad gaan langdurige relatie aan
14-05-2018 | 11:42:00
IPG Mediabrands Nederland slaat de handen ineen met The Next Ad op het gebied van social advertising
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Liselot Jaspers Focks (NDC) over het succes van hyperlokaliteit
09-05-2018 | 10:14:00
In deze vierde aflevering van onze podcasts over betekenisvolle communicatie, praten wij met met Liselot Jaspers Focks, brandmanager van de online community’s Suksawat en Sikkom bij NDC mediagroep
Waylon populair in zoekopdrachten Google
08-05-2018 | 16:35:37
Als we de kans op succes bepalen aan de hand van de online populariteit, dan wordt Waylon derde tijdens het komende Eurovisie Songfestival
[Startups] Talpa Network stapt in Camvision
07-05-2018 | 12:12:46
Camvision is een technologiebedrijf dat zich richt op de ontwikkeling van intelligente systemen voor de volledig automatische registratie en online streaming van live sportwedstrijden
Mart Smeets verslaat Giro d'Italia en Tour de France voor NU.nl
05-05-2018 | 10:06:23
Mart Smeets zal deze zomer op NU.nl de etappes uit de Giro d'Italia en Tour de France bespreken in een dagelijkse videocolumn
The online company werkt voor AGU
04-05-2018 | 10:07:00
AGU heeft gekozen voor een langetermijnsamenwerking met The online company, onderdeel van Digital Agency Group, als digitaal bureau voor het verzorgen van digitale media
Mediaman Quintin Schevernels CEO funda
01-05-2018 | 16:16:00
Quintin Schevernels was lid van de directie van Telegraaf Media Groep, COO/CCO bij VNU Media en CEO van Layar
Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 | 09:58:50
Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs
Erik de Zwart start online reisplatform 24Trains.tv
26-04-2018 | 12:34:00
24Trains.tv is een online platform voor treinreisliefhebbers, met de reisverslagen, eigen registraties en andere reportages van bijzondere treinreizen
NTR lanceert interactieve onlinedocumentaire De metamorfose van Escher
23-04-2018 | 09:17:00
De interactieve documentaire De metamorfose van Escher stelt de websitebezoeker in staat het werk en leven van Escher van heel dichtbij te ontdekken en beleven
[Interview] Niels Baas over NLZIET: Nederlandse tv online live, terug- of vooruitkijken
20-04-2018 | 12:01:00
NLZIET bundelt het aanbod van NPO, RTL en SBS op hun online videoplatform. Een weerwoord tegen buitenlandse platforms als Netflix en YouTube
Samenwerking AT5 en NU.nl goedgekeurd door Commissariaat van de Media
17-04-2018 | 13:56:42
AT5 en NU.nl hebben zo'n twee jaar een samenwerking op het gebied van regionaal nieuws. Het Amsterdamse nieuws van AT5 verschijnt in de hoofdstad automatisch op de voorpagina van NU.nl
Jaarcijfers NRC: omzet +2,2 procent, oplage +4 procent
13-04-2018 | 09:29:00
NRC Media publiceert de jaarcijfers van NRC Media Holding: de omzet steeg met 2,2 procent tot 105 miljoen euro. De abonnementeninkomsten stegen met 4,9 procent
Bureau Qban wordt Havana Harbor
11-04-2018 | 10:55:00
Digitaal productiebureau Qban gaat verder als Havana Harbor Creative Agency. De nieuwe naam is een logisch gevolg van de verbreding van het aantal diensten
The Odd Shop maakt campagne voor Mobiel.nl
04-04-2018 | 18:20:49
Het reclamebureau The Odd Shop werkte samen met Mobiel.nl aan de uitvoering van de nieuwe merkpositionering. De realisatie van de campagne zie je de komende weken terug in de media
BookSpot neemt lezerscommunity Chicklit over
03-04-2018 | 21:12:00
BookSpot breidt uit en neemt lezerscommunity Chicklit over van online mediabedrijf EEN Media. Een overnameprijs is niet bekend gemaakt
Metro-hoofdredacteur Arjan Paans verlaat TMG
30-03-2018 | 15:55:30
Waarnemend hoofdredacteur Arjan Paans van Metro verlaat TMG per 1 mei. Onder leiding van Paans maakte de redactie van gratis dagblad Metro het afgelopen jaar de transitie naar een crossmediaal merk
Great Place To Work: hoogst genoteerde nieuwkomer PauwR op plaats drie
28-03-2018 | 15:33:42
PauwR mag zich voortaan Great Place To Work noemen. Het digital marketingbureau eindigde in de categorie tot 50 werknemers als hoogst genoteerde nieuwkomer
Rebranding Spinnin' Records-playlists: klaar voor spraakgestuurde technologie 
27-03-2018 | 11:35:00
Spinnin 'Records, heeft een volledige rebranding onthuld van de populairste online playlists van het label. Deze playlists kunnen nu worden gevonden onder een nieuwe beknopte naam waardoor ze klaar zijn voor spraakgestuurde technologie
Digitas Amsterdam en Episerver kondigen strategisch partnerschap aan
27-03-2018 | 10:45:00
De samenwerking tussen Digitas en Episerver creëert een marktaanbod door de krachten van de twee bedrijven te combineren op het gebied van marketing en commercie
[Vacatures] MPG. zoekt (Creative) Producer Video
27-03-2018 | 10:32:00
Jij wordt onze koning(in) als het aankomt op het organiseren en begeleiden van verschillende videoproducties van diverse A-merken waar we voor werken. Je bespreekt de planning en begrotingen met de programmamanager video en vertaalt klantwensen in ijzersterke briefings
Snippet Media geeft meerdere edities SAAR uit na succes eerste uitgave
26-03-2018 | 11:20:00
Dit jaar gaat onlineuitgever Snippet Media drie keer een papieren versie van het tijdschrift SAAR uitgeven. Het eerste nummer verschijnt in mei 2018. In 2017 kreeg SAAR al een try-outummer dat door crowdfunding tot stand is gekomen
Persgroep: 1,8 miljoen raadplegingen gemeentelijke Kieswijzer
26-03-2018 | 09:22:53
De Kieswijzer van de regionale titels van de Persgroep Nederland is in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen ruim 1,8 miljoen keer geraadpleegd. Met een totaal van 220 gemeenten was de Kieswijzer de grootste regionale stemhulp ooit
[Column] Maurice Wenneker: SXSW 2018, bots en buzzwords
22-03-2018 | 13:45:00
SXSW (South by Southwest of, zoals de kenners zeggen, South by) is de jaarlijkse pelgrimstocht naar Austin, Texas voor nerds, hipsters en early adopters die alles willen weten over de nieuwste trends op het gebied van digital en innovatie
[Vacatures] VICE is looking for an Editor MUNCHIES
22-03-2018 | 06:42:00
Je stuurt de redactie aan, hebt een netwerk van unieke freelancers en weet hoe je een uniek verhaal kan vertellen, zowel in tekst als beeld
[Vacatures] VICE is looking for Senior Strategist VIRTUE
22-03-2018 | 06:29:00
As a Senior Strategist you’re responsible for bringing VICE’s tenacity in storytelling and commitment to commercial impact to local, European and global clients with best-in-class strategic thinking
[Startups] SwitchBay lanceert tweedehands elektronica-marktplaats
21-03-2018 | 15:29:15
SwitchBay.com wil het online kopen en verkopen van tweedehands elektronica (electrifiers) voor en door consumenten net zo simpel, veilig en transparant maken als de aanschaf van nieuwe spullen bij gerenommeerde webshops als Coolblue en Bol.com
[Cross Media Case 2018] Casper Sikkema over Kiezen met VICE
21-03-2018 | 15:11:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kiezen met VICE, ingestuurd door Vice Media Benelux, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Casper Sikkema Editor in Chief bij VICE Media Benelux
Promovendus RUG: Machtige partijen bepalen beeld verleden op social media
20-03-2018 | 13:39:00
Gebruikers met de meeste ervaring en gezag bepalen hoe verhalen op online platformen beklijven. Zo maken mainstream media de meeste zichtbaar blijvende filmpjes op YouTube en weerhoudt een handjevol redacteuren op Wikipedia andere gebruikers van het herschrijven van delen van het verhaal
FunX peiling: 64% jongeren niet van plan te stemmen
20-03-2018 | 13:22:00
In een poll van FunX op Facebook heeft slechts 36% van de jongeren uit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag aangegeven te gaan stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen
[Cross Media Case 2018] Wouter van Rijn over Van bereik naar Impact met Reaal
20-03-2018 | 07:13:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Van bereik naar Impact, ingestuurd door TMG, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Wouter van Rijn, creatief strategische conceptontwikkeling Telegraaf Media Groep
[Cross Media Case 2018] Kiki Maaskant over Mens wat ben je mooi als je probeert van Menzis
20-03-2018 | 06:38:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mens, wat ben je mooi als je probeert is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Kiki Maaskant, account director Branded Partnerships bij Talpa Media Solutions
VICE Cross Media Exploitant 2018
20-03-2018 | 05:08:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. VICE Cross is Media Exploitant 2018
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
19-03-2018 | 18:17:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
19-03-2018 | 18:06:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
[Cross Media Case 2018] Marcel Beekes en Jos van den Bergh over Blijf Erin en Win
19-03-2018 | 17:54:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Blijf Erin en Win, ingestuurd door Talpa Media Solutions, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord zijn Talpa's Marcel Beekes en Jos van den Bergh van Renault en Dacia
Stan van Engelen, Anouk Kamminga en Willem van Zeeland verantwoordelijk voor nieuwe multimediale koers VPRO
19-03-2018 | 16:52:00
De Hoofdredactie Media wordt verantwoordelijk voor alle programma’s van de VPRO, zowel voor radio, televisie als online
[Startups] Rutger Teunissen over 24sessions
08-03-2018 | 10:37:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018
Criteo doet onderzoek naar gedrag consumenten
07-03-2018 | 16:01:00
Het onderzoek geeft onder meer aan dat 29 procent van alle aankopen vanaf een Nederlandse desktop vooraf wordt gegaan door een klik op een mobiel apparaat
Keuze tussen first en second price binnen Header Bidding van Improve Digital
07-03-2018 | 11:37:45
De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling
[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 | 17:06:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep
Anita Witzier voor een dag gasthoofdredacteur Nouveau
06-03-2018 | 15:34:00
Anita Witzier neemt op 8 maart, in het kader van wereldvrouwendag, de hoofdredactie van Nouveau over. Om de twee uur post zij een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers
Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag
05-03-2018 | 12:06:00
Het grootste vraag- en antwoordplatform is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina
[Startups] Maarten Bos over schoolery.nl
04-03-2018 | 13:13:00
Schoolery.nl is een platform waar scholen zich op een eigentijdse en unieke wijze kunnen presenteren aan (startende) leerkrachten, stagiares, zij-instromers en herintreders
[Interview] Louaie El Rowidi over datatech scale-up Cabture
02-03-2018 | 14:21:00
Datatechbedrijf Cabture groeide in twee jaar tijd uit van start-up naar scale-up. Cabture biedt onboard informatiesystemen in onder andere taxi’s
Thijs Boon President Digital VICE Media EMEA
01-03-2018 | 10:43:00
Als hoofd van de digitale media tak van deze business unit is Boon in deze regio verantwoordelijk voor digital sales, redactie, marketing, video, creatie en B2B communicatie
[Interview] Judith van den Berg over haar overstap van Sanoma naar Snippet Media
26-02-2018 | 12:01:05
Snippet Media groeit hard. Na het lanceren van een aantal succesvolle online titels is Snippet Concepts opgezet, een onlinecontentbureau. Judith van den Berg (voorheen Account Director bij Sanoma) is aangesteld als commercieel directeur. We spreken haar over Snippet, durf en ondernemerschap
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
Hans Veldhorst (Ogilvy & Mather) en Diederick Ubels (MobPro) starten creatief bureau 24AM
19-02-2018 | 09:55:08
"Het klinkt wat heftig, maar wij geloven dat we digital marketing moeten redden van de kortetermijnvisie"
Internationale erkenning digitale marketing SEAT Nederland
19-02-2018 | 09:18:00
De Nederlandse onderneming behoort wereldwijd tot de top drie van meest innoverende importeurs van het merk
Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
19-02-2018 | 08:55:14
Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media zijn de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen
[Onderzoek] Online reclame rond kwaliteitscontent beklijft beter
16-02-2018 | 10:29:00
Een Brits onderzoek heeft vastgesteld dat het menselijk brein effectiever reageert op advertenties in een premium omgeving
IENS gaat samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam
15-02-2018 | 13:56:01
IENS gaat een samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam. Carat wordt verantwoordelijk voor de AV-strategie en inkoop. Voor het creatieve gedeelte is gekozen voor XXS Amsterdam
[Column] Isabelle Bolluyt: Vraagteken? Uitroepteken!
14-02-2018 | 13:02:00
De R van relevantie zit hem in de uitroeptekens en de schreeuwerigheid. Zo is de headline van NU.nl, "Voorlopig geen schaatsweer", niet zo sexy als "Schaatsen? Vergeet het maar!" (AD.nl) of "Rijk dankzij de Bitcoin? Kijk uit!"
Van startup naar scale-up: Cabture gaat de grenzen over
14-02-2018 | 10:35:26
Om zich verder te ontwikkelen, start het bedrijf een Series A-investeringsronde om via Venture Capitalists één tot anderhalf miljoen euro aan te trekken
Blendle groeit en breidt uit met Blendle Audio
09-02-2018 | 15:11:00
Blendlelezers lazen in 2017 116 miljoen minuten aan betaalde artikelen, een toename van bijna 800.000 uur. 18.731.777 artikelen werden vorig jaar gelezen
Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS
06-02-2018 | 12:11:03
De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met video’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van juryvloggers
Eurosport lanceert ontbijtshow op Facebook rond Olympische Spelen
06-02-2018 | 11:46:00
OS Daily is een ontbijtprogramma dat elke ochtend rond de klok van 08:00 uur live wordt uitgezonden via de Facebook-pagina van Eurosport
[Startup] Faktor lanceert Privacy Analytics als hulp bij de AVG
06-02-2018 | 10:51:00
Een onderdeel van Privacy Analytics is de Cookie Scanner, die inmiddels door Mannenmedia wordt ingezet en op korte termijn door Ster zal worden getest
De Telegraaf verslaat Olympische Winterspelen on- en offline
05-02-2018 | 13:14:00
De Telegraaf biedt tijdens de Olympische Winterspelen in Pyeongchang online een breed aanbod aan korte video's met het actuele sportnieuws uit Zuid-Korea
[Startups] Bas Kostelijk over Wizzymaps
05-02-2018 | 11:12:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Bas Kostelijk van Wizzymaps
Natwerk creëert campagne ter ere van tienjarig bestaan Youfone
05-02-2018 | 08:54:00
Bureau Natwerk heeft voor het tienjarig bestaan van Youfone de mantra van de telecomprovider Wat You Wil verder uitgediept in een nieuwe campagne
OMG/Brainshuffle tweede in The best design hunt 2017
01-02-2018 | 15:30:00
Op woensdag 31 januari werd bekend dat het e-maildesign van designer Robin Sprang van OMG/Brainshuffle 2e is geworden in de e-maildesignwedstrijd van Emailmonks
LiveChat Service biedt mogelijkheid tot retargeting door textmining
30-01-2018 | 15:11:50
Retargeting by textmining is een manier om consumenten advertenties te tonen op basis van de informatie die ze hebben gegeven in een chatgesprek
Commercial Oikocredit geschoten in India
26-01-2018 | 14:31:00
Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit
INDUS forum stimuleert duurzame handel tussen India en Nederland
26-01-2018 | 10:30:00
Het INDUS Forum faciliteert matchmaking en het delen van kennis over duurzame en inclusieve handel tussen India en Nederland. Het verbindt slimme geesten met slimme ideeën en initiatieven die zakelijk zinvol zijn
Gerard Timmer - BNNVARA - volgt Jan de Jong op als algemeen directeur NOS
25-01-2018 | 18:32:00
Gerard Timmer en zakelijk directeur Geert Hofman vormen samen de directie van de NOS
NPO-fonds sluit 2017 succesvol af en richt zich in 2018 volop op vernieuwing
25-01-2018 | 14:00:00
Het NPO-fonds heeft het eerste jaar succesvol afgesloten. Ruim 14 miljoen euro werd in 2017 toegekend aan hoogwaardige drama- en documentaireprojecten en aan talentontwikkeling
[Column] Elwin Gastelaars: Adverteerders zijn niet enkel slachtoffer
25-01-2018 | 09:40:00
Afgelopen jaar hebben we geruime tijd te maken gehad met een stroom negatieve artikelen waarin vraagtekens werden gezet bij online advertentieplaatsingen en niet-menselijk dataverkeer. Er werd met name gefocust op het slachtoffer (adverteerder) en de boosdoener (uitgever). Maar in mijn optiek zijn adverteerders niet alleen maar slachtoffer
[Onderzoek] Conduent: twee derde klanten communicatie- en mediabedrijven is loyaal
24-01-2018 | 13:06:39
Tegelijkertijd zegt bijna de helft van de klanten (47 % bij communicatie, 48 % bij media) dat ze een aanbieder zonder problemen aan de kant schuiven als daar een goede reden voor is
Dagelijks 1 miljoen kijkers voor NPO Start
24-01-2018 | 11:23:13
Elke dag maken 1 miljoen Nederlanders gebruik van NPO Start. Dit maakte NPO-voorzitter Shula Rijxman bekend op de nieuwjaarsborrel van de NPO
Fisherman’s Friend neemt afscheid van Sterk spul, hè?
23-01-2018 | 12:47:00
Na 25 jaar vond Concorp, verantwoordelijk voor de marketing van onder andere Fisherman’s Friend, het tijd voor een rebranding. Megawatt Advertising gaat aan de slag met de herpositionering
Startpagina.nl, onderdeel Sanoma, viert twintigjarig bestaan
22-01-2018 | 11:57:00
Startpagina.nl viert dit jaar haar twintigjarig bestaan. Inclusief themapagina's bereikt de site van uitgever Sanoma maandelijks bijna vijf miljoen Nederlanders die een veelvoud aan pagina's bekijken
Nieuw kantoor en overname Beast.io. voor Triple
17-01-2018 | 13:36:00
De twee ondernemingen gaan onder de naam Triple verder. Tom Romkes (Beast) wordt Design Director
UEFA Europa League blijft komende drie jaar bij FOX Sports
17-01-2018 | 11:44:30
De sportzender heeft een overeenkomst gesloten tot en met de zomer van 2021. Het rechtenpakket omvat net als de afgelopen drie jaar de live uitzendrechten van alle 205 wedstrijden
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
Talpa Network investeert in DFFRNT Media
11-01-2018 | 11:58:00
DFFRNT Media, gespecialiceerd in technische platforms, kondigt aan dat marketingbureau tcc global en Talpa Network beide een minderheidsbelang hebben genomen in het bedrijf
In NRC: Het online nieuwsarchief zit vol gaten
09-01-2018 | 13:39:00
Nieuwssites worden vaak onzorgvuldig gearchiveerd. "Sommige websites zijn zeldzamer dan middeleeuwse incunabelen"
VPRO directeur Lennart van der Meulen: Publieke omroep kan slag om de middelmaat nooit winnen
08-01-2018 | 18:07:00
De opdracht van de publieke omroep moet de komende concessieperiode wat de VPRO betreft worden aangescherpt omdat de NPO de slag om de middelmaat nooit kan winnen
Brandpunt verder als Brandpunt+
08-01-2018 | 11:08:41
Brandpunt+ gaat nadrukkelijk op zoek naar het perspectief en mogelijke oplossingen van gesignaleerde problemen
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
Persberichten.nl neemt persberichtenservice Nieuwsbank.nl over
08-01-2018 | 09:50:12
De website Nieuwsbank.nl gaat een nieuw verdienmodel voor journalisten ontwikkelen en stopt met het distribueren van persberichten. De aloude persberichtenservice wordt overgenomen
XITE lanceert Youtubeprogramma Karaoke Box
08-01-2018 | 09:38:22
XITE lanceert Karaoke Box, een Youtubeprogramma waarin artiesten als Supergaande, Kaj van der Voort, PLEUN, Bizzey en F1rstman hun guilty pleasures zingen
GANDA voegt zich bij Make Some NOISE Group
05-01-2018 | 10:37:00
Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group. Niet alleen komt hiermee de ervaring en expertise van de Make Some NOISE Group bureaus per direct beschikbaar voor klanten van GANDA, het betekent ook een fysieke verhuizing
[Interview] Ido Sharon over Wayne Parker Kent
04-01-2018 | 14:40:12
Voor Wayne Parker Kent was 2017 een jaar vol dynamiek. Er was de lancering van Famme Baby, de overname van One More Thing, de strategische investering van Mediahuis, de lancering van Wayne Parker Kent in België en de groei van contentmarketingbureau The Agency. We spreken met Ido Sharon, Commercial Director bij Wayne Parker Kent
Angela Ponsioen algemeen hoofdredacteur Audax Publishing, overname GLOSS
04-01-2018 | 10:35:00
Als algemeen hoofdredacteur gaat ze de uitgever en de hoofdredacties van de print- en online uitgaven begeleiden
Lexa.nl start Europese merkcampagne Little Details, Great Stories
27-12-2017 | 09:57:00
De campagne start op tv en online, zal begin 2018 ook op de radio te horen zijn en blijft zich in de loop van 2018 ontwikkelen met nieuwe commercials en edits
Mediamonitor: Nederlanders kiezen nog steeds het meest voor lineaire televisie
22-12-2017 | 15:33:00
Nederlanders van alle leeftijden kijken nog steeds veel televisie. Gemiddeld zo’n 183 minuten per dag. Dat staat in de Mediamonitor 2016-2017 die het Commissariaat voor de Media heeft uitgebracht
[Column] Paola Cassone: Het Asterixgevoel
21-12-2017 | 11:30:00
Het lijkt heel menselijk om alles wat niet goed gaat toe te wijzen aan de laatste innovaties: we zijn gewoontedieren en alles wat de status quo verandert, veroorzaakt automatisch verzet. Bovendien, hoe ouder je wordt. hoe minder je ontvankelijk bent voor verandering. Echter, het verzet tegen innovaties lijkt me hier soms echt overdreven
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
21-12-2017 | 11:04:24
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Weekomzet online retail groeit in de weken voor kerstmis met 34 procent tot 310 miljoen euro
19-12-2017 | 11:52:00
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne Nivea
18-12-2017 | 13:05:00
FCB Amsterdam ontwikkelde een drietal films voor Nivea. Met als thema Laat je hart spreken, creëerden zij random acts of Christmas kindness waarin mensen die wel wat hulp konden gebruiken werden gevolgd om te zien of er ook hulp wordt geboden
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
18-12-2017 | 10:56:00
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument te veroveren en hen te bewegen de kerstinkopen juist bij hén te doen. Kosten noch moeite worden gespaard
[Column] Erwin Fisser: Talpa en ik tegen Google. Who ya got!?
18-12-2017 | 10:24:00
Het is weer eens voornamelijk de schuld van de overheid. En van de publieke omroep. Want Talpa is het enige relevante echt Nederlandse mediabedrijf en als dat niet ruim baan én alle medewerking krijgt van Den Haag, dan… Ja wat dan eigenlijk?
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
KRO-NCRV zendt fan-made YouTubefilm Scars uit op NPO3.nl
14-12-2017 | 15:54:30
De film Scars is gemaakt door de twee filmmakers Nick Janssen en Wout Kanters, die met hun vrienden films maken voor hun Youtubekanaal Woody Wonder
[Onderzoek] Maandag meest en zaterdag minst lucratief voor e-commerce
14-12-2017 | 14:48:00
In december shoppen mensen wereldwijd vooral op maandagen online, op zaterdag juist amper. In Nederland daarentegen worden webshops deze maand juist het vaakst in het weekend bezocht
Het Financieele Dagblad start project SMART Journalism
13-12-2017 | 12:40:37
Met het project wil het FD gebruikmaken van technologie als artificial intelligence en machine learning om voor abonnees slimme gepersonaliseerde nieuwsoverzichten te ontwikkelen
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 14:03:00
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
[Interview] Madelon Fortuin: Digitalisering is geen bedreiging, maar een kans
12-12-2017 | 12:26:00
Wie mee wilt blijven doen in de dagbladenbranche, moet innoveren op de advertentiemarkt. Zo lanceerde NRC onlangs quality view voor gesponsorde onlinecontent. Commercieel directeur advertentiemarkt Madelon Fortuin: “Een adverteerder betaalt alléén als een lezer tenminste vijftien seconden het artikel leest”
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 10:18:42
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
Metro lanceert nieuwe metronieuws.nl
11-12-2017 | 14:42:00
Na de lancering van de app en de vernieuwde krant, heeft Metro nu ook een gloednieuwe website. De nieuwe site metronieuws.nl is in lijn gebracht met de andere kanalen van Metro
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Pocket Media en Peaks starten samenwerking
01-12-2017 | 13:32:00
Pocket Media is voorkeurspartner geworden van Peaks. Dit betekent dat twee Amsterdamse startups in AdTech en FinTech de komende tijd intensief gaan samenwerken op het gebied van mobile user acquisition via mobile video en display advertising
WK handbal dagelijks te volgen via Ziggo Sport
01-12-2017 | 12:41:31
Ziggo Sport besteedt de komende twee weken uitgebreid aandacht aan het WK handbal voor dames in Duitsland. De wedstrijden van de Nederlandse handbalvrouwen zijn live te zien op Ziggo Sport
DDB & Tribal lanceert Sinterklaasfilm voor Centraal Beheer
01-12-2017 | 08:55:00
Na de #zininsint-verzekering pakt Centraal Beheer nog een keer uit met een surprise. En wel met een Even Apeldoorn bellen-film op online kanalen die inhaakt op het Sinterklaasfeest
ADchieve trekt Daniëlle Bol aan als CCO
30-11-2017 | 11:39:00
ADchieve heeft per 1 december Daniëlle Bol aangesteld om de directie van het bedrijf te versterken
[Onderzoek] Nederlanders kopen steeds meer online
30-11-2017 | 11:04:41
Het afgelopen jaar kocht maar liefst 88 procent van de Nederlanders minimaal één product of dienst online
Green Monday waait over naar Nederland
30-11-2017 | 09:54:46
Op maandag 11 december profiteren retailers en consumenten samen van de allereerste Nederlandse Green Monday
IMMovator en Beeld en Geluid organiseren Cross Media Café
28-11-2017 | 17:29:25
De muziekindustrie verandert in rap tempo. IMMovator en Beeld en Geluid organiseren daarom een Cross Media Café over muziek en innovatie
Albert Heijn klaar voor feestdagen
28-11-2017 | 14:59:00
Albert Heijn bezorgt dit jaar voor het eerst de boodschappen thuis op 24 en 31 december
Online jobsearch laatste taboe volgens onderzoek Indeed
27-11-2017 | 13:54:00
In een tijdperk van statusupdates en het delen van ons wel en wee op social media valt het zoeken naar een baan nog altijd in de taboesfeer. Dit blijkt uit onderzoek van Indeed
Moederbedrijf Pearle en Eye Wish koopt Zonnebrillen.com
27-11-2017 | 12:49:28
Met deze strategische overname, versterkt GrandVision Benelux de online positie in Nederland en België. De overname draagt bij aan het verstevigen van haar geïntegreerde omnichanneldistributiestrategie en vergroot het online aanbod
Nuon lanceert contentformat Energie van waarderen
24-11-2017 | 11:55:00
In de laatste tv-commercial van de Luisteren geeft energie-campagne staat waarderen centraal. Met Energie van waarderen gaat Nuon een stap verder
John de Mol presenteert Talpa Network
24-11-2017 | 00:28:00
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
Dentsu Aegis Network: Campagne op Twitter kan 40 procent hogere ROI opleveren
23-11-2017 | 09:58:15
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat marketingcampagnes op Twitter een 40 procent hogere return on investment kan opleveren ten opzichte van andere mediakanalen
1,4 miljoen unieke kijkers TV 538 in oktober
23-11-2017 | 07:55:00
Het cumulatieve bereik van januari tot en met oktober 2017 is 9,3 miljoen
Wayne Parker Kent breidt contentmarketingbureau WPK/The Agency uit van 4 naar 15 mensen
22-11-2017 | 22:45:00
Daan Zoetmulder zal het bureau gaan leiden. De nieuwe creatieve directie van WPK/The Agency wordt gevormd door Mark Schoones en Bart Visser
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Ernst-Jan Pfauth over het opzetten van The Correspondent
21-11-2017 | 12:26:00
Ernst-Jan Pfauth is uitgever en medeoprichter van het advertentievrije De Correspondent. Nu het journalistieke platform in Nederland staat, werd het tijd voor een Engelstalige versie. We spreken Pfauth over de plannen
Exclusiviteit in platform HR-Communicatie.nl
20-11-2017 | 17:39:00
De vernieuwde site biedt HR- en communicatieprofessionals een afgeschermde omgeving om online in gesprek te blijven
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Column] Ronja Slierendrecht: BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?
15-11-2017 | 17:35:00
Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn
[Column] Ronja Slierendrecht: BNNVARA toont lef, maar is het genoeg?
15-11-2017 | 12:55:00
Afgelopen week ging BIKL live, een platform van BNNVARA waar bereik-, impact-, kijk- en luistercijfers worden samengevoegd in één overzicht. Het is nog maar een betaversie, maar het gaat al veel verder dan wat we gewend zijn
De'Longhi kiest voor Stroom
14-11-2017 | 17:30:39
De’Longhi Group, producent van huishoudelijke apparaten, met haar merken Braun, Kenwood en De’Longhi schakelt Stroom in voor de mediastrategie en -inkoop.
NTR komt met webserie Nettiquette
08-11-2017 | 12:15:18
Regisseur Mea Dols de Jong legt samen met pubers hun ongeschreven regels op social media bloot
Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
07-11-2017 | 14:13:00
Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes
FITGIRLS lanceert #LETSGETREAL campagne
06-11-2017 | 11:16:00
FITGIRLS lanceert de campagne #LETSGETREAL, waarin het bespreekbaar wil maken wat er echt door het hoofd van de vrouw gaat, en hoe ze naar zichzelf kijkt
Canal Digitaal introduceert tv-kijken via internet
06-11-2017 | 10:17:00
Consumenten hebben vanaf nu de mogelijkheid om op basis van hun wensen zelf een keuze te maken uit de verschillende platforms; satelliet of internet
Samenwerking tussen Thuisbezorgd.nl en TripAdvisor
06-11-2017 | 09:13:00
De websites werken samen om de voordelen van het netwerk van Thuisbezorgd.nl te combineren met de website en app-ervaringen van TripAdvisor
Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow
03-11-2017 | 14:15:00
Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden in de nieuwe online spelshow Challenges Cup om een hoge geldprijs voor het goede doel
Oprichters Fashionchick kopen Jurkjes.nl
03-11-2017 | 12:25:00
Fashionchick-oprichters kopen het platform Jurkjes.nl en internationale varianten. De ondernemers zetten voor het eerst sinds 2013 weer stappen in online fashion
DMS: NU.nl het grootste mediamerk in zakelijke markt
02-11-2017 | 10:45:00
NU.nl is wederom het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. De resultaten uit het kwantitatieve DMS-bereikonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers zijn bekendgemaakt.
Thuiswinkel.org en Grey Amsterdam lanceren campagne tegen frauduleuze webshops
01-11-2017 | 11:43:13
Thuiswinkel.org lanceert in samenwerking met Grey Amsterdam de campagne Voorkom een online shoppingfail, waarin consumenten bewust worden gemaakt van de risico’s van online shoppen
Marc Duijndam CEO Sanoma Media in Nederland en België
27-10-2017 | 08:31:00
Marc Duijndam volgt Peter de Mönnink op die eerder zijn overstap naar Talpa aankondigde
Looye Kwekers zet samen met Burst in op digitalisering
25-10-2017 | 12:05:57
De online strategie en roadmap die door Burst is ontwikkeld, zorgt ervoor dat Looye Kwekers de internationale gebruikers beter kan bedienen.
Libelle grootste online vrouwenplatform
13-10-2017 | 10:54:29
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
13-10-2017 | 10:21:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital.
Jorn Lyseggen (Meltwater) publiceert boek Outside Insight
12-10-2017 | 11:10:00
In het boek Outside insight: Navigating a World Drowning in Data, laat Lyseggen zien dat een focus op externe inzichten organisaties een completer beeld geeft van de kansen en bedreigingen in de markt
About You opent online shop in Nederland
10-10-2017 | 13:49:00
De Duitse webwinkel About You heeft per 10 oktober ook haar deuren geopend voor de online markt in Nederland. Ons land is hiermee de vierde Europese markt waar de online fashion retailer actief is
Uitgaven digital advertising stijgen 13 procent in eerste halfjaar 2017
10-10-2017 | 08:56:00
Video en mobile advertising stuwen groei online advertentiemarkt
[Column] Nathalie Peters: How To Make It Work
06-10-2017 | 14:31:00
Is het een gunstige ontwikkeling of juist een dominante waarbij bestaande merk-KPI’s niet langer gelden?
Drukke zomer voor online nieuwsmedia
06-10-2017 | 12:59:00
Komkommertijd? Tussen half juni en half september 2017 hebben 5 op de 6 Nederlanders het online nieuws geraadpleegd.
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
02-10-2017 | 14:56:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital
T-Mobile lanceert Founders: platform voor ondernemers
29-09-2017 | 11:44:00
Het platform Founders richt zich op ondernemers die aan de basis staan van of leiding geven aan de 1,6 miljoen kleine en middelgrote ondernemingen
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 | 08:37:00
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
Big Shots Group neemt animatiebedrijf WeExplain over
21-09-2017 | 11:36:00
Explanimationproducent WeExplain wordt na een periode van intensieve samenwerking overgenomen door Big Shots Group
Progress Communications wint Global SABRE PR Award
21-09-2017 | 10:47:00
Progress Communications heeft een Global SABRE PR Award gewonnen voor de Microsoft-campagne met de boyband B-Brave voor veilig internetgebruik
KNLTB lanceert online platform Tennis.nl
21-09-2017 | 10:13:00
De Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond wil de komende jaren meer Nederlanders laten kennismaken met de tennissport
[Column] Bob Goulooze: Trollen en dwarsliggers
21-09-2017 | 09:49:00
Trollen zijn de losers van internet. Hun doel is mensen op de kast te jagen, tot razernij te drijven. Elke Facebookgroep heeft er wel een paar. Lieden die er genoegen in scheppen anderen te flamen, door hun onkunde als evangelie te presenteren. Als dit trollinggedrag gekoppeld is aan andere waandenkbeelden, kan zomaar een beweging ontstaan
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
16-09-2017 | 15:02:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Topmodel Imaan Hammam op cover van Vogue Nederland
13-09-2017 | 10:31:00
Op de cover van Vogue Nederland schittert model Imaan Hammam in Chanel Haute Couture, gefotografeerd in Parijs door Alique. Het topmodel is ook geïnterviewd
Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information
13-09-2017 | 09:07:00
Roularta Media Group heeft het voornemen om het maandblad Landleven over te nemen. De integratie zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden
Ilse van den Hoven naar SchaalX en SCHAAL+
12-09-2017 | 09:24:00
Per september 2017 is Ilse van den Hoven aangesteld als communicatie & pr-coördinator bij SchaalX en SCHAAL+ in Utrecht. Ilse wordt onder andere verantwoordelijk voor de coördinatie van de social media kanalen en het contentmanagement van de websites
Tim Beudel naar National Geographic
12-09-2017 | 09:02:00
Tim Beudel is inhoudelijk verantwoordelijk voor het merk, zowel online als TV, en voor de implementatie van brand partnerships en sponsorships. Beudel leidde eerder de TV-zender NostalgieNet en was de afgelopen jaren bij Tuvalu Media verantwoordelijk voor de digitale activiteiten
Primeur: digitalAudience geïntegreerd met DoubleClick
12-09-2017 | 08:28:00
Adverteerders kunnen nu gebruik maken van hun eigen customer database voor online marketing binnen DBM
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
12-09-2017 | 07:54:00
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Paul Haenen speelt dubbelrol in nieuwe campagne Pricewise
12-09-2017 | 07:07:00
Op dinsdag 12 september gaat een serie gloednieuwe Pricewise commercials van start. Met een dubbele hoofdrol voor Paul Haenen als Bob en Emmy, karakters die in de jaren negentig te zien waren bij de VPRO
Cosmopolitan 35 jaar in Nederland
12-09-2017 | 06:53:00
In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt
Youfone verwacht binnen drie jaar 160.000 klanten voor nieuwe dienst YoufoneTV
11-09-2017 | 11:11:00
Maandag 11 september lanceert YoufoneTV, een platform voor OTT-televisie en video on demand. Ceo Valentijn Rensing omschrijft YoufoneTV als een hybride model in de snel veranderende tv-wereld
Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards
11-09-2017 | 06:44:12
Digital agency Adwise – Your Digital Brain heeft de eerste plaats in de categorie Display Innovation behaald bij de Google Premier Partner Awards 2017
TUI, Kras en Vliegwinkel.nl over op conversiepad attributie
07-09-2017 | 09:51:57
TUI, Kras en Vliegwinkel.nl zijn gestart met het gebruik van Real Attribution. Hiermee is het mogelijk publishers eerlijker te belonen en het relevante affiliatebestand uit te breiden
Fitzroy ontwikkelt campagne voor Knab
06-09-2017 | 10:12:00
Fitzroy ontwikkelde voor Knab een campagne waarbij de termen peace of mind en free time centraal staan. De klant moet voelen dat ‘het voor je geregeld wordt’
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger
06-09-2017 | 10:05:00
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag
Storyboard en De Speld & Partners ontwikkelden satire voor zomercampagne innocent drinks
06-09-2017 | 09:15:00
Storyboard en De Speld & Partners ontwikkelden een minidocu voor innocent drinks. In de video volgen we antiheld Tom die elke kans aangrijpt om de wereld een klein beetje beter te maken
Amsterdam heeft wereldprimeur met culturele chatbot Goochem
06-09-2017 | 06:38:15
Goochem is wereldwijd de eerste geautomatiseerde gesprekspartner die het mogelijk maakt om je gericht te oriënteren in het cultureel aanbod van een stad. Het is de bedoeling Goochem ook Engelstalig uit te brengen
[Column] Maarten Ros: Reclamemakers moeten niet mopperen maar innoveren
05-09-2017 | 08:21:00
Er is een digitale revolutie gaande is waarbij de consument een symbiotische verhouding met zijn smartphone heeft ontwikkeld. Reclamemakers moeten hier op inspelen. Reclamemakers moeten hierop inspelen en niet leunen op oude modellen
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
05-09-2017 | 07:31:00
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Online bestedingen stijgen met 13 procent
01-09-2017 | 11:43:16
In het eerste half jaar van 2017 hebben Nederlandse consumenten met 10,66 miljard euro aan online bestedingen 13 procent meer uitgegeven aan het online aankopen van producten en diensten
BeyenMedia maakt campagne voor Tweakers.net
25-08-2017 | 14:43:58
Zo’n 1,2 miljoen Nederlanders hebben nog nooit internet gebruikt. Deze mensen blijven verstoken van alle informatie die op het wereldwijde web te vinden is
Digital agency Colours neemt Mangrove over
22-08-2017 | 09:41:00
Colours verstevigt haar positie in de digitale branche met de overname van Mangrove. Colours zet hiermee een volgende stap in haar 2020 ambitie, groei naar een van de grotere digital agencies
AD dagelijks live vanuit Spanje bij Vuelta met Thijs Zonneveld en Edwin Winkels
18-08-2017 | 10:06:00
Tijdens de Vuelta komen AD.nl en de regionale titels van AD weer met het online programma In Het Wiel
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 | 20:51:00
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Expand Online en Men in Green lanceren platform voor dynamische banners
17-08-2017 | 14:51:38
Expand Online (part of Dept) lanceert samen met Men in Green een nieuwe functionaliteit binnen het previewplatform Bravo
NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt
17-08-2017 | 14:24:00
Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen
[Onderzoek] OOH genereert meeste online activiteit
17-08-2017 | 08:51:00
Bijna de helft geeft aan online te hebben gezocht naar meer informatie over het merk na het zien van de out-of-homecampagne
Aantal uitgevers niet blij met Vodafone-deal Blendle
10-08-2017 | 15:01:00
Een deal die Blendle sloot met telecomaanbieder Vodafone is bij een aantal uitgevers in het verkeerde keelgat geschoten. Dat melden ze aan Villamedia
Spotify lanceert playlist generator voor jubilerend Lowlands
09-08-2017 | 14:13:13
Lowlandsfans kunnen hun eigen Spotifyplaylist aanmaken met hun favoriete Lowlandsoptredens van de afgelopen 25 jaar
[Interview] Dimitri Heikamp - MPG. - over conversational commerce
08-08-2017 | 21:46:00
Een meer dan boeiend gesprek met Dimitri Heikamp over conversational commerce, chatbots, time-spend, messenger apps en de AH Groenteboost
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
03-08-2017 | 14:37:00
We zien Enzo met zijn broer en vriendin in de supermarkt. Een pakje kaas komt in beeld en vervolgens een reep witte kokoschocola. “Mijn favoriet, zo ontzettend lekker!”. Ook een doos chocoladekoekjes wordt duidelijk getoond; Enzo kreeg deze altijd van zijn oma, zo vertelt hij ons. Zou het?
WoodWing Software introduces Elvis DAM 6
20-07-2017 | 11:37:26
The latest version of Elvis DAM - WoodWing’s Digital Asset Management (DAM) solution – helps publishers, brands and advertising agencies to speed up their creation process and publish content faster
Blokker.nl breidt uit met witgoedassortiment AO.nl
20-07-2017 | 10:36:00
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl
Jaarcijfers NRC: Omzet daalt 5,1 procent, winst groeit 6,6 procent, sterke groei digitale abonnementen
14-07-2017 | 07:45:00
De betaalde verkoop van NRC Handelsblad en nrc.next steeg, het aantal leesminuten op de site nrc.nl maakte een grote sprong voorwaarts en de zaterdagverkoop van de papieren krant deed het uitstekend.
Warner Bros. en Dumpert starten samenwerking
13-07-2017 | 09:17:00
Televisieproducent Warner Bros. en videoplatform Dumpert hebben een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen
Roos: eerste digitale assistent voor energieadvies in Nederland
13-07-2017 | 07:12:00
De chatbot van Roos maakt het gebruikers mogelijk om hun contracten te beheren, stroom en gas te vergelijken en direct af te sluiten vanuit de chatomgeving
Anoma van Eeden, Karim Nadi en Mark van Dijk naar Relay42
12-07-2017 | 12:50:00
Om verdere groei mogelijk te maken heeft Relay42 drie senior managers aangesteld: Mark van Dijk, Anoma van Eeden en Karim Nadi
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX
12-07-2017 | 07:10:00
Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de sales oplossingen die Sanoma biedt
Vijf nominaties voor Adwise bij de Google Premier Partner Awards 2017


12-07-2017 | 06:30:00
De premier badge is de hoogste categorie om als partner van Google te ontvangen. Uitreiking is in het Ierse Dublin in september
Tijdschrift VROUW reikt VROUW-awards uit
11-07-2017 | 12:42:00
Voor het eerst kunnen ook merken dit jaar hun product(en) bij VROUW aanmelden om kans te maken genomineerd te worden voor een van de awards
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 | 11:49:55
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
NU.nl start met het platform NUwonen.nl
11-07-2017 | 11:16:00
NU.nl lanceert NUwonen.nl. Het nieuwe platform informeert over het laatste woonnieuws en geeft tips en praktische informatie die complexe thema's rondom wonen uitlegt. ING en Samsung partneren in het project
Oprichting Europese technische commissie voor cyber security en gegevensbescherming
11-07-2017 | 10:41:00
Er komt een Europese technische commissie (TC) voor cyber security en gegevensbescherming. De nieuwe TC gaat specifieke normen voor de Europese situatie ontwikkelen
Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
11-07-2017 | 09:55:27
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is
Primeur voor Recruitz.io: inzet Google Display Ads bij recruitment
11-07-2017 | 08:18:00
Recruitz.io gebruikt geautomatiseerde voor het eerst Google Display banners voor wervingscampagnes. Hiermee is het bedrijf de eerste onderneming die Google Display geautomatiseerd inzet voor het vinden en aantrekken van talent
[MediaWeek] JUKE | Segmentatiemodel in Augmented Reality | Programmatic Advertising op TV | Roland Teerenstra | Sanne Visser
07-07-2017 | 17:56:00
Wat een start van de MediaWeek! Op maandag regent het primeurs.