Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 6790367

Cosmopolitan meest invloedrijke Gen-NOW merk in Nederland
26-07-2022 | 12:21:00
Cosmopolitan Nederland viert in oktober haar 40-jarig jubileum en is hiermee al vier decennia het meest invloedrijke Gen-NOW (GenZ en Young Millennials, 18 tot en met 35 jaar) merk in Nederland
Jury Mercurs 2022 bekend
26-07-2022 | 12:05:56
Dit jaar stellen zeven juryleden de nominaties en winnaars vast in drie Mercurs-categorieën: Reportage van het Jaar, Artdirection van het Jaar en Magazinemerk van het Jaar
Helft Nederlanders leest bewust tijdschriften tijdens vakantie
13-07-2022 | 11:33:31
Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan het lezen van magazines en boeken ten opzichte van online en e-readers
Miljuschka Publishing sluit zich aan bij MMA
07-07-2022 | 10:57:28
Culinair expert en televisiekok Miljuschka Witzenhausen is met haar uitgeverij Miljuschka Publishing per 1 juli 2022 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie (MMA)
Inschrijving Mercurs 2022 geopend
04-07-2022 | 12:11:00
De Mercurs, georganiseerd door de Magazine Media Associatie (MMA), worden dit jaar voor de 24e keer uitgereikt. Vanaf maandag 4 juli kan voor drie categorieën worden ingeschreven: Magazinemerk, Reportage en Artdirection van het Jaar
Herman Wolswinkel directeur NDP Nieuwsmedia
24-06-2022 | 08:50:49
Het bestuur van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, heeft Herman Wolswinkel per 1 juli 2022 benoemd tot directeur
DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2022
09-06-2022 | 21:53:00
DPG Media is Cross Media Exploitant van het Jaar 2022. DPG Media kreeg de prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam
Kompas Publishing B.V. neemt Tweedehands.net over
30-05-2022 | 10:28:00
Kompas Publishing B.V., de onderneming achter de merken Startpagina, Goeievraag, Schoolbank, Fietsnetwerk.nl en Kek Mama, neemt verkoopsite Tweedehands.net over
[De Belofte 2022] Anita, Marleen en Barbara (Libelle) over talent
24-05-2022 | 12:00:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn Barbaa Scheenman en Anita Bijlsma, Marleen Koolmees van Libelle
[Cross Media Persoon 2022] Jildou van der Bijl: Data vormen de motor die de campagnes laat draaien
23-05-2022 | 22:00:00
Jildou van der Bijl is Chief Creative Officer bij LINDA. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[De Belofte 2022] René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn (familyblend) over talent
23-05-2022 | 13:48:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn van familyblend
[Cross Media Persoon 2022] Jannine Berkelaar: Het liefst zit ik elk moment van de dag bij de lezer op schoot
22-05-2022 | 07:27:00
Jannine Berkelaar is hoofdredacteur van Kek Mama, een uitgave van Familyblend. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[Cross Media Persoon 2022] Marscha Krouwel: Wij bewegen voortdurend mee door te blijven innoveren, informeren, inspireren, entertainen en activeren
22-05-2022 | 06:58:00
Marscha Krouwel is CEO van Hearst Netherlands. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[Interview] Arnoud van der Valk: Media Info Groep geeft klanten dé insights van het nieuws
12-05-2022 | 10:20:00
Arnoud van der Valk is commercieel directeur van de Media Info Groep, het bedrijf dat voor klanten exact bijhoudt hoe, wanneer en waar ze in de media verschenen. We spreken hem over de innovaties en ontwikkelingen in de branche
[Column] Erwin Fisser: Aso baasje? Aso hondje
09-05-2022 | 09:14:33
Misschien had ik het nieuws wel gemist als ik niet zelf een verse eigenaar van een hond ben, maar onlangs was er veel te doen over agressieve hondenrassen
DPG Media, Hearst en NRC genomineerd voor Cross Media Exploitant 2022
05-05-2022 | 10:56:00
De drie nominaties voor Cross Media Exploitant 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van NRC? Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards de winnaar bekend gemaakt
[Cross Media Merk 2022] Hilmar Mulder over Libelle
05-05-2022 | 10:42:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Libelle dingt mee naar de Award voor Cross Media Merk. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van het magazine en platform
[Column] Bob Goulooze: Beleving
05-05-2022 | 09:05:00
Sinds enige tijd zet ik op LinkedIn, achter mijn specialisme cultuur- en communicatie de term belevingseconoom. Dat heeft te maken met het feit dat de meeste economen in ons land los zijn gekomen van de werkelijkheid
[Interview] Martin van den Bosch: WielerFlits wil elke dag waarde toevoegen voor onze bezoekers
25-04-2022 | 08:52:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Martin van den Bosch, uitgever bij WielerFlits
[Cross Media Merk 2022] Lauren Samsom over &C Media
21-04-2022 | 10:31:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. &C Media dingt mee naar de award in de categorie Merk van het jaar. We spreken met Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio
[Cross Media Innovatie] Hilmar Mulder over de digitale Libelle
18-04-2022 | 09:15:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. DPG Media dingt met de introductie van de digitale Libelle mee in de categorie Innovatie. We spreken Hilmar Mulder over deze innovatie
Jildou van der Bijl, Gwenda van Vliet, Jannine Berkelaar, Marscha Krouwel en Ruud de Langen genomineerd voor Cross Media Persoon 2022
15-04-2022 | 17:44:00
De eerste nominaties van de Cross Media Awards 2022 zijn bekend. Uit een recordaantal van 32 voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira vijf genomineerden gekozen
[Cross Media Case] Jannine Berkelaar over Kek Mama’s Mombracing
15-04-2022 | 11:19:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Kek Mama zendt Mombracing in als Cross Media Case. We spreken met Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van het platform
KLM-magazine Holland Herald gerestyled
12-04-2022 | 11:17:46
KLM’s inflight magazine Holland Herald, dat maandelijks in de stoelzakken van het vliegtuig meereist met ruim 2 miljoen passagiers van over de hele wereld, is vanaf de april-editie gerestyled
Bureau Dijksman Communicatie start met tijdschrift DC Magazine
08-04-2022 | 15:38:00
Bureau Dijksman Communicatie brengt op 12 april DC Magazine uit. Het is een on-ground inflight magazine met aandacht voor mode, kunst, living, design en reizen. Het magazine verschijnt twee keer per jaar
HP/De Tijd gaat zelfstandig verder via Stichting Het Vrije Woord
30-03-2022 | 21:58:11
HP/De Tijd gaat zich losweken van Audax en valt daarna voortaan onder Stichting Het Vrije Woord die door Audax-directeur Hubert de Leeuw is opgericht en door hem ook financieel mogelijk is gemaakt
Goede jaarresultaten in 2021 voor DPG Media dankzij economisch herstel en digitalisering
29-03-2022 | 13:13:00
In Nederland steeg de omzet van DPG Media in 2021 naar 1,141 miljard euro (+8,4 procent) met een gestegen ebita-winst van 221 miljoen euro (+28,4 procent). Ook de Belgische en Deense activiteiten van DPG Media boekten in 2021 goede resultaten de uitgeversgroep in totaal 1,9 miljard aan omzet realiseerde in 2021
Thomas Rabe (CEO RTL Group): goede argumenten om ACM te overtuigen van andere marktdefinitie voor overname Talpa Network
17-03-2022 | 12:46:00
RTL Group is in gesprek en discussie met de mededingingstoezichthouder ACM en denkt goede argumenten te hebben die van andere marktdefinities voor de overname van Talpa Network. Dit heeft Thomas Rabe gezegd in een Duitse perscall over de resultaten 2021 naar aanleiding van vragen van Nederlands MediaNetwerk
NMO publiceert eerste rapportage Mediatrends
08-03-2022 | 16:17:00
Het aantal video-apparaten waarmee videocontent wordt geconsumeerd, is gestegen naar zes per huishouden. 63 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een smart-tv. Dit blijkt uit het NMO Mediatrends 2021-onderzoek
Autoriteit Persoonsgegevens legt DPG Media boete van 525.000 euro op
25-02-2022 | 14:50:00
De Autoriteit Persoonsgegevens  heeft DPG Media een boete op van 525.000 euro opgelegd. Het mediabedrijf krijgt de boete omdat mensen die hun gegevens wilden inzien of laten verwijderen, daarvoor eerst een identiteitsbewijs moesten uploaden
[Vacatures] Value Zipper zoekt een Account Manager Brand Solutions
22-02-2022 | 08:30:09
Value Zipper is per direct op zoek naar een Account Manager Brand Solutions
[Interview] Barbara van Erp (Snippet Media): Niemand komt ervoor uit dat ze eigenlijk gelezen worden door 50+
21-02-2022 | 12:40:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Barbara van Erp, oprichter van Saar Magazine en Snippet Media
RTL Group richt internationaal crossmediaal sales house op
18-02-2022 | 14:28:00
RTL Group richt via de dochterbedrijven RTL AdConnect, G+J iMS en Smartclip een internationaal crossmediaal sales house op. Op deze wijze wil RTL Group de internationale activiteiten die RTL AdConnect uitvoert koppelen aan die van Smartclip en het Duitse Gruner+Jahr
ACM: RTL Group vraagt vergunning aan overname Talpa Network; partijen kunnen tot 24-2 reageren
17-02-2022 | 11:00:00
RTL Group heeft een vergunningsaanvraag gedaan bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om Talpa Network te mogen overnemen. Belanghebbenden, zo blijkt uit een publicatie in de Staatscourant, kunnen tot 24 februari bij de ACM reageren en hun zienswijze hierover kenbaar maken
[Interview] Boaz Shkolnik over de lancering van Mediahuis Connect
09-02-2022 | 07:57:00
Boaz Shkolnik is Director of Advertising bij Mediahuis Nederland. In 2021 heeft Mediahuis Nederland in samenwerking met Mediahuis Noord - voorheen NDC Mediagroep - en Media Groep Limurg een nieuwe propositie in de markt gezet; Mediahuis Connect
RTL Group moet vergunning aanvragen voor overname Talpa Network: diepgravend onderzoek nodig
28-01-2022 | 16:25:00
RTL Group moet een vergunning aanvragen voor de overname van Talpa Network. Dit stelt de mededingingsautoriteit ACM na een eerste beoordeling van de overnamemelding van oktober 2021. Dit betekent dat een diepgaand onderzoek moet plaatsvinden voordat deze plannen kunnen worden doorgezet
Media Info Groep en RTV Monitor meten Media-aandacht seksueel wangedrag bij The Voice
27-01-2022 | 16:21:00
Sinds de eerste aantijgingen van misstanden rond The Voice of Holland in december 2021, is het nieuws in bijna 3000 uitzendingen op radio, televisie & podcasts voorbijgekomen en in meer dan 6370 artikelen in landelijke dagbladen en landelijke nieuwswebsites. Dit blijkt uit onderzoek van Media Info Groep en RTV Monitor
ACM geeft toestemming voor overname New Skool Media door Roularta Media Group
26-01-2022 | 00:19:00
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van New Skool Media door Roularta Media Group. De overname werd op 23 december 2021 aangekondigd
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is voor adverteerders een gateway naar de doelgroep
18-01-2022 | 10:21:00
Josephine Kay is hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland, een uitgave van Hearst. We spreken haar bij Nederlands MediaNetwerk TV over het platform voor young millennials, de relatie met het internationale merk en de rol van digitalisering
Libelle Zomerweek van Almeerderstrand naar Expo Haarlemmermeer
12-01-2022 | 10:53:26
Libelle Zomerweek gaat verhuizen naar Expo Haarlemmermeer. Na jarenlang het Almeerderstrand als locatie te hebben gebruikt, kiest Libelle vanaf 2022 voor het terrein dat mede bekend is van de Floriade
VI Vandaag gaat samenwerken met Voetbal International
03-01-2022 | 16:06:57
VI Vandaag, het dagelijkse programma van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp, gaat samenwerken met Voetbal International, bekend van het tijdschrift, vi.nl, VI-Pro en de VI-app
Belgische uitgever Roularta Media Group neemt New Skool Media over
23-12-2021 | 10:59:00
De Belgische uitgever Roularta Media Group neemt bladenuitgever New Skool Media over. New Skool Media is eigenaar van 20 Nederlandse magazinemerken
MPG en MMMatter benoemen Irene Eijs tot Director Data & Analytics
16-12-2021 | 11:49:00
Irene Eijs is benoemd als Director Data & Analytics bij MPG en MMMatter. Daarbij gaat ze met haar team merken helpen om de ROI op content inzichtelijk te maken en te verbeteren
Stichting Reclame Code stelt Reclamecode voor Online Kansspelen vast
15-12-2021 | 14:46:05
De Stichting Reclame Code heeft de Reclamecode voor Online Kansspelen vastgesteld. De code is een initiatief van de Vergunde Nederlandse Online Kansspelaanbieders (VNLOK), onderschreven door de Nederlandse Online Gambling Associatie (NOGA)
MMA-leden keuren beleidsplan goed
15-12-2021 | 13:18:00
De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen
OneWorld Magazine viert 10-jarig jubileum
07-12-2021 | 10:22:24
Tien jaar geleden verscheen de eerste papieren editie van OneWorld. Wat begon als gesubsidieerd vakblad over ontwikkelingssamenwerking is uitgegroeid tot een onafhankelijk magazine dat journalistiek voor rechtvaardigheid bedrijft
DPG Media en CPNB gaan samen leesplezier onder kinderen vergroten
07-12-2021 | 09:39:15
DPG Media en Stichting CPNB zijn een meerjarig partnership aangegaan. In het Kinderboekenmuseum in Den Haag hebben Wiesje namens DPG Media en Mert van het Kinderboekenweek Leesteam van CPNB de plannen ondertekend waarmee de bedrijven het leesplezier onder kinderen willen vergroten
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave
06-12-2021 | 14:53:00
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave. Uitgever Richard Otto van Tens Media die de uitgave in 2014 overnam van de NPO wist het mediamerk te transformeren tot online platform met vaknieuws voor broadcastprofessionals
[Interview] Jeroen Dontje (MPG): De magie zit in de kleine geheimpjes onder water
06-12-2021 | 14:01:16
Jeroen Dontje is Creative Director bij MPG. Voor hem stopt creativiteit niet bij een concept, maar moet het bovenaan staan tijdens het hele proces. We spreken hem over zijn visie op het belang van inzichten en creativiteit
Mandy Woelkens hoofdredacteur LINDA.meiden
06-12-2021 | 11:05:00
LINDA. benoemt Mandy Woelkens tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Mandy is presentatrice, podcastmaker, schrijfster en op dit moment adjunct-hoofdredacteur van Cosmopolitan
[Interview] Fenno van der Velden over media-exposure bijhouden via de portal van Media Info Groep
03-12-2021 | 10:53:00
Fenno van der Velden is projectmanager van de Media Info Groep. Het bedrijf evolueerde van een knipseldienst tot een full service bureau dat voor klanten precies bijhoudt hoe vaak, wanneer en hoe ze in de media aan bod zijn gekomen
Overname Kek Mama afgerond
01-12-2021 | 11:10:00
Kek Mama is per 1 december 2021 overgenomen door Familyblend en Kompas. De ondernemingsraad van DPG Media is akkoord en daarmee is de overname geëffectueerd
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021
19-11-2021 | 12:06:00
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021. Overige winnaressen zijn Neelie Kroes, Katja Herbers, Iris van den Ende en Hélène Hendriks
Value Zipper verzorgt advertentieverkoop Saar Magazine
16-11-2021 | 10:10:49
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van Saar Magazine
Willem-Albert Bol (Abovo): ACM moet met zuivere argumenten kijken naar RTL-overname Talpa Network
11-11-2021 | 12:59:00
Willem-Albert Bol vindt dat er door de ACM met zuivere argumenten gekeken moet worden naar de voorgenomen overname van Talpa Network door RTL Group. Dat vertelde de CEO van Abovo Maxlead in een interview bij Nederlands MediaNetwerk TV
DPG Media verkoopt Kek Mama aan Kompas Publishing en Familyblend
11-11-2021 | 11:48:00
Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever
[M]media met [M]media Monitor 2021
10-11-2021 | 14:12:00
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht
Columbus Travel: mensen willen het liefst workation vanuit Spanje
10-11-2021 | 10:52:28
Door de coronacrisis maken workations een enorme vlucht: als we thuis kunnen werken, kan dat in veel gevallen net zo goed in het buitenland, waardoor baan met vakantie kan worden gecombineerd. Een uitgebreide survey van Columbus Travel, het toonaangevende reismagazine van Nederland, schept duidelijkheid.
Delicious.magazine en NEFF keukenaparaten werken samen in branded content-campagne
29-10-2021 | 16:10:00
NEFF keukenapparaten en Delicious.magazine werken samen in het kader van en activatie-campagne onder de noemer De wereld rond in eigen keuken. In vier afleveringen gaan NEFF Chef Andy McDonald en verschillende delicious.thuiskoks dit najaar op ontdekkingstocht langs verschillende wereldkeukens
[Interview] Rogier Bruggeman (ZIGT) kritisch over de RTL-overname van Talpa Network
28-10-2021 | 16:01:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een aantal spelers gevraagd hoe deze aankijken tegen de overname van Talpa Network door RTL Group. Rogier Bruggeman kijkt kritisch naar de overnameplannen van Talpa Network door RTL Group
ACM: partijen kunnen tot 25 oktober reageren op overname Talpa Network door RTL
19-10-2021 | 15:38:00
Belanghebbenden kunnen tot 25 oktober 2021 bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) reageren op voorgenomen overname van Talpa Network door RTL Group
[Value Zipper] Wat is de kracht van magazines?
11-10-2021 | 09:37:00
Magazines hebben een andere impact op lezers dan andere media zoals televisie en radio. Waarin ligt volgens marketeers de belangrijkste kracht van tijdschriften?
DeTijdschriften50 2022 | De Genomineerden
10-10-2021 | 17:00:00
DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam
BESIX bouwt hoofdkantoor DPG Media in Amsterdam
07-10-2021 | 11:51:00
De realisatie van het hoofdkantoor van DPG Media Nederland in Amsterdam-Duivendrecht komt steeds dichter bij: eind 2021 start de ruwbouw van het innovatieve kantoorpand genaamd Mediavaert
Bloom Publishing en LINDA. brengen Vogue terug naar Nederland
07-10-2021 | 10:13:00
Vogue NL is terug. Met een andere uitgever en een andere formule. Initiatiefnemer Marie Nanette Schaepman brengt de Nederlandse uitgave van Vogue met haar bedrijf Bloom Publishing weer op de markt. Mediamerk LINDA. neemt daarbij alle online en social activiteiten op zich
Libelle & Ministerie van Economische Zaken & Klimaat met Iedereen doet WAT
28-09-2021 | 13:27:00
Als onderdeel van die brede publiekscampagne is DPG Media gevraagd om de doelgroep middels een branded content campagne te inspireren, motiveren en activeren om duurzame maatregelen te nemen
[Cross Media Congres 2021] Jelani Isaacs en Marscha Krouwel over content maken
21-09-2021 | 10:26:10
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands en key-note spreker op het Cross Media Congres 2021. Jelani Isaacs is eigenaar & Chief Executive Producer bij New Amsterdam Film Company. Samen met Karin de Groot (ITV) en Jeroen Koopman (NewBe) maakte hij deel uit van het Makers Forum
MPG.Group wordt MMMatter
14-09-2021 | 10:30:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom
Hearst lanceert Harper’s Bazaar Business Club
08-09-2021 | 19:23:00
Uitgever Hearst Netherlands lanceert Harper’s Bazaar Business Club. Dit is een plek waar gelijkgestemde vrouwen elkaar kunnen ontmoeten, en van elkaar en van Harper's Bazaar kunnen leren
NRC Media brengt tien keer per jaar NRC Magazine uit
03-09-2021 | 14:30:00
NRC Media komt vanaf 4 september 2021 tien keer per jaar met NRC Magazine. Dat zal vooral gaan over esthetiek: van interieur tot beeldende kunst en van fotografie tot de kunst van het kopen van een pak. De culturele, esthetische kant van het leven staat centraal in het NRC Magazine
[Cross Media Vrouw 2021] Helene van Santen over Margriet
24-08-2021 | 11:36:53
Helene van Santen is hoofdredacteur van Margriet en hiervoor van Kek Mama. Ze is genomineerd als Cross Media Vrouw van het jaar 2021. We spreken haar over Margriet en de rol van crossmedia in de wereld van tijdschriften
LINDA. en Fuze Tea ontwikkelen campagne inclusief BLAD.
20-08-2021 | 09:23:00
LINDA. en Fuze Tea zijn een samenwerking aangegaan waarbij een eenmalig magazine is verschenen die abonnees van LINDA.magazine ontvangen: BLAD.
Compendium Geneeskunde lanceert doktersglossy
04-08-2021 | 15:44:00
Compendium Geneeskunde lanceert een eerste fysieke doktersglossy tijdens de introductieweken Geneeskunde in Amsterdam. Dit zomerboek voor medische professionals bevat interviews, puzzels en kleurplaten
Studio Dorien Franken ontwerpt Anybody special voor Viva
26-07-2021 | 11:14:01
Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de spraakmakende rubriek Anybody, waarin foto's van naakte lichamen besproken worden
[Onderzoek] Nederlanders trekken moeiteloos portemonnee voor hobby's, ook voor print
16-07-2021 | 16:12:00
Nederlanders zijn fanatieke hobbyisten: ruim een kwart is dagelijks bezig met zijn of haar hobby. Het afgelopen jaar deden we daar nog een schepje bovenop. 1 op de 3 heeft tijdens de coronacrisis meer dan gemiddeld gehobbyd. Investeren in een hobby vinden Nederlanders dan ook geen probleem
Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia lanceren kennisplatform Trust in Media
08-07-2021 | 19:06:00
De Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia hebben een gezamenlijk online kennisplatform gelanceerd onder de naam Trust in Media. Op dit platform staat het belang van vertrouwde media voor zowel de consument als de adverteerder centraal
DeMedia100: Arjen Lubach nummer 1, John de Mol gezakt op de lijst
08-07-2021 | 13:53:00
DeMedia100 2021 is bekendgemaakt. Voor het eerst sinds de eerste editie van DeMedia100 is er een andere nummer 1. Negen jaar op rij stond John de Mol bovenaan. Dit jaar wordt hij voorbijgestreefd door Arjen Lubach
DPG Media stopt met blad en merk VIVA
16-06-2021 | 16:36:00
DPG Media stopt met het uitgeven van het blad VIVA, VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum. Het merk heeft bijna 50 jaar bestaan. VIVA bereikt (samen met Flair, beide van uitgever DPG Media) een grote groep jonge vrouwen, maar VIVA daalt de laatste jaren sterk in oplage en bereik, vooral bij print
Bestuur MMA uitgebreid met Martijn van der Spek en Arjan Kropman
16-06-2021 | 16:06:00
De Magazine Media Associatie (MMA) heeft Martijn van der Spek (VDS Publishers) en Arjan Kropman (F&L Media) benoemd binnen het bestuur. Daarnaast is ingestemd met de herbenoeming van zittend bestuurslid Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media)
Onderzoek Quest: Gemiddelde Nederlander kent 540 mensen
15-06-2021 | 12:51:49
De gemiddelde Nederlander kent op dit moment 540 mensen. Dat blijkt uit een statistisch onderzoek van de Universiteit Utrecht en Radboud Universiteit dat is gedaan op verzoek van het tijdschrift Quest
[Interview] Patrick van Hooy en Aytekin Demirtas (Value Zipper): Focus op kwalitatieve titels ook digitaal
08-06-2021 | 12:35:00
We spraken onlangs met Aytekin Dermirtas (Digital Strategy Consultant) en Patrick van Hooy (eigenaar) van Value Zipper over het afgelopen jaar, de stand van de mediamarkt en digitale ontwikkelingen bij Value Zipper
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
03-06-2021 | 14:05:00
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
Hearst Netherlands: reorganisatie kan beginnen na positief advies OR
02-06-2021 | 17:02:00
De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft positief geadviseerd over een voorgenomen reorganisatie. Als gevolg van de coronacrisis heeft het bedrijf gemerkt dat de behoeften van adverteerders en mediaconsumpties zijn gewijzigd
Dit is onze zorg van Libelle Zilveren Cross Media Case 2021
31-05-2021 | 11:25:00
Dit is onze zorg van Libelle is tijdens het Cross Media Diner 2021 op 14 september in de Kromhouthal Amsterdam uitgeroepen tot Zilveren Cross Media Case 2021.
Veronica Magazine voortaan Veronica Superguide
27-05-2021 | 19:11:00
Veronica Magazine gaat verder als Veronica Superguide. Het blad is sinds april 2020 in handen van DPG Media. In 2017 werd het blad met de verkoop aan het toenmalige Sanoma losgekoppeld van de televisiezender Veronica
Harper’s Bazaar: optimisme
20-05-2021 | 18:51:00
Het meest recente nummer van het tijdschrift Harper’s Bazaar straalt optimisme uit. Eindelijk lijkt de wereld weer in beweging te komen, durven we ons langzaamaan te verheugen op aangeklede feestjes, een bezoek aan een restaurant, theater, museum. Business zal weer opbloeien
Hearst Netherlands stopt met 8 titels
19-05-2021 | 23:26:51
Hearst Netherlands heeft aangekondigd te stoppen met het uitgeven van National Geographic Traveler, Elle Eten.nl, Vogue, Vogue Living, Glamour, Esquire, Designer Vintage en Fiscalert. Condé Nast wil Vogue, Vogue Living en Glamour met een andere partner in Nederland uit blijven geven
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
Hearst gaat reorganiseren
14-05-2021 | 14:53:25
Hearst gaat reorganiseren in Nederland. Dit heeft het bedrijf naar aanleiding van aandacht in verschillende media over een voorgenomen reorganisatie bevestigd
[Cross Media Case 2021] Hilmar Mulder over #Dankjeweldollemina
06-05-2021 | 15:15:18
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Libelle dingt met de case #Dankjeweldollemina mee in de categorie Case. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle
[Onderzoek] DPG Media: aandacht was, is en blijft belangrijk
05-05-2021 | 10:39:00
Aandacht was, is en blijft een belangrijk thema. Dit blijkt uit onderzoek dat DPG Media samen met Newcom Research & Consultancy heeft gedaan in het eerste kwartaal van 2021
Ferdi Felderhof hoofdredacteur Donald Duck
29-04-2021 | 14:06:00
Ferdi Felderhof start per 1 juli 2021 als hoofdredacteur van Donald Duck. Hij is momenteel adjunct-hoofdredacteur en 15 jaar werkzaam bij het weekblad. Joan Lommen zal na 40 jaar het bedrijf verlaten
Jannine Berkelaar per half mei hoofdredacteur Kek Mama
28-04-2021 | 13:29:00
Jannine Berkelaar start half mei 2021 als hoofdredacteur van Kek Mama. Zij volgt hiermee Helene van Santen op, die op hetzelfde moment start als hoofdredacteur van Margriet, ook onderdeel van DPG Media. Jannine Berkelaar is op dit moment chef redactie van Kek Mama
Bol.com en vtwonen bundelen krachten op gebied van wonen
28-04-2021 | 11:28:00
Bol.com en vtwonen gaan samenwerken. Op deze manier wil Bol.com zijn woonartikelen een beter podium geven. Onderdeel van het partnerschap is een zoektocht naar stylingtalenten
Remy Bonjasky aan de slag als columnist voor Kek Mama
20-04-2021 | 10:36:44
Remy Bonjasky, oud-wereldkampioen kickboksen en vader van drie kinderen, wordt columnist voor Kek Mama. Vanaf eind april deelt hij maandelijks het wel en wee van zijn gezin met de lezeressen het magazine
Helene van Santen hoofdredacteur van Margriet
12-04-2021 | 13:20:00
Helene van Santen start half mei 2021 als hoofdredacteur van Margriet, een van de grootste vrouwenmerken van DPG Media én Nederland. Zij volgt daarmee Leontine van den Bos op
Facebook Accelerator start met LINDA., FD en RTV Horizon
08-04-2021 | 14:14:00
Facebook Accelerator start met tien Benelux-deelnemers, waaronder LINDA., het Financieele Dagblad en RTV Horizon. De deelnemende uitgeverijen krijgen negen maanden ondersteuning bij het genereren van online omzet en bij het werven en behouden van nieuwe lezers
Girav en Ford kiezen voor VDS Custom Media
08-04-2021 | 13:31:00
VDS Custom Media heeft een glossy relatiemagazine gemaakt voor Girav in een oplage van 100.000 exemplaren. Daarnaast heeft VDS een mini-magazine gemaakt over de Ford Mustang Mach-e en andere elektrische en hybride modellen van Ford
Bouw Mediavaert-kantoor DPG Media van start
02-04-2021 | 14:26:00
De bouw van het hoofdkantoor van DPG Media in Duivendrecht is gestart. De Mediavaert komt in OverAmstel te staan, in het gebied dat aan wordt geduid als Amstel Business Park Zuid. De bedoeling is dat alle onderdelen van DPG Media vanaf 2023 hier zetelen
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
31-03-2021 | 00:00:00
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
[Interview] Karin Swerink: LINDA. maakt met hart & ziel en lef & liefde het beste voor de leukste vrouwen van Nederland
25-03-2021 | 10:47:25
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Karin Swerink hoofdredacteur van LINDA.
Leontine van den Bos weg bij Margriet om te studeren
23-03-2021 | 10:44:23
Op 1 mei 2021 neemt Leontine van den Bos afscheid als hoofdredacteur van Margriet. Sinds augustus 2008 is zij het boegbeeld van een van de grootste vrouwentitels van Nederland
[Value Zipper] Voordelen en nadelen van rubrieken als contentvorm
21-03-2021 | 08:30:00
In Veronica Inside zit een gesponsorde samenwerking met TOTO. Value Zipper noemt het een van de beste branded-contentformats op televisie. Zijn betaalde samenwerkingen met media in de vorm van rubrieken altijd een goed idee?
DPG Media: stijging in omzet en winst 2020
19-03-2021 | 17:13:23
DPG Media heeft in 2020 stijging in zowel omzet als winst gerealiseerd. De Belgische mediagroep behaalde een omzet van 1,77 miljard euro 8 procent omzetstijging. Het bedrijfsresultaat steeg naar 254 miljoen euro, een stijging van 31 procent. De ebitda-winst bedroeg 339 miljoen euro, een stijging van 31 procent
FuturumMag voortaan drie keer per jaar
19-03-2021 | 14:43:00
FuturumMag, het magazine van FuturumShop, verschijnt voortaan drie keer per jaar. De bladformule en vormgeving zijn ontwikkeld in samenwerking met de makers van Bicycling en Runner’s World, twee titels van Hearst Netherlands
WPG Uitgevers benoemt Erik van Aalst tot financieel directeur
18-03-2021 | 12:54:00
Erik van Aalst is benoemd tot financieel directeur van WPG Uitgevers. Zijn benoeming gaat op 1 mei 2021 in. Erik van Aalst heeft ruime ervaring in Finance en IT, als senior controller en plaatsvervangend CFO
[Interview] Hilde Tholen: Ouders van Nu is een van de betrouwbaarste merken van Nederland
15-03-2021 | 10:51:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilde Tholen, hoofdredacteur van Ouders van Nu
[Interview] Renske Veldhoff: De belofte Met Vriendin ben je nooit alleen, breiden we steeds verder uit
11-03-2021 | 10:53:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renske Veldhoff, hoofdredacteur van Vriendin
[Interview] Edine Russel: ELLE gaat over persoonlijke stijl in combinatie met female empowerment en eigen keuzes maken
08-03-2021 | 11:56:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE
Hearst Netherlands: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
04-03-2021 | 09:30:00
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers
[Interview] Renée van Breukelen: Mijn Geheim is een papieren vriendin die lezeressen verbindt
02-03-2021 | 11:57:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renée van Breukelen, hoofdredacteur van Mijn Geheim
[Interview] Annalot Boersma: Santé brengt brands en producten die goed bij ons passen mooi onder de aandacht
01-03-2021 | 15:00:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Annalot Boersma, chef redactie van Santé
Mediahuis: forse omzet- en resultaatgroei in 2020
25-02-2021 | 12:17:00
Mediahuis heeft in 2020 een forse omzet- en resultaatgroei gerealiseerd. De omzet steeg met meer dan 15 procent naar 990,5 miljoen euro. Het operationeel resultaat verdubbelde bijna naar 121,9 miljoen euro en het nettoresultaat verviervoudigde bijna naar 58,6 miljoen euro
[Interview] Sterre van Leer: Lezers vertrouwen Psychologie Magazine vanwege onze basis in de wetenschap
23-02-2021 | 11:48:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Sterre van Leer, hoofdredacteur van Psychologie Magazine
Intimidatie en agressie tegen vrouw centraal in LINDA.meiden
22-02-2021 | 18:00:00
Stop met het intimideren van vrouwen op straat. Dat is wat onder anderen Jesse Klaver, Sunnery James en Pepijn Lanen hun seksegenoten voorhouden in een video van LINDA.meiden
[Interview] Irene Smit: Flow heeft een unieke formule, een groot bereik en een lezersgroep die je nergens anders vindt
18-02-2021 | 11:45:27
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Irene Smit, hoofdredacteur van Flow
[Column] Marjolein Denekamp over data bij Hearst Netherlands
18-02-2021 | 10:59:00
Digitaal is een cruciale groeifactor van onze organisatie en dus voor ons als uitgever een belangrijk topic. Zowel vanuit redactioneel als commercieel oogpunt zijn data onmisbaar. In 2021 blijken data alleen maar belangrijker te worden
[Interview] Anke de Jong: Samenwerken met Glamour biedt niet alleen branding maar ook omzet
15-02-2021 | 12:53:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Anke de Jong, hoofdredacteur van Glamour
[Interview] Joan Lommen: Donald Duck trekt lezers van alle leeftijden
09-02-2021 | 15:37:08
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Joan Lommen, hoofdredacteur van Donald Duck.
[Interview] Philip Fontani: Quest groeit online als kool en de lezers verslinden de nieuwsbrieven
08-02-2021 | 15:58:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Philip Fontani, hoofdredacteur van Quest
[Interview] Leontine van den Bos: Margriet is een feest van herkenning voor de gewone, 55-plus vrouw; de positieve aanpakkers van Nederland!
04-02-2021 | 12:07:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. We praten vandaag met Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet
DPG Media benoemt Guido den Aantrekker tot Creative Director entertainment magazines
03-02-2021 | 21:46:00
DPG Media heeft Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story, benoemd tot Creative Director entertainment Nederland en België. In Nederland vallen Veronica Magazine, Totaal TV, Story en de online publicatie Superguide daaronder
[Interview] Nicolette Fox: vtwonen is exact daar waar de consument op zoek is naar inspiratie, informatie of een aankoop
02-02-2021 | 10:03:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Nicolette Fox, hoofdredacteur van vtwonen
[Interview] Helene van Santen: Kek Mama adviseert adverteerders, biedt een crossmediaal plan én aansprekende content
01-02-2021 | 11:26:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Helene van Santen, hoofdredacteur Kek Mama
[Interview] Damiaan Hage: Als je informatie over auto’s nodig hebt, kom je al snel uit bij AutoWeek
28-01-2021 | 12:44:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Damiaan Hage, hoofdredacteur van AutoWeek
[Interview] Hilmar Mulder: Libelle is en blijft een geliefde klassieker met een vast plekje in veel huishoudens
28-01-2021 | 11:03:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle. 
[Interview] Milou Turpijn: Women’s Health heeft een groeiende community van positieve millennials die we in beweging weten te krijgen
26-01-2021 | 16:00:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Milou Turpijn, hoofdredacteur van Women’s Health
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is dé gateway naar de moeilijk te vangen millennial- en GenZ-doelgroep
26-01-2021 | 10:16:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Josephine Kay, hoofdredacteur van Cosmopolitan
Paul van Riessen volgt Sander Schimmelpenninck op bij Quote
25-01-2021 | 11:44:37
Quote heeft in Paul van Riesen de hoofdredacteur gevonden die in de voetsporen van Jort Kelder en Sander Schimmelpenninck. Hij werkte er al als adjunct-hoofdredacteur
[Column] Marscha Krouwel: Time will tell
21-01-2021 | 16:12:00
Het afgelopen jaar was voor de meeste uitgevers natuurlijk een zeer lastig jaar. Dat geldt ook voor Hearst Netherlands, maar bij ons herstelde de omzet zich in het vierde kwartaal ongelofelijk goed
[Interview] Olivier Heimel (Runner’s World): Als je hardlopers wilt bereiken, doe je dat veruit het eenvoudigst via ons
19-01-2021 | 15:59:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World
[Interview] Arno Kantelberg: National Geographic is het oog op de wereld
18-01-2021 | 16:25:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Arno Kantelberg, hoofdredacteur van National Geographic
Men’s Health maakt docu over spiermassa kweken in 12 weken
14-01-2021 | 11:01:00
Men's Health-redacteuren Mart en Martyn onderzochten hoeveel spiermassa ze met 12 weken speciale training en voeding bij zouden kunnen krijgen. Het resultaat is een documentaire die online te zien is
L’HOMO. stopt; geen jaarlijkse editie meer
12-01-2021 | 10:08:00
L’HOMO., het tijdschrift voor de lhbti-gemeenschap van de makers van LINDA. zal voorlopig niet meer worden uitgebracht. Het blad bereikt de afgelopen jaren steeds minder lezers dus hebben de makers besloten geen jaarlijkse editie meer uit te brengen
Michel Florisson directeur Vipmedia
05-01-2021 | 09:44:28
Michel Florisson is aan de slag gegaan als algemeen directeur van uitgeverij Vipmedia publishing & services. Hij volgt Ed Bruijns op, die per 1 maart 2021 met pensioen gaat
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur (medior) Quest
04-01-2021 | 09:03:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Redacteur (medior) Quest