Festivalcampagne IFFR 2020 van start
06-12-2019 09:54:26 | Door: Katja Brokke | hits: 881 | Tags:

De campagne voor de 49ste editie van International Film Festival Rotterdam (IFFR) speelt met de basiselementen van film: primaire kleuren, de combinatie van licht en donker, een chemisch goedje op een strookje film...

Bero Beyer, festivaldirecteur IFFR: “De campagne van IFFR 2020 vormt het laatste hoofdstuk in een verhaal van vier jaar. Eerst introduceerden we Planet IFFR als plek van verbinding. Toen ontmoetten we de inwoners: menselijke wezens met de gave om abstract te denken. En vorig jaar verkenden we hun uiteenlopende emoties (feel IFFR). Dit jaar vieren we de artistieke filmische expressie: het vangen van licht en donker, het balanceren van stilstand en beweging, het gebruiken van pixels en kleuren om vorm, verhaal en betekenis te creëren. We verwonderen ons over hoe deze basiselementen uiteindelijk veranderen in een schijnbaar eindeloze verscheidenheid aan artistieke expressie.”

De campagne is vormgegeven door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, dat ook het IFFR-logo ontwierp in 2009. Het campagneconcept is vertaald naar alle online en offline kanalen die IFFR gebruikt om het publiek te bereiken en het programma te communiceren. De outdoorcampagne begint eind 2019. De officiële posters van IFFR 2020 zijn online te bestellen via de IFFR-shop, waar later ook festivalmerchandise te koop is.

Op IFFR.com nodigt het festival bezoekers uit om het filmprogramma alvast te verkennen en te browsen door alle films. Ook kan het publiek  persoonlijke favorieten opslaan in het eigen account, nieuwe films ontdekken met behulp van de IFFR Film Finder (beschikbaar vanaf 18 december 2019, en ook in de IFFR-app) of het programma visueel verkennen met IFFR Your Tab, een browserextensie voor Chrome en Firefox.

Online en offline wordt het publiek voor het aankomende festival geprikkeld en door het uitgebreide programma gegidst. De 49ste editie van IFFR vindt plaats van 22 januari tot en met 2 februari 2020.

www.iffr.com/nl

- Lees ook: [Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie