Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2332934

Sander Gaalman toegevoegd aan MT Validators
11-01-2019 | 09:36:37
Validators is een nieuw directielid rijker: Sander Gaalman is op 1 januari gestart als Director Research & Operations. Eerder had Sander Gaalman diverse managementfuncties op gebied van consumer & market insights bij Ziggo en KPN
[Roundtable of Innovation] 22 januari: Hoe gevoelig zijn consumenten voor merken?
04-01-2019 | 11:04:00
Validators en het Nederlands MediaNetwerk komen met de Roundtable of Innovation. Thema van de eerste bijeenkomst op dinsdag 22 januari is: hoe gevoelig zijn consumenten voor merken?
[Column] Martin Leeflang: HEMA, wat ben je: een merk of een retailer?
18-12-2018 | 23:41:00
Voor een oer-Hollands merk als HEMA is het de kunst om te kijken waar de relevantie voor de consument zit
VU Amsterdam en Validators starten Institute for Brand Analytics
22-11-2018 | 08:52:00
De komende vier jaar onderzoeken Validators en VU Amsterdam gezamenlijk welke Brand Metrics effect hebben op de marktpositie van merken
Rebranding Validators: Be In The Know
05-11-2018 | 13:29:00
Opening nieuw kantoor Moonlander
[Column] Martin Leeflang: Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes
01-10-2018 | 08:45:00
Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les Binet en Peter Field (IPA) kwamen na analyse van 2000 beste campagnes
[Column] Martin Leeflang: Gaan wij te ver?
10-04-2018 | 14:07:00
Het is geen geheim dat reclame wetmatigheden uit de cognitieve wetenschap inzet om consumenten te verleiden. Vanwege deze uitkomsten pleitten Hütter en Sweldens voor regulering van reclame en dan in het speciaal voor reclame gericht op kinderen of voor producten als sigaretten en drank
[Column] Martin Leeflang: Toekomst van merkonderzoek in vijf woorden
21-03-2018 | 09:48:19
Vroeger belde je met een onderzoeksbureau en dan was binnen een paar dagen een merkonderzoek in elkaar gedraaid. Dankzij AIDA een lekker makkelijke one-size-fits-all-strategie. Maar dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
[Column] Martin Leeflang: Jumbo wint de Gouden Loeki 2017
24-01-2018 | 12:11:00
Als we de gekozen finalisten van de Gouden Loeki naast de resultaten van de ValueFlow leggen, dan zijn voor Validators de kanshebbers duidelijk; Jumbo (Kerst) en Volkswagen (Zit) hebben de meeste kans om de felbegeerde Gouden Loeki 2017 te winnen
[Column] Martin Leeflang: Gouden Loeki - waarom negatief eigenlijk positief is
12-12-2017 | 15:28:00
De komende tijd maak ik een columnreeks over wie volgens mij de Gouden Loeki 2017 moet winnen. Elke drie, vier weken bespreek ik een nieuw aspect van de effectiviteit en waardering van commercials én ik maak mijn persoonlijke top 10 van genomineerden
[Vacatures] Validators zoekt Business Consultant
02-11-2017 | 09:14:00
Validators is in 2015 uitgeroepen tot marktonderzoekbureau van Nederland en is één van de snelst groeiende bureaus van Nederland. Validators heeft een super ambitieus team met een voorliefde voor high-tech tools
[Column] Martin Leeflang: Wie wordt de winnaar van de Gouden Loeki 2017?
01-11-2017 | 12:58:00
De uitreiking van de Gouden Loeki: hét jaarlijkse moment waarop circa 1,5 miljoen mensen vrijwillig een paar uur naar commercials kijken. Natuurlijk is het interessant om erachter te komen naar welke commercial de voorkeur uitgaat van het Nederlandse publiek, maar wij zijn benieuwd naar de effectiviteit van de potentiële Loeki-winnaars
[Column] Martin Leeflang: Hilarische Hornbach zeikt lekker terug op social media
22-08-2017 | 15:23:29
Natuurlijk is het belangrijk om als organisatie naar je klanten te luisteren en hierop in te spelen, maar met een random zeikbericht van één persoon, kun je als organisatie weinig
[Column] Martin Leeflang: Onze collectieve verslaving aan meningen
07-07-2017 | 14:48:00
Wat vind je van mijn nieuwe schoenen? Heb ik in deze broek een dik achterwerk? Mensen zijn ontzettend afhankelijk van de mening van anderen
[Column] Martin Leeflang: Wat is jouw verhaal?
06-06-2017 | 13:03:00
Wat heb je aan dromerige verhalen waarbij de consument niet weet wat hij ernaan heef? Als deze dromerige commercials dan nog een goed gevoel op zouden roepen ok, maar zelfs in Gouden Loeki Aller Tijden komt geen enkele reclame van een bank voor
[Column] Martin Leeflang: De brandtracker burn-out
02-05-2017 | 14:06:57
De laatste tijd maak ik het steeds vaker mee; een groepje verslagen marketeers die mij met glazige ogen aankijken als ze hun merkcijfers van het afgelopen jaar laten zien
Yellowbrick en RLVNT lanceren datagedreven campagne
28-04-2017 | 10:59:00
De belangrijkste voordelen van Yellowbrick voor parkeerders staan centraal in de campagne
[Column] Martin Leeflang: Adidas van tv. Slim of dom?
04-04-2017 | 12:30:31
Het bericht van Adidas heeft mij aan het denken gezet. Wat gaat er in de hoofden van de netwerkbazen om? Gaan er meer adverteerders volledig stoppen met tv? Waar gaat Adidas nu haar bereik halen en tegen welke kosten? Kortom, is het wel zo’n slim besluit om een mediumtype als tv uit je mediamix te verbannen?
[Column] Martin Leeflang: Fingerfood voor marketeers en de dopaminejagers van Netflix
01-03-2017 | 12:02:00
Door klachten van het Duitse volk werd Netflix gedwongen te stoppen met de Santa Clarita Diet-campagne. Ik vraag mij af of de Duitse Netflixmarketeers in polonaise de carnaval ingingen of dat het een tranendal van verbeten marketeers was. Tijd voor een analyse
[Column] Martin Leeflang: Creatieven en onderzoeksnerds eindelijk in één liefdesbootje?
01-02-2017 | 13:58:32
Al jaren verbaas ik mij erover dat onderzoeknerds en de creatieven van het reclamebureau niet samenwerken. Op het gebied van kwantitatief onderzoek liggen deze types niet graag in hetzelfde bed