Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3534344

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes
29-06-2020 | 10:48:34
Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs
[Column] Jerome Kuijken: Laat die FOMO maar komen
18-05-2020 | 12:29:33
Bij De Speld gaan de deuren ook langzaam weer open. We beginnen klein en hanteren strikte regels. Hoewel ik gewend ben geraakt aan thuiswerken, kijk ik ernaar uit om straks weer samen te werken met driedimensionale collega’s
[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine
31-03-2020 | 09:25:37
Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven
[Column] Jerome Kuijken: Google, verlos ons van hotelkamers en sneakers
09-03-2020 | 11:52:00
Je hebt er vast al het een en ander over gelezen: het einde van third-party cookies is nabij. Als na Firefox en Safari ook Google Chrome straks geen third-party cookies meer accepteert is het gedaan met online advertising zoals we het nu kennen
[Column] Jerome Kuijken: Betekent de paywall het einde van online advertising?
31-01-2020 | 09:19:34
In 2020 wordt de definitieve doorbraak van de betaalmuur verwacht. Betekent de opkomst van de paywall het einde van online advertising? En wat betekent dat voor ons, makers van branded content?
[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?
18-11-2019 | 14:28:00
Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei
[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?
20-09-2019 | 08:25:20
Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep
[Column] Jerome Kuijken: Stranger Things 3: platte productplacement of slim merkenmuseum?
25-07-2019 | 11:01:00
Kinderen die vrolijk bergen Skittles en M&M’s wegspoelen met Coca-Cola en Dr Pepper en een licht-alcoholistische politieman die zelfs als hij in bed ligt een Camel in zijn mond heeft. Als je naar Stranger Things kijkt ga je terug in de tijd
[Column] Jerome Kuijken: Consistente content
20-05-2019 | 09:23:31
Slechts 2 procent van de content van organisaties slaagt erin om op de socials van hun consumenten te verschijnen. Ik wist dat de sociale algoritmes meedogenloos zijn, maar 2 procent is wel echt minimaal. Daar doe je dan al die moeite voor
[Column] Jerome Kuijken: Drie jaar satirische branded content. Wat heb ik geleerd?
03-04-2019 | 10:22:22
Drie jaar geleden stapte ik van reclame over naar branded content. Met de oprichters van De Speld startte ik brandedcontentbureau De Speld & Partners. Wat ik in drie jaar heb opgestoken over branded content (en wat ik graag had willen weten toen ik begon) deel ik graag met je. Of je nou brandmanager of redacteur bent: vroeg of laat krijg je met branded content te maken
[Column] Jerome Kuijken: Stop de verleiding. Leve Teun van de Keuken!
29-01-2019 | 09:53:00
De mening van anderen over marketing en reclame vind ik mateloos interessant. Net als met voetbal: iedereen denkt er verstand van te hebben
[Column] Jerome Kuijken: Aaaii Love Branded Content
24-12-2018 | 11:30:00
Moeten we irritante reclame verbieden? Ik vind eigenlijk van wel. Irritante reclame stompt het publiek af en heeft reclame een slechte naam gegeven. Ik geloof echt dat wij, de brandedcontentmakers, de Loden Leeuwen op termijn overbodig maken
De Speld & Partners maakt branded video's voor bunq
27-11-2018 | 16:32:25
De Speld & Partners heeft samen met bunq (Bank of The Free) twee branded video’s gemaakt. De serie De Speld Talks is een versie van TED Talks
[Column] Jerome Kuijken: Met welk verdienmodel haal je de kerst?
22-10-2018 | 10:40:01
Geld verdienen met advertising is zeker nog mogelijk, maar je moet er hard voor werken. Of je nou groot bent of klein; een platform dat nog enkel van display kan leven, is volgens mij niet meer te vinden. Maar hoe zit het dan met de kleintjes? De onafhankelijke publishers? Kunnen die in 2019 (en daarna) blijven bestaan?
[Column] Jerome Kuijken: De achterkant van het bereik
20-08-2018 | 10:21:00
‘Wat is het bereik?’ Na het plaatsen van een advertorial of video op Facebook is dat altijd het eerste waar we naar kijken. In onze rapportages staat bereik bovenaan het KPI-lijstje, met daaronder de unieke bezoekers van de pagina
[Column] Jerome Kuijken: Zijn The Best Social Awards de nieuwe Oscars?
20-06-2018 | 08:57:37
Betekent de verschuiving van tv naar social het einde van televisiecommercials gericht op de grote massa? Van reclame waarbij met hagel wordt geschoten en vaak leidt tot irritatie? De verschuiving zorgt in ieder geval voor de definitieve doorbraak van branded content, want waar de doelgroep is, is de adverteerder en in het gefragmenteerde landschap is er voor ieder wat wils
[Column] Jerome Kuijken: Is branded content reclame en is reclame branded content?
17-04-2018 | 10:35:00
Brandend content is als een songtekst van Bløf: iedereen kent het, maar we interpreteren het allemaal anders. Een van die interpretaties is dat branded content reclame is