Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 6580371

Cosmopolitan meest invloedrijke Gen-NOW merk in Nederland
26-07-2022 | 12:21:00
Cosmopolitan Nederland viert in oktober haar 40-jarig jubileum en is hiermee al vier decennia het meest invloedrijke Gen-NOW (GenZ en Young Millennials, 18 tot en met 35 jaar) merk in Nederland
Jury Mercurs 2022 bekend
26-07-2022 | 12:05:56
Dit jaar stellen zeven juryleden de nominaties en winnaars vast in drie Mercurs-categorieën: Reportage van het Jaar, Artdirection van het Jaar en Magazinemerk van het Jaar
Helft Nederlanders leest bewust tijdschriften tijdens vakantie
13-07-2022 | 11:33:31
Maar liefst 63 procent van de Nederlanders geeft tijdens vakanties nog altijd de voorkeur aan het lezen van magazines en boeken ten opzichte van online en e-readers
Miljuschka Publishing sluit zich aan bij MMA
07-07-2022 | 10:57:28
Culinair expert en televisiekok Miljuschka Witzenhausen is met haar uitgeverij Miljuschka Publishing per 1 juli 2022 toegetreden als lid van de Magazine Media Associatie (MMA)
Inschrijving Mercurs 2022 geopend
04-07-2022 | 12:11:00
De Mercurs, georganiseerd door de Magazine Media Associatie (MMA), worden dit jaar voor de 24e keer uitgereikt. Vanaf maandag 4 juli kan voor drie categorieën worden ingeschreven: Magazinemerk, Reportage en Artdirection van het Jaar
Herman Wolswinkel directeur NDP Nieuwsmedia
24-06-2022 | 08:50:49
Het bestuur van NDP Nieuwsmedia, de brancheorganisatie voor nieuwsbedrijven, heeft Herman Wolswinkel per 1 juli 2022 benoemd tot directeur
DPG Media Cross Media Exploitant van het Jaar 2022
09-06-2022 | 21:53:00
DPG Media is Cross Media Exploitant van het Jaar 2022. DPG Media kreeg de prijs tijdens Cross Media Diner & Awards op 8 juni in de Kromhouthal Amsterdam
Kompas Publishing B.V. neemt Tweedehands.net over
30-05-2022 | 10:28:00
Kompas Publishing B.V., de onderneming achter de merken Startpagina, Goeievraag, Schoolbank, Fietsnetwerk.nl en Kek Mama, neemt verkoopsite Tweedehands.net over
[De Belofte 2022] Anita, Marleen en Barbara (Libelle) over talent
24-05-2022 | 12:00:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn Barbaa Scheenman en Anita Bijlsma, Marleen Koolmees van Libelle
[Cross Media Persoon 2022] Jildou van der Bijl: Data is de motor die de campagnes laat draaien
23-05-2022 | 22:00:00
Jildou van der Bijl is Chief Creative Officer bij LINDA. Zij is genomineerd voor Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[De Belofte 2022] René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn (familyblend) over talent
23-05-2022 | 13:48:00
Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn René Adriaan van der Mark en Laura Hogendoorn van familyblend
[Cross Media Persoon 2022] Jannine Berkelaar: Het liefst zit ik elk moment van de dag bij de lezer op schoot om ze iets te vertellen vanuit Kek Mama
22-05-2022 | 07:27:00
Jannine Berkelaar is hoofdredacteur van Kek Mama, een uitgave van Familyblend. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[Cross Media Persoon 2022] Marscha Krouwel: Wij bewegen voortdurend mee door te blijven innoveren, informeren, inspireren, entertainen en activeren
22-05-2022 | 06:58:00
Marscha Krouwel is CEO van Hearst Netherlands. Zij is genomineerd als Cross Media Persoon van het jaar 2022. We spreken haar
[Interview] Arnoud van der Valk: Media Info Groep geeft klanten dé insights van het nieuws
12-05-2022 | 10:20:00
Arnoud van der Valk is commercieel directeur van de Media Info Groep, het bedrijf dat voor klanten exact bijhoudt hoe, wanneer en waar ze in de media verschenen. We spreken hem over de innovaties en ontwikkelingen in de branche
[Column] Erwin Fisser: Aso baasje? Aso hondje
09-05-2022 | 09:14:33
Misschien had ik het nieuws wel gemist als ik niet zelf een verse eigenaar van een hond ben, maar onlangs was er veel te doen over agressieve hondenrassen
DPG Media, Hearst en NRC genomineerd voor Cross Media Exploitant 2022
05-05-2022 | 10:56:00
De drie nominaties voor Cross Media Exploitant 2022 zijn bekend. Welk cross media merk wordt de opvolger van NRC? Op woensdag 8 juni wordt tijdens Cross Media Diner & Awards de winnaar bekend gemaakt
[Cross Media Merk 2022] Hilmar Mulder over Libelle
05-05-2022 | 10:42:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Libelle dingt mee naar de Award voor Cross Media Merk. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van het magazine en platform
[Column] Bob Goulooze: Beleving
05-05-2022 | 09:05:00
Sinds enige tijd zet ik op LinkedIn, achter mijn specialisme cultuur- en communicatie de term belevingseconoom. Dat heeft te maken met het feit dat de meeste economen in ons land los zijn gekomen van de werkelijkheid
[Interview] Martin van den Bosch: WielerFlits wil elke dag waarde toevoegen voor onze bezoekers
25-04-2022 | 08:52:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Martin van den Bosch, uitgever bij WielerFlits
[Cross Media Merk 2022] Lauren Samsom over &C Media
21-04-2022 | 10:31:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. &C Media dingt mee naar de award in de categorie Merk van het jaar. We spreken met Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio
[Cross Media Innovatie] Hilmar Mulder over de digitale Libelle
18-04-2022 | 09:15:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. DPG Media dingt met de introductie van de digitale Libelle mee in de categorie Innovatie. We spreken Hilmar Mulder over deze innovatie
Jildou van der Bijl, Gwenda van Vliet, Jannine Berkelaar, Marscha Krouwel en Ruud de Langen genomineerd voor Cross Media Persoon 2022
15-04-2022 | 17:44:00
De eerste nominaties van de Cross Media Awards 2022 zijn bekend. Uit een recordaantal van 32 voordrachten heeft de Cross Media Awards Jury onder voorzitterschap van John Olivieira vijf genomineerden gekozen
[Cross Media Case] Jannine Berkelaar over Kek Mama’s Mombracing
15-04-2022 | 11:19:00
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Kek Mama zendt Mombracing in als Cross Media Case. We spreken met Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van het platform
KLM-magazine Holland Herald gerestyled
12-04-2022 | 11:17:46
KLM’s inflight magazine Holland Herald, dat maandelijks in de stoelzakken van het vliegtuig meereist met ruim 2 miljoen passagiers van over de hele wereld, is vanaf de april-editie gerestyled
Bureau Dijksman Communicatie start met tijdschrift DC Magazine
08-04-2022 | 15:38:00
Bureau Dijksman Communicatie brengt op 12 april DC Magazine uit. Het is een on-ground inflight magazine met aandacht voor mode, kunst, living, design en reizen. Het magazine verschijnt twee keer per jaar
HP/De Tijd gaat zelfstandig verder via Stichting Het Vrije Woord
30-03-2022 | 21:58:11
HP/De Tijd gaat zich losweken van Audax en valt daarna voortaan onder Stichting Het Vrije Woord die door Audax-directeur Hubert de Leeuw is opgericht en door hem ook financieel mogelijk is gemaakt
Goede jaarresultaten in 2021 voor DPG Media dankzij economisch herstel en digitalisering
29-03-2022 | 13:13:00
In Nederland steeg de omzet van DPG Media in 2021 naar 1,141 miljard euro (+8,4 procent) met een gestegen ebita-winst van 221 miljoen euro (+28,4 procent). Ook de Belgische en Deense activiteiten van DPG Media boekten in 2021 goede resultaten de uitgeversgroep in totaal 1,9 miljard aan omzet realiseerde in 2021
Thomas Rabe (CEO RTL Group): goede argumenten om ACM te overtuigen van andere marktdefinitie voor overname Talpa Network
17-03-2022 | 12:46:00
RTL Group is in gesprek en discussie met de mededingingstoezichthouder ACM en denkt goede argumenten te hebben die van andere marktdefinities voor de overname van Talpa Network. Dit heeft Thomas Rabe gezegd in een Duitse perscall over de resultaten 2021 naar aanleiding van vragen van Nederlands MediaNetwerk
NMO publiceert eerste rapportage Mediatrends
08-03-2022 | 16:17:00
Het aantal video-apparaten waarmee videocontent wordt geconsumeerd, is gestegen naar zes per huishouden. 63 procent van de Nederlandse huishoudens heeft een smart-tv. Dit blijkt uit het NMO Mediatrends 2021-onderzoek
Autoriteit Persoonsgegevens legt DPG Media boete van 525.000 euro op
25-02-2022 | 14:50:00
De Autoriteit Persoonsgegevens  heeft DPG Media een boete op van 525.000 euro opgelegd. Het mediabedrijf krijgt de boete omdat mensen die hun gegevens wilden inzien of laten verwijderen, daarvoor eerst een identiteitsbewijs moesten uploaden
[Vacatures] Value Zipper zoekt een Account Manager Brand Solutions
22-02-2022 | 08:30:09
Value Zipper is per direct op zoek naar een Account Manager Brand Solutions
[Interview] Barbara van Erp (Snippet Media): Niemand komt ervoor uit dat ze eigenlijk gelezen worden door 50+
21-02-2022 | 12:40:00
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Barbara van Erp, oprichter van Saar Magazine en Snippet Media
RTL Group richt internationaal crossmediaal sales house op
18-02-2022 | 14:28:00
RTL Group richt via de dochterbedrijven RTL AdConnect, G+J iMS en Smartclip een internationaal crossmediaal sales house op. Op deze wijze wil RTL Group de internationale activiteiten die RTL AdConnect uitvoert koppelen aan die van Smartclip en het Duitse Gruner+Jahr
ACM: RTL Group vraagt vergunning aan overname Talpa Network; partijen kunnen tot 24-2 reageren
17-02-2022 | 11:00:00
RTL Group heeft een vergunningsaanvraag gedaan bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) om Talpa Network te mogen overnemen. Belanghebbenden, zo blijkt uit een publicatie in de Staatscourant, kunnen tot 24 februari bij de ACM reageren en hun zienswijze hierover kenbaar maken
[Interview] Boaz Shkolnik over de lancering van Mediahuis Connect
09-02-2022 | 07:57:00
Boaz Shkolnik is Director of Advertising bij Mediahuis Nederland. In 2021 heeft Mediahuis Nederland in samenwerking met Mediahuis Noord - voorheen NDC Mediagroep - en Media Groep Limurg een nieuwe propositie in de markt gezet; Mediahuis Connect
RTL Group moet vergunning aanvragen voor overname Talpa Network: diepgravend onderzoek nodig
28-01-2022 | 16:25:00
RTL Group moet een vergunning aanvragen voor de overname van Talpa Network. Dit stelt de mededingingsautoriteit ACM na een eerste beoordeling van de overnamemelding van oktober 2021. Dit betekent dat een diepgaand onderzoek moet plaatsvinden voordat deze plannen kunnen worden doorgezet
Media Info Groep en RTV Monitor meten Media-aandacht seksueel wangedrag bij The Voice
27-01-2022 | 16:21:00
Sinds de eerste aantijgingen van misstanden rond The Voice of Holland in december 2021, is het nieuws in bijna 3000 uitzendingen op radio, televisie & podcasts voorbijgekomen en in meer dan 6370 artikelen in landelijke dagbladen en landelijke nieuwswebsites. Dit blijkt uit onderzoek van Media Info Groep en RTV Monitor
ACM geeft toestemming voor overname New Skool Media door Roularta Media Group
26-01-2022 | 00:19:00
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van New Skool Media door Roularta Media Group. De overname werd op 23 december 2021 aangekondigd
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is voor adverteerders een gateway naar de doelgroep
18-01-2022 | 10:21:00
Josephine Kay is hoofdredacteur van Cosmopolitan Nederland, een uitgave van Hearst. We spreken haar bij Nederlands MediaNetwerk TV over het platform voor young millennials, de relatie met het internationale merk en de rol van digitalisering
Libelle Zomerweek van Almeerderstrand naar Expo Haarlemmermeer
12-01-2022 | 10:53:26
Libelle Zomerweek gaat verhuizen naar Expo Haarlemmermeer. Na jarenlang het Almeerderstrand als locatie te hebben gebruikt, kiest Libelle vanaf 2022 voor het terrein dat mede bekend is van de Floriade
VI Vandaag gaat samenwerken met Voetbal International
03-01-2022 | 16:06:57
VI Vandaag, het dagelijkse programma van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp, gaat samenwerken met Voetbal International, bekend van het tijdschrift, vi.nl, VI-Pro en de VI-app
Belgische uitgever Roularta Media Group neemt New Skool Media over
23-12-2021 | 10:59:00
De Belgische uitgever Roularta Media Group neemt bladenuitgever New Skool Media over. New Skool Media is eigenaar van 20 Nederlandse magazinemerken
MPG en MMMatter benoemen Irene Eijs tot Director Data & Analytics
16-12-2021 | 11:49:00
Irene Eijs is benoemd als Director Data & Analytics bij MPG en MMMatter. Daarbij gaat ze met haar team merken helpen om de ROI op content inzichtelijk te maken en te verbeteren
Stichting Reclame Code stelt Reclamecode voor Online Kansspelen vast
15-12-2021 | 14:46:05
De Stichting Reclame Code heeft de Reclamecode voor Online Kansspelen vastgesteld. De code is een initiatief van de Vergunde Nederlandse Online Kansspelaanbieders (VNLOK), onderschreven door de Nederlandse Online Gambling Associatie (NOGA)
MMA-leden keuren beleidsplan goed
15-12-2021 | 13:18:00
De Algemene Ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA) heeft het strategisch beleidsplan van hun brancheorganisatie met algemene stemmen aangenomen
OneWorld Magazine viert 10-jarig jubileum
07-12-2021 | 10:22:24
Tien jaar geleden verscheen de eerste papieren editie van OneWorld. Wat begon als gesubsidieerd vakblad over ontwikkelingssamenwerking is uitgegroeid tot een onafhankelijk magazine dat journalistiek voor rechtvaardigheid bedrijft
DPG Media en CPNB gaan samen leesplezier onder kinderen vergroten
07-12-2021 | 09:39:15
DPG Media en Stichting CPNB zijn een meerjarig partnership aangegaan. In het Kinderboekenmuseum in Den Haag hebben Wiesje namens DPG Media en Mert van het Kinderboekenweek Leesteam van CPNB de plannen ondertekend waarmee de bedrijven het leesplezier onder kinderen willen vergroten
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave
06-12-2021 | 14:53:00
Spreekbuis verschijnt opnieuw als printuitgave. Uitgever Richard Otto van Tens Media die de uitgave in 2014 overnam van de NPO wist het mediamerk te transformeren tot online platform met vaknieuws voor broadcastprofessionals
[Interview] Jeroen Dontje (MPG): De magie zit in de kleine geheimpjes onder water
06-12-2021 | 14:01:16
Jeroen Dontje is Creative Director bij MPG. Voor hem stopt creativiteit niet bij een concept, maar moet het bovenaan staan tijdens het hele proces. We spreken hem over zijn visie op het belang van inzichten en creativiteit
Mandy Woelkens hoofdredacteur LINDA.meiden
06-12-2021 | 11:05:00
LINDA. benoemt Mandy Woelkens tot hoofdredacteur van LINDA.meiden. Mandy is presentatrice, podcastmaker, schrijfster en op dit moment adjunct-hoofdredacteur van Cosmopolitan
[Interview] Fenno van der Velden over media-exposure bijhouden via de portal van Media Info Groep
03-12-2021 | 10:53:00
Fenno van der Velden is projectmanager van de Media Info Groep. Het bedrijf evolueerde van een knipseldienst tot een full service bureau dat voor klanten precies bijhoudt hoe vaak, wanneer en hoe ze in de media aan bod zijn gekomen
Overname Kek Mama afgerond
01-12-2021 | 11:10:00
Kek Mama is per 1 december 2021 overgenomen door Familyblend en Kompas. De ondernemingsraad van DPG Media is akkoord en daarmee is de overname geëffectueerd
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021
19-11-2021 | 12:06:00
Hardloopster Sifan Hassan is de Harper’s Bazaar Woman of the Year 2021. Overige winnaressen zijn Neelie Kroes, Katja Herbers, Iris van den Ende en Hélène Hendriks
Value Zipper verzorgt advertentieverkoop Saar Magazine
16-11-2021 | 10:10:49
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van Saar Magazine
Willem-Albert Bol (Abovo): ACM moet met zuivere argumenten kijken naar RTL-overname Talpa Network
11-11-2021 | 12:59:00
Willem-Albert Bol vindt dat er door de ACM met zuivere argumenten gekeken moet worden naar de voorgenomen overname van Talpa Network door RTL Group. Dat vertelde de CEO van Abovo Maxlead in een interview bij Nederlands MediaNetwerk TV
DPG Media verkoopt Kek Mama aan Kompas Publishing en Familyblend
11-11-2021 | 11:48:00
Kek Mama, het (online) glossy magazine voor moeders wordt overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. Het blad en het online platform werden uitgegeven door DPG Media, dat betere kansen voor de voortzetting van het merk ziet bij een andere uitgever
[M]media met [M]media Monitor 2021
10-11-2021 | 14:12:00
In samenwerking met Wavemaker heeft [M]media de [M]media Monitor 2021 uitgebracht. Daarin zijn onderwerpen als het coronavirus, het klimaat, duurzame energie, (elektrische) mobiliteit, sport, (online) magazines en leesgedrag van mannen en vrouwen onderzocht
Columbus Travel: mensen willen het liefst workation vanuit Spanje
10-11-2021 | 10:52:28
Door de coronacrisis maken workations een enorme vlucht: als we thuis kunnen werken, kan dat in veel gevallen net zo goed in het buitenland, waardoor baan met vakantie kan worden gecombineerd. Een uitgebreide survey van Columbus Travel, het toonaangevende reismagazine van Nederland, schept duidelijkheid.
Delicious.magazine en NEFF keukenaparaten werken samen in branded content-campagne
29-10-2021 | 16:10:00
NEFF keukenapparaten en Delicious.magazine werken samen in het kader van en activatie-campagne onder de noemer De wereld rond in eigen keuken. In vier afleveringen gaan NEFF Chef Andy McDonald en verschillende delicious.thuiskoks dit najaar op ontdekkingstocht langs verschillende wereldkeukens
[Interview] Rogier Bruggeman (ZIGT) kritisch over de RTL-overname van Talpa Network
28-10-2021 | 16:01:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een aantal spelers gevraagd hoe deze aankijken tegen de overname van Talpa Network door RTL Group. Rogier Bruggeman kijkt kritisch naar de overnameplannen van Talpa Network door RTL Group
ACM: partijen kunnen tot 25 oktober reageren op overname Talpa Network door RTL
19-10-2021 | 15:38:00
Belanghebbenden kunnen tot 25 oktober 2021 bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) reageren op voorgenomen overname van Talpa Network door RTL Group
[Value Zipper] Wat is de kracht van magazines?
11-10-2021 | 09:37:00
Magazines hebben een andere impact op lezers dan andere media zoals televisie en radio. Waarin ligt volgens marketeers de belangrijkste kracht van tijdschriften?
DeTijdschriften50 2022 | De Genomineerden
10-10-2021 | 17:00:00
DeMedia100 2022 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 | DeMarketing100 Diner op 8 december 2021 in Amsterdam
BESIX bouwt hoofdkantoor DPG Media in Amsterdam
07-10-2021 | 11:51:00
De realisatie van het hoofdkantoor van DPG Media Nederland in Amsterdam-Duivendrecht komt steeds dichter bij: eind 2021 start de ruwbouw van het innovatieve kantoorpand genaamd Mediavaert
Bloom Publishing en LINDA. brengen Vogue terug naar Nederland
07-10-2021 | 10:13:00
Vogue NL is terug. Met een andere uitgever en een andere formule. Initiatiefnemer Marie Nanette Schaepman brengt de Nederlandse uitgave van Vogue met haar bedrijf Bloom Publishing weer op de markt. Mediamerk LINDA. neemt daarbij alle online en social activiteiten op zich
Libelle & Ministerie van Economische Zaken & Klimaat met Iedereen doet WAT
28-09-2021 | 13:27:00
Als onderdeel van die brede publiekscampagne is DPG Media gevraagd om de doelgroep middels een branded content campagne te inspireren, motiveren en activeren om duurzame maatregelen te nemen
[Cross Media Congres 2021] Jelani Isaacs en Marscha Krouwel over content maken
21-09-2021 | 10:26:10
Marscha Krouwel is Country Manager van Hearst Netherlands en key-note spreker op het Cross Media Congres 2021. Jelani Isaacs is eigenaar & Chief Executive Producer bij New Amsterdam Film Company. Samen met Karin de Groot (ITV) en Jeroen Koopman (NewBe) maakte hij deel uit van het Makers Forum
MPG.Group wordt MMMatter
14-09-2021 | 10:30:00
Het netwerk van creatieve en strategische contentbureaus MPG.Group gaat verder onder de naam MMMatter. Het netwerk bestaat nu uit MPG Nederland, MPG.Concepts in New York, SOCIAL.INC, The Social Club en het Belgische Gicom
Hearst lanceert Harper’s Bazaar Business Club
08-09-2021 | 19:23:00
Uitgever Hearst Netherlands lanceert Harper’s Bazaar Business Club. Dit is een plek waar gelijkgestemde vrouwen elkaar kunnen ontmoeten, en van elkaar en van Harper's Bazaar kunnen leren
NRC Media brengt tien keer per jaar NRC Magazine uit
03-09-2021 | 14:30:00
NRC Media komt vanaf 4 september 2021 tien keer per jaar met NRC Magazine. Dat zal vooral gaan over esthetiek: van interieur tot beeldende kunst en van fotografie tot de kunst van het kopen van een pak. De culturele, esthetische kant van het leven staat centraal in het NRC Magazine
[Cross Media Vrouw 2021] Helene van Santen over Margriet
24-08-2021 | 11:36:53
Helene van Santen is hoofdredacteur van Margriet en hiervoor van Kek Mama. Ze is genomineerd als Cross Media Vrouw van het jaar 2021. We spreken haar over Margriet en de rol van crossmedia in de wereld van tijdschriften
LINDA. en Fuze Tea ontwikkelen campagne inclusief BLAD.
20-08-2021 | 09:23:00
LINDA. en Fuze Tea zijn een samenwerking aangegaan waarbij een eenmalig magazine is verschenen die abonnees van LINDA.magazine ontvangen: BLAD.
Compendium Geneeskunde lanceert doktersglossy
04-08-2021 | 15:44:00
Compendium Geneeskunde lanceert een eerste fysieke doktersglossy tijdens de introductieweken Geneeskunde in Amsterdam. Dit zomerboek voor medische professionals bevat interviews, puzzels en kleurplaten
Studio Dorien Franken ontwerpt Anybody special voor Viva
26-07-2021 | 11:14:01
Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de spraakmakende rubriek Anybody, waarin foto's van naakte lichamen besproken worden
[Onderzoek] Nederlanders trekken moeiteloos portemonnee voor hobby's, ook voor print
16-07-2021 | 16:12:00
Nederlanders zijn fanatieke hobbyisten: ruim een kwart is dagelijks bezig met zijn of haar hobby. Het afgelopen jaar deden we daar nog een schepje bovenop. 1 op de 3 heeft tijdens de coronacrisis meer dan gemiddeld gehobbyd. Investeren in een hobby vinden Nederlanders dan ook geen probleem
Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia lanceren kennisplatform Trust in Media
08-07-2021 | 19:06:00
De Magazine Media Associatie (MMA) en NDP Nieuwsmedia hebben een gezamenlijk online kennisplatform gelanceerd onder de naam Trust in Media. Op dit platform staat het belang van vertrouwde media voor zowel de consument als de adverteerder centraal
DeMedia100: Arjen Lubach nummer 1, John de Mol gezakt op de lijst
08-07-2021 | 13:53:00
DeMedia100 2021 is bekendgemaakt. Voor het eerst sinds de eerste editie van DeMedia100 is er een andere nummer 1. Negen jaar op rij stond John de Mol bovenaan. Dit jaar wordt hij voorbijgestreefd door Arjen Lubach
DPG Media stopt met blad en merk VIVA
16-06-2021 | 16:36:00
DPG Media stopt met het uitgeven van het blad VIVA, VIVAMama, VIVA.nl en VIVA Forum. Het merk heeft bijna 50 jaar bestaan. VIVA bereikt (samen met Flair, beide van uitgever DPG Media) een grote groep jonge vrouwen, maar VIVA daalt de laatste jaren sterk in oplage en bereik, vooral bij print
Bestuur MMA uitgebreid met Martijn van der Spek en Arjan Kropman
16-06-2021 | 16:06:00
De Magazine Media Associatie (MMA) heeft Martijn van der Spek (VDS Publishers) en Arjan Kropman (F&L Media) benoemd binnen het bestuur. Daarnaast is ingestemd met de herbenoeming van zittend bestuurslid Joyce Nieuwenhuijs (DPG Media)
Onderzoek Quest: Gemiddelde Nederlander kent 540 mensen
15-06-2021 | 12:51:49
De gemiddelde Nederlander kent op dit moment 540 mensen. Dat blijkt uit een statistisch onderzoek van de Universiteit Utrecht en Radboud Universiteit dat is gedaan op verzoek van het tijdschrift Quest
[Interview] Patrick van Hooy en Aytekin Demirtas (Value Zipper): Focus op kwalitatieve titels ook digitaal
08-06-2021 | 12:35:00
We spraken onlangs met Aytekin Dermirtas (Digital Strategy Consultant) en Patrick van Hooy (eigenaar) van Value Zipper over het afgelopen jaar, de stand van de mediamarkt en digitale ontwikkelingen bij Value Zipper
[Onderzoek] Nielsen: Netto mediabestedingen in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro
03-06-2021 | 14:05:00
De netto mediabestedingen zijn in 2020 gedaald met 6,3 procent tot 4,4 miljard euro. Dit blijkt uit het netto mediabestedingenonderzoek van Nielsen. De impact van de coronacrisis was groot, maar verschilde sterk per mediumtype
Hearst Netherlands: reorganisatie kan beginnen na positief advies OR
02-06-2021 | 17:02:00
De ondernemingsraad van Hearst Netherlands heeft positief geadviseerd over een voorgenomen reorganisatie. Als gevolg van de coronacrisis heeft het bedrijf gemerkt dat de behoeften van adverteerders en mediaconsumpties zijn gewijzigd
Dit is onze zorg van Libelle Zilveren Cross Media Case 2021
31-05-2021 | 11:25:00
Dit is onze zorg van Libelle is tijdens het Cross Media Diner 2021 op 14 september in de Kromhouthal Amsterdam uitgeroepen tot Zilveren Cross Media Case 2021.
Veronica Magazine voortaan Veronica Superguide
27-05-2021 | 19:11:00
Veronica Magazine gaat verder als Veronica Superguide. Het blad is sinds april 2020 in handen van DPG Media. In 2017 werd het blad met de verkoop aan het toenmalige Sanoma losgekoppeld van de televisiezender Veronica
Harper’s Bazaar: optimisme
20-05-2021 | 18:51:00
Het meest recente nummer van het tijdschrift Harper’s Bazaar straalt optimisme uit. Eindelijk lijkt de wereld weer in beweging te komen, durven we ons langzaamaan te verheugen op aangeklede feestjes, een bezoek aan een restaurant, theater, museum. Business zal weer opbloeien
Hearst Netherlands stopt met 8 titels
19-05-2021 | 23:26:51
Hearst Netherlands heeft aangekondigd te stoppen met het uitgeven van National Geographic Traveler, Elle Eten.nl, Vogue, Vogue Living, Glamour, Esquire, Designer Vintage en Fiscalert. Condé Nast wil Vogue, Vogue Living en Glamour met een andere partner in Nederland uit blijven geven
Eisenpakket Media Monitoring Nationaal Media Onderzoek zijn gepubliceerd
19-05-2021 | 00:00:00
Op 18 mei 2021 hebben de organisaties voor bereiksonderzoek in Nederland gezamenlijk een Request for Proposal (RfP) gepubliceerd voor media monitoring binnen het nieuwe Nationaal Media Onderzoek (NMO)
Hearst gaat reorganiseren
14-05-2021 | 14:53:25
Hearst gaat reorganiseren in Nederland. Dit heeft het bedrijf naar aanleiding van aandacht in verschillende media over een voorgenomen reorganisatie bevestigd
[Cross Media Case 2021] Hilmar Mulder over #Dankjeweldollemina
06-05-2021 | 15:15:18
Op 14 september worden de Cross Media Awards 2021 uitgereikt. Libelle dingt met de case #Dankjeweldollemina mee in de categorie Case. We spreken Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle
[Onderzoek] DPG Media: aandacht was, is en blijft belangrijk
05-05-2021 | 10:39:00
Aandacht was, is en blijft een belangrijk thema. Dit blijkt uit onderzoek dat DPG Media samen met Newcom Research & Consultancy heeft gedaan in het eerste kwartaal van 2021
Ferdi Felderhof hoofdredacteur Donald Duck
29-04-2021 | 14:06:00
Ferdi Felderhof start per 1 juli 2021 als hoofdredacteur van Donald Duck. Hij is momenteel adjunct-hoofdredacteur en 15 jaar werkzaam bij het weekblad. Joan Lommen zal na 40 jaar het bedrijf verlaten
Jannine Berkelaar per half mei hoofdredacteur Kek Mama
28-04-2021 | 13:29:00
Jannine Berkelaar start half mei 2021 als hoofdredacteur van Kek Mama. Zij volgt hiermee Helene van Santen op, die op hetzelfde moment start als hoofdredacteur van Margriet, ook onderdeel van DPG Media. Jannine Berkelaar is op dit moment chef redactie van Kek Mama
Bol.com en vtwonen bundelen krachten op gebied van wonen
28-04-2021 | 11:28:00
Bol.com en vtwonen gaan samenwerken. Op deze manier wil Bol.com zijn woonartikelen een beter podium geven. Onderdeel van het partnerschap is een zoektocht naar stylingtalenten
Remy Bonjasky aan de slag als columnist voor Kek Mama
20-04-2021 | 10:36:44
Remy Bonjasky, oud-wereldkampioen kickboksen en vader van drie kinderen, wordt columnist voor Kek Mama. Vanaf eind april deelt hij maandelijks het wel en wee van zijn gezin met de lezeressen het magazine
Helene van Santen hoofdredacteur van Margriet
12-04-2021 | 13:20:00
Helene van Santen start half mei 2021 als hoofdredacteur van Margriet, een van de grootste vrouwenmerken van DPG Media én Nederland. Zij volgt daarmee Leontine van den Bos op
Facebook Accelerator start met LINDA., FD en RTV Horizon
08-04-2021 | 14:14:00
Facebook Accelerator start met tien Benelux-deelnemers, waaronder LINDA., het Financieele Dagblad en RTV Horizon. De deelnemende uitgeverijen krijgen negen maanden ondersteuning bij het genereren van online omzet en bij het werven en behouden van nieuwe lezers
Girav en Ford kiezen voor VDS Custom Media
08-04-2021 | 13:31:00
VDS Custom Media heeft een glossy relatiemagazine gemaakt voor Girav in een oplage van 100.000 exemplaren. Daarnaast heeft VDS een mini-magazine gemaakt over de Ford Mustang Mach-e en andere elektrische en hybride modellen van Ford
Bouw Mediavaert-kantoor DPG Media van start
02-04-2021 | 14:26:00
De bouw van het hoofdkantoor van DPG Media in Duivendrecht is gestart. De Mediavaert komt in OverAmstel te staan, in het gebied dat aan wordt geduid als Amstel Business Park Zuid. De bedoeling is dat alle onderdelen van DPG Media vanaf 2023 hier zetelen
SKO, NLO, NOM en VINEX starten geïntegreerd bereiksonderzoek Nationaal Media Onderzoek
31-03-2021 | 00:00:00
Onder de naam Nationaal Media Onderzoek (NMO) start een bereiksonderzoek op het vlak van televisie, radio, print en online. Stichting Kijkonderzoek (SKO), Nationaal Luisteronderzoek (NLO), Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM) en Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) hebben Kantar en Ipsos daartoe geselecteerd
[Interview] Karin Swerink: LINDA. maakt met hart & ziel en lef & liefde het beste voor de leukste vrouwen van Nederland
25-03-2021 | 10:47:25
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Karin Swerink hoofdredacteur van LINDA.
Leontine van den Bos weg bij Margriet om te studeren
23-03-2021 | 10:44:23
Op 1 mei 2021 neemt Leontine van den Bos afscheid als hoofdredacteur van Margriet. Sinds augustus 2008 is zij het boegbeeld van een van de grootste vrouwentitels van Nederland
[Value Zipper] Voordelen en nadelen van rubrieken als contentvorm
21-03-2021 | 08:30:00
In Veronica Inside zit een gesponsorde samenwerking met TOTO. Value Zipper noemt het een van de beste branded-contentformats op televisie. Zijn betaalde samenwerkingen met media in de vorm van rubrieken altijd een goed idee?
DPG Media: stijging in omzet en winst 2020
19-03-2021 | 17:13:23
DPG Media heeft in 2020 stijging in zowel omzet als winst gerealiseerd. De Belgische mediagroep behaalde een omzet van 1,77 miljard euro 8 procent omzetstijging. Het bedrijfsresultaat steeg naar 254 miljoen euro, een stijging van 31 procent. De ebitda-winst bedroeg 339 miljoen euro, een stijging van 31 procent
FuturumMag voortaan drie keer per jaar
19-03-2021 | 14:43:00
FuturumMag, het magazine van FuturumShop, verschijnt voortaan drie keer per jaar. De bladformule en vormgeving zijn ontwikkeld in samenwerking met de makers van Bicycling en Runner’s World, twee titels van Hearst Netherlands
WPG Uitgevers benoemt Erik van Aalst tot financieel directeur
18-03-2021 | 12:54:00
Erik van Aalst is benoemd tot financieel directeur van WPG Uitgevers. Zijn benoeming gaat op 1 mei 2021 in. Erik van Aalst heeft ruime ervaring in Finance en IT, als senior controller en plaatsvervangend CFO
[Interview] Hilde Tholen: Ouders van Nu is een van de betrouwbaarste merken van Nederland
15-03-2021 | 10:51:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilde Tholen, hoofdredacteur van Ouders van Nu
[Interview] Renske Veldhoff: De belofte Met Vriendin ben je nooit alleen, breiden we steeds verder uit
11-03-2021 | 10:53:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renske Veldhoff, hoofdredacteur van Vriendin
[Interview] Edine Russel: ELLE gaat over persoonlijke stijl in combinatie met female empowerment en eigen keuzes maken
08-03-2021 | 11:56:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Edine Russel, hoofdredacteur van ELLE
Hearst Netherlands: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
04-03-2021 | 09:30:00
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers
[Interview] Renée van Breukelen: Mijn Geheim is een papieren vriendin die lezeressen verbindt
02-03-2021 | 11:57:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Renée van Breukelen, hoofdredacteur van Mijn Geheim
[Interview] Annalot Boersma: Santé brengt brands en producten die goed bij ons passen mooi onder de aandacht
01-03-2021 | 15:00:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Annalot Boersma, chef redactie van Santé
Mediahuis: forse omzet- en resultaatgroei in 2020
25-02-2021 | 12:17:00
Mediahuis heeft in 2020 een forse omzet- en resultaatgroei gerealiseerd. De omzet steeg met meer dan 15 procent naar 990,5 miljoen euro. Het operationeel resultaat verdubbelde bijna naar 121,9 miljoen euro en het nettoresultaat verviervoudigde bijna naar 58,6 miljoen euro
[Interview] Sterre van Leer: Lezers vertrouwen Psychologie Magazine vanwege onze basis in de wetenschap
23-02-2021 | 11:48:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Sterre van Leer, hoofdredacteur van Psychologie Magazine
Intimidatie en agressie tegen vrouw centraal in LINDA.meiden
22-02-2021 | 18:00:00
Stop met het intimideren van vrouwen op straat. Dat is wat onder anderen Jesse Klaver, Sunnery James en Pepijn Lanen hun seksegenoten voorhouden in een video van LINDA.meiden
[Interview] Irene Smit: Flow heeft een unieke formule, een groot bereik en een lezersgroep die je nergens anders vindt
18-02-2021 | 11:45:27
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Irene Smit, hoofdredacteur van Flow
[Column] Marjolein Denekamp over data bij Hearst Netherlands
18-02-2021 | 10:59:00
Digitaal is een cruciale groeifactor van onze organisatie en dus voor ons als uitgever een belangrijk topic. Zowel vanuit redactioneel als commercieel oogpunt zijn data onmisbaar. In 2021 blijken data alleen maar belangrijker te worden
[Interview] Anke de Jong: Samenwerken met Glamour biedt niet alleen branding maar ook omzet
15-02-2021 | 12:53:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Anke de Jong, hoofdredacteur van Glamour
[Interview] Joan Lommen: Donald Duck trekt lezers van alle leeftijden
09-02-2021 | 15:37:08
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Joan Lommen, hoofdredacteur van Donald Duck.
[Interview] Philip Fontani: Quest groeit online als kool en de lezers verslinden de nieuwsbrieven
08-02-2021 | 15:58:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Philip Fontani, hoofdredacteur van Quest
[Interview] Leontine van den Bos: Margriet is een feest van herkenning voor de gewone, 55-plus vrouw; de positieve aanpakkers van Nederland!
04-02-2021 | 12:07:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. We praten vandaag met Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet
DPG Media benoemt Guido den Aantrekker tot Creative Director entertainment magazines
03-02-2021 | 21:46:00
DPG Media heeft Guido den Aantrekker, hoofdredacteur van Story, benoemd tot Creative Director entertainment Nederland en België. In Nederland vallen Veronica Magazine, Totaal TV, Story en de online publicatie Superguide daaronder
[Interview] Nicolette Fox: vtwonen is exact daar waar de consument op zoek is naar inspiratie, informatie of een aankoop
02-02-2021 | 10:03:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Nicolette Fox, hoofdredacteur van vtwonen
[Interview] Helene van Santen: Kek Mama adviseert adverteerders, biedt een crossmediaal plan én aansprekende content
01-02-2021 | 11:26:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Helene van Santen, hoofdredacteur Kek Mama
[Interview] Damiaan Hage: Als je informatie over auto’s nodig hebt, kom je al snel uit bij AutoWeek
28-01-2021 | 12:44:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Damiaan Hage, hoofdredacteur van AutoWeek
[Interview] Hilmar Mulder: Libelle is en blijft een geliefde klassieker met een vast plekje in veel huishoudens
28-01-2021 | 11:03:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle. 
[Interview] Milou Turpijn: Women’s Health heeft een groeiende community van positieve millennials die we in beweging weten te krijgen
26-01-2021 | 16:00:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Milou Turpijn, hoofdredacteur van Women’s Health
[Interview] Josephine Kay: Cosmopolitan is dé gateway naar de moeilijk te vangen millennial- en GenZ-doelgroep
26-01-2021 | 10:16:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Josephine Kay, hoofdredacteur van Cosmopolitan
Paul van Riessen volgt Sander Schimmelpenninck op bij Quote
25-01-2021 | 11:44:37
Quote heeft in Paul van Riesen de hoofdredacteur gevonden die in de voetsporen van Jort Kelder en Sander Schimmelpenninck. Hij werkte er al als adjunct-hoofdredacteur
[Column] Marscha Krouwel: Time will tell
21-01-2021 | 16:12:00
Het afgelopen jaar was voor de meeste uitgevers natuurlijk een zeer lastig jaar. Dat geldt ook voor Hearst Netherlands, maar bij ons herstelde de omzet zich in het vierde kwartaal ongelofelijk goed
[Interview] Olivier Heimel (Runner’s World): Als je hardlopers wilt bereiken, doe je dat veruit het eenvoudigst via ons
19-01-2021 | 15:59:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World
[Interview] Arno Kantelberg: National Geographic is het oog op de wereld
18-01-2021 | 16:25:00
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Arno Kantelberg, hoofdredacteur van National Geographic
Men’s Health maakt docu over spiermassa kweken in 12 weken
14-01-2021 | 11:01:00
Men's Health-redacteuren Mart en Martyn onderzochten hoeveel spiermassa ze met 12 weken speciale training en voeding bij zouden kunnen krijgen. Het resultaat is een documentaire die online te zien is
L’HOMO. stopt; geen jaarlijkse editie meer
12-01-2021 | 10:08:00
L’HOMO., het tijdschrift voor de lhbti-gemeenschap van de makers van LINDA. zal voorlopig niet meer worden uitgebracht. Het blad bereikt de afgelopen jaren steeds minder lezers dus hebben de makers besloten geen jaarlijkse editie meer uit te brengen
Michel Florisson directeur Vipmedia
05-01-2021 | 09:44:28
Michel Florisson is aan de slag gegaan als algemeen directeur van uitgeverij Vipmedia publishing & services. Hij volgt Ed Bruijns op, die per 1 maart 2021 met pensioen gaat
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Redacteur (medior) Quest
04-01-2021 | 09:03:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Redacteur (medior) Quest
Soundos El Ahmadi maakt voor ELLE oudejaarsconference van 7 minuten
29-12-2020 | 10:47:53
Soundos El Ahmadi, bekend als stand-up comedian en actrice, blikt voor ELLE terug op het vreemdste jaar van deze eeuw. De mini-conference is opgenomen in een lege zaal
Ruud de Langen MediaTransfer van het Jaar 2020
27-12-2020 | 13:16:00
2020 was een jaar als geen ander. Niet alleen waren er veel transfers maar ook veel mensen die alleen maar weggingen en vooralsnog nergens zijn geland, daarom dit jaar ook een waarschijnlijk en hopelijk eenmalige editie van Transfer To Nowhere
[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten
17-12-2020 | 17:20:00
Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!
[Interview] Neelie Kroes en Janneke Niessen: Als we onze nek niet uitsteken, gebeurt er niets
15-12-2020 | 10:18:00
Voor het LOF jaarboek 2020 organiseerde Jolanda Holwerda een uniek gesprek tussen Neelie Kroes en Janneke Niessen. Daarin kwam ruim aan bod wat vrouwelijke rolmodellen en minimale (tech-)investeringen in “ondernemers die geen witte mannen in een hoodie zijn” met elkaar te maken hebben
[Interview] Eveline Helmink over Happinez
14-12-2020 | 10:46:00
Eveline Helmink is hoofdredacteur van Happinez. We spreken haar over het platform, de samenwerking met adverteerders en het roerige jaar 2020
Vtwonen is Mercur Magazinemerk van het Jaar, Helene van Santen Hoofdredacteur van het Jaar
10-12-2020 | 17:00:00
Bij de 23e Mercurs, de belangrijkste jaarprijzen van de magazine-mediabranche, zijn 10 december in acht categorieën prijzen uitgereikt. Voor het eerst na 22 jaar vond de prijsuitreiking plaats zonder publiek. Vanuit de Central Studio’s in Utrecht was de livestream voor iedereen te volgen.
[Interview] Heleen Peverelli over Yoga Magazine
10-12-2020 | 15:04:00
Heleen Peverelli is hoofdredacteur van Yoga Magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020
Value Zipper voegt 7 Audax-titels toe aan portfolio
09-12-2020 | 11:37:00
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van het portfolio van Audax. Value Zipper neemt de verkoopactiviteiten op zich voor de titels Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party
[Interview] Jolanda Holwerda: Vrouwelijk talent in de spotlight zetten blijft mijn missie
07-12-2020 | 12:08:00
Jolanda Holwerda is hoofdredacteur en oprichter van het platform Lof. Wij spreken haar over de broodnodige cultuurverandering in typische mannenbolwerken als het bedrijfsleven en het openbaar bestuur en dus ook in marketing en media
Philip Fontani volgt Sanne Groot Koerkamp op bij Quest
07-12-2020 | 10:38:13
Quest heeft per direct een andere hoofdredacteur. Philip Fontani volgt Sanne Groot Koerkamp op. Zij nam eerder dit jaar afscheid van het tijdschrift
Vlam lanceert kwartaalblad over relaties, intimiteit en seksualiteit
27-11-2020 | 19:02:00
Onder de naam Vlam starten de seksuologen Judith van Duivenboden-Kreijne en Jeroen Hindriks en maatschappelijk werker Natascha Pankow een kwartaalblad over relaties, intimiteit en seksualiteit
Minister Arie Slob: onvoldoende basis voor verbod bestedingsaandeelkortingen
21-11-2020 | 00:14:00
Minister Arie Slob (ChristenUnie) vindt dat er onvoldoende basis is voor een verbod op bestedingsaandeelkortingen in de advertentiemarkt. Dit schrijft de minister van Media in antwoorden op vragen in een schriftelijk overleg
Nominaties Mercurs 2020 bekendgemaakt
19-11-2020 | 06:56:00
De jury's van de Mercurs hebben de 37 nominaties bekendgemaakt voor de vakprijzen die de Magazines Media Associatie jaarlijks uitreiken. Er waren dit jaar 115 inzendingen en twee jury's die het werk beoordeelden
[Interview] Anke Braams over Denksport
17-11-2020 | 09:48:00
Anke Braams is Managing Director Nederland bij Keesing Media Group B.V., uitgever van onder meer Denksport. We spreken haar over puzzelen tijdens en na de lockdown en de stappen richting braintainment
[Interview] Alida Dijk over Zin en digitalisering door de coronacrisis
09-11-2020 | 11:12:00
Alida Dijk is hoofdredacteur van Zin magazine. Wij spreken haar over de dynamiek van haar mediamerk in het buitengewone jaar 2020
Linda Hakeboom maakt online serie over kanker voor LINDA.
29-10-2020 | 09:48:45
Recentelijk werd documentairemaker en presentatrice Linda Hakeboom gediagnosticeerd met borstkanker. Een grote schok en totaal onverwacht. Middels de tweewekelijkse vlog Linda’s kankerverhaal deelt ze haar verhaal op LINDA.nl
[Interview] Tom Kellerhuis over HP/De Tijd in 2020
27-10-2020 | 21:59:00
Tom Kellerhuis is hoofdredacteur van HP/De Tijd. Wij spreken hem over de dynamiek van zijn mediamerk in het buitengewone jaar 2020: "We zagen het aanvankelijk somber in, maar met het dubbeldikke zomernummer hebben we het hele jaar goedgemaakt."
DeTijdschriften50 2021 | De Genomineerden
13-10-2020 | 22:53:00
Iedereen heeft mensen mogen voordragen voor DeTijdschriften50. De lijst wordt vastgesteld op basis een onderzoek, uitgevoerd door MediaTest. Voor dit onderzoek worden 40.000 professionals in media en marketingcommunicatie uitgenodigd. Het onderzoek vindt plaats in de tweede helft van oktober
[Column] Bas Vlugt: DPG Media gaat met de lancering van eigen advertentie-ecosysteem nu écht de strijd met de techgiganten aan
09-10-2020 | 14:25:00
De overname van Sanoma heeft bij DPG Media geleid tot een nieuwe status quo, een nieuw inzicht en een nieuw besluit. Misschien ook wel nieuwe verhoudingen en nieuw zelfbewustzijn. DPG Media ziet zichzelf graag zo: de digitale kampioen met de mentaliteit van een challenger
CEO Casper de Nooijer van Audax Groep op non-actief, Hubert de Leeuw neemt taken waar
25-09-2020 | 18:46:00
Bij de Audax Groep is een onoverbrugbaar verschil ontstaan over de strategie, de implementatie en het tempo ervan tussen de aandeelhouders en CEO Casper de Nooijer. Aandeelhouder Hubert de Leeuw is tot tijdelijk CEO benoemd
Ruud de Langen en José Rozenbroek juryvoorzitters Mercurs 2020
25-09-2020 | 08:28:00
Dit jaar stellen tien juryleden onder leiding van twee voorzitters de nominaties en winnaars vast in acht categorieën. Secretaris van beide jury’s is Harriët Schrier, die de juryprocedure bewaakt
ANP en DPG Media verlengen contract, inclusief NU.nl
18-09-2020 | 14:39:00
Persbureau ANP en DPG Media hebben hun contract met drie jaar verlengd. Daarbij is het contract ook van kracht voor de uitgaven die DPG Media in april 2020 van Sanoma overnam, waaronder NU.nl
[Value Zippper] Quality Read in print?
17-09-2020 | 16:18:43
In de wereld van online branded content kennen we het begrip Quality View (QV). Een goede metric om het succes van online branded content te meten en vergelijken. Jammer dat dit in print niet mogelijk is. Of misschien toch wel? Value Zipper buigt zich erover
GOOISCH wordt crossmediaal CLASSY Lifestyle platform
15-09-2020 | 15:33:00
De media-ondernemers Peter Contant en Ivo Janssens, die in maart 2019 een samenwerking startten, gaan het platform GOOISCH…als Lifestyle uitbouwen en voortzetten onder de naam CLASSY Lifestyle gekoppeld aan platform www.classy.nl
[Interview] Lauren van der Heijden over digitalisering van tijdschriften
08-09-2020 | 11:11:00
Lauren van der Heijden is directeur advertising bij DPG Media. Na de overname van Sanoma heeft het bedrijf grootse plannen met de tijdschriften. “Wij geloven echt dat we tijdschriften kunnen digitaliseren”, vertelt hij bij Nederlands Media Netwerk TV
ABN Amro verwacht na 6 procent daling in TMT-industrie, 4 procent herstel in 2021
26-08-2020 | 15:57:00
ABN Amro verwacht in 2020 dat de TMT-sector met 6 procent zal dalen. In 2021 verwacht de in overheidshanden zijnde bank, een herstel van 4 procent
Patrick Swart vertrekt bij WPG Uitgevers
25-08-2020 | 09:42:10
Patrick Swart stopt als algemeen directeur bij WPG Uitgevers. Hij begon medio 2016 met de missie de uitgeverij weer slagvaardig en winstgevend te maken en zodoende een gezond perspectief te geven
Corine d'Haans wordt directeur van WPG Media
21-08-2020 | 17:29:00
Corine d'Haans is per 1 september 2020 benoemd tot directeur van WPG Media. Susan Stevens, die WPG Media op interimbasis leidde, zal het bedrijf verlaten. Dit heeft Patrick Swart, directeur bij WPG Uitgevers, bekendgemaakt
LINDA. en bol.com maken MODE.gids
21-08-2020 | 16:53:00
LINDA. heeft samen met Bol.com onder de naam MODE.gids een speciaal modenummer uitgebracht dat bij het septembernummer van LINDA.magazine is gevoegd. MODE.gids is de start van een samenwerking tussen Bol.com en Talpa Network
STER-directeur Frank Volmer wordt lid Raad van Commissarissen WPG Uitgevers
17-08-2020 | 23:48:38
Frank Volmer, directeur van de STER is per 1 september 2020 benoemd tot lid van de Raad van Commissarissen van WPG Uitgevers. Dit heeft het bestuur van Stichting Weekbladpers, eigenaar van WPG Uitgevers, bekend gemaakt
[Interview] Koen Dittmar over de conversational lead banners van Mannenmedia
14-08-2020 | 15:52:00
Sinds kort biedt Mannenmedia adverteerders de mogelijkheid zogeheten conversational banners in te zetten op websites. Koen Dittmar is Head of Sales bij Mannenmedia. We vragen hem naar deze ontwikkeling
Blendle overgenomen door Franse Cafeyn
30-07-2020 | 01:43:00
Blendle wordt volledig overgenomen door het Franse bedrijf Cafeyn. Dit heeft oprichter en leidinggevende Alexander Klöpping aan verschillende media bevestigd. Hij verkoopt daarbij zijn belang van 25 procent
Voetbal International zoekt cultheld
29-07-2020 | 13:05:00
Voetbal International is op zoek naar de ultieme cultheld. De voetbaltitel biedt via haar website de mogelijkheid via een poll de komende weken de mogelijkheid de grootste cultheld van die week te kiezen
[Onderzoek] Kantar: advertenties in magazines sluiten aan bij interesse lezer
16-07-2020 | 16:25:00
De consument ervaart een sterke fit tussen magazines en de reclame daarin. Advertenties sluiten aan bij hun persoonlijke interesses. Dit blijkt uit het onderzoek Mediabeleving 2020 dat is uitgevoerd door Kantar in samenwerking met de MMA, bvA, NDP Nieuwsmedia en Outreach
Sanne Groot Koerkamp verlaat Hearst Netherlands
14-07-2020 | 13:10:00
Sanne Groot Koerkamp vertrekt op 1 september als hoofdredacteur van Quest. Ze beraadt zich op een toekomst in de non-profit sector
Reisvakblad TravelPro gaat verder als digitaal magazine
14-07-2020 | 10:46:43
Reisvakblad TravelPro is afgelopen weekend voor het eerst verschenen in een digitaal design. Daarmee is het magazine, na ruim 25 jaar te zijn uitgekomen in print, van start gegaan met een nieuwe fase
Albert Heijn lanceert met LINDA. eenmalig tijdschrift VRUCHT.
10-07-2020 | 15:36:00
Albert Heijn heeft samen met de redactie van LINDA. een éénmalige uitgave gemaakt van het tijdschrijft VRUCHT. Daarmee wil de supermarkt een ode aan groente en fruit brengen
DPG Media wijzigt management
10-07-2020 | 14:06:00
DPG Media Nederland heeft haar management gewijzigd. Dit naar aanleiding van de integratie van de overname van de Nederlandse magazines van Sanoma op 20 april 2020
[Onderzoek] Kantar: Traditionele media winnen aan relevantie; social media tijdverdrijf
08-07-2020 | 14:25:00
De Nederlander is traditionele media de afgelopen jaren doelbewuster gaan gebruiken. Het tegengestelde gaat op voor social media, die meer uit tijdverdrijf worden bekeken. Dat blijkt uit Mediabelevingsonderzoek 2020 van Kantar
Value Zipper neemt salesactiviteiten HP/De Tijd over
07-07-2020 | 07:10:00
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie van HP/De Tijd en de daaraan gekoppelde commerciële proposities. Met de toevoeging van HP/De Tijd versterkt Value Zipper haar positie in het opinie segment
Louise van Nispen start als Managing Director bij LINDA.
02-07-2020 | 18:13:00
Louise van Nispen start per 15 juli als managing director van LINDA. naast haar rol als CEO van Talpa Gaming. Voordat zij bij Talpa Network aantrad, was Louise van Nispen werkzaam bij het toenmalige Sanoma Media Netherlands als Domain Director Women
Kek Mama Cross Media Merk van het Jaar 2020
01-07-2020 | 11:11:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama
Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020
01-07-2020 | 10:53:00
Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Mariëlle Arts verlaat LINDA.
25-06-2020 | 12:06:00
Mariëlle Arts, zakelijk directeur LINDA., verlaat LINDA. na 11 jaar. Na de overname door Talpa Network in maart 2019 had Mariëlle Arts de leiding over het integratieproces van LINDA
[Onderzoek] Digital News Report 2020: Nieuwsinteresse in Nederland blijft hoog
17-06-2020 | 17:45:00
Het nieuwsgebruik in Nederland is sinds 2018 zeer stabiel. Dit blijkt uit het Digital News Report 2020 dat het Commissariaat voor de Media door Reuters Institute for the Study of Journalism heeft laten maken
[Onderzoek] Nielsen: mediabestedingen stegen met 3,9 procent in 2019
12-06-2020 | 14:46:44
De netto mediabestedingen in Nederland bedroegen in 2019 bijna 4,7 miljard euro, een stijging van 3,9 procent vergeleken met 2018. Dit blijkt uit het jaarraport netto mediabestedingen 2019 van onderzoeksbureau Nielsen
Cosmopolitan met 3D-omgeving op Instagram Story
11-06-2020 | 15:21:00
Cosmopolitan heeft een 3D-omgeving gelanceerd bij de uitgave van haar maandblad. Via de Instagram Story die samen met het feministische kunstcollectief The TittyMag is gemaakt, kunnen gebruikers rondkijken
Mediahuis Nederland schrapt fors bij salesafdeling
11-06-2020 | 14:05:00
Mediahuis Nederland gaat bijna 70 van de 160 banen schrappen bij haar salesafdeling. Dit maakte de directie bekend via onder meer de eigen uitgave De Telegraaf
Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot Panorama-bijlage
05-06-2020 | 17:03:43
Uitgeverij Pijper Media wil Nieuwe Revu omvormen tot een bijlage van Panorama. Dit maakte hoofdredacteur Jonathan Ursem bekend via zijn twitter-account middels een brief aan collega's
[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5
04-06-2020 | 11:26:00
Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
New Skool Media kiest voor een partnership met Adhese
29-05-2020 | 12:47:00
De Nederlandse uitgever New Skool Media van onder andere Elsevier Weekblad, Delicious, Formule 1, Fiets Columbus Travel en Truckstar stelt de advertising inventory van 18 sites beschikbaar via Adhese
De Ondernermer start met HybridEvents
28-05-2020 | 13:45:00
De Ondernemer, het zakelijke platform van DPG Media, komt met HybridEvents. Daarmee wil het bedrijf de combinatie maken van fysieke evenementen en online evenementen
[Cross Media Merk 2020] Nieke Mulder over Vogue
26-05-2020 | 10:20:57
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands zendt Vogue in als Cross Media Merk. We spreken met Nieke Mulder, Brand Manager bij Vogue
Snippet Media komt met Saar 70plus nog lang niet achterlijk
15-05-2020 | 17:09:00
Snippet Media heeft aangekondigd medio augustus onder de naam Saar 70plus een éénmalig blad uit te willen geven voor vrouwen van boven de 70 jaar. De ondertitel van het blad is: nog lang niet achterlijk
150ste editie Kek Mama verschenen
15-05-2020 | 14:38:00
De 150ste editie van Kek Mama is verschenen. In het jubileumnummer brengen bekende moeders een ode aan dé vrouw die hen altijd heeft geïnspireerd. De cover wordt gesierd door Hanna Verboom
Vakmedianet doneert advertentieruimte aan non-profitorganisaties
14-05-2020 | 12:55:00
Vakmedianet, het B2B-mediabedrijf bekend van titels als Cobouw, Distrifood, Misset Horeca, AM, Logistiek, PW en Vastgoedmarkt, doneert vijf mediapakketten aan non-profitorganisaties
[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker (MPG) over Iedereen een Rembrandt
11-05-2020 | 11:09:02
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case
Talpa Network kondigt reorganisatie aan
07-05-2020 | 12:26:00
Talpa Network gaat reorganiseren. Een deel van de contracten wordt beëindigd of niet verlengd en de directie levert 20 procent salaris in
Sanoma Media Netherlands ziet in eerste kwartaal 2020 halvering nettoresultaat
30-04-2020 | 18:34:00
Sanoma Media Netherlands behaalde in het eerste kwartaal van 2020 een halvering van haar nettoresultaat. Dit blijkt uit de rapportage die het beursgenoteerde Sanoma bekend heeft gemaakt
[Onderzoek] De Ondernemer: innovatie blijft ondanks coronacrisis hoog op de agenda staan
24-04-2020 | 17:01:00
Uit het Nationaal Ondernemers Onderzoek blijkt dat bij ondernemers in het mkb innovatie hoog de agenda staat én blijft staan. 52 procent van de ondernemers geeft aan dat de coronacrisis geen invloed heeft op lopende innovatieprojecten
Overname is een feit: Sanoma Media Netherlands voortaan DPG Media
20-04-2020 | 16:18:00
De overname van Sanoma Media Netherlands door DPG Media is per 20 april 2020 om 15:00 uur een feit. Het bedrijf noemt zich voortaan DPG Media. DPG Media heeft 460 miljoen euro betaald voor de overname
134.000 vrouwelijke christelijke ouderen krijgen Libelle of Margriet
17-04-2020 | 13:45:00
134.000 vrouwelijke ouderen die lid zijn van de christelijke seniorenorganisatie KBO-PCOB krijgen dankzij een samenwerking met Sanoma, PostNL en Greetz een gratis Margriet of Libelle met een kaartje toegestuurd
ACM akkoord met overname Sanoma Media Netherlands door DPG Media
10-04-2020 | 14:02:00
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van Sanoma Media Netherlands, al haar deelnemingen en Aldipress door DPG Media. De overname zal naar verwachting voor eind april 2020 een feit zijn
[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk
02-04-2020 | 14:35:00
Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk
Sanoma organiseert Sanoma Bootcamp webinar
01-04-2020 | 13:13:00
Op 23 april 2019 organiseerde Sanoma Bootcamp de eerste Breakfast Bootcamp, een training voor mediacollega's. In april 2020 zal er een derde editie van de Breakfast Bootcamp zijn
Sanoma schrapt winstverwachting 2020
25-03-2020 | 14:26:00
Sanoma heeft haar omzet en winstverwachting voor 2020 geschrapt. In februari 2020 verwachtte het bedrijf nog een stabiele omzet en stabiel resultaat van een netto operationeel margeresultaat (EBIT-margin) van circa 15 procent
Anne Marije de Vries Lentsch volgt Vincent Siegelaar op als CCO bij Hearst Netherlands
25-03-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands heeft Anne Marije de Vries Lentsch benoemd tot Chief Commercial Officer. In deze nieuwe rol overziet ze beide commerciële b2b-afdelingen van Hearst Netherlands
[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
24-03-2020 | 09:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
[Cross Media Case 2020] Olivier Heimel over Boost 2 Berlin van Adidas
19-03-2020 | 10:31:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Boost2Berlin van Adidas voor als Cross Media Case. We spreken met Olivier Heimel
[Cross Media Case 2020] Josephine Kay over Cosmopolitans Augmented Reality cover
19-03-2020 | 10:09:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Hearst Netherlands draagt Cosmopolitans Augmented Reality-cover: bringing print to digital voor als Cross Media Case. We spreken met Josephine Kay
[Cross Media Innovatie 2020] Michiel Muller en Menno Zevenbergen over Hey Google, ik wil met de Donald Duck praten
17-03-2020 | 13:04:00
DPG Media en Greenhouse sturen Hey Google, ik wil met De Donald Duck praten in als Cross Media Innovatie van het Jaar 2020. Wij spreken met Michiel Muller, online coördinator Donald Duck bij DPG Media en Menno Zevenbergen, Head of Conversational bij Greenhouse
Erben Wennemars gasthoofdredacteur van Runner’s World
17-03-2020 | 10:01:00
Voormalig langebaanschaatser Erben Wennemars is eenmalig gasthoofdredacteur van hardloopmagazine Runner’s World
[Cross Media Vrouw] Saskia Caelen over DPG Media
12-03-2020 | 11:19:00
Saskia Caelen is directeur MediaLab bij DPG Media. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
Italiaanse media- en telecombedrijven bieden gratis diensten aan tijdens Corona-crisis
11-03-2020 | 17:03:00
Italiaanse media- en telecombedrijven hebben op initiatief van het Italiaanse ministerie voor technologische innovatie en digitalisering een aantal diensten gratis ter beschikking gesteld. Dit gebeurt onder de noemer Solidarieta' Digitale
Simon Keizer, Sander Lantinga en Sophie columnisten LINDA.nl
11-03-2020 | 15:46:00
Zanger Simon Keizer, Radio 538-dj Sander Lantinga en het pseudoniem Sophie starten in de maand maart 2020 met eigen columns op de website LINDA.nl
Bridget Maasland gezicht van PowerSlim
02-03-2020 | 11:03:00
Bridget Maasland is de komende maanden het gezicht van PowerSlim. Ze is te zien in de campagne van het afslankprogramma. Content- en influencerbureau Storyboard bedacht de pr-strategie
[Column] David de Jong: Economische crisis corona groter dan corona zelf?
01-03-2020 | 17:04:00
Corona grijpt om zich heen. Uiteraard is dat triest om te zien en diegenen die dat virus ondergaan: sterkte en hopelijk blijven we allemaal leven! De paniek in Europa en daarbuiten is echter zo groot dat die onmiddelijk impact heeft op de economie
[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.
24-02-2020 | 09:20:00
Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek
Kek Mama vernieuwd
14-02-2020 | 11:18:55
Kek Mama is vernieuwd en heeft naast nieuwe columns ook nieuwe rubrieken, een nieuwe pay-off en regelmatig een essay
Audax verpakt tijdschriften in suikerrietfolie
13-02-2020 | 15:47:00
Audax Publishing, onderdeel van Audax Groep, verpakt haar 1,1 miljoen tijdschriften voor abonnees per direct in duurzame biobased suikerrietfolie. Daarmee is afscheid genomen van de traditionele plasticfolieverpakking
Sanoma in Nederland: verliezen in 2019 door grote afwaarderingen
07-02-2020 | 13:51:00
De media-activiteiten van Sanoma in Nederland boekten in 2019 49,8 miljoen euro aan netto verlies. Dit wordt veroorzaakt door een afwaardering van 115,6 miljoen euro, waarvan 105 miljoen met de verkoop te maken heeft
[Forum] Hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften?
06-02-2020 | 15:38:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt. Deze keer is de vraag: hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften
Nieuwe topstructuur voor DPG Media: Erik Roddenhof CEO van groep DPG Media
05-02-2020 | 10:53:00
Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van de mediagroep DPG Media. Het bedrijf krijgt een andere topstructuur. Erik Roddenhof krijgt per 1 maart 2020 de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie
Inspiratiedag van MMA en NVJ voor bladenmakers
04-02-2020 | 15:43:00
Magazine Media Associatie (MMA) en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) organiseren op 6 maart een inspiratiedag voor bladenmakers onder de naam Mag Inspiration Day
SlagersVak gratis blad van GPmedia voor slagersbranche
04-02-2020 | 15:37:00
Uitgeverij GPmedia start met een nieuw vaktijdschrift: SlagersVak. Daarmee borduurt de Nijmeegse uitgeverij voort op het eerder opnieuw gepositioneerde Meat&Co, dat in de zomer van 2018 werd overgenomen
[Column] David de Jong: Reclameban The Guardian verstandig?
30-01-2020 | 14:58:00
The Guardian heeft aangekondigd de in zijn optiek milieuvervuilende fossiele bedrijven te weren. De krant, die in handen is van een trust, heeft al eerder een wat activistische houding aangenomen met betrekking tot klimaatverandering
Wayne Parker Kent maakt KNRM-magazine De Reddingboot
28-01-2020 | 09:52:00
Wayne Parker Kent is aan de slag gegaan voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij KNRM. Het contentmarketingbureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs
[Forum] Adverteerders zijn dol op consumentendata - Wat kunnen tijdschriften hierin betekenen?
28-01-2020 | 09:29:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
WPG Uitgevers sluit zich aan bij Readly
23-01-2020 | 16:08:00
De 5 WPG-titels voegen zich bij de 163 Nederlandse titels en de 5.000 internationale magazines al op Readly.
Overname Bruna door Audax goedgekeurd
17-01-2020 | 09:32:00
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Marscha Krouwel Country Manager Hearst Netherlands
13-01-2020 | 15:25:00
Marscha Krouwel is per direct Country Manager bij Hearst Netherlands. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director geeft ze in haar nieuwe rol leiding aan de Nederlandse organisatie
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Forum] Hoe ontwikkelt de lezers- en advertentiemarkt voor tijdschriften zich in 2020?
06-01-2020 | 13:49:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Column] Bas Vlugt: 10 Media Marcom MegaTrends 2020
05-01-2020 | 23:57:00
De start van een nieuw decennium wekt verwachtingen en waarom die verwachtingen niet even op een rij zetten? Ter inleiding vier opmerkelijke gebeurtenissen uit 2019, die allemaal plaatsvonden in december
Samenwerking sportdomein Helden en DPG Media
19-12-2019 | 10:44:00
DPG Media en Helden maken bekend dat zij binnen het sportdomein op gaan samenwerken. Zij gaan samen voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen
Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
19-12-2019 | 10:04:23
Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie
BvA roept DPG op onevenredige prijsstijgingen te voorkomen na overname Sanoma
17-12-2019 | 10:16:00
De overname van Sanoma door DPG is volgens bvA een goede strategische stap die kan bijdragen aan een innovatief, kwalitatief en gezond lokaal medialandschap
[Column] Femke Leemeijer: Een kwartje voor de freelancers
16-12-2019 | 09:37:00
Net zoals we tegenwoordig steeds vaker bereid zijn om iets meer geld uit te geven aan een duurzaam kledingstuk of eerlijk geproduceerde chocolade, zou het mooi zijn als we in onze rol als consument ook alleen nog bladen, kranten en boeken zouden aanschaffen die op een eerlijke manier zijn gemaakt
Géza Weisz en Debby Gerritsen reiken VIVA400-awards uit
13-12-2019 | 11:12:23
De VIVA400-awards zijn weer uitgereikt. Het feest werd gehost door acteur en VIVA-columnist Géza Weisz en hoofdredacteur Debby Gerritsen
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
12-12-2019 | 10:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
[Interview] Marscha Krouwel: Een tijdschriftenmerk is een influencer avant la lettre
12-12-2019 | 09:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken we Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
12-12-2019 | 09:00:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer over de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt
Magna Global: wereldwijde omzet tv-reclame en print dalend; online fors stijgend
11-12-2019 | 17:47:00
De wereldwijde omzet van televisiereclames daalt in 2019 met 3,6 procent. Die van print met 19,6 procent. Dit prognotiseert onderzoeksbureau Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
10-12-2019 | 15:29:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
Rob Kolkman CEO van Sanoma Learning
10-12-2019 | 09:19:10
Rob Kolkman wordt CEO van Sanoma Learning. Sinds 1 januari 2019 was hij CEO van Sanoma Media Nederland. Hij zal deze functie blijven vervullen tot de verkoop van Sanoma Media Netherlands aan DPG Media is voltooid
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over
10-12-2019 | 08:21:00
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over. Daarmee wordt DPG Media eigenaar van titels als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine
DeMedia100: John, Arjen en Eva invloedrijkste mensen in medialand
05-12-2019 | 09:11:00
John de Mol is voor de negende keer uitgeroepen tot de invloedrijkste persoon in het Nederlandse medialandschap. Hij voert DeMedia100. De ranglijst werd woensdagavond 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner
[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders
03-12-2019 | 11:59:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland
Men’s Health en JayJay Boske lanceren trainingsgids
03-12-2019 | 09:51:00
Samen met Managing Editor Kirsten van den Berg schreef gasthoofdredacteur JayJay Boske een handboek, met als doel beginnende ijzervreters op een gezonde en verantwoorde manier kennis te laten maken met de krachtsport
[Interview] Léon Bouwman: Special interest dicht ik een zonniger toekomst toe dan general interest
29-11-2019 | 13:32:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We trappen af met Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media
Halina Reijn krijgt Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
26-11-2019 | 09:36:44
Actrice Halina Reijn heeft dit jaar de Harper's Bazaar Woman of the Year Award gewonnen. Ze kreeg hem maandag 25 november 2019 uitgereikt door Tweede-Kamervoorzitter Khadija Arib
Rico en Badr op covers van Men's Health
25-11-2019 | 11:33:00
Men’s Health ligt met twee verschillende covers in de winkel. Op de ene staat Rico Verhoeven en op de andere Badr Hari. Beide kickboksers vechten eind december 2019 in Arnhem om de wereldtitel
NU.nl komt met NUjunior Funboek en NUsport Dit is het sportjaar 2019
21-11-2019 | 12:29:00
NU.nl brengt twee printspecials uit: NUjunior Funboek en NU.nl Dit is het sportjaar 2019. Deze printuitgaves zijn gemaakt door NU.nl, team Groei & Innovatie van Sanoma General Interest en Pro Shots, ook onderdeel van Sanoma
Bruna wordt onderdeel van de Audax Groep
18-11-2019 | 22:50:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van de Audax Groep
Portret van 11-jarige Emma door Colette Lukassen wint National Geographic fotowedstrijd
18-11-2019 | 22:10:00
Het portret dat Colette Lukassen heeft geschoten van de 11-jarige Emma is beste foto van het jaar in de National Geographic Fotowedstrijd 2019. Tot die conclusie kwam de jury van de wedstrijd
Vorsten komt met podcast Aan het Hof
18-11-2019 | 18:03:00
Het magazine Vorsten is gestart met een podcast onder de naam Aan het Hof. De podcast is via onder meer iTunes en Spotify te beluisteren
MMA wint Silver Medal bij FIPP Insight Awards 2019
14-11-2019 | 17:25:00
De Magazine Media Associatie heeft een Silver Medal gewonnen in de categorie Primary Research Project B2B bij de FIPP & UPM Insight Awards 2019 voor het onderzoek BIG MAG - de unieke waarde van magazinemerken
Flow Magazine en museum het Dolhuys starten creatieve samenwerking
13-11-2019 | 14:08:00
Flow Magazine en museum het Dolhuys zijn een creatieve samenwerking aangegaan. Die is bedoeld om te leren hoe de geest werkt en wat men zélf kan doen om die wat vaker tot rust te brengen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries
Ronnie Flex en dochter op cover LINDA.meiden Winterboek
12-11-2019 | 09:59:29
Op de cover van het LINDA.meiden Winterboek staan dit jaar rapper Ronnie Flex en zijn dochter Nori. In zijn interview vertelt Ronnie dat hij moeite heeft om zijn twee verschillende levens te leiden
[Mercurs 2019] AutoWeek, Happinez, LINDA., Plus Magazine en Psychologie Magazine genomineerd voor Magazinemerk van het Jaar
08-11-2019 | 08:04:00
Recordaantal inzendingen leidt tot 45 nominaties in 11 categorieën
Fietsblad Bicycling voortaan zes keer per jaar
07-11-2019 | 14:48:00
Bicycling verhoogt in 2020 de verschijningsfrequentie van vier naar zes keer per jaar. Het fietsblad werd in de zomer van 2017 gelanceerd
Topkoks op cover LINDA.man
05-11-2019 | 09:47:46
Drie bekende koks staan dit jaar op de cover van LINDA.man: Sergio Herman, Joris Bijdendijk en Jermain de Rozario. Dit keer heeft het magazine geen gasthoofdredacteur, maar een thema: mannen en eten
Kantonrechter: zzp-journalisten krijgen te weinig betaald
01-11-2019 | 14:20:00
Twee freelance (foto)journalisten hebben een rechtszaak over tarieven tegen DPG Media gewonnen. De kantonrechter oordeelt in een eerste uitspraak dat de tarieven die zij voor hun werk kregen, te laag waren
[Onderzoek] Koopintentie bij papieren advertentie 40 procent hoger dan digitaal
31-10-2019 | 14:07:00
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt het meest gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit neuro-onderzoek
Tarieven freelance journalistiek drastisch gedaald
31-10-2019 | 09:59:01
Kranten en tijdschriften betalen hun freelance journalisten in 2019 bijna een kwart minder dan vijftien jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek gepubliceerd in het boek Hosselen, Harken en andere Handigheden: een survivalgids voor freelance journalisten
Jeroen Verkroost: Newsweek, de streamingmarkt, Mashable, deepfakes en meer
28-10-2019 | 11:48:35
Steengoed verhaal over hoe het er achter de schermen aan toegaat op de Newsweek-redactie. Dit is de realiteit van journalistiek vandaag. Lezen!
Sanoma: lagere resultaten in derde kwartaal
25-10-2019 | 15:06:00
Sanoma heeft haar resultaten voor het derde kwartaal bekendgemaakt. Voor het segment Media in Nederland daalde de omzet met 18,6 miljoen euro naar 87,4 miljoen euro
MMA stelt jury's vast voor Mercurs 2019
24-10-2019 | 15:00:00
De Magazine Media Associatie heeft de drie jury’s voor de Mercurs 2019 bekendgemaakt. De juryleden gaan begin november 2019 de 180 inzendingen beoordelen
LINDA. werkt samen met We Fashion voor serie Citroenstraat 10
21-10-2019 | 14:20:00
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
Hearst Create en Quest maken jubileummagazine Holland Herald Junior voor KLM
21-10-2019 | 11:36:25
Er is gebruikgemaakt van Quest Junior-content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan
16.900 bezoekers voor In de wolken Festival, Ouders van Nu
21-10-2019 | 09:52:00
De tweede editie van het In de wolken Festival heeft 16.900 bezoekers getrokken. Het driedaagse evenement richtte zich op (aanstaande) ouders met workshops, informatie en optredens
[Onderzoek] Kek Mama: Veel clichés over moeders kloppen niet
18-10-2019 | 14:32:00
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben
[Column] Femke Leemeijer: Dertig jaar ELLE
15-10-2019 | 14:24:23
Een paar weken geleden: buiten regende het en het was spitsuur in Amsterdam, maar in de lounge van het College Hotel brandde de kachel en waren de kaarsen aangestoken. Het was er gezellig
Kim Kötter gaat vloggen voor Kek Mama TV
15-10-2019 | 12:45:00
Presentatrice Kim Kötter geeft vanaf 7 november een exclusief inkijkje in haar wereld in vlogs voor Kek Mama TV. De presentatrice en influencer zal de kijkers van Kek Mama TV wekelijks meenemen in haar gezin, haar werk en alles wat haar bezighoudt
Vogue werkt samen met Rijksmuseum voor novembernummer
08-10-2019 | 10:29:00
Het novembernummer van Vogue staat in het teken van Dutch Design. Het nummer is een samenwerking tussen Vogue en het Rijksmuseum om het Rembrandtjaar te vieren
[Onderzoek] Consumenten vinden internet betrouwbaarste bron omtrent duurzaamheid
07-10-2019 | 11:07:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 | 15:46:00
Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
DeTijdschriften50 2020 | De Genomineerden
29-09-2019 | 23:27:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
KLM-magazine Holland Herald viert jubileum met drie covers
27-09-2019 | 09:53:34
KLM bestaat 100 jaar en daarom is het in-flightmagazine Holland Herald uitgekomen als feestnummer met drie verschillende covers
Laatste week voor inzenden Mercurs 2019
25-09-2019 | 14:57:24
Op donderdag 12 december 2019 vindt de uitreiking plaats van de Mercurs in het DeLaMar-theater te Amsterdam. Je kunt nog tot en met woensdag 2 oktober 17:00 uur jouw favoriet inzenden
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
National Glamour Day werkt samen met Albert Heijn
23-09-2019 | 14:36:00
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
[Column] San Fu Maltha: Hoe de PINDA* ontstond
23-09-2019 | 12:44:00
Daar was 'ie dan eindelijk op 19 september 2019: De PINDA*, een Indische glossy voor iedereen. En dat in de huidige tijd, waarin printmedia het erg moeilijk hebben. Een glossy op de markt brengen en dan ook nog eens Indisch? Je lijkt wel tolol (gek)!
[Interview] Miluska van ’t Lam: Het draait bij Harper's Bazaar om ambitieuze vrouwen
23-09-2019 | 09:36:00
September 2019 is een mooie maand voor Harper’s Bazaar en hoofdredacteur Miluska van ’t Lam. Niet alleen ligt het septembernummer in de winkels, Harper’s Bazaar viert ook haar 5-jarig jubileum én maakt de longlist van de genomineerden voor de Women of the Year 2019 bekend. Genoeg om over bij te praten!
[MediaWeek] Bas Vlugt: Eva | Beau | John
22-09-2019 | 23:56:00
Het slagveld in de media was afgelopen week weer boeiend. Maandag begint nog rustig. Talpa Network geniet van de 1,2 miljoen kijkers die Chateau Meiland trekt op SBS6. Linda en Jildou zitten bij Jinek om te vertellen over hun plannen voor Net5
[Interview] Edine Russel: ELLE staat voor women empowerment avant la lettre
19-09-2019 | 09:58:56
ELLE Nederland bestaat dertig jaar. Om dit te vieren blikt ELLE in de jubileumeditie terug op dertig jaar mode, maar kijkt ook vooruit met een lijst van dertig vrouwen die de komende jaren het verschil gaan maken en voorspelt het modetijdschrift de comeback van zelfmaakmode. We spreken met hoofdredacteur Edine Russel
Voetballers op de cover van Vogue Man
17-09-2019 | 15:58:24
Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk en Memphis Depay staan dit jaar op de cover van Vogue Man, de mannenmode-editie van het magazine. Er zijnn drie verschillende covers uitgebracht
LINDA. verschijnt later door faillissement drukkerij
17-09-2019 | 10:36:00
Nummer 183 van LINDA. verschijnt niet deze week, maar pas aan het einde van de maand. Dat komt door het faillissement van drukkerij Corelio en de overstap naar een andere drukkerij
LINDA. lanceert lifestylegids LINDA.loves
17-09-2019 | 10:12:00
LINDA.loves, de lifestylegids van LINDA., is voor de eerste keer uitgekomen. Het magazine telt 220 pagina’s met artikelen en rubrieken over hebben, houden, doen en wegdoen op het gebied van wonen, mode, beauty, reizen en eten
Harper's Bazaar maakt genomineerden Women of the Year 2019 bekend
12-09-2019 | 13:44:00
De longlist met genomineerden voor de Women of the Year 2019 awards is bekendgemaakt. De kanshebbers horen op 25 november tijdens de jaarlijkse uitreiking wie de awards winnen
Body positivity in oktobernummer Vogue
12-09-2019 | 08:30:00
Het oktobernummer van Vogue Nederland komt met een special die helemaal in het teken staat van Gabrielle ‘Coco’ Chanel — een feminist en een rebel die haar tijd ver vooruit was. De rest van het nummer draait om body positivity en zelfliefde
[Column] Wilbert van der Heijden: Koop eens een blootblad!
09-09-2019 | 09:45:17
Onze kinderen, zowel jongens als meisjes, douchen na het sporten eendrachtig weer met hun ondergoed aan. Dit preutse gedrag is moeilijk te rijmen met de onbezonnenheid waarmee veel jongeren zich op internet letterlijk blootgeven, ondanks de waarschuwingen die ze op school en thuis krijgen
ELLE Nederland bestaat 30 jaar
06-09-2019 | 12:39:00
ELLE Nederland bestaat deze maand 30 jaar en heeft een jubileumnummer uitgebracht. Een nummer waarin wordt teruggekeken op dertig jaar mode en personal style in Nederland, maar dat ook het vizier richt op de toekomst
Mediasector maakt afspraken over reclame, distributie, content en digitalisering
04-09-2019 | 23:35:00
De grootste partijen in de Nederlandse mediasector hebben afspraken gemaakt over reclame, distributie, content en digitalisering. Dit schrijft minister Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer
Hearst Netherlands lanceert incubator HearstLab - We Are Eves en HelloMaaS eerste deelnemingen
02-09-2019 | 15:08:00
Marscha Krouwel: "Dat HearstLab zich richt op door vrouwen geleide startups is niet alleen een goed initiatief passend bij Hearst maar is vooral een goede investering die zorgt voor relevante innovatie van onze bestaande business
Libelle en LifeHunters winnen Golden Stevie Award
30-08-2019 | 10:52:00
Libelle en contentbureau LifeHunters hebben voor de video Tijd voor Elkaar een internationale business award gewonnen: een Gouden Stevie Award in de categorie Marketing Campaign of the Year voor mediabedrijven
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
Flow verschijnt vaker in 2020
26-08-2019 | 15:23:00
In 2020 verhoogt het tijdschrift Flow zijn verschijningsfrequentie van acht naar tien keer per jaar. Het aantal abonnees is flink gegroeid, en ook de totale oplage toont zwarte cijfers
Harper's Bazaar Nederland viert 5-jarig jubileum
21-08-2019 | 13:09:50
Met het septembernummer viert Harper's Bazaar haar 5-jarig jubileum in Nederland. Om dit te vieren, geeft het magazine de jubileumeditie uit met vijf verschillende covers
Gronings blog Sikkom komt met papieren magazine
15-08-2019 | 09:12:00
Vier keer per jaar komt Sikkom Magazine uit, een productie van het Groningse blog Sikkom van NDC Mediagroep. Het eerste nummers is op zondag 11 augustus verschenen
Matthijs van Nieuwkerk hint op vertrek bij DWDD
12-08-2019 | 18:00:00
Matthijs van Nieuwkerk ziet steeds meer redenen om komend voorjaar met DWDD te stoppen. Dat vertelt hij in het septembernummer van LINDA