Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 4265625

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering
02-07-2020 | 12:07:55
Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten
[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles
02-04-2020 | 09:09:05
Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert
[Column] Floris Regouin en Reinier Rombouts: Doe digitaal, maar investeer in menselijk contact
05-03-2020 | 09:47:41
Toenemende technologisering verandert de relatie tussen mens, technologie en natuur. Die verandering gaat met hoge snelheid: robots krijgen menselijke trekken en slimme software en algoritmes digitaliseren de interacties tussen mensen en mens en computer
[Column] Reinier Rombouts: Digitaal onmisbaar
27-01-2020 | 10:53:36
De meeste mensen bekijken vrijwel alles online, dus wat je daar ziet en voelt, zien ze als het DNA van het bedrijf. Op basis daarvan besluiten ze vaak al of een bedrijf bij hen past. Of niet. Het is dus belangrijk dat mkb’ers goed gaan snappen hoe het digitale spelletje werkt
[Column] Reinier Rombouts: Toppers voeren persoonlijk het woord
29-03-2018 | 13:04:37
Goede leiders zetten zaken beweging. Ze weten mensen te raken; of dat nu klanten, medewerkers of samenwerkingspartners zijn. En ze krijgen het voor elkaar om verandering teweeg te brengen. Dat vraagt lef, visie en een helder verhaal dat begint bij jezelf
[Column] Reinier Rombouts: Feit, fictie of fantasie?
22-01-2018 | 11:37:00
Feiten zijn belangrijk. Tegelijkertijd raken ze ons nauwelijks en brengen ons zelden in beweging. We willen niet alleen weten, maar ook voelen. Feiten zijn een belangrijke onderbouwing van verhalen, maar niet altijd de beste verhaalvorm. Bovendien bestrijden in deze tijd van alternative facts verschillende partijen elkaar continu over de feiten op zich. Wat is waar?
[Column] Reinier Rombouts: Consumenten? Het zijn net mensen
21-11-2017 | 10:10:00
De klant is koning, ja, ja. Wanneer roep je dat? Waarschijnlijk juist in situaties waarin je vindt dat je slecht wordt bediend. Als je het gevoel krijgt dat een bedrijf of merk je vooral beschouwt als een ‘wandelende pinautomaat’. Als een consument
[Column] Reinier Rombouts: Jonge Valken: nieuwe vertellers
24-10-2017 | 11:59:00
Oubollig, appelmoes en belastingfraude. Drie woorden die de beeldvorming rond Van der Valk in de afgelopen decennia kleurden. Iedere Nederlander kent de toekans langs de snelwegen. Een sterk merk in naamsbekendheid, maar de horecahotels verloren veel van hun vroegere glans en grandeur
[Column] Reinier Rombouts: Typische verhalen
05-09-2017 | 13:29:00
Hoe vertel je een geloofwaardig verhaal? Een vraag waar leiders, bedrijven en merken iedere dag weer een antwoord op moeten formuleren. In een vorige column betoogde ik dat dit kan door persoonlijk te zijn (IK), duidelijk een groep aan te spreken (WIJ) en actualiteit in je verhaal te stoppen (NU)
[Interview] Reinier Rombouts over Raak!, zijn boek over leiderschap en storytelling
04-07-2017 | 08:10:00
Renier Rombouts is oprichter en eigenaar van Chief Storteller. Samen met collega Raf Stevens schreef hij een boek met als thema storytelling voor leiders
Raf Stevens en Reinier Rombouts publiceren RAAK!, boek over storytelling
03-07-2017 | 17:02:00
Effectieve vertellers communiceren op drie niveaus communiceren om hun publiek te bereiken, te raken en in beweging te brengen. Dat doen ze via een eenvoudig model: van ik, naar wij, naar nu: het Story-Kompas. In RAAK! laten de auteurs zien hoe het Story-Kompas werkt
[Column] Reinier Rombouts: Storytelling? Gooi maar in de container
30-01-2017 | 12:09:00
Verhalen vertellen? Oh ja, iedereen doet tegenwoordig aan storytelling. Je koopt geen product, maar een verháál. Bestuurders die de bedrijfsvisie verbindend vertellen. Natuurlijk. Onzinverhalen. Praatjesmakers
[Column] Reinier Rombouts: Storytelling is geen speeltje
08-11-2016 | 10:40:00
Authentieke storytelling is een cruciaal onderdeel van hedendaags leiderschap. Consumenten, burgers en medewerkers zijn tegenwoordig zelf communicatiespecialist en prikken zo door ongeloofwaardige verhalen. Merken en leiders die wat willen bereiken, durven persoonlijk te zijn