Vruchtvlees maakt campagne en website voor Cinekid
19-06-2018 14:06:00 | Door: Max Vlugt | hits: 1742 | Tags:

Cinekid presenteert met trots de festivalcampagne van 2018, een nieuwe huisstijl en website. Hiervoor heeft de organisatie het digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design uit Den Haag in de hand genomen.

De mediajungle is het overkoepelende thema van editie 32 van het Cinekid Festival. Het dient als inspiratiebron voor het programma met een sterke link naar de actualiteit, want de mediajungle is een treffende metafoor voor de massale mediarijkdom, wildgroei en algehele kakofonie die de wereld in zijn fascinerende greep heeft. Een ongerepte, wilde medianatuur die ongrijpbaar, intrigerend, complex maar vaak ook heel feestelijk is. Het creëert een overdaad voor de zintuigen en een grote caleidoscopische chaos van beeldcultuur in alle soorten en maten.

De mediajungle is ook een terugkerend onderwerp in kindermedia. In tal van jeugdfilms, televisieprogramma’s en nieuwe mediaproducties spelen natuur en de dierenwereld sinds jaar en dag een belangrijke rol. Cinekid zal de aankomende festivaleditie extra aandacht schenken aan mediaflora en -fauna, met films en tv-producties waar het dier, de natuur en de gezondheid van onze planeet centraal staan.

Digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design heeft naast de nieuwe huisstijl een website voor Cinekid ontwikkeld. Op de site blijven bezoekers op de hoogte van het laatste nieuws, is er uitgebreide informatie te vinden voor leerkrachten en scholen en staan de beste apps en films voor kinderen op een rij. Rond de festivalperiode is er een helder programmaoverzicht beschikbaar, met uitgebreide filtermogelijkheden en tips van BN’ers en deskundigen. Daarnaast is een kaartje voor een voorstelling in een handomdraai besteld.

www.cinekid.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie