Tag Resultaten
[Interview] Bart Hillen over Moviemeter en de overstap naar het buitenland
Vandaag spreken wij Bart Hillen, Managing Director van Realtimes | Publishing Network, het moederbedrijf van sites als Moviemeter.nl, FCUpdate.nl en GPfans.com.
[Vacancy] Paramount is looking for a Multi-Platform Coordinator
Paramount is directly looking for a Multi-Platform Coordinator
[Vacatures] Mediabrands zoekt een Digital Web Analist (Marketing Sciences)
Mediabrands is per direct op zoek naar een Digital Web Analist (Marketing Sciences)
[Interview] Martin van den Bosch: WielerFlits wil elke dag waarde toevoegen voor onze bezoekers
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Martin van den Bosch, uitgever bij WielerFlits
[Cross Media Merk 2022] Lauren Samsom over &C Media
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. &C Media dingt mee naar de award in de categorie Merk van het jaar. We spreken met Lauren Samsom, Head of Branded Content & Sales bij &C BrandStudio
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Conversiespecialist
Mediahuis is per direct op zoek naar een Conversiespecialist
[Interview] Martijn Baars (Sportnieuws.nl, DPG Media): we combineren sport met entertainment
Martijn Baars is hoofdredacteur bij Sportnieuws.nl, een titel van DPG Media. Wij spreken hem over de doelgroep, het karakter en de plannen van deze sportnieuwstitel
[Vacatures] Fightclub zoekt een Junior CRO & Data Specialist
Fightclub is per direct op zoek naar een Junior CRO & Data Specialist
[Vacatures] Fightclub zoekt een Performance Specialist
Fightclub is per direct op zoek naar een Performance Specialist
[Cross Media Innovatie] Hilmar Mulder over de digitale Libelle
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. DPG Media dingt met de introductie van de digitale Libelle mee in de categorie Innovatie. We spreken Hilmar Mulder over deze innovatie
[Cross Media Case] Jannine Berkelaar over Kek Mama’s Mombracing
Op 8 juni worden de Cross Media Awards 2022 uitgereikt. Kek Mama zendt Mombracing in als Cross Media Case. We spreken met Jannine Berkelaar, hoofdredacteur van het platform
[Interview] Julian Bijman: Het doel van Problemcar.nl is om een oplossing te vinden voor ieders auto-technische probleem
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Julian Bijman, mede-eigenaar van Problemcar.nl
[Media Info Groep] Leidt minder aandacht gemeenteraadsverkiezingen tot lagere opkomst?
Op 16 maart vonden de gemeenteraadsverkiezingen plaats. Het resultaat van de verkiezingen was onder anderen een historisch lage opkomst. Media Info Groep dook in de data uit de Nederlands media en vond een aantal opvallende uitkomsten
Dennis Jak en Olivier Verhaar nemen WijBusinessNieuws over
Dennis Jak en Olivier Verhaar hebben het B2B nieuwsplatform WijBusinessNieuws overgenomen. Zij nemen het stokje over van voormalig eigenaar Menno Deutekom. De diverse nieuwssites richten zich op ondernemerschap binnen Noord-Holland, Zuid-Holland, Noord-Brabant en Gelderland
Advertorials.nl: regionaal advertorials plaatsen mogelijk via één website
Het is voortaan mogelijk om regionaal te adverteren via Advertorial.nl. Het was eerder nog niet mogelijk om via één website advertorials te plaatsen bij verschillende regionale nieuwssites. Inmiddels zijn er ruim 150 mediatitels beschikbaar
ACM: Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing
Influencers en bedrijven zijn gestopt met het gebruiken van neplikes en nepvolgers. De Autoriteit Consument & Markt heeft eind 2021 zes influencers die op grote schaal neplikes kochten, hierop aangesproken. Die zijn inmiddels gestopt met hun handelswijze
[Vacatures] NRC Media zoekt een Front-end developer
NRC Media is per direct op zoek Front-end developer
[Interview] Jeroen Esbeukman: TrucksNL zorgt ervoor dat iedereen meer, makkelijker en in minder tijd koopt en verkoopt
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Jeroen Esbeukman, Team Lead Marketing bij TrucksNL
[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior Project Manager - Digital Engagement
DPG Media is per direct op zoek naar een Senior Project Manager - Digital Engagement
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Digital Advertising Executive
Mediahuis is per direct op zoek naar een Digital Advertising Executive
DPG Media introduceert GARM Brand Suitability Targeting
DPG Media heeft de GARM Brand Suitability Targeting uitgerold. Onder de naam Global Alliance for Responsible Media (GARM) is een raamwerk ontwikkeld dat merken, mediabureaus en uitgevers in staat stelt een eenduidig gesprek te voeren over niet alleen wat brand safe is, maar ook wat brand suitable is
Sublime kiest voor qontent matters als creatief contentbureau
Radiozender Sublime gaat een samenwerking aan met qontent matters. Het creatieve contentbureau uit Amsterdam wordt verantwoordelijk voor de uitrol van de digitale contentstrategie van de radiozender
[Interview] Sanne Konings en Bregje van Iperen: Influencers van Femmefab zijn autoriteiten op hun eigen gebied
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Sanne Konings, Commercial Director en Bregje van Iperen Operational Director van influencer marketing agency Femmefab
[Interview] Felix van der Kooi (Voetbalmedia BV): Voetbal.nl is de onmisbare app voor amateurvoetballers, hun ouders en fans
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Felix van der Kooi, directeur van Voetbalmedia BV – een dochteronderneming van de KNVB
[Vacatures] DPG Media zoekt een Online Samensteller AD Utrechts Nieuwsblad & AD Amersfoortse Courant
DPG Media is per direct op zoek naar een Online Samensteller AD Utrechts Nieuwsblad & AD Amersfoortse Courant
Media Info Groep en RTV Monitor meten Media-aandacht seksueel wangedrag bij The Voice
Sinds de eerste aantijgingen van misstanden rond The Voice of Holland in december 2021, is het nieuws in bijna 3000 uitzendingen op radio, televisie & podcasts voorbijgekomen en in meer dan 6370 artikelen in landelijke dagbladen en landelijke nieuwswebsites. Dit blijkt uit onderzoek van Media Info Groep en RTV Monitor
[Vacatures] Talpa Network zoekt een B2B Marketing Coördinator
Talpa Network is per direct op zoek naar een B2B Marketing Coördinator
[Vacatures] DPG Media zoekt een Yieldmanager
DPG Media is per direct op zoek naar een Yieldmanager
[Vacatures] Born05 zoekt een Creative Web Developer
Born05 is per direct op zoek naar een Creative Web Developer
ComplexNL en PUMA maken zich hard voor vrouwelijk muziektalent
ComplexNL en PUMA zijn een initiatief voor vrouwelijk muziektalent gestart: Complex Next '22, waarvoor vijf artiesten zijn geselecteerd. Met Complex Next '22 willen de bedrijven een podium bieden aan vrouwelijke artiesten
NRC Media publiceert journalistiek jaarverslag 2021
NRC Media heeft zijn journalistiek jaarverslag 2021 gepubliceerd. Daarin blikken de NRC-redacties terug op de beste verhalen, staat een uitleg over hoe NRC Media omgaat met social media, net als uitleg over feitenonderzoek
[Vacatures] Label A zoekt een Junior Back-end Developer (Rotterdam)
Label A is per direct op zoek naar een Junior Back-end Developer (Rotterdam)
[Vacatures] Label A zoekt een Junior Back-end Developer (Amsterdam)
Label A is per direct op zoek naar een Junior Back-end Developer (Amsterdam)
[Interview] Mark Termeer (IEX Group): Wij helpen consumenten meer rendement uit hun beleggingen te halen
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Mark Termeer, CEO van de IEX Group, sinds 1999 uitgegroeid tot het grootste onafhankelijke online platform met informatie voor beleggers
Seksclubs bereiden zich voor op heropening: Het is erop of eronder winnaar beste (kranten)kop 2021
Seksclubs bereiden zich voor op heropening: Het is erop of eronder van regionale omroep RTV Drenthe is verkozen tot beste (kranten)kop van het jaar 2021. De winnaar is in de NPO Radio 2-ochtendshow Jan-Willem Start Op (BNNVARA) bekendgemaakt
[Interview] Chris Riemens: Als je de mannen in Nederland wilt bereiken, dan kun je eigenlijk niet om FHM heen
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Chris Riemens, hoofdredacteur van (mannen)platform FHM
Tweakers lanceert BestGetest
Tweakers heeft een platform gelanceerd voor techliefhebbers en consumenten die op zoek zijn naar een product, maar daar in begrijpelijke taal over willen lezen zodat ze snel de juiste keuze kunnen maken
Marielle Arts versterkt Kidsproof.nl
Mariëlle Arts is mede-eigenaar en zakelijk directeur geworden van het platform voor kinderuitjes en gezinsactiviteiten Kidsproof.nl. Het toevoegen van extra expertise is de volgende stap in het doorgroeien van Kidsproof tot volwaardige scale-up
OneWorld Magazine viert 10-jarig jubileum
Tien jaar geleden verscheen de eerste papieren editie van OneWorld. Wat begon als gesubsidieerd vakblad over ontwikkelingssamenwerking is uitgegroeid tot een onafhankelijk magazine dat journalistiek voor rechtvaardigheid bedrijft
[Vacatures] DPG Media zoekt een Head of Product - Volkskrant | Parool | Trouw | Libelle | Margriet
DPG Media is per direct op zoek naar een Head of Product - Volkskrant | Parool | Trouw | Libelle | Margriet
[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redacteur AD De Dordtenaar/AD Rivierenland
DPG Media is per direct op zoek naar een Online redacteur AD De Dordtenaar/AD Rivierenland
[Interview] Fenno van der Velden over media-exposure bijhouden via de portal van Media Info Groep
Fenno van der Velden is projectmanager van de Media Info Groep. Het bedrijf evolueerde van een knipseldienst tot een full service bureau dat voor klanten precies bijhoudt hoe vaak, wanneer en hoe ze in de media aan bod zijn gekomen
[Interview] Bart Nijman (GeenStijl.nl): Wij scheiden zin van onzin, zonder braaf achter de overheid aan te lopen
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Bart Nijman, eigenaar en redacteur bij GeenStijl.nl
[Onderzoek] DPG Media: Effectiviteit van social media advertenties op verschillende platforms
Uit onderzoek in opdracht van DPG Media, blijkt dat adverteren in vertrouwde context zorgt voor een grotere mate van merkherinnering én merkkoppeling. Eerder bleek al uit onderzoek dat vertrouwen voor meer aandacht zorgt en dat het vertrouwen in mediaplatforms een belangrijk factor is voor het succes van reclame
[Vacatures] MPG. zoekt een Digital Content Specialist
MPG. is per direct op zoek naar een Digital Content Specialist
Value Zipper verzorgt advertentieverkoop Saar Magazine
Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie en de daaraan gekoppelde commerciële proposities van Saar Magazine
[Vacatures] Abovo Media zoekt een SEA Specialist
Abovo Media is per direct op zoek naar een SEA Specialist
[Vacatures] Abovo Media zoekt een SEO Specialist
Abovo Media is per direct op zoek naar een SEO Specialist
Vijf platforms sluiten zich aan bij Just Another Network
RapNieuwsTV, Instavandaag, Streamwijzer, Chicklit.nl en Skoften zijn onderdeel geworden van Just Another Network, het jongerennetwerk van Just Another Media Company
[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Sales Consultant
Ticketveiling is per direct op zoek naar een Sales Consultant
[Vacatures] NRC Media zoekt een Backend Developer
NRC Media is per direct op zoek een Backend Developer
[Vacatures] NRC Media zoekt een UI Designer
NRC Media is per direct op zoek een UI Designer
[M]media gaat samenwerking aan met IEX Media
[M]media, specialist in het digitaal bereiken van mannen en vrouwen, verbreedt haar netwerk verder en gaat de commerciële exploitatie verzorgen voor alle financiële titels van IEX Media, marktleider in Nederland in financiële platforms, zoals beleggersinformatie
[Vacatures] Ticketveiling zoekt een Medior Full Stack Developer
Ticketveiling is per direct op zoek naar een Medior Full Stack Developer
[Interview] Sjoerd Valkering (Indeleiderstrui): Wij brengen al het nieuws, van akkefietjes tot mooie momenten op de fiets
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Sjoerd Valkering van Indeleiderstrui
PijperMedia gaat een samenwerking aan met Outbrain voor contentaanbevelingen
Outbrain, een platform voor het open web, gaat samenwerken met Pijper Media, uitgever van merken als Grazia, Marie Claire en Beau Monde
[Vacatures] JCDecaux zoekt een Medewerker Communicatie & Content
JCDecaux is per direct op zoek naar een Medewerker Communicatie & Content
[Vacatures] DPG Media zoekt een Nieuwsredacteur Video bij ADR (Freelance)
DPG Media is per direct op zoek naar een Nieuwsredacteur Video bij ADR (Freelance)
Just Another Network lanceert Complex: Nederlandse versie Amerikaans jongerennetwerk
Just Another Media Company heeft de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux verkregen. Complex is een Amerikaans mediabedrijf met roots in hiphop, fashion en sport
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Freelance Redacteuren Hart van Nederland
Talpa Network is per direct op zoek naar een Freelance Redacteuren Hart van Nederland
[Vacatures] NRC Media zoekt een Samensteller Podcasts (Freelance)
NRC Media is per direct op zoek een Samensteller Podcasts (Freelance)
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Full stack Developer
Abovo Media is per direct op zoek naar een Full stack Developer
Value Zipper vergroot digitaal aanbod met Startpagina
Value Zipper is verantwoordelijk voor de salesactiviteiten van de branded content-mogelijkheden van Startpagina, Goeievraag en Schoolbank. Met de toevoeging van dit platform versterkt Value Zipper het digitale aanbod
[Vacatures] NRC Media zoekt een UX-Designer
NRC Media is per direct op zoek naar UX-Designer
[Interview] Dennis Schouten (Voetbalflitsen.nl): We bieden het laatste voetbalnieuws en lopen met onze tools voorop op social media
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Dennis Schouten, oprichter van Voetbalflitsen.nl en Head of Media & Content at Socios Sports
[Vacatures] DPG Media zoekt een Technisch SEO Specialist - DPG Media nieuwsmerken
DPG Media is per direct op zoek naar een Technisch SEO Specialist - DPG Media nieuwsmerken
[Vacancy] Talpa Network is looking for a Technical Lead Mobile Development Audio
Talpa Network is directly looking for a Technical Lead Mobile Development Audio
[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redacteuren BN DeStem / Brabants Dagblad / Eindhovens Dagblad
DPG Media is per direct op zoek naar een Online redacteuren BN DeStem / Brabants Dagblad / Eindhovens Dagblad
Talpa Network verkoopt het ANP aan Chris Oomen
Talpa Network verkoopt het Algemeen Nederlands Persbureau (ANP) aan Chris Oomen, voormalig topman van zorgverzekeraar DSW
[Vacatures] Elevator zoekt een Web analyst
Elevator is per direct op zoek naar een Web analyst
[Interview] Roy Keijsers en Arjan Kropman: Op Autowereld.com vindt de lezer vaak antwoord op belangrijke vragen
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Roy Keijsers (commercieel manager) en Arjan Kropman (directeur F&L Media) over Autowereld.com
NRC Media ontwikkelt contentplatform voor Interpolis Zakelijk
NRC Branded Content heeft voor Interpolis Zakelijk een platform van en voor ondernemers ontwikkeld. Het platform richt zich in de eerste plaats op ondernemers die verder kijken dan enkel financiële doelstellingen en ook een maatschappelijk relevant doel najagen
Dept, Tribe Company en Rotterdam Festival brengen met Eurovision Village 3D-wereld Rotterdam dichtbij
Rotterdam Festivals, entertainmentbureau Tribe Company en digital agency Dept hebben een virtueel alternatief ontwikkeld in het kader van het Eurovisie Songfestival om Rotterdam naar de wereld te laten komen
[Interview] Tim Biesbrouck: Motorsport.com biedt een schat aan kennis, contacten en exclusieve informatie
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Tim Biesbrouck, General Manager van Motorsport.com Nederland
[Interview] Paul Bongers en Gwenn de Graaf (Datumprikker): We staan te springen om mensen weer bij elkaar te brengen
Paul Bongers is CEO van Datumprikker.nl en Cally.com. We spreken hem en Partnership Manager Gwenn de Graaf over mensen verbinden, afspreken via WhatsApp en meer
Regionale publieke omroepen en ORN gaan samenwerken met Opt Out Advertising
De 13 Regionale Publieke Omroepen (RPO) gaan bij het vermarkten van hun digitale advertentievoorraad een nauwe samenwerking aan met de startup Opt Out Advertising, gespecialiseerd in cookieless advertising
Value Zipper breidt digitale propositie uit
Value Zipper richt zich niet alleen op print, branded content via de aangesloten mediakanalen. Het bedrijf breidt nu uit met display advertising
[Interview] Michael Ras: Bezoekers waarderen de positief-kritische tone of voice van Autoblog.nl
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij Michael Ras, hoofdredacteur bij Autoblog.nl
[Column] Bob Goulooze: Het imago van de autoverkoper
Uit onderzoek blijkt dat slechts 7 procent van de mensen de praatjes van autoverkopers gelooft. Men kijkt liever naar wat andere consumenten zeggen. Dat betekent dat 93 procent van de autokopers geen enkele waarde hecht aan wat de verkoper vertelt
[Interview] Ruud Dimmers: RacingNews365 heeft de meeste exclusieve content over de Formule 1
Nederlands MediaNetwerk publiceert een serie interviews over special interest websites. Vandaag spreken wij met Ruud Dimmers, eigenaar van RacingNews365
RTL Nederland brengt RTL Nieuws onder in aparte BV
RTL Nederland zal per 1 mei 2021 de nieuwsactiviteiten onderbrengen in RTL Nieuws BV, als dochteronderneming van RTL Nederland. RTL Nieuws valt sinds de start op 2 oktober 1989 direct onder RTL Nederland
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Journalist Hart van Nederland
Talpa Network is per direct op zoek naar een Journalist Hart van Nederland
[Vacancy] ViacomCBS is looking for a Content Operator Multiplatform Operations
ViacomCBS is directly looking for a Content Operator Multiplatform Operations
Voormalig NPO- en EO-topman Henk Hagoort eerste voorzitter Raad van Toezicht Ster
Henk Hagoort (oud-NPO- en EO-topman), Prisca Ancion-Kors (oud-directeur Reclame Code), Alfred Levi, (voorzitter Effie-jury, oud-topman bij Ahold Delhaize en 3MO), Agnes Schrijver (Chief HR Officer Volksbank) en William Bontes (CFO Louwman Groep) zijn door Arie Slob benoemd in de eerste Raad van Toezicht van de Ster
Vice komt met video-interviews in Kiezen met Vice
Vice komt in de aanloop naar de verkiezingen met een serie video-interviews en redactionele content omtrent lijsttrekkers. Daarmee wil Vice kandidaten voor de verkiezingen antwoorden laten geven op kwesties die jongeren belangrijk vinden
Mediahuis: forse omzet- en resultaatgroei in 2020
Mediahuis heeft in 2020 een forse omzet- en resultaatgroei gerealiseerd. De omzet steeg met meer dan 15 procent naar 990,5 miljoen euro. Het operationeel resultaat verdubbelde bijna naar 121,9 miljoen euro en het nettoresultaat verviervoudigde bijna naar 58,6 miljoen euro
Facebook heft Australische nieuwsblokkade op
Facebook heft de blokkade op het delen van Australisch nieuws en het beschikbaar stellen van nieuws in Australië op. De Australische regering heeft toezeggingen gedaan over de in voorbereiding zijnde wet over techgiganten die moeten betalen voor nieuws
Facebook en Instagram doen Australië in de ban
Op Facebook en Instagram kan geen Australisch nieuws meer gedeeld worden. Internationaal nieuws en Australische overheidsinformatie is niet meer toegankelijk in het land. Hiermee reageert het bedrijf op aankomende Australische wetgeving
[Interview] Irene Smit: Flow heeft een unieke formule, een groot bereik en een lezersgroep die je nergens anders vindt
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Irene Smit, hoofdredacteur van Flow
NPO start NPO Partnerships en zakelijk beleid als derde commerciële afdeling
De Nederlandse Publieke Omroep start een commerciële afdeling die zich bezig zal houden met strategische bestaande en aankomende samenwerkingen. Deze afdeling komt naast de twee bestaande organisatieonderdelen die zich met de commerciële exploitatie van NPO-content bezig houden
Google gaat via News Showcase betalen voor Australisch nieuws
Alphabet is in Australië gestart met het nieuwsplatform News Showcase waarbij nieuwsuitgevers betaald worden. De moedermaatschappij van Google doet dat in de hoop dat ze niet hoeft te betalen voor het doorlinken naar Australische nieuwsartikelen
[Interview] Philip Fontani: Quest groeit online als kool en de lezers verslinden de nieuwsbrieven
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Deze keer spreken we Philip Fontani, hoofdredacteur van Quest
Talpa Network komt met online platform De Dag dat het weer mag
Talpa Network heeft een online platform gelanceerd: De Dag dat het weer mag. De redacties en de makers van onder meer Radio 538, Radio 10, Hart van Nederland, Shownieuws en LINDA. werken samen om kleine lichtpuntjes te brengen
[Vacatures] Mediabrands Marketing Sciences zoekt een Data Analist
Mediabrands Marketing Sciences is per direct op zoek naar een Data Analist
[Interview] Leontine van den Bos: Margriet is een feest van herkenning voor de gewone, 55-plus vrouw; de positieve aanpakkers van Nederland!
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. We praten vandaag met Leontine van den Bos, hoofdredacteur van Margriet
[Interview] Nicolette Fox: vtwonen is exact daar waar de consument op zoek is naar inspiratie, informatie of een aankoop
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Nicolette Fox, hoofdredacteur van vtwonen
[Interview] Helene van Santen: Kek Mama adviseert adverteerders, biedt een crossmediaal plan én aansprekende content
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 doen wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Helene van Santen, hoofdredacteur Kek Mama
[Interview] Damiaan Hage: Als je informatie over auto’s nodig hebt, kom je al snel uit bij AutoWeek
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Damiaan Hage, hoofdredacteur van AutoWeek
[Interview] Hilmar Mulder: Libelle is en blijft een geliefde klassieker met een vast plekje in veel huishoudens
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine-hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle.
[Interview] Olivier Heimel (Runner’s World): Als je hardlopers wilt bereiken, doe je dat veruit het eenvoudigst via ons
In de aanloop van de bekendmaking van DeTijdschriften50 houden wij een serie interviews met magazine hoofdredacteuren. Vandaag spreken we met Olivier Heimel, hoofdredacteur van Runner’s World
De top 100 van het CBS, editie 2020
Waar heeft het CBS allemaal cijfers over? In deze top 100 van het CBS staan honderd feiten op een rijtje, over allerlei onderwerpen
[Interview] Eveline Helmink over Happinez
Eveline Helmink is hoofdredacteur van Happinez. We spreken haar over het platform, de samenwerking met adverteerders en het roerige jaar 2020
[Vacatures] DPG Media zoekt een Senior Product Owner - Volskrant, Trouw, Parool
DPG Media is per direct op zoek naar een Senior Product Owner - Volskrant, Trouw, Parool
[Interview] Jolanda Holwerda: Vrouwelijk talent in de spotlight zetten blijft mijn missie
Jolanda Holwerda is hoofdredacteur en oprichter van het platform Lof. Wij spreken haar over de broodnodige cultuurverandering in typische mannenbolwerken als het bedrijfsleven en het openbaar bestuur en dus ook in marketing en media
Bol.com en Talpa Network beginnen kerstcampagne
Talpa Network en Bol.com zijn een kerstcampagne begonnen. Daarmee willen beide bedrijven Nederland helpen met de kerstvoorbereidingen en komen ze met een branded-content-campagne die via onder meer SBS6, Radio 538, Radio 10, Sky Radio en LINDA. zal worden uitgerold
[Column] Joris van Lierop: Go live in lockdown
Een maand geleden ging The Content Exchange (TCE) dan eindelijk live. En hoewel ik al behoorlijk wat dingen live heb gezet, blijft het ritueel hetzelfde. Het nerveuze gedoe over het persbericht, de twijfel komt er iemand ...
[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden
Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Owner Entertainment
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Owner Entertainment
[Vacatures] DPG Media zoekt een Lead .NET developer
DPG Media is per direct op zoek naar een Lead .NET developer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Business Analist
DPG Media is per direct op zoek naar een Business Analist
NH Media, RTV Utrecht, AT5 en Omroep Flevoland beginnen reclamesamenwerking FUNHA
NH Media, Omroep Flevoland Reclame RTV Utrecht en AT5 starten per 1 november 2020 met een intensieve samenwerking onder de naam FUNHA. Via FUNHA zullen de omroepen hun advertentieruimte gezamenlijk aanbieden
[Vacatures] DPG Media zoekt een UX Designer
DPG Media is per direct op zoek naar een UX Designer
[Vacatures] Talpa Network is looking for a Devops Engineer
Talpa Network is directly looking for a Devops Engineer
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Legal Counsel
Talpa Network is per direct op zoek naar een Legal Counsel
[Vacatures] DPG Media is looking for a Scrum Master
DPG Media is directly looking for a Scrum Master
ANP en DPG Media verlengen contract, inclusief NU.nl
Persbureau ANP en DPG Media hebben hun contract met drie jaar verlengd. Daarbij is het contract ook van kracht voor de uitgaven die DPG Media in april 2020 van Sanoma overnam, waaronder NU.nl
[Column] Joris van Lierop: Het blijft toch je kind, of niet dan?
Het is alweer een tijd geleden dat ik mijn laatste bijdrage schreef op deze plek. En hoewel ik het schrijven met veel plezier doe, was er toch een drempel die me een tijdje van de typemachine weghield
IAB Nederland brengt digitale audiolandschap in kaart
De Taskforce Digital Audio van IAB Nederland heeft de eerste overzichtskaart van de Nederlandse digitale audiomarkt gepubliceerd
[Vacatures] DPG Media zoekt een Quality Engineer
DPG Media is per direct op zoek naar een Quality Engineer
[Vacatures] DPG Media zoekt een iOS Developer
DPG Media is per direct op zoek naar een iOS Developer
[Vacatures] DPG Media is looking for a Senior Backend Engineer
DPG Media is directly looking for a Senior Backend Engineer
NLProfiel stopt ermee; DPG Media onderzoekt andere modellen
NLProfiel, de samenwerking op gebied van data tussen DPG Media, Mediahuis en RTL Nederland zal na eind oktober 2020 stoppen. DPG Media onderzoekt andere modellen om adverteerders en gebruikers optimaal te bedienen
Talpa Network en Grolsch lanceren filmplatform Movies Explained
Talpa Network en Grolsch hebben het crossmediale filmplatform Movies Explained gelanceerd. Movies Explained voorziet filmliefhebbers van extra uitleg, de filmagenda, context, feitjes en weetjes over hun favoriete films
[Vacatures] DPG Media is looking for a QA Engineer News Apps
DPG Media is directly looking for a QA Engineer News Apps
ABN Amro verwacht na 6 procent daling in TMT-industrie, 4 procent herstel in 2021
ABN Amro verwacht in 2020 dat de TMT-sector met 6 procent zal dalen. In 2021 verwacht de in overheidshanden zijnde bank, een herstel van 4 procent
[Vacatures] Triple zoekt een Smart TV Frontend Developer
Triple is per direct op zoek naar een Smart TV Frontend Developer
AD blijft meest bezochte Nederlandse nieuwssite
Het AD is de meest bezochte Nederlandse nieuwssite. Dit blijkt uit het Nederlandse Online Bereiks Onderzoekonline media-onderzoek van de Verenigde Internet Exploitanten (VINEX)
[Vacatures] Mediahuis is looking for a Senior full stack developer with knowledge of Python / native JS
Mediahuis is directly looking for a Senior full stack developer with knowledge of Python / native JS
[Vacatures] Pijper Media zoekt een Webredacteur voor ons mannencluster
Pijper Media is per direct op zoek naar een Webredacteur voor ons mannencluster
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Product Owner (40 uur p/w)
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Product Owner (40 uur p/w)
[Vacatures] Triple zoekt een Senior Project Manager
Triple is per direct op zoek naar een Senior Project Manager
[Vacatures] Triple zoekt een Data Engineer
Triple is per direct op zoek naar een Data Engineer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Full Stack / Back-End Developer
Mediahuis is per direct op zoek naar een Full Stack / Back-End Developer
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Flex medewerker klantenservice Relatieplanet
Mediahuis is per direct op zoek naar een Flex medewerker klantenservice Relatieplanet
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior IOS Developer
Mediahuis is per direct op zoek naar een Senior IOS Developer
[Vacatures] DPG Media zoekt een System Engineer Microsoft
DPG Media is per direct op zoek naar een System Engineer Microsoft
[Vacatures] DPG Media zoekt een Java Developer
DPG Media is per direct op zoek naar een Java Developer
[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"
Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.
Pathé en RTL Group ontvangen NOW-miljoenen aan overheidssteun
Pathé is met 7,1 miljoen euro een van de grotere ontvangers van de NOW-gelden uit de mediasector. RTL Group kreeg voor RTL Nederland en Fremantle/Blue Circle 4,6 miljoen euro aan overheidsteun als gevolg van de coronacrisis
[Vacatures] DPG Media is looking for a Web Developer
DPG Media is directly looking for a Web Developer
[Vacatures] DPG Media is looking for a Backend Developer
DPG Media is directly looking for a Backend Developer
bvA zet lobby voort om (online) reclame volledig bij de NPO te behouden
bvA, de brancheorganisatie van adverteerders, zet de lobby voort om (online) reclame bij de NPO via de STER volledig te behouden. bvA stelt het voorgenomen besluit te betreuren en stelt zich te blijven inzetten voor het aanpassen van de plannen
VICE tv stopt per 24 augustus 2020 in Nederland en Vlaanderen
VICE tv stopt per 24 augustus 2020 met uitzenden in Nederland en Vlaanderen. Volgens het bedrijf is besloten met het einde van een aantal distributiecontracten de zender te stoppen. De content van VICE Media blijft wel beschikbaar via de online platforms van VICE Media Group
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Solution Architect Video
Talpa Network is per direct op zoek naar een Solution Architect Video
[Vacatures] DPG Media zoekt een sportverslaggever voor de Stentor
DPG Media is per direct op zoek naar een sportverslaggever voor de Stentor
[Vacatures] DPG Media zoekt een Online redacteur indebuurt regio Utrecht
DPG Media is per direct op zoek naar een Online redacteur indebuurt regio Utrecht
[Vacatures] DPG Media zoekt een Samensteller Nieuws Video AD
DPG Media is per direct op zoek naar een Samensteller Nieuws Video AD
Kek Mama Cross Media Merk van het Jaar 2020
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Kek Mama dingt mee naar de award voor Cross Media Merk van het Jaar. Aan het woord is Helene van Santen, hoofdredacteur van Kek Mama
[Onderzoek] Broadcast content is in Nederland goed voor 86 procent van totale video kijktijd
Uit de meest recente cijfers van het Global TV Deck blijkt dat televisie het overgrote deel van de kijktijd vertegenwoordigt: 86 procent. Dit is een lichte daling ten opzichte van vorig jaar, toen was het 88 procent
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Teamlead Infrastructuur
Talpa Network is per direct op zoek naar een Teamlead Infrastructuur
[Vacatures] Triple zoekt een Cloud Solutions Architect
Triple is per direct op zoek naar een Cloud Solutions Architect
[Vacatures] Triple zoekt een Cloud DevOps Engineer
Triple is per direct op zoek naar een Cloud DevOps Engineer
NPO start lobbysite over de maatschappelijke waarde
De Nederlandse Publieke Omroep is begonnen met een lobbywebsite om de effecten en de maatschappelijke waarde van haar programma's te onderstrepen
[Onderzoek] Nielsen: mediabestedingen stegen met 3,9 procent in 2019
De netto mediabestedingen in Nederland bedroegen in 2019 bijna 4,7 miljard euro, een stijging van 3,9 procent vergeleken met 2018. Dit blijkt uit het jaarraport netto mediabestedingen 2019 van onderzoeksbureau Nielsen
Samira Nasr appointed Editor in Chief of Harper’s Bazaar U.S edition
Hearst Magazines has appointed Samira Nasr editor-in-chief of the U.S. edition of Harper’s Bazaar, overseeing content strategy and development across the brand’s print and digital platforms.
Tweede Kamer wil overzicht van reclame uit onvrije landen bij online-influencers
De Tweede Kamer wil dat de regering inventariseert hoe vaak online-influencers reclame maken voor onvrije landen zonder dat dit inzichtelijk wordt gemaakt voor hun volgers
[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5
Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia
[Cross Media Merk 2020] Nieke Mulder over Vogue
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards uitgereikt. Hearst Netherlands zendt Vogue in als Cross Media Merk. We spreken met Nieke Mulder, Brand Manager bij Vogue
Slam! bereikt 1 miljoen abonnees op YouTube
Slam! heeft meer dan 1 miljoen abonnees bereikt op YouTube. Slam! beschikt op YouTube over drie eigen kanalen, Slam! Music, Slam! Radio en Slam! Series
Metronieuws.nl vernieuwt site
Metronieuws.nl heeft een metamorfose ondergaan. De vernieuwde site is overzichtelijker en ruimer opgezet en de look & feel is opgefrist met aangepaste kleuren en vormgevingselementen
Sanoma acquires Alma Media’s regional news media business
Sanoma Group has announced that it has now finalized the acquisition of Alma Media’s regional news media business.
RTL Nederland schaft aparte websites af en bundelt op RTL.nl
RTL Nederland stopt met nagenoeg alle losse websites. Alle content, waaronder ook die van RTL Nieuws zal in het eerste kwartaal van 2021 worden samengevoegd waarbij RTL.nl het platform voor entertainment, nieuws en actualiteiten wordt
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nick Kalse (Outbrain) over het verrijken van websitebezoek via aanbevelingen
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain Netherlands. Het bedrijf brengt adverteerders in verbinding met meer dan een miljard mensen op het open web
NBC/Comcast verkoopt belang in Euronews
NBC Universal heeft haar belang in de nieuwszender Euronews verkocht. NBC Universal, dat onderdeel is van Comcast, kocht in 2017 een belang van 25 procent. De Egyptenaar Naguib Sawiris bezit voortaan 88 procent van Euronews
DPG Media bij presentatie jaarcijfers: bereik explodeert, advertentiemarkt ingestort
Er was in 2019 winstgroei in de drie landen waar de groep actief is. In Nederland steeg de omzet 8 procent en de nettowinst 7 procent
Qmusic: radioreclame levert 2,5 keer zoveel websitebezoek op als inzet op tv
Radioreclame blijkt 2,5 keer zoveel websitebezoek te genereren als wanneer hetzelfde budget ingezet wordt op tv. Dit blijkt uit een onderzoek van Qmusic
Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
ADR Nieuwsmedia en Qmusic starten platform #NLblijftthuis
ADR Nieuwsmedia en Qmusic hebben de handen ineengeslagen en starten een liveprogramma en het platform #NLblijftthuis. #NLblijftthuis zal vooral positief nieuws en entertainment brengen
Facebook en Google onder druk
Net als andere bedrijven staan ook Facebook en Google onder druk. Variety schat in dat Facebook en Google gezamenlijk meer dan 44 miljard dollar aan reclamegelden ziet verdampen in 2020
Sanoma schrapt winstverwachting 2020
Sanoma heeft haar omzet en winstverwachting voor 2020 geschrapt. In februari 2020 verwachtte het bedrijf nog een stabiele omzet en stabiel resultaat van een netto operationeel margeresultaat (EBIT-margin) van circa 15 procent
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
EBU schrapt Eurovisie Songfestival 2020, in 2021 alsnog in Rotterdam
Het Eurovisie Songfestival 2020 dat op 12, 14 en 16 mei in Rotterdam gepland was, gaat niet door.De European Broadcasting Union (EBU) die de belangrijkste speler is rondom het Eurovisie Songfestival, heeft daartoe besloten
RTL Nederland boekt opnieuw dalende omzetten en dalende resultaten
De omzet van RTL Nederland daalde in 2019 met 1,6 procent naar 496 miljoen euro. De zogeheten EBITDA-winst bedroeg 86 miljoen euro, oftewel 5 miljoen minder dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de jaarcijfers van RTL Group
DAZN start in Nederland en nog 199 landen
DAZN zal per begin mei 2020 in Nederland en 199 landen ter wereld beschikbaar komen. De sportstreamingdienst wil daarmee het OTT-kijken van sport bevorderen
[Column] Floris Regouin en Reinier Rombouts: Doe digitaal, maar investeer in menselijk contact
Toenemende technologisering verandert de relatie tussen mens, technologie en natuur. Die verandering gaat met hoge snelheid: robots krijgen menselijke trekken en slimme software en algoritmes digitaliseren de interacties tussen mensen en mens en computer
[Column] David de Jong: Economische crisis corona groter dan corona zelf?
Corona grijpt om zich heen. Uiteraard is dat triest om te zien en diegenen die dat virus ondergaan: sterkte en hopelijk blijven we allemaal leven! De paniek in Europa en daarbuiten is echter zo groot dat die onmiddelijk impact heeft op de economie
[Startup Competitie] Sander Nagtegaal over Unless
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Sander Nagtegaal van Unless
[Startup Competitie] Rens Plandsoen over We All Ride
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rens Plandsoen van We All Ride
Bertelsmann verhoogt aandeel RTL Group en wil deregulering televisiemarkt
Bertelsmann heeft de afgelopen periode haar aandeel in RTL Group verhoogd naar 75,9 procent. Bertelsmann wil deregulering in de televisiemarkt om tegen de Amerikaanse tehnologiegiganten op te boksen
[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.
Unilever stopt wereldwijd met marketing en reclame voor kinderen
Unilever stopt wereldwijd voor het einde van 2020 met reclame en marketing voor kinderen tot 12 jaar en op sociale media tot 13 jaar. Influencers, bekendheden en sociale media zullen daartoe voor deze doelgroep in de ban worden gedaan
[Startup Competitie Winnaar] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO
XS2RADIO lanceert platform om radiostation te beginnen met bestaande content
De Hilversumse tech-startup XS2RADIO lanceert een platform waarmee nieuws-, special interest- en vakmedia-uitgevers hun eigen radiostation kunnen beginnen
Nico Dijkshoorn columnist De Ondernemer
Nico Dijkshoorn is columnist geworden van De Ondernemer. Op deondernemer.nl schrijft hij een tweewekelijkse column onder de titel Een Hele Onderneming
Rien van Beemen voorzitter vernieuwd VINEX-bestuur
In januari 2020 is er bij Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) een vernieuwd bestuur geïnstalleerd. In totaal zijn er bij de organisatie achter het online bereiksonderzoek NOBO vijf nieuwe bestuursleden toegetreden
Walt Disney Company: 28,6 miljoen abonnees voor Disney+, internationale Hulu-plannen
Disney+ telt per maandag 3 februari 2020 28,6 miljoen abonnees. Gemiddeld genereert een Disney+ abonnee wereldwijd een omzet van 5,56 dollar per maand voor Walt Disney Company
Nieuwe topstructuur voor DPG Media: Erik Roddenhof CEO van groep DPG Media
Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van de mediagroep DPG Media. Het bedrijf krijgt een andere topstructuur. Erik Roddenhof krijgt per 1 maart 2020 de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie
YouTube draait ruim 15 miljard dollar aan jaaromzet
Alphabet, het moederbedrijf van YouTube, Android en Google, heeft voor het eerst de omzet van YouTube bekendgemaakt. In 2019 draaide YouTube een reclame-omzet van 15,15 miljard dollar
[Column] David de Jong: Reclameban The Guardian verstandig?
The Guardian heeft aangekondigd de in zijn optiek milieuvervuilende fossiele bedrijven te weren. De krant, die in handen is van een trust, heeft al eerder een wat activistische houding aangenomen met betrekking tot klimaatverandering
Mannenmedia publiceert whitepaper over sportmarketingstrategie
Mannenmedia houdt zich dagelijks bezig met het bereiken van mannen via zijn netwerk van websites en apps. Het bedrijf schreef een whitepaper over de inzet van branded content voor sportmarketing
[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt
DPG Media lanceert twee Vlaamse zenders en Vlaamse Netflix
DPG Media lanceert binnenkort twee Vlaamse televisiezenders onder de werknamen CAZ2 en VTM2 en een nieuwe SVOD-dienst. Dit heeft het mediabedrijf via haar eigen krant Het Laatste Nieuws bekendgemaakt
[Column] Michiel de Jong: Een prachtig verdienmodel door een andere aanpak
Als op verjaardagen wordt gevraagd waar ik werk en wat ik doe, kijken mensen me vaak vragend aan als ik zeg dat ik bij NDC mediagroep werk. ‘Is dat ehm… ehm... of bedoel je NRC?’ Nou nee, niet NRC…
STER gestart met cookieloos adverteren; analytische NPO-cookies blijven
STER is gestart met cookieloos adverteren. De NPO blijft wel met analytische cookies werken. STER geeft aan gehoor te hebben gegeven aan de behoefte van de bezoekers van de NPO-websites.
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
Talpa komt met crossmediaal weerplatform Weer.nl
Vanaf 1 januari 2020 is Weer.nl de weerdienst van Talpa Network op haar radio- en tv-zenders en online. Amara Onwuka, Dennis Wilt en Laura van der Blij zijn de gezichten van het platform. Zij werkten mee aan de ontwikkeling van de dienst
Magna Global: wereldwijde omzet tv-reclame en print dalend; online fors stijgend
De wereldwijde omzet van televisiereclames daalt in 2019 met 3,6 procent. Die van print met 19,6 procent. Dit prognotiseert onderzoeksbureau Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
Rob Kolkman CEO van Sanoma Learning
Rob Kolkman wordt CEO van Sanoma Learning. Sinds 1 januari 2019 was hij CEO van Sanoma Media Nederland. Hij zal deze functie blijven vervullen tot de verkoop van Sanoma Media Netherlands aan DPG Media is voltooid
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over. Daarmee wordt DPG Media eigenaar van titels als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine
Talpa Network en Azerion starten Talpa Gaming powered by Azerion
Talpa Network en Azerion, een belangrijke speler in Nederland op het gebied van casual gaming, bundelen hun krachten en starten per 1 december 2019 de joint venture Talpa Gaming, powered by Azerion
NPO en PowNed ruziën over uitzenden via YouTube
De NPO stelt dat het mogelijk is via YouTube content van de NPO te zien. Omroepvereniging Powned stelde dat het verboden is met een eigen YouTube-kanaal haar programma's aan te bieden en start een zaak tegen de NPO
KekMama.nl, DPG Media, PSV en Talpa Network Radio winnen bij Website van het Jaar
KekMama.nl is verkozen tot de Populairste Website van het Jaar 2019 in de categorie lifestyle. PSV was overall-winnaar, terwijl de DPG-uitgaves Trouw en De Gelderlander nieuwswebsite van het jaar werden
Mediabrief Arie Slob: verlaagd BTW-tarief per 1 januari 2020 feit voor digitale media
Het verlaagde BTW-tarief zal per 1 januari 2020 gelden voor digitale media. Dit betekent dat net als bij papieren uitgaven, niet langer 21 procent maar 9 procent aan omzetbelasting hoeft te worden betaald
Mediabrief Arie Slob: raming reclame-opbrengsten STER 2020 fors naar beneden bijgesteld
Minister Arie Slob heeft de raming van de STER-opbrengsten 2020 met 30 miljoen naar beneden bijgesteld naar 160 miljoen euro als te verwachten netto opbrengst. STER zelve ging uit van 190 miljoen euro met 10 procent marge
Talpa Network stopt per 1 januari met AstroTV op haar zenders
Talpa Network stopt met Astro TV. Astro TV wordt thans op werkdagen overdag op Net5 uitgezonden en 's nachts enkele uren per dag op SBS 6, Net5 en Veronica TV. Astro TV gaat online, per telefoon en via de app door
[Onderzoek] Koopintentie bij papieren advertentie 40 procent hoger dan digitaal
De koopintentie van de consument ligt na het lezen van papieren advertenties 39,6 procent hoger dan na het lezen van digitale advertenties. Televisiereclame wordt het meest gedachteloos verwerkt. Dit blijkt uit neuro-onderzoek
RTL Nederland voegt salesactiviteiten samen onder merk AdAlliance
RTL Nederland heeft aangekondigd per 1 januari 2020 alle Nederlandse salesactiviteiten samen te voegen en voortaan onder één merk onder te brengen: AdAlliance. Daarmee volgt RTL Nederland het Duitse zusterbedrijf Mediengruppe RTL Deutschland
Jeroen Verkroost: Newsweek, de streamingmarkt, Mashable, deepfakes en meer
Steengoed verhaal over hoe het er achter de schermen aan toegaat op de Newsweek-redactie. Dit is de realiteit van journalistiek vandaag. Lezen!
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken
Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
De Ondernemer vernieuwt website en wordt onlinekenniscentrum
De Ondernemer heeft een vernieuwde website. Het is overzichtelijker en prettiger leesbaar, ook mobiel, en is tevens de start van de tweede fase van de onlinecontentstrategie
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Talpa Network lanceert jongerenplatform NEW WAVE
Talpa Network heeft het jongeren- en lifestylemerk NEW WAVE gelanceerd. NEW WAVE wil jongeren inspireren hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen
Videoformat Het zal mij een zorg zijn laat andere kant dementie zien
Op de videowall van AD en de regiotitels van ADR Nieuwsmedia zal een documentaireserie van 8 afleveringen starten. Presentatoren Joep ten Hove en Thijs Meeuwsen laten zien wat dementie inhoudt
Overheid blijft meer dan 1 miljard euro aan publieke media besteden
De overheid blijft meer dan 1 miljard euro aan publieke media besteden. Dit blijkt uit de miljoenennota. In 2020 zal er ruim 1 miljard euro worden besteed. Dat is 6,5 miljoen euro meer dan in 2019
NU.nl lanceert nieuwssite NUjunior voor kinderen
NU.nl begint NUjunior, een nieuwsmerk speciaal voor basisschoolkinderen, met online nieuws dat speciaal voor hen wordt gemaakt. Ook is er een Instagram-kanaal gelanceerd voor scholieren
Contentplatform Newsroomie.com gelanceerd
Newsroomie.com is een contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media
[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob
Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen
LN24 en Puls24: nieuwszenders in België en Oostenrijk van start
LN24 en Puls24 zijn in respectievelijk Franstalig België en Oostenrijk van start gegaan als crossmediale nieuwsmerken
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
Hart van Nederland wordt crossmediaal Talpa Network-nieuwsmerk
Talpa Network gaat Hart van Nederland ombouwen tot een continue nieuwsvoorziening. De eerdere plannen om een algemeen nieuw nieuwsplatform op te zetten zijn volgens Het Parool van de baan
Werkgroep: NPO moet overwegen uit NLZIET te stappen
NPO Start (Plus) wil doelbewust de Mediawet omzeilen, zichzelf onaantastbaar maken en uit NLZIET stappen. Dit blijkt uit een bij Nederlands MediaNetwerk uitgelekt document over het toekomstscenario van NPO Start en NPO Start Plus
Disney: teleurstellende prestaties door moeizame integratie 21st Century Fox
Disney heeft deze week teleurstellende resultaten gepresenteerd. De mediamoloch die afgelopen kwartaal films als Aladdin, Avengers: Endgame en Toy Story 4 uitbracht, behaalde een nettowinstdaling van 51 procent
[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over
Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest
Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen
De Persgroep/DPG Media een van de koplopers in digitale transformatie
De Persgroep/DPG Media is een van de koplopers in digitale transformatie. Dit blijkt uit de derde editie van Transformers 200. Vlerick Business School onderzocht dit in opdracht van Het Financieele Dagblad
Marmalade Group neemt Just Media Group inclusief ONS over
Het Belgische media- en entertainmentbedrijf Marmalade Group heeft Just Media Group inclusief de tv-zender ONS overgenomen
B&W Amsterdam willen AT5, Salto, FunX en Concertzender houden
Het College van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam wil de zenders van AT5, Salto, FunX Amsterdam en Concertzender behouden. Dit wordt de Amsterdamse gemeenteraad geadviseerd die daar op 10 en 11 juli over vergadert
NPO houdt geld over: 1,6 miljoen euro in 2018 dankzij extra belastinggeld; sport belangrijkste kostenpost
De NPO heeft 1,6 miljoen euro als positief resultaat geboekt in 2018. Sport is de grootste kostenpost voor de NPO. De NPO draaide positief dankzij extra belastinggeld
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
GTST Stories op Instagram terug met tweede verhaal
Vanaf maandag 12 augustus 2019 starten RTL Nederland en Endemol Shine op Instagram voor de tweede keer met GTST Stories: Hartsvriendinnen?
[Onderzoek] NU.nl grootste in zakelijke markt
NU.nl is het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat blijkt uit de resultaten van het DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers
NDC mediagroep lanceert occasionsite Autocircuit
NDC mediagroep vergroot haar activiteiten op de auto- en occasionmarkt in Noord-Nederland, met de lancering van occasionportal Autocircuit
Commissariaat voor de Media tot nader order op vakantie
Het Commissariaat voor de Media zal voorlopig geen besluiten nemen tot een nieuwe voorzitter is benoemd. Daarmee kan het feitelijk toezicht op reclameregels en de Mediawet niet worden uitgevoerd
Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag
De Nederlandse editie van Metro bestaat 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven
[Onderzoek] Alleen pagina 1 telt voor Google bij voice search
Onlinemarketingplatform SEMrush heeft onderzoek gedaan naar de impact van voice search. Zowel de Android smartphones als de Google Home Mini kwamen met overwegend organische resultaten
Psychologie Magazine lanceert Coachfinder
Via Coachfinder.nl kunnen consumenten op basis van persoonlijke voorkeuren via een slim algoritme eenvoudig een coach vinden die bij ze past
Ministerraad wil toewerken naar volledig reclamevrije NPO
De bedoeling is dat op langere termijn de NPO volledig reclamevrij wordt. Volgens het kabinet moet de publieke omroep onafhankelijk en non-commercialiteit centraal stellen
Naar reclamevrije NPO: Brief minister Arie Slob
Minister Arie Slob (ChristenUnie) heeft na instemming van de ministerraad de brief vrijgegeven waarin officieel het standpunt wordt ingenomen dat de regering wil toewerken naar een volledig reclamevrije NPO
DPG Media vergroot belang in De Persgroep/DPG Media Nederland
DPG Media heeft haar belang in De Persgroep/DPG Media Nederland in maart 2019 vergroot tot 68,97 procent
RTL Nederland, Talpa Network, DPG Media en Mediahuis blij met inperking reclame NPO: juiste stap
RTL Nederland, Talpa Network, De Persgroep/DPG Media en Mediahuis zien het inperken van reclame bij de NPO op televisie tot 20:00 uur en het afschaffen van reclame in het digitale domein van de NPO als een juiste stap
[Column] Niels Bruinsma: NPO levert bonnetje van 40 miljoen in bij de Nederlandse staat
Deze week lekte het nieuws uit dat de publieke omroep vanaf een niet nader genoemd moment tot 20:00 uur reclamevrij gaat worden. Een volgens ons opmerkelijke stap, die moeilijk te verdedigen is los van politiek gewin en de publieke opinie
"NPO op tv tot 20 uur en online reclamevrij, derde net regiokanaal"
Als het aan de regeringscoalitie ligt, wordt de NPO op televisie tot 20:00 uur en online volledig reclamevrij en zal NPO 3 een regionaal kanaal worden
De Persgroep/DPG Media en TMG brengen autosites onder in nieuwe BV
De Persgroep/DPG Media en Telegraaf Media Groep willen een joint venture sluiten om samen autosites te exploiteren. Gaspedaal.nl en AutoTrack.nl gaan verder in Automotive Mediaventions BV
STER: fors lagere opbrengst in 2018
STER heeft in 2018 met een omzet van 179 miljoen euro een fors lagere opbrengst uit reclames bij de NPO binnengehaald dan het jaar daarvoor en dan het zelf had begroot
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
Ex-Christie's Nicole Schraven Design Category Manager Catawiki
De van origine Nederlandse Nicole Schraven heeft meer dan 25 jaar ervaring op de internationale kunstmarkt. Voordat ze aan haar rol bij Catawiki begon, bekleedde Nicole Schraven bij Christie's verschillende managementfuncties
[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen
Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content
[Nederlands MediaNetwerk TV] Jasper Dijkstra over Eventbrite
Jasper Dijkstra is commercieel directeur van Eventbrite Benelux, de tool om kaartverkoop voor evenementen te realiseren. Hij praat ons bij over wat er speelt in de markt voor kaartverkoop
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden
We Are RA*W lanceert overzicht Amsterdamse creatieve bedrijven
Agencies of Amsterdam bevat een eerste selectie van meer dan vijftig creatieve bedrijven. Elk met een eigen profiel met informatie over bedrijfsgrootte, relevant werk, man-vrouwverhouding en veel gespeelde games
[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep
Sanoma boekt mindere resultaten in eerste kwartaal 2019
De Nederlandse mediatak presteerde met 85,3 miljoen euro aan omzet. 11 procent minder vergeleken met het eerste kwartaal van 2018
De Ochtend Show to go pakt vaste plek in de ochtend
De eerste resultaten van De Ochtend Show to go zijn zeer positief. Sinds de start begin dit jaar trekt het initiatief van de Persgroep steeds meer kijkers. De ochtendshow is iedere werkdag tussen 07:30 en 9:30 uur live te zien op AD.nl en alle regionale titels van de Persgroep
Trustpilot werkt samen met BeCommerce
Trustpilot gaat nauw samenwerken met belangenvereniging BeCommerce. Het doel is om het klantvertrouwen in de Belgische e-commerce te verhogen
Bo-Rent kiest voor Abovo
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
De Speld lanceert De Speld Sport
De Speld Sport heeft in korte tijd een schare van 40.000 volgers opgebouwd op de sociale kanalen. Het richt zich voornamelijk op de mannelijke doelgroep. Ook de eerste partnership met Innocent van start gegaan rondom het NK Trefbal
The Correspondent sluit kantoor in New York
he Correspondent, de Engelstalige editie van De Correspondent, ziet voorlopig af van een permanente aanwezigheid in de Verenigde Staten
Internet-tak Naspers krijgt Amsterdamse beursnotering
De internet-tak van het Zuid-Afrikaanse mediabedrijf Naspers zal op de Amsterdamse beurs een notering verkrijgen. Hiertoe zal Naspers een aparte holding opzetten
24i Media neemt StreamOne over
24i Media heeft StreamOne overgenomen. 24i Media is actief op het gebied van videoapplicaties. StreamOne is een streaming mediaprovider
JUKE gaat verder als platform met audiocontent zonder premium diensten
MediaMarkt Nederland stopt met haar premium on demand muziekservice, die in Nederland onderdeel is van JUKE. Talpa Network bouwt JUKE verder uit als platform voor audiocontent
[Startups] Jarik Oosting over SwitchBay
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Jarik Oosting van SwitchBay
Accenture neemt Storm Digital over
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten
Sublime met Soul & Foodweek
Van 11 tot en met 15 maart 2019 staat radiozender Sublime in het teken van goed, gezond en lekker eten in combinatie met soulmuziek
Dorel Juvenile kiest OrangeValley als digital marketing partner
Dorel Juvenile heeft OrangeValley uitgekozen als Europees marketing partner op het gebied van digitale activatie. Het portfolio van Dorel Juvenile bestaat uit merken zoals Maxi-Cosi, Quinny, Safety 1st en Tiny Love, aangevuld met regionale merken
Alexander Schippers wint Jos van Leeuwen Fotoprijs
Fotograaf Alexander Schippers heeft de Jos van Leeuwen Fotoprijs voor de nieuwsfoto van 2018 gewonnen. Deze nieuwe fotoprijs is in het leven geroepen door ANP en Hollandse Hoogte. De prijs is vernoemd naar de Haagse nieuwsfotograaf Jos van Leeuwen
Radio 538 heeft nieuwe website
Radio 538 heeft een nieuwe website gelanceerd. Daarmee wil het de luisteraar dichter bij haar merk laten komen. Het is simpeler om live mee te kijken in de studio en het is voortaan mogelijk om volledige radioprogramma's terug te luisteren
[Startups] Chris van Vleuten over Show Me Holland
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2019 op 24 april in Amsterdam. We spreken met Chris van Vleuten van Show Me Holland
Talpa Network benoemt Marcel van Lingen tot directeur journalistiek
Talpa Network heeft Marcel van Lingen per 1 april benoemd tot directeur journalistiek. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van Talpa Network
Jet Roos CFO Talpa Network
Jet Roos is per 18 maart benoemd tot CFO bij Talpa Network. Jet Roos was acting EO en CFO van eBay Classifieds Group Benelux. Eerder was aangekondigd dat CFO Shashi Baboeram Panday ervoor gekozen heeft om zijn aandacht volledig te richten op Talpa Media
NUsport met Formule 1-managerspel
NUsport heeft vlak voor de testdagen van de Formule 1 een managerspel gelanceerd. Formule 1-fans kunnen daarmee per Grand Prix een team samenstellen en punten verdienen. Aan het einde van het seizoen wint de deelnemer met de meeste punten een verzorgde reis naar de Grand Prix van Mexico in 2020
Gebroken interne links op bijna helft websites
Zo’n 42,5 procent van alle websites heeft interne links die niet werken. Ze verwijzen naar pagina’s die niet te bezoeken zijn. Dat meldt onlinemarketingplatform SEMRush
Slager in de diepvries is grappigste taalfout van 2018
De zin De vegetarische slager ligt vanaf nu in de diepvries op de slagerij-afdeling van een Plus-supermarkt is de grappigste taalfout van 2018. Met 15 procent van de stemmen won het de verkiezing van de taalsite Taalvoutjes
NU.nl werkt samen met Studio040 voor Eindhovens nieuws
Lokaal nieuws uit Eindhoven is voortaan ook te zien in de app van NU.nl. De nieuwssite is een samenwerking aangegaan met Studio040.
[onderzoek] TV activeert kijkers tot online surfen en aankopen en opmars VOD
Televisie activeert kijkers tot online surfen en het doen van online aankopen en er is een VOD opmars. Dit blijkt uit het onderzoek Trend in Digitale Media van GFK/Screenforce.
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
MassiveMusic ontwikkelt nieuwe sonic identity Randstad
Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld
Ouders van Nu maakt parkeerbord voor zwangeren
Ouders van Nu ontwierp een ludiek verkeersbord dat werkgevers kunnen plaatsen op hun parkeerterrein. Zwangere vrouwen weten dan dat er een ruime parkeerplek beschikbaar is, waar ze makkelijk in- en uitstappen
Telegraaf komt met nieuw online programma De Puinruimers
Op de site van de Telegraaf is een nieuw online programma van start gegaan. In De Puinruimers volgt een cameraploeg het werk van bergers in Nederland die te hulp schieten bij pech en ongelukken
Kees Tol versterkt team De Ochtend Show to go
Presentator Kees Tol is toegevoegd aan het team van De Ochtend Show to go, het nieuwe online ochtendprogramma van het AD, Brabants Dagblad, BN DeStem, de Gelderlander, ED, PZC, Tubantia en de Stentor
Startpagina.nl publiceert meest gebruikte zoektermen 2018
Met dagelijks een kwart miljoen zoekopdrachten op diverse platforms, vormt Startpagina.nl een goede graadmeter van internettend Nederland
Online samenwerking KNVB en VICE Sports
In de online content – zowel video als geschreven artikelen – worden het amateurvoetbal, enkele nationale teams en (jeugd)internationals gevolgd
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sander Nagtegaal over Unless
Sander Nagtegaal is CEO van Unless.com en loopt al een tijdje mee in de Amsterdamse startupscene. Hij begon bij de startup Albumprinter, nu beter bekend onder de naam Albelli
World Press Photo Foundation kiest voor Emakina
De World Press Photo Foundation heeft Emakina.nl gekozen als partner om hun digitale platform te ontwikkelen. Emakina.nl zal een corporate website maken die aansluit bij de digitale ambities
LINDAnieuws website van het jaar
LINDAnieuws is Website van het Jaar in de categorie Lifestyle. Dit werd bekend tijdens de uitreiking van De Website van het jaar Verkiezing
Radio Veronica lanceert nieuwe website
De nieuwe site is door Radio Veronica ontwikkeld in samenwerking met Hike One en Levi9
Storyboard steunt Stichting Leren voor de Toekomst
Na het verhaal van oprichter Darine El Houfi gezien te hebben in een item van NOSop3, nam Storyboard contact op om te kijken of zij haar steentje kon bijdragen. Storyboard ontwikkelt de website en maakt videocontent voor de stichting
Burst maakt digitaal platform voor LARGO
LARGO heeft samen met Burst de aanscherping van de positionering van het merk afgerond. Eerste uiting is het digitale platform dat tevens door Burst gerealiseerd is
Geene en Dubbelaar lanceren Esports Club
Vanaf heden kunnen esports liefhebbers terecht bij Esports Club, het eerste e-sportsplatform van Nederland. Esports Club brengt spelers, geïnteresseerden en toernooiorganisatoren bij elkaar
Eerste voetbalverslaggever voor De Gaykrant
Voor het eerst in de lange historie van De Gaykrant zal het online medium gaan beschikken over een eigen voetbalverslaggever. Peter Schouten gaat vanaf november maandelijks zijn licht laten schijnen over het thema Voetbal en LHBT+
CX Company ontwikkelt memes voor klantenservice Pathé
Wie een vraag stelt op de website van Pathé, krijgt niet alleen het antwoord, maar ook een bijpassende meme van een film
Sanoma's NU.nl breidt regionaal nieuws uit met RTV Rijnmond
Het laatste nieuws uit Rotterdam is vanaf maandag 3 september ook te lezen bij NU.nl. Wie zijn locatie deelt met de app, krijgt in Rotterdam automatisch een extra blok met regionaal nieuws
VICE lanceert de VICE Student Guide
VICE Benelux lanceert de VICE Student Guide. Deze gids biedt studenten adviezen door middel van artikelen, video's, activiaties en een evenement
Sony Imaging lanceert interactieve website α-Universe
Het platform biedt plaats voor de verhalen en het werk van Sony α-ambassadeurs. Sony α-Universe wordt voortdurend aangevuld met nieuwe content en is beschikbaar in 22 Europese talen
Siteimprove biedt tool voor AVG-proof werken
Siteimprove introduceert een oplossing die organisaties helpt om inzichtelijk te maken of de website voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
Matters Most werkt aan visuele identiteit Eneco
Matters Most past de visuele identiteit van Eneco aan. Met behoud van herkenbaarheid van het merk, ontwikkelde het bureau een nieuw stijlsysteem dat responsive werkt
Vruchtvlees maakt campagne en website voor Cinekid
Cinekid presenteert met trots de festivalcampagne van 2018, een nieuwe huisstijl en website. Hiervoor heeft de organisatie het digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design uit Den Haag in de hand genomen
Wayne Parker Kent lanceert wielerplatform voor Sunweb
Wayne Parker Kent ontwikkelde de identiteit en de infrastructuur achter het platform. Daarnaast ligt ook de contentproductie in handen van de Amsterdamse mediapartij
Seneca Media lanceert Projectreferenties.nl
Technische bedrijven halen nog weinig uit projectreferenties, met name door gebrek aan tijd en ervaring, vindt Seneca Media Hierdoor missen zij kansen wat betreft contentmarketing en storytelling