Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3563579

Herfstcampagne Pathé van start
15-10-2019 | 10:39:50
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  
14-10-2019 | 11:17:50
Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?
07-10-2019 | 10:05:36
The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf
VICE Media Group neemt Refinery29 over
03-10-2019 | 14:27:00
VICE Media Group neemt Refinery29 over. Refinery29 is een op vrouwen gericht lifestyle- en entertainmentmerk dat actief is in de Verenigde Staten, Canada, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk
Pathé zet Snapchat in bij werving medewerkers
01-10-2019 | 16:06:58
Pathé heeft in samenwerking met socialmediabureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Jongeren en studenten kunnen solliciteren met behulp van de voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR-lens
[Column] Erwin Fisser: Greta Thunberg, sletten, boze boeren, de overheid en ons falende brein
01-10-2019 | 15:35:37
Wat ons intellectueel onderscheidt van apen, is dat wij kunnen bedenken wat een ander denkt dat wij denken dat zij denken dat wij denken. Als dit zo'n belangrijk onderscheid is, waarom zijn wij er eigenlijk zo verschrikkelijk slecht in
Jeroen Verkroost: Hey, robot kopen? Objectieve journalistiek, kan dat? Alexa aan je vinger? Social Media Infographic?
29-09-2019 | 10:25:00
Martin Ford stelde in 2015 in zijn veelgeprezen boek Rise of the Robots vragen als “What are the jobs of the future? How many will there be? And who will have them?”. Sindsdien houden robots ons bezig
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
Talpa Network lanceert jongerenplatform NEW WAVE
20-09-2019 | 14:32:00
Talpa Network heeft het jongeren- en lifestylemerk NEW WAVE gelanceerd. NEW WAVE wil jongeren inspireren hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen
NU.nl lanceert nieuwssite NUjunior voor kinderen
19-09-2019 | 10:35:00
NU.nl begint NUjunior, een nieuwsmerk speciaal voor basisschoolkinderen, met online nieuws dat speciaal voor hen wordt gemaakt. Ook is er een Instagram-kanaal gelanceerd voor scholieren
[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?
16-09-2019 | 12:51:00
Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers
Storyboard komt met Influencer Audits
11-09-2019 | 16:14:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina's tellend rapport dat marketeers voorziet van inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
Contentplatform Newsroomie.com gelanceerd
11-09-2019 | 11:16:00
Newsroomie.com is een contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media
John de Mol vraagt rechter om vonnis te wijzen in Facebookzaak
10-09-2019 | 09:44:24
Na drie maanden onderhandelen met Facebook vraagt John de Mol de rechter om alsnog vonnis te wijzen in de zaak waarin hij van Facebook maatregelen eist om misbruik van zijn naam en foto in bitcoinadvertenties te stoppen
[Column] Arno Peperkoorn: Dag Twitter
04-09-2019 | 12:02:00
Donald Trump die dingen zegt. Ik vind er wat van. Talpa? Ik vind er wat van. En wat levert het op? Wat levert al dat delen van meningen onder aan de streep nu eigenlijk op? Verandert er iets? Stopt Derksen? Wordt zijn baas wakker? Slaapt Donald een nachtje minder goed door die mening van mij?
Half miljoen volgers voor NOS Stories: jongeren nemen redactie over
30-08-2019 | 11:38:00
NOS Stories laat voor één keer zijn redactie overnemen door volgers. Stories heeft meer dan 500.000 volgers. Bovendien viert het platform met nieuws voor jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat bijna z’n eenjarig bestaan
HEMA introduceert AI make-upfilter op Instagram
21-08-2019 | 11:45:00
HEMA introduceert het B.A.E. Instagramfilter. Met het make-upfilter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality
Dagelijkse posts van RUMAG op billboards Interbest
23-07-2019 | 14:57:00
RUMAG en Interbest komen deze zomer met een gezamenlijke campagne. Zes weken lang wordt er iedere dag een nieuwe RUMAG-snelwegpost op de digitale schermen van Interbest geplaatst
[Onderzoek] Grote invloed social media op boeken vakantie
16-07-2019 | 10:54:00
Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 57 procent van de vakantiebestemmingen is geboekt vanwege beelden die men heeft gezien op sociale media
United Screens voortaan samen met Divimove
11-07-2019 | 11:56:00
RTL Group heeft haar online video-activiteiten uit Scandinavië, United Screens met Divimove gebundeld. Ook het Nederlandse RTL MCN zal deel uitmaken van deze gecombineerde entiteit
StukTV en Talpa komen met Puberende Bejaarden
05-07-2019 | 10:54:43
Puberende Bejaarden wordt geproduceerd door StukTV en wordt mede mogelijk gemaakt door Tele2 Nederland. De serie is vanaf 6 juli 2019 iedere zaterdag om 17:00 uur te zien op het YouTubekanaal van StukTV
GTST Stories op Instagram terug met tweede verhaal
28-06-2019 | 11:42:00
Vanaf maandag 12 augustus 2019 starten RTL Nederland en Endemol Shine op Instagram voor de tweede keer met GTST Stories: Hartsvriendinnen?
ZTACK zet radiomanagementsysteem Prepr in
24-06-2019 | 09:30:42
Jongerenplatform ZTACK zet voortaan Prepr in voor de uitzendingen. Prepr is een radiomanagementsysteem om content voor een programma te beheren
[Column] Bob Goulooze: Libra
21-06-2019 | 10:07:00
Hoewel al bekend was dat het eraan zou komen, werd ik toch begin van deze week opgeschrikt door het Facebook-nieuws. Het sociaal netwerk komt met een internationale cryptomunt genaamd Libra
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli
20-06-2019 | 14:21:00
Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden
Video on demand groter dan lineaire televisie
20-06-2019 | 09:31:37
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
31-05-2019 | 14:08:00
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
31-05-2019 | 10:55:00
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
Meisjes gebruiken sociale netwerken vaker dan jongens
27-05-2019 | 10:54:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Jongens gebruiken vaker spelcomputers met internet
[Column] Bob Goulooze: LinkedOut
23-05-2019 | 09:51:00
Sociale media zijn er niet om te discussiëren over al dan niet belangrijke onderwerpen. Twitter, Facebook... Ach, als één opmerking bij iemand verkeerd valt, ben je zomaar een inwoner van Mongolië, een racist, een communist, een rechtse bal of een gestoorde
[Column] Jerome Kuijken: Consistente content
20-05-2019 | 09:23:31
Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor
[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen
16-05-2019 | 12:48:54
Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content
Seeders: Ajax online nog nooit eerder zo populair
08-05-2019 | 12:34:00
Dankzij de voetbalsuccessen van Ajax in de Champions League is de Amsterdamse club wereldwijd populairder dan ooit. Dit blijkt uit onderzoek van Seeders
YouTubekanaal Gierige Gasten wordt onlineplatform Veronica
08-05-2019 | 10:32:00
Gierige Gasten Martijn Manschot, Niels Oosthoek en Joost Kraima gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein
De Ochtend Show to go pakt vaste plek in de ochtend
26-04-2019 | 10:58:00
De eerste resultaten van De Ochtend Show to go zijn zeer positief. Sinds de start begin dit jaar trekt het initiatief van de Persgroep steeds meer kijkers. De ochtendshow is iedere werkdag tussen 07:30 en 9:30 uur live te zien op AD.nl en alle regionale titels van de Persgroep
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
28-03-2019 | 09:34:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG
[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys
26-03-2019 | 12:21:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG
[Cross Media Case 2019] Joan Hoekstra over de introductie van Mora Tostini
26-03-2019 | 11:13:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dentsu Aegis Network zendt de introductie van Mora Tostini van hun bureau Carat in als Cross Media Case. We spreken met Joan Hoekstra, Communications Director bij Carat
Internet-tak Naspers krijgt Amsterdamse beursnotering
25-03-2019 | 15:44:00
De internet-tak van het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers zal op de Amsterdamse beurs een notering verkrijgen. Hiertoe zal Naspers een aparte holding opzetten
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
[Cross Media Case 2019] Ingrid Walschots over Project Rembrandt
25-03-2019 | 12:19:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De NTR zendt Project Rembrandt in als Cross Media Case. We spreken met Ingrid Walschots, Digital Creative bij de NTR
[Cross Media Case 2019] Renate van Dijk over Beemster & Chill
25-03-2019 | 11:10:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Beemster zendt Beemster & Chill in als Cross Media Case. We spreken met Renate van Dijk, marketeer commercie van Beemster
[Cross Media Case 2019] Kris Manders over Concentrate Bold
25-03-2019 | 09:38:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Defensie zendt de campagne Concentrate Bold in als Cross Media Case. We spreken met Kris Manders, Campaign Manager bij het ministerie van Defensie
[Vacatures] Havas Media zoekt Social Media Manager
22-03-2019 | 09:28:11
De Social Media Manager die wij zoeken voor de Havas Village is een ware rockstar in zijn/haar vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor het managen van social media platformen en de communities voor verschillende mooie merken
[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen
19-03-2019 | 12:04:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case
YIMB monitort de socialmediaposts van automedia, -journalisten en -influencers
18-03-2019 | 14:02:31
Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken
[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities
18-03-2019 | 11:05:40
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?
Accenture neemt Storm Digital over
15-03-2019 | 10:38:00
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten
[Vacatures] VICE.com zoekt freelance Social Manager
14-03-2019 | 09:42:00
VICE is een van de snelst groeiende jonge mediamerken ter wereld. VICE bestaat bestaan uit een verzameling van fanatieke, jonge en creatieve schrijvers, art directors, fotografen en regisseurs, die actief zijn in de productie en distributie van websites, tijdschriften, films, dvd’s, boeken, televisie en muziek
[Cross Media Event 2019] Raoul van Wijk over FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival
12-03-2019 | 12:59:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event Aan het woord is Raoul van Wijk, mede-eigenaar van marketing- en pr-bureau Vertigo 6.
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
[Startups] Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan over 5PM
01-03-2019 | 11:37:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan van 5PM
[Column] Paola Cassone: Instavriendje te huur
28-02-2019 | 12:53:00
Toen ik deze boodschap hoorde, dacht ik meteen aan een grap: een reisorganisatie bood vrijgezelle dames een vriend aan waarmee ze tijdens hun verblijf in Rome mee op de foto kunnen om hun reis op Instagram nóg leuker te laten lijken.
Eerste inzending Cross Media Awards 2019 door DAZN Group
28-02-2019 | 12:18:50
DAZN Group heeft haar campagne VZ FIFA 19 FRENZY ingezonden als case voor de Cross Media Awards 2019. Hierbij werden bekende influencers ingezet om twee doelgroepen te betrekken bij een eSportstoernooi
[Cross Media Case 2019] Manon Schalkwijk over sportmediabedrijf DAZN
28-02-2019 | 11:57:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. DAZN Group zendt de VZ FIFA 19 FRENZY in als Cross Media Case. Aan het woord is Manon Schalkwijk, Partnership Manager bij DAZN Group.
5PM breidt uit met partners Ronen Wolf en Peter Minkjan
22-02-2019 | 11:01:00
YouTube Strategy & Services Company 5PM voegt Ronen Wolf en Peter Minkjan toe als nieuwe partners. Hiermee verbreedt de startup zijn kennis en kunde op het gebied van Social Video Strategy, Revenue Optimization en Social Advertising
[Column] Maartje Blijleven: Facebook 15 jaar. Een terugblik
06-02-2019 | 11:08:00
Facebook heeft een omgeving gecreëerd waar je je lastig aan kunt onttrekken. Inmiddels maakt 94 procent van de Nederlanders van vijftien jaar of ouder met internettoegang gebruik van een Facebook-dienst
Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 09:26:43
Over 500 dagen barst het EK Voetbal los. Amsterdam is een van de Host Cities. Creative digital agency Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen
[Column] Remco Klöters: (A)social Influencers
23-01-2019 | 15:30:00
Ben jij een influencer met 100.000 echte volgers en een gemiddelde van 2.500 likes dan levert zo’n post je 20 euro op, bij iedere 100.000 extra volgers komt daar 20 euro bij. Zakt je invloed onder de 100.000, dan val je terug op de barterdeal en is de kleding zelf je vergoeding
[Column] Maartje Blijleven: Deze socialmediatrends zijn hot & happening in 2019
18-01-2019 | 13:26:00
Op misschien wel de meest spraakmakende dag van het jaar in de Nederlandse televisiewereld je tv-debuut maken. Dat overkwam mij toen ik naast Albert Verlinde, Jan Versteegh en Sebas Boers mocht aanschuiven als digital community expert bij 6 inside
[Column] Marianne van Soomeren: De funnel op zijn kop
18-01-2019 | 12:01:00
2018 sloot af met breaking news: het 4F-model vervangt AIDA. Maar is dit wel breaking news?
[Column] Wilbert van der Heijden: Gratis lunch bij fakebook
16-01-2019 | 10:59:00
Gratis lunch! Iedereen die werkt in de communicatie weet dat gratis niet bestaat maar past toch deze truc -in al zijn afgeleide vormen- dagelijks toe
Kees Tol versterkt team De Ochtend Show to go
15-01-2019 | 09:45:00
Presentator Kees Tol is toegevoegd aan het team van De Ochtend Show to go, het nieuwe online ochtendprogramma van het AD, Brabants Dagblad, BN DeStem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor
[Interview] Nisrine Sahla: NOS Stories zit middenin de doelgroep
10-01-2019 | 15:01:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories, dat nieuws brengt uit de belevingswereld van jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op dertien- tot en met achttienjarigen en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en ze helpen een mening te vormen. Wij spreken met Nisrine Sahla over haar werk en haar ambities
[Vacatures] Yune zoekt Head of Social
09-01-2019 | 13:12:00
Yune is een ambitieus en snel groeiend contentmarketingbureau met sterke ankers in online video en social media
[Bereiksonderzoek] Social media: bereik LinkedIn loopt snel terug
30-12-2018 | 13:50:00
YouTube bereikt op een haar na driekwart van de Nederlandse bevolking. In november nam het bereik van YouTube met 4,1 procent toe tot 11,7 miljoen. Facebook maakte precies de omgekeerde beweging. Het bereik van Facebook daalde met 4,1 procent
DeInfluencer50: Anna Nooshin meest invloedrijke influencer in Nederland
09-12-2018 | 16:19:00
Anna Nooshin staat op nummer 1 in de eerste editie van DeInfluencer50, de lijst van de meest invloedrijke influencers in Nederland
[Column] Paola Cassone: Phoneliness en permanxiety
27-11-2018 | 09:50:00
Smartphones bieden ons eindeloze manieren om op de hoogte te blijven. Sociale platformen, pushnotificaties, berichten en e-mail bombarderen ons met de laatste updates over familie, vrienden, werk en nieuws in real-time. Het resultaat van constante pings, klokkengelui en trillingen die schreeuwen om onze aandacht, is uitgeputting en afleiding
[Onderzoek] Influencers beïnvloeden gedrag KPI's
21-11-2018 | 11:58:00
Voor het eerst is de impact van het inzetten van Influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat aanbevelingen van Influencers een positief effect hebben op gedrag KPI's
Test je onlinemediakennis tijdens de Week van de Mediawijsheid
13-11-2018 | 11:09:26
Tijdens de nationale Week van de Mediawijsheid testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de Mediawijsheidtest op NPO 3
[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
24Kitchen en AD Koken & Eten lanceren Wat eten we vandaag?
12-11-2018 | 09:01:00
24Kitchen en AD Koken & Eten gaan antwoord geven op de meest gestelde vraag: Wat Eten We Vandaag? Gebaseerd op de wensen en voorkeuren van het publiek bieden ze 365 dagen per jaar een recept op hun gezamenlijke platformen
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
Talpa Network koopt StukTV
01-11-2018 | 02:23:00
StukTV zegt samenwerking met RTL op
[Nederlands Medianetwerk TV] Remco Klöters over Van Kaam Advocaten
31-10-2018 | 11:26:00
Van Kaam is een advocatenkantoor dat zich specialiseert in media- en informatierecht. In eerste instantie stond Van Kaam voornamelijk de traditionele media bij. De laatste tijd verschuift deze aandacht steeds meer naar jonge media
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
Lemon Scented Tea maakt campagne voor Nuon
23-10-2018 | 13:41:00
Nuon lanceert de Waardeerkant. De kaart is onderdeel van de Ome Jan-campagne, waarin Nuon blijvende klanten beloond met korting op hun energierekening
Hanna Verboom maakt documentaireserie voor National Geographic
22-10-2018 | 11:57:01
Alle afleveringen van de documentaireserie Plastic Sailors, waarin Hanna Verboom deelneemt aan een zeilexpeditie tegen plasticvervuiling, zijn online te zien bij National Geographic
Flow lanceert #flowsocialooo
16-10-2018 | 12:15:57
Flow ontwikkelt een reeks gifjes die je kunt instellen als Social Out of Office, door middel van #flowsocialooo. In de eerste week zijn de gifjes al trending online en miljoenen keren bekeken
Volledige programma Cinekid Festival bekend
08-10-2018 | 10:05:53
Cinekid Festival presenteert het volledige programma van de 32e editie, bomvol producties over dieren, de natuur en de huidige mediajungle waarin we leven. Ook is de online kaartverkoop van start gegaan
DeInfluencer50 2019 | De genomineerden
02-10-2018 | 16:24:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Nisrine Sahla - redacteur en verslaggever bij NOS Stories
02-10-2018 | 10:05:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories. Ze is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2019] Baba Touré over mediatalent
25-09-2018 | 10:38:00
Dit jaar wordt voor de vierde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment
Spreekbuis zet in op Whatsapp
17-09-2018 | 09:38:00
Tens Media gaat voor haar mediavaknieuwsplatform Spreekbuis.nl inzetten op WhatsApp als communicatiemiddel. WhatsApp zal worden ingezet voor breaking news, nieuwsbrieven, podcasts, chatapp, tiplijn helpdesk en interactive radio
VICE Video Everywhere: de one-stopshop voor adverteerders
14-09-2018 | 09:42:06
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory
Nicolaas Veul onderzoekt Instagram in #followme
11-09-2018 | 12:11:00
Nicolaas Veul onderzoekt in #followme de wereld van boostboys, bots, shout outs en betaalde likes uit Rusland. Met #followme produceert de VPRO de eerste crossmediale documentaire over Instagram op Instagram
The Gardeners ontwikkelt internationale campagne Supermom
05-09-2018 | 10:23:35
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
Social1nfluencers naar Talpa Network, oprichters Daan Sip en Niels Verhoeven vertrekken
24-08-2018 | 18:14:00
In aanloop naar de definitieve overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network, is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen als VP van Talpa Social
Beautyconcern Coty kiest Storyboard als social agency
24-08-2018 | 10:50:33
Coty heeft na een pitch gekozen voor content- en influencerspecialist Storyboard. Het Amsterdamse mediabedrijf wordt per direct verantwoordelijk voor de always-on social strategieën voor onder andere Max Factor en Rimmel London
[Column] Bob Goulooze: Vervang Elon Musk!
21-08-2018 | 14:24:00
Paypal-aanjager, Tesla-producent en Space-X-pionier Elon Musk ligt onder vuur van de SEC, de Amerikaanse beurswaakhond. ‘Terecht’ zal elke investor relations deskundige kunnen beamen
[Column] Jerome Kuijken: De achterkant van het bereik
20-08-2018 | 10:21:00
‘Wat is het bereik?’ Na het plaatsen van een advertorial of video op Facebook is dat altijd het eerste waar we naar kijken. In onze rapportages staat bereik bovenaan het KPI-lijstje, met daaronder de unieke bezoekers van de pagina
[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot
03-08-2018 | 09:32:00
Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie
Whatsapp maakt groepsbellen mogelijk
31-07-2018 | 14:41:00
Chatdienst WhatsApp heeft zijn videobelfunctie uitgebreid, waardoor maximaal vier gebruikers tegelijkertijd een gesprek kunnen voeren
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
Influencermarketing in mediapakket The online company
23-07-2018 | 13:34:22
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen
[Column] Ronja Slierendrecht: De strijd tussen YouTube en IGTV barst los
16-07-2018 | 11:44:13
YouTube heeft geen goed jaar achter de rug; kanalen klagen over hun inkomsten en kijkers irriteren zich aan de onwillekeurige advertenties die voor, na en tijdens video’s worden getoond. Als Instagram de sterren een stabiele inkomstenbron kan bieden, kan het heel goed zijn dat veel influencers deze zomer overstappen
XXS Amsterdam creëert campagne @DigiDope voor Anderzorg
10-07-2018 | 10:58:58
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem
[Onderzoek] On demand in opmars, ook op social media
10-07-2018 | 09:36:00
In de huidige maatschappij is er steeds meer behoefte aan maatwerk. Gepersonaliseerde advertenties, producten en service, we verwachten steeds meer van de bedrijven en organisaties waar wij dagelijks mee in aanraking komen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
[Column] Marianne van Soomeren: Tv en Facebook; zó 2017
03-07-2018 | 09:39:13
Adidas wordt een van de eerste bedrijven die producten rechtstreeks via een augmented reality-lens in de app verkoopt en overweegt Snapchat voor meer e-commercecampagnes in te zetten. Ik kan hier alleen maar bewondering voor hebben
Nieuwe gezichten bij contentbureau SOCIAL.INC
03-07-2018 | 09:10:28
SOCIAL.INC, een social- en contentbureau dat merken helpt bij het maken van verhalen via digitale media, heeft drie nieuwe collega's aangesteld
The Gardeners ontwikkelt socialmediastrategie Ellis Faas Cosmetics
20-06-2018 | 11:41:00
De strategie richt zich op zowel branding als social media performance. Het merk is opgericht in 2009 en wordt verkocht in 25 landen
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 08:57:37
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
EndemolShine maakt winnaar-NGO's Engage the Future bekend
13-06-2018 | 11:46:43
EndemolShine Beyond, de digital unit van EndemolShine Nederland, gaat deze NGO's helpen awareness rondom het thema women empowerment te vergroten
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Jack Daniel’s en Storyboard verlengen samenwerking
31-05-2018 | 11:55:00
Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft het contract met mediabedrijf Storyboard verlengd tot 2019. De bedrijven zijn content partners sinds 2011 en gaan met deze verlenging het zevende jaar in
EndemolShine Nederland helpt NGO's met online aanwezigheid
30-05-2018 | 11:45:00
EndemolShine Nederland gaat Nederlandse NGO’s die zich richten op women empowerment helpen hun online awareness te vergroten
[Column] Marianne van Soomeren: De grote schoonmaak
28-05-2018 | 12:27:39
Wie kent ze niet: de leuke grapjes die naar hartenlust op social media worden gedeeld. Vaak gebruikmakend van bestaande content: een plaatje, een filmpje, een cartoon of een foto. Het dreigt straks niet meer te mogen
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Ticketrunner werkt samen met ticketaanbieders
16-05-2018 | 16:27:37
Ticketrunner, de Duitse aanbieder van brand ambassador software voor events, maakt vandaag bekend dat het geïntegreerd is met bekende ticketaanbieders als Eventbrite, Paylogic, Universe, Ticket.io, Eventix, Reservix
Dorst & Lesser breidt uit met creatief team
09-05-2018 | 16:43:58
Dorst & Lesser heeft zich versterkt met een nieuw creatief team: Meinte Stinstra en Melissa Spiering. Hiervoor werkten zij samen bij FremantleMedia, waar ze zich hebben gespecialiseerd in video en formats ontwikkelden
Eventbrite ticketingpartner Instagram
09-05-2018 | 08:28:39
Vanaf nu kunnen eventorganisatoren een Get Tickets-knop aan hun profielpagina en Instagram-businessaccount toevoegen
Storyboard en ASICS verlengen samenwerking
08-05-2018 | 16:51:06
Het partnership tussen ASICS en Storyboard is verlengd tot 2019. Storyboard en ASICS werken sinds 2013 samen. Vanaf komend jaar bedient de social media aanpak meer dan alleen een awareness of engagement doelstelling
Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 | 09:58:50
Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs
[Column] Bob Goulooze: Onze Lieve Google
24-04-2018 | 13:05:15
Arjan Lubach vroeg zich af hoe het duivelse Facebook te beteugelen, of weer op het rechte pad te krijgen. Dat gaat niet lukken Arjan, want wij aanbidden allen Mammon, de geldduivel. Het is juist Mammon die het leven op aarde bepaalt
[Column] Marianne van Soomeren: Ik ben geen trol!
23-04-2018 | 10:49:00
Door social media verspreiden we vooral een mooi, succesvol beeld van onszelf, al dan niet een beetje opgepoetst. Juist al dat succes, al dat blije, maakt mensen onzeker. Want niet alles gaat natuurlijk altijd crescendo
[Column] Erwin Fisser: Oude mensen vs. het internet
23-04-2018 | 10:06:00
Ongeveer vijf jaar geleden zag ik in een documentaire een Schotse socioloog commentaar leveren op de maatschappelijke - nadelige - gevolgen van internet. De documentairemakers lieten in de volgende scene Evgeny Morozov zien, die naar het fragment keek. Met een brede grijns gaf hij zijn commentaar: "That's what you get when old people start talking about the internet"
OHRA introduceert Paarse Krokodil 2.0
16-04-2018 | 16:23:00
Verzekeraar OHRA komt na veertien jaar met een opvolger van de Paarse Krokodil tv-commercial. De reclame met een tergend bureaucratische zwembadmedewerker
Social Brands introduceert Influencers Platform
16-04-2018 | 13:04:00
Social Brands, de socialmediamarketingtool voor het maken van online campagnes, zet de volgende stap in het toegankelijk maken van online marketingcampagnes voor iedereen: het Social Brands Influencers Platform
QO Amsterdam kiest voor Lemon Scented Tea
11-04-2018 | 18:11:25
Na een pitch heeft QO Amsterdam gekozen voor Lemon Scented Tea als creatief bureau. Deze week opent het nieuwe hotel, gelegen in het opkomende Amstelkwartier in Amsterdam Oost, haar deuren
Playboy stopt met Facebook
29-03-2018 | 11:24:00
Playboy kondigt aan al zijn accounts op het sociale netwerk te deactiveren. Reden is onder andere de grote rel over het vermeende misbruik van gebruikersgegevens
[Column] Erwin Fisser: Alles wat je zegt, kan en zal tegen je gebruikt worden
27-03-2018 | 10:18:00
De nieuwe media, dat waren platforms die mensen aan elkaar zouden verbinden. Kennis is macht en wanneer iedereen over dezelfde kennis kan beschikken, zal het gelijkheidsideaal verwezenlijkt worden. Kennis blijkt inderdaad macht, maar dan moet je wel de juiste kennis hebben.
Influencers: voorlopig geen plannen om Facebookaccount te verwijderen
26-03-2018 | 10:54:00
Influencerplatform Join heeft het sentiment rond #deletefacebook gepeild bij haar influencers. De voorlopige conclusie: influencers zijn voorlopig nog niet van plan hun Facebookaccount te verwijderen
Black Panther meest getweete film aller tijden
26-03-2018 | 10:24:00
Black Panther is de film waar het meest over getweet is aller tijden. Met meer dan 35 miljoen Tweets, heeft de Marvel-blockbuster binnen no-time de wereld overgenomen De film stoot Star Wars: The Force Awakens van de Twitter-troon
[Cross Media Case 2018] Casper Sikkema over Kiezen met VICE
21-03-2018 | 15:11:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kiezen met VICE, ingestuurd door Vice Media Benelux, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Casper Sikkema Editor in Chief bij VICE Media Benelux
Promovendus RUG: Machtige partijen bepalen beeld verleden op social media
20-03-2018 | 13:39:00
Gebruikers met de meeste ervaring en gezag bepalen hoe verhalen op online platformen beklijven. Zo maken mainstream media de meeste zichtbaar blijvende filmpjes op YouTube en weerhoudt een handjevol redacteuren op Wikipedia andere gebruikers van het herschrijven van delen van het verhaal
YouTube sensatie Dylan Haegens lanceert bioscoopfilm 
20-03-2018 | 11:06:00
Dylan Haegens en Just Film Distribution maken bekend dat de familiefilm De Film van Dylan Haegens in augustus in première gaat in de Nederlandse bioscopen
[Cross Media Case 2018] Kiki Maaskant over Mens wat ben je mooi als je probeert van Menzis
20-03-2018 | 06:38:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mens, wat ben je mooi als je probeert is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Kiki Maaskant, account director Branded Partnerships bij Talpa Media Solutions
VICE Cross Media Exploitant 2018
20-03-2018 | 05:08:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. VICE Cross is Media Exploitant 2018
[Cross Media Event 2018] Pieter Bas Boertje over #jointheLIVErevolution en de Gouden Giraffe Event Awards
19-03-2018 | 08:45:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #jointheLIVErevolution van EventBranche is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Pieter Bas Boertje van D&B Eventmarketing
The Gardeners werkt voor Bamigo
16-03-2018 | 09:38:00
Bamigo heeft voor dit jaar de ambitie om flink te groeien. Na een pitch koos Bamigo voor allround creatief bureau The Gardeners
[Column] Deike Schulz: Social media en de dood? Lang leve social media!
15-03-2018 | 15:11:00
Eigenlijk zou het een midweekje weg worden. In het isolement van mijn favoriete Waddeneiland werken aan een wetenschappelijk artikel. De eerste dag ging het redelijk. Daarna kon ik, geveld door griep (wie niet) alleen maar rustig afwachten op genezing en de volgende boot naar de overkant. Ondertussen brak ik met alle goede voornemens voor mijn verblijf, zoals complete onthouding van social media
[Startups] Gül Akcaova over Sidekick Mattie
07-03-2018 | 10:35:02
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Gül Akcaova, oprichter en eigenaar van Sidekick Mattie
YouTube-ster Petrus onderzoekt social media perfectie in documentaire
28-02-2018 | 17:56:24
Peter de Harder, beter bekend als YouTube-ster Petrus is door de groei van schijnperfectie op social media een fysiek onderzoek gestart en heeft hier een documentaire over gemaakt
Tefal kiest voor Somention
28-02-2018 | 17:34:00
Tefal (Groupe SEB) brengt haar social media activiteiten onder bij Somention. Het social media bureau is verantwoordelijk voor de content creatie, community management en campagnes voor de social media kanalen van Tefal
[Forum] Wie is Miquela Sousa?
28-02-2018 | 12:00:00
Het Braziliaanse/Spaanse model Miquela Sousa uit Californië had binnen no time meer dan 600.000 volgers verzameld op haar Instagramaccount. Sousa niet echt, ze is een avatar en niemand weet van wie. Is dit de toekomst van influencermarketing? Met reacties van Sanoma, Coca-Cola, Join Marketing, The Gardeners en Kult&Ace
#Pyeongchang2018 op Twitter: 122.009 Nederlandse tweets
27-02-2018 | 11:23:23
De successen van de Nederlandse schaatsers zijn terug te zien in de stijging van activiteit op Twitter, want op 10, 11 en 15 februari was het tweetvolume in Nederland het hoogst
ING en JWT Amsterdam onderzoeken de waarde van vriendschap met Love Beats Money
23-02-2018 | 11:18:00
Love Beats Money is een sociaal experiment waarbij ING en JWT onderzoeken of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld
[Column] Remco Klöters: Gordon en Kevin, van lover naar loverboy
22-02-2018 | 13:23:00
Gordon’s belang bij het openbaar maken van de foto dient te worden afgewogen tegen het privacybelang van Kevin, die daarmee eerst als nieuwe liefde en daarna als de loverboy van Gordon werd neergezet
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
René van der Mark (RTL) contentstrateeg bij Storyboard
20-02-2018 | 13:53:00
René van der Mark zal samen met Content Creative Simon De Coninck de creatieve hub van Storyboard vormen
[Column] Arno Peperkoorn: Gijp de Trans
16-02-2018 | 22:49:00
Ik deelde mijn mening LinkedIn. Niet in een column, maar gewoon stukkie schrijven en delen. En toen… wauw! Ik was even vergeten dat je op LinkedIn alleen maar mag zeggen hoe geweldig jij bent of hoe geweldig iemand anders is
We adapt en Oogst creëren Facebookcampagne voor de Mazda CX-5
15-02-2018 | 12:56:00
We adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video heeft in samenwerking met digital marketingbureau Oogst een Facebookcampagne opgezet voor autofabrikant Mazda
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Domien Verschuuren over de dialoog met zijn online volgers
14-02-2018 | 13:48:00
In deze tweede aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Domien Verschuuren, radio-dj bij 3FM en online influencer
OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture samen verder
14-02-2018 | 11:04:00
Met de lancering van het nieuwe merk heeft het Zaanse softwarebedrijf een duidelijke propositie richting de internationale markt
MMA publiceert Social Media Monitor: YouTube en Instagram sterkste stijgers
12-02-2018 | 15:47:00
In het vierde kwartaal van 2017 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media met 5 procent gestegen. Vooral het aantal volgers op Youtube en Instagram neemt wederom fors toe
Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS
06-02-2018 | 12:11:03
De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met video’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van juryvloggers
SOCIAL.INC verwelkomt acht opdrachtgevers in januari
02-02-2018 | 11:58:00
SOCIAL.INC, bureau voor social media en content, verwelkomde in januari acht opdrachtgevers. Het bureau ging aan de slag voor onder andere ANWB en Eurosport
SportVibes en Helden Media ontwikkelen socialmediastrategie TeamNL
30-01-2018 | 16:59:58
In opdracht van NOC*NSF werken SportVibes en Helden Media samen aan de creatieve invulling van socialmediacontent en activaties rondom TeamNL tijdens de Olympische en Paralympische Spelen
Brandpunt+ onderzoekt neergang Facebook
29-01-2018 | 10:07:00
Liesbeth Staat reist voor Brandpunt+ af naar de geboorteplek van Facebook, Silicon Valley, om te zien of en hoe dit online sociaal fenomeen van zijn neergang kan worden gered
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick: Wat is betekenisvolle communicatie?
24-01-2018 | 10:14:00
In deze eerste podcast gaan wij op zoek naar kaders en sleuteltermen rondom betekenisvolle content, dialogen en engagement
Radio 538 gebruikt kracht van DOOH met inhakers op storm
18-01-2018 | 15:51:00
Radio 538 haakte vanaf 's ochtends vroeg op ludieke wijze in op de storm met Hierrr Met Je Rekening
Dion van der Spek creatief strateeg Studio Piraat
18-01-2018 | 11:40:48
Met een achtergrond als commercieel econoom en marketeer bij het Nederlandse bedrijf Secrid, is Van der Spek het piratenteam komen versterken
[Column] Isabelle Bolluyt: #generatiekloof
17-01-2018 | 12:48:00
De smartphone van mijn dochter, de puberella, plingt zich een glasbreuk. Een snelle blik leerde mij waar de pling-tsunami door veroorzaakt werd: tags. Keiharde tags. Waar ik, van de brave Hyvesgeneratie, nog hele berichten deelde (bronnen, foto’s, updates) zie ik hier de nieuwe OhMyGod-generatie vooral alles taggen
Blauw Gras aan de slag voor Bavaria
09-01-2018 | 13:53:43
Het Amsterdamse bureau zal de Brabantse familiebrouwer ondersteunen op het gebied van social media en campagnes
Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla
09-01-2018 | 12:08:22
In de eerste maanden van 2018 lanceert Squla een nieuwe campagne die onder andere bestaat uit een tv-commercial en verschillende socialmedia-uitingen
[Column] Ronja Slierendrecht: De onlinevideotrends voor 2018
04-01-2018 | 11:26:00
Het voorspellen van videotrends is lastig omdat er zoveel mogelijkheden en toepassingen zijn. Dat maakt het tegelijkertijd ook zo reuze interessant. Er is één voorspelling waar ik zeker van ben: kwaliteit wordt steeds belangrijker
#MeToo Issue van het Jaar 2017
28-12-2017 | 12:21:10
Nadat experts uit de communicatie- en mediawereld een eerste selectie van tien issues maakten, was het de beurt aan het publiek om te bepalen welk issue de gemoederen het afgelopen jaar het meest bezighield
KLM zet automatische beantwoording in met AI
19-12-2017 | 17:10:00
KLM neemt de volgende stap in het gebruik kunstmatige intelligentie binnen haar sociale media service. Voortaan wordt een deel van veelgestelde vragen automatisch beantwoord
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS
18-12-2017 | 12:39:00
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten
Snapchat introduceert het Lens Studio Partner-programma
15-12-2017 | 13:17:00
MediaMonks is een van de eerste creatieve partners die AR-lenzen gaat ontwikkelen voor adverteerders
ING Only Football ontvangt YouTube Silver Creator Award van Google
13-12-2017 | 13:21:02
Het kanaal is medio 2016 door ING gestart om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal. ING zal Only Football in 2018 als merk verder uitbouwen
[Onderzoek] Smartphone belangrijkste recruitmenttrend
12-12-2017 | 10:57:00
Recruitment via social media is ook populairder dan ooit. 94 procent van de bedrijven maakt hier gebruik van in het recruitmentproces
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
Expositie foto’s uit RTL 4-programma Het Perfecte Plaatje seizoen 2
28-11-2017 | 15:41:00
Het Perfecte Plaatje – De Expositie betreft een samenwerking tussen Museum Hilversum, Talpa, RTL en Canon
Consuwijzer start social mediacampagne
24-11-2017 | 10:26:00
The Odd Shop ontwikkelde voor Consuwijzer een social mediacampagne die consumenten waarschuwt voor de risico’s van het kopen via social media
Dentsu Aegis Network: Campagne op Twitter kan 40 procent hogere ROI opleveren
23-11-2017 | 09:58:15
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat marketingcampagnes op Twitter een 40 procent hogere return on investment kan opleveren ten opzichte van andere mediakanalen
Blauw Gras wint social media pitch VakantieVeilingen
22-11-2017 | 19:13:00
Het Amsterdamse bureau zal het veilingplatform volledige ondersteuning bieden op het gebied van digitale campagnes en social media
[Column] Deike Schulz: Het lieve, knusse internet
22-11-2017 | 13:02:45
Plop! Opeens landt een kleine, witte origamikikker in de sjoelbak. Waar net nog houten schijfjes met een noodgang heen en weer vlogen, kijken nu vijf paar ogen naar een vernuftig geknutseld schepsel van papier. Ik verbreek de stilte (in juf-modus): “Wie heeft jou dat geleerd?” Vriendin van mijn oudste dochter (en tevens de maakster van dit mooie werkje): “YouTube”
[Column] Erwin Fisser: Hashtags, piemels en D66
21-11-2017 | 09:51:00
Ik geloof niet dat ik sinds de kleuterschool nog iemand de aanblik van mijn ontblote piemel heb opgedrongen. En ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit onbedoelde piemels heb gadegeslagen
Exclusiviteit in platform HR-Communicatie.nl
20-11-2017 | 17:39:00
De vernieuwde site biedt HR- en communicatieprofessionals een afgeschermde omgeving om online in gesprek te blijven
Semilo werkt voor Vecozuivel
14-11-2017 | 15:22:58
Om de merken van Vecozuivel op de juiste manier te introduceren op social media heeft Vecozuivel het Amsterdamse bureau Semilo in de arm genomen
BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL
10-11-2017 | 09:44:00
BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram
BEAST vernieuwt tool Instawall
09-11-2017 | 09:28:00
Het digitale bureau BEAST heeft de fotocollagetool van Instawall vernieuwd, waardoor zowel het gebruiksgemak als de look & feel is verbeterd
NTR komt met webserie Nettiquette
08-11-2017 | 12:15:18
Regisseur Mea Dols de Jong legt samen met pubers hun ongeschreven regels op social media bloot
Speciale Twitter-emoji voor klimaattop VN #COP23
06-11-2017 | 14:16:00
Tijdens de 23e editie van de klimaattop, komt Twitter met een emoji voor iedereen die mee wil discussiëren over het event op het platform
Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow
03-11-2017 | 14:15:00
Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden in de nieuwe online spelshow Challenges Cup om een hoge geldprijs voor het goede doel
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
Qban maakt campagne Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever
02-11-2017 | 15:05:00
Voor de jaarlijkse Doe maar lekker duurzaam-campagne heeft bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld
Isobar creëert Halloweencampagne Fanta
01-11-2017 | 12:17:55
De campagne wordt uitgerold via Facebook, Snapchat, Instragram en YouTube en bestaat uit onder andere exclusieve Halloween cans, online video, social tutorials, Snapchatlenzen en social activaties
Isaac Diepenhorst partner en accountdirecteur Blauw Gras, Shaun Voogd creatief directeur
31-10-2017 | 12:50:07
Samen met Voogd neemt Diepenhorst zitting in het MT. Deze wordt gecompleteerd door oprichters Erik Wiese en Erjon Tuenter
[Column] Erwin Fisser: Leve de inhoud. Niet omdat het kan, maar omdat het moet
19-10-2017 | 09:42:00
De technologische vooruitgang staat niet stil, die versnelt alleen maar. En dus worden de nieuwste snufjes en mogelijkheden alleen maar vaker gebruikt om te maskeren dat we met lege communicatie bezig zijn. Retargeting, 4K-video’s in 360, off the shelf chatbots, drones, virtual reality, webdata-analytics, zelfs met het oude vertrouwde SEO kun je je communicatie slechter maken in plaats van beter
Twitter introduceert Video Website Card
17-10-2017 | 17:09:00
Video Website Card is een creatief format dat de kracht van video combineert met de mogelijkheid gebruikers terug te leiden naar een website
BNNVARA zendt 3Doc: #DJ uit over de jonge dj Bram Fidder
12-10-2017 | 13:02:00
Fidder groeit op als onderdeel van een generatie die zijn eigen succes kan creëren door zichzelf niet te laten zien zoals het werkelijk is, maar door op social media een tweede werkelijkheid uit te rollen
Influencercampagne Another City Trip moet bezoekers naar Eindhoven trekken
12-10-2017 | 11:30:00
De internationale influencercampagne Another City Trip is een initiatief van citymarketingorganisatie Eindhoven365 in samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek
Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
06-10-2017 | 11:04:00
Your Social en MEC Global lanceren de campagne #CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal
[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community
05-10-2017 | 11:53:00
Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
Twitter test karakterlimiet van 280 tekens
27-09-2017 | 13:01:20
De test vindt plaats voor alle talen waar cramming een probleem is; dit zijn alle talen behalve Japans, Chinees en Koreaans
INDIE en Code d'Azur ontwikkelen lens en campagne voor Tele2
22-09-2017 | 10:52:00
Tele2 komt met een Snapchat-lens voor instant dikkere lippen, grotere ogen en een strakkere kaaklijn. Met deze lens maakt iedereen de perfecte selfie
Starcom en Cheil lanceren Instagram Stories Canvas voor Samsung
22-09-2017 | 10:15:14
De Rulebreakers campagne voor de Samsung Galaxy S8 laat zien dat grenzen steeds verlegd kunnen worden, nu met Instagram Stories Canvas
RUMAG introduceert De Social Media Politie
21-09-2017 | 11:53:00
RUMAG start met een format om socialmediagebruik in het verkeer aan te pakken. Het programma De Social Media Politie gaat op zoek naar smartphonemisbruikers in het verkeer
Progress Communications wint Global SABRE PR Award
21-09-2017 | 10:47:00
Progress Communications heeft een Global SABRE PR Award gewonnen voor de Microsoft-campagne met de boyband B-Brave voor veilig internetgebruik
KRO-NCRV lanceert Snapchatlens tegen pesten
21-09-2017 | 10:18:00
De lens Open je mond tegen pesten, heeft inmiddels ruim 2,84 miljoen views behaald
Sir Hotels lanceert city guides op Instagram
20-09-2017 | 13:32:00
Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een stadsgids met lokale favorieten
Monsterboard lanceert premium job advertenties
18-09-2017 | 11:51:00
Monsterboard introduceert advertenties waarmee werkgevers zowel actieve als passieve kandidaten kunnen bereiken via social media
Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 | 09:19:00
Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering
Kin Community en EEN Media (Femmefab) kondigen creators en video content samenwerking aan
12-09-2017 | 09:23:00
Het Amerikaanse digital media & entertainmentbedrijf Kin Community en het Nederlandse EEN Media maken bekend dat zij per vandaag een strategische partnership zijn aangegaan.
Ziggo lanceert Youtube serie Binge
09-09-2017 | 18:34:00
Ziggo lanceert de wekelijkse Youtube-serie Binge. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.
The Gardeners pr, social & activatie bureau voor ten Cate
08-09-2017 | 18:13:00
The Gardeners is het nieuwe pr, Social Media en activatie bureau voor het Nederlandse ondergoedmerk ten Cate.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Anna Nooshin en Monica Geuze zoenend op cover LINDA.meiden
05-09-2017 | 22:14:00
In de nieuwe LINDA.meiden draait het om gewoon jezelf kunnen zijn. In dit nummer steken onder meer Anna Nooshin, Monica Geuze, Rens Kroes en vlogster Ruba Zai een figuurlijke middelvinger op naar vooroordelen, hokjes denken en online haters.
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
05-09-2017 | 07:31:00
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Storyboard ontwikkelt socialcampagne Qmusic’s Het Geluid
29-08-2017 | 14:08:00
Storyboard ontwikkelde Ik Wist Het!, een concept waarbij wordt ingehaakt op de emotie van luisteraars
KLM neemt WeChat Pay in gebruik
24-08-2017 | 08:57:43
KLM biedt klanten de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen via de online betaaldienst WeChat Pay op KLM.com en WeChat
Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media
23-08-2017 | 10:48:00
Jongeren spenderen gemiddeld 195 minuten per dag aan social media. Aan WhatsApp wordt de meeste tijd besteed: 75 minuten
#Hashtag bestaat 10 jaar
23-08-2017 | 10:25:28
Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden
[Column] Martin Leeflang: Hilarische Hornbach zeikt lekker terug op social media
22-08-2017 | 15:23:29
Natuurlijk is het belangrijk om als organisatie naar je klanten te luisteren en hierop in te spelen, maar met een random zeikbericht van één persoon, kun je als organisatie weinig
Analyse big data Twitter biedt kansen voor toerisme
17-08-2017 | 10:06:00
Door de informatie in Tweets slim te combineren, kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische hotspots zijn
Trailer high school comedy Misfit breekt records op social media
15-08-2017 | 17:35:00
Sinds de release heeft de trailer van de film Misfit ruim 310.000 views, 7000 likes en 1000 comments verzameld
Your Social aan de slag voor DAF Trucks
15-08-2017 | 13:20:31
Samen met DAF’s socialmediamanager wil Your Social de social kanalen naar een hoger niveau tillen
[Interview] Dimitri Heikamp - MPG. - over conversational commerce
08-08-2017 | 21:46:00
Een meer dan boeiend gesprek met Dimitri Heikamp over conversational commerce, chatbots, time-spend, messenger apps en de AH Groenteboost
Lieke Martens meest populaire Nederlands Elftal-speler op social media
08-08-2017 | 12:57:50
Dit blijkt uit een analyse van Meltwater. Het bureau onderzocht hoe vaak de namen van de speelsters tijdens het Europees Kampioenschap werden genoemd in Nederlandstalige berichten op social media
[Column] Roupert Muller: 6 seconds ads
08-08-2017 | 12:34:24
Onlangs kondigde Facebook aan dat zij samen met een aantal selecte adverteerders een nieuw format voor videoadvertenties willen ontwikkelen. De videoadvertenties kunnen vrij kort worden: het voornemen is advertenties van maximaal 6 seconden te tonen. Is dat echt de ideale lengte of is het een meesterzet van Facebook om nog meer advertentie-inkomsten binnen te harken?
[Interview] Gian Zandonà over solliciteren via social media
08-08-2017 | 10:52:00
Volgens Monsterboard gebeurt het steeds vaker: mensen vragen informatie over een vacature via WhatsApp of voeren een sollicitatiegesprek via Skype. We spreken met Gian Zandonà, Managing Director van Monster Worldwide, over deze recente ontwikkeling
Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions
07-08-2017 | 13:37:00
Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencermarketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de sterke merken van Hearst Netherlands centraal staan
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
03-08-2017 | 14:37:00
We zien Enzo met zijn broer en vriendin in de supermarkt. Een pakje kaas komt in beeld en vervolgens een reep witte kokoschocola. “Mijn favoriet, zo ontzettend lekker!”. Ook een doos chocoladekoekjes wordt duidelijk getoond; Enzo kreeg deze altijd van zijn oma, zo vertelt hij ons. Zou het?
[Column] Sietse Pots: Waarom Trump (nog) geen nieuwe communicatiedirecteur nodig heeft
01-08-2017 | 13:13:25
Trump omzeilt al tijden journalisten én zijn eigen woordvoerders met zijn tweets. Voor hem geen vergaderingen over de toonzetting en framing van diep doordachte statements, maar berichten van 140 tekens – recht uit het hart, vaak doorspekt met emotie en zonder ruis
&C snelst groeiende magazine merk op social media
28-07-2017 | 10:03:00
Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd
[Interview] Lucy van der Helm over de veelbesproken jongenscampagne van SIRE
27-07-2017 | 16:13:00
SIRE lanceerde een campagne om aandacht te vragen voor de (bewegings)vrijheid van jongens. Het sloeg in als een bom. Social media stroomden binnen no time vol met lof en kritiek. We spreken met de directeur van SIRE, Lucy van der Helm
Campagne Ogilvy Amsterdam en Philips voor Rijksmuseum
27-07-2017 | 10:52:31
Philips, Ogilvy Amsterdam en Rijksmuseum nemen ons mee in de medische wereld van de gouden eeuw via een socialcampagne
Sollicitaties steeds vaker via social media
25-07-2017 | 13:46:00
Uit het Monster Year Report van Monsterboard blijkt dat sollicitaties steeds vaker ook verlopen via social media
Weleda en MEC Wavemaker introduceren The Tiny Five
19-07-2017 | 09:58:00
Weleda introduceert The Tiny Five, de kleinste, maar meest belangrijke medewerkers in een reeks van vier video's
Booking.com onderzoekt relevantie social media en online reviews
17-07-2017 | 15:37:53
Booking.com heeft onderzoek uitgevoerd onder 18.000 mensen uit 25 landen wereldwijd om meer te weten te komen over de eerste 24 uur op reis
CLUSE kiest voor SuperHeroes Amsterdam
13-07-2017 | 18:31:00
Het snelgroeiende horlogemerk CLUSE kiest voor SuperHeroes Amsterdam voor het ontwikkelen van social media content en de communicatie- en brand strategie.
Warner Bros. en Dumpert starten samenwerking
13-07-2017 | 09:17:00
Televisieproducent Warner Bros. en videoplatform Dumpert hebben een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen
Roos: eerste digitale assistent voor energieadvies in Nederland
13-07-2017 | 07:12:00
De chatbot van Roos maakt het gebruikers mogelijk om hun contracten te beheren, stroom en gas te vergelijken en direct af te sluiten vanuit de chatomgeving
Buzzcapture en Emerce presenteren de Social Travel 30
06-07-2017 | 18:15:20
Welke Nederlandse reismerken scoren het best op social media? Buzzcapture en Emerce presenteren de kwartaalmonitor Social Travel 30. Met een verrassend grote rol voor vakantieparken/-huizen.
[Column] Didier Kick: Waarom je dingen moet liken die je niet leuk vindt
06-07-2017 | 13:58:00
Facebook, iedereen is er in meer of mindere mate mee bezig, zeker als je in de media- of marketingwereld werkt. Maar wat krijg je te zien? Dat bepaal je zelf, door te volgen, ontvolgen, liken, delen of te reageren
CBS: meer ouderen op social media
27-06-2017 | 17:53:00
Het gebruik van sociale netwerken onder 45- tot 65-jarigen nam toe van 70 procent naar 83 procent
[Column] Frank Waals: Wij van de media hebben spijt
26-06-2017 | 10:11:00
De media zijn weer in de media, je leest het overal. Mensen klagen over de hitte op Twitter, de ergernis over de indeling van de Facebook-feed laait weer op, LinkedIn zou te vaak als persoonlijke reclamezuil worden gebruikt
Roorda brengt ode aan de praatpaal
23-06-2017 | 14:30:00
Nico Dijkshoorn, Sanne Wallis de Vries en Ronald Giphart nemen met een ode afscheid van de praatpaal
Ze.nl Summerbody Onderzoek: liever geen bikinifoto's op social media
22-06-2017 | 14:18:00
9 op de 10 vrouwen hoeft haar bikinifoto niet op social media, tenzij haar lichaam er voordelig in uitkomt (19,3%) of alleen zichtbaar is voor vrienden (10,1%)
Fanta schakelt YouTuber Kelvin Boerma in
20-06-2017 | 16:12:00
Boerma, bekend van zijn YouTubekanaal Kalvijn, zoekt via social media naar de vier creatiefste jongeren van Nederland. Samen zullen zij 12 weken lang het Fanta Nederland marketingteam vormen
Dorst & Lesser opent kantoor in Brussel
20-06-2017 | 12:17:00
Vanuit het kantoor in Brussel bedient het socialmediabureau onder andere de huidige Belgische klanten Renault Benelux, Rituals België en Coty België
First Day of Spring zet millennialactie op voor Stedelijk Museum
15-06-2017 | 13:11:18
First Day of Spring bedacht de fotowedstrijd #deverliefdecamera om de Ed van der Elsken-tentoonstelling bij millennials onder de aandacht te brengen
KRO-NCRV start interactief online platform Yo Mo!
13-06-2017 | 16:01:35
Op het Facebook-platform Yo Mo! beantwoordt een team van social influencers vragen die spelen bij jongeren tussen de 15 en 26 jaar
KLM deelt vluchtinformatie via Twitter en WeChat
06-06-2017 | 15:46:34
KLM-passagiers kunnen wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat
Burson-Martseller: Nederlandse overheid meest interactief op Twitter
06-06-2017 | 11:07:21
Het Twitteraccount van de minister-president staat met 787.158 volgers in de top 10 van de meest gevolgde EU-leiders
Ajax-filter Ziggo uniek bereik van 2 miljoen Snapchatters
01-06-2017 | 10:14:00
Als hoofdsponsor van Ajax maakte Ziggo het mogelijk om de hele dag Snaps te voorzien van een filter in Ajax-stijl
VERTOV maakt campagne PostNL
29-05-2017 | 12:08:23
De verrassend dichtbij-campagne omvat een social video en een check-in-&-winactie voor consumenten
[Interview] Edwin Tromp over het vermarkten van voetballers
29-05-2017 | 10:59:00
Een aantal maanden geleden stapte Edwin Tromp in 90/24 Sports, een marketingbedrijf voor profvoetballers. Zijn eerste zet: het openen van een kantoor in Brussel, naast de bestaande kantoren in Amsterdam en Londen. Wij spreken hem over voetballers, internationale expansie en de grenzen van branded content
[Startups] Heyoe gaat concurrentie aan met Facebook
16-05-2017 | 14:52:00
Waar smartphonegebruikers meerdere apps gebruiken als Facebook, Instagram, Messenger en Whatsapp heeft Heyoe al deze functies geïntegreerd in één app
[Interview] Symen Jansma over de meest geinstagramde plekken ter wereld
16-05-2017 | 13:34:00
Online reisaanbieder TravelBird lanceerde onlangs een trendstudie naar de toeristische attracties die het meest terugkomen op Instagram. We spreken met oprichter Symen Jansma over de lijst, pretparken en reisapps
[Onderzoek] UM: Merken moeten inspelen op het moment van Nu
12-05-2017 | 13:16:00
In het tijdperk waarin consumenten een on-demand mindset hebben, moeten merken zich hieraan aanpassen om relevantie te bieden in het hier en nu
Magazine merken populairst op Facebook
11-05-2017 | 18:50:00
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken op social media met 4% gestegen ten opzichte van het vierde kwartaal 2016
[Interview] Marcel Molenaar over het succes van LinkedIn
11-05-2017 | 14:24:04
LinkedIn heeft onlangs de grens van 500 miljoen leden wereldwijd doorbroken. We spreken met Country Manager LinkedIn Benelux Marcel Molenaar over de laatste ontwikkelingen, LinkedIn’s potentie en het in kaart brengen van de wereldeconomie
Efteling meest geinstagramde toeristische attractie
11-05-2017 | 11:54:00
Online reisaanbieder TravelBird heeft de lijst Meest geinstagramde toeristische attracties gelanceerd. Deze studie rangschikt op basis van het aantal tags op Instagram 470 attracties
SuperHeroes Amsterdam lanceert From Dude To Diva voor Remington
09-05-2017 | 13:59:00
SuperHeroes Amsterdam zette de nieuwe stijltang Remington Air Plates in de bos krullen van een model en creëerde vier popdivalooks
Niet Mattie en Wietze, maar Domien meest besproken radio-dj
09-05-2017 | 12:05:00
Domien Verschuuren is de meest besproken dj van Nederland. Dj’s van de publieke omroep domineren het positieve sentiment
90/24 Sports opent kantoor in Brussel
09-05-2017 | 11:48:00
90/24 Sports helpt profvoetballers met het bouwen en exploiteren van hun merk, hoofdzakelijk via social media
Essent en SuperHeroes lanceren campagne over zonnepanelen
05-05-2017 | 09:19:00
Essent lanceert een campagne die inspeelt op barrières rond de aanschaf van zonnepanelen
Unox bereikt miljoenen views met Snapchat op Koningsdag
04-05-2017 | 08:52:00
Als eerste Nederlandse merk introduceerde Unox een camera take-over. De ideeën voor de lens en filter zijn ontwikkeld door creative content agency RIDE
500 miljoen leden voor LinkedIn
25-04-2017 | 10:17:11
Per seconde melden zich ergens ter wereld twee nieuwe professionals aan. Nederland passeerde recent de grens van 7 miljoen leden
Onderzoek Girlscene: één op de vijf tienermeiden deelt naaktfoto's van zichzelf
24-04-2017 | 15:04:00
Een kwart van de tienermeiden heeft weleens een naaktfoto van zichzelf gemaakt en die pikante foto’s houden ze lang niet altijd voor zichzelf
Persuade ontwikkelt sneakercampagne Aktiesport
21-04-2017 | 14:19:00
Aktiesport laat je zweven met nieuwe sneakercampagne
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
10-04-2017 | 21:24:00
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
[Column] Stefan Bothoff: Relevantie is het nieuwe bereik
10-04-2017 | 11:21:00
Waarom krijg ik dan steeds een hele televisiecommercial over shampoo met rijstcrème als pre-roll op YouTube? Ik zou er bijna een ad blocker door installeren
[Interview] Karlijn Vogel-Meijer over emoji's als de nieuwe wegwijzer van KLM
05-04-2017 | 12:38:29
Wat betreft social loopt KLM al jaren voorop. Karlijn Vogel-Meijer is Director Social en inmiddels meer dan vier jaar verantwoordelijk voor de ontwikkelingen binnen deze afdeling. Onlangs lanceerde ze een aanvulling op KLM-Messenger: emoji’s als wegwijzer. We spreken haar over deze nieuwe functie
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
Continuum bereikt binnen 4 maanden 100.000 abonnees op Youtube
24-03-2017 | 11:45:00
Het muziekformat Continuum is de enige boyband die elkaar nog nooit in levende lijve hebben ontmoet
OBILytics en SyncKroon lanceren MediaRate: media-rating-platform op basis van social engagement
21-03-2017 | 15:55:00
Op basis van duizenden online berichten wordt door het systeem realtime een rating gegeven aan alle televisieprogramma’s die worden uitgezonden tussen 18.00 en 24.00 uur
[Column] Deike Schulz: Cosiness ad absurdum - scripting your own media(life)
20-03-2017 | 09:21:53
Elk hoekje in huis wordt in scene gezet, meestal met een voorafgaand gepland socialmediaverhaal in het achterhoofd. Je wilt immers elk mooi moment vastleggen, delen en als een verhaal aan elkaar rijgen
Bedrock Magazine lanceert videoserie Random Acts of Kindness
20-03-2017 | 08:19:00
Bedrock Magazine lanceert de videoserie Random Acts of Kindness ter ere van de International Day of Happiness. Wat gebeurt er als we onbaatzuchtig aardig zijn voor anderen?
Adidas stopt met televisie reclame
20-03-2017 | 07:38:00
Sportmerk Adidas zoekt haar nieuwe klanten alleen nog op sociale media. Reden? Jongeren, de belangrijkste doelgroep van fabrikant van sportuitrusting, zijn niet meer te bereiken via televisie
Social media Maaslander naar Goud Uberconnected
14-03-2017 | 06:57:00
Goud Uberconnected wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe social mediastrategie van Maaslander
The Gardeners werkt voor nieuw zuivelmerk Holland Jersey
07-03-2017 | 09:27:00
Er is een nieuw zuivelmerk in Nederland: Holland Jersey. De zuivelfabrikant heeft The Gardeners gekozen als hun bureau voor overall campagne, activaties, pr en social
Carola van der Linden en Wessel Berkman lanceren The Social Selling Company
02-03-2017 | 10:43:00
Carola van der Linden en Wessel Berkman lanceren The Social Selling Company, een organisatie die bedrijven met een geïntegreerde benadering ondersteunt bij de nieuwste manier van commercie bedrijven
[Column] Rogier van Kralingen en Matthijs Pontier: The Media are Rigged
28-02-2017 | 12:55:00
Voor iedereen die nu zijn vrienden aan het verliezen is door politieke discussies hebben we een hart onder de riem: blame the media. En nee, niet zoals het Witte Huis doet natuurlijk. Maar veel dichter bij huis. Jouw eigen social media is rigged.
[Column] Roupert Muller: Bye bye LinkedIn?
28-02-2017 | 12:50:00
Ik zei gekscherend: “Over 10 jaar bestaat LinkedIn waarschijnlijk niet meer.” Waarop hij reageerde: “Misschien al over 5 jaar niet.” Een paar weken later zou blijken dat er wellicht een kern van waarheid in onze opmerkingen schuilt
OBI4wan neemt Buzzcapture over
28-02-2017 | 11:01:59
Klanten van beide partijen verkrijgen gecombineerde data-inzichten uit meer dan 20 miljoen online en social databronnen, evenals verschillende offline bronnen
[Column] Jeroen Verkroost: Kamergotchi, whiskyveiling, influencers… Algoritme is king!
26-02-2017 | 13:52:00
Als IAB directeur spreek ik regelmatig consumenten die niet blij zijn met de manier waarop er met ze omgegaan wordt op het internet.
[Column] Marc Teuwsen: Filmjunkies als laaghangend fruit
23-02-2017 | 09:15:00
Waar zijn de socialmediamanagers? De influencermarketingspecialisten? Waar is die revolte op functie- en personeelsgebied? Ik zie het nog niet
Forse stijging magazinemerken op YouTube en Instagram
22-02-2017 | 11:48:00
De meest populaire magazinemerken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE
Goud Uberconnected internationaal aan de slag voor Danerolles
22-02-2017 | 09:39:38
Danerolles en Goud Uberconnected gaan samenwerken op het gebied van social media-conversatie
Harley-Davidson Benelux kiest voor RIDE
21-02-2017 | 14:31:00
Harley-Davidson Benelux heeft het bureau RIDE gekozen om hen te helpen met de social campagnes in 2017
Groot deel ondernemers gebruikt geen socialmediabuttons
21-02-2017 | 11:22:00
Telefoonboek.nl onderzocht de websites in haar database en bekeek welke socialmediabuttons er gesignaleerd worden
MeMo² duikt in Snapchatgebruik
21-02-2017 | 10:45:01
Snapchat is het snelst groeiende sociale netwerk ter wereld en wil in 2017 naar de beurs. Adverteerders en mediabureaus op de Nederlandse markt tonen steeds meer interesse
Boomerang Create ontwikkelt socialmediacampagne voor ING
20-02-2017 | 16:53:00
ING heeft samen met Boomerang Create een campagne ontwikkeld die uitgerold wordt via social media en de ING Community
[Column] Sara Madou: Kleur kiezen in verkiezingstijd
20-02-2017 | 09:17:13
Wat je vanuit de (socialmedia)kanalen van je bedrijf of organisatie naar buiten brengt, kun je het beste beperkt houden als er geen coherente politieke groep aan je klanten/kopers/leden te hangen is
Social media steeds belangrijker voor tijdschriften
17-02-2017 | 10:43:00
Steeds meer tijdschriften zijn te vinden op social media. Vooral het aantal volgers op Youtube (+30 procent) en Instagram (+11 procent) neemt fors toe
Onderzoek: Zakelijk gebruik internet stijgt mondjesmaat
17-02-2017 | 09:39:00
Europese bedrijven maken nog relatief weinig gebruik van social media als Facebook, Twitter of Instagram
TamTam, Expand Online en a friend of mine aan de slag voor Gazelle
15-02-2017 | 11:58:13
Gazelle intensiveert de samenwerking met Dept. De fietsfabrikant werkt samen met 3 agencies van het bureaunetwerk aan haar gehele digitale kanaal
Bavaria kiest voor MEC Wavemaker als global partner voor social media en digitale activaties
13-02-2017 | 16:49:00
MEC Wavemaker is blij om bekend te kunnen maken dat Bavaria voor hen heeft gekozen als Global partner op het gebied van Social Media en digitale activatie voor hun portfolio van merken.
[Startups] Crowded maakt bouwen eigen community platform eenvoudig
10-02-2017 | 15:46:00
Crowded bouwt een plug and play community platform dat simpeler werkt dan WordPress
Boyband Continuum laat fans liefde verklaren in online video
10-02-2017 | 14:30:00
De boyband Continuum voegt liefdesboodschappen van fans toe aan hun videoclip op Valentijnsdag
Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
09-02-2017 | 10:11:00
Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
LegalMatters.com: Communiceren via WhatsApp kan grote gevolgen hebben
07-02-2017 | 16:36:00
Door rechters in Nederland wordt er steeds vaker bewijskracht toegekend aan WhatsApp-berichten
Snapchat meest gebruikt voor sexting
06-02-2017 | 09:11:35
76,1 procent van de naaktfoto’s of foto’s in ondergoed wordt verstuurd via Snapchat. Ook WhatsApp (47,8%) en Facebook (9%) zijn populair
Media Injection ontvangt Facebook badge voor Community Management
03-02-2017 | 11:51:45
Het complete social media management platform van Media Injection heeft nu een officieel erkende Facebook Marketing Partner badge voor de specialiteit Community Management.
TBWA\NEBOKO maakt commercial Heineken
02-02-2017 | 16:01:57
De commercial The Invention is via de socialmediakanalen van Heineken te zien en op de Nederlandse televisie
DigitasLBi ontwikkelt 360-gradenfilm voor FashionWeek Amsterdam en Samsung
02-02-2017 | 15:43:32
DigitasLBi filmde op de invite-only openingsavond van FashionWeek Amsterdam de drie besloten modeshows in 360 graden
Alcatel kiest Deepr voor PR en social media
31-01-2017 | 13:53:03
Alcatel, onderdeel van TCL Communication, heeft Deepr, het zusje van PR-bedrijf Whizpr, geselecteerd voor advies op het gebied van PR en social media
Chocomelcampagne door a friend of mine
31-01-2017 | 13:20:00
Onder de noemer Lekker Weertje wordt elke dag een live weerbericht gepresenteerd op Facebook en Chocomel.nl