Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 1885706

[Column] Jerome Kuijken: De achterkant van het bereik
20-08-2018 | 10:21:00
‘Wat is het bereik?’ Na het plaatsen van een advertorial of video op Facebook is dat altijd het eerste waar we naar kijken. In onze rapportages staat bereik bovenaan het KPI-lijstje, met daaronder de unieke bezoekers van de pagina
[Column] Erwin Fisser: Je kunt beter op Facebook zitten dan in Amsterdam wonen
22-05-2018 | 12:10:54
De Chief Technology Officer van Amsterdam lijkt te suggereren dat al dat geëxperimenteer met onze data volstrekt begrijpelijk is omdat het ons burgers toch niet interesseert. Via billboards waren burgers uitgenodigd vragen te stellen. “We kregen nul telefoontjes, nul!” Misschien dat de communicatieafdeling een #faaldag had, maar het is ook goed mogelijk dat burgers het gewoon niet snappen
[Column] Bob Goulooze: Onze Lieve Google
24-04-2018 | 13:05:15
Arjan Lubach vroeg zich af hoe het duivelse Facebook te beteugelen, of weer op het rechte pad te krijgen. Dat gaat niet lukken Arjan, want wij aanbidden allen Mammon, de geldduivel. Het is juist Mammon die het leven op aarde bepaalt
[Column] Marc Stubbé: Facebook en het vertrouwen in de media
23-04-2018 | 12:34:00
Onder de grootgebruikers van persoonlijke data zijn de technologiegiganten Facebook en Google: hun businessmodel is gebouwd op de handel in persoonlijke data. Wij hebben menig schandaal met datalekken achter de rug
[Column] Erwin Fisser: Oude mensen vs. het internet
23-04-2018 | 10:06:00
Ongeveer vijf jaar geleden zag ik in een documentaire een Schotse socioloog commentaar leveren op de maatschappelijke - nadelige - gevolgen van internet. De documentairemakers lieten in de volgende scene Evgeny Morozov zien, die naar het fragment keek. Met een brede grijns gaf hij zijn commentaar: "That's what you get when old people start talking about the internet"
Playboy stopt met Facebook
29-03-2018 | 11:24:00
Playboy kondigt aan al zijn accounts op het sociale netwerk te deactiveren. Reden is onder andere de grote rel over het vermeende misbruik van gebruikersgegevens
[Column] Erwin Fisser: Alles wat je zegt, kan en zal tegen je gebruikt worden
27-03-2018 | 10:18:00
De nieuwe media, dat waren platforms die mensen aan elkaar zouden verbinden. Kennis is macht en wanneer iedereen over dezelfde kennis kan beschikken, zal het gelijkheidsideaal verwezenlijkt worden. Kennis blijkt inderdaad macht, maar dan moet je wel de juiste kennis hebben.
[Column] Deike Schulz: Social media en de dood? Lang leve social media!
15-03-2018 | 15:11:00
Eigenlijk zou het een midweekje weg worden. In het isolement van mijn favoriete Waddeneiland werken aan een wetenschappelijk artikel. De eerste dag ging het redelijk. Daarna kon ik, geveld door griep (wie niet) alleen maar rustig afwachten op genezing en de volgende boot naar de overkant. Ondertussen brak ik met alle goede voornemens voor mijn verblijf, zoals complete onthouding van social media
We adapt en Oogst creëren Facebookcampagne voor de Mazda CX-5
15-02-2018 | 12:56:00
We adapt, het Creative Management Platform (CMP) voor video heeft in samenwerking met digital marketingbureau Oogst een Facebookcampagne opgezet voor autofabrikant Mazda
Unilever dreigt met advertentiestop Facebook en Google
12-02-2018 | 13:35:22
Unilever waarschuwt Facebook en Google. Unilever dreigt niet meer te adverteren op Facebook en Google als deze websites aanzetten tot haat
Eurosport lanceert ontbijtshow op Facebook rond Olympische Spelen
06-02-2018 | 11:46:00
OS Daily is een ontbijtprogramma dat elke ochtend rond de klok van 08:00 uur live wordt uitgezonden via de Facebook-pagina van Eurosport
[Column] Marianne van Soomeren: Goede voornemens
18-01-2018 | 11:14:00
2018 is begonnen en het lijkt erop dat veel mediapartijen zich van hun beste kant willen laten zien. Vooral richting de consument
Semilo werkt voor Vecozuivel
14-11-2017 | 15:22:58
Om de merken van Vecozuivel op de juiste manier te introduceren op social media heeft Vecozuivel het Amsterdamse bureau Semilo in de arm genomen
[Column] Remco Klöters: Het mag van Facebook, toch?
28-09-2017 | 10:34:00
Aan eerdere columns over het gebruik van auteursrechtelijke werken en de diverse excuses die daarvoor in de rechtspraak worden aangevoerd, kan nu een worden toegevoegd: over een uitspraak over de invloed van de gebruiksvoorwaarden van Facebook
[Column] Marianne van Soomeren: Valsspelen moet kunnen
25-09-2017 | 09:13:43
In ons vak gaat er nu een gerucht rond dat het bereik van Facebook niet klopt. Eind 2016 was er al ophef over een Nielsenonderzoek dat aantoonde dat de bereikcijfers van Facebookvideo’s flink lager lagen dan dat Facebook zelf beweerde
D-reizen lanceert Facebookcampagne
23-08-2017 | 11:11:47
De campagne start op 26 augustus om 12.00 uur met een livestream op Facebook. Er zijn vier reischeques ter waarde van 1000 euro te winnen
[Column] Frank Waals: Sociaal beleid
14-08-2017 | 10:52:28
Linda de Mol deed het met haar eigen LINDA TV, uitgever TMG met het videoplatform Telegraaf VNDG en binnenkort krijgen we er opnieuw een videodienst bij, op nog grotere schaal, genaamd Watch
National Geographic zendt veelbesproken tv-experiment The Verdict uit
08-08-2017 | 16:45:29
In het programma beslissen de kijkers live mee over het lot van een gevechtspiloot die een gekaapt passagiersvliegtuig neerschoot
Eva Jinek lanceert Facebook live-event met chatbot
03-08-2017 | 12:33:39
Op dinsdag 8 augustus beantwoordt Eva Jinek vragen tijdens een Facebook-live sessie via de Eva-chatbot op Facebook Messenger
Likes zijn binnen, Christiaan Kuyvenhoven nodigt Kevin Spacey uit
27-07-2017 | 15:06:00
Acht weken geleden startte theaterproducent en Radio4-presentator Christiaan Kuyvenhoven de Facebookpagina Kevin in Carré
Ford lanceert videocampagne op Facebook
06-07-2017 | 17:07:55
Automerk Ford, klant bij Mindshare, trapt deze week een nieuwe videocampagne op Facebook en Instagram af waarin geautomatiseerd honderden video’s verspreidt worden
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
18-05-2017 | 10:22:00
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
Magazine merken populairst op Facebook
11-05-2017 | 18:50:00
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken op social media met 4% gestegen ten opzichte van het vierde kwartaal 2016
3 jaar vergeetrecht: Facebook, Youtube & Twitter meest geblokkeerd
11-05-2017 | 16:33:14
Nederlanders zijn zeer bedreven in het indienen van vergeetrecht-verzoeken
NPO 3 Foodweken gaan van start met social eating ontbijt #Foodbezig
05-05-2017 | 16:39:21
Een week lang wordt Nederland uitgedaagd om samen met BN'ers en bekende foodies interactief en live te ontbijten via de Facebookpagina van NPO 3.
Cartoonversie Mr. Bean live dankzij Adobe
02-05-2017 | 15:48:16
Met Adobe Character Animator is het mogelijk om cartoons realistisch te laten bewegen op toetsenbordtriggers en dit live uit te zenden
[Column] Paola Cassone: Mag ik mijn data terug?
02-05-2017 | 13:24:00
“Wat zegt u? Hoeveel bereik heeft Messenger in uw doelgroep? Helaas, daarover kan ik geen uitspraak doen. Vertrouwt u maar op mijn blauwe ogen dat Messenger het perfecte kanaal is om uw doelstellingen te realiseren”
Albert Heijn biedt hulp via Facebook Messenger om meer groente te eten
21-04-2017 | 10:56:41
75% van de Nederlanders eet te weinig groente. Toch zouden we volgens het Voedingscentrum 250 gram groente per dag moeten eten
[Interview] Karlijn Vogel-Meijer over emoji's als de nieuwe wegwijzer van KLM
05-04-2017 | 12:38:29
Wat betreft social loopt KLM al jaren voorop. Karlijn Vogel-Meijer is Director Social en inmiddels meer dan vier jaar verantwoordelijk voor de ontwikkelingen binnen deze afdeling. Onlangs lanceerde ze een aanvulling op KLM-Messenger: emoji’s als wegwijzer. We spreken haar over deze nieuwe functie
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
Emoji als wegwijzers KLM Messenger
02-03-2017 | 11:26:52
KLM breidt haar services op Messenger uit met een nieuwe emoji-functie die passagiers wegwijs maakt in onbekende steden en landen
Media-app Koos van VPRO uitgebreid
28-02-2017 | 16:35:54
Wie zin heeft in een tip op maat, kan voortaan te rade gaan bij de bot waarmee Koos nu is verrijkt
Snapchat meest gebruikt voor sexting
06-02-2017 | 09:11:35
76,1 procent van de naaktfoto’s of foto’s in ondergoed wordt verstuurd via Snapchat. Ook WhatsApp (47,8%) en Facebook (9%) zijn populair
Media Injection ontvangt Facebook badge voor Community Management
03-02-2017 | 11:51:45
Het complete social media management platform van Media Injection heeft nu een officieel erkende Facebook Marketing Partner badge voor de specialiteit Community Management.
[Column] Marc Stubbé: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook
30-01-2017 | 22:19:00
Er ontstaat een duopolie van Google en Facebook en dat vraagt om een reactie. Wat die reactie zal moeten zijn, daar wordt verschillend over gedacht...
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
[Column] Remco Vroom: Facebook introduceert advertising model voor video
19-01-2017 | 18:46:00
Al jaren zegt Mark Zuckerberg dat Facebook een tech bedrijf is en geen media bedrijf maar daar lijkt nu verandering in te komen.
Integratie Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud
19-01-2017 | 09:03:49
Salesforce heeft op de NRF Retail Big Show in New York de integratie aangekondigd van Commerce Cloud met Facebook Dynamic Ads
[Column] Deike Schulz: Switch your #media #perspective & #DeFilterYourLife
13-01-2017 | 09:21:00
Naar muziek luisteren is natuurlijk geen onderdeel van mijn werk, maar het is wel belangrijk om tijdens het werken alles een beetje op afstand te houden en te kunnen focussen.
[Column] Raymond de Jong: 2017 wordt het jaar van live video
03-01-2017 | 10:37:00
Naar verwachting zal video in 2017 goed zijn voor bijna 70 procent van alle consumenten-internetverkeer en meer en meer komt van Facebook Live Video. Geschreven content is uit, visuele content is in
[Column] Paola Cassone: Zijn we klaar voor Gen Z?
19-12-2016 | 09:46:00
Gen Z is cynisch en ontgoocheld en ze hebben ons door. Ze ontrafelen elke reclamespot, van elk bedrijf achter de merken kennen ze de meest onverkwikkelijke feiten: per definitie vertrouwen ze niemand die op tv en online verschijnt. Althans, niemand behalve hun favoriete YouTube-vloggers, van wie ze precies weten met welk bedrijf ze een reclamecontract hebben. En Lubach, omdat hij een soort luxevlogger is
[Interview] Roel Derksen over het behalen van de Blueprint Certification van Facebook
09-11-2016 | 12:17:00
Facebook lanceerde onlangs een certificaat voor online marketeers zodat het (potentiele) klanten duidelijk is dat diegene waar ze zaken mee doen ook daadwerkelijk kennis van zaken heeft. We spreken met Roel Derksen, Senior Digital Marketeer van PauwR. Hij is een van de eersten die de Blueprint Certification heeft behaald
Christian van Thillo: Media-exploitanten moeten samenwerken als antwoord op Google en Facebook
03-06-2016 | 11:42:00
De Advertiser's Summit kent het jaarlijks hoogtepunt in het optreden van Christian van Thillo, CEO van De Persgroep.