Tag Resultaten
[Column] Erwin Fisser: The Voice? Klein bier
Ja, nóg een stuk over The Voice. Waarschijnlijk ben je er net als ik mee overspoeld de afgelopen weken. Dat het allemaal zo erg is. En hoe boos iedereen is op de al dan niet vermeende daders
[Column] Paola Cassone: De stem van Nederland
Maar liefst vijf jaar nadat Alyssa Milano Harvey Weinstein van seksueel grensoverschrijdend gedrag beschuldigde, barst de #metoo-bom ook in Nederland met de beschuldigingen aan het adres van een aantal belangrijke personen binnen The Voice of Holland
[Column] David de Jong: Het The Voice-schandaal en de reacties: stof tot nadenken
Het The Voice-schandaal hield velen bezig de afgelopen week. Nee, het grensoverschrijdend gedrag is abnormaal en de verklaringen die bij Tim Hofman bij BOOS van BNNVARA zijn afgelegd, beschrijven verschrikkelijke situaties. Een column om een aantal elementen van de discussie aan te stippen
[Kijkonderzoek] Explosie The Voice jaagt kijkcijfers aan
Tim Hofman is een invloedrijk man. Het is niet voor niets dat hij afgelopen jaar van 30 naar 8 steeg in DeMedia100. Maar de invloed van zijn nog niet eens uitgezonden aflevering van BOOS over misstanden bij The Voice of Holland is ongekend
Overname Talpa Network door RTL Group is MediaOvername van het Jaar 2021
We dachten dat in media de grote consolidatieslag wel zo ongeveer klaar was. Met de overname van NDC Mediagroep door Mediahuis hadden De Belgische Giganten wel alles gekocht van enige omvang wat er te koop was
DeMedia100: Arjen Lubach nummer 1, John de Mol gezakt op de lijst
DeMedia100 2021 is bekendgemaakt. Voor het eerst sinds de eerste editie van DeMedia100 is er een andere nummer 1. Negen jaar op rij stond John de Mol bovenaan. Dit jaar wordt hij voorbijgestreefd door Arjen Lubach
John de Mol en Facebook schikken over misbruik beeltenis in advertenties
John de Mol en Facebook hebben een schikking getroffen over het misbruik van zijn naam en afbeelding in bitcoinadvertenties
Pim Schmitz CEO Talpa Network, Peter de Mönnink vertrekt
“Het is meer dan spijtig dat we Peter de Mönnink zien vertrekken. Hij heeft de afgelopen jaren met een enorme inzet en ambitie gewerkt aan het vormgeven van Talpa Network dat we in 2017 zijn gestart"
Veronica Inside vanaf 11 september 2020 weer te zien met Johan Derksen, René van der Gijp en Wilfred Genee
Veronica Inside gaat na de zomer weer van start, wat betekent dat Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp vanaf 11 september weer uitzendingen van Veronica Inside met elkaar gaan maken
Talpa Network kondigt reorganisatie aan
Talpa Network gaat reorganiseren. Een deel van de contracten wordt beëindigd of niet verlengd en de directie levert 20 procent salaris in
Verkoop Sanoma aan DPG Media is MediaOvername van het Jaar 2019
Traditiegetrouw publiceert het Nederlands MediaNetwerk eind december een overzicht van de belangrijkste overnames van het jaar
[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John
Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot
DeMedia100: John, Arjen en Eva invloedrijkste mensen in medialand
John de Mol is voor de negende keer uitgeroepen tot de invloedrijkste persoon in het Nederlandse medialandschap. Hij voert DeMedia100. De ranglijst werd woensdagavond 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner
John de Mol wint rechtszaak tegen Facebook
John de Mol: "Ik hoop dat niet alleen ik, maar ook alle andere bekende Nederlanders die zijn misbruikt voor deze nepadvertenties profijt gaan hebben van deze uitspraak en de opgedane kennis"
[Kijkcijfers] RTL heeft een nieuwe hit met The Masked Singer: 1,5 miljoen kijkers
Dat was voor Sven en alle andere mensen bij RTL vanmorgen prettig wakker worden. Het is oorlog met Talpa Network en door de transfer van sterren en formats naar de concurrentie was er noodgedwongen extra veel ruimte voor nieuwe programmering
[MediaWeek] Bas Vlugt: Eva | Beau | John
Het slagveld in de media was afgelopen week weer boeiend. Maandag begint nog rustig. Talpa Network geniet van de 1,2 miljoen kijkers die Chateau Meiland trekt op SBS6. Linda en Jildou zitten bij Jinek om te vertellen over hun plannen voor Net5
John de Mol en ITV Studios/Talpa Media nemen afscheid van elkaar
ITV Studios heeft bekendgemaakt dat ze afscheid nemen van John de Mol. ITV Studios nam in 2015 Talpa Media over met als voorwaarde dat John de Mol nog jarenlang verbonden zou blijven aan het productiebedrijf
John de Mol vraagt rechter om vonnis te wijzen in Facebookzaak
Na drie maanden onderhandelen met Facebook vraagt John de Mol de rechter om alsnog vonnis te wijzen in de zaak waarin hij van Facebook maatregelen eist om misbruik van zijn naam en foto in bitcoinadvertenties te stoppen
Hart van Nederland wordt crossmediaal Talpa Network-nieuwsmerk
Talpa Network gaat Hart van Nederland ombouwen tot een continue nieuwsvoorziening. De eerdere plannen om een algemeen nieuw nieuwsplatform op te zetten zijn volgens Het Parool van de baan
Mediasector bezig met sectorbrede afspraken over reclame, distributie, content en digitalisering
NPO, Talpa Network, RTL Nederland, DPG Media/Persgroep Nederland, Mediahuis, VodafoneZiggo en KPN zijn op initiatief van minister Arie Slob sectorbrede gesprekken aangegaan. De bedoeling is te komen tot een aantal gezamenlijke afspraken
[Forum] Wat zijn de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network?
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer gaat het forum over de kansen voor het nieuwsmerk van Talpa Network
[Column] Jeroen Verkroost: grote toekomst voor Talpa Nieuws
Video. Een no-brainer. Talpa nieuws heeft dankzij beschikking over de eigen (video) content van Talpa Network een natuurlijke, grote voorsprong op NU, AD en Telegraaf
Paul Römer Managing Director Radio en Televisie Talpa Network, Menno Koningsberger Managing Director Marketing
Paul Römer was de afgelopen zeven jaar algemeen directeur van de NTR en vervulde daarvoor onder meer bestuursfuncties bij John de Mol Producties en Endemol. Menno Koningsberger is sinds 2015 algemeen directeur Radio bij Talpa Network
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
Talpa Social richt lifestyleplatform op met Lil Kleine
Jorik Scholten (Lil Kleine) en Talpa Social bundelen de krachten voor de lancering van een lifestylemerk voor jongeren van 15 tot 24 jaar. Jorik Scholten en Talpa Network willen deze doelgroep bedienen met één centraal lifestyleplatform
[Kijkcijfers] Talpa Network groter dan RTL
Talpa Network maakt sinds begin 2019 gestage maar onmiskenbare opmars. Het succes van Ajax in de Champions League speelt hierbij een belangrijke rol
Deal Talpa Media en RTL: Alle edities van The Voice of Holland blijven nog drie jaar bij RTL - RTL gaat meer betalen
Aan de nieuwe afspraken liggen voor beide partijen verbeterde voorwaarden ten grondslag, die rekening houden met de enorme ontwikkeling van het format
Talpa Network en Linda de Mol nemen Mood for Magazines over - Jildou van der Bijl en Linda de Mol creatief directeur Net5
Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA. op verschillende platformen. Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network-kanalen, zoals radio en televisie
Erland Galjaard strategisch adviseur bij Talpa Network
In deze functie gaat hij over alle vormen van content bij Talpa Network inhoudelijk advies geven. Hij zal een grote rol spelen bij de integratie van de content over alle platformen van het mediabedrijf
[MediaWeek] Bas Vlugt: Oorlog op de mediawerkvloer en in de boardroom
Wat een mediaweek! Dat zeg ik natuurlijk elke keer als ik aan deze rubriek begin maar de afgelopen week en de begin van deze week waren dagen voor de volgers van wat er in het Hilversumse en Amsterdamse gebeurt werkelijk om al je vingers bij af te likken
Wendy van Dijk stapt over naar Talpa
Presentatrice Wendy van Dijk stapt over naar Talpa. Na de zomer zal ze te zien zijn op onder meer SBS 6, de zender waar zijn voor het eerst programma’s presenteerde. Ze tekende een contract voor vijf jaar bij het bedrijf van John de Mol
Overname van het Jaar 2018: Sir Martin Sorrell koopt MediaMonks
Traditiegetrouw publiceert het Nederlands MediaNetwerk eind december een overzicht van de belangrijkste overnames van het jaar. Hoewel velen ervaren dat consolidatie in media en marketingcommunicatie ook in 2018 voortschreed
John de Mol: Talpa Network lanceert nieuwskanaal in 2019
In maart 2018 nam Talpa Network het ANP over van Vereniging Veronica Veronica en niemand dacht dat John de Mol dat zomaar deed of voor de lol of voor het rendement - ANP was toen, en nu wellicht nog steeds, een verlieslatend bedrijf zonder briljante economische vooruitzichten
DeMedia100 2019: John de Mol, Arjen Lubach en Linda de Mol meest invloedrijk
Op 6 december 2018 is tijdens het DeMedia100 Diner in de Olofskapel in Amsterdam de achtste editie van DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media.
[Kijkcijfers] The Voice of Holland trekt 2 miljoen kijkers, Nederlands Vrouwenelftal 1,4 miljoen
Het was een heerlijke vrijdagavond voor zowel RTL als Talpa TV, en voor John de Mol natuurlijk want die zat overal in
Peter de Mönnink CEO Talpa Network
Peter de Mönnink wordt de nieuwe CEO van Talpa Network. Hij volgt Pim Schmitz op die met eigenaar John de Mol in de nieuw opgerichte Raad van Commissarissen van het bedrijf zitting zal nemen
[Kijkcijfers] RTL Late Night trekt 1,7 miljoen kijkers
Twan Huys lift maximaal mee op succes met The Voice Senior
Jan Versteegh naar Talpa Network
Jan Versteegh gaat vanaf 1 januari 2019 aan de slag bij Talpa Network. Hij gaat op SBS6 grote studioshows presenteren
Gordon Heuckeroth van RTL naar Talpa
Talpa Network ontwikkelt in samenwerking met Heuckeroth verschillende multimediaformats waarbij gebruik wordt gemaakt van de diverse onderdelen binnen Talpa Network
Overname Hollandse Hoogte door ANP
Hollandse Hoogte vertegenwoordigt ruim 500 fotografen en tientallen internationale agentschappen
Ruud de Langen wordt Chief Creative Officer bij Talpa Network
Talpa Network benoemt per 1 september Ruud de Langen tot Chief Creative Officer. In die functie wordt hij verantwoordelijk voor Talpa Creative
Thomas Loudon directeur corporate communicatie Talpa Network
Thomas Loudon zal het communicatiebeleid van het gehele concern overzien en is woordvoerder van John de Mol
[MediaWeek] Stoelendans in de radio- en televisiewereld - Talpa Network, RTL en NPO roeren zich op de transfermarkt
De huidige dynamiek vindt zijn oorsprong in 2017, toen John de Mol tevergeefs TMG probeerde over te nemen maar SBS Broadcasting wel in handen kreeg.
Voetbal Inside van RTL naar Talpa Network
Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen vertrekken deze zomer bij RTL. Het trio verbindt zich voor vier jaar aan Talpa TV
Media 2017: de 15 grootste overnames en transfers van het jaar
Het is traditie dat we aan het eind december terugkijken op het mediajaar in termen van overnames en transfers.
[Column] Erwin Fisser: Talpa en ik tegen Google. Who ya got!?
Het is weer eens voornamelijk de schuld van de overheid. En van de publieke omroep. Want Talpa is het enige relevante echt Nederlandse mediabedrijf en als dat niet ruim baan én alle medewerking krijgt van Den Haag, dan… Ja wat dan eigenlijk?
Positief advies COR TMG inzake verkoop belang Talpa Radio
De centrale ondernemingsraad (COR) van TMG heeft een positief advies verstrekt inzake de verkoop van het belang van TMG in Talpa Radio
[DeMedia100 2018] John de Mol, Arjen Lubach en Eva Jinek meest invloedrijk in de Nederlandse media
Op 6 december 2017 is tijdens het DeMedia100 Diner in Olofs in Amsterdam de zevende editie van DeMedia100 bekend gemaakt; de jaarlijkse lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media
Talpa en TMG ruilen belangen in TMG en Talpa Radio uit
De transacties zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden
Talpa Network: Nederlandse content via zes pijlers
Talpa Network is de naam van het nieuwe, Nederlandse mediabedrijf dat de consument content aanbiedt via events, radio, tv, digital, social en e-commerce
John de Mol presenteert Talpa Network
Donderdag 23 november 2017 zal de mediageschiedenis ingaan als de dag dat John de Mol Talpa Network presenteerde
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
Peter de Mönnink Chief Commercial Officer Talpa en CEO SBS, Hylke Sprangers Chief Technology Officer, Joost Galjart als Chief Strategy Officer
Ook Talpa Radio CEO Menno Koningsberger treedt toe tot de Talpa Holding directie
John de Mol doet nog niets met SBS maar belofte hangt in de lucht
Nadat de kijktijd in juni met 8,3 procent waren gedaald, was de daling in juli met 1,9 procent opvallend mild maar augustus laat een daling zien van 6 procent tot 156 minuten per dag.
Talpa staakt overnamepoging TMG - houdt wel strategisch belang van 29 procent aan
Talpa Holding kondigt aan dat het openbaar bod op alle uitgegeven gewone aandelen in Telegraaf Media Groep tegen een biedprijs van 6,50 euro in cash per TMG Aandeel niet gestand wordt gedaan.
[Kijkcijfers] NPO, RTL en SBS scoren laagste gezamenlijk marktaandeel van dit decennium - opkomst niche-televisie
Het is zomer dus gebeurt er niets in de televisiewereld. Ja, op je bolle ogen. De ontwikkeling van de kijkcijfers in juli, laten verschillende interessante ontwikkelingen zien.
[Column] Bob Goulooze: Weg met John de Mol
De vraag dringt zich op: hoe leuk is een voetbalcompetitie als één club altijd het kampioenschap behaalt? Niet denk ik. Daarom zou mijn suggestie zijn: weg met John de Mol! Geef hem een oeuvreprijs, of noem de prijs de John de Mol Media Award
Talpa 100 procent eigenaar SBS Broadcasting, Peter de Mönnink blijft - voorlopig - aan als CEO
Talpa brengt SBS, met de televisiezenders SBS6, Net5, Veronica, SBS9, het online Video on Demand-platform KIJK en Social1nfluencers onder in het verder te bouwen nieuwe Nederlandse multimediabedrijf
Autoriteit Consument & Markt: Talpa mag SBS overnemen
ACM ziet in de overname geen nadelen voor de keuzemogelijkheden van consumenten en adverteerders
Talpa en Mediahuis blijven stappen zetten in overnamegevecht TMG - nog geen winnaar aan te wijzen
Na wekenlange stilte is er weer beweging in de overnamestrijd rondom TMG maar erg opschieten doet het allemaal niet, de daadwerkelijke overname kan nog wel eens lang op zich laten wachten.
Talpa laat weten TMG nog steeds te willen overnemen
Talpa verwacht biedingsbericht op korte termijn algemeen verkrijgbaar te stellen en trekt verzoek Ondernemingskamer in
[Interview] Ben van der Burg over Triple, Alkmaar, John de Mol, virtual reality, apps en alle andere dingen die media interessant maken
Ben van der Burg is Chief Commercial Officer bij Triple, het meest innovatieve bedrijf van Nederland
[Column] Marianne van Soomeren: Make The Netherlands great again
Sanoma vindt de tv-zenders met de afkalvende kijkcijfers commercieel niet meer interessant. John de Mol wel. Hij wil ze gebruiken om nieuwe tv-formats uit te proberen. Dat wilde hij in 2011 ook al, maar toen was dat nog te hoog gegrepen
Talpa zet voorgenomen bod op TMG door
Talpa zal, zoals aangekondigd in eerdere berichten, voor 17 april aanstaande een verzoek tot goedkeuring van het biedingsbericht indienen bij de AFM dat ziet op haar voorgenomen bod op alle (certificaten van) aandelen in TMG.
[Forum] Wat is de betekenis van de verkoop van SBS door Sanoma aan Talpa?
Talpa koopt SBS. Opmerkelijk. Maar nog opmerkelijker is dat Sanoma uit SBS stapt. Afhankelijk van hoe deze gebeurtenis kan worden geduid, heeft deze gebeurtenis de potentie om uit te groeien tot de belangrijkste media deal van het decennium
[Analyse] Waarom zou Sanoma uit SBS stappen?
Het is bijna niet te geloven maar verschillende media maken er melding van: Sanoma zou bekend gaan maken uit SBS te stappen.
Talpa verliest rechtszaak tegen TMG
De Ondernemingskamer heeft uitspraak gedaan inzake de overnamestrijd rondom TMG.
John de Mol koopt half miljoen aandelen TMG in afwachting op uitspraak Ondernemerskamer
Bij de grootste en meest spraakmakende media-overname van de afgelopen jaren hoort natuurlijk ook een rechtszaak. Afgelopen donderdag diende de zaak die Talpa bij de Ondernemerskamer had aangespannen tegen TMG.
Commissarissen TMG benoemen Hans Bakker tot interim directeur, Harry de Wit weg, John de Mol en Mediahuis blijven aandelen TMG kopen
De raad van commissarissen van TMG heeft met onmiddellijke ingang Hans Bakker benoemd tot algemeen directeur ad-interim van TMG.
[Column] Herman Spinhof: De bloedigste strijd in krantenland
Mediastrategisch is John de Mol een brokkenpiloot. De mislukkingen zijn bekend: Sport 7, Veronica TV en Talpa TV. Op journalistieke belangstelling kun je hem niet betrappen. Alleen als het geld oplevert, beginnen zijn ogen te fonkelen
John de Mol verzoekt Ondernemingskamer onderzoek te gelasten en onafhankelijke commissaris TMG te benoemen
Talpa en Dasym Investments hebben gezamenlijk de Ondernemingskamer verzocht om een onderzoek in te stellen naar het beleid en de gang van zaken van TMG en tot het treffen van onmiddellijke voorzieningen.
Ondernemingsraad TMG sleept commissarissen voor de rechter, Geert-Jan van der Snoek en John de Mol beraden zich
We kijken nu al uit naar TMG het Boek, de Film, het Toneelstuk en de Musical maar we zitten voorlopig nog midden in de meer dan boeiende overnamestrijd.
TMG wijst bod Talpa af, Talpa vergroot belang in TMG tot 23,3 procent
TMG bevestigt ontvangst verhoogd voorstel Talpa en herbevestigt steun voor bod Mediahuis en VP Exploitatie
Mediahuis neemt TMG over, overnameprijs naar 6 euro per aandeel, Raad van Bestuur TMG geschorst door commissarissen, Keesing wordt verkocht, Talpa verhoogt bod naar 6,50 euro
Zo, dat ging allemaal wel heel erg hard op. De dynamiek rondom de overname van TMG liep eerder dit weekend al hoog op toen verschillende stakeholders zich uitspraken naar welke biedende partij hun voorkeur uitging.
Harry de Wit spreekt voorkeur uit voor Talpa - Centrale Ondernemingsraad TMG wil gelijkwaardig speelveld voor bieders
De overname van TMG behoort inmiddels tot de meest besproken overnames in de Nederlandse mediageschiedenis en zolang deze niet definitief is, houdt het spreken over de overname aan.
Mediahuis en VP Exploitatie: Bod van Talpa niet realistisch
"Elk bod van Talpa is kansloos, omdat het geen meerderheid kan halen."
John de Mol verhoogt bod op TMG naar 6,35 euro per aandeel
Het verbeterde bod betekent een premie van 8 procent ten opzichte van het bod van Mediahuis en VP Exploitatie
Mediahuis en VP Exploitatie verhogen bod op TMG van 5,25 naar 5,90 euro - zelfde bod als John de Mol
Bod biedt premie van 70 procent ten opzichte van de slotkoers van 13 december 2016
TMG laat John de Mol in de boeken kijken
Door Talpa toegang tot de informatie te geven, creërt TMG een gelijk speelveld voor beide partijen die overwegen een bieding uit te brengen op de onderneming
Winston Gerschtanowitz stapt over van RTL4 naar SBS6
Presentator Winston Gerschtanowitz (40) maakt de overstap van RTL 4 naar SBS6, waar hij een contract heeft getekend voor de aankomende drie jaar.
John de Mol doet bod op TMG
Talpa wordt multimediaal bedrijf in televisie, radio, dagbladen en online
[Analyse] Wat wil John de Mol met TMG
Voor wie het nog niet wist, John de Mol heeft in alle edities van DeMedia100 tot nu toe op nummer 1 gestaan en het ziet er niet naar uit dat dit de komende jaren zal veranderen.