Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3522868

bvA wil duidelijkheid en commitment van Facebook
02-07-2020 | 17:29:04
Namens Nederlandse adverteerders heeft bvA als brancheorganisatie van de adverteerders, op 1 juli 2020 een eerste verkennend gesprek gevoerd met Facebook. bvA wil van Facebook meer duidelijkheid en commitment
WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020
01-07-2020 | 14:35:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5
Kek Mama Cross Media Merk van het Jaar 2020
01-07-2020 | 11:11:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama
Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020
01-07-2020 | 10:53:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020
01-07-2020 | 09:19:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne
Hearst Netherlands lanceert campagne Pak deze zomer zelf goud
30-06-2020 | 14:26:00
Hearst Netherlands lanceert op 29 juni zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf goud, wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat
Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?
29-06-2020 | 16:11:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes
29-06-2020 | 10:48:34
Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs
Adverteerdersboycot Facebook, Twitter en Instagram wordt steeds groter
29-06-2020 | 00:27:00
Een steeds groter wordende groep van bedrijven heeft aangekondigd de komende periode Facebook, Twitter en Instagram in de Verenigde Staten te boycotten
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Eindredacteur
22-06-2020 | 14:21:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Eindredacteur
Jeroen Verkroost: Is Apple Evil? Een nieuwe Europese Nieuwssite? Wat kost Spot? Wil Google af van apps?
22-06-2020 | 10:13:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Start Something Priceless van MasterCard
19-06-2020 | 11:52:45
In de laatste commercial van MasterCard US wordt goed ingespeeld op het coronavirus en het fenomeen thuiswerken
[Onderzoek] Digital News Report 2020: Nieuwsinteresse in Nederland blijft hoog
17-06-2020 | 17:45:00
Het nieuwsgebruik in Nederland is sinds 2018 zeer stabiel. Dit blijkt uit het Digital News Report 2020 dat het Commissariaat voor de Media door Reuters Institute for the Study of Journalism heeft laten maken
IPG Mediabrands verwacht 12 procent daling mediabestedingen 2020
15-06-2020 | 17:29:00
Magna Nederland, onderdeel van IPG Mediabrands, verwacht dat de Nederlandse economie met 7,5 procent zal krimpen dit jaar om in 2021 te herstellen met 3 procent. Er zal een versnelde consoldiatieslag komen
[Onderzoek] Nielsen: mediabestedingen stegen met 3,9 procent in 2019
12-06-2020 | 14:46:44
De netto mediabestedingen in Nederland bedroegen in 2019 bijna 4,7 miljard euro, een stijging van 3,9 procent vergeleken met 2018. Dit blijkt uit het jaarraport netto mediabestedingen 2019 van onderzoeksbureau Nielsen
Ruud de Langen vertrekt bij Talpa Network
11-06-2020 | 10:44:00
Ruud de Langen, Chief Creative Officer, vertrekt per 1 oktober 2020 bij Talpa Network. Door een reorganisatie is besloten om Talpa Social, het videoplatform KIJK en de creatieve afdelingen op een andere wijze aan te sturen
Tweede Kamer wil overzicht van reclame uit onvrije landen bij online-influencers
10-06-2020 | 00:25:00
De Tweede Kamer wil dat de regering inventariseert hoe vaak online-influencers reclame maken voor onvrije landen zonder dat dit inzichtelijk wordt gemaakt voor hun volgers
Politiek wil sponsoring en sluikreclame voor kinderen op videoplatforms aan banden leggen
10-06-2020 | 00:20:00
Een verzoek voor het aan banden leggen van sponsoring van en sluikreclame in op kinderen gerichte video's op op videoplatforms, heeft een meerderheid gekregen in de Tweede Kamer
Jeroen Verkroost: Wat moeten merken met Black Lives Matter? Wat moeten wij ermee? Wat kunnen we ermee?
08-06-2020 | 14:33:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Medewerker Klantenservice Relatieplanet
08-06-2020 | 09:44:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Medewerker Klantenservice Relatieplanet
Unilever's Ben & Jerry's: Silence is not an option
04-06-2020 | 14:34:00
Steeds meer merken spreken zich uit tegen racisme en geweld naar aanleiding van de situatie in de Verenigde Staten. Ben & Jerry's, onderdeel van Unilever doet een expliciete oproep aan de Amerikaanse president Donald Trump
Social Friendz lanceert eigen webshop
04-06-2020 | 13:56:00
Social Friendz, de influencermarketing-agency van Hillenaar, heeft een eigen webshop gelanceerd. In de online shop kunnen (startende) influencers producten en diensten vinden
[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5
04-06-2020 | 11:26:00
Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
[Stages] Exterion Media zoek een Design Stagiair(e)
03-06-2020 | 11:18:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Design Stagiair(e)
[Stages] Exterion Media zoek een Marketing & Communicatie Stagiair(e)
03-06-2020 | 11:04:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Marketing & Communicatie Stagiair(e)
Jeroen Verkroost: Wat wil Trump écht - en Zuck niet? Waarom storten Amerikaanse universiteiten in?
01-06-2020 | 15:27:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
StukTV komt met De Stilste Show
29-05-2020 | 16:29:00
De komende zes weken is de Stilte Show te zien op het YouTube-kanaal van StukTV. Daarbij strijden Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens en een gast tegen elkaar en de geluidsbarrière
[Column] Bob Goulooze: Game over
29-05-2020 | 15:53:00
Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings- en doorzettingsvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes
Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?
25-05-2020 | 15:38:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?
18-05-2020 | 14:39:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer
15-05-2020 | 10:33:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse
Jeroen Verkroost: Trump vs. Fox? Wie is de baas op jouw telefoon? Airbnb in crisis? Luister jij mee op Twitter?
11-05-2020 | 12:21:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Jeroen Verkroost: Hoe zien media er straks uit? Wat is marketingerosie volgens Mark Ritson? Hoe houd je thuiswerken vol?
04-05-2020 | 15:14:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Verizon Media unveils platform targeting content owners
27-04-2020 | 12:59:07
Verizon Media has announced a host of capabilities meant to assist content owners, broadcasters and service providers monetize content in innovative ways and grow audiences.
Jeroen Verkroost: Hoe overleeft het nieuws corona? Welke video-app moet je hebben?
27-04-2020 | 10:53:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Augmented Reality op Snapchat dankzij AXE tijdens Koningsdag
24-04-2020 | 14:13:00
AXE geeft gebruikers van Snapchat op Koningsdag de mogelijkheid op Snapchat met een AR-Lens toevoegingen aan te brengen onder de noemer This King stays wild at home!
Timing kiest Vertigo 6 als social mediabureau
22-04-2020 | 15:28:00
Timing heeft Vertigo 6 uitgekozen als socialmediabureau. Vertigo 6 zal per direct socialmediamanagement en social advertising verzorgen ter promotie van de merken van Timing
Jeroen Verkroost: Wat is wereld 2.0? Ken jij de 19 paden naar groei? Heb je de Perspectives-video's al gezien?
20-04-2020 | 17:56:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Dorst & Lesser werkt voor Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
20-04-2020 | 12:13:00
Sinds 1 april 2020 is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland
[Interview] Jolijt Houweling van Social Friendz over influencermarketing
10-04-2020 | 16:08:00
Jolijt Houweling is oprichter van Social Friendz, een full-service influencermarketing agency. We spreken met haar over ontwikkelingen bij het bedrijf
Social content agency Dorst & Lesser werkt voor Nikon
08-04-2020 | 09:05:00
Vanaf 1 april 2020 schakelt Nikon Nederland Dorst & Lesser in als social content agency
Hearst Live and Women's Health event goes digital
07-04-2020 | 11:45:00
Hearst Women’s health 2020, UK's biggest health and wellness festival, went digital over the weekend through a new Get Fit Done Community Facebook page
Mannenmedia: SEO Trends voor 2020
03-04-2020 | 14:24:00
SEO blijft in 2020 een agendapunt voor veel bedrijven. Hoe blijf je zichtbaar? In deze tijd van het coronavirus waarin veel mensen thuiswerken, kan het tevens zijn dat je door de gevolgen van COVID-19 plotseling ruimte in je agenda hebt
Blauw Gras breidt managementteam uit met Gijs van der Togt
31-03-2020 | 10:33:00
Sinds 1 maart vervult Gijs van der Togt de rol van Strategy Director bij social content bureau Blauw Gras
Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?
30-03-2020 | 11:54:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Facebook en Google onder druk
26-03-2020 | 13:05:00
Net als andere bedrijven staan ook Facebook en Google onder druk. Variety schat in dat Facebook en Google gezamenlijk meer dan 44 miljard dollar aan reclamegelden ziet verdampen in 2020
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
25-03-2020 | 13:24:00
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0
20-03-2020 | 09:41:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold
[Cross Media Case 2020] Dyonne Brunings over The Roast Whopper
19-03-2020 | 11:08:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt de limited edition The Roast Whopper van Burger King voor als Cross Media Case. We spreken met Dyonne Brunings
[Cross Media Case 2020] Olivier Heimel over Boost 2 Berlin van Adidas
19-03-2020 | 10:31:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Boost2Berlin van Adidas voor als Cross Media Case. We spreken met Olivier Heimel
[Cross Media Case 2020] Josephine Kay over Cosmopolitans Augmented Reality cover
19-03-2020 | 10:09:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Cosmopolitans Augmented Reality-cover: bringing print to digital voor als Cross Media Case. We spreken met Josephine Kay
EBU schrapt Eurovisie Songfestival 2020, in 2021 alsnog in Rotterdam
18-03-2020 | 15:12:00
Het Eurovisie Songfestival 2020 dat op 12, 14 en 16 mei in Rotterdam gepland was, gaat niet door.De European Broadcasting Union (EBU) die de belangrijkste speler is rondom het Eurovisie Songfestival, heeft daartoe besloten
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: In the Name of Play van Fanta
10-03-2020 | 14:45:00
Maurice van Susante kwam een campagne tegen die draait om idioten. Maar dan op een positieve manier. Hoe kan dat? Hij legt het je haarfijn uit
ViacomCBS neemt YouTube-kanaal First over, voortaan MTV First
05-03-2020 | 17:40:00
ViacomCBS Benelux heeft het YouTube-kanaal First overgenomen van NewBe TV. Het kanaal zal voortaan door het leven gaan als MTV First. NewBe TV zal als producent programma's blijven maken voor MTV First in samenwerking met ViacomCBS
[Column] Floris Regouin en Reinier Rombouts: Doe digitaal, maar investeer in menselijk contact
05-03-2020 | 09:47:41
Toenemende technologisering verandert de relatie tussen mens, technologie en natuur. Die verandering gaat met hoge snelheid: robots krijgen menselijke trekken en slimme software en algoritmes digitaliseren de interacties tussen mensen en mens en computer
Bridget Maasland gezicht van PowerSlim
02-03-2020 | 11:03:00
Bridget Maasland is de komende maanden het gezicht van PowerSlim. Ze is te zien in de campagne van het afslankprogramma. Content- en influencerbureau Storyboard bedacht de pr-strategie
[Column] David de Jong: Economische crisis corona groter dan corona zelf?
01-03-2020 | 17:04:00
Corona grijpt om zich heen. Uiteraard is dat triest om te zien en diegenen die dat virus ondergaan: sterkte en hopelijk blijven we allemaal leven! De paniek in Europa en daarbuiten is echter zo groot dat die onmiddelijk impact heeft op de economie
[Cross Media Event 2020] Tom Jansen over Vertigo 6 en FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival
28-02-2020 | 12:45:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event. Aan het woord is Tom Jansen, marketing- en pr-manager van Vertigo 6
SAS gaat door met campagne What is truly Scandinavian
19-02-2020 | 13:45:00
Een reclamecampagne van vliegtuigmaatschappij SAS is onder vuur komen te liggen na kritiek van de politieke partijen Dansk Folkeparti en Sverigedemokraterna. SAS heeft aangekondigd door te gaan met de campagne
Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?
18-02-2020 | 14:19:00
Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Nick Kalse (Outbrain): Waarom het Open Web adverteerders nieuw bereik en bereik op grote schaal geeft in 2020
12-02-2020 | 15:43:00
Sociale media is onmisbaar voor het opbouwen van bewustzijn en verbinding met de doelgroep, het is altijd al een grote bron van bereik geweest voor adverteerders
Insight TV and renowned music festival Tomorrowland partner for Tomorrowland Winter
06-02-2020 | 13:44:00
The world’s most prominent electronic dance music festival, Tomorrowland, has partnered with leading 4K UHD HDR broadcaster and content creator Insight TV to broadcast its upcoming Winter event for the first time live in 4K UHD
Qmusic zoekt beste artiest voor Best Social Award
06-02-2020 | 13:11:00
Tijdens The Best Social Awards wordt eind april 2020 een nieuwe award uitgereikt. Radiozender Qmusic en The Best Social Awards slaan hun handen ineen en gaan op zoek naar de beste artiest op social media
Wayne Parker Kent maakt KNRM-magazine De Reddingboot
28-01-2020 | 09:52:00
Wayne Parker Kent is aan de slag gegaan voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij KNRM. Het contentmarketingbureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs
GoSpooky maakt TikTok-kanaal voor Basic-Fit
27-01-2020 | 11:49:00
De eerste TikTok-video’s die in samenwerking met een tiental internationale TikTok-creators zijn gemaakt, staan live
Comcast wil CNN International uitdagen met NBC Sky World News
23-01-2020 | 16:27:00
Comcast, eigenaar van onder meer NBC en Sky wil vanaf zomer 2020 de wereldwijde nieuwsdominantie van CNN International aanvechten met de lancering van NBC Sky World News
[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM
21-01-2020 | 12:57:00
5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team
Steeds meer ouderen gebruiken sociale media
20-01-2020 | 08:52:00
In 2019 gaf 87 procent van de personen van 12 jaar of ouder aan in de drie maanden voorafgaand aan het onderzoek sociale media zoals WhatsApp, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, LinkedIn, discussiefora of weblogs te hebben gebruikt
[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit
15-01-2020 | 13:55:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard
[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!
14-01-2020 | 15:54:00
Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts
Coming-out video Nikkie Tutorials al miljoenen keren bekeken
14-01-2020 | 09:58:00
De video op YouTube waarin Nikkie de Jager vertelt dat ze een transvrouw is, is binnen korte tijd al bijna 14 miljoen keer bekeken
Playlist DAF Trucker Tracks op Spotify
13-01-2020 | 10:09:00
Samen met DAF Trucks heeft Merkle een grote Spotify-campagne ontwikkeld, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun ultieme playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
[Column] Kenny de Vilder: De likeability van bosbranden
10-01-2020 | 09:23:00
Wat zorgt ervoor dat de ene brand meer aandacht krijgt dan de andere? Ik heb er geen cijfers van, het kan aan mijn eigen online bubble liggen, maar krijg toch het idee dat Australië veel meer mensen écht raakt dan Brazilië of Californië
[Interview] Henri Lessing en Jennifer Feaster: Simpele branded entertainment heeft weinig kans van slagen op YouTube
07-01-2020 | 16:06:00
AGE MEDIA is een internationaal bureau dat zich richt op YouTube. Ze helpen onder anderen creators op weg naar een grotere fanbase. We spreken met medeoprichter Henri Lessing en Jennifer Feaster, medeoprichter van Phoenix Media
[Interview] Tim van der Wiel: Short-form content is het nieuwe primetime
03-01-2020 | 11:43:34
GoSpooky is een jonge full service social agency, in 2016 opgericht door Liam Tjoa en Tim van der Wiel. We spreken met Van der Wiel over zijn succesvolle aanpak en socialmarketing
[Vacatures] MediaCom zoekt een Social Media Director
19-12-2019 | 13:00:00
MediaCom is op zoek naar een Social Media Director. Hij of zij stuurt het socialmediateam aan en leidt de commerciële groei van de afdeling. Hij of zij zorgt voor prachtige campagnes en tevreden klanten en geeft vorm aan het gehele proces
[Column] Marianne van Soomeren: Begin je eigen Facebook
17-12-2019 | 09:22:51
Begin oktober was ik bij het netwerkdiner van ons mooie Nederlands Medianetwerk. Cor Hospes was te gast om een keynote te verzorgen. Ja, die van vertrek bij Facebook en begin je eigen contentplatform
[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben
04-12-2019 | 23:00:00
Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar
30-jarige ACT verwelkomt Europese Commissie en wil bescherming Europese media-industrie
28-11-2019 | 14:22:00
Association of Commercial Television in Europe roept de nieuwe Europese Commissie op om het gat in regelgeving voor digitale initiatieven te dichten
Nieuwe editie Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 13:15:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries
Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds
11-11-2019 | 09:52:02
Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf
[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media
08-11-2019 | 16:01:00
Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media
RTL Group: gelijkblijvende kwartaalomzet met daling radio- en tv-omzet
07-11-2019 | 10:12:12
RTL Group heeft in het derde kwartaal van 2019 een omzet van 1,4 miljard euro behaald, net zoveel als in het derde kwartaal van 2018. De omzet in het radio- en televisiesegment daalde, zo blijkt uit een berekening van Nederlands MediaNetwerk
Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer
04-11-2019 | 10:05:32
Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach
Jeroen Verkroost: Newsweek, de streamingmarkt, Mashable, deepfakes en meer
28-10-2019 | 11:48:35
Steengoed verhaal over hoe het er achter de schermen aan toegaat op de Newsweek-redactie. Dit is de realiteit van journalistiek vandaag. Lezen!
Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit
21-10-2019 | 10:55:00
The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project
Herfstcampagne Pathé van start
15-10-2019 | 10:39:50
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  
14-10-2019 | 11:17:00
Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?
07-10-2019 | 10:05:36
The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf
VICE Media Group neemt Refinery29 over
03-10-2019 | 14:27:00
VICE Media Group neemt Refinery29 over. Refinery29 is een op vrouwen gericht lifestyle- en entertainmentmerk dat actief is in de Verenigde Staten, Canada, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk
Pathé zet Snapchat in bij werving medewerkers
01-10-2019 | 16:06:58
Pathé heeft in samenwerking met socialmediabureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Jongeren en studenten kunnen solliciteren met behulp van de voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR-lens
[Column] Erwin Fisser: Greta Thunberg, sletten, boze boeren, de overheid en ons falende brein
01-10-2019 | 15:35:37
Wat ons intellectueel onderscheidt van apen, is dat wij kunnen bedenken wat een ander denkt dat wij denken dat zij denken dat wij denken. Als dit zo'n belangrijk onderscheid is, waarom zijn wij er eigenlijk zo verschrikkelijk slecht in
Jeroen Verkroost: Hey, robot kopen? Objectieve journalistiek, kan dat? Alexa aan je vinger? Social Media Infographic?
29-09-2019 | 10:25:00
Martin Ford stelde in 2015 in zijn veelgeprezen boek Rise of the Robots vragen als “What are the jobs of the future? How many will there be? And who will have them?”. Sindsdien houden robots ons bezig
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
Talpa Network lanceert jongerenplatform NEW WAVE
20-09-2019 | 14:32:00
Talpa Network heeft het jongeren- en lifestylemerk NEW WAVE gelanceerd. NEW WAVE wil jongeren inspireren hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen
NU.nl lanceert nieuwssite NUjunior voor kinderen
19-09-2019 | 10:35:00
NU.nl begint NUjunior, een nieuwsmerk speciaal voor basisschoolkinderen, met online nieuws dat speciaal voor hen wordt gemaakt. Ook is er een Instagram-kanaal gelanceerd voor scholieren
[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?
16-09-2019 | 12:51:00
Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers
Storyboard komt met Influencer Audits
11-09-2019 | 16:14:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina's tellend rapport dat marketeers voorziet van inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
Contentplatform Newsroomie.com gelanceerd
11-09-2019 | 11:16:00
Newsroomie.com is een contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media
John de Mol vraagt rechter om vonnis te wijzen in Facebookzaak
10-09-2019 | 09:44:24
Na drie maanden onderhandelen met Facebook vraagt John de Mol de rechter om alsnog vonnis te wijzen in de zaak waarin hij van Facebook maatregelen eist om misbruik van zijn naam en foto in bitcoinadvertenties te stoppen
[Column] Arno Peperkoorn: Dag Twitter
04-09-2019 | 12:02:00
Donald Trump die dingen zegt. Ik vind er wat van. Talpa? Ik vind er wat van. En wat levert het op? Wat levert al dat delen van meningen onder aan de streep nu eigenlijk op? Verandert er iets? Stopt Derksen? Wordt zijn baas wakker? Slaapt Donald een nachtje minder goed door die mening van mij?
Half miljoen volgers voor NOS Stories: jongeren nemen redactie over
30-08-2019 | 11:38:00
NOS Stories laat voor één keer zijn redactie overnemen door volgers. Stories heeft meer dan 500.000 volgers. Bovendien viert het platform met nieuws voor jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat bijna z’n eenjarig bestaan
HEMA introduceert AI make-upfilter op Instagram
21-08-2019 | 11:45:00
HEMA introduceert het B.A.E. Instagramfilter. Met het make-upfilter kunnen Instagramgebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality
Dagelijkse posts van RUMAG op billboards Interbest
23-07-2019 | 14:57:00
RUMAG en Interbest komen deze zomer met een gezamenlijke campagne. Zes weken lang wordt er iedere dag een nieuwe RUMAG-snelwegpost op de digitale schermen van Interbest geplaatst
[Onderzoek] Grote invloed social media op boeken vakantie
16-07-2019 | 10:54:00
Uit onderzoek van de Reputatiefabriek blijkt dat 57 procent van de vakantiebestemmingen is geboekt vanwege beelden die men heeft gezien op sociale media
United Screens voortaan samen met Divimove
11-07-2019 | 11:56:00
RTL Group heeft haar online video-activiteiten uit Scandinavië, United Screens met Divimove gebundeld. Ook het Nederlandse RTL MCN zal deel uitmaken van deze gecombineerde entiteit
StukTV en Talpa komen met Puberende Bejaarden
05-07-2019 | 10:54:43
Puberende Bejaarden wordt geproduceerd door StukTV en wordt mede mogelijk gemaakt door Tele2 Nederland. De serie is vanaf 6 juli 2019 iedere zaterdag om 17:00 uur te zien op het YouTubekanaal van StukTV
GTST Stories op Instagram terug met tweede verhaal
28-06-2019 | 11:42:00
Vanaf maandag 12 augustus 2019 starten RTL Nederland en Endemol Shine op Instagram voor de tweede keer met GTST Stories: Hartsvriendinnen?
ZTACK zet radiomanagementsysteem Prepr in
24-06-2019 | 09:30:42
Jongerenplatform ZTACK zet voortaan Prepr in voor de uitzendingen. Prepr is een radiomanagementsysteem om content voor een programma te beheren
[Column] Bob Goulooze: Libra
21-06-2019 | 10:07:00
Hoewel al bekend was dat het eraan zou komen, werd ik toch begin van deze week opgeschrikt door het Facebook-nieuws. Het sociaal netwerk komt met een internationale cryptomunt genaamd Libra
Viacom start eigen Advanced Marketing Solutions naast RTL-BrandDeli
20-06-2019 | 14:21:00
Viacom International Media Networks Benelux is gestart met een eigen B2B propositie onder de naam Advanced Marketing Solutions. Hiermee wil het jongerenmerken meer aan haar binden
Video on demand groter dan lineaire televisie
20-06-2019 | 09:31:37
Video on demand (VoD) is lineaire televisie voorbijgestreefd. Het aandeel in kijkminuten van VoD (27 procent) is nu voor het eerst groter dan het aandeel van lineaire tv (24 procent)
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
31-05-2019 | 14:08:00
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
31-05-2019 | 10:55:00
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
Meisjes gebruiken sociale netwerken vaker dan jongens
27-05-2019 | 10:54:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Jongens gebruiken vaker spelcomputers met internet
[Column] Bob Goulooze: LinkedOut
23-05-2019 | 09:51:00
Sociale media zijn er niet om te discussiëren over al dan niet belangrijke onderwerpen. Twitter, Facebook... Ach, als één opmerking bij iemand verkeerd valt, ben je zomaar een inwoner van Mongolië, een racist, een communist, een rechtse bal of een gestoorde
[Column] Jerome Kuijken: Consistente content
20-05-2019 | 09:23:31
Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor
[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen
16-05-2019 | 12:48:54
Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content
Seeders: Ajax online nog nooit eerder zo populair
08-05-2019 | 12:34:00
Dankzij de voetbalsuccessen van Ajax in de Champions League is de Amsterdamse club wereldwijd populairder dan ooit. Dit blijkt uit onderzoek van Seeders
YouTubekanaal Gierige Gasten wordt onlineplatform Veronica
08-05-2019 | 10:32:00
Gierige Gasten Martijn Manschot, Niels Oosthoek en Joost Kraima gaan nieuwe social formats voor het platform ontwikkelen en worden medeverantwoordelijk voor de uitbouw van Veronica in het online domein
De Ochtend Show to go pakt vaste plek in de ochtend
26-04-2019 | 10:58:00
De eerste resultaten van De Ochtend Show to go zijn zeer positief. Sinds de start begin dit jaar trekt het initiatief van de Persgroep steeds meer kijkers. De ochtendshow is iedere werkdag tussen 07:30 en 9:30 uur live te zien op AD.nl en alle regionale titels van de Persgroep
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
28-03-2019 | 09:34:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG
[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys
26-03-2019 | 12:21:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG
[Cross Media Case 2019] Joan Hoekstra over de introductie van Mora Tostini
26-03-2019 | 11:13:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dentsu Aegis Network zendt de introductie van Mora Tostini van hun bureau Carat in als Cross Media Case. We spreken met Joan Hoekstra, Communications Director bij Carat
Internet-tak Naspers krijgt Amsterdamse beursnotering
25-03-2019 | 15:44:00
De internet-tak van het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers zal op de Amsterdamse beurs een notering verkrijgen. Hiertoe zal Naspers een aparte holding opzetten
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
[Cross Media Case 2019] Ingrid Walschots over Project Rembrandt
25-03-2019 | 12:19:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. De NTR zendt Project Rembrandt in als Cross Media Case. We spreken met Ingrid Walschots, Digital Creative bij de NTR
[Cross Media Case 2019] Renate van Dijk over Beemster & Chill
25-03-2019 | 11:10:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Beemster zendt Beemster & Chill in als Cross Media Case. We spreken met Renate van Dijk, marketeer commercie van Beemster
[Cross Media Case 2019] Kris Manders over Concentrate Bold
25-03-2019 | 09:38:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Defensie zendt de campagne Concentrate Bold in als Cross Media Case. We spreken met Kris Manders, Campaign Manager bij het ministerie van Defensie
[Vacatures] Havas Media zoekt Social Media Manager
22-03-2019 | 09:28:11
De Social Media Manager die wij zoeken voor de Havas Village is een ware rockstar in zijn/haar vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor het managen van social media platformen en de communities voor verschillende mooie merken
[Cross Media Case 2019] Lonneke Martens-Bos over Eneco, een StukjeZon voor iedereen
19-03-2019 | 12:04:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne Eneco, een StukjeZon voor iedereen in als Cross Media Case
YIMB monitort de socialmediaposts van automedia, -journalisten en -influencers
18-03-2019 | 14:02:31
Het bureau monitort de socialmediaposts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken
[Column] Maartje Blijleven: De waarde van communities
18-03-2019 | 11:05:40
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat de participatiesamenleving - die steeds verder digitaliseert - veel vraagt van de zelfredzaamheid van mensen. Digitalisering zorgt voor veel transparantie, en daarmee ook voor een explosie van informatie. Hoe ga je om met deze informatie-overload? Hoe geef je daar structuur aan?
Accenture neemt Storm Digital over
15-03-2019 | 10:38:00
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten
[Vacatures] VICE.com zoekt freelance Social Manager
14-03-2019 | 09:42:00
VICE is een van de snelst groeiende jonge mediamerken ter wereld. VICE bestaat bestaan uit een verzameling van fanatieke, jonge en creatieve schrijvers, art directors, fotografen en regisseurs, die actief zijn in de productie en distributie van websites, tijdschriften, films, dvd’s, boeken, televisie en muziek
[Cross Media Event 2019] Raoul van Wijk over FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival
12-03-2019 | 12:59:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event Aan het woord is Raoul van Wijk, mede-eigenaar van marketing- en pr-bureau Vertigo 6.
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
08-03-2019 | 13:29:00
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
[Startups] Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan over 5PM
01-03-2019 | 11:37:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Jelmer Wind, Tom Schoufs, Ronen Wolf en Peter Minkjan van 5PM
[Column] Paola Cassone: Instavriendje te huur
28-02-2019 | 12:53:00
Toen ik deze boodschap hoorde, dacht ik meteen aan een grap: een reisorganisatie bood vrijgezelle dames een vriend aan waarmee ze tijdens hun verblijf in Rome mee op de foto kunnen om hun reis op Instagram nóg leuker te laten lijken.
Eerste inzending Cross Media Awards 2019 door DAZN Group
28-02-2019 | 12:18:50
DAZN Group heeft haar campagne VZ FIFA 19 FRENZY ingezonden als case voor de Cross Media Awards 2019. Hierbij werden bekende influencers ingezet om twee doelgroepen te betrekken bij een eSportstoernooi
[Cross Media Case 2019] Manon Schalkwijk over sportmediabedrijf DAZN
28-02-2019 | 11:57:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. DAZN Group zendt de VZ FIFA 19 FRENZY in als Cross Media Case. Aan het woord is Manon Schalkwijk, Partnership Manager bij DAZN Group.
5PM breidt uit met partners Ronen Wolf en Peter Minkjan
22-02-2019 | 11:01:00
YouTube Strategy & Services Company 5PM voegt Ronen Wolf en Peter Minkjan toe als nieuwe partners. Hiermee verbreedt de startup zijn kennis en kunde op het gebied van Social Video Strategy, Revenue Optimization en Social Advertising
[Column] Maartje Blijleven: Facebook 15 jaar. Een terugblik
06-02-2019 | 11:08:00
Facebook heeft een omgeving gecreëerd waar je je lastig aan kunt onttrekken. Inmiddels maakt 94 procent van de Nederlanders van vijftien jaar of ouder met internettoegang gebruik van een Facebook-dienst
Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 09:26:43
Over 500 dagen barst het EK Voetbal los. Amsterdam is een van de Host Cities. Creative digital agency Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen
[Column] Remco Klöters: (A)social Influencers
23-01-2019 | 15:30:00
Ben jij een influencer met 100.000 echte volgers en een gemiddelde van 2.500 likes dan levert zo’n post je 20 euro op, bij iedere 100.000 extra volgers komt daar 20 euro bij. Zakt je invloed onder de 100.000, dan val je terug op de barterdeal en is de kleding zelf je vergoeding
[Column] Maartje Blijleven: Deze socialmediatrends zijn hot & happening in 2019
18-01-2019 | 13:26:00
Op misschien wel de meest spraakmakende dag van het jaar in de Nederlandse televisiewereld je tv-debuut maken. Dat overkwam mij toen ik naast Albert Verlinde, Jan Versteegh en Sebas Boers mocht aanschuiven als digital community expert bij 6 inside
[Column] Marianne van Soomeren: De funnel op zijn kop
18-01-2019 | 12:01:00
2018 sloot af met breaking news: het 4F-model vervangt AIDA. Maar is dit wel breaking news?
[Column] Wilbert van der Heijden: Gratis lunch bij fakebook
16-01-2019 | 10:59:00
Gratis lunch! Iedereen die werkt in de communicatie weet dat gratis niet bestaat maar past toch deze truc -in al zijn afgeleide vormen- dagelijks toe
Kees Tol versterkt team De Ochtend Show to go
15-01-2019 | 09:45:00
Presentator Kees Tol is toegevoegd aan het team van De Ochtend Show to go, het nieuwe online ochtendprogramma van het AD, Brabants Dagblad, BN DeStem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor
[Interview] Nisrine Sahla: NOS Stories zit middenin de doelgroep
10-01-2019 | 15:01:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories, dat nieuws brengt uit de belevingswereld van jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op dertien- tot en met achttienjarigen en biedt verhalen die hen op de hoogte houden van het nieuws, uitleg geven en ze helpen een mening te vormen. Wij spreken met Nisrine Sahla over haar werk en haar ambities
[Vacatures] Yune zoekt Head of Social
09-01-2019 | 13:12:00
Yune is een ambitieus en snel groeiend contentmarketingbureau met sterke ankers in online video en social media
[Bereiksonderzoek] Social media: bereik LinkedIn loopt snel terug
30-12-2018 | 13:50:00
YouTube bereikt op een haar na driekwart van de Nederlandse bevolking. In november nam het bereik van YouTube met 4,1 procent toe tot 11,7 miljoen. Facebook maakte precies de omgekeerde beweging. Het bereik van Facebook daalde met 4,1 procent
DeInfluencer50: Anna Nooshin meest invloedrijke influencer in Nederland
09-12-2018 | 16:19:00
Anna Nooshin staat op nummer 1 in de eerste editie van DeInfluencer50, de lijst van de meest invloedrijke influencers in Nederland
[Column] Paola Cassone: Phoneliness en permanxiety
27-11-2018 | 09:50:00
Smartphones bieden ons eindeloze manieren om op de hoogte te blijven. Sociale platformen, pushnotificaties, berichten en e-mail bombarderen ons met de laatste updates over familie, vrienden, werk en nieuws in real-time. Het resultaat van constante pings, klokkengelui en trillingen die schreeuwen om onze aandacht, is uitgeputting en afleiding
[Onderzoek] Influencers beïnvloeden gedrag KPI's
21-11-2018 | 11:58:00
Voor het eerst is de impact van het inzetten van Influencers op marketingdoelstellingen in kaart gebracht. Resultaten tonen aan dat aanbevelingen van Influencers een positief effect hebben op gedrag KPI's
Test je onlinemediakennis tijdens de Week van de Mediawijsheid
13-11-2018 | 11:09:26
Tijdens de nationale Week van de Mediawijsheid testen Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa de kijkers, het publiek en zeven bekende Nederlanders op hun kennis van de online wereld in de Mediawijsheidtest op NPO 3
[Bereiksonderzoek] YouTube gaat in Nederland Facebook voorbij
13-11-2018 | 08:57:00
De Amerikaanse techreuzen walsen zo ongenadig hard over de Nederlandse media-exploitant heen dat deze het ademen zo goed als onmogelijk wordt gemaakt. Wordt vaak gezegd. Maar zo simpel is het allemaal niet
De Persgroep lanceert Xtra Social: nieuwe vorm van sociaal adverteren
12-11-2018 | 17:29:00
Met deze oplossing kunnen merken hun social posts laten doorplaatsen als advertenties binnen de digitale nieuwsmerken van de Persgroep
24Kitchen en AD Koken & Eten lanceren Wat eten we vandaag?
12-11-2018 | 09:01:00
24Kitchen en AD Koken & Eten gaan antwoord geven op de meest gestelde vraag: Wat Eten We Vandaag? Gebaseerd op de wensen en voorkeuren van het publiek bieden ze 365 dagen per jaar een recept op hun gezamenlijke platformen
[Onderzoek] CBS: Bellen en televisiekijken via internet toegenomen
05-11-2018 | 13:36:00
Nederlanders gebruiken het internet steeds vaker om te bellen en om televisie te kijken. Belde in 2012 nog geen kwart van de bevolking van twaalf jaar of ouder via internet, inmiddels doet meer dan de helft dat
Talpa Network koopt StukTV
01-11-2018 | 02:23:00
StukTV zegt samenwerking met RTL op
[Nederlands Medianetwerk TV] Remco Klöters over Van Kaam Advocaten
31-10-2018 | 11:26:00
Van Kaam is een advocatenkantoor dat zich specialiseert in media- en informatierecht. In eerste instantie stond Van Kaam voornamelijk de traditionele media bij. De laatste tijd verschuift deze aandacht steeds meer naar jonge media
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
Lemon Scented Tea maakt campagne voor Nuon
23-10-2018 | 13:41:00
Nuon lanceert de Waardeerkant. De kaart is onderdeel van de Ome Jan-campagne, waarin Nuon blijvende klanten beloond met korting op hun energierekening
Hanna Verboom maakt documentaireserie voor National Geographic
22-10-2018 | 11:57:01
Alle afleveringen van de documentaireserie Plastic Sailors, waarin Hanna Verboom deelneemt aan een zeilexpeditie tegen plasticvervuiling, zijn online te zien bij National Geographic
Flow lanceert #flowsocialooo
16-10-2018 | 12:15:57
Flow ontwikkelt een reeks gifjes die je kunt instellen als Social Out of Office, door middel van #flowsocialooo. In de eerste week zijn de gifjes al trending online en miljoenen keren bekeken
Volledige programma Cinekid Festival bekend
08-10-2018 | 10:05:53
Cinekid Festival presenteert het volledige programma van de 32e editie, bomvol producties over dieren, de natuur en de huidige mediajungle waarin we leven. Ook is de online kaartverkoop van start gegaan
DeInfluencer50 2019 | De genomineerden
02-10-2018 | 16:24:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[MediaBelofte 2019] Genomineerd: Nisrine Sahla - redacteur en verslaggever bij NOS Stories
02-10-2018 | 10:05:00
Nisrine Sahla is redacteur en verslaggever bij NOS Stories. Ze is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2019. Wij spreken haar
[MediaBelofte 2019] Baba Touré over mediatalent
25-09-2018 | 10:38:00
Dit jaar wordt voor de vierde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment
Spreekbuis zet in op Whatsapp
17-09-2018 | 09:38:00
Tens Media gaat voor haar mediavaknieuwsplatform Spreekbuis.nl inzetten op WhatsApp als communicatiemiddel. WhatsApp zal worden ingezet voor breaking news, nieuwsbrieven, podcasts, chatapp, tiplijn helpdesk en interactive radio
VICE Video Everywhere: de one-stopshop voor adverteerders
14-09-2018 | 09:42:06
VICE Video Everywhere is een one-stopshop voor adverteerders die op grote schaal jonge mensen willen bereiken op alle platforms waar zij zich bevinden. In een landschap waar een groot tekort is aan premium, brand safe en viewable video inventory
Nicolaas Veul onderzoekt Instagram in #followme
11-09-2018 | 12:11:00
Nicolaas Veul onderzoekt in #followme de wereld van boostboys, bots, shout outs en betaalde likes uit Rusland. Met #followme produceert de VPRO de eerste crossmediale documentaire over Instagram op Instagram
The Gardeners ontwikkelt internationale campagne Supermom
05-09-2018 | 10:23:35
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
Social1nfluencers naar Talpa Network, oprichters Daan Sip en Niels Verhoeven vertrekken
24-08-2018 | 18:14:00
In aanloop naar de definitieve overgang van Social1nfluencers naar Talpa Network, is Suzanne Pronk op 1 maart begonnen als VP van Talpa Social
Beautyconcern Coty kiest Storyboard als social agency
24-08-2018 | 10:50:33
Coty heeft na een pitch gekozen voor content- en influencerspecialist Storyboard. Het Amsterdamse mediabedrijf wordt per direct verantwoordelijk voor de always-on social strategieën voor onder andere Max Factor en Rimmel London
[Column] Bob Goulooze: Vervang Elon Musk!
21-08-2018 | 14:24:00
Paypal-aanjager, Tesla-producent en Space-X-pionier Elon Musk ligt onder vuur van de SEC, de Amerikaanse beurswaakhond. ‘Terecht’ zal elke investor relations deskundige kunnen beamen
[Column] Jerome Kuijken: De achterkant van het bereik
20-08-2018 | 10:21:00
‘Wat is het bereik?’ Na het plaatsen van een advertorial of video op Facebook is dat altijd het eerste waar we naar kijken. In onze rapportages staat bereik bovenaan het KPI-lijstje, met daaronder de unieke bezoekers van de pagina
[Interview] Youp van ‘t Hek: Ik kies mijn woorden met zorg. Soms scherp, soms bot
03-08-2018 | 09:32:00
Woorden zijn zijn vuisten, zijn omhelzingen en zijn wijzende vinger. Cabaretier – maar ook presentator, columnist en auteur – Youp van ’t Hek brengt al decennia lang stad en land in beweging met zijn vlijmscherpe oog op de wereld. Wij spreken hem over zijn woorden, commercie, het veranderende medialandschap en een kanarie
Whatsapp maakt groepsbellen mogelijk
31-07-2018 | 14:41:00
Chatdienst WhatsApp heeft zijn videobelfunctie uitgebreid, waardoor maximaal vier gebruikers tegelijkertijd een gesprek kunnen voeren
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
Influencermarketing in mediapakket The online company
23-07-2018 | 13:34:22
The online company heeft sinds april haar mediapakket uitgebreid met influencermarketing. Het mediabureau zag de voordelen van deze trend en sloeg de handen ineen
[Column] Ronja Slierendrecht: De strijd tussen YouTube en IGTV barst los
16-07-2018 | 11:44:13
YouTube heeft geen goed jaar achter de rug; kanalen klagen over hun inkomsten en kijkers irriteren zich aan de onwillekeurige advertenties die voor, na en tijdens video’s worden getoond. Als Instagram de sterren een stabiele inkomstenbron kan bieden, kan het heel goed zijn dat veel influencers deze zomer overstappen
XXS Amsterdam creëert campagne @DigiDope voor Anderzorg
10-07-2018 | 10:58:58
Anderzorg brengt het verslavende karakter van social media onder de aandacht door zelf DigiDope; digitale dopamine, te dealen. De zorgverzekeraar wil aandacht genereren voor het probleem
[Onderzoek] On demand in opmars, ook op social media
10-07-2018 | 09:36:00
In de huidige maatschappij is er steeds meer behoefte aan maatwerk. Gepersonaliseerde advertenties, producten en service, we verwachten steeds meer van de bedrijven en organisaties waar wij dagelijks mee in aanraking komen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
[Column] Marianne van Soomeren: Tv en Facebook; zó 2017
03-07-2018 | 09:39:13
Adidas wordt een van de eerste bedrijven die producten rechtstreeks via een augmented reality-lens in de app verkoopt en overweegt Snapchat voor meer e-commercecampagnes in te zetten. Ik kan hier alleen maar bewondering voor hebben
Nieuwe gezichten bij contentbureau SOCIAL.INC
03-07-2018 | 09:10:28
SOCIAL.INC, een social- en contentbureau dat merken helpt bij het maken van verhalen via digitale media, heeft drie nieuwe collega's aangesteld
The Gardeners ontwikkelt socialmediastrategie Ellis Faas Cosmetics
20-06-2018 | 11:41:00
De strategie richt zich op zowel branding als social media performance. Het merk is opgericht in 2009 en wordt verkocht in 25 landen
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 08:57:37
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
EndemolShine maakt winnaar-NGO's Engage the Future bekend
13-06-2018 | 11:46:43
EndemolShine Beyond, de digital unit van EndemolShine Nederland, gaat deze NGO's helpen awareness rondom het thema women empowerment te vergroten
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Jack Daniel’s en Storyboard verlengen samenwerking
31-05-2018 | 11:55:00
Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft het contract met mediabedrijf Storyboard verlengd tot 2019. De bedrijven zijn content partners sinds 2011 en gaan met deze verlenging het zevende jaar in
EndemolShine Nederland helpt NGO's met online aanwezigheid
30-05-2018 | 11:45:00
EndemolShine Nederland gaat Nederlandse NGO’s die zich richten op women empowerment helpen hun online awareness te vergroten
[Column] Marianne van Soomeren: De grote schoonmaak
28-05-2018 | 12:27:39
Wie kent ze niet: de leuke grapjes die naar hartenlust op social media worden gedeeld. Vaak gebruikmakend van bestaande content: een plaatje, een filmpje, een cartoon of een foto. Het dreigt straks niet meer te mogen
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Ticketrunner werkt samen met ticketaanbieders
16-05-2018 | 16:27:37
Ticketrunner, de Duitse aanbieder van brand ambassador software voor events, maakt vandaag bekend dat het geïntegreerd is met bekende ticketaanbieders als Eventbrite, Paylogic, Universe, Ticket.io, Eventix, Reservix
Dorst & Lesser breidt uit met creatief team
09-05-2018 | 16:43:58
Dorst & Lesser heeft zich versterkt met een nieuw creatief team: Meinte Stinstra en Melissa Spiering. Hiervoor werkten zij samen bij FremantleMedia, waar ze zich hebben gespecialiseerd in video en formats ontwikkelden
Eventbrite ticketingpartner Instagram
09-05-2018 | 08:28:39
Vanaf nu kunnen eventorganisatoren een Get Tickets-knop aan hun profielpagina en Instagram-businessaccount toevoegen
Storyboard en ASICS verlengen samenwerking
08-05-2018 | 16:51:06
Het partnership tussen ASICS en Storyboard is verlengd tot 2019. Storyboard en ASICS werken sinds 2013 samen. Vanaf komend jaar bedient de social media aanpak meer dan alleen een awareness of engagement doelstelling
Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 | 09:58:50
Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs
[Column] Bob Goulooze: Onze Lieve Google
24-04-2018 | 13:05:15
Arjan Lubach vroeg zich af hoe het duivelse Facebook te beteugelen, of weer op het rechte pad te krijgen. Dat gaat niet lukken Arjan, want wij aanbidden allen Mammon, de geldduivel. Het is juist Mammon die het leven op aarde bepaalt
[Column] Marianne van Soomeren: Ik ben geen trol!
23-04-2018 | 10:49:00
Door social media verspreiden we vooral een mooi, succesvol beeld van onszelf, al dan niet een beetje opgepoetst. Juist al dat succes, al dat blije, maakt mensen onzeker. Want niet alles gaat natuurlijk altijd crescendo
[Column] Erwin Fisser: Oude mensen vs. het internet
23-04-2018 | 10:06:00
Ongeveer vijf jaar geleden zag ik in een documentaire een Schotse socioloog commentaar leveren op de maatschappelijke - nadelige - gevolgen van internet. De documentairemakers lieten in de volgende scene Evgeny Morozov zien, die naar het fragment keek. Met een brede grijns gaf hij zijn commentaar: "That's what you get when old people start talking about the internet"
OHRA introduceert Paarse Krokodil 2.0
16-04-2018 | 16:23:00
Verzekeraar OHRA komt na veertien jaar met een opvolger van de Paarse Krokodil tv-commercial. De reclame met een tergend bureaucratische zwembadmedewerker
Social Brands introduceert Influencers Platform
16-04-2018 | 13:04:00
Social Brands, de socialmediamarketingtool voor het maken van online campagnes, zet de volgende stap in het toegankelijk maken van online marketingcampagnes voor iedereen: het Social Brands Influencers Platform
QO Amsterdam kiest voor Lemon Scented Tea
11-04-2018 | 18:11:25
Na een pitch heeft QO Amsterdam gekozen voor Lemon Scented Tea als creatief bureau. Deze week opent het nieuwe hotel, gelegen in het opkomende Amstelkwartier in Amsterdam Oost, haar deuren
Playboy stopt met Facebook
29-03-2018 | 11:24:00
Playboy kondigt aan al zijn accounts op het sociale netwerk te deactiveren. Reden is onder andere de grote rel over het vermeende misbruik van gebruikersgegevens
[Column] Erwin Fisser: Alles wat je zegt, kan en zal tegen je gebruikt worden
27-03-2018 | 10:18:00
De nieuwe media, dat waren platforms die mensen aan elkaar zouden verbinden. Kennis is macht en wanneer iedereen over dezelfde kennis kan beschikken, zal het gelijkheidsideaal verwezenlijkt worden. Kennis blijkt inderdaad macht, maar dan moet je wel de juiste kennis hebben.
Influencers: voorlopig geen plannen om Facebookaccount te verwijderen
26-03-2018 | 10:54:00
Influencerplatform Join heeft het sentiment rond #deletefacebook gepeild bij haar influencers. De voorlopige conclusie: influencers zijn voorlopig nog niet van plan hun Facebookaccount te verwijderen
Black Panther meest getweete film aller tijden
26-03-2018 | 10:24:00
Black Panther is de film waar het meest over getweet is aller tijden. Met meer dan 35 miljoen Tweets, heeft de Marvel-blockbuster binnen no-time de wereld overgenomen De film stoot Star Wars: The Force Awakens van de Twitter-troon
[Cross Media Case 2018] Casper Sikkema over Kiezen met VICE
21-03-2018 | 15:11:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kiezen met VICE, ingestuurd door Vice Media Benelux, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Casper Sikkema Editor in Chief bij VICE Media Benelux
Promovendus RUG: Machtige partijen bepalen beeld verleden op social media
20-03-2018 | 13:39:00
Gebruikers met de meeste ervaring en gezag bepalen hoe verhalen op online platformen beklijven. Zo maken mainstream media de meeste zichtbaar blijvende filmpjes op YouTube en weerhoudt een handjevol redacteuren op Wikipedia andere gebruikers van het herschrijven van delen van het verhaal
YouTube sensatie Dylan Haegens lanceert bioscoopfilm 
20-03-2018 | 11:06:00
Dylan Haegens en Just Film Distribution maken bekend dat de familiefilm De Film van Dylan Haegens in augustus in première gaat in de Nederlandse bioscopen
[Cross Media Case 2018] Kiki Maaskant over Mens wat ben je mooi als je probeert van Menzis
20-03-2018 | 06:38:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mens, wat ben je mooi als je probeert is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Kiki Maaskant, account director Branded Partnerships bij Talpa Media Solutions
VICE Cross Media Exploitant 2018
20-03-2018 | 05:08:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. VICE Cross is Media Exploitant 2018
[Cross Media Event 2018] Pieter Bas Boertje over #jointheLIVErevolution en de Gouden Giraffe Event Awards
19-03-2018 | 08:45:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #jointheLIVErevolution van EventBranche is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Pieter Bas Boertje van D&B Eventmarketing
The Gardeners werkt voor Bamigo
16-03-2018 | 09:38:00
Bamigo heeft voor dit jaar de ambitie om flink te groeien. Na een pitch koos Bamigo voor allround creatief bureau The Gardeners
[Column] Deike Schulz: Social media en de dood? Lang leve social media!
15-03-2018 | 15:11:00
Eigenlijk zou het een midweekje weg worden. In het isolement van mijn favoriete Waddeneiland werken aan een wetenschappelijk artikel. De eerste dag ging het redelijk. Daarna kon ik, geveld door griep (wie niet) alleen maar rustig afwachten op genezing en de volgende boot naar de overkant. Ondertussen brak ik met alle goede voornemens voor mijn verblijf, zoals complete onthouding van social media
[Startups] Gül Akcaova over Sidekick Mattie
07-03-2018 | 10:35:02
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Gül Akcaova, oprichter en eigenaar van Sidekick Mattie
YouTube-ster Petrus onderzoekt social media perfectie in documentaire
28-02-2018 | 17:56:24
Peter de Harder, beter bekend als YouTube-ster Petrus is door de groei van schijnperfectie op social media een fysiek onderzoek gestart en heeft hier een documentaire over gemaakt
Tefal kiest voor Somention
28-02-2018 | 17:34:00
Tefal (Groupe SEB) brengt haar social media activiteiten onder bij Somention. Het social media bureau is verantwoordelijk voor de content creatie, community management en campagnes voor de social media kanalen van Tefal
[Forum] Wie is Miquela Sousa?
28-02-2018 | 12:00:00
Het Braziliaanse/Spaanse model Miquela Sousa uit Californië had binnen no time meer dan 600.000 volgers verzameld op haar Instagramaccount. Sousa niet echt, ze is een avatar en niemand weet van wie. Is dit de toekomst van influencermarketing? Met reacties van Sanoma, Coca-Cola, Join Marketing, The Gardeners en Kult&Ace
#Pyeongchang2018 op Twitter: 122.009 Nederlandse tweets
27-02-2018 | 11:23:23
De successen van de Nederlandse schaatsers zijn terug te zien in de stijging van activiteit op Twitter, want op 10, 11 en 15 februari was het tweetvolume in Nederland het hoogst
ING en JWT Amsterdam onderzoeken de waarde van vriendschap met Love Beats Money
23-02-2018 | 11:18:00
Love Beats Money is een sociaal experiment waarbij ING en JWT onderzoeken of mensen hun vriendschap of familieband belangrijker vinden dan geld
[Column] Remco Klöters: Gordon en Kevin, van lover naar loverboy
22-02-2018 | 13:23:00
Gordon’s belang bij het openbaar maken van de foto dient te worden afgewogen tegen het privacybelang van Kevin, die daarmee eerst als nieuwe liefde en daarna als de loverboy van Gordon werd neergezet
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
René van der Mark (RTL) contentstrateeg bij Storyboard
20-02-2018 | 13:53:00
René van der Mark zal samen met Content Creative Simon De Coninck de creatieve hub van Storyboard vormen
[Column] Arno Peperkoorn: Gijp de Trans
16-02-2018 | 22:49:00
Ik deelde mijn mening LinkedIn. Niet in een column, maar gewoon stukkie schrijven en delen. En toen… wauw! Ik was even vergeten dat je op LinkedIn alleen maar mag zeggen hoe geweldig jij bent of hoe geweldig iemand anders is
We adapt en Oogst creëren Facebookcampagne voor de Mazda CX-5
15-02-2018 | 12:56:00
We adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video heeft in samenwerking met digital marketingbureau Oogst een Facebookcampagne opgezet voor autofabrikant Mazda
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Domien Verschuuren over de dialoog met zijn online volgers
14-02-2018 | 13:48:00
In deze tweede aflevering van onze podcast over betekenisvolle communicatie praten wij met Domien Verschuuren, radio-dj bij 3FM en online influencer
OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture samen verder
14-02-2018 | 11:04:00
Met de lancering van het nieuwe merk heeft het Zaanse softwarebedrijf een duidelijke propositie richting de internationale markt
MMA publiceert Social Media Monitor: YouTube en Instagram sterkste stijgers
12-02-2018 | 15:47:00
In het vierde kwartaal van 2017 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media met 5 procent gestegen. Vooral het aantal volgers op Youtube en Instagram neemt wederom fors toe
Energize maakt online Mario Kart-campagne voor PLUS
06-02-2018 | 12:11:03
De campagne wordt voornamelijk aangejaagd met video’s op Snapchat, Instagram en Facebook, maar ook via de social kanalen van juryvloggers
SOCIAL.INC verwelkomt acht opdrachtgevers in januari
02-02-2018 | 11:58:00
SOCIAL.INC, bureau voor social media en content, verwelkomde in januari acht opdrachtgevers. Het bureau ging aan de slag voor onder andere ANWB en Eurosport
SportVibes en Helden Media ontwikkelen socialmediastrategie TeamNL
30-01-2018 | 16:59:58
In opdracht van NOC*NSF werken SportVibes en Helden Media samen aan de creatieve invulling van socialmediacontent en activaties rondom TeamNL tijdens de Olympische en Paralympische Spelen
Brandpunt+ onderzoekt neergang Facebook
29-01-2018 | 10:07:00
Liesbeth Staat reist voor Brandpunt+ af naar de geboorteplek van Facebook, Silicon Valley, om te zien of en hoe dit online sociaal fenomeen van zijn neergang kan worden gered
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick: Wat is betekenisvolle communicatie?
24-01-2018 | 10:14:00
In deze eerste podcast gaan wij op zoek naar kaders en sleuteltermen rondom betekenisvolle content, dialogen en engagement
Radio 538 gebruikt kracht van DOOH met inhakers op storm
18-01-2018 | 15:51:00
Radio 538 haakte vanaf 's ochtends vroeg op ludieke wijze in op de storm met Hierrr Met Je Rekening
Dion van der Spek creatief strateeg Studio Piraat
18-01-2018 | 11:40:48
Met een achtergrond als commercieel econoom en marketeer bij het Nederlandse bedrijf Secrid, is Van der Spek het piratenteam komen versterken
[Column] Isabelle Bolluyt: #generatiekloof
17-01-2018 | 12:48:00
De smartphone van mijn dochter, de puberella, plingt zich een glasbreuk. Een snelle blik leerde mij waar de pling-tsunami door veroorzaakt werd: tags. Keiharde tags. Waar ik, van de brave Hyvesgeneratie, nog hele berichten deelde (bronnen, foto’s, updates) zie ik hier de nieuwe OhMyGod-generatie vooral alles taggen
Blauw Gras aan de slag voor Bavaria
09-01-2018 | 13:53:43
Het Amsterdamse bureau zal de Brabantse familiebrouwer ondersteunen op het gebied van social media en campagnes
Boomerang Agency ontwikkelt campagne voor Squla
09-01-2018 | 12:08:22
In de eerste maanden van 2018 lanceert Squla een nieuwe campagne die onder andere bestaat uit een tv-commercial en verschillende socialmedia-uitingen
[Column] Ronja Slierendrecht: De onlinevideotrends voor 2018
04-01-2018 | 11:26:00
Het voorspellen van videotrends is lastig omdat er zoveel mogelijkheden en toepassingen zijn. Dat maakt het tegelijkertijd ook zo reuze interessant. Er is één voorspelling waar ik zeker van ben: kwaliteit wordt steeds belangrijker
#MeToo Issue van het Jaar 2017
28-12-2017 | 12:21:10
Nadat experts uit de communicatie- en mediawereld een eerste selectie van tien issues maakten, was het de beurt aan het publiek om te bepalen welk issue de gemoederen het afgelopen jaar het meest bezighield
KLM zet automatische beantwoording in met AI
19-12-2017 | 17:10:00
KLM neemt de volgende stap in het gebruik kunstmatige intelligentie binnen haar sociale media service. Voortaan wordt een deel van veelgestelde vragen automatisch beantwoord
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS
18-12-2017 | 12:39:00
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten
Snapchat introduceert het Lens Studio Partner-programma
15-12-2017 | 13:17:00
MediaMonks is een van de eerste creatieve partners die AR-lenzen gaat ontwikkelen voor adverteerders
ING Only Football ontvangt YouTube Silver Creator Award van Google
13-12-2017 | 13:21:02
Het kanaal is medio 2016 door ING gestart om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal. ING zal Only Football in 2018 als merk verder uitbouwen
[Onderzoek] Smartphone belangrijkste recruitmenttrend
12-12-2017 | 10:57:00
Recruitment via social media is ook populairder dan ooit. 94 procent van de bedrijven maakt hier gebruik van in het recruitmentproces
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
Expositie foto’s uit RTL 4-programma Het Perfecte Plaatje seizoen 2
28-11-2017 | 15:41:00
Het Perfecte Plaatje – De Expositie betreft een samenwerking tussen Museum Hilversum, Talpa, RTL en Canon
Consuwijzer start social mediacampagne
24-11-2017 | 10:26:00
The Odd Shop ontwikkelde voor Consuwijzer een social mediacampagne die consumenten waarschuwt voor de risico’s van het kopen via social media
Dentsu Aegis Network: Campagne op Twitter kan 40 procent hogere ROI opleveren
23-11-2017 | 09:58:15
Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat marketingcampagnes op Twitter een 40 procent hogere return on investment kan opleveren ten opzichte van andere mediakanalen
Blauw Gras wint social media pitch VakantieVeilingen
22-11-2017 | 19:13:00
Het Amsterdamse bureau zal het veilingplatform volledige ondersteuning bieden op het gebied van digitale campagnes en social media
[Column] Deike Schulz: Het lieve, knusse internet
22-11-2017 | 13:02:45
Plop! Opeens landt een kleine, witte origamikikker in de sjoelbak. Waar net nog houten schijfjes met een noodgang heen en weer vlogen, kijken nu vijf paar ogen naar een vernuftig geknutseld schepsel van papier. Ik verbreek de stilte (in juf-modus): “Wie heeft jou dat geleerd?” Vriendin van mijn oudste dochter (en tevens de maakster van dit mooie werkje): “YouTube”
[Column] Erwin Fisser: Hashtags, piemels en D66
21-11-2017 | 09:51:00
Ik geloof niet dat ik sinds de kleuterschool nog iemand de aanblik van mijn ontblote piemel heb opgedrongen. En ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit onbedoelde piemels heb gadegeslagen
Exclusiviteit in platform HR-Communicatie.nl
20-11-2017 | 17:39:00
De vernieuwde site biedt HR- en communicatieprofessionals een afgeschermde omgeving om online in gesprek te blijven
Semilo werkt voor Vecozuivel
14-11-2017 | 15:22:58
Om de merken van Vecozuivel op de juiste manier te introduceren op social media heeft Vecozuivel het Amsterdamse bureau Semilo in de arm genomen
BNNVARA maakt totaalbereik inzichtelijk met BIKL
10-11-2017 | 09:44:00
BNNVARA lanceert BIKL, een rapportage met de Bereik-, Impact, Kijk- en Luistercijfers. Op BIKL zijn de bereikcijfers te vinden van BNNVARA-titels op alle meetbare kanalen; radio, tv, websites, Facebook, Youtube, Twitter en Instagram
BEAST vernieuwt tool Instawall
09-11-2017 | 09:28:00
Het digitale bureau BEAST heeft de fotocollagetool van Instawall vernieuwd, waardoor zowel het gebruiksgemak als de look & feel is verbeterd
NTR komt met webserie Nettiquette
08-11-2017 | 12:15:18
Regisseur Mea Dols de Jong legt samen met pubers hun ongeschreven regels op social media bloot
Speciale Twitter-emoji voor klimaattop VN #COP23
06-11-2017 | 14:16:00
Tijdens de 23e editie van de klimaattop, komt Twitter met een emoji voor iedereen die mee wil discussiëren over het event op het platform
Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow
03-11-2017 | 14:15:00
Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden in de nieuwe online spelshow Challenges Cup om een hoge geldprijs voor het goede doel
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
Qban maakt campagne Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever
02-11-2017 | 15:05:00
Voor de jaarlijkse Doe maar lekker duurzaam-campagne heeft bureau Qban in opdracht van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn en Unilever de digitale creatie bedacht en ontwikkeld
Isobar creëert Halloweencampagne Fanta
01-11-2017 | 12:17:55
De campagne wordt uitgerold via Facebook, Snapchat, Instragram en YouTube en bestaat uit onder andere exclusieve Halloween cans, online video, social tutorials, Snapchatlenzen en social activaties
Isaac Diepenhorst partner en accountdirecteur Blauw Gras, Shaun Voogd creatief directeur
31-10-2017 | 12:50:07
Samen met Voogd neemt Diepenhorst zitting in het MT. Deze wordt gecompleteerd door oprichters Erik Wiese en Erjon Tuenter
[Column] Erwin Fisser: Leve de inhoud. Niet omdat het kan, maar omdat het moet
19-10-2017 | 09:42:00
De technologische vooruitgang staat niet stil, die versnelt alleen maar. En dus worden de nieuwste snufjes en mogelijkheden alleen maar vaker gebruikt om te maskeren dat we met lege communicatie bezig zijn. Retargeting, 4K-video’s in 360, off the shelf chatbots, drones, virtual reality, webdata-analytics, zelfs met het oude vertrouwde SEO kun je je communicatie slechter maken in plaats van beter
Twitter introduceert Video Website Card
17-10-2017 | 17:09:00
Video Website Card is een creatief format dat de kracht van video combineert met de mogelijkheid gebruikers terug te leiden naar een website
BNNVARA zendt 3Doc: #DJ uit over de jonge dj Bram Fidder
12-10-2017 | 13:02:00
Fidder groeit op als onderdeel van een generatie die zijn eigen succes kan creëren door zichzelf niet te laten zien zoals het werkelijk is, maar door op social media een tweede werkelijkheid uit te rollen
Influencercampagne Another City Trip moet bezoekers naar Eindhoven trekken
12-10-2017 | 11:30:00
De internationale influencercampagne Another City Trip is een initiatief van citymarketingorganisatie Eindhoven365 in samenwerking met contentmarketingbureau Zandbeek
Campagne #CompliMentos van start op World Smile Day
06-10-2017 | 11:04:00
Your Social en MEC Global lanceren de campagne #CompliMentos met een kickoff event tijdens World Smile Day op Utrecht Centraal
[Interview] Jorrit Kuipers over de samenwerking tussen EEN Media en Kin Community
05-10-2017 | 11:53:00
Het Amerikaanse digital media- en entertainmentbedrijf Kin Community en EEN Media maakten onlangs een strategisch partnership bekend. We spreken met Jorrit Kuipers, CCO en oprichter van EEN Media
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
Twitter test karakterlimiet van 280 tekens
27-09-2017 | 13:01:20
De test vindt plaats voor alle talen waar cramming een probleem is; dit zijn alle talen behalve Japans, Chinees en Koreaans
INDIE en Code d'Azur ontwikkelen lens en campagne voor Tele2
22-09-2017 | 10:52:00
Tele2 komt met een Snapchat-lens voor instant dikkere lippen, grotere ogen en een strakkere kaaklijn. Met deze lens maakt iedereen de perfecte selfie
Starcom en Cheil lanceren Instagram Stories Canvas voor Samsung
22-09-2017 | 10:15:14
De Rulebreakers campagne voor de Samsung Galaxy S8 laat zien dat grenzen steeds verlegd kunnen worden, nu met Instagram Stories Canvas
RUMAG introduceert De Social Media Politie
21-09-2017 | 11:53:00
RUMAG start met een format om socialmediagebruik in het verkeer aan te pakken. Het programma De Social Media Politie gaat op zoek naar smartphonemisbruikers in het verkeer
Progress Communications wint Global SABRE PR Award
21-09-2017 | 10:47:00
Progress Communications heeft een Global SABRE PR Award gewonnen voor de Microsoft-campagne met de boyband B-Brave voor veilig internetgebruik
KRO-NCRV lanceert Snapchatlens tegen pesten
21-09-2017 | 10:18:00
De lens Open je mond tegen pesten, heeft inmiddels ruim 2,84 miljoen views behaald
Sir Hotels lanceert city guides op Instagram
20-09-2017 | 13:32:00
Elk van de hotels in de collectie heeft een eigen Instagram-account, welke getransformeerd is tot een stadsgids met lokale favorieten
Monsterboard lanceert premium job advertenties
18-09-2017 | 11:51:00
Monsterboard introduceert advertenties waarmee werkgevers zowel actieve als passieve kandidaten kunnen bereiken via social media
Epidemie verzorgt introductie Frans beauty-merk Oenobiol Paris
15-09-2017 | 09:19:00
Het reclamebureau epidemie ontwikkelde in samenwerking met Vemedia Consumer Healtcare de positionering en de communicatie voor deze lancering
Kin Community en EEN Media (Femmefab) kondigen creators en video content samenwerking aan
12-09-2017 | 09:23:00
Het Amerikaanse digital media & entertainmentbedrijf Kin Community en het Nederlandse EEN Media maken bekend dat zij per vandaag een strategische partnership zijn aangegaan.
Ziggo lanceert Youtube serie Binge
09-09-2017 | 18:34:00
Ziggo lanceert de wekelijkse Youtube-serie Binge. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.
The Gardeners pr, social & activatie bureau voor ten Cate
08-09-2017 | 18:13:00
The Gardeners is het nieuwe pr, Social Media en activatie bureau voor het Nederlandse ondergoedmerk ten Cate.
Initiative Tomorrow ontwikkelt concept dat verboden zou moeten worden
07-09-2017 | 12:35:00
Initiative Tomorrow bedacht de strategie en het concept voor de Autodrop-campagne: Dropdolheid
Anna Nooshin en Monica Geuze zoenend op cover LINDA.meiden
05-09-2017 | 22:14:00
In de nieuwe LINDA.meiden draait het om gewoon jezelf kunnen zijn. In dit nummer steken onder meer Anna Nooshin, Monica Geuze, Rens Kroes en vlogster Ruba Zai een figuurlijke middelvinger op naar vooroordelen, hokjes denken en online haters.
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
05-09-2017 | 07:31:00
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Storyboard ontwikkelt socialcampagne Qmusic’s Het Geluid
29-08-2017 | 14:08:00
Storyboard ontwikkelde Ik Wist Het!, een concept waarbij wordt ingehaakt op de emotie van luisteraars
KLM neemt WeChat Pay in gebruik
24-08-2017 | 08:57:43
KLM biedt klanten de mogelijkheid om tickets en diensten te betalen via de online betaaldienst WeChat Pay op KLM.com en WeChat
Nederlandse jongere dagelijks drie uur op social media
23-08-2017 | 10:48:00
Jongeren spenderen gemiddeld 195 minuten per dag aan social media. Aan WhatsApp wordt de meeste tijd besteed: 75 minuten
#Hashtag bestaat 10 jaar
23-08-2017 | 10:25:28
Op 23 augustus 2007 stelde Twitter-gebruiker Chris Messina voor om de hashtag te gebruiken om conversaties op het platform met elkaar te verbinden