Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 4257204

[Column] Annemarije Tillema: Versnellen op een bumpy road
16-06-2020 | 12:05:35
2020 is in veel opzichten een opmerkelijk jaar. En dat terwijl we nog niet eens halverwege zijn. Er is een agenda die in ons land dit jaar aan prioriteit bleef winnen, coronacrisis of geen coronacrisis en dat is de duurzaamheidsagenda. Zowel van de overheid, het bedrijfsleven en zeker ook van de Nederlandse consument
[Column] Annemarije Tillema: De resetknop, waar u de rest van uw leven iets aan heeft
04-05-2020 | 09:50:01
We leven in bijzondere tijden. Het lijkt erop dat we worden getest: op nieuw gedrag, op bewuster, op thuiswerken, op maat houden, op saamhorigheid
[Column] Annemarije Tillema: Bouwtekening voor kathedralen
05-03-2020 | 10:26:15
Je kunt deze week behoorlijk gefrustreerd raken over urgente zaken die de voorpagina’s beheersen. De rol van de media zou ik hier in dit schrijven graag eens kritisch voor het voetlicht willen brengen
[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld
23-01-2020 | 10:01:00
Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader
[Column] Annemarije Tillema: Meester van de verandering!
30-12-2019 | 11:28:38
Als we een ecologisch duurzamere toekomst willen opbouwen, moeten we betere consumenten worden. Dit kunnen we niet alleen. Sterker nog, de consument moet worden meegenomen aan de hand van de fabrikanten, merkenbouwers en verhalenvertellers
[Column] Annemarije Tillema: Herwaardering van stilte
03-09-2019 | 10:02:00
Merken zoeken weer verbinding, met hun kernwaarden, vanuit maatschappelijke en sociale thema's. Coca-Cola en KLM zijn voorbeelden die deze zomer in het oog sprongen
[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument
27-06-2019 | 09:47:00
Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie
[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen
21-02-2019 | 10:25:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
[Column] Annemarije Tillema: Zomer 2018; loslaten en uitzoomen
03-12-2018 | 10:03:14
Communicatie over sociaal- en milieugerelateerde verantwoordelijkheid is niet meer weg te denken in de strategieplannen van directies, communicatiespecialisten en marketeers. En het mooie is dat het ook verschijnt in communicatieboodschappen
[Column] Annemarije Tillema: Nederlandse consument vindt Tony's Chocolonely het meest duurzame merk van Nederland
05-05-2018 | 10:21:09
In mijn vorige blog schreef ik over duurzaamheidscommunicatie en wat Nederlandse consumenten hierin belangrijk vinden. Ik gaf toen al aan dat ik in mijn volgende blog in zou gaan op de resultaten van het onafhankelijke onderzoek rondom
[Column] Annemarije Tillema: Geloofwaardig communiceren over duurzaamheid
15-03-2018 | 10:35:00
Ik spreek veel marketeers die worstelen met vragen over hoe ze geloofwaardig kunnen communiceren over hun duurzaamheidsbeleid. Men wil graag het verhaal vertellen als het echt helemaal af is, maar we hebben in de wereld van vandaag simpelweg de tijd niet om te wachten tot alles af is