Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2848064

Nouveau brengt special over koningin Máxima uit
18-04-2019 | 09:55:28
De glossy Nouveau heeft een Máxima-special samengesteld. De uitgave draait om de koningins leven tijdens de afgelopen twintig jaar aan het Nederlandse hof
25-jarig Zo Zit Dat promoot nieuwsgierigheid kinderen
17-04-2019 | 14:57:00
Tijdschrift Zo Zit Dat bestaat 25 jaar. Het tijdschrift bevordert nieuwsgierigheid bij kinderen Nieuwsgierigheid is hét gedrag dat ons in beweging brengt om nieuwe kennis te vergaren
150ste nummer JAN verschenen
17-04-2019 | 14:25:00
JAN heeft het honderdvijtfigste nummer uitgebracht met Hadewych Minis op de cover. JAN wil met dit jubimeumnummer het thema Alles kan Samen onderstrepen
Roto Smeets vraagt faillissement aan
17-04-2019 | 11:42:00
Drukkerij Roto Smeets heeft een faillisement aangevraagd voor alle drukkerij activiteiten in Nederland. Dit heeft het moederbedrijf Circle Media Group aangekondigd middels een persbericht
[Column] Femke Leemeijer: Vrij Nederland en het zwarte gat
16-04-2019 | 10:48:00
Ward, mijn advies: maak geschiedenis door niet door te sukkelen, maar stop. Niet stilletjes en bescheiden, maar met een legendarisch, onvergetelijk, spraakmakend en enerverend laatste nummer. Go with a bang en durf te sterven
L’HOMO. richt zich voortaan op hele LHBTI-gemeenschap
15-04-2019 | 17:30:00
Na tien jaar richt het jaarlijkse magazine L’HOMO. zich niet alleen meer op homomannen maar op de hele LHBTI-gemeenschap
Carros en Residence draaien door; niet failliet
12-04-2019 | 13:18:00
Een zusterbedrijf in de holding van de bladen Carros en Residence, Pelican Media BV is failliet verklaard. Carros en Residence blijven bestaan en zijn niet failliet
Vriendin & platform VriendinnenOnline.nl lanceren speeddate voor vriendinnen
11-04-2019 | 11:39:00
Vriendin en het onlineplatform VriendinnenOnline.nl organiseren binnenkort een speeddate voor vrouwen om ze te helpen met het vinden van waardevolle vriendschappen en nieuwe vriendinnen
Nieuw magazine over liefde en relaties: Ik ook van jou
11-04-2019 | 10:59:00
Uitgeverij Mediawater brengt een nieuw magazine op de markt over liefde en relaties met de naam Ik ook van jou. Het magazine zal twee keer per jaar als glossy verschijnen
Libelle viert 85e verjaardag
10-04-2019 | 16:19:00
Op 13 april 1934 verscheen de allereerste Libelle. 85 jaar is Libelle als influencer een groot en invloedrijke vrouwen-mediamerk van Nederland
100ste nummer Vogue Nederland
09-04-2019 | 16:14:00
Het 100ste nummer van Vogue Nederland, mei 2019, wordt gevierd met topmodel Doutzen Kroes op de cover - haar achtste Vogue-cover - en vier grote interviews
New Skool Media lanceert House of Communities en New Skool Studio
04-04-2019 | 17:58:00
Het doel van de NSM House of Communities strategie is om de fans binnen de 18 communities meer te verbinden met de titels en elkaar
Karin Swerink algemeen hoofdredacteur LINDA.
02-04-2019 | 11:21:00
Karin Swerink is tot op heden hoofdredacteur van modetijdschrift VOGUE, uitgegeven door Hearst Netherlands. De ervaren bladenmaker is vanaf mei 2019 verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA.
[Interview] Eddy Guyt: 100%NL Magazine appelleert niet aan een leeftijdsgroep, maar aan een gevoel
01-04-2019 | 11:09:37
Eddy Guyt is uitgever van 100%NL Magazine en Soundz, welke hij in 2018 overnam. 100%NL Magazine viert in mei het 10-jarig jubileum. We spreken met de Volendamse mediaman over het beginnen van een magazine in de financiële crisis, het jubileum en commerciële samenwerkingen
[Cross Media Innovatie 2019] Sanne Groot Koerkamp over Dylan
29-03-2019 | 14:23:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst zendt Dylan in als Cross Media Innovatie. We spreken met Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur Quest magazine en Dylan
[Cross Media Merk 2019] Sanne Groot Koerkamp over Quest
28-03-2019 | 12:54:22
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Quest dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest
[Cross Media Case 2019] Aart Lensink over Uitblinkers in Zaken
28-03-2019 | 12:14:25
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Aart Lensink, directeur bij LVB Content Marketing
[Interview] Anke de Jong over het eerste virtuele model: Ik hoop dat Raven nog lang onderdeel blijft van Team Glamour
27-03-2019 | 09:18:00
Op de cover van Glamour staat voor het eerst een digitaal model: Raven. Het model is een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit. We spreken met hoofdredacteur Anke de Jong over de avatar, het digitale tijdperk en de scheidslijn tussen echt en nep
[Cross Media Case 2019] Aaltje Wiersma over VROUW.nl en EasyToys
26-03-2019 | 12:21:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt VROUW.nl en EasyToys: VROUW-lezeressen testen sekstoys in als Cross Media Case. We spreken met Aaltje Wiersma, manager crossmedia & projectmanagement bij TMG
[Cross Media Case 2019] Brechtje de Leij over de Independer transformatie
26-03-2019 | 10:24:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Independer zendt De Independer transformatie: van vergelijker naar experts in financieel inzicht in als Cross Media Case. We spreken met Brechtje de Leij, Head of Digital Product bij Independer
Ivo Janssens participeert met FIRA in GOOISCH… als lifestyle
26-03-2019 | 09:41:00
Voormalig 100%-NL magazine en Audax Media-directeur Ivo Janssens participeert met zijn onderneming FIRA in de kwartaalglossy GOOISCH …als lifestyle van Peter Contant en in diens online radiostation GOOISCH Music
[Cross Media Case 2019] Tjerk de Vries over Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial
26-03-2019 | 09:40:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt Rijksmuseum: High Society Privé Minispecial in als Cross Media Case. We spreken met Tjerk de Vries, contentregisseur bij TMG Natives
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
Taco van den Velde vertrekt na 23 jaar bij Voetbal International
22-03-2019 | 12:12:00
Taco van den Velde voegt zich bij de technische staf van Bert van Marwijk, die eerder deze week werd aangesteld als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten
Steeds meer Nederlanders lezen magazines digitaal
21-03-2019 | 10:35:43
Het aantal Nederlanders dat magazines digitaal leest, is in 2018 gestegen. Gemiddeld leest 34 procent van de Nederlanders magazines via de computer, smartphone, tablet of een ander apparaat
Hearst Create contentpartner Kenia's communicatiebedrijf Safaricom
14-03-2019 | 14:58:00
Hearst Create heeft een nieuw contract getekend met Safaricom, een groot telecommunicatiebedrijf in Kenia. Hearst Create zal voor Safaricom een magazine produceren
[Interview] Roger Verdurmen over Sanoma SYNC
14-03-2019 | 11:35:00
Sanoma Media introduceerde onlangs haar nieuwe full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC. We spreken met Roger Verdrumen, Concept & Strategy Director bij Sanoma over dit initiatief.
Mediabedrijven tekenen Charter Diversiteit
13-03-2019 | 14:25:00
Negen werkgevers uit de mediasector hebben het Charter Diversiteit getekend. AT5, BNNVARA, FunX, Human, KRO-NCRV, LINDA., NTR, Viacom en VPRO verklaren zich in te zetten voor meer diversiteit en inclusie in hun eigen organisaties
MAGNA brengt magazine REDEFINE uit
13-03-2019 | 08:00:00
MAGNA-magazine REDEFINE slaat een weg in van het verbeteren, herpositioneren en opnieuw uitvinden van het mediavak. Met een nieuwe look, want de vertrouwde MAGNA Outlook was volgens de makers na vier jaar toe aan een opfrisser
Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week
08-03-2019 | 12:02:00
Margriet en de vereniging MantelzorgNL willen dat er een mantelzorgvrije week komt. Hiertoe zijn zij een petitie gestart. Als mantelzorgers op vakantie willen, komen ze vaak van een koude kermis thuis bij hun zoektocht naar vervangende zorg voor hun naasten
Alexander Schippers wint Jos van Leeuwen Fotoprijs
08-03-2019 | 12:00:00
Fotograaf Alexander Schippers heeft de Jos van Leeuwen Fotoprijs voor de nieuwsfoto van 2018 gewonnen. Deze nieuwe fotoprijs is in het leven geroepen door ANP en Hollandse Hoogte. De prijs is vernoemd naar de Haagse nieuwsfotograaf Jos van Leeuwen
FT zet Readly in top 10 snelstgroeiende mediabedrijven
06-03-2019 | 14:37:00
Readly, de digitale abonnement-service voor magazines is gerangschikt in de top 200 van de Financial Times 1000-lijst van snelstgroeiende bedrijven in Europa. Readly is het zevende snelstgroeiende bedrijf in de mediacategorie
Shatho Beheer neemt tijdschriften Veen Media over
06-03-2019 | 11:51:00
Filosofie Magazine, Historisch Nieuwsblad, Maarten! en New Scientist worden per 1 juli 2019 onderdeel van Shatho Beheer. Shatho Beheer neemt de tijdschriften over van Veen Media, onderdeel van Veen, Bosch & Keuning Uitgevers Groep
Glamour zet virtueel model op cover
05-03-2019 | 12:24:00
Glamour zet voor het eerst een digitaal model op de cover. Het gaat om Raven, een optimistisch personage dat staat voor gelijkheid, duurzaamheid en diversiteit
Topmodel Imaan Hammam op cover Vogue
05-03-2019 | 11:08:00
Op de plek waar ze ooit verliefd werden, in Tulum, werden topmodel Imaan Hammam en haar vriend Lentini door Bibi Borthwick gefotografeerd voor het Nederlandse Modern Love-nummer van Vogue
[Nederlands MediaNetwerk TV] Mark Miedema over de events van Sanoma
04-03-2019 | 12:53:00
Mark Miedema is sinds 3,5 jaar Director Events bij Sanoma. Hij zorgt ervoor dat lezers en lezeressen op optimale wijze in contact komen met mediamerk, redactie en adverteerders
[Interview] Patrick van Hooy over 5 jaar Value Zipper
04-03-2019 | 11:22:00
Value Zipper bestaat in 2019 alweer vijf jaar. Het bedrijf timmert hard aan de weg met het verbinden van merken aan media, en branded content toevoegen aan speelfilms. We spreken met Patrick van Hooy, directeur/eigenaar
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
26-02-2019 | 14:13:00
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
Jet Roos CFO Talpa Network
22-02-2019 | 13:49:00
Jet Roos is per 18 maart benoemd tot CFO bij Talpa Network. Jet Roos was acting EO en CFO van eBay Classifieds Group Benelux. Eerder was aangekondigd dat CFO Shashi Baboeram Panday ervoor gekozen heeft om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media
Rob Stenders nieuwe columnist Soundz Magazine
22-02-2019 | 12:10:00
Rob Stenders, dj voor BNNVara op NPO Radio 2, heeft een nieuwe column verkregen in het muziekmagazine Soundz Magazine. Leo Blokhuis, muziekkenner, dj, schrijver en presentator heeft daarnaast een nieuwe rubriek gekregen met de titel Dossier Blokhuis
In de Wolken Festival van Ouders van Nu naar Expo Haarlemmermeer
21-02-2019 | 11:03:00
De tweede editie van het In de wolken Festival vindt plaats op 17 tot en met 19 oktober 2019 op een nieuwe locatie: de Expo Haarlemmermeer. Dit is een nieuwe locatie. Het festival voor nieuwe ouders en aanstaande ouders is een initiatief van Ouders van Nu, onderdeel van Sanoma
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
21-02-2019 | 09:48:00
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
Harper's Bazaar en BrandedUI organiseren International Women's Day Summit  
19-02-2019 | 11:27:00
Op woensdag 6 maart organiseren Harper's Bazaar Network Academy en BrandedU de International Women's Day Summit 2019 in De Hallen Studio's in Amsterdam. Twee dagen later is het Internationale Vrouwendag
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
[Onderzoek] Zin: 50+ vrouw voelt zich jonger
15-02-2019 | 12:17:00
Bijna 7 op de 10 vrouwen voelen zich, gemiddeld, 13 jaar jonger dan ze feitelijk zijn. Dat blijkt uit een onderzoek onder vrouwen tussen de 50 en 75 jaar uitgevoerd in opdracht van tijdschrift Zin
Coiffure Media Group neemt kappersbladen over van Vakbladen.com
15-02-2019 | 09:42:00
De merken die onder het nieuwe uitgeefbedrijf vallen zijn: Coiffure Magazine, Coiffuretv.nl, Coiffure Award, Estetica NL en One Hairdresser
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
14-02-2019 | 10:19:00
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord lanceert magazine Impact
13-02-2019 | 14:00:00
Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord is gestart met een nieuw magazine onder de naam Impact. Daarmee wil het ontwikkelbedrijf het noordelijkste deel van Noord-Holland etaleren
Sanoma verbetert winstgevendheid
08-02-2019 | 13:35:08
Sanoma heeft bekend gemaakt dat in 2018 haar operationele winst, gecorrigeerd voor incidentele baten en lasten, voor het derde jaar steeg naar EUR 197 miljoen. In 2017 was dit nog 179 miljoen euro
Libelle TV start talentenjacht naar opruimvlogger van Nederland
08-02-2019 | 13:14:55
Libelle en Libelle TV starten een talentenjacht naar de opruimvlogger van Nederland. De winnaar krijgt een wekelijkse vlog op Libelle TV en een artikel in Libelle. het vrouwenplatform van Libelle
Vakmedianet Groep neemt VMT, Voeding Nu en VMT Food over
08-02-2019 | 12:50:00
Vakmedianet Groep neemt per 1 maart de business to business-titels VMT, Voeding Nu en VMT Food over van MYbusinessmedia. Bij de overname zijn 10 medewerkers betrokken.Vakmedianet groep geeft al titels als Distrifood en Foodmagazine uit
Topmodel Lara Stone siert maartnummer van Vogue
06-02-2019 | 12:04:00
Exclusief voor Vogue Nederland werd Nederlands topmodel Lara Stone in Brighton gefotografeerd voor alweer haar vierde Vogue Nederland-cover
[Interview] Alexia Hageman: de moderne vakjournalist is de ideale contentmarketeer
05-02-2019 | 12:40:00
Tijdens de MVW LOF Nieuwjaarsbijeenkomst is Nursing uitgeroepen tot laureaat van de LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019. Wij spreken met Alexia Hageman, hoofdredacteur bij Nursing
[Interview] Yara Michels: Ik voel snel aan of een verhaal iets gaat losmaken
05-02-2019 | 10:54:00
Dit jaar voor het eerst genomineerd voor DeMedia100 en gelijk een plaats in maar liefst drie lijsten: DeInfluencer50, DeTijdschriften50 én DeMedia100. Hoofdredacteur van LINDA.meiden Yara Michels is een multitalent en vastberaden
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
Uitgeverij Credits Media brengt titels onder bij Aldipress
23-01-2019 | 10:08:00
Credits Media brengt per januari 2019 haar gehele assortiment bestemd voor de losse verkoop onder bij BV Aldipress, distributeur en trademarketeer van tijdschiften
Ouders van Nu maakt parkeerbord voor zwangeren
18-01-2019 | 11:53:00
Ouders van Nu ontwierp een ludiek verkeersbord dat werkgevers kunnen plaatsen op hun parkeerterrein. Zwangere vrouwen weten dan dat er een ruime parkeerplek beschikbaar is, waar ze makkelijk in- en uitstappen
Restyling voor Elsevier Weekblad
18-01-2019 | 09:28:00
Elsevier Weekblad heeft een nieuw jasje gekregen. Vanaf 24 januari is het magazine voorzien van meer pagina’s, mooier papier, een nieuwe vormgeving, extra rubrieken en nieuwe columnisten
Remy Ludo Gieling hoofdredacteur Management Team
15-01-2019 | 12:42:00
Remy Ludo Gieling is benoemd tot nieuwe hoofdredacteur van Management Team. Gieling volgt daarmee vertrekkend voorman Thijs Peters op
[Bladformule] Bas Vlugt: FourFourTwo
14-01-2019 | 22:41:00
F&L Media haalt alles uit de licentie wat erin zit. Ik bedoel: als je de licentie dan toch hebt; waarom zou je dan niet inzetten op het primair overnemen en vertalen van artikelen
BNR en Quest starten podcast BNR Questcast
09-01-2019 | 12:56:00
Quest en BNR Nieuwsradio zijn een podcast gestart: BNR Questcast met presentator Robin Rotman, BNR Nieuwsradio, en co-host Frank Beijen van Quest
Moeder Enzo Knol vlogger voor Libelle
07-01-2019 | 12:36:00
Irma Knol s de nieuwe vlogger van Libelle TV. Irma Knol is de moeder van vloggers Enzo en Milan Knol – samen goed voor 4 miljoen volgers op YouTube
Restyling Glamour en Lil' Kleine als gasthoofdredacteur
31-12-2018 | 11:34:00
In 2019 krijgt Glamour een luxere en volwassenere uitstraling, met dikker en mat papier en een matte cover. Om dit te lanceren is Lil’ Kleine in editie 3 Glamour’s eerste gasthoofdredacteur
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sanne Groot Koerkamp over Quest; Magazinemerk van het Jaar
30-12-2018 | 22:34:00
In december werden de Mercurs uitgereikt. Je wilt ze als uitgever allemaal winnen, maar is één absolute hoofdprijs, de Oscar voor tijdschriften; de Mercur voor Magazine Merk van het Jaar. Dit jaar won Quest, een uitgave van Hearst Netherlands. Nederlands MediaNetwerk was erbij en sprak de dag erna uitvoerig met winnend hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp
[Interview] Kees Wilbrink: Print blijft een geweldig medium in de mix
30-12-2018 | 17:05:00
Sanoma heeft zich in de afgelopen jaren met grote en minder grote bewegingen aangepast aan de wereld van nu en heeft zich getransformeerd van tijdschriften-uitgever tot een crossmediale speler. We speken met Kees Wilbrink, Commercial Director bij Sanoma
[Bereiksonderzoek] De Telegraaf, RTL Nieuws en LINDA. zien online bereik groeien
29-12-2018 | 13:34:00
Online bereik van de Telegraaf steeg in november 2018 met 20 procent tot 5,5 miljoen. Daarmee bereikt de Telegraaf online 34,6 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. Dat blijk uit de meest recente NoBo cijfers van Vinex
Sanne Visser verlaat WPG Media
20-12-2018 | 17:42:00
Per 1 januari 2019 stopt Sanne Visser als Directeur Uitgever bij WPG Media en Voetbal International. Die functie vervulde ze sinds augustus 2017
[Interview] Luc van Os: Inzichtelijk en meetbaar wil niet zeggen gratis
18-12-2018 | 13:33:00
Hearst Netherlands nam eind 2017 G+J Media over. Een jaar later is de integratie een eind gevorderd, maar nog niet afgerond. Ondertussen staat de wereld buiten ook niet stil. Wij spreken met CEO Luc van Os
Flow wint Mercur d’Or/LOF 2018
17-12-2018 | 08:52:26
Met de oeuvreprijs wordt een persoon of een magazinemerk geëerd vanwege langdurige en opvallende prestaties op de Nederlandse magazinemarkt
fonQ licentiepartner voor webshop vtwonen
14-12-2018 | 11:19:00
fonQ gaat als licentiepartner alle e-commerce activiteiten op vtwonen.nl per 1 april 2019 runnen voor vtwonen. Daarmee is ‘vtwonen by fonQ’ geboren
Quest wint Mercur Magazinemerk van het Jaar
14-12-2018 | 09:47:00
Jossine Modderman van LINDA.nl is Hoofdredacteur van het Jaar, Flow wint de oeuvreprijs Mercur d’Or/LOF-Prijs voor Magazines en Quest wint de Mercur Magazinemerk van het Jaar
[Column] Femke Leemeijer: Mijn Mercurs
14-12-2018 | 08:45:00
Ik tik dit stukje aan de vooravond van de Mercurs. Wanneer je deze column leest, kun je op de website zien wie de gelukkigen zijn, maar ik ben nu nog onwetend en zal je vertellen wie mijn winnaars zijn
Amnesty en Tosti Creative lanceren de glossy Glamoria!
12-12-2018 | 12:01:00
In Glamoria! vind je niet het laatste nieuws uit 't Gooi of de beste anti-aging tips. Als lezer kom je alles te weten over de hopeloze situatie in de Griekse vluchtelingenkampen
[Interview] Sanne Groot Koerkamp: Dylan Haegens veroorzaakt gekte, net Michael Jackson
11-12-2018 | 10:08:00
Dylan is de meest recente aanwinst van Hearst. Het nieuwe magazine is vernoemd naar - en gaat over - de populaire YouTuber Dylan Haegens. Aan Quest-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp om alles in goede banen te leiden en van Dylan een succes te maken
Miljuschka Witzenhausen columnist bij Flair
10-12-2018 | 14:12:00
In november verscheen het eerste nummer van Flair in de nieuwe stijl. Met onder andere een nieuwe columnist: presentatrice en tv-kok Miljuschka Witzenhausen
Samenwerking muziekmagazine Soundz en Ziggo Dome
06-12-2018 | 14:31:37
De samenwerking zal bestaan uit het inzetten van elkaars platformen voor concertnieuws en andere commerciële activiteiten
&C opent winkel en café, redactie verhuist
06-12-2018 | 14:20:00
Vanaf januari krijgt de redactie een nieuwe werkplek die gecombineerd wordt met een winkel en een café waar bezoekers producten kunnen kopen en koffie kunnen drinken
Vincent Siegelaar commercial director Hearst Netherlands
04-12-2018 | 21:01:00
Vincent Siegelaar wordt per 1 januari 2019 verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van Hearst Netherlands
[Interview] Rutger Houweling: Bever werkt zonder extern contentbureau
26-11-2018 | 12:00:00
Als Head of Content & Social van buitenwinkelketen Bever staat Rutger Houweling aan de basis van het net gelanceerde branded outdoormagazine Buitentijd. Het magazine en print spelen een belangrijke rol in de nieuwe crossmediale contentstrategie van Bever. Wij spreken Rutger Houweling over de bladformule en hoe journalistiek en commercie hand-in-hand kunnen gaan
Bekendmaking nominaties LOFonderscheiding voor Vakinformatie 2019
23-11-2018 | 14:13:00
De LOFonderscheiding voor Vakinformatie is de tweejaarlijkse kwaliteitsonderscheiding voor vakinformatieve media voor beroep en bedrijf
Hearst Create wint tijdens Grand Prix Content Marketing
23-11-2018 | 13:33:00
Lifestylecontentmarketingbureau Hearst Create heeft tijdens de Grand Prix Content Marketing 2018 de Bekroning Beste Fotografie ontvangen voor KLM’s in-flight magazine Holland Herald
AD en 24Kitchen brengen 24Kitchen Fijne Feestdagen Special uit
23-11-2018 | 08:44:47
De 24Kitchen Fijne Feestdagen Special is een bewaarnummer met 100 pagina’s aan recepten van 24Kitchen-chefs zoals Jamie Oliver, Donna Hay, Annabel Langbein, Danny Jansen en Mounir Toub
&C presenteert Trendboek AND SEE 2019
19-11-2018 | 14:01:00
&C brengt in samenwerking met L’Oréal en Etos het Trendboek AND SEE 2019 uit. In dit softcoverboek van 228 pagina’s vind je de trends voor volgend jaar
BlazHoffski koopt tv-rechten Alles rustig? van journalist Nick Klaessens
19-11-2018 | 11:25:00
De film- en tv-rechten voor de debuutroman Alles rustig? van Nick Klaessens zijn aangekocht door BlazHoffski. De komende maanden zullen zij het boek verwerken tot een mogelijke tv-serie
Gerard van Roekel winnaar National Geographic Fotowedstrijd 2018
19-11-2018 | 10:15:00
In de jury namen dit jaar fotografen Sacha de Boer, Marco Borsato, Ruben Smit, Frederik Buyckx en juryvoorzitter Aart Aarsbergen plaats
&C presenteert Trendboek AND SEE 2019
19-11-2018 | 10:09:01
&C brengt in samenwerking met L’Oréal en Etos het Trendboek AND SEE 2019 uit. In dit softcoverboek van 228 pagina’s vind je de trends voor volgend jaar
Gerard van Roekel winnaar National Geographic Fotowedstrijd 2018
19-11-2018 | 09:23:00
De foto van een eenzame figuur die een imposant zandduin in Namibië beklimt, heeft de National Geographic Fotowedstrijd 2018 gewonnen. Dat is tijdens de prijsuitreiking bekendgemaakt
38 nominaties Mercurs 2018
16-11-2018 | 11:37:00
In totaal zijn 38 nominaties in acht categorieën toegekend voor de 21ste editie van de Mercurs, de jaarprijzen van de magazine mediabranche
VIVA400-awards 2018 uitgereikt
16-11-2018 | 11:03:47
Voor de elfde keer zijn de VIVA400-awards uitgereikt aan de meest inspirerende en succesvolle vrouwen van Nederland. De awardshow werd gehost door vlogger Sanny Verhoeven en VIVA-hoofdredacteur Debby Gerritsen
Sanoma verkoopt Head Office België
16-11-2018 | 10:16:22
Head Office België gaat per direct zelfstandig verder. Head Office Nederland blijft onderdeel van Sanoma Media Netherlands
Sanoma verkoopt Head Office België
16-11-2018 | 08:14:00
Sanoma heeft Head Office België verkocht aan de oprichters van Head Office in België, Gilles van Lembergen en Tim Pauwels. Head Office België gaat per direct zelfstandig verder
Daphne Deckers gasthoofdredacteur Nouveau
14-11-2018 | 08:23:10
Hoe is het mogelijk dat de grootste bevolkingsgroep van Nederland zo goed als onzichtbaar is? Dat vraagt Nouveau’s hoofdredacteur Claudia Straatmans zich af. Ze brengt een ageless-editie uit met gasthoofdredacteur Daphne Deckers
[Bereiksonderzoek mediamerken] NU.nl en De Telegraaf versterken posities in online bereik
13-11-2018 | 11:39:00
Online bereik van NU.nl steeg in oktober 2018 met 3,2 procent tot 7,3 miljoen. Daarmee bereikt NU.nl 45,9 procent van de Nederlandse bevolking op maandbasis. De Telegraaf zal online bereik met 11,5 procent groeien
Redesign Veronica door CapeRock
13-11-2018 | 10:48:00
CapeRock ontwikkelde Veronica TV, Radio Veronica en het magazine als één merk. Verschillende elementen, geïnspireerd op het maritieme verleden, komen terug in alle uitingen (tv, digital, print)
[Interview] Rob Koghee (DigiMaQ): Wat heb jij de laatste tien jaar voor je abonnees gedaan?
12-11-2018 | 10:51:35
Rob Koghee trad een jaar geleden terug als CEO van New Skool Media om zich te kunnen richten op nieuwe samenwerkingen en overnames. Een resultaat daarvan is DigiMaQ, dat Rob Koghee samen met Push2Tablet ontwikkelde. Wij spreken hem over de nieuwe applicatie
Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 10:19:43
Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens
LINDA. realiseert exclusief interview met Michelle Obama
12-11-2018 | 10:07:00
De autobiografie van voormalig first lady Michelle Obama, Mijn Verhaal, verschijnt op 13 november 2018. LINDA. mocht haar als enig medium in Nederland interviewen
Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 09:46:00
Hearst lanceert Dylan Magazine. Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens
[Interview] Rob Koghee (DigiMaQ): Wat heb jij de laatste tien jaar voor je abonnees gedaan?
12-11-2018 | 09:20:00
Rob Koghee trad een jaar geleden terug als CEO van New Skool Media om zich te kunnen richten op nieuwe samenwerkingen en overnames. Een resultaat daarvan is DigiMaQ, dat Rob Koghee samen met Push2Tablet ontwikkelde. Wij spreken hem over de nieuwe applicatie
[Kijkcijfers] 1,2 miljoen mensen zien Max Verstappen Formule 1 GP van Brazilië net niet winnen
12-11-2018 | 07:49:00
Ongenaakbaar op nummer 1 Boer zoekt Vrouw (KRO-NCRV, Nederland 1), waar de boerenliefde inmiddels van het scherm spat. Er keken 3,4 miljoen mensen
Lancering voetbalmagazine FourFourTwo
08-11-2018 | 12:09:00
Voetbalmagazine FourFourTwo wordt in meer dan twintig landen uitgegeven en bespreekt naast de Premier League de grote Europese voetbalcompetities en de internationale sterren
TMG wint Native Advertising Award
07-11-2018 | 11:03:58
De mini-editie van Privé, gemaakt door de Natives-afdeling van TMG en Privé, in opdracht van het Rijksmuseum, is winnaar geworden van de internationale Native Advertising Award
Hearst Create wint Special Mention bij German Design Award
07-11-2018 | 09:53:41
Hearst Create heeft bij de German Design Awards een Special Mention gewonnen binnen de categorie Editorial met het inflight magazine van Kenya Airways Msafiri
Beau van Erven Dorens gasthoofdredacteur LINDA.man
06-11-2018 | 15:50:00
Presentator Beau van Erven Dorens is het nieuwe gezicht van de LINDA.man, de mannenvariant van LINDA. Hij neemt het stokje over van Johnny de Mol die vorig jaar gasthoofdredacteur was
Een queeste naar de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
06-11-2018 | 12:27:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert over kijk- en luistercijfers, maar over bereik van dagbladen en tijdschriften publiceren we veel te weinig. Hier volgt een verslag van een zoektocht naar bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 11:07:42
Margriet bestaat 80 jaar. Om dit te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
Delicious. komt met kookboek Delicious. Elke dag bijzonder!
06-11-2018 | 10:35:39
In Delicious. Elke dag bijzonder! staan meer dan 101 internationale gerechten met een twist door Food Director Phoebe Wood
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 10:24:14
Om het jubileum te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
Delicious. komt met kookboek Delicious. Elke dag bijzonder!
06-11-2018 | 09:38:15
In Delicious. Elke dag bijzonder! staan meer dan 101 internationale gerechten met een twist door Food Director Phoebe Wood
Een queeste naar de bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
06-11-2018 | 09:25:29
Mediumbereik is belangrijk voor adverteerders, mediabureaus en exploitanten. Hier volgt een verslag van een zoektocht naar bereikcijfers van dagbladen en tijdschriften
Uitgeverij Scala brengt Creëer Magazine uit
05-11-2018 | 10:19:00
Creëer Magazine is een honderd pagina's tellend tijdschrift, gericht op de moderne vrouw met een creatieve levensstijl. Creëer Magazine geeft tips om een eigen creatieve draai aan het leven te geven.
MKB-voorzitter Jacco Vonhof columnist De Ondernemer
02-11-2018 | 12:02:13
De column van Jacco Vonhof maakt onderdeel uit van een inhoudelijke vernieuwing van De Ondernemer. Er is een uitgebreider netwerk aan schrijvende experts binnen de ondernemerswereld samengesteld en er wordt meer eigen redactionele content gepubliceerd
Medialane richt zich op televisieproducties en live entertainment, Chantal Janzen gaat zelfstandig verder met &C
31-10-2018 | 11:03:00
MediaLane gaat zich volledig concentreren op content creatie voor televisieproducties en live entertainment. En volgt hiermee de internationale trend van de opmars van live entertainment
[MediaWeek] Nieuwe businessmodellen voor media-exploitanten
30-10-2018 | 00:25:00
Verreweg het belangrijkste nieuws afgelopen week was de overname van Independer door de Persgroep
L’OFFICIEL NL Anniversary issue: 10 jaar, 10 covers, 10 vrouwen
26-10-2018 | 12:18:43
De Nederlandse editie van het internationale modeplatform L’OFFICIEL bestaat tien jaar. Ter ere hiervan verschijnt deze maand een 400+ pagina tellend jubileumnummer met tien verschillende covers
Omzet Sanoma Media Nederland stijgt in derde kwartaal naar 106 miljoen euro
24-10-2018 | 08:16:00
De omzet steeg in het derde kwartaal door met name de successen bij Scoupy en de goede resultaten voor de losse verkoop
[Interview] Teun Naber over deelname van Autovisie aan de Media Rally 2018
23-10-2018 | 23:34:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Teun Naber rijdt mee met het Autovisie team. Wij bellen hem
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 17:45:00
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 10:59:45
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Floris Wyers over de deelname van Pure Luxe Media & Events aan de Media Rally 2018
23-10-2018 | 07:48:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Floris Wyers rijdt mee met het Pure Luxe Media & Events team. Wij bellen hem
Léon Bouwman naar New Skool Media
22-10-2018 | 19:03:00
Léon Bouwman wordt per 1 januari uitgever en directeur Line/Brand Extensions en Events bij New Skool Media
Het PR Bureau werkt voor Huawei en Quest
22-10-2018 | 09:22:22
Huawei slaat de handen ineen met Het PR Bureau. Dat is de uitkomst van de pr-pitch die het technologiebedrijf onlangs organiseerde. Het PR Bureau verzorgt in Nederland de marketing- en corporate pr-activiteiten
Miluska van ’t Lam opvolger Cécile Narinx bij Harper's Bazaar
16-10-2018 | 09:26:00
Miluska van ’t Lam is per 15 oktober 2018 benoemd tot hoofdredacteur van Harper’s Bazaar Nederland. Dit maken Luc van Os, CEO Hearst Magazines Netherlands, en Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands, bekend
Snippet Media brengt Saar Magazine vier keer uit in 2019
15-10-2018 | 13:45:00
Snippet Media gaat in 2019 vier keer Saar Magazine uitbrengen in print. De van oorsprong online titel is op verzoek van de lezers in 2017 voor het eerst in print verschenen
Nieuw bij ADR Nieuwsmedia (De Persgroep): Z en Zo
15-10-2018 | 09:57:00
De titels van ADR Nieuwsmedia vernieuwen met de bijlagen; Z en Zo. Met meer aandacht voor de regio, meer duiding, meer wetenschap en meer aandacht voor de wensen van de lezer
LINDA.brandstore op Schiphol
12-10-2018 | 09:51:00
Er is een LINDA.winkel geopend op de luchthaven Schiphol. Reizigers vinden er, naast het onlangs uitgekomen jubileumnummer, een uitgebreid assortiment aan LINDA.producten
Sanoma lanceert Donald Duck special voor dyslectische kinderen
09-10-2018 | 11:30:00
Sanoma lanceert Ducklexie, een speciale uitvoering van Donald Duck voor de lancering van de Dag van Dyslexie. Deze speciale editie is speciaal ontwikkeld voor kinderen die moeite hebben met lezen
Sanoma lanceert AutoWeek Campers
08-10-2018 | 09:00:13
Sanoma lanceert AutoWeek Campers. Het magazine ligt vanaf 2 oktober in de winkel en zal vijf keer per jaar worden uitgebracht. Het magazine van 100 pagina’s biedt inspiratie en informatie voor campereigenaren of geïnteresseerden
VIVA400 The Movement: topvrouwen bundelen hun krachten
05-10-2018 | 10:38:00
Inspirerende, ambitieuze en succesvolle vrouwen strijden in zes categorieën om een felbegeerde VIVA400-award
DeTijdschriften50 2019 | De Genomineerden
03-10-2018 | 00:38:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 18:03:00
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair
[Interview] Hoofdredacteur Marije Veerman over haar plannen met Flair
28-09-2018 | 10:56:15
Marije Veerman volgde deze zomer Leonieke Borghuis op als hoofdredacteur van weekblad Flair. Ervaring met hoofdredactie deed ze al op bij Fabulous Mama. Eens horen hoe ze die ervaring gaat inzetten met Flair en welke koers ze wil varen met het blad voor open-minded vrouwen
High Society Privé Mini Special genomineerd voor internationale Native Advertising Award
27-09-2018 | 13:17:00
De High Society Privé Mini Special, die afgelopen maart uitkwam, is genomineerd voor een prestigieuze Native Advertising Award in de categorie ‘Best Use of Print Media’
Renske Veldhoff hoofdredacteur Vriendin
27-09-2018 | 12:31:00
Audax Publishing heeft Renske Veldhoff benoemd als hoofdredacteur van Vriendin. De afgelopen maanden heeft zij deze functie reeds ad interim ingevuld
LINDA. bestaat vijftien jaar
24-09-2018 | 10:39:16
In het najaar van 2003 kwam de allereerste LINDA. uit. Vijftien jaar later ligt, aanstaande woensdag 26 september, het jubileumnummer in de winkel. Met niet één, maar vijftien Linda look-a-likes op de cover. LINDA. is de laatste jaren uitgegroeid tot een mediamerk
Runner’s World lanceert podcast Susy Q & A
19-09-2018 | 12:20:00
Topatlete Susan Krumins en hoofdredacteur Olivier Heimel bespreken in de podcast actuele ontwikkelingen in de loopwereld, het topsportleven van Krumins en beantwoorden vragen van luisteraars
Klaar Bavinck verantwoordelijk voor Allerhande bij MPG.
19-09-2018 | 09:53:00
Klaar Bavinck is bij communicatie- en contentmarketingbureau MPG. gestart als client content director. Ze is verantwoordelijk voor het crossmediaplatform Allerhande van Albert Heijn
Stage Entertainment Nederland en Vrouw met mini musicalspecial in De Telegraaf
15-09-2018 | 20:06:00
Magazine Vrouw brengt de start van het komende musical- en theaterseizoen extra onder de aandacht
Simone Kleinsma gasthoofdredacteur van Margriet
14-09-2018 | 12:09:00
Deze week is Simone Kleinsma gasthoofdredacteur van Margriet. ‘Haar’ Margriet staat in het teken van haar nieuwe leven na het overlijden van haar man Guus Verstraete
Josephine Kay benoemd tot hoofdredacteur Cosmopolitan
14-09-2018 | 10:28:00
Josephine Kay is gestart als hoofdredacteur van Cosmopolitan. Ze volgt Anne Marije de Vries Lentsch, die Hearst Agency gaat leiden, op
[Interview] Chantal Janzen: Veranderend televisielandschap brengt onrust - en dat is goed
12-09-2018 | 13:44:00
Alleskunner Chantal Janzen bekleedt een toptienpositie in DeMedia100. Naast theater, film en heel veel televisie, is ze uitgever van het magazine en merk &C. Net bevallen van zoon Bobby heeft ze even wat rustiger aan gedaan
New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen
10-09-2018 | 13:31:00
De uitgever stelt de online advertentieruimte volledig beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen
Value Zipper lanceert elfde editie van Boer zoekt Vrouw-magazine
07-09-2018 | 09:17:00
Het elfde nummer van Boer zoekt Vrouw-magazine verschijnt op 16 oktober. Het magazine bevat interviews met de vijf boeren en hun potentiële geliefden
Rob Kolkman volgt Marc Duijndam op als CEO van Sanoma Nederland
06-09-2018 | 09:34:00
Tot 1 januari 2019 blijft Susan Duinhoven CEO a.i.
David Vink leidt jury Mercurs 2018
05-09-2018 | 16:27:00
Acht juryleden gaan begin november de nominaties en winnaars vaststellen in negen categorieën
Voetbal International krijgt drie hoofdredacteuren
03-09-2018 | 15:38:00
Voetbal International benoemt Taco van den Velde, Peter Wekking en Pieter Zwart als driehoofdige hoofdredactie
Celeste Boddaert hoofdredacteur OPEN Rotterdam
03-09-2018 | 12:03:00
Celeste Boddaert is per 1 september 2018 benoemd tot hoofdredacteur van OPEN Rotterdam. Zij volgt de huidige hoofdredacteur Rob Freijssen en initiatiefnemer van OPEN Rotterdam op
Fabulous mama werkt samen met 24baby.nl
03-09-2018 | 09:47:00
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen per 3 september hun krachten. De website Fabulous mama is geheel vernieuwd door het team van 24Baby en wordt voortaan door hen beheerd
Nicolette Fox hoofdredacteur vtwonen
28-08-2018 | 16:04:00
Sanoma maakt bekend dat Nicolette Fox, nu adjunct-hoofdredacteur bij Libelle, per 1 september start als hoofdredacteur van vtwonen. Zij volgt hiermee Carlein Kieboom op
Mark Mackintosh hoofdredacteur Columbus Travel
22-08-2018 | 15:02:22
Na dertien jaar lang het reismagazine Columbus Travel te hebben geleid, dragen oprichters Louise ten Have en Matthijs de Groot de mantel van het hoofdredacteurschap over aan Mark Mackintosh
Sanoma lanceert Tina Awards
18-08-2018 | 13:18:00
Sanoma reikt dit jaar voor het eerst de Tina Awards uit. Populaire artiesten en influencers als Lisa & Lena, Lil’ Kleine, Marije Zuurveld, Kalvijn, Maan, Vajèn van den Bosch en Joy van BeautyNezz strijden om deze onderscheiding
Mini-documentaire toont out-of-office-experiment Elle
17-08-2018 | 11:58:20
De volledige redactie van Elle verruilt voor een week de gebruikelijke office voor landgoed Ullerberg te Ermelo. Dit naar aanleiding van de nieuwe thema's: land, natuur, creativiteit en community
Mercurs: twee nieuwe categorieën en inzendingen van start
16-08-2018 | 15:50:00
Het thema Media in Motion haakt in op de veranderingen in de tijdschriftenbranche waarbij het magazinemerk in almaar nieuwe vormen op verschillende platforms verschijnt
Marc Duijndam verlaat Sanoma per direct
15-08-2018 | 07:59:00
Marc Duijndam: “Sanoma is een prachtig bedrijf met vele kansen en uitdagingen, maar ik heb gemerkt dat een bedrijf als Sanoma toch niet geheel aansluit bij mijn persoonlijke ambities."
Septembernummer Harper’s Bazaar in teken van kunst
14-08-2018 | 15:24:00
Is mode kunst? Met die grote vraag in het achterhoofd heeft de redactie van de Nederlandse Harper’s Bazaar haar jaarlijkse septembernummer gemaakt.
Helden strikt interview met oud FIFA-baas Sepp Blatter
13-08-2018 | 09:47:00
In 2015 werd Blatter afgezet door de mondiale voetbalbond en voor zes jaar geschorst. Frits Barend ging bij Blatter langs in Zwitserland
Runner’s World en Bicycling van WPG naar Hearst
18-07-2018 | 08:25:33
De titels werden door WPG Media uitgegeven op basis van een licentie met het Amerikaanse Rodale Inc. Eind vorig jaar kondigde Hearst Magazines Inc. de overname aan van Rodale
HandicapNL lanceert magazine saam[en]
04-07-2018 | 15:52:00
HandicapNL brengt het magazine saam[en] uit: over, voor en door mensen met een handicap en mantelzorgers
[Interview] Barbara van Erp over Snippet en de kracht van online
03-07-2018 | 10:31:00
Vele jaren werkte Barbara van Erp voor uitgevers die printmagazines maken maar was benieuwd naar de mogelijkheden van online en begon een blog over moederschap
[Interview] Erwin van Luit over zijn plannen bij New Skool Media
02-07-2018 | 11:42:20
New Skool Media is een uitgever van twintig mediamerken, waaronder een aantal titels die zijn overgenomen van Sanoma. Een van de grootste titels is Elsevier,
[Interview] Aimée Kiene aan de slag als chef Volkskrant Magazine
22-06-2018 | 09:48:00
Aimée Kiene heeft sinds begin april het stokje overgenomen van Corinne van Duin als chef van Volkskrant Magazine. Kiene is geen onbekende van de Volkskrant
Femmetje de Wind Chief Digital Publishing bij Audax
01-06-2018 | 09:48:16
De Wind komt van Wayne Parker Kent. Bij Audax wordt De Wind verantwoordelijk voor de online strategie van de titels
WENDY Magazine lanceert een limited edition zomerkledingcollectie
28-05-2018 | 08:31:00
WENDY Magazine komt met een limited zomerkledingcollectie die exclusief te koop zal zijn bij Kruidvat
Cécile Narinx stopt bij Harper’s Bazaar en wordt stijlredacteur van de Volkskrant
22-05-2018 | 15:29:00
Philip Remarque op volkskrant.nl: "Wel chic voor onze Volkskrant: vanaf 1 september hebben we een stijlredacteur. Veel belangrijker: het is Cécile Narinx!
Gaykrant lanceert de Gaykrant 100
18-05-2018 | 10:45:09
De Gaykrant, het onafhankelijke LHBT+ platform van Nederland start de Gaykrant 100. De lijst met de honderd meest inspirerende rolmodellen, actoren en influencers van Nederland van en voor de Regenboogcommunity
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Marieke van Bommel voorzitter Stichting Quiet 500
16-05-2018 | 16:59:00
Per 1 juli 2018 wordt Marieke van Bommel voorzitter van de Stichting Quiet 500. Zij treedt daarmee in de voetsporen van de huidige voorzitter en mede-oprichter Ralf Embrechts, die als ambassadeur aan Quiet verbonden blijft
Greetz en L'HOMO lanceren tijdelijke samenwerking met collectie gaygerelateerde postkaarten
04-05-2018 | 16:36:00
Omdat er voor het uit de kast komen nergens fysieke postkaarten te koop zijn, ontwikkelde L'HOMO. in samenwerking met Greetz tien verschillende kaarten voor deze feestelijke gebeurtenis
Rens Muller eindredacteur Runner’s World
25-04-2018 | 18:36:11
Rens Muller wordt per 1 mei de nieuwe coördinerend eindredacteur van Runner’s World. Rens Muller was eerder onder meer werkzaam als hoofdredacteur van Veronica Magazine en content director bij de Nederlandse Top 40
Tina gaat samenwerking aan met online sterren Lisa & Lena
24-04-2018 | 15:22:36
Lisa & Lena werden bekend met de video’s die zij plaatsen op de populaire app Musical.ly. Via deze app bereiken zij inmiddels dagelijks 27 miljoen volgers
Kidsweek 15 jaar
18-04-2018 | 11:30:44
Om het 15 jarig-bestaan te vieren is een speciale extra dikke omkeerkrant gemaakt, waarin onder meer wordt teruggeblikt op bijzondere verhalen uit 15 jaar Kidsweek
[Column] Femke Leemeijer: Terug naar print
17-04-2018 | 14:56:30
Hoe komt het dat we langzaam een beetje op onze digitale schreden terugkeren? Hebben we genoeg van de overload aan online informatie, het voortjakkeren op sociale media en het scrollen op onze telefoon? Worden we mindful van print?
Zomermagazine GTST vanaf juli verkrijgbaar
10-04-2018 | 20:11:00
In navolging van het eerste GTST Magazine in de zomer van 2017 wordt ook dit jaar de zomerstop van de serie gevuld met een tijdschrift van Goede Tijden, Slechte Tijden, gemaakt door de cast
NTB, Runner's World en Bicycling lanceren magazine Triathlon
09-04-2018 | 09:55:00
De sport triatlon wint meer en meer aan populariteit in Nederland. Om die reden lanceert de Nederlandse Triathlon Bond in samenwerking met Runner's World en Bicycling het magazine Triathlon
Value Zipper: Waarom adverteren in magazines?
30-03-2018 | 12:19:00
Print en online versterken elkaar meer dan ooit, zoals radio en tv elkaar ook altijd hebben aangevuld. Cross-over aanwezigheid, maken beide vormen relevant
National Geographic maakt themanummer over ras
30-03-2018 | 11:09:00
Het aprilnummer van het tijdschrift National Geographic staat vrijwel volledig in het teken van rassendiversiteit. Aanleiding is de vijftigste sterfdag van Martin Luther King
Linda Boks Commercieel Directeur bij Hearst Netherlands
29-03-2018 | 12:11:00
Linda Boks volgt Rachel Gomez Y Maseland op als Commercieel Directeur bij Hearst Netherlands
Playboy stopt met Facebook
29-03-2018 | 11:24:00
Playboy kondigt aan al zijn accounts op het sociale netwerk te deactiveren. Reden is onder andere de grote rel over het vermeende misbruik van gebruikersgegevens
Snippet Media geeft meerdere edities SAAR uit na succes eerste uitgave
26-03-2018 | 11:20:00
Dit jaar gaat onlineuitgever Snippet Media drie keer een papieren versie van het tijdschrift SAAR uitgeven. Het eerste nummer verschijnt in mei 2018. In 2017 kreeg SAAR al een try-outummer dat door crowdfunding tot stand is gekomen
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
19-03-2018 | 18:17:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
vtwonen@ajumabeach geopend
16-03-2018 | 16:35:00
Het vtwonen gevoel wordt onderstreept door het gebruik van vtwonen meubels en accessoires. Gasten van Ajuma kunnen zo de vtwonen collectie bewonderen, uitproberen en direct bestellen
Sandera Krol vertrekt als hoofdredacteur Vriendin en Santé
16-03-2018 | 09:44:00
Sandera Krol stopt na zeven jaar als hoofdredacteur van Vriendin en Santé. Het besluit over haar vertrek is gezamenlijk en in goed overleg genomen
[Cross Media Case 2018] Leontine van den Bos over #ikgeefomje
14-03-2018 | 18:19:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. #ikgeefomje, ingestuurd door Sanoma, is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Leontine van den Bos, Chief Editor bij Margriet
[Cross Media Case 2018] Carola Maassen van den Brink over Maak het met Marit
14-03-2018 | 17:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Libelle/Sanoma sturen Maak het met Marit in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Carola Maassen van den Brink, Marketing Manager bij Libelle
New Skool Media verkoopt Zeilen aan Gottmer Uitgevers Groep
14-03-2018 | 10:46:35
New Skool Media kondigt aan dat Zeilen, verkocht zal worden aan Gottmer Uitgevers Groep. Alle aan de titel verbonden medewerkers zullen meegaan naar de nieuwe eigenaar
The Gardeners, Bloemenbureau Holland en Hearst lanceren ELLE Bloemen
13-03-2018 | 10:24:00
ELLE Bloemen is een speciale uitgave van de tijdschriften ELLE en ELLE Decoration. Het magazine wil consumenten inspireren met interessante content over bloemen
[Cross Media Innovatie 2018] Barbara van Erp over Saar Magazine
12-03-2018 | 12:49:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Snippet Media stuurt Saar Magazine in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Barbara van Erp, oprichter en Managing Partner van Snippet Media
[Cross Media Merk 2018] Debby Gerritsen over VIVA
09-03-2018 | 17:08:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA
[Cross Media Innovatie 2018] Marjolein Verdam over VIVA400 Visionista's
09-03-2018 | 15:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Sanoma stuurt VIVA400 Visionista's in als Cross Media Innovatie van het Jaar. Aan het woord is Marjolein Verdam, marketing manager van VIVA
[Cross Media Merk 2018] Jannine Berkelaar over Tina
09-03-2018 | 14:22:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Tina is genomineerd voor de titel Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Jannine Berkelaar, hoofdredacteur en van Tina
[Cross Media Case 2018] Debby Gerritsen over de campagne tegen seksueel geweld #IkOok
09-03-2018 | 11:40:38
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. VIVA stuurt de campagne tegen seksueel geweld #IkOok in als Cross Media Case van het Jaar. Aan het woord is Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA bij Sanoma
Anita Witzier voor een dag gasthoofdredacteur Nouveau
06-03-2018 | 15:34:00
Anita Witzier neemt op 8 maart, in het kader van wereldvrouwendag, de hoofdredactie van Nouveau over. Om de twee uur post zij een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers
Uitgever Boekblad, Livre Magazine en Mediafacts failliet
01-03-2018 | 10:15:01
Op 27 februari 2018 is PubMedia B.V. door de rechtbank in staat van faillissement verklaard. De curator onderzoekt de mogelijkheden van een doorstart
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt administratief medewerker abonnementen
27-02-2018 | 10:30:06
De administratief medewerker abonnementen is verantwoordelijk voor het administratief/technisch ondersteunen van de marketeers binnen Hearst bij het uitvoeren van onder andere abonneewervingscampagnes
Gerestyled Vrij Nederland lanceert WhatsAppdienst
22-02-2018 | 15:34:00
Vrij Nederland-abonnees (compleet en online) ontvangen per e-mail of WhatsApp één verhaal van de dag, geselecteerd door de redactie
Harper's Bazaar organiseert de International Women's Day Summit op 6 maart
21-02-2018 | 09:27:00
Dinsdag 6 maart organiseert Harper’s Bazaar Network Academy in samenwerking met BrandedU de International Women’s Day Summit 2018 in het Amsterdamse DeLaMar Theater
[Column] Femke Leemeijer: Fun in het uitgeefvak
13-02-2018 | 16:02:53
Voor Sanoma-baas Duinhoven kan de fun nu beginnen, kopte het FD onlangs. Ik weet niet zeker of deze formulering van Susan Duinhoven zelf is of van de eindredactie van het FD, maar ik vond de woordkeuze wat ongelukkig
Veronica Magazine brengt na 25 jaar cast Zeg ‘ns Aaa samen
13-02-2018 | 10:47:14
De tv-serie trok geregeld zes miljoen kijkers, twee keer zoveel als De Luizenmoeder nu. En dat zonder uitgesteld kijken
Kampioen naar MPG.
13-02-2018 | 10:16:51
ANWB kiest MPG. als partner voor een vernieuwde bladformule en vormgeving van de Kampioen
MMA publiceert Social Media Monitor: YouTube en Instagram sterkste stijgers
12-02-2018 | 15:47:00
In het vierde kwartaal van 2017 is het aantal likes/volgers van magazinemerken op social media met 5 procent gestegen. Vooral het aantal volgers op Youtube en Instagram neemt wederom fors toe
BrandDeli's Kees Wilbrink commercieel directeur Sanoma Media Netherlands
07-02-2018 | 13:23:00
Wilbrink start per 1 april 2018 als commercieel directeur. Hij volgt Vincent Siegelaar op die onlangs de organisatie verliet
Ouders van Nu ontwikkelt onlinevideoserie kinder-EHBO
07-02-2018 | 10:35:00
De 10-delige videoserie is gratis te bekijken en geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis
Wayne Parker Kent neemt titels Mama Media Group over
06-02-2018 | 14:03:00
Wayne Parker Kent neemt zowel de merken Mama en Zo en J/M Ouders van Mama Media Group als het platform Buskruit met Muisjes over
Viva doet onderzoek naar taboe vaginale klachten
06-02-2018 | 12:49:00
Door een uitgebreide reportage in Viva 6 wil de redactie dit onderwerp op de kaart te zetten en het taboe eromheen doorbreken
[Column] Bart Kleijn: NOM Print Monitor; een dooie mus?
05-02-2018 | 22:24:00
Magazine Media Associatie kwam met de enthousiaste kop: Bereikscijfers print voor vierde keer op rij stabiel
Tatum Dagelet duikt bed weer in voor Viva
23-01-2018 | 11:17:06
Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek (2005 tot 2008) in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer
[Interview] Hilmar Mulder: We leven in een ongelofelijk spannende transitieperiode
22-01-2018 | 09:25:00
Hilmar Mulder mocht de afgelopen Mercurs voor Libelle de prijs Magazinemerk van het jaar in ontvangst nemen. Het tijdschrift bewijst al sinds 1934 tijdloos te zijn en Mulder is niet van plan om hier verandering in te brengen. We spreken haar over het merk, innovatie en diversiteit
Frans Bauer gasthoofdredacteur Story
16-01-2018 | 16:18:00
Tijdens enkele vergaderingen met de redacteuren, vormgevers en fotografen van Story bepaalde Frans Bauer deels zijn eigen journalistieke invulling van het weekblad
Sanoma heeft intentie om Belgisch vrouwen mediamerken portfolio aan Roularta Media Group te verkopen
16-01-2018 | 13:28:00
Hiermee rondt Sanoma de porfolio herziening in de media business in de Nederlandse en Belgische markt af
Fameuze blootrubriek AnyBody van VIVA vernieuwd
04-01-2018 | 11:52:06
In de rubriek, die in 1991 voor het eerst in VIVA stond, tonen vrouwen anoniem hun naakte lichaam en vertellen daarover
Angela Ponsioen algemeen hoofdredacteur Audax Publishing, overname GLOSS
04-01-2018 | 10:35:00
Als algemeen hoofdredacteur gaat ze de uitgever en de hoofdredacties van de print- en online uitgaven begeleiden
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
29-12-2017 | 06:34:00
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
G+J Media onder één dak met Hearst Netherlands
28-12-2017 | 09:01:00
Hearst Netherlands heeft G+J Media Nederland definitief overgenomen. Het managementteam is bekend, het bedrijf zal de naam Hearst Netherlands voeren en opereren vanuit één locatie
[Column] Bas Vlugt: Mercurs 2017; meer nostalgie dan goed is voor tijdschriften
22-12-2017 | 11:12:00
Eerder deze maand vond de twintigste editie van de Mercurs plaats - het jubilerend prijzenfestival voor tijdschriften werd gerganiseerd in een ramvol DeLaMar aan het Leidseplein in Amsterdam (voor de puristen; ja het theater staat aan de Marnixstraat)
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
21-12-2017 | 11:12:23
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur.
Xander de Buisonjé sluit 50 huwelijken van Flair-lezeressen
20-12-2017 | 11:31:44
Flair biedt haar lezeressen de kans om op Valentijnsdag volledig verzorgd in het huwelijksbootje te stappen
F&L maakt doorstart
19-12-2017 | 16:00:07
Investeerder Shatho Beheer heeft het failliet verklaarde F&L Publishing Group overgenomen en zal onder de naam F&L Media een substantieel deel van de magazines doorzetten
Luc van Os wint Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines
15-12-2017 | 10:08:00
De Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines ging donderdagavond tijdens de Mercurs-uitreiking naar Luc van Os, CEO van Hearst Netherlands. Libelle is uitgeroepen tot Magazinemerk van het Jaar
[Interview] Luc van Os over Hearst, de overname van G&J Media en de toekomst van tijdschriften
15-12-2017 | 08:19:00
De gelukkigste tijdschriftenuitgever van het land wint Mercur d’Or/LOF-prijs
[Interview] Maureen Belderink over haar plannen met delicious.
12-12-2017 | 12:58:00
Enige tijd geleden stond er een gewilde vacature online: hoofdredacteur van delicious.. Maureen Belderink is de gelukkige en neemt het stokje over van Makkie Mulder. Belderink heeft een behoorlijke staat van dienst bij Libelle als chef redacteur en later adjunct-hoofdredacteur
Machina nieuwe titel MacFan
11-12-2017 | 11:08:00
Na ruim twintig jaar verandert het computerblad MacFan van naam. Machina wordt de nieuwe titel. Het blad dat ooit ontstond als een informatiebron voor Macintosh-gebruikers
[Interview] Peter de Mönnink: De mediawereld is multidimensionaal confuus
09-12-2017 | 00:06:00
2017 was een meer dan bijzonder jaar voor Peter de Mönnink. Nadat Sanoma het meerderheidsbelang in SBS had verkocht aan Talpa ontstond een unieke situatie
Boyan Slat door Elsevier gekozen tot Nederlander van het Jaar
07-12-2017 | 10:52:49
Slat is oprichter en CEO van The Ocean Cleanup, een organisatie die op innovatieve wijze de plasticvervuiling op de oceanen te lijf gaat
Winnaar Donald Duckwedstrijd met 65 vrienden naar Disneyland Paris
01-12-2017 | 11:13:49
Dit jaar viert Donald Duck Weekblad haar 65ste verjaardag en staat het hele jaar feest centraal. Samen met Disneyland Paris, dat dit jaar haar 25ste verjaardag viert, organiseerde het op 26 oktober een wedstrijd
Margriet start met campagne #ikgeefomje
30-11-2017 | 11:18:50
Margriet start vandaag met de landelijke actie #IKGEEFOMJE. Met deze campagne wil Margriet het belang van aandacht en erkenning voor elkaar benadrukken
Reorganisatie bij VI, hoofdredacteur Christiaan Ruesink vertrekt
29-11-2017 | 08:46:00
Voetbal International is een van de grootste mediamerken maar moet in de toekomst over alle mediavormen beter renderen
VDS Publishers neemt JFK over
22-11-2017 | 18:53:00
VDS Publishers, uitgever van TopGear in Nederland en België, versterkt zijn positie aan de bovenkant van het mannensegment met de overname van JFK
Waylon gasthoofdredacteur Veronica Magazine
21-11-2017 | 15:33:00
Deze week is Waylon de gasthoofdredacteur van Veronica Magazine. De zanger neemt voor één week het stokje over van hoofdredacteur Debby Nobel
Johnny de Mol gasthoofdredacteur LINDA.man
16-11-2017 | 10:34:30
Vandaag werd in The Movement Hotel in Amsterdam het eerste exemplaar van LINDA.man 2017 door Linda de Mol overhandigd aan Johnny de Mol
Coen Wulms verlaat Elegance
09-11-2017 | 11:24:00
Coen Wulms heeft zijn functie als hoofdredacteur Elegance neergelegd. "Na ruim drie jaar wordt het tijd voor wat anders"
[Mercurs] Nominaties Magazinemerk van het jaar: Donald Duck, Happinez, Helden Magazine, Libelle en Quest
09-11-2017 | 07:41:00
Uit een recordaantal van 160 inzendingen heeft de vakjury 42 nominaties gekozen. De winnaars worden op 14 december bekendgemaakt
Eigen magazine voor boekhandel Paagman
08-11-2017 | 11:26:00
Present is een feestdagenglossy met interviews en artikelen over onder meer literatuur, muziek en familie, aangevuld met cadeautips
Nostalgische editie Veronica Magazine
07-11-2017 | 13:22:00
De redactie van Veronica Magazine verzamelde de 43 beste jeugdseries en bracht de cast van drie populaire series na jaren weer bij elkaar
Margriet Winter Fair vindt plaats in vernieuwde Brabanthallen
07-11-2017 | 12:33:00
Margriet Winter Fair is het eerste grote evenement in de vernieuwde Brabanthallen 's- Hertogenbosch. Op vrijdag 17 november openen daar de deuren voor het grootste winterfeest van Nederland
Gaykrant werkt samen met The Gay Issue
02-11-2017 | 10:26:19
De nieuwe Gaykrant zoekt samenwerking met zoveel mogelijk partijen om zo krachtig mogelijk te kunnen strijden voor emancipatie
100%NL Magazine neemt muziekblad Soundz over
31-10-2017 | 15:41:00
De overname heeft geen gevolgen voor de mensen die werkzaam zijn bij de titel. De eerst uitgave met een nieuw format wordt op 15 december gelanceerd
Marc Duijndam CEO Sanoma Media in Nederland en België
27-10-2017 | 08:31:00
Marc Duijndam volgt Peter de Mönnink op die eerder zijn overstap naar Talpa aankondigde
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine
26-10-2017 | 09:08:21
Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren
Paul Emons Managing Director ONE Business en directielid New Skool Media
23-10-2017 | 10:29:00
De laatste jaren was Emons werkzaam als interimmanager bij onder meer ANWB Media, Noordhoff en Vakmedianet
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
19-10-2017 | 15:23:00
We spreken met Katrien Kloos, communicatieadviseur Fair Trade Original over de branded content campagne
Fair Trade Original en Value Zipper ontwikkelen branded content campagne voor delicious.
19-10-2017 | 11:18:00
De Aziatische campagne was voor Fair Trade Original aanleiding om een samenwerking aan te gaan met Makkie Mulder, hoofdredactrice van delicious., en Patrick van Hooy van Value Zipper
Donald Duck bestaat 65 jaar
19-10-2017 | 08:54:00
In week 42, in 1952 viel het weekblad Donald Duck voor het eerst op de mat. Dit jaar is de jubileumeditie extra feestelijk door een bijzondere cover gemaakt van ‘Duckmomentje’-foto’s van de lezers
Yara Michels hoofdredacteur Linda.meiden
17-10-2017 | 14:38:00
LINDA. heeft Yara Michels benoemd tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Yara is fashionblogger, vlogger, schrijver en presentatrice
Hearst neemt G+J over
17-10-2017 | 13:48:00
Hearst is overeengekomen Gruner + Jahr Media Nederland over te nemen. De deal is onder voorbehoud van goedkeuring door de ondernemingsraad van G+J Media en de mededingingsautoriteit
DeTijdschriften50 2018 | De genomineerden
17-10-2017 | 07:56:00
De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam.
New Scientist organiseert het Gala van de Wetenschap
13-10-2017 | 12:49:08
Tijdschrift New Scientist organiseert voor de vijfde keer het Gala van de Wetenschap. Dit jaar op dinsdag 28 november in de Stadsschouwburg Amsterdam.
Libelle grootste online vrouwenplatform
13-10-2017 | 10:54:29
Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).
VIVA viert 45e verjaardag met seksspecial
11-10-2017 | 11:47:00
Het jubileumnummer staat geheel in het teken van seks. Met onder andere een interviewserie van Tatum Dagelet die met veertig mannen het bed in dook, De Grote Porno Enquête en een seksspecial
Juist Magazine presenteert Modern Wonen
10-10-2017 | 10:11:00
Van de makers van Juist Magazine verschijnt deze week een nieuwe gids, over stijlvol en innovatief wonen
VIVA, Fonds Slachtofferhulp en Centrum Seksueel Geweld vragen aandacht voor seksueel geweld tegen vrouwen
04-10-2017 | 08:48:00
VIVA besteedt uitgebreid aandacht aan het probleem. Met een uitgebreid dossier met schokkende cijfers, een aangrijpend portret van een slachtoffer en interviews
Vt wonen & design beurs geopend in Amsterdam RAI
03-10-2017 | 14:33:00
Vanochtend is de vt wonen&design beurs bruisend van start gegaan. Nog tot en met 8 oktober staat de RAI Amsterdam in het teken van wonen en design.
Glamour maakt feministisch statement
03-10-2017 | 14:04:00
Glamour lanceert op 3 oktober wereldwijd in zeventien landen haar november-nummer, dat volledig door vrouwen is gemaakt.
The Odd Shop geeft alle vrouwen een rol in Pink Ribbon-campagne
02-10-2017 | 17:14:00
De hele maand oktober is het borstkankermaand. Pink Ribbon lanceert daarom een campagne met het thema: Doneer jij voor jezelf?
Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne
02-10-2017 | 17:01:44
De campagne werd in samenwerking met NOISE ontwikkeld en is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties
De Telegraaf lanceert JEU Magazine: glossy voor levenslustige 50-plusser
02-10-2017 | 14:02:00
Het magazine richt zich op de levenslustige 50-plusser. Met een landelijk bereik van 1,67 miljoen lezers door verspreiding via De Telegraaf wordt JEU de grootste glossy voor 50-plussers
De Persgroep neemt Medialaan (VTM, Qmusic) volledig over en verkoopt het belang in Mediafin aan Roularta
02-10-2017 | 10:08:00
De Persgroep heeft zijn belang van 50 procent in de audiovisuele onderneming Medialaan (de televisiezenders VTM, Q2, Vitaya, CAZ, de radiozenders Qmusic en Joe, Mobile Vikings, enz.) opgetrokken tot 100 procent.
[Interview] Guido den Aantrekker (Story) over Catherine Keyl
28-09-2017 | 11:34:08
Catherine Keyl werkt sinds kort voor Story. Onder de noemer Catherine & Co maakt ze op freelancebasis een interviewserie met BN’ers. We spreken met de hoofdredacteur van Story, Guido den Aantrekker
[Column] Eline Zwinkels: Magazines blijven een sterk communicatiemiddel
28-09-2017 | 10:16:45
Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72 procent (2013: 65%). De magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016 en 2017 hoger beoordeeld dan in voorgaande jaren
[Interview] Caren Wassink over LINDA., branded content en adverteerders met lef
26-09-2017 | 08:37:00
Mood for Magazines, het mediabedrijf waar men dingen slimmer, mooier, leuker, effectiever doet. Met een sprankelende en verfrissende eigenwijsheid waar je vrolijk van wordt.
Dochter Daphne Deckers in derde editie Amayzine
25-09-2017 | 10:35:00
In het derde printnummer van Amayzine veel aandacht voor de nieuwe generatie, zoals Emma Deckers en Bella Hay
Mae Engelgeer wint Eigen Huis & Interieur Pin 2017
22-09-2017 | 11:45:48
De designprijs Eigen Huis & Interieur Pin 2017 wordt sinds 1994 uitgereikt aan Nederlandse ontwerpers, fabrikanten of organisaties die een exceptionele bijdrage hebben geleverd aan het Dutch design
Catherine Keyl freelancet voor Story
19-09-2017 | 17:44:08
Als freelancer zal de voormalige talkshowpresentatrice interviews doen met collega-BN’ers, onder de titel Catherine & Co
Roland Tameling hoofdredacteur Autocar
19-09-2017 | 12:16:00
Autocar komt naar Nederland en journalist, presentator en programmamaker Roland Tameling sluit zich per direct aan bij het redactieteam
Restyling voor magazine de Architect
19-09-2017 | 11:59:00
De omvang is meer dan verdubbeld en het telt ruim 200 pagina’s, met prominente aandacht voor beeld en projecten uit binnen- en buitenland
[Column] Deike Schulz: De R zit in de maand: knuffel een boek, of een blog!
18-09-2017 | 10:18:00
De R zit weer in de maand, dus stond ik onder het motto rust, reinheid en regelmaat voor mijn boekenkast met de oprechte ambitie om mijn boeken te knuffelen. Dit alles was aangewakkerd door een lees/bladersessie in een stapel Duitse tijdschriften, die ik aan het einde van de vakantie had verorberd
Chantal Janzen lanceert &C Me talent stage
15-09-2017 | 09:42:00
&C Me talent stage is onderdeel van Chantals multimediamerk &C
AutoWeek introduceert private-leasevergelijker
14-09-2017 | 10:03:47
AutoWeek heeft de private-leasevergelijker ontwikkeld, waarbij de tarieven van verschillende aanbieders naast elkaar worden gezet. Het autotijdschift hoopt zo orde te scheppen in de, wat ze omschrijft als, “chaos van private-leasetarieven”
Topmodel Imaan Hammam op cover van Vogue Nederland
13-09-2017 | 10:31:00
Op de cover van Vogue Nederland schittert model Imaan Hammam in Chanel Haute Couture, gefotografeerd in Parijs door Alique. Het topmodel is ook geïnterviewd
Roularta voornemens Landleven over te nemen van Reed Business Information
13-09-2017 | 09:07:00
Roularta Media Group heeft het voornemen om het maandblad Landleven over te nemen. De integratie zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden
Vriendin viert twintig-jarig bestaan met twintig lezeressen als gasthoofdredacteur
13-09-2017 | 06:34:00
Audax-titel Vriendin is twintig jaar en viert haar verjaardag samen met haar lezeressen
Cosmopolitan 35 jaar in Nederland
12-09-2017 | 06:53:00
In vier jaar tijd groeide Cosmopolitan uit van een tijdschrift met een website tot het grootste millennialmerk dat zeven platformen bedient en elke maand 2,8 miljoen jonge vrouwen bereikt
Salon Residence opent boutique hotel in museum Singer Laren
11-09-2017 | 10:50:00
Van 28 september tot en met 1 oktober opent Salon Residence in museum Singer Laren een boutique hotel. Achttien toonaangevende interior designers richten op geheel eigen wijze een ruimte in
Erwin van Luit per 1 oktober CEO New Skool Media
08-09-2017 | 10:34:00
Cor Jan Willig en Rob Koghee treden terug en blijven aandeelhouder
Anna Nooshin en Monica Geuze zoenend op cover LINDA.meiden
05-09-2017 | 22:14:00
In de nieuwe LINDA.meiden draait het om gewoon jezelf kunnen zijn. In dit nummer steken onder meer Anna Nooshin, Monica Geuze, Rens Kroes en vlogster Ruba Zai een figuurlijke middelvinger op naar vooroordelen, hokjes denken en online haters.
Stofzuigende mannen door Flairs Hete Huishoudkalender
05-09-2017 | 17:00:00
De kalender wordt gevuld door onder andere Tim Douwsma, Dio, Freek Bartels, Freek van Noortwijk, Jebroer, Frank van der Lende, Dave von Raven en Maurice Lede
AutoWeek gaat alliantie aan met Findio en Circuit Zandvoort
04-09-2017 | 08:37:00
AutoWeek heeft samen met partner Findio voor auto een partnership met Circuit Zandvoort afgesproken en zinspeelt op terugkeer Formule 1
Marilou Snels hoofdredacteur Plus Magazine
31-08-2017 | 09:22:45
Ze is de opvolger van Theo Temmink die wegens privé-omstandigheden op eigen verzoek zijn functie per direct heeft neergelegd
G+J Media brengt spin-off JAN uit: JANtje
31-08-2017 | 09:12:26
JANtje is een glossy voor moeders met kinderen van nul tot twaalf jaar en verschijnt in een oplage van 56.000
Restyling voor HP/De Tijd
29-08-2017 | 17:07:57
HP/De Tijd heeft met het te verschijnen septembernummer een volledig opgefriste vormgeving en een nieuwe kopletter
Tina-dag wordt Tina Festival, Lisa & Lena toegevoegd aan line-up
25-08-2017 | 09:15:00
De eerste internationale act voor Tina Festival wordt Lisa & Lena. De Duitse tweeling heeft 22,8 miljoenen volgers op de populaire app Musical.ly
Samenwerking Nederlandse Ski Vereniging en Wintersporters.nl
22-08-2017 | 14:51:00
De samenwerking zorgt voor een uitbreiding van het redactieteam waardoor er meer kwalitatieve content gemaakt kan worden
NOM: bereik print gelijk, digitaal stijgt
17-08-2017 | 14:24:00
Het printbereik van magazines is voor de tweede keer op rij stabiel gebleven en het digitale bereik is met 7 procent gestegen
Hans Prummel en Richard Otto brengen Gaykrant terug
16-08-2017 | 11:20:00
De Gaykrant was sinds 1980 een maandelijks verschijnend Nederlands tijdschrift voor homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen
MEIS & MAAS lanceren Minecraft: het officiële magazine
15-08-2017 | 12:01:55
MEIS & MAAS, uitgeverij achter veel kinderboeken en -tijdschriften, kondigt de lancering aan van het tijdschrift Minecraft: het officiële magazine. Het magazine verschijnt op 24 augustus 2017
Cécile Narinx op de bres voor diversiteit met septembernummer Harper’s Bazaar
14-08-2017 | 10:19:51
Harper's Bazaar viert verscheidenheid door de nieuwe najaarsmode te laten tonen door modellen in alle soorten, leeftijden, huidkleuren en maten
Linda de Mol als prinses Diana op eigen cover
08-08-2017 | 17:31:00
In augustus is het twintig jaar geleden dat prinses Diana omkwam bij een auto-ongeluk in Parijs. Reden voor een tribute aan dit stijlicoon in LINDA.mode
Glamour verschijnt in XL-formaat
08-08-2017 | 11:21:55
Glamour lanceert het grootste modenummer in de geschiedenis van het blad. Het septembernummer is bijna twee keer zo groot als het reguliere magazine
Lemon Scented Tea ontwikkelt concept Twente-glossy
08-08-2017 | 10:14:32
Het gratis blad Typisch Twente is onderdeel van de overkoepelende merkcampagne Tijd zat, in Twente
Hearst Netherlands lanceert Influencer Solutions
07-08-2017 | 13:37:00
Influencer Solutions is een nieuwe benadering van influencermarketing waarbij de combinatie van talentvolle makers, loyale fans en de sterke merken van Hearst Netherlands centraal staan
[Interview] Barbara Barend over Helden Magazine en Helden Media
01-08-2017 | 22:08:00
In 2019 startte Barbara Barend samen met haar vader Frits Barend het tijdschrift Helden. Aanvankelijk in part-time naast haar andere werk maar toen Sanoma zich in het tijdschrift inkocht, werd het al snel serieuzer
Voetbal Inside Magazine weg bij Pijper Media
01-08-2017 | 17:26:00
Het magazine Voetbal Inside, verbonden aan het gelijknamige tv-programma, is weg bij Pijper Media. Dit meldt Villamedia
Samenwerking Vue en Donald Duck
01-08-2017 | 11:39:00
Alle kinderen die in de maand augustus een Vue-bioscoop bezoeken, krijgen bij aankoop van een kinderfilmticket een Donald Duck Weekblad cadeau
&C snelst groeiende magazine merk op social media
28-07-2017 | 10:03:00
Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de vierde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd
Sanne Groot Koerkamp hoofdredacteur Quest
20-07-2017 | 17:07:56
G+J Media heeft Sanne Groot Koerkamp benoemd tot hoofdredacteur van braintainment mediamerk Quest. Zij was tot op heden adjunct-hoofdredacteur van LINDA. en hoofdredacteur van LINDA.meiden
Delicous. op zoek naar hoofdredacteur, Makkie Mulder met pensioen
19-07-2017 | 15:10:00
"Ik mocht al eerder, maar ik wilde heel graag dit jaar, waarin we uitgebreid vieren dat delicious. 10 jaar bestaat, helemaal afmaken"
Tina bestaat 50 jaar
18-07-2017 | 10:27:36
In juni 1967 viel het blad voor het eerst bij duizenden Nederlandse meisjes op de mat. Het blad was destijds een vertaling van het Engelse blad Tina
Nikki van der Velden en Bas Gezelle naar digitaal team MPG.
13-07-2017 | 10:31:00
Crossmedia communicatie- en contentmarketingbureau MPG. heeft zich versterkt met Nikki van der Velden, digital content manager en Bas Gezelle, digital creative
G+J Media in de etalage
10-07-2017 | 08:34:00
G+J Media, uitgever van de Nederlandse edities van Vogue en National Geographic en van de tijdschriften Jan en Glamour, is te koop. Het moederbedrijf van G+J Media, Gruner + Jahr, wil zich meer richten op digitale uitgaven
Lancering eerste editie van het GTST Magazine
07-07-2017 | 17:06:38
Met een perspresentatie en een feestje in NH Collection Amsterdam Doelen werd gisteravond het eerste nummer van het GTST Magazine overhandigd
[Interview] Astrid van der Hulst over Flow Lemonade
06-07-2017 | 13:27:00
Het Flow Vakantieboek valt zo goed in de smaak dat er regelmatig vraag was naar een boek voor jonge meiden. Daarom is er nu Flow Lemonade, een 150 pagina’s tellend vakantieboek vol met onder andere tekenlesjes, fotografie- en boekentips, plakpagina’s, verhalen en interviews. We spreken met Astrid van der Hulst, die samen met Irene Smit de rol van Creative Director inneemt